Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie kan mij raad geven

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marwan30 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marwan30 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie kan mij raad geven
    Geplaatst op: 04 september 2005 om 07:55

Salaam aleykoum

ben getrouwd hmdl heb ook 2 kinderen mijn vrouw werkt en werkt altijd tegen ze luistert niet naar wat ik haar zeg ze gaat binnen of buiten wanneer ze wilt. Iedereen van de familie weet ervan maar iedereen vraagt mij om sbar en sbar maar ik kan niet meer ik zit in behandeling inchaalah komt het goed (depressie)

het ergste is dat ze als vrijwilger op het werk bij haar heeft gevraagd om korte en lange afstanden te doen naar het buitenland de kinderen daar denkt ze zelf niet aan ofwel ik ofwel gaan ze bij de schoonouders ik heb heel veel meegemaakt zonder de verhalen te vertellen God ziet alles.  Hamdoelah Hamdoelah ik ben bij haar voor de kinderen ik kan echt niet meer aangezien ze naar de rechtbank is geweest en mij buiten heeft gezet bij de ondervraging heeft ze alles verteld wat niet waar is en ik heb gewoon geantwoord ik reken op God echtwaar ik ben  en blijf thuis maar nu dreigt ze met dat ze me defenitief zal buitenzetten als ik zelf niet vertrek nu vraagt om altijd in het buitenland te werken.Rabi Alaam mij kinderen omhelsen mij contant ik doe echt meer dan alles huishouden, werken, school van kinderen betalingen en .... Ik zou echt heel blij zijn als ik reacties van mensen krijg want ik zie het niet meer zitten maar Moeder en haar vader kunnen niet meer volgen en vragen mij om sbar God zal je belonen hiervoor................................

Ik ga er echt kapot van.

Salaam aleykoum broeders en zusters

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 08:14

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulah,

Heb sabr want Allah is met de geduldigen. Probeer veel doe3a�s te verrichten, moge Allah uw doe3a�s verhoren. Probeer om Allah zoveel mogelijk te aanbidden, probeer ook veel doe3a�s te verrichten voor het fadjr gebed. Het helpt echt en het kan zeker uw situatie veranderen. Probeer een gesprek met haar hierover te voeren. Als het niet lukt, betrek haar ouders erbij en misschien ook die van u. Want misschien beseft ze niet wat ze doet, misschien beseft ze ook niet wat ze op het spel zet en misschien heeft ze niet door hoe ernstig het is. Moge Allah uw doe3a�s verhoren, en moge Allah u bijstaan. Ameen!

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 09:01

HALLO JIJ BENT DE MAN HIER, JE MOET JE NIET KAPOT LATEN MAKEN DOOR JE VROUW,

ALS JE DE WAARHEID SPREEKT, EN JE ERGENISSEN NIET DOOR DE DEPRESSIE KOMEN DAN KAN JE GEWOON VAN HAAR SCHEIDEN.

LEES BOEKEN EN LUISTER KORAAN, EN INSHAALLAH ZULLEN JE PROBLEMEN OVERGAAN.

WA ALEYKOEM SALEM

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 09:03

EN NEEM JE KINDEREN MEE.

MOGE ALLAH JE HELPEN IN DEZE MOEILIJKE TIJDEN.  AMIEN.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 10:03

asalaamo3alai3alaikomwara7matolaah wabarkatoho mijn broeder .

broedr uit  je bericht  lees ik dat je een maschalaah man bent .

die een goede maschalaah vrouw verdiend.

broeder ik  geef je advies om  een geleerde tevragen over hoe het veder moet

met je vrouw.

maar heb ook geduld broeder  want zij is de moeder van je kinderen

want zodra de moeder en de vader scheiden  is het voor de kids vreeselijk .

ik praat uit ervaring van me zelf  en mijn ouders moge allah ze vergeven en plekje in het paradijs schenken.

dus broeder je kinderen zijn belangerijk. maar ook jij bent belangerijk

heb je haar een boek gegeven over hoe de moslim vrouw zich moet gedragen tegen over haar gezin  .haar taak in huis .?????

 

zo niet  dan moet je het gelijk doen ga boeken kopen en casstebandjes met lezingen over het heuwelijk.

 

en vraag allah tijdens je salaat (sujuud)  om haar teleiden en je gelukkig met haar temaken.

broeder moge allah haar leiden moge allah jullie problemen laten verdwijnen,

 

moge allah je beter maken allah yasfik.

je zuster fielaah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 11:50

Wa3alaikom Essalaam,

Deze link werd hier een keer door een Zuster doorgegeven. Misschien heb jij hier ook wat aan.

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=68

Moge Allah Soebhaanhoe Wata3aala je verder helpen met je huwelijk. Ameen

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 12:14

Salaam Aleikum beste broeder,

Zoals net al door een zuster werd verteld...wijs haar op haar plichten die zij heeft als vrouw naar haar gezin toe. En vraag ALLAH om hulp.....ALLAH laat Zijn oprechte dienaren NOOIT in de steek. Ik beloof je dat ik Dua voor je zal doen beste broeder....sterkte

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:31

Salaam Aleikum agie,

ik had eens een email gestuursd over mijn relatie met mijn ex en een van de woorden die de imaam zei was het volgende Allah wilt het beste voor ons!!!die woorden raakten me diep in mijn hart ik begon te beseffen dat ik zo niet leven hoefde en dat ik van hem weg mocht nu ga ik persoonlijk geen uitspraak doen in uw situatie omdat ik daar niet de bevoegdheden voor heb raadpleeg inshaAllah een imaam of geleerde de geleerde die ik belde zijn tel nummer heb ik nog wel mocht je daar belangstelling voor hebben dan kan u hem bellen en uw verhaal doen hij is een soenitische geleerde en woond in Rotterdam en hij heeft mij ook goed geadviseerd elhamdullilah.

Ik wens u veel sterkte in deze moeilijke periode en inshaAllah dat het goed komt tussen jullie(heb zelf ook jaren lang doeas gedaan voor mijn ex dat hij veranderde maar soms blijven sommige mensen blind en het is zwaar op langere termijn in onrechtvaardigheid te leven)mag Allah u het juiste laten beslissen en u en jullie kids (die veel voelen in moeilijke relaties) gelukkig maken (amin)

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
marwan30 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marwan30 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 06:41

Salaam aleykoum

broeders en zusters ik heb een paar reacties gekregen. Hamdoelah

Ik ben echt heel blij ik heb al de mails gekregen en voel me beter nl ik heb

gekregen wat ik wou dank zij God Hamdoelah meningen en reacties.

Zoals de meeste hebben gereageerd sbar voor de kinderen ou Rabbi I Hdiha

Inchaalah.

Marwan

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 08:42

asalaamo3alaikom war7matolaahwabarkatoho broeder

moge allah je van het donkere tijd naar het licht nemen en 

toch nog gelukkig word met je vrouw .

 

jij bent een goede broeder zo als hier lees en allah zal je het goede geven

inschalaah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2005 om 01:15

Aangezien je bij de rechtbank bent geweest voor de kinderen is het misschien een goed idee om eens met een advocaat te praten. Je kunt voor heel weinig geld altijd bij een rechtswinkel binnenlopen om je situatie eens te bepraten. Als niet inhoudelijk reageert bij de rechter zul je waarschijnlijk je kinderen net meer terug zien.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 15:38

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatolah Wabaraktoehoe,

Wat ERG,

als er iets is waar ik een hekel aan heb is het RUZIE of SCHEIDINGEN

Nou ik wensje in ieder geval veel standvastigheid & GEDULD toe,

Moge allah je sabr schenken (inch'allah)

De profeet mohammed (vzwh) zei : "geduld is een van de schoonste zaken"

Met Sabr komje ver te staan echt waar,

Inch'allah komt't nog goed tussen u en uw vrouw (inch'allah,inch'allah,inch'allah)

Moge Allah je bijstaan Inch'allah (in zowel de goede als slecht tijden)

Met vriendelijke groeten Oegt Y.

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
hamama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hamama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:24

asalam moerlikoem

Ik zeg je ��n ding, als ze geen respect betoond tegenover je, dan is er iets anderes aan de hand, probeer het met haar op een rustige manier uittepraten, en vraag haar waarom ze zo doet, misschien is er een reden ervoor, werk je of ben je gewoon thuis, het kan ook zijn als je zonder werk zit en zij alleen voor het brood zorgt, dan kan het zijn dat ze het niet gemakkelijk vind je zo te treffen.

 

Ik hoop voor je dat het goed komt en god sta je bij!!!!!!

Terug naar boven
hamama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hamama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door marwan30

Salaam aleykoum

ben getrouwd hmdl heb ook 2 kinderen mijn vrouw werkt en werkt altijd tegen ze luistert niet naar wat ik haar zeg ze gaat binnen of buiten wanneer ze wilt. Iedereen van de familie weet ervan maar iedereen vraagt mij om sbar en sbar maar ik kan niet meer ik zit in behandeling inchaalah komt het goed (depressie)

het ergste is dat ze als vrijwilger op het werk bij haar heeft gevraagd om korte en lange afstanden te doen naar het buitenland de kinderen daar denkt ze zelf niet aan ofwel ik ofwel gaan ze bij de schoonouders ik heb heel veel meegemaakt zonder de verhalen te vertellen God ziet alles.  Hamdoelah Hamdoelah ik ben bij haar voor de kinderen ik kan echt niet meer aangezien ze naar de rechtbank is geweest en mij buiten heeft gezet bij de ondervraging heeft ze alles verteld wat niet waar is en ik heb gewoon geantwoord ik reken op God echtwaar ik ben  en blijf thuis maar nu dreigt ze met dat ze me defenitief zal buitenzetten als ik zelf niet vertrek nu vraagt om altijd in het buitenland te werken.Rabi Alaam mij kinderen omhelsen mij contant ik doe echt meer dan alles huishouden, werken, school van kinderen betalingen en .... Ik zou echt heel blij zijn als ik reacties van mensen krijg want ik zie het niet meer zitten maar Moeder en haar vader kunnen niet meer volgen en vragen mij om sbar God zal je belonen hiervoor................................

Ik ga er echt kapot van.

Salaam aleykoum broeders en zusters

 

Terug naar boven
hamama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hamama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:02
In eerste instantie geplaatst door hamama

In eerste instantie geplaatst door marwan30

Salaam aleykoum

ben getrouwd hmdl heb ook 2 kinderen mijn vrouw werkt en werkt altijd tegen ze luistert niet naar wat ik haar zeg ze gaat binnen of buiten wanneer ze wilt. Iedereen van de familie weet ervan maar iedereen vraagt mij om sbar en sbar maar ik kan niet meer ik zit in behandeling inchaalah komt het goed (depressie)

het ergste is dat ze als vrijwilger op het werk bij haar heeft gevraagd om korte en lange afstanden te doen naar het buitenland de kinderen daar denkt ze zelf niet aan ofwel ik ofwel gaan ze bij de schoonouders ik heb heel veel meegemaakt zonder de verhalen te vertellen God ziet alles.  Hamdoelah Hamdoelah ik ben bij haar voor de kinderen ik kan echt niet meer aangezien ze naar de rechtbank is geweest en mij buiten heeft gezet bij de ondervraging heeft ze alles verteld wat niet waar is en ik heb gewoon geantwoord ik reken op God echtwaar ik ben  en blijf thuis maar nu dreigt ze met dat ze me defenitief zal buitenzetten als ik zelf niet vertrek nu vraagt om altijd in het buitenland te werken.Rabi Alaam mij kinderen omhelsen mij contant ik doe echt meer dan alles huishouden, werken, school van kinderen betalingen en .... Ik zou echt heel blij zijn als ik reacties van mensen krijg want ik zie het niet meer zitten maar Moeder en haar vader kunnen niet meer volgen en vragen mij om sbar God zal je belonen hiervoor................................

Ik ga er echt kapot van.

Salaam aleykoum broeders en zusters

 

Terug naar boven
hamama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 september 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hamama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 13:18

Asalam alaykoem marwan

 

IK ben zelf gehuwd en heb ��n kind en werk ook, en ik kan me niet voorstellen dat mijn man me zo behandeld in uw geval je vrouw, Ik vind als het respect niet daar is tegenover jullie beiden dan komt het nooit goed.

Ik zeg ��n ding probeer met je vrouw over dit probleem te praten, zeg wat je voelt en stoort aan haar, maar op een rustige manier , en vraag haar waarom ze zo doet, misschien zit er iets achter of zo, communicatie met elkaar is zeer belangrijk.

Wat bij meeste mannen heel moeilijk is hun gevoelens te uiten tegenover hun vrouw.

Aldus marwan ik hoop echt dat het goed komt met jullie, en dat jullie het zullen uitpraten. Praten met elkaar kan echt helpen!

EN ja sbar,sbar op den duur word je er gek van, dat is de bedoeling probeer met haar erover te hebben.

Werk je ook of zit je thuis?

inschaellah als komt goed!

Van een geheimzinnige Vrouw Hamama

Terug naar boven
maria21 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote maria21 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 17:06
In eerste instantie geplaatst door marwan30

Salaam aleykoum

ben getrouwd hmdl heb ook 2 kinderen mijn vrouw werkt en werkt altijd tegen ze luistert niet naar wat ik haar zeg ze gaat binnen of buiten wanneer ze wilt. Iedereen van de familie weet ervan maar iedereen vraagt mij om sbar en sbar maar ik kan niet meer ik zit in behandeling inchaalah komt het goed (depressie)

het ergste is dat ze als vrijwilger op het werk bij haar heeft gevraagd om korte en lange afstanden te doen naar het buitenland de kinderen daar denkt ze zelf niet aan ofwel ik ofwel gaan ze bij de schoonouders ik heb heel veel meegemaakt zonder de verhalen te vertellen God ziet alles.  Hamdoelah Hamdoelah ik ben bij haar voor de kinderen ik kan echt niet meer aangezien ze naar de rechtbank is geweest en mij buiten heeft gezet bij de ondervraging heeft ze alles verteld wat niet waar is en ik heb gewoon geantwoord ik reken op God echtwaar ik ben  en blijf thuis maar nu dreigt ze met dat ze me defenitief zal buitenzetten als ik zelf niet vertrek nu vraagt om altijd in het buitenland te werken.Rabi Alaam mij kinderen omhelsen mij contant ik doe echt meer dan alles huishouden, werken, school van kinderen betalingen en .... Ik zou echt heel blij zijn als ik reacties van mensen krijg want ik zie het niet meer zitten maar Moeder en haar vader kunnen niet meer volgen en vragen mij om sbar God zal je belonen hiervoor................................

Ik ga er echt kapot van.

Salaam aleykoum broeders en zusters

 

 

ach ja...so sie je maar dat niemand het heeft gevonden zoals die wenst

beste broeder,

de meeste zeggen sabr, wat natuulijk op de eerste plaats komt, maar sh*tan en "nefs" speelt een grote rol om die sabr te minderen...ik kan je zeggen dat ik zelf ook problemen heb met mn man, maar wel precies het tegenover gestelde(ga niet in details treden)  en het enige wat ik telkens hoor als ik iemand om hulp vraag is sabr... kan soms heel frustrerend werken want op het moment dat je hulp vraagt wil je eigenlijk meteen een oplossing en niet voor de 10 000 keer horen "heb geduld".

helaas komt een oplossing nooit 1 2 3, er moet aan worden gewerkt.....praten, praten en nog eens praten, sabr, du3a salaat, en uiteindelijk zal er een oplossing komen, maar soms is een oplossing niet wat je eigenlijk wilde....."3asaw an takrahoe shajan wahoewa gajran lakoem, wa 3asaw an toehieboe shajan wahoewa sharoen lakoem" (sommige dingen wil je niet en toch zijn ze het beste voor je en sommige dingen wil je heel graag en zijn slecht voor je) (niet letterlijk vertaald)...

hoop je hiermee geholpen te hebben..

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 07:05

salaam alaikom Marwan,

Het enige wat ik je kan zeggen, is dat alles met een reden gebeurt. Hoe je het ook went of keert, je zal Allah (swt) altijd dankbaar moeten zijn, of je nou voorspoed of tegenspoed is. Waarschijnlijk zie je momenteel niet de reden van deze tegenslag, maar neem het maar van mij aan, zodra je uit deze situatie uit bent, zul de reden zien en ook veel beter begrijpen.

En dan pas roep je van ooohhh....ja, daarom is het zo gegaan. Je hebt ook zo vaak gehoord dat je geduld moet hebben, ook ik zal het tegen je zeggen. En je weet: "Inna Allah oe ma saberin" (Allah is met de geduldigen).

Doe zoveel du'a en verricht zoveel salaat, en Allah zal je helpen. Allah vergeet zijn dienaren niet.

Inchallah komt alles goed.

Masalama

Souad

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.080 seconden.