Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitisch sparen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitisch sparen
    Geplaatst op: 05 februari 2005 om 12:07

As salaam aleykum,

 

Rabobank Utrecht gaat een aparte spaarrekening openen voor moslims. Je krijgt geen rente zoals normaal iedereen gewend is. Maar ipv de rente gaat dat geld naar goeie doelen bijvoorbeeld naar Unicef. Voor mij is Utrecht een beetje ver, omdat ik meer in de buurt van Amsterdam woon. Het lijkt mij wel een goed idee van de Rabobank. Ik spaar wel, een min punt is dat er rente bij komt,omdat er haast eigenlijk geen banken te vinden is die deze actie onderneemt.

Misschien jammer genoeg heb ik weinig keus.Een plus punt help ik de kinderen in Sri Lanka en via financi�le adoptie (wat maandelijks van mijn rekening wordt afgeschreven) via Plan Nederland ondersteun ik een kindje uit Indonesi�. Ik correspondeer een enkel keer in het Indonesisch. Dat doet mij wel goed om de mensen te helpen.

Ik denk in elk geval na de tsunami-ramp dat iedereen wel z'n best doet om te ondersteunen.

Ik ben erg benieuwd over het Islamtisch Sparen. Maar hoe voelen jullie voor?

Of voelt men voor om bijvoorbeeld via Plan Nederland een kindje te ondersteunen?

 

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2005 om 12:18

Assalamoe alykoem,

dit lijkt een beetje op de vorige: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3168&am p;KW=bankieren

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2005 om 15:52

Salaam moealykum

broeder wat je kan doen is geen spaarrekening openen maar weer een tweede gewone rekeing openen waar je geen hoge percentage rente krijgt. en die 0,5% rente die je dan krijgt kun je bijv. wc. papier kopen voor de moskee of suiker, thee of een boek voor iemand die in islam is geintreseerd.

Ik had gevraagd aan abn-amro of zie die 0,5 % weg kunnen laten maar dat was niet mogelijk

Salaam moealykum

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:34
Je zou ook het rentebedrag terug kunnen storten. Of inderdaad iets kopen voor een ander of de moskee.
Salaam happylady
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 08:13

Rhido
Newbie
Newbie
Avatar

Rabobank Utrecht gaat een aparte spaarrekening openen voor moslims.

salem aleykoem weet je ook wanneer dit gaat lopen? ik vind het wel handig, ik kreeg laatst te zien dat ik rente had gehad maar had het perongeluk al er af gehaald, kheb toen maar het zelfde bedrag aan de moskee gegeven idd voor wc papier, maar voor het zelfde geld kom je er niet achter.

ps. weet iemand of dat ook mag, ik had 5 euro op de bank als rente ontvangen, dit op gemaakt en 5 euro uit mijn zak aan de moskee gegeven.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.