Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Actualiteiten.......

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: wat vind je?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
27 [93.10%]
2 [6.90%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Actualiteiten.......
    Geplaatst op: 10 november 2004 om 15:42

Assalamoe alykoem,

ikzelf.........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAT

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 16:34

Salaam,

Wat de nederlandse actualiteit betreft over TVG, extremisme....===> vind het wel genoeg geweest.

Wat de buitenlandse actualiteit beterft (irak, Palestina        &nb sp;    ===> vind het interessant en nuttig en veel belangrijker dan de binnenlandse actualiteit. 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 17:22

asallam aleikum,

ja,ben het ook zat.OP tv>moslim hier ,moslim daar.En dan hoor ik vanavond op `t nieuws ook nog dat ze in belgie ook extra maatregelen nemen?

Zo wordt het toch wel erg opgeblazen (rottige woordkeuze wellicht) allemaal.Zaait de media nu niet een beetje te veel onrust en paniek.Misschien moet het allemaal een beetje met rust gelaten worden,ipv het vuur maar steeds aan te wakkeren...?

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 17:41

Assalamu alaikum,

ik ben al dat nieuws zat. Ook van Irak enzo... het maakt niet uit waar er gemoord, mishandeld, onderdrukt en gehuild wordt; hier of in palestina of kashmir of tibet. Een dode is een dode, ellende is ellende.

Wat ik zat ben is het feit dat het gebeurt. Het nieuws maken wij, mensen, zelf. Wat ik zat ben is oorlog, haat, geweld, angst en ga zo maar door.

50.000 jaar hersens inslaan, en nog niets geleerd.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 23:54
hehe eindelijk zijn we het ergens overeens.
Ik heb er ook wel een beetje genoeg van. Een beetje erg veel zelfs.
Het is teveel overkill.
En zou het kunnen zijn dat veel van het hedendagse separisme mischien ook wel door de Media veroorzaakt wordt?
Ik bedoel dat naar de mate van hoe iets gepresenteerd wordt vormt zich ook de opinie van datgene wat gepresenteerd wordt.
Maar we vergeten maar al te vaak dat ook een presentatie primair gedragen wordt door het inzicht en idee van degene die het mag presenteren.
In ieder geval heb ik het voorlopig even gehad :-)
Ik ben er wat moe van geworden.

 
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 01:21

Salaam,

Ik heb ook voor "zat" gestemd. Zeker na ik het nieuws van gister heb gezien. Gister las ik een bericht op de site van de Telegraaf en dan denk ik dat wakkerd de onrust alleen maar meer aan. Tuurlijk snap ik dat ze in Den Haag het zekere voor het onzekere wilde nemen. Maar was het nou echt nodig om zoveel mensen te stuur....

Marleen

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:25
thanx voor het stemmen
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:30
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Wat de nederlandse actualiteit betreft over TVG, extremisme....===> vind het wel genoeg geweest.

Wat de buitenlandse actualiteit beterft (irak, Palestina        &am p;nb sp;    ===> vind het interessant en nuttig en veel belangrijker dan de binnenlandse actualiteit. 

Ik ben allebei al tijden zat. Ik vind het interesant zolang het gesprek gaat over het werkelijke probleem: hoe mensen met elkaar omgaan en het probleem dat daarbij vaak om de hoek komt kijken dat ze elkaar niet als een (verzameling) individu(en) kunnen zien (door vooroordelen, e.d.).
Wanneer het echter om actuele zaken gaat dan is de aanleiding meestal dat de 1 exclusief geinspireerd wordt door frustratie over onvolwassenheden aan de ene kant en de ander exclusief door onvolwassenheden aan de andere kant. Dan komt de dubbele standaard waar het vandeweek ook over ging ook nogal eens om de hoek kijken. Allemaal erg vermoeiend soms.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:09
Ik ben het zat dat dat soort dingen gebeuren, maar aangezien ze gebeuren, is erover praten een noodzaak.  De opties passen dus beiden niet bij mij...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:13

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ben het zat dat dat soort dingen gebeuren, maar aangezien ze gebeuren, is erover praten een noodzaak.  De opties passen dus beiden niet bij mij...

Eerlijk gezegd ben ik het niet eens zozeer zat dat die dingen gebeuren op zich, maar de manier waarop mensen in de nasleep daarvan met elkaar omgaan/communiceren. Het soort discours dat je dan gauw krijgt ontvlucht ik graag.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:23
ik ben het al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zattttt!!!!!!!

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:10

Ik heb niet gestemd omdat ik mij in beiden niet kan vinden. Het herhalen van het nieuws ben ik zat. Het echte nieuws 'nieuws' ben ik niet zat. Ik ben nl. erg nieuwsgierig/ge�nteresseerd in wat onze regering gaat beslissen om dit soort extremistische uitingen (moord e.d.) te voorkomen.

Leuk om erover te praten vind ik het ook niet, wel zie ik er de noodzaak van in om meer begrip van beiden kanten te krijgen, daar is praten dus wel een noodzaak voor (alhoewel mijn werk er wel erg onder lijdt....... ). Ik ben dus neutraal.

Groeten,

Brigitte

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 16:43
sorry, ik had niet aan een derde keuze gedacht , maar ik zie dat veel het nieuws zat zijn, zoals ik dus....
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door Remco



Het nieuws over Palestina en Irak ben ik echter wel echt zat. want nieuws is het niet meer wat er daar gebeurt.
De dood van Arafat dan weer wel. Ik erger me alleen dood aan hoe dom de Palestijnen in Ramallah bezig waren vandaag. Een grote groep egoisten was het en het boeide niet dat er mensen werden verdrukt en onder de voet werden gelopen, als ze allemaal maar de kist konden aanraken. Dat vind ik dus echt dom.


 
Hallo remco,
 
Ik ben het 100% met je eens wat betreft het rode gedeelte.
Palestijnen die als een dolle meute de straat opstormden en alles en iedereen omver liepen en posters/afbeeldingen van hun president Arafat zoenden alsof het een God is.
En dan kijken mensen er raar van op als de Israelische autoriteiten weigeren Arafat op de tempelberg te laten begraven. 
 
PS: Doet me denken aan de shji'itische commotie bij de dood van ayatoellah.
 
Een storm in een glas water als je het mij vraagt.
 
groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 17:30
Och, arabisch temperament... .
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote novio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 17:49
Ik heb het gevoel dat door de situatie de moslimgemeenschap
minder afstandelijk naar de pers is geworden. Vroeger was er
moeilijk contact te leggen omdat er een groot wantrouwen tegen de
pers heerste. Omdat die toch altijd negatief zou zijn en daardoor
niet te vertouwen.
Maar dankzij de pers kan je juist de andere kant laten zien. En dat
blijkt de laatste dagen op tv bijvoorbeeld.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 05:54

Essalaamo 3alaikom,

Zelf ben ik die nieuwsberichten ook allemaal zat. Wat ik ook zat ben is dat er op elke actie weer een reactie volgt. En zo blijft het maar doorgaan. In plaats van dat iedereen juist vreedzaam met elkaar omgaat, ontstaat er juist nog meer haat. Overigens vind ik het goed dat de koningin ook iedereen heeft opgeroepen elkaar gelijkwaardig te behandelen. Of je nu Marokkaan, Chinees, Nederlander, Amerikaans, Indonesisch of voor mijn part Gvijjhkh bent . We zijn allemaal gelijkwaardig en het zou fijn zijn als iedereen elkaar met respect behandelt. Nu maar hopen dat alle haat zo snel mogelijk van de wereld verdwijnt..

Hopende op een vredige samenleving in Nederland, verblijf ik

Ni3met

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.