Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tarawie7

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tarawie7
    Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 14:10

Essalaamo 3alaikom wara7matoe Allahie wabarakatoeh,

Even een vraagje:

Mij viel het namelijk op dat er bij de tarawieh die in Mekka gehouden worden er alleen Bismi Allahie arra7manie Arra7eem wordt gezegd bij het begin van soerat alfatiha. Waarom zeggen die imaams dat niet als ze met de volgende soera beginnen? Hoeft dat dan niet?, of zeggen ze dat misschien in zichzelf? Ik dacht namelijk dat alleen soerat Attawba niet met Bismi Allahie Arrahmaanie Arraheem begint. Maar er is vast een verklaring voor.( Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje snappen)

Een andere vraag is: Ik probeer iedere dag wat mee te lezen, maar het is dan dus ook zo dat ik wel eens midden in een soera begin. Mijn vraag is: Is dit toegestaan of moet je eigenlijk van het begin af aan beginnen?

wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 17:02

Sallam ahleikom

Oegtie De imaams zeggen wel Bismi Allahie arra7manie Arra7eem maar dan zacht Het is ook verplicht te zeggen.

2e vraag euh tuurlijk mag je midden van een soera meelezen. Je ziet bij tarawih ook dat ze volgende dag verder gaan met de soera dan beginnen ze van de kwart helft of waar dan ook

het is maar waar ze zijn gebeleven.

Nou suc6 met hert meelezen

Verbeter me als ik fouten heb gemaakt

wasallaam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Nou suc6 met hert meelezen

Verbeter me als ik fouten heb gemaakt

wasallaam

 

Nou, ik zag wel 1 foutje, ja: 'hert' moet zijn 'het'  (wat ben ik toch flauw )

ma3a s sal�ma!

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 06:22

Essalaamo 3alaikom,

'Het is maar waar ze zijn gebleven' .... juist

Maar ik ben daar niet gebleven, Soms begin ik bijvoorbeeld net meerdere aya's later. Aangezien imaams ook heel af en toe een fout maken omdat ze bijvoorbeeld een aya zijn vergeten, zie ik altijd dat ze opnieuw beginnen, en alsnog die aya lezen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik dan ook niet daar waar ik de vorige dag gebleven was verder moet gaan.

Wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 08:20

Assalaam ahleikom

Mooi gezien Martinuzz .

Ni3met. Kijk jezegt dat ze verder gaan het is maar waar zegebleven zijn datis omdat het ramadan is en 25 ofzoiets van ramadan ishet d8 ik sunna om 60 hizb af te hebben vandaar dat ze steeds door pompen met lezen.

Maar het alsjij bijv de koraan pakt en de heilige boek openslaat in het midden het je begint met a ghoedoe billah mina sytaani razeem en dan begint te lezen midden in een surah is het helemaal totaal geen probleem hetis niet verplicht om persee begin van een surah te beginnen

ik hoop dat ik je antw heb beantw.

wasallaam

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 09:53

Essalaamo 3alaikom,

Oeps, Ik zag net bij de forumregels dat je je onderwerp niet met bijvoorbeeld Vraagje moet beginnen.. Sorry, Dat wist ik niet

Mijn excuses,

Ni3met

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 09:58

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe ni3met,

Gayr inchaAllaah.

Volgens mij kun je het nog veranderen door te klikken op: Wijzig bericht

Je kan het proberen :-)

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 13:51
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo 3alaikom,

Oeps, Ik zag net bij de forumregels dat je je onderwerp niet met bijvoorbeeld Vraagje moet beginnen.. Sorry, Dat wist ik niet

Mijn excuses,

Ni3met


Ik was degene die erover begon. Het is ook niet aanvallend bedoeld, naar niemand, maar meer om het forum overzichtelijk te houden. Dan weet je wat voor draadje je opent, nu is het iedere keer een cadeautje
Salaam happylady
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 15:18

Essalaamo 3alaikom,

Jazaaki Allahoe gairan oegt Marocaantje, Zoals je ziet is het gelukt. Ik heb het veranderd. Ik zie alleen dat er een heleboel leegte is voordat mijn tekst tevoorschijn komt . Maar goed, Ik ben dan ook niet zo handig in die dingen, Gair insha Allah.

Happylady, k weet dat t niet aanvallend is bedoeld, Maar ik schrok wel toen ik het las . Vandaar dat ik het nu veranderd heb.

wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 15:19

inshAllah zijn je vragen beantwoord....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 23:56

Essalaamo 3alaikom,

Ik zie dat ik had getypt dat je bij soerat alfati7a wel de Bismi Allh-regel hoort. Maar dat klopt niet, dan hoor je t ook niet. Dan zullen ze het inderdaad wel in zichzelf zeggen. (Maar dan zeggen ze dat wel snel ).

Wat mijn tweede vraag betreft: Naar ik begrijp kan ik dus gerust midden in een soera beginnen te lezen. Oke, Jazaaka Allahoe gairan voor je antwoord.

Nu zijn de punten waar ik over twijfelde tenminste duidelijk. Mijn vragen zijn met andere woorden dus beantwoord.

Wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.