Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat zullen jullie doen als...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat zullen jullie doen als...
    Geplaatst op: 23 november 2004 om 07:51
selamo alaykom mijn zussen

ik heb een vraagje en hoop van harten da jullie een mooie interesante   eigen persoonlijke opini -mening op hebben

ge weet da het eigenlijk niet toegestaan is om als een onkuise vrouw het huwelijk in te treden
maar als ge de coraan bestudeerd dan weet ge ook dat het voor een man exatamo is
dat wil dus zeggen het geld ook voor een man
welja en nu vraag ik daarom wat zal u doen
als u man u verteld dat hij   nog geen gemeenschao heeft gehad
dus het gaat niet om relatie want ik ga ervan uit da ge u partner gelooft en wat nu
zal u blij zijn da te horen
of zal u stiekem denke- oh nee een onervaren that makes two of us _
   en u wilt liever een ervaren die u stuurt

ik hoop dat jullie me begrijpen
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:15
ik begrijp het niet jullie bekijken het wel maar jullie geven mij geen reactie??

dus u denk daar anders obver en ik wil graag weten wat jullie daarover vinden   heb ik het dan mis mag ik zulke vragen nie stellen
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:20
Hoi, rustig maar hoor  Je topic staat er pas 25 minuten, er zullen vast vandaag nog reactie's volgen.
Nu ja, dit is ook niet de meest inhoudelijke reactie ooit, maar ik ben geen moslima, dus ik denk er sowieso wat anders over. Greetz Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:29
he kimmie ok
nu voel ik me beter hahahah
een voor u
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:33
Geen probleem  Veel plezier nog hier!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:54
salaamo alaykom


wel als ik u vraag goed begrijp. je bedoelt dus dat zowel man en vrouw maagd zijn? Wel een normale reactie zou zijn HMDL en ben je blij dat zij je eerste is en is zij blij dat je haar eerste bent. Want als je al niet overspel ( zina ) hebt gedaan toen jullie single waren zal je dat zeker niet gaan doen als je getrouwd bent. en voor alles is er een eerste keer en ja zoals je zegt de meeste wetten van ALLAH gelden zowel voor de man als de vrouw. ALLAH SWT spreekt niet enkel over OH gelovige vrouwen neen hij zegt: Ya ayoha elmo'minon oh gelovigen en daar horen zowel mannen als vrouwen als de djin bij.

en ALLAH weet het beste

ik hoop dat ik je iets of wat heb kunnen helpen en moest er nog iets zijn vraag het maar

Wasalaamo alaykom
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 09:12
ja meid je hebt volkomen gelijk maar hoe denk je daarover over de nacht zelf ik praat er veel over met mijn toekomdtige man hheeeel veel
begrijp je ik weet niet zal da nie vreemd zijn???
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 08:18
ik vraag me af
er zijn veel mensen diemijn vraag lezen maar jullie laten dan geen reactie achter waarom
als ik daar niet mee zat zou ik die vraag niet stellen

inshalah zijn er zussen die me advies willen geven
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 08:29
In eerste instantie geplaatst door hudayfah

ja meid je hebt volkomen gelijk maar hoe denk je daarover over de nacht zelf ik praat er veel over met mijn toekomdtige man hheeeel veel
begrijp je ik weet niet zal da nie vreemd zijn???


(ik ben geen vrouw, maar wil toch effe reageren).

Assalaamoe Alaikoem,

Beste zuster in Islam.

Je zegt dat je met je (InshAllah) toekomstige man al heel veel over "de huwelijksnacht" praat. Doe je dat dan met een Maghraam erbij...dat lijkt me niet he zuster...dus die gesprekken zijn zowieso niet toegestaan.

Dan over je vraag. Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) heeft het voor de man en vrouw verboden om gemeenschap met elkaar te hebben terwijl er geen huwelijksacte opgemaakt is. Dus indien een van de partners niet eerder een huwelijk heeft gehad, zijn beide nog maagd en onervaren(Alhamdoelillah).
Dit betekent dat dit de wil van Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) is, en alles zal InshAllah goed komen.

Maar misschien kun je dit(op de Islamitische manier)met een getrouwde zuster bespreken die je goed kent.

Alaho Alem

Wa Alaikoem Salaam

nak
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 09:07
Selam

Ik ben pas getrouwd in september ik heb me huwelijksakte al opgemaakt en bruidsschat gekregen ma ik heb nog geen marokaans bruiloft gehad.
Mij staat die nacht ook te wachten en ik vindt het wel best eng om eerlijk te zijn. Mijn man die vindt het niet erg dat ik onervaren ben ( ik denk niet dat mannen dat erg vinden) . Ik ben er blij mee. Ik heb er met hem al eens over gesproken maar veel viel er niet over te zeggen. ooit moet toch uw eerste keer zijn of het nu met iemand die ervaren is of niet. als de man ervaren is en gij onervaren dan kan hij ook denken van nee ik moet dat rustig doen ik mag haar geen pijn doen dus ik denk niet dat ervaring veel uitmaakt.

Beslemma.

Ps broeders en zussen dat was ik vergeten te zeggen. ik ben ondertussen dus getrouwd met een vent van Marokko.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 09:10


Ps broeders en zussen dat was ik vergeten te zeggen. ik ben ondertussen dus getrouwd met een vent van Marokko.


Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) je huwelijk met die vent van(uit) Marokko zegenen....

;-) Met andere woorden, je bent getrouwd met een man uit marokko, Alhamdoelillah!!!!
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 09:45
maar nak
waarom is het neit toegestaan om met mijn te praten
ik wettelijk en voor allah sonhana o ta3ala getrouwd dus ik begrijp je nie
kun je het uitleggen


en lika ik ben nu ook voor de wet getrouwd
en verder de feest moet nog komen
Terug naar boven
iman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote iman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 14:19
Sowieso vind ik het vreemd dat alleen de vrouw zo in de gaten wordt gehouden betreffende haar maagdelijkheid. Een man moet net zo goed maagd zijn!!! Ik kan me hier heel druk over maken!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.