Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Amsterdam Djoemmah(NASR MOSKEE)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amsterdam Djoemmah(NASR MOSKEE)
    Geplaatst op: 02 april 2005 om 02:46
Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe.

Beste broeders en beste zusters.

Gisteren was ik voor het eerst in mijn leven, Allaho Alem.. in Amsterdam oost geweest. Ik ben daar naar moskee Nasr geweest.

Helaas versta ik geen Arabisch en ik zou heeeeel graag een korte samenvatting willen hebben van de Djoemmah.

BarakAllahoe Fieqoem.

Jullie broeder in Islam

NAK4LIFE/Abou Khattab
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:12

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe.

Beste broeders en beste zusters.

Gisteren was ik voor het eerst in mijn leven, Allaho Alem.. in Amsterdam oost geweest. Ik ben daar naar moskee Nasr geweest.

Helaas versta ik geen Arabisch en ik zou heeeeel graag een korte samenvatting willen hebben van de Djoemmah.

BarakAllahoe Fieqoem.

Jullie broeder in Islam

NAK4LIFE/Abou Khattab

Assalaam Aleikoem,

Alhamdullilah broeder. Ik kan je niet helpen met de vertaling, zit met hetzelfde probleem als jij. Oost is een wijk met zeer veel praktiserende moslims (alhamdullilah), ik wil graag weten hoe je het hebt ervaren...

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe. Beste broeders en beste zusters. Gisteren was ik voor het eerst in mijn leven, Allaho Alem.. in Amsterdam oost geweest. Ik ben daar naar moskee Nasr geweest. Helaas versta ik geen Arabisch en ik zou heeeeel graag een korte samenvatting willen hebben van de Djoemmah. BarakAllahoe Fieqoem. Jullie broeder in Islam NAK4LIFE/Abou Khattab


Assalaam Aleikoem,


Alhamdullilah broeder. Ik kan je niet helpen met de vertaling, zit met hetzelfde probleem als jij. Oost is een wijk met zeer veel praktiserende moslims (alhamdullilah), ik wil graag weten hoe je het hebt ervaren...


Wa Aleikoem Salaam



Alhamdoelillah, ja het was er erg mooi. Ik kreeg een beetje een Eindhoven gevoel. Alleen dan nog uitgebreider. In Eindhoven als je naar de moskee gaat zijn er zoveel MashAllah broeders en in Amsterdam lopen ze gewoon los :)

Ja heel anders dan in Den Haag. Hier is veel veranderd de laatste tijd. Ghair InshAllah
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:56

Assalaam Aleikoem,

Masha Allah broeder. Het is idd heel prettig om als moslim in sommige delen v Adam te wonen. Ik zou zeggen VERHUIS HIERHEEN insha'Allah! Hier zal ik je geen nare tram-ervaringen mee maken (allahoe alam).

Wa Aleikoem Salaam

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:24

 

Asalaam alaikoum broeder,

Leuk om te horen dat je het leuk vond om in Amsterdam te bidden in masjid Nasr, ik bid daar ook regelmatig, ik woon daar heel vlakbij. Ik was er gisteren helaas niet, dus ik kan je ook niet vertellen waar de preek over ging. Mijn moeder vertelde me dat het ging om de omgangsvormen met  ouders (denk ik). Goed om te horen dat je het hier goed hebt gehad, er wonen hier in Amsterdam best veel praktiserende broeders en zusters alhamdoelilah.

Er bidden volgens mij ook jongen broeders in Masjid Nasr (amsterdam), misschien kan je hen de volgende keer vragen of ze na afloop voor je willen vertalen, dat moet toch geen probleem zijn.  

Ik dacht altijd juist dat andere steden bijv. Den Haag veel meer praktiserende broeders en zusters wonen, en dat er veel meer activiteiten worden georganiseerd.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,


Masha Allah broeder. Het is idd heel prettig om als moslim in sommige delen v Adam te wonen. Ik zou zeggen VERHUIS HIERHEEN insha'Allah! Hier zal ik je geen nare tram-ervaringen mee maken (allahoe alam).


Wa Aleikoem Salaam



Wa Alaikoem Salaam.

SubhanAllah, ha ja die tram ervaring van vorig jaar en al het andere SubhanAllah...maar dat je dat nog weet!!!

Ghair InshAllah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah


Asalaam alaikoum broeder,


Leuk om te horen dat je het leuk vond om in Amsterdam te bidden in masjid Nasr, ik bid daar ook regelmatig, ik woon daar heel vlakbij. Ik was er gisteren helaas niet, dus ik kan je ook niet vertellen waar de preek over ging. Mijn moeder vertelde me dat het ging om de omgangsvormen met� ouders (denk ik). Goed om te horen dat je het hier goed hebt gehad, er wonen hier in Amsterdam�best veel praktiserende broeders en zusters alhamdoelilah.


Er�bidden volgens mij�ook jongen broeders�in Masjid Nasr�(amsterdam), misschien kan je hen de volgende keer vragen of ze na afloop�voor je willen vertalen, dat moet�toch geen�probleem zijn. �


Ik dacht altijd juist dat andere steden bijv. Den Haag veel meer praktiserende broeders en zusters wonen, en dat er veel meer activiteiten worden georganiseerd.


Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,



Wa Alaikoem Salaam Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe,

BarakAllahoe Fieqie voor je bericht.
Jammer dat er eigenlijk niemand hier is die een samenvatting kan geven :( ja ik weet het eigen schuld dikke buld moest je maar beter je best doen om Arabisch te begrijpen :(
Het klopt dat er in Den Haag veel te doen is, alleen heel jammer dat de broederschap heel erg zwak is. Wallahie ik kwam bijvoorbeeld in Eindhoven en net als vroeger in Den Haag werd je ontvangen door broeders die je nooit eerder hebt ontmoet. De liefde omwille van Allah(Subhanahoe Wa Ta AlaL) is super sterk.
Dit mis ik heel erg in Den Haag. Volgens mij komt dit o.a. door de Telefies die veel verderf zaaien onder de broeders.

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) ons allen leiden op het rechte pad.

Wa alaikoem Salaam Wa Rahamtoellahie Wa Barakatoehoe.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:09
Salaam aleikum,

Ik weet het ook nog broeder. Onrecht zal niet snel vergeten worden totdat er gerechtigheid is geweest.
Ik heb hetzelfde probleem als jij, namelijk dat ik ook vaak niet goed alles begrijp. Maar inshallah zal dat in de toekomst anders zijn, wanneer ik arabisch ga leren.

Salaam Aleikum,

MalcolM X
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:49
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, wie van mijn moslimbroeders of zusters kan mij vertellen waar moskee tawheed in amsterdam ligt, ik zelf kom uit rotterdam , en wil inshallah volgende week salaat el joemehaa in tawheed bidden , LA ILAAHA ILAA LAAH , LA ILAAHA ILAA LAAH , LA ILAALHA ILAA LAAH, MOHAMMED RESULLAH
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:49

In eerste instantie geplaatst door nak4life


Wa Alaikoem Salaam.

SubhanAllah, ha ja die tram ervaring van vorig jaar en al het andere SubhanAllah...maar dat je dat nog weet!!!

Ghair InshAllah

Assalaam Aleikoem,

De pijnlijke zaken die mijn broeders en zusters moeten mee maken vergeet ik niet snel. Deze pijn blijft ik in mijn hart voelen.

Jammer dat er in Den Haag minder broederschap is. Ik weet wel dat het algemeen bekend is dat de mensen in het Oosten en Zuiden vh land meer gastvrijer zijne en vriendelijker, maar dat is natuurlijk geen excuus binnen de islam. Merk je dat het ook minder is tussen de broeders in die bekende moskee v Den Haag (iets met een S...), waar abou Jabbir ook altijd te vinden is...

Zelfs in een islamtisch land is er zoveel wat niet islamitisch is. Zo jammer is dat toch! Laten we met zn allen een eiland bezetten en het islamitisch maken. Het liefst 1 waar het altijd mooi weer is (niet te heet, niet te koud). Een eiland waar alles puur islamitisch is en er niets is wat afwijkt vd Islam .... (droom droom)

ps: wat zijn telefies?

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:39
Salaam Miss Layla,
je hebt het volgens mij over moskee As Sounnah in Den Haag. Een vriend van ons komt daar ook vaak. Hij voelt zich er erg goed. Zelf ga ik altijd naar een andere moskee (el Islam) dus ik kan je niets vertellen over de zusters
Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:55

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam Miss Layla,
je hebt het volgens mij over moskee As Sounnah in Den Haag. Een vriend van ons komt daar ook vaak. Hij voelt zich er erg goed. Zelf ga ik altijd naar een andere moskee (el Islam) dus ik kan je niets vertellen over de zusters

Assalaam Aleikoem oeghtie,

Ja die ja! Ik ben gevraagd om naar de conferentie te komen, ga jij insha'Allah?

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam Miss Layla,
je hebt het volgens mij over moskee As Sounnah in Den Haag. Een vriend van ons komt daar ook vaak. Hij voelt zich er erg goed. Zelf ga ik altijd naar een andere moskee (el Islam) dus ik kan je niets vertellen over de zusters

Assalaam Aleikoem oeghtie,

Ja die ja! Ik ben gevraagd om naar de conferentie te komen, ga jij insha'Allah?

Wa Aleikoem Salaam


Welke datum? Er staat me iets van bij, trouwens. Ik werk echter sinds kort weer (en in het weekend), dus ik ben bang dat ik moet passen.
Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:30
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:36
Mm. eens even mijn agenda bekijken.  en op al-yaqeen
Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.