Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

last van je darmen, of een ziekte, en dan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: last van je darmen, of een ziekte, en dan
    Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Broekhoest??????

Ja, dat is een begrip dat ik vaak gebruik als vervanging voor het woord �winderigheid�. Soms gebruik ik in plaats van �broekhoest� of �winderigheid� ook wel eens het begrip �kruis-tocht�, maar die leek me nu minder gepast.

Ik vond hem wel grappig en hou hem vast!  
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:18

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Broekhoest??????

Ja, dat is een begrip dat ik vaak gebruik als vervanging voor het woord �winderigheid�. Soms gebruik ik in plaats van �broekhoest� of �winderigheid� ook wel eens het begrip �kruis-tocht�, maar die leek me nu minder gepast.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 06:41
Allah belast niemand boven zijn / haar kunnen.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 04:01
Broekhoest??????
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 18:51

Ik zie dat de islam klaarblijkelijk een antwoord heeft op dit probleem, maar wat als de koran of de hadith zouden zwijgen over de vraag of je even mag stoppen met bidden als je last hebt van broekhoest? Het lijkt mij namelijk vanzelfsprekend dat wanneer er lieden achter je zitten te bidden, je geen winden hun richting op mag duwen. Is het dan niet gewoon vanuit de redelijkheid aanneembaar dat je even een onderbreking neemt, totdat de winderigheid over is?

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 17:46

Assalaam Aleikoem,

Geen verplichting tot Wodhoe

Voor kwijtschelding van de Wodhoe komt een persoon in aanmerking, die lijdt aan een voortdurende afscheiding van onreine vloeistof als gevolg van een aandoening of ziekte, waardoor hij niet bij machte is zijn lichaam voor het verrichten van het Gebed in reine staat te houden.
Dat is bijvoorbeeld het geval als:
1. Een persoon last heeft van incontinentie
2. Een persoon keer op keer een windje moet laten
3. Een persoon last heeft van diarree
4. Een persoon voortdurend last heeft van zaadlozingen of afscheiding van prostaatvloeistof en of voorvocht.


http://www.moslimweb.nl/taharat.php
 
Wa Aleikoem Salaam
 
 
Terug naar boven
Tabarak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tabarak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 09:39

hij mag bidden

 

omdat er uitzonderingen zijn binnen de islam voor het verrichten van het gebed bijv: als iemand veel shcheetjes laat en hij kan er niks aan doen het is gewoon een ziekte dat in zijn lichaam is.

Hij heeft een ziekte waar hij op dit moment niks aan kan doen

daarom mag hij bidden.

Zo heb ik het begrepen

Vergeef me als ik iets fouts heb gezegt

 

 

 

Alles ligt in de Handen van Allah
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 05:12

agie lmoeslim,

Dat klopt, Het kan verschillende oorzaken hebben, vandaar dat ik haar adviseerde om eens langs de huisarts te gaan.. Het hoeft inderdaad niet perse coeliakie te zijn..

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 04:31

Ni3met,

Dit kan veel meer oorzaken hebben en dat coeliakie de oorzaak is, denk ik niet. Wat denk je van tumorweefsels in de darmen?

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 04:27

Assalaamo alaikoem oegtie Malikah,

Het kan zijn dat hij melk niet zo goed kan verdragen, Het kan ook zijn dat hij een glutenallergie heeft. Ik weet niet wat voor klachten hij nog meer heeft, Maar vermoeidheid is ook een klacht die veel voorkomt bij coeliakie. Het zou verstandig zijn als hij naar de huisarts ging en zijn klachten bespreekbaar maakte. Wie weet kan deze ook een handje helpen : ). Over de vraag of hij wel of niet mag bidden durf ik je geen antwoord te geven, Toevallig was er laatst wel een programma op iqra waar ze het ook hierover hadden. Iemand had gebeld die soortgelijke klachten had. Het antwoord op die vraag weet ik niet meer precies, Vandaar dat ik het niet ga typen .

Wassalaamo alaikoem wara7maoe Allah,

Ni3met

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 01:42

salem aleykoem

1:mijn man kent een broeder, die heeft een ziekte niet bekent wat, maar telkes moet hij scheetjes laten, en hij kan eigelijk zijn gebed niet verrichten, laadst was hij bij mijn man en hij heeft een uur over de wudu gedaan, steeds op nieuw, en mijn vraag was, mag hij bidden?

2; ik ben zelf zwanger en heb heel erg last momenteel van mn darmen, en mij gebeurd ongeveer het zelfde als die man hierboven, alleen heb ik het geduld  niet om een uur wudu te gaan verichten, is het in zulke gevallen toegestaan om het gebed te verichten? en dat toch zonder controle er over sch**tjes laat?

 

djazakAllahu gairan

asalem aleykoem 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.