Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

"72?"

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: "72?"
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:32
Na aanleiding van PietjePuk en Ruud, die vragen hebben over de 72 maagden die de zogenaamde 'terroristen' krijgen, heb ik besloten een topic erover te openen.

Graag informatie en ondersteuning (Koranverzen of Hadith)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 13:10
Ruud en Pietjepuk kunnen het hiermee doen, want ik ga mijn kostbare tijd niet zomaar verkwisten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Houri

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:00
Gelijk heb je. (Het lijkt wel of iedereen het zat heeft met dit kat en muisspelletje, ik verwijt niets) 
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:27

salaam aleikum wij weten niets we hebben allemaal geen zekerheid op de hemel of op maagden enz we vrezen slcehts Allah en vargen vergifenis aan Hem en hopen op een goede beloning inshaAllah en dat hij onze zonden vergeeft zelfs de Profeet vreesde Allah en zei dat hij bang was voor de strafvan Allah enz.

en Allah wete het beste

mag Allah ons leiden naar zijn licht en ons doen vermeerderen in kennis

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:58
Voor hen die zich verder willen verdiepen in "houris" en "wildanun mukhalladoona" (eeuwige jonge jongens):

Quran 44:54, 52:20, 55:56, 55:72, 56:17


Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 17:01
Bedankt, en vrouwen zijn voor mij genoeg hoor ..

Ow en dit valt me zojuist binnen. Ik had gehoord dat je of 70 vrouwen krijgt of je mag 70 mensen uit het Vuur halen. Weet iemand hier iets over?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 17:04

salaam aleikum, als je hasanaat over hebt mag het weggeven aan iemand die je kende dat heb ik ook eens gehoord maar goed Allah weet het beste

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 17:05
LOL... hahaha... het bestaan van die 'eeuwige jonge jongens' kan je nu niet gaan ontkennen heh broeder... komop een beetje meer spirituele inlevingsvermogen.. had ik al verteld dat er ook tuinen en bomen staan in het Paradijs?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:32

Er staat heelemaal niet dat mannen wat krijgen......Er staat dat er 2 tuinen zijn en mooie vrouwen zijn.Er wordt ook nog beschreven dat er wederom van alles 2 is.Voor wie zou die 2de tuin bestemt zijn?

Kijk jongens........Sex is nu eenmaal overbodig waneer je eeuwig leeft.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:44
Het heet 'de tuinen' en er stromen rivieren van Honing (zuiver), Wijn (waarvan je niet bedwelmd raakt, Water (spa rood denk ik ) en Melk (en ik denk dat die lekkerder dan Melkunie koeien is).

Een Koranvers:

Is het Paradijs dat aan de vromen belooft is, waarin rivieren zijn met versblijvend water, en van melk waarvan de smaak niet verandert, en rivieren van wijn, als een genieting voor hun die drinken, en rivieren van zuivere honing, en waarin voor hun allerlei vruchten zijn en vergeving van hun Heer gelijk aan hun die de eeuwig levenden in de Hel zijn, in wie kokend water wordt gegoten, dat hun ingewanden dan in stukken snijdt? (47:15)

Nee hoor.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:57
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Het heet 'de tuinen' en er stromen rivieren van Honing (zuiver), Wijn (waarvan je niet bedwelmd raakt, Water (spa rood denk ik ) en Melk (en ik denk dat die lekkerder dan Melkunie koeien is).

Een Koranvers:

Is het Paradijs dat aan de vromen belooft is, waarin rivieren zijn met versblijvend water, en van melk waarvan de smaak niet verandert (Klopt kan niet zuur worden.), en rivieren van wijn, als een genieting voor hun die drinken, en rivieren van zuivere honing, en waarin voor hun allerlei vruchten zijn en vergeving van hun Heer gelijk aan hun die de eeuwig levenden in de Hel zijn, in wie kokend water wordt gegoten, dat hun ingewanden dan in stukken snijdt? (47:15)


Nee hoor.

Kijk Wadud......Verenigen heeft namelijk niets met bezit nog met sex te maken.  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:23
Owwww ja..... Nu wil ik graag nog weten,waar het getal 72 vandaan komt.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:28
Ruud, jij weet net zo min als ons wat de toekomst zal brengen. Paradijs of hel. Als ik goed leef en het vooruitzicht krijg van Palijzen, tuinen, rivieren, bomen, fruit, vrouwen, jonge mannen, vrienden, ... etc. dan kies ik liever daarvoor dan voor Vuur! Aan de woorden van de Heilige Profeet twijfel ik niet. Daarom heten wij gelovigen en jij een ongelovige.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:43

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud, jij weet net zo min als ons wat de toekomst zal brengen. Paradijs of hel. Als ik goed leef en het vooruitzicht krijg van Palijzen, tuinen, rivieren, bomen, fruit, vrouwen, jonge mannen, vrienden, ... etc. dan kies ik liever daarvoor dan voor Vuur! Aan de woorden van de Heilige Profeet twijfel ik niet. Daarom heten wij gelovigen en jij een ongelovige.
Ja maar je moet eens niet zoveel dromen.En de Koran eens wat beter lezen.En God eens wat beter leren te begrijpen.fantasseren kunnen we allemaal,maar wederom de zelfde vraag......Bewijs eens dat jij 72 mooie maagden krijgt als gij alwetend bent.

(Wel fijn dat Mohammed zo'n sterke uitspraak deed.)

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:45

Dus gelovigen doen alles vanuit een egoistisch zelfbelang?

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud, jij weet net zo min als ons wat de toekomst zal brengen. Paradijs of hel. Als ik goed leef en het vooruitzicht krijg van Palijzen, tuinen, rivieren, bomen, fruit, vrouwen, jonge mannen, vrienden, ... etc. dan kies ik liever daarvoor dan voor Vuur! Aan de woorden van de Heilige Profeet twijfel ik niet. Daarom heten wij gelovigen en jij een ongelovige.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 03:47
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Dus gelovigen doen alles vanuit een egoistisch zelfbelang?

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud, jij weet net zo min als ons wat de toekomst zal brengen. Paradijs of hel. Als ik goed leef en het vooruitzicht krijg van Palijzen, tuinen, rivieren, bomen, fruit, vrouwen, jonge mannen, vrienden, ... etc. dan kies ik liever daarvoor dan voor Vuur! Aan de woorden van de Heilige Profeet twijfel ik niet. Daarom heten wij gelovigen en jij een ongelovige.

Bepaalde gelovigen wel......Ze doen het niet voor hem.....Maar voor de beloning. Maar God weet wie dwaald en wie niet.....Dus maak je niet druk Pietje als je dat al zou doen...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:13
Een moslim is heel goed op de hoogte hoe hij/zij zijn daden moet zuiver houden voor Allah alleen, zodat ze niet voor niets zijn geweest.

"De beloning van daden hangt van de intentie af en iedereen zal beloond worden naar zijn intenties ..." dat is de meest belangrijke hadith en misschien wel de eerste hadith die een moslim leert toepassen in zijn/haar leven ... Al onze daden worden beoordeeld naar de intentie.

En dit werd gezegd, lang voordat Marthen Luther King een droom had gehad:

"Maar, wie goede werken verricht, hetzij man of vrouw, en gelovig is, zal de Hemel binnengaan en hem zal niet het geringste (Naqira) onrecht worden aangedaan." (Quran 4:124)

"aanbid daarom Allah, oprecht zijnde jegens Hem in onderwerping. Ziet, aan Allah alleen komt oprechte gehoorzaamheid toe." (39:2-3)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:29
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Dus gelovigen doen alles vanuit een egoistisch zelfbelang?


Hahahah, dit is wat Mohammed ons zei:

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: �De wereld is een gevangenis voor de gelovige en een paradijs voor de ongelovige.� (Muslim)

Wij geloven dat we een beloning krijgen door in het Paradijs te komen en niet in de Hel.

Bekijk het zo: Als je klein bent zie je geen nut in school. Je leert lezen en schrijven terwijl je veel liever naar de Efteling zou gaan.
Oke, stel je voor je had een vrije keuze en je mocht kiezen. Dan zou de meerderheid kiezen voor lol in plaatst van dat saaie leren. En wat denk je al het kind volwassen wordt? Dan heeft hij of zij spijt dat ze niet naar school is geweest, omdat hij of zij nu geen leuk baantje kan krijgen.

Dat is zo met de Islaam. Stel je voor je hebt je hele leven opgemaakt aan materi�le wensen. Wat houdt je over dan? Wat is je profijt?

Stel je voor dat er geen hiernamaals is. Heb je dan verloren, omdat je aardig bent geweest en behulpzaam (zakaat), nederig (bidden), standvastig (vasten), onderdanig (hajj), en vertrouwend (shahada)?  Wat je achterlaat voor de mensen? Je kinderen, hun kinderen en de kinderen van hun kinderen enzovoorts?  Is dat slecht. Wat heb je gewonnen aan het einde van je leven als je terugkijkt en je hebt zoveel meisjes verleid, zoveel mensen opgelicht en gedaan wat je wilt?
Aan het eind, zou het niets uitmaken. En als ik zou terugkijken op mijn leven en ik zou zien dat ik altijd aardig was geweest, mensen heb geholpen, wat heb ik dan verloren? Denk je dat ik vermoeider zou zijn dan jou op mijn 80e als ik het haal (inshallah). Tijd gaat snel, ik ben nu nog maar een kind, maar de tijd gaat voorbij en ik kan het niet meer terughalen. Daar gaat het toch om. De korte tijd die je hebt goed besteden? Besteedt een moslim(a) zijn of haar tijd niet goed?

Ik vind de Islaam de allermooiste cultuur die geen mens zou kunnen namaken. Als iedereen net als de profeet en zijn voorbeeld leefden was dit het paradijs op aarde.

Dus mijn vraag is PietjePuk: Is dit waar het om gaat? Na je dood, heb je toch niets meer. Maakt het dan uit dat je de tijd hebt verspild, als het toch eindigd?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 05:47
CORRECTIE

Ik moet terugkomen op eerdere uitspraken van mezelf over het leven na de dood. Ik stelde namelijk dat we niet zullen terugkeren met een lichaam zoals die we op aarde hebben. Ik heb geen bewijs voor mijn uitspraak. Sterker nog, Allah zegt in de Quran:

(56:60-61) �Wij hebben de dood onder jullie bepaald en Wij zijn niet zwak. Om schepselen zoals jullie te scheppen en om jullie opnieuw tot leven te brengen in (een schepping) waarvan jullie niet weten.�

en

(75:4) �Welzeker, Wij zijn in staat om zelfs zijn vingertoppen (opnieuw) volmaakt te vormen.�

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 05:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

CORRECTIE

Ik moet terugkomen op eerdere uitspraken van mezelf over het leven na de dood. Ik stelde namelijk dat we niet zullen terugkeren met een lichaam zoals die we op aarde hebben. Ik heb geen bewijs voor mijn uitspraak. Sterker nog, Allah zegt in de Quran:

(56:60-61) �Wij hebben de dood onder jullie bepaald en Wij zijn niet zwak. Om schepselen zoals jullie te scheppen en om jullie opnieuw tot leven te brengen in (een schepping) waarvan jullie niet weten.�

en

(75:4) �Welzeker, Wij zijn in staat om zelfs zijn vingertoppen (opnieuw) volmaakt te vormen.�



Onze brains (hersenen) kunnen bepaalde dingen nog niet aan, zoals het begrijpen van hogere dimensies. De Euclidische meetkunde kan al wel projecties maken zodat we een idee hebben hoe het er uit kan zien.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.