Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Opvallende Hadith...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Opvallende Hadith...
    Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 10:31
De Profeet (salallaahoe �alayhie wasellem) heeft gezegd:

�Beveel uw kinderen om het gebed te verrichten als zij zeven zijn en sla ervoor als zij tien zijn.�

Dit vind ik werkelijk onbegrijpelijk, om de volgende redenen:

- Geloofsovertuiging moet geen dwang zijn. Het is ieders vrije keuze om moslim te zijn. En een kind van 10 dat niet wil bidden gaan echt niet onmiddelijk de hel in, daar geloof ik niets van.  Als (moslim)ouder heb je de taak je kinderen goed te onderwijzen over de Islam en het goede voorbeeld te geven door zelf een goede moslim te zijn. Als je dat goed doet, zal het kind op een bepaalde leeftijd ZELF willen gaan bidden, maar welke ouder zou zijn kind daarvoor een klap verkopen?

Ik sprak hierover met iemand die aangaf dat een kind nooit uit zichzelf zou beginnen met bidden, omdat de shaitan te sterk zou zijn etc. ONZIN. Er zijn duizenden mensen op de wereld die zich bekeren tot de Islam en dan gaan bidden. Kinderen hebben vaak het voordeel dat de ouders ook moslims zijn en dus volgen ze (mits hun ouders hun goed onderwezen hebben) het voorbeeld. Ik ken nauwelijks moslims in de buurt maar bid soms ook.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want degene met wie ik discusseerde zei op t laatst: ja de Profeet (swt) heeft het gezegt, en ik volg hem blindelings. Nou ik niet, vandaar dat ik deze discussie starte.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 11:06

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe,

Even een correctie, ik heb momenteel de hadtih niet bij de hand, maar er staat geen sla, maar geen een lichte tikje, want slaan komt zo hard naar voren.

ik heb 2 broertjes, eentje bid uitzichzelf, maar de andere is wat moeilijker, en meestal moet ik wel even hard over komen bij hem, een beetje boos kijken, of mijn stem verheffen, want hij is nog klein en beseft niet echt de waarde, het enige wat hij wil is spelen, dus moet ik even op hem letten.

en niet met een stok al mijn stress op hem afreageren of zo.

wa salaam

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 11:08

hahaha oke, je zegt t heel grappig

maar ik snap wat je bedoeld.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.