Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

schoonouders

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: schoonouders
    Geplaatst op: 01 november 2004 om 16:11

asalamoe alaikoem

ik heb en vraag over en onderwerp die heel gevoelig ligt, wat kun je het beste doen als je schoonouders zich heel erg verwaand gedragen tegen over hun schoon dochter, ondanks dat hun schoondochter heel goed voor ze is, met verwaand bedoel ik dan dat ze haar het gevoel geven alles fout te doen, doen alsof ze er niet is , zodra de schoondochter zoveel voor ze doet, altijd helpen en altijd respect, en alle  opmerkingen negeert  enz, ik wil graag de mening weten hierover van mijn broeders en zusters.

Wa Salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 16:27

Assalamoe alykoem,

streef naar het tevredenheid van Allah, en laat het streven naar het tevredenheid van mensen..

je doet wat de islam van jou gevraagd heeft, namelijk goed zijn voor zowel je ouders als je schoonouders. 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door nouret_bo

asalamoe alaikoem


ik heb en vraag over en onderwerp die heel gevoelig ligt, wat kun je het beste doen als je schoonouders zich heel erg verwaand gedragen tegen over hun schoon dochter, ondanks dat hun schoondochter heel goed voor ze is, met verwaand bedoel ik dan dat ze haar het gevoel geven alles fout te doen, doen alsof ze er niet is , zodra de schoondochter zoveel voor ze doet, altijd helpen en altijd respect, en alle� opmerkingen negeert �enz, ik wil graag de mening weten hierover van mijn broeders en zusters.


Wa Salam




Salamoe 3alaikoum oegtie fie dien...

Sub7anna ALLAH schoonouders een heel moeilijk onderwerp. De belangrijkste personen van je man (insha ALLAH)die het jou niet makkelijk maken....

Het enige wat ik erop kan zeggen is dat je als schoondcohter zijnde omwille van ALLAH ARA7MAAN geduld moet hebben hoe lang dit ook zal doorgaan. Tuurlijk is het van belang dat je dit ook met je man zal moeten bespreken om zijn kijk op de situatie te horen maar uiteindelijk is ALLAH swt degene die alles bepaald.

Vergeet niet dat dit leven slechts een beproeving is en dat je deze situatie moet zien als een test die je als gelovige met sabr zal moeten te doorstaan..

Wa ALLAHOE JOE7IBOE AASABIRIEN...........

Moge ALLAH swt je bijstaan oegtie (Et is niet echt duidelijk of jij je in deze situatie bevindt of dat je iemand anders bedoeld) maar ik wens degene die dit meemaakt veel sabr insha ALLAH)

Wa ghair insha ALLAH....

m3a salama

oetikoum merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:22

ASALAMOE ALAIKOEM

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE, ZAL ER ZEKER WAT MEE DOEN, EN BEN HET OOK MET JULLIE EENS, DIT ONDERWERP LIGT VOOR MIJ HEEL GEVOELIG IK ZAL INCHA ALLAH MIJN SCHOONOUDERS EN OUDERS TOT MIJN DOOD GOED BEHANDELEN WAT ER OOK GEBEURD.

CHOUKRAN

WA SALAM

Terug naar boven
tolika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tolika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:21

salam

ik zal je een advies geven, blijf altijd vriendelijk tegen ze. wat ze ook doen en zeggen, het gaat om je man  als hij maar normaal tegen je doet voor de rest kan het je eigenlijk niet schelen.

je leeft niet met ze , maar ik spreek uit ervaring . In het begin is een schoon familie altijd zo .

Het is ook moeilijk om iemand  te accepteren die met je zoon trouwt

(voor somige mensen) maar na lange tijd worden ze weer anders ze gaan aan je aanwezigheid wennen en ze zullen zeker veranderen echt waar . Gewoon geduld hebben  alles komt goed insalah

 

Terug naar boven
salwa25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salwa25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 03:19
Mijn advies is behandel ze net als je Ouders en vergeet niet later wordt jij ook schoonmoeder Insha Allah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door nouret_bo

asalamoe alaikoem


ik heb en vraag over en onderwerp die heel gevoelig ligt, wat kun je het beste doen als je schoonouders zich heel erg verwaand gedragen tegen over hun schoon dochter, ondanks dat hun schoondochter heel goed voor ze is, met verwaand bedoel ik dan dat ze haar het gevoel geven alles fout te doen, doen alsof ze er niet is , zodra de schoondochter zoveel voor ze doet, altijd helpen en altijd respect, en alle� opmerkingen negeert �enz, ik wil graag de mening weten hierover van mijn broeders en zusters.


Wa Salam



Assalaamoe Alaikoem,

Koop een bosje bloemen(of iets anders), geef ze aan je schoonouders(zodat ze weten dat je niet komt om "oorlog" te maken. En vertel wat je dwarszit en dat je, je erg rot voelt.
Erover praten is de beste oplossing.

Veel suc6 en Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) de relatie tussen jou en je schoonouders verbeteren.

Je broeder in Islam

NAK4LIFE

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.