Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De hand van Verdonk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De hand van Verdonk
    Geplaatst op: 24 november 2004 om 13:37

De Imam, de minister en integratie

Nieuwsrubriek

www.al-yaqeen.com

 

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met degene na wie geen Profeet komt; Mohammed en met zijn familieleden, vrouwen en metgezellen.

Het weigeren van het schudden van de hand van minister Verdonk door imam Ahmad Salam lijkt zich wel te ontpoppen tot de laatste hype in Nederland, waar heel medialand zich tegoed aan wil doen.

Alle sensatiezoekers zien hun kans schoon om deze kwestie aan te grijpen om nog eens te verduidelijken dat het onmogelijk is voor moslims en niet-moslims om samen te leven in Nederland. �De democratie en de gelijkheid van de vrouw zijn hier in het geding,� wordt door hen luidkeels van de daken geschreeuwd.

Aangezien wij, mede door toedoen van de media, in een tijd leven waarin de moslim schuldig is bevonden, totdat het tegendeel is bewezen, voelen wij ons genoodzaakt het een en ander te verduidelijken voor hen die ge�nteresseerd zijn in de waarheid.

1.       We hebben het voortdurend over een multiculturele samenleving en de Islamitische cultuur is hier ook een onlosmakelijk onderdeel van.

2.       Zoals er in de democratische samenleving ruimte is voor verschillende meningen, dient er ook plaats te zijn voor de mening van de moslims in Nederland.

3.       De moslims leefden al van oudsher en tot op heden samen met niet-moslims, zonder dat hun geloofsovertuiging een obstakel opleverde voor een vreedzame samenleving. De geschiedenis is hiervan getuige.

4.       Het was zeker niet de intentie van imam Ahmad Salam om minister Verdonk te schofferen. Zo heeft imam Ahmad Salam voortijds aan de organisator van het seminar; de heer A. Ljamai te kennen gegeven vrouwen de hand niet te schudden. Maar deze laatste verzaakte zijn plicht door dit niet door te geven. Dus de enige die hiervoor verantwoordelijk gehouden kan worden, is de heer Ljamai zelf.

5.       Wat betreft de authentieke bewijzen die de daad van imam Ahmad Salam ondersteunen, deze zijn in overvloed aanwezig. Zo kwam er een aantal vrouwen naar de Profeet (vrede zij met hem) om hem de eed van trouw af te leggen. Toen zij bij hem kwamen, zeiden zij: �O Boodschapper van Allah, schud je ons de hand niet (zoals je dit ook bij de mannen doet)?� Hierop antwoordde hij: �Waarlijk, ik schud vrouwen niet de hand.�                                                                          (Overgeleverd door Maalik, Ahmad en an-Nasaa�i)

Ook zei cAa�ishah, de vrouw van de Profeet (vrede zij met hem): �Nee, bij Allah, nooit heeft de hand van de Boodschapper van Allah de hand van een vrouw aangeraakt.�                                                                                                    (Overgeleverd door al-Boechari)

Op basis van het voorgaande kunnen wij concluderen dat imam Ahmad Salam slechts het voorbeeld van de Profeet (vrede zij met hem) volgde. Daarnaast staat op het aanraken van een vreemde vrouw in de Islam een strenge bestraffing van Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Dat iemand van jullie met een ijzeren staaf in zijn hoofd wordt doorboord, is beter voor hem dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan voor hem is.�                                                                       (Overgeleverd door at-Tabaraani en al-Bayhaqi)

Dit alles maakt nog eens duidelijk hoe onwetend een aantal moslims is die zich schandalig heeft uitgelaten over de daad van de imam, waaronder de woordvoerder van de Vereniging van Imams in Nederland en de programmaleider �Religie� van FORUM; Halim el-Madkouri in de Telegraaf van zaterdag 22 november jl. Dit geeft nog eens de mate van hypocrisie aan bij sommige vertegenwoordigers van Islamitische organisaties. Daarom weten de meeste van hen het vertrouwen van de moslimjongeren niet te winnen. Dit als gevolg van hun gebrekkige kennis van de Islam. Ook geeft dit aan dat deze halfbakken personen niet geschikt zijn om deze functies te bekleden. Tevens behoort dit, zoals door de Profeet (vrede zij met hem) is vermeld, tot de Tekenen van het aanbreken van het Laatste uur. Hij zei: �En als de zaak (het geloof) overgelaten wordt aan onbekwame mensen, verwacht dan het (aanbreken van het) Uur.�

En anders, laat deze Halim el-Madkouri, die als gevolg van zijn hoogmoed, het in zijn hoofd haalt om te zeggen: �Dat dit soort imams nog steeds niet begrijpen dat zij in Nederland wonen,� ons vertellen over zijn niveau betreffende Islamitische kwesties die hem in staat stelt zulke uitspraken te doen.

Mocht datgene wat in de Telegraaf vermeld staat aan door hun gedane uitspraken waar zijn, dan geeft dit duidelijk aan dat deze twee personen absoluut geen kennis hebben van de Islam.

Tenslotte wil ik mijn dank uiten aan alle Nederlandse politici en media die begrip weten op te brengen voor de Islamitische zienswijze als het gaat om aantal standpunten en zich ook blijven inzetten voor het kweken van vertrouwen tussen de verschillende groepen binnen onze samenleving. Ook spreek ik mijn afschuw uit over alle vormen van extremisme, ongeacht van welke zijde dit afkomstig is.

Wij vragen de Heer om ons allen te behoeden voor onrecht en chaos. En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah.

Sheich Fawaz Jneid

Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 11:31

Assalamoe 'Alaykoem

Masha Allah!!

Lang Leve De Sunnah van onze geliefde profeet mohammed (saw)!!!!!!!!!

and i'm out

Wa 'alaykoemoe Assalaaam!!!

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 11:55
AMIEN aghy AMIEN
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 12:59

     Het was zeker niet de intentie van imam Ahmad Salam om minister Verdonk te schofferen. Zo heeft imam Ahmad Salam voortijds aan de organisator van het seminar; de heer A. Ljamai te kennen gegeven vrouwen de hand niet te schudden. Maar deze laatste verzaakte zijn plicht door dit niet door te geven. Dus de enige die hiervoor verantwoordelijk gehouden kan worden, is de heer Ljamai zelf.

dit vind ik nou echt onbeschoft van die man (de heer Ljamai), een organisator hoort zijn werk goed te doen, anders kon hij beter thuis blijven, of was hij bang van mevroutje Verdonk om die boodschap door te geven...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 13:42

 

Een reactie van een niet-moslim

 

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 13:48

Assalamoe Aleikum mensen,

Ik wilde even kwijt dat ik Mevrouw Verdonk nooit een hand zou geven al zou haar leven er van af hangen. Zoals mijn goede vrienden Dijkstal en Pronk al zeiden: "Ze deporteert uitgeprocedeerde asielzoekers en ze probeert moslims zoveel mogelijk te stigmatiseren".

Mevrouw Verdonk is daarnaast ook een misdadiger door mensen met dwang terug te sturen naar onveilige landen als Irak, Afghanistan en Somalie. Hierdoor brengt ze bewust levens in gevaar. Als jij Irakees of Afghaan zou zijn, zou je echt niet terug willen naar een land waar dagelijks mensen sterven door bomaanslagen en raketaanvallen.

Er zijn in Irak sinds de oorlog al 100.000 burgers vermoord en in Afghanistan worden er mensen dagelijks opgeblazen door mijnen of zelfmoordaanslagen.

Als verdonk echt een weldenkend mens was zou ze ten eerste een generaal pardon regelen voor de asielzoekers die hier al meer dan vijf jaar wonen en goed nederlands kunnen spreken, waarna ze zich zou moeten melden bij het internationaal gerechtshof voor schenden van mensenrechten.

Hierbij is ze ook verantwoordelijk voor het dakloos maken van vele gezinnen door ze verblijf af te wijzen en op straat te zetten en haalt ze families uit elkaar door bv een vader of moeder van een gezin uit te wijzen en de kinderen te laten blijven omdat ze hier geboren zijn. Als je er dergelijke praktijken erop na houdt mag je wat mij betreft in een cel naast milosevic en kristic gaan zitten.

    

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 14:25

bismillaah,

Iedereen weet dat dhr Salam gerechtigd was dit te doen. Een puur organisatorische fout aangedikt door een arrogante tante die wil scoren op de rug van orthodoxe moslims! Geef de honden geen stok om mee te slaan. Ook ik erger me aan het slijmerige en huichelachtige karakter van vele vertegenwoordigers van moslimorganisaties. In hun overijver willen ze, koste wat kost, de 'tegenpartij' tevreden stellen door alles wat als niet westers te boek staat te veroordelen. Niet wetende dat ook wij moslims in dit land het recht hebben orthodox te zijn. Op de lange termijn is de huichelpolitiek van deze vertegenwoordigers erg schadelijk voor alle moslims!

maar ja, man 3amila saali7an falinafsih, wa man asaa'a fa 3alayha

wa salaam,

abu ibrahim

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 15:10

Assalam walaikum wr.wb.

In eerste instantie had ik me niet willen bemoeien met deze discusie,maar de reaktie van abu ibrahim dwingt mij hiertoe.

Geef de honden geen stok om mee te slaan.

Beste abu Ibrahim wie bedoel je met "honden" vertel mij eens wie je daar mee bedoeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ook ik erger me aan het slijmerige en huichelachtige karakter van vele vertegenwoordigers van moslimorganisaties.

De verwijzing op ook ik  op wie verwijs je of is het een typfout,generaliseren is iets waarvoor je moet oppassen,wie ergeren zich nog allemaal meer aan die zogenaamde organisatie's.Hebben deze zogenaamde organisatie's een achterban of niet.Namens wie spreek jij,blijkbaar alleen voor de orthodoxe groep muslims of zie ik dat verkeerd.

Niet wetende dat ook wij moslims in dit land het recht hebben orthodox te zijn.

Heb ik mischien het recht om progresief muslim te zien,zoals het grootste gedeelte van de muslims in Nederland.Moet ik mij aanpassen aan jou visie of kunnen wij muslims ongeacht uit welk land wij komen,ongeacht welke madhab wij volgen,ongeacht de taal die we spreken,ongeacht orthodox of progresief in dit land muslim zijn??????????????????Heb ik in dit land het recht om Allah SWT te eren of moet ik het doen zoals jij dat graag wil??????????????????Moet ik jou richting volgen en moet ik het blijven accepteren,dat bepaalde groepen in de Islam mijn madhab mogen beledigen!!!!!!!!!!!!!! 

Walaikum Salam Sabar

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:57

Assalamoe alykoem Sabar,

Vond je dat de Imam wel een hand had moeten geven ??

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 17:00

De mens buigt niet voor Verdonk of wie dan ook, de buiging is alleen voor Allah Ta'ala.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 17:49

Assalam Walaikum wr.wb. Abou Jabar.

Zoals je al kon lezen,wou ik eerst niet reageren op dit probleem en de reaktie die ik heb gegeven gaat niet over dat geouwehoer over dat hand geven,mijn mening aangaande dit,hoe moet je het noemen gecre�rd probleem, voer voor de media,ouwe koeien uit de sloot halen,was al verwoord,in het stuk ingestuurt door Umm Umrah.

Dit is precies hetzelfde hoe ik erover denk.

En aangaande mijn visie over het hand geven,dat wil je graag weten Abou Jabar? Prima hier komt het,helaas ik geef niet muslimvrouwen nog een hand.Insha Allah geeft Allah SWT me de kracht en de wijsheid.

Een andere visie van mij is,dat een Imam geen hand behoort te geven,hij behoort het goede voorbeeld te geven aan zijn geloofsgemeenschap,wat de volgelingen doen is hun probleem.Ik vond het ook een kwalijke zaak dat de rest van de Imam's wel een hand gaven.

En nu wil ik iets zeggen wat ik op mijn hart heb.Het probleem hier in nederland,heeft niks te maken met dit soort kleine dingen,niemand heeft het lef om te zeggen waar het allemaal echt om gaat.Deze hetze over het hand geven,komt doordat er geen muslim gemeenschap in nederland is.Hier ga ik nog niet op in,maar ik wacht nog totdat ik denk dat de tijd rijp is om hierover te praten

Salam Aboe Jabar ik hoop,dat je begrijpt dat ik heb gereageert op Abu Ibrahim en ik wacht ook nog steeds op zijn reaktie

Walaikum Salam Saleh

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door sabar

Niet wetende dat ook wij moslims in dit land het recht hebben orthodox te zijn.

Heb ik mischien het recht om progresief muslim te zien,zoals het grootste gedeelte van de muslims in Nederland.Moet ik mij aanpassen aan jou visie of kunnen wij muslims ongeacht uit welk land wij komen,ongeacht welke madhab wij volgen,ongeacht de taal die we spreken,ongeacht orthodox of progresief in dit land muslim zijn??????????????????Heb ik in dit land het recht om Allah SWT te eren of moet ik het doen zoals jij dat graag wil??????????????????Moet ik jou richting volgen en moet ik het blijven accepteren,dat bepaalde groepen in de Islam mijn madhab mogen beledigen!!!!!!!!!!!!!! 

Asalaam alaikoum sabar,

Ik denk dat je broeder abu ibrahim verkeerd hebt begrepen, hij geeft aan dat  moslims in nederland ook het recht hebben om orthodox te zijn. Hij geeft niet aan dat je orthodox moet zijn, hij zegt nergens dat je je moet aanpassen aan zijn visie van de islam. Hij geeft ook nergens aan dat jij Allah moet eren op de manier dat hij dat doet. En niemand heeft hier jouw madhab beledigd. Ik begrijp je boosheid niet echt.

Wa salaam alaikoum,

Umm Umarah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 12:08

Assalam Walaikum wr.wb.

Waarschijnelijk heb je gelijk,mijn boosheid vertroebeld mijn denken.Mijn boosheid is niet gericht,naar de "ortodoxe"muslim,maar naar al de islamieten,die de ere titel muslim ( Het Arabische woord �Moslim� betekent letterlijk: �Iemand die zich totaal overgeeft aan de wil van Allah SWT�.) niet waardig zijn.

Ik probeer men gedachten,men gevoelens,mijn pijn en verdriet te verwoorden.Ik wil anderen niet kwetsen en in zijn of haar waarde laten,maar ik kom er nu achter,dat dit niet mogelijk is.Het is te laat om nog zo te kunnen denken,deze regering wil koppen zien rollen,wil een zondebok,een pispaal!!!

Ik ben boos,omdat ik merk,dat weinig mensen begrijpen wat er gaat gebeuren in dit land en in Europa. Verdonk speelt een spel,zoals deze hele regering aan het spelen is.Deze regering speelt poker,ze zetten konstant hoog in,komt onrust en daarna verzwakken ze hun inzet weer.Zo cre�ren ze een draagvlak in de samenleving.Een draagvlak waarin mensen zich gaan assimileren.

Ik ben boos,omdat niemand ziet,dat deze aktie een rookgordijn is,een manier waardoor iedereen wordt afgeleid.Niemand in de Islamietische samenleving in nederland en in Europa ziet en we happen allemaal toe.Wij allen zien niet,of willen niet zien wat er gaat gebeuren.

Ik ben boos,omdat de groep orthodoxen(ik blijf het een rot woord vinden)de groep fundamentalisten (volgens mij betekent dit woord fundament),de zwarte piet in de schoenen geschoven krijgt,door al de huigelachtige islamieten in dit land.De regering hapt slechts toe,ze hebben ook een nieuw parade paartje nodig,die hebben zij nodig,doordat de regering er zacht gezegt een chaos van maakt.

Ik ben boos,dat de orthodoxen,de groep muslims met kennis,over hun eigen woorden struikelen.Dit onderwerp is denk ik niet geschikt om te bepraten op het forum,dit naar aanleiding van de Fatwa van Shaych, al-Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan.

Ja,broeders en zusters ik ben inderdaad verschrikkelijk boos,boos op mezelf,omdat ik niet genoeg kennis bezit en boos op de anderen,doordat ik slechts onkunde zie.

Moge Allah SWT mij en jullie helpen en wijsheid schenken,om deze moeilijke tijden door te komen.

Ik vraag Allah SWT vergeving mocht ik iemand gekwetst hebben met mijn woorden

Wallaikum Salam Sabar

 

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door sabar

Assalam Walaikum wr.wb.

Waarschijnelijk heb je gelijk,mijn boosheid vertroebeld mijn denken.Mijn boosheid is niet gericht,naar de "ortodoxe"muslim,maar naar al de islamieten,die de ere titel muslim ( Het Arabische woord �Moslim� betekent letterlijk: �Iemand die zich totaal overgeeft aan de wil van Allah SWT�.) niet waardig zijn.

Beste broeder je kan niet oordelen wie wel of niet de de titel Moslim waardig is, laat het oordelen aan Allah over.

Ik probeer men gedachten,men gevoelens,mijn pijn en verdriet te verwoorden.Ik wil anderen niet kwetsen en in zijn of haar waarde laten,maar ik kom er nu achter,dat dit niet mogelijk is.Het is te laat om nog zo te kunnen denken,deze regering wil koppen zien rollen,wil een zondebok,een pispaal!!!

Ja dat is inderdaad waar, de regering wil inderdaad koppen zien rollen. Alleen vraag ik me af of de regering wel beseft wat ze hiermee zullen bereiken, namelijk alleen maar ellende.

Ik ben boos,omdat ik merk,dat weinig mensen begrijpen wat er gaat gebeuren in dit land en in Europa. Verdonk speelt een spel,zoals deze hele regering aan het spelen is.Deze regering speelt poker,ze zetten konstant hoog in,komt onrust en daarna verzwakken ze hun inzet weer.Zo cre�ren ze een draagvlak in de samenleving.Een draagvlak waarin mensen zich gaan assimileren.

Dat heb je mooi verwoord!

Ik ben boos,omdat niemand ziet,dat deze aktie een rookgordijn is,een manier waardoor iedereen wordt afgeleid.Niemand in de Islamietische samenleving in nederland en in Europa ziet en we happen allemaal toe.Wij allen zien niet,of willen niet zien wat er gaat gebeuren.

Ik denk dat de regering niet beseft wat er gebeurt en wat er nog gaat gebeuren.

Ik ben boos,omdat de groep orthodoxen(ik blijf het een rot woord vinden)de groep fundamentalisten (volgens mij betekent dit woord fundament),de zwarte piet in de schoenen geschoven krijgt,door al de huigelachtige islamieten in dit land.De regering hapt slechts toe,ze hebben ook een nieuw parade paartje nodig,die hebben zij nodig,doordat de regering er zacht gezegt een chaos van maakt.

Die fundamentalisten heeft de regering zelf gecreeerd, als de moslim fudamentalisten zich niet aangevallen of bedreigd zouden voelen dan zou er geen reden zijn voor dit soort problemen. Als de regering het alleen maar heeft over moslims aanpakken, imams het land uit zetten en ga zo maar verder dan creeer je een negatieve sfeer in de samenleving. Wat nu veel problemen gaat veroorzaken.

Ik ben boos,dat de orthodoxen,de groep muslims met kennis,over hun eigen woorden struikelen.Dit onderwerp is denk ik niet geschikt om te bepraten op het forum,dit naar aanleiding van de Fatwa van Shaych, al-Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan.

Ja,broeders en zusters ik ben inderdaad verschrikkelijk boos,boos op mezelf,omdat ik niet genoeg kennis bezit en boos op de anderen,doordat ik slechts onkunde zie.

Moge Allah SWT mij en jullie helpen en wijsheid schenken,om deze moeilijke tijden door te komen.

Allahoema Amien.

Ik vraag Allah SWT vergeving mocht ik iemand gekwetst hebben met mijn woorden

Wallaikum Salam Sabar

Beste broeder sbar (geduld) is heel belangrijk, dit zijn beproevingen die we met geduld moeten doorstaan. Het is verschrikkelijk moeilijk maar we moeten er alles aan doen om standvastig te blijven.

Fi amanilah,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 14:03

Bismillah,

beste sabar,

quote: 'Beste abu Ibrahim wie bedoel je met "honden" vertel mij eens wie je daar mee bedoeld'

het spreekwoord spreekt van een hond de stok geven om mee te slaan. Dit bedoel ik natuurlijk figuurlijk! Ik ben niet gerechtigd om wie dan ook een hond te noemen.

verder zei je:

Heb ik mischien het recht om progresief muslim te zien,zoals het grootste gedeelte van de muslims in Nederland.

Ja dat recht heb je! Ik ben (hoop ik) zelf ook progressief (vooruitstrevend) Maar dat woord is erg variabel. Progressief volgens Verdonk is wat anders dan wat ik onder progressief versta! Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat wij ook orthodox-conservatief mogen zijn. Verder ben ik het met je eens als het gaat om erg alert te zijn. Er zijn wel degelijk erg duistere kanten in de samenleving en die mogen wij geen voer geven, maar bovenal; laten we zelf geen voer voor ze zijn.

Ook ik ben boos omdat ik onkunde zie, maar je fundamentele recht fundamentalistisch (niet extreem) te zijn blijf je behouden.

wa salam,

abu ibrahim

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 08:19

Assalam Walaikum wr.wb.

Bedankt Abu Ibrahim en Umm Umrah

Voel me soms alleen,in mijn denken,maar blijkt gelukkig mee te vallen.

Wa salam Sabar

Terug naar boven
Yab-Yum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 27
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yab-Yum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Een reactie van een niet-moslim

 

 

 

 

Zei dat mens dat serieus: maar ik ben toch gelijk aan u?

Wat een idiote reactie! Dan heeft ze echt geen kennis van islam.

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 17:07

Verdonk onderneemt geen stappen tegen imam

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) stapt niet naar de Commissie Gelijke Behandeling voor een uitspraak over de imam die weigerde haar de hand te schudden.

Ze heeft dat dinsdag geantwoord op schriftelijke vragen van het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Lazrak. Ook zal ze over het incident geen verklaring afleggen. 

Lazrak had Verdonk gevraagd of de imam niet kan worden aangepakt wegens ongelijke behandeling op grond van geslacht. Volgens de bewindsvrouwe is dat niet het geval.

De imam weigerde in november Verdonk de hand te schudden omdat zij een vrouw is. Volgens zijn interpretatie van de islam mag een man een vreemde vrouw niet aanraken.

bron: www.nu.nl

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
mbnl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mbnl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 13:03

Salaam Alaikum,

De hand schudden van een vrouw (die niet de jouwe is) is dus verboden, maar hoe zit het met homo's, mag je die wel de hand schudden als man zijnde? Een homo is immers meer vrouw dan man, toch?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 17:37
Ik denk dat je het over een transsexueel hebt.  Homoseksueel zijn, wil enkel zeggen dat je op hetzelfde geslacht valt.  Transseksueel wilt zeggen dat je eigenlijk 'in het verkeerde lichaam bent geboren'. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 16:52
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2005 om 15:47
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'

- Bron: Novum
Gepubliceerd: donderdag 14 april 2005

Islamitische geestelijken die weigeren vrouwen een hand te geven, moeten gewoon worden gerespecteerd. Dat zei premier Balkenende vandaag tijdens het gehouden normen- en waardendebat in de Tweede Kamer. Hiermee vaart de premier een andere koers dan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie.

Die gaf aan 'not amused' te zijn toen de
radicale Tilburgse imam Ahmad Salam haar weigerde een hand te geven omwille van zijn geloofsovertuiging. Dat voorval vond in november van het vorige jaar plaats. Volgens Balkenende kan de samenleving pas vreedzaam zijn wanneer iedereen elkaar respecteert.

"Als je hier bent moet je ook bepaalde gebruiken overnemen", legde de CDA-premier uit. De premier is van mening dat elke Nederlander maar ook de allochtonen hiermee rekening dienen te houden. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema ontlokte de premier de opmerking toen hij zijdelings inging op het voorval.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2005 om 10:41

Biesmie Allah Ara7maan Ara7iem,

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders/zusters, niet-molsims ook gegroet,

Soeb7anallah wat een opschudding over het niet-schudden van een hand alsof het "verplicht"is. La hawla wa la Qoewata illa billah.

Djazakoem Allah geiran voor jullie bijdragen, inschallah print ik ze uit om het rustig door te nemen.

Laatst vertelde een Nederlandse vrouw op het werk dat ze jaloers op ons moslima's was omdat wij het andere geslacht geen hand hoeven te geven, zei zei letterlijk: Ik wil mannen soms ook geen hand geven maar van mij de Nederlandse vrouw wordt dit wel verwacht. verdonk moest een weten hahahaha gair inschallah en Moge de al-Machtige haar leiden Ameen

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.