Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Minister Kamp (Defensie) wordt wakker?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Minister Kamp (Defensie) wordt wakker?
    Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:19
Zo is dat. in deze werled geldt nu eenmaal het recht van de sterkste...
groet
p
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:17

In eerste instantie geplaatst door Postpentacost

Beste Amier,
die vergassing van die dorpelingen was mede aanleiding te vermoeden
dat er nog massavernietigingswapens waren.

twintig jaar later? Waarom zou dat nu ineens wel een probleem zijn, en in de tachtiger jaren niet? De raporten van de VN-inspecteurs spraken dat trouwens ook tegen.

In eerste instantie geplaatst door Postpentacost

Ik zie als belangrijkste
motief voor de inval het destabilisren van het midden oosten om te
voorkomen dat met de groeiende olieschaarste de olie als wapen en
machtsmiddel gebruikt zou worden.

Dat ben ik met je eens. Amerika (en het hele westen) als economische, politieke en militaire"superpower" is sterk afhankelijk van olie, en die komt voor een heel groot deel uit het midden oosten. Een onafhankelijke en ambitieuse machtsfactor daar kunnen ze niet gebruiken.

In eerste instantie geplaatst door Postpentacost

Het toelaten van chaos
is dan de beste strategie om dat doel te bereiken.

Verdeel en heers zei Julius Ceasar al. Het werkt nog steeds.

Groetjes,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:54
Beste Amier,
die vergassing van die dorpelingen was mede aanleiding te vermoeden
dat er nog massavernietigingswapens waren.

Voor zover ik het kan overzien, heeft Amerika een paar grote fouten
gemaakt (afgezien van de motieven) en de vraag of ze Iraq wel moesten
"bevrijden". Ze hebben veel te weinig soldaten ingezet voor het bewaken
van de veiligheid en zomaar plunderende bendes hun gang laten gaan. Ze
hebben het bestaande leger en de politie niet gebruikt om die
infrastructuur van de uitvoerende macht in stand te houden.
voor die fouten zijn diverse verklaringen te vinden. Ik zie als belangrijkste
motief voor de inval het destabilisren van het midden oosten om te
voorkomen dat met de groeiende olieschaarste de olie als wapen en
machtsmiddel gebruikt zou worden. een democratisch Iraq is een optie
maar politiek gezien een utopie. amerika heeft van meet af aan voorzien
en beoogd dat het land uit elkaar zou gaan vallen. Het toelaten van chaos
is dan de beste strategie om dat doel te bereiken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:36

Salaam,

dat Koerdische dorp werd als ik het me wel herinner in 1983 vergast, ik geloof absoluut niet dat de intentie van Amerika mbt de invasie in Irak daar iets mee te maken heeft. Sterker nog, Bush heeft altijd gezegd dat het Irak binnenviel omdat Saddam zou samenwerken met terroristen na 11 september 2001. Ook zou Irak "massavernietigingswapens" hebben en een bedreiging zijn voor de "wereldbevolking". Achteraf blijkt dat dus onzin te zijn.

Ik geef toe dat de (soennitische) koerden en in mindere maten de shi'ietische arabieren het beter hebben na de van Saddam voor wat betreft persoonlijke vrijheid, maar het land is praktisch een anarchie en nog voor de amerikaanse inval zeiden de VN inspecteurs dat er niets te vinden was op het gebied van chemische of nucliaire wapens. Dat kan ik me heel goed herinneren.

Ik zie niets zuivers of edels in de amerikaanse inval van Irak, alleen dollartekens en macht in de regio (ook dollartekens) en Kamp wist dat ook of had dat kunnen weten.

Het is waar dat Kamp ook stug had kunnen volhouden dat de amerikaanse bezetting gerechtvaardigd is, daarom schreef ik "ik weet niet of ik moet lachen of huilen". Jammer alleen dat het voor Irak al te laat is.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 11:12
beste Malcolm,
volgens mij is Amier mans genoeg te reageren, als hij daar al behoefte
aan zou hebben.
je zegt t, een beetje lullig doe je wel, vind ik. het feit dat een nederlandse
crimineel spul geleverd heeft, rechtvaardigt de genocide op het
koerdenvolk niet en die overige argumenten zijn zeker niet relevant
omdat het tegen de iraniers in oorlog gebruikt is; soldaat tegen soldaat
en niet bedoeld om een volk uit te roeien. tuurlijk, alle wapens zijn troep,
zeker chemische. en ik wil je nog wel een argument in handen geven,
tijdens de waanzinnige loopgravenoorlog van wo1 in europa, was gas al
lustig gebruikt door beide (christelijke) partijen.
maar het ging er even om dat er nog een vermoeden bestond dat er nog
massavernietigingswapens in iraq waren. zou jij blind varen op het
achterwege blijven van sjiietische informatie? Sjiieten golden niet echt als
vertrouwelingen van het regime. Maar die speurders hadden gewoon nog
een jaartje langer moeten rondneuzen. En waar zouden die
beschuldigingen van Kamp vandaan moeten komen?
Tenslotte, zaken als het aanschaffen van peperduur overbodig
oorlogstuig gaan alleen door als er een kamermeerderheid is. Kamp
voerde alleen maar uit wat eerdere ministers al voorgekookt hadden.

weet je uit overtuigend bewijsmateriaal dat PF vermoord is wegens zijn
bezwaar tegen die JSF? anders moet je toch uitkijken met
vooronderstellingen; je zit maar zo weer in een paranoide
complottheorie.

o ja, hoe zit t nou met die uitnodiging voor moskeebezoek? ik ga graag 3
keer met je mee als jij 1 keer met mij mee gaat...


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 09:35
Salaam Aleikum,

Niet om lullig te doen of zo, maar dat die koerden gas roken is mede dankzij een nederlander en het westen. Iraq kreeg die grondstoffen van het westen en is het westen dus medeverantwoordelijk. Maar het was blijkbaar niet zo erg dat het voor de koerden eerst op de iraniers werd uitgeprobeerd? Er zijn meer iraniers doodgegaan aan massavernietigings wapens van saddam dan er koerden zijn overleden. Beide net zo erg, maar blijkbaar zien sommige mensen dit over het hoofd. En als Iran saddam niet als een direct gevaar zag, waarom de VS wel? Leg uit..
Iran aartsvijand van Irak wilde dat er geen oorlog kwam omdat zij wisten dat er geen wapens waren. Immer 2/3 van de bevolking is sjiet dus informatie genoeg hierover bij de iraniers.
Kamp wil zich gewoon indekken voor toekomstige beschuldigen van medeplichtigheid aan de oorlog in IRak.
Dat hij geen goede minister is bewijst de aankoop van de JSF wel. Miljarden uitgegeven met de belofte orders te krijgen voor de industrie hier, maar tot nu bijna niets van deze orders gezien.
Vraag maar aan Pimmetje waarom hij ertegen was en waarom hij was vermoord(niet dat het mij wat kan schelen dat ie vermoord was, jammer voor zijn aanhangers maar het deed me niks).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 07:41
Die Koerdische kinderen wisten dat het geen fantasie was, toen ze gas
roken; helaas konden ze het niet navertellen. Maar dat was een aantal
jaren eerder. Waren er dan zoveel aanwijzingen dat Sadam al zijn gas aan
de Koerden opgebruikt had? Ik rechtvaardig hiermee niet de aanval op
Iraq; maar het is toch niet zo vreemd dat het regime als een potentieel
gevaar gezien werd?
Minister Kamp stelt zich in zo'n interview gewoon kwetsbaar op, al
evaluerend. Hij had ook gewoon strak het beleid kunnen blijven
rechtvaardigen. Maar het is goed te ontdekken dat er een meer
competent toekomstig minister onder de forumleden is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 04:45

Assalamu alaikum,

bij het lezen van onderstaand bericht wist ik niet of ik nou in lachen of in huilen moest uitbarsten!! Dit is toch erg, astaghfirullah.

http://www.nu.nl/news/492337/11/Kamp_heeft_twijfels_over_mas savernietigingswapens.html

Kamp heeft twijfels over massavernietigingswapens

Uitgegeven: 5 maart 2005 10:02

DEN HAAG - Minister Kamp (Defensie) vraagt zich af of er wel voldoende informatie was over de aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak om een aanval te rechtvaardigen. Ook betwijfelt hij of de Verenigde Staten genoeg militairen naar Irak stuurden.

Kamp uit zijn twijfels in een terugblik van het Algemeen Dagblad op de Nederlandse missie in Irak, waar binnenkort een einde aan komt. Tot nu toe onderschreef Nederland de Britse en Amerikaanse conclusie dat het Iraakse bezit van wapens voor massavernietiging een aanval op dit land rechtvaardigde.

"Ik ben nog niet toe aan een eindoordeel", zegt Kamp over de aanval op Irak. "Je kunt je afvragen of er voldoende informatie was over de aanwezigheid van massavernietigingswapens. Kon je op basis daarvan wel conclusies trekken? En hebben de Amerikanen wel voldoende militairen gestuurd om meteen grip op de situatie te krijgen? Die vragen leven bij iedereen. Een antwoord heb ik nog niet."

Mijn God, ieder kind weet zelfs dat de "massavernietigingswapens" van Irak alleen bestonden in de fantasie van het Pentagon en dat de Amerikaanse invasie in Irak volgens de regels van de VN onwettig en dus illegaal was, en nu Irak is veranderd in een bloedbad begint minister Kamp van defensie te twijfelen of Bush en zijn poppenkanst het misschien toch bij het verkeerde eind hadden. "Maar ik ben er nog niet helemaal uit" zegt hij dan ook nog! Wat voor incompetente zombies regeren ons eigenlijk?

Ik wordt misselijk van die slaafse gehoorzaamheid aan Amerika en zijn hamburgercultuur. De jaren vijftig zijn weergekeerd. Bah!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.