Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de broeders

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de broeders
    Geplaatst op: 15 november 2004 om 13:22

Assalaam alaykou, broeders

Hoe kijken broeders naar zusters die een niqaab dragen of willen dragen? Zou je je vrouw aanmoedigen?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 15:59
is alleen maar beter zuster, dat weet je toch....
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 04:13
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykou, broeders


Hoe kijken broeders naar zusters die een niqaab dragen of willen dragen? Zou je je vrouw aanmoedigen?



wij mogen niet naar vrouwen kijken :-)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 11:45
een andere "kijk" denk...
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 12:45

Hahahaa, hoezo nuchter (wij mogen toch niet drinken.....)

Ben benieuwd wat anderen zullen antwoorden.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 14:24

Als ik een vrouw zie die de niqaab getuigt dit volgens mij van een grote imaan en zeker hier in Europa. Zo een vrouw dwingt ook veel respect af.

We weten allemaal dat sommige geleerden de niqaab als verplichting zien en andere weer niet. Persoonlijk vind ik dat een hoofddoek voldoende is.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 15:19

salaam oe ehleykoom wr wb

sorry dat ik al oegtie er wat aan toevoeg ...

Vlaams Blok wil verbod burqa

23 Sep 2004

Het extreemrechtse Vlaams Blok wil dat het dragen van de burqa, de islamitische sluier die alleen de ogen vrijlaat, verboden wordt in
Antwerpen. De partij, veruit de grootste in de stad, gaat een voorstel
indienen bij de volgende zitting van de gemeenteraad.In de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek kan het dragen van een burqa in theorie al bestraft worden met een boete van 150 euro. Daarbij wordt verwezen naar een politiereglement dat stelt dat men zich niet "
gemaskerd, vermomd of verkleed" in het openbaar mag begeven. En in de Belgisch-Limburgse gemeente Maaseik wil de burgemeester een gesprek voeren met de moslimgemeenschap over het dragen van de allesbedekkende doeken.

 

Ma3a salaam  oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 16:42

Alaykoum wa Salaam,

Ik stelde deze vraag, omdat ik zie dat er veel zusters zijn die de niqaab willen dragen, maar geen steun krijgen vanuit hun omgeving (man, ouders...etc).

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 03:15

Assalamu alaikum,

hoewel ik van mening ben dat de niqaab geen verplichting is binnen de soenna, zoals anderen van mening zijn dat dit wel een verplichting is, heb ik veel respect voor meisjes en vrouwen die uit taqwa, ik bedoel hiermee vroomheid, besluiten een gezichtssluier te gaan dragen.

Ik ben wel van mening dat als een vrouw besluit hiertoe over te gaan, ze ook moet aanvaarden dat haar besluit consequenties met zich meebrengt, vooral op het vlak van sociale omgang. Dus een niqaab gaan dragen en ook een sociaal vak als bv onderwijzer of hulpverleenster willen uitvoeren lijken mij in principe onverenigbaar. Hoewel, dat moet ik er aan toevoegen, er ook situaties kunnen zijn waar dit geen belemmering zou hoeven zijn.

Net zoals het kloosterleven binnen het christendom geen verplichting is maar wel wordt goedgekeurd, zo kijk ik ook tegen de gezichtsluier aan. Ik zal mijn vrouw niet aanmoedigen een niqaab te gaan dragen omdat dat haar intentie zou kunnen aantasten en ze het om andere redenen zou kunnen doen dan zuiver taqwa; het is tenslotte een puur vrijwillige keuze en iets tussen God en haar. Maar mocht ze er ooit op een dag toe besluiten (wat ik niet denk overigens, maar niets is onmogelijk), dan zal ik haar geen strobreed in de weg leggen en haar steunen in haar beslissing.

Zo denk ik erover en dat is de waarheid.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 03:21

Assalamu alaikum,

ik vind het heel goed dat ze een niqaab hebben en ik zou ook willen dat mijn vrouw het ookdoet.

de verleiding is dan minder.

je schoonheid is voor je man en niet voor andere

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 03:46
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykou, broeders


Hoe kijken broeders naar zusters die een niqaab dragen of willen dragen? Zou je je vrouw aanmoedigen?



wij mogen niet naar vrouwen kijken :-)


Assalaamoe Alaikoem,

Dan zal ik nu een serieus antwoord geven.

Een vrouw die de burqa, niqaab enz draagt enkel omwille van Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala), vind ik echt MashAllah.

En ik vindt dat de mannen, vaders, broers en alle andere verwanten deze zusters moeten steunen en blijven steunen. Ze zullen het al moeilijk genoeg krijgen in deze samenleving. Help hen ook financieel, laat de mannen dus hun vrouwen goed onderhouden, zodat ze niet hun niqaab hoeven te laten om te gaan werken.

De meeste geleerden zeggen dat de niqaab niet verplicht is, maar het is zeker niet verkeerd om het te dragen. Een zuster die de niqaab enkel en alleen omwille van Allah(subhanahoe Wa Ta Ala) draagt, met een woord MASHALLAH!!!

wa alaikoem salaam

jullie bro in Islam

NAK4life

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 10:41

Alaykoum wa Salaam, allemaal

Djazak Allah Ghairan voor het geven van jullie onderbouwde meningen. Wat ik enorm triest vind, vooral na de gebeurtenissen van de afgelopen weken, is het gegeven dat mijn beeld van sommige broeders in mijn omgeving in diggelen is gevallen. Baard, soennitische kleding....je kent het wel, maar als het op de Hyaab aankomt, zijn er broeders die nu zeggen: 'zusters kunnen ook gewoon een grote hyaab dragen, hoeft geen Gimaar'!

SubhanAllah, waarom?

Bezorgd, om de zusters? Maar Allah Ta'ala beschermd ons en als de zusters er niet door lijden, waarom denken broeders dat zusters het zo moeilijk hebben. Wij, zusters zullen niet door een of andere gebeurtenis onze religie wegdoen. Moge Allah Ta'ala deze broeders leiden...

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.