Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

dieptepunt: nlers negatief over moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: dieptepunt: nlers negatief over moslims
    Geplaatst op: 15 juli 2005 om 13:09
Nederlanders negatief over moslims

WASHINGTON Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat de Nederlandse bevolking het meest onwelwillend tegenover moslims staat. Van de Nederlanders denkt 51% negatief over moslims. De meeste Russen, Fransen, Britten, Amerikanen en Canadezen zouden gunstiger over moslims denken.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 13:32


In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir


Van de Nederlanders denkt 51% negatief over moslims. De meeste Russen, Fransen, Britten, Amerikanen en Canadezen zouden gunstiger over moslims denken.



Ondanks die aanslag denken (uit mijn hoofd) 21 % van de amerikanen negatief over de moslims.

In amerika gaat het dus al beter ; nou nog de rest van de wereld.

Te hopen dat de moslims ook zo positief denken over de amerikanen.


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 00:51
Uit het onderzoek bleek ook dat in moslimlanden negatiever wordt gedacht over christenen dan in christelijke landen over moslims.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 02:23

In eerste instantie geplaatst door Anne

Uit het onderzoek bleek ook dat in moslimlanden negatiever wordt gedacht over christenen dan in christelijke landen over moslims.

Kijk even in de bewuste tabel. Echt belachelijk hoe in sommige landen vrijwel iedereen zegt 'unfavorable' over joden te oordelen en 'favorable' over moslims. Nu ja, voor zover zo'n vraag �berhaupt te beantwoorden is. Het debiele is het verschil in die percentages: het zijn toch allemaal mensen? :S

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 06:16
Salaam Aleikum,

Laten we het erop houden dat we weer beland zijn in de periode die de joden hebben meegemaakt in de decennia voor de jaren 30.

Moslims mogen geen baard dragen, geen hoofddoek dragen, geen islamitische kleding dragen op straat, geen moskeeen bijbouwen, geen scholen bijbouwen, worden afgewezen bij sollicitaties op basis van hun naam of uiterlijk, worden door de politie lastig gevallen zonder reden etc. etc.

Dat Nederland ooit als tolerant werd gezien in de wereld lijkt wel een fabeltje te zijn geweest. Ook al was men tolerant in het verleden, dit betekende gewoon dat men zijn mond dicht hield. Er was bij de meeste nederlanders duidelijk sprake van opgekropte vooroordelen en negatieve gevoelens, alleen werden deze niet geuit. Nu de vrijheid van meningsuiting nationaal verkondigd wordt als excuus om rascistische uitlatingen te doen, doet iedereen eraan mee. Zowel de politici als een deel van de bevolking.

Geloofsvrijheid komt ernstig in het gedrang door het toenemend aantal niet gelovigen die gelovigen (joden, christenen, moslims etc.) dwars willen zitten om hun eigen onzekerheid weg te nemen.
Zouden meer mensen gelovig zijn geweest, dan was het misschien een stuk minder negatief zijn geweest in Nederland.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:20

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


dat Nederland ooit als tolerant werd gezien in de wereld lijkt wel een fabeltje te zijn geweest.
Malcolm X

Assalamu alaikum,

ik als Nederlander durf te zeggen dat Nederlanders nooit zozeer tloerant waren, als wel opportunistisch. Nederland als protestants land heeft een geschienis van opkomen voor geloofsvrijheid en vechten tegen onderdrukkers. Maar alleen als het iets opleverde. Bijvoorbeeld; toen in Spanje en Portugal de joden verdreven werden door de katholieken in de 16e en 17e eeuw, werden ze hartelijk ontvangen door de Nederlanders. Ze mochten hun synagogen bouwen zoals zij dat wilden en mochten vrij hun religie belijden. Prettig voordeel was dat deze joden over het algemeen rijke handelaren en diamantslijpers waren. Ze hebben voor een grote welvaart gezorgd tijdens de "Gouden Eeuw" in o.a. Amsterdam. Zigeuners brachten geen welvaart en geld met zich mee, dus die zijn nooit zo hartelijk opgenomen in de gemeenschap. Hetzelfde geldt volgens mij voor de asielzoekers en voormalige gastarbeiders en hun kinderen en kleinkinderen. Even waren ze handig, maar nu niet meer en zorgen voor problemen, dus van enige tolerantie is weinig meer te merken. Chinezen daarintegen leveren een grotere bijdrage aan de economie in de horeca en de handel, bovendien zijn ze over het algemeen heel introvert en lossen hun problemen onderling op en leven in feite naast de Nederlandse maatschappij. Totaal niet geintegreert, wel geaccepteerd. Weer uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik weet niet in hoeverre dat opportunisme echt een slechte eigenschap is; ieder land, volk of individu is wel opportunistisch en Nederland staat daardan ook niet alleen in. Maar tolerant is volgens mij een verkeerd woord om Nederland mee te omschrijven.

Opvallend detail is trouwens dat chinezen in zuid oost azie gezien en behandelt worden als de joden in europa van de jaren dertig. In Indonesie bijvoorbeeld zijn het echt tweede rangs burgers. Chinezen zitten vooral in de handel, zijn daar erg succesvol in en de Indonesiers zijn daar erg jaloers op. Vaak worden Chinezen gediscrimineerd en zelfs gemollesteerd, en in tegenstelling tot hier is daar geen "meldpunt discriminatie", de meeste mensen schijnen het heel normaal te vinden. Ik vond dat echt schokkend toen ik daar was.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:50

salam,

goed gezegd malcolm x. Sta helemaal achter jouw..

wat jouw betreft paladin: Ik wens elke Isrealische en Amerikaanse soldaat de dood toe..hetzelfde geldt voor hun duivelse regeringen..

salam

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 11:09
Broeder01 betekent de fatwa die laats uitgesproken is door de Islamitische raad in Engeland waarvan vele geleerden deel uitmaken iets voor jou?

Weet je waarschijnlijk bedoel het allemaal helemaal niet zo slecht maar je kiest je woorden soms zo ongelukkig, of te minste zonder nuance.
Daardoor zou het kunnen dat deze anders worden begrepen dan je mischien bedoelt.


Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 11:16
salam,

broeder01.
Ik mag jou wel.
Volgens mij ben jij de eerlijkste en het meest directe persoon op dit forum.

Maar waarom die haat ?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 11:57

Theo van Gogh was ook direkt en eerlijk.

 

[QUOTE=Paladin]salam,

broeder01.
Ik mag jou wel.
Volgens mij ben jij de eerlijkste en het meest directe persoon op dit forum.

Maar waarom die haat ?
[/QUOTE]

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 03:21
Theo van Gogh was zelfs heel heel eerlijk en direkt. En Hirshi Ali ook. En Aboutaleb ook. Dit rijtje bedreigden is nog veel langer.
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Theo van Gogh was zelfs heel heel eerlijk en direkt. En Hirshi Ali ook. En Aboutaleb ook. Dit rijtje bedreigden is nog veel langer.

 

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:17

salam,

ahhaha ik ga niet met zoveel haat door het leven als het lijkt paladin...

Ik ben een vredelievend mens als het erop neer komt tegen over mijn broeders en zelfs mensen die een ander religie hebben dan de islam. Ik heb een joodse buurman, met van die krullen en petje. ik behandel hem met respect en dat geldt voor alle mensen die mij liefhebben, zo zal ik hun ook liefhebben.

Maar de daden die de Isrealische en Amerikaanse soldaten en hun duivelse regeringen op hun naam hebben, dat is iets dat nooit uit mijn hart zal verdwijnen. het blijft als een zwart gat in mijn hart..vandaar..Daarom dagen na dagen,weken na weken, ik zal nooit tevreden zijn, totdat de islam de wereld domineert...

"Als je wordt aangevallen heb je het recht om terug aan te vallen..."

"Zolang de bezetters niet zijn verdreven uit de islamitische landen zal niemand ooit veiligheid kennen op de wereld,waar dan ook"

"Stijdt voor de zaak van allah swt, Voorwaat het is beter voor je"

" De geest van de jihad heerst rond op de wereld"

Paladin:kan je me 1 ding uitleggen, Hoe dom kan een mens zijn om niet in de islam te geloven?????? Vertel me: staat het er niet duidelijk genoeg? Zijn de tekenen niet tot je gekomen????

salam

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 00:42

 

     kan me wel vinden in wat broeder01 zegt, ben zelf heel vredelievend,

     maar als ik soms die beelden zie van onschuldige slachtoffers      

     (palestijnen,irakezen enz.enz.) dan maakt zich zo'n woede van mij meester

     stagfiroellah!

     maar ik word getroost door de gedachte dat ze zich zullen moeten

     verantwoorden op de dag des oordeels.

     Aan ALLAH is de terugkeer of je in hem gelooft of niet!

     assalaamoealaikoem

   

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 03:22

Ik ben het om 1 reden niet met hem eens.

Hij stelt: " Ik zal nooit tevreden zijn, totdat de islam de wereld domineert".

Een nogal agressieve, enge en domme uitspraak.

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 04:28

 

ik zelf zal allang tevreden zijn als de mensen elkaar zouden respecteren en elkaar in hun waarde zouden laten,ongeacht welke godsdienst je zou belijden.

 vrede op aarde!

het blijft een mooie droom

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 04:51

Een droom die op puur vrijwillige basis uit mag komen.

 

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 07:58

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Er is nog een landje dat nogal gekeerd is tegenover de moslims  genaamd "Belgi�" bekijk deze link maar eens :( http://www.vlaamsbelang.be/ 

De meest raciste PARTIJ!

(wat natuurlijk niet wilt zeggen dat elke inwoner in Belgi� tegen ons is!)

Er treedt een soort van normalisatie op waarbij men het vrij gewoon begint te vinden dat je moslims haat.

Ik vraag me infeite af van waar die haat komt???

Men gaat je pas accepteren tot je een van hen word waarom denkje dat ze ons alles willen verbieden??? zoals MalcolmX al zei we mogen echt bijna niets meer maar we zijn wel vrij als het op religie aankomt zegt men...En wat doen we ermee??? Of je nu beschikt over de hoofddoek of over de baard wat doe je verkeerd???En ofje nu een vreemdenaam draagt benje daarom minderslim??? zit het eruit als een moorwapen??? Echt daar voor moeten ze toch wel een goeie verklaren voor hebben!

Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen!

MalcolmX zei: Moslims mogen geen baard dragen, geen hoofddoek dragen, geen islamitische kleding dragen op straat, geen moskeeen bijbouwen, geen scholen bijbouwen, worden afgewezen bij sollicitaties op basis van hun naam of uiterlijk, worden door de politie lastig gevallen zonder reden ... Precies

Ow jah en PP volgens mij was Theo van Ghog ietsje te Direct (maar daar voor hoefje natuurlijk nog geen mens de gaan doden �h)

Tot zover mijn mening hier over...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 08:17

Gelukkig zijn er op deze site weinig tot geen islam-haters.  Is ook te dom voor woorden.

Wist je trouwens dat de partij van De Winter in Antwerpen 30% van de stemmen heeft. Wist je ook dat enkele honderden Nederlandse allochtonen  per jaar verhuizen naar o.a. Antwerpen. En dat ze zich daar veel prettiger voelen dan bijv. in Rotterdam en Amsterdam.

Wist je dat deze uitstroom naar Belgie steeds groter wordt.

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 09:20

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Inderdaad gelukkig dat er op deze site weinig zijn Al-hamdulilah...

Ja dat wist ik dat de Partij van De winter 30% van de stemmen had..

Ja dat Allochtonen verhuizen naar belgi� dat las ik nog onlangs naar het schijnt heeft Belgi� een soepele aanpaak althans daar heb ik nog niet veel van gemerkt op sommige vlakken vooral op religeus vlak... Maar Gaira...

Lees dit artikel ff door...

-Belgi� gaat meewerken om een lek in de regels voor verblijfsvergunningen te dichten. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) en haar Belgische collega Dewael (Binnenlandse Zaken) hebben zaterdag besloten tot een gezamenlijke aanpak.

Sommige immigranten verhuizen van Nederland naar Belgi�. Deze zogeheten Belgi�-route is mogelijk geworden omdat de regels in Belgi� soepeler zijn dan in Nederland. Met de vergunning op zak kan de immigrant echter wel in Nederland gaan wonen.


De Belgische minister had vorige week zaterdag nog gesuggereerd niet mee te willen werken. Hij zei toen in een kranteninterview dat Nederland te streng is. Onderling overleg bij een EU-vergadering in Wenen heeft de lucht echter geklaard, zo blijkt.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien


{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 09:21

kan best zijn ,��n ding is zeker racisten zijn er veel, en ik gebruik de naam racist niet snel.met elke stap die ik buiten zet voel ik de haat,beledigingen zijn allang geen uitzondering meer om van de haatvolle blikken nog maar te zwijgen,als blikken konden doden dan was ik al duizend keer vermoord.het is jammer maar waar.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 10:50

Dat vind ik intriest en volkomen verwerpelijk.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 17:53
In eerste instantie geplaatst door Malcolm


Moslims mogen geen baard dragen, geen hoofddoek dragen, geen
islamitische kleding dragen op straat, geen moskeeen bijbouwen, geen
scholen bijbouwen, worden afgewezen bij sollicitaties op basis van hun
naam of uiterlijk, worden door de politie lastig gevallen zonder reden etc.
etc.


Malcolm, van wie mag je geen baard, hoofdoek of islamitische kleding
dragen? Draag jij maar gerust een baard en een hoofddoek; niemand zal
het je verbieden En er worden wel moskee�n gebouwd die ook nog
eens gesubsidieerd worden en er zijn islamitische scholen, die het niet
allemaal even goed doen, vandaar dat men zich er over beraadt of het
bijzonder onderwijs niet afgeschaft moet worden.
En idd. helasas worden vooral marokkaanse jongeren geweerd door
werkgevers. Maar wees eens eerlijk, een groot deel van de marokkaanse
jeugd heeft er ook niet veel toe bijgedragen om de samenleving een
goede indruk van hen te geven. Integendeel... Het is meer een oorzaak en
gevolg kwestie.

en verder, de situatie van de moslims zou vergelijkbaar zijn met die van
de joden tijdens de bezetting als jullie je zouden moeten
onderscheiden door een halve maan op je borst of zo en 's nachts uit je
huizen geslagen zouden worden voor transport in beestenwagens naar de
vernietiging.
Iedere keer dat ik die vergelijking "moslims nu/joden toen" tegenkom,
irriteert me dat behoorlijk en kan ik het niet anders zien dan het collectief
slachtoffergevoel opkrikken, zodat je je lekker tegen deze maatschappij
kunt af zetten, desnoods met geweld.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 12:16

Op dit moment is de werkloosheid onder allochtonen hoog. Te hoog. De overheid en samenleving zal daar wat aan moeten doen. Iedereen, en dan bedoel ik iedereen moet kansen krijgen in ons land.

Niemand mag het gevoel hebben buiten gesloten worden.

Dit vraagt grote verantwoordelijkheid van ieder die hier woont. Wie geen verantwoordelijkheid wenst te dragen, mag van mij vertrekken.

Te vaak lees ik hier teksten waaruit een diepe haat en minachting naar de Westerse samenleving spreekt. Deze houding is behalve onvolwassen ook contraproductief. De rekening kan niet anders dan gepresenteerd worden, evenals de rekening die de samenleving moet betalen als zij minderheden minder kansen biedt.

Verantwoordelijkheid dragen, daar heeft iedereen baat bij.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Op dit moment is de werkloosheid onder allochtonen hoog. Te hoog. De overheid en samenleving zal daar wat aan moeten doen. Iedereen, en dan bedoel ik iedereen moet kansen krijgen in ons land.

Niemand mag het gevoel hebben buiten gesloten worden.

Dit vraagt grote verantwoordelijkheid van ieder die hier woont. Wie geen verantwoordelijkheid wenst te dragen, mag van mij vertrekken.

Dus bedrijven die hun verantwoordelijkheden hier niet in nemen sluiten en wegzenden?
Van mij mag het:-) En voor alle duidelijkheid Nederland dient nog steeds een land te zijn waarin alle mensen dezelfde kansen moeten kunnen krijgen. Ongeacht geloof of maatschappij visie.


Te vaak lees ik hier teksten waaruit een diepe haat en minachting naar de Westerse samenleving spreekt. Deze houding is behalve onvolwassen ook contraproductief. De rekening kan niet anders dan gepresenteerd worden, evenals de rekening die de samenleving moet betalen als zij minderheden minder kansen biedt.

Verantwoordelijkheid dragen, daar heeft iedereen baat bij.
Het zou goed zijn wanneer mensen die zogenaamde verantwoordelijkheden eens definieerden.
Ik denk dat het een van de grootste verantwoordelijkeid van een ieder van ons is om je medemens in zijn waarde te laten en zoveel mogelijk laten leven naar eigen overtuiging.
Ik denk dat het een verantwoordelijkheid is van ons ieder om deze maatschappij niet te laten verloederen en afbreken.
En mensen tegen elkaar opzetten en hun onvervreemde rechten afbreken hoort daar echt wel onder.



Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 16:21
Dan zeg je dus precies wat ik stel.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 11:11
Gelukkig Peter Pan dat we het daar dan overeens zijn :-)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 14:36

En om enigzins een vergelijking te trekken: mijn dochter werkt in Den Haag. Ze is blond en volledig westers. Ook zij maakt mee dat zij door moslims voor hoer wordt uitgemaakt.

Dit is niet 1 keer gebeurd. Verschillende malen. Ik heb haar duidelijk proberen te maken dat ze deze uitingen moet negeren.  Dergelijke uitspraken zegt alles over de spreker, niets over het "slachtoffer". En uiteindelijk krijgt de spreker de universele rekening gepresenteerd.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.