Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De schandalen van AIVD

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De schandalen van AIVD
    Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 08:02

wie nog niet gezien heeft, hier de uitzending van zembla maandag 3 oktober:

http://redir.vara.nl/zembla/

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 08:08
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

wie nog niet gezien heeft, hier de uitzending van zembla maandag 3 oktober:

http://redir.vara.nl/zembla/

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

subhanAllah ja ik heb deze gezien maandag avond,

subhanAllah ik vind dit echt niet kunnen! 1 van die mannen wou alleen naar irak gaan naar zijn familie omdat hij ze in geen 9 jaar gezien had, gaat die  (PIEP) van een aivd subhanAllah

gair inshallah

moge de moslims inshallah zegen vieren en de waarheid zal boven waterkomen inshallah ta3alah

wa Salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 08:18

Ik heb het programma gezien en inderdaad is het een democratie onwaardig.

Ik ga ervan uit dat de AIVD een instrument is die in dienst staat van de democratische samenleving. Derhalve dient zij zich volledig te conformeren aan de democratische grondrechten van onze samenleving.

Maar, ik begrijp het wel.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 08:59
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik heb het programma gezien en inderdaad is het een democratie onwaardig.

Ik ga ervan uit dat de AIVD een instrument is die in dienst staat van de democratische samenleving. Derhalve dient zij zich volledig te conformeren aan de democratische grondrechten van onze samenleving.

Maar, ik begrijp het wel.

 

je begrijpt wat?"

dat die wim zoiets doet? dat ze denken dat iedereen met een baard en moslim een terrorist is? owh mensen mijn vader heeft ook een baard en mijn zwager..? hmm mijn buurjongen ook en mijn oom? zijn dit aleemaal terroristen of omdat je artikels schrijft dat je dan nederland moet uitvluchten omdat ze je beschuldigen van terrorist?

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 09:09

Ik begrijp dat door de verschillende moslimaanslagen in West Europa de verschillende inlichtingendiensten minder secuur te werk gaan.

De goeden lijden onder de kwaden.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 09:15
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik begrijp dat door de verschillende moslimaanslagen in West Europa de verschillende inlichtingendiensten minder secuur te werk gaan.

De goeden lijden onder de kwaden. Dat is waar maar moeten de *Democraten wel eerlijk doen en niet beetje de boel staan belazeren zelf zitten ze allerlei strenge regels te maken voor Terorrisme en wanneer turkije dit tegenover de koerden wilt doen mag het niet niet ?? Wat is dit voor democratie als ik vragen mag ????

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik begrijp dat door de verschillende moslimaanslagen in West Europa de verschillende inlichtingendiensten minder secuur te werk gaan.

De goeden lijden onder de kwaden.

 

dit speelde al af voor de aanslagen in west europa... wat is dit voor onzin,, de moslims worden al jaren in de gaten gehouden. en vals beschuldigd niet nu pas.

die wim heeft hem bedreigd naa gevangenis kampen te sturen moet je na gaan hoe triest die gozer wel  niet zijn moet. deze man moest zijn broeders verraden anders werd hij naar ene gevangennis kamp gestuurd

DIEP TRIEST... bwt als die wim van iemand een collega is? zeg maar dat najiha van islaammail.com die ene site die in de gaten word gehouden zeg maar die najiha wil een hartig woordje met je spreken,, en als hij van niemand een collega is? aahhahahahaa neee dat geloof ik niet sorry... er zijn vast wel collega's van hem hier mssn hij zelf wel... wie weet

 

wa salaamoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 10:58
Kassim al Ali werd in juni 2003 tijdens het tweede terroristenproces in Nederland volledig vrijgesproken. Hij werd vrijgelaten en kreeg een forse schadevergoeding voor negen maanden onterechte detentie en keert terug naar zijn tot de islam bekeerde Nederlandse vrouw. Als een jaar later het huwelijk strandt begint, volgens Al Ali, zijn ex-vrouw een haatcampagne tegen hem en gilt tegen iedereen die het wil horen dat hij wel degelijk een terrorist en bommenmaker is. Niet lang daarna verschijnt er een AIVD-ambtsbericht waarin wordt vermeld dat Al Ali volgens een betrouwbare bron nog steeds sympathie heeft voor de gewelddadige Jihad. Inmiddels zit Al Ali alweer geruime tijd gevangen. Vanuit de gevangenis zegt hij in �Zembla� dat hij ervan overtuigd is dat zijn vrouw de bron is van de AIVD.

Het tweede verhaal gaat over de Egyptische Osama Rushdie die lange tijd met zijn gezin in het Zeeuwse Goes woonde. Hij heeft in Nederland nooit een vluchtelingenstatus gekregen omdat hij in Egypte beschuldigd werd van terreurdaden. In 2002 kreeg Rushdie zelfs te horen dat de immigratiedienst IND hem ongewenst verklaarde. Het gezin vluchtte naar Groot-Brittani�. Inmiddels heeft Egypte hem volledig gerehabiliteerd, maar voor Nederland blijft hij een gevaarlijke terrorist.

In juni 2004 wordt Khalid Aziz, een Nederlander van Iraakse afkomst door de Syrische geheime dienst gearresteerd op het vliegveld in Syri�. De man wordt overgebracht naar �s lands beruchtste gevangenis waar hij drie maanden verblijft in een ondergrondse cel. De man vertelt in �Zembla� waarom hij denkt dat de Nederlandse geheime dienst, de AIVD, verantwoordelijk is voor zijn arrestatie in Syri�.

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 11:28
 (herhaling)

BismillahiRahmaniRahim

Ik getuig dat er geen god is dan GOD en dat Mohammed Zijn profeet is.

 

{O jullie die geloven, vermijdt veel van de kwade vermoedens. Voorwaar, een deel van de kwade vermoedens zijn zonden. En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid. Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten? Jullie zouden het zeker haten En vreest Allah. Voorwaar, Allah is Berouwaanvaardend, Meest Barmhartig.} Koran 49:12

 

Dit Koranvers heeft mij persoonlijk een paar jaar geleden een zware strijd laten overleven. Het was een chaotische tijd en niemand wist precies wie te geloven en wie te volgen. Toen de plaatselijke imam zich schuldig maakte aan kwaadsprekerij wisten zijn volgelingen inclusief mezelf niet meer zo goed wat ze moesten doen en wie ze moesten geloven. Nachtenlang bleef ik bidden en vroeg Allah om mij dit vers beter te laten begrijpen. Toen ik zeker wist dat ik dit vers moest volgen en niet de imam werd het heel even erg, maar uiteindelijk was ik de winnaar en hij de verliezer. Na 3 jaren vechten voor de waarheid won ik uiteindelijk. De kwaadsprekende imam verloor zijn baan en mag het nu niet meer uitvoeren. Allahu Akbar!

 

Waarom vertel ik dit nu aan jullie mijn broeders en zusters? Ik merk dat veel andere broeders en zusters in een soortgelijke situatie zitten. Ook hoor ik steeds vaker verhalen dat broeders voor anderen spioneren. Dit laat mijn hart branden van pijn want dit vers behandelt ook het punt spioneren.

 

Allah verbiedt alle factoren die de broederschap onder moslims vernietigen. Bespotten en uitschelden zijn dingen die openlijk gebeuren, maar spioneren is spotten en uitschelden in een verborgen vorm. Als onderling vertrouwen ontbreekt, wat nu duidelijk het geval is, zal echte broederschap altijd blijven ontbreken. Alle factoren die leiden tot wantrouwen en achterdocht onderling moeten systematisch worden uitgeroeid. Doen wij dit niet snel, zijn wij gebroken. Al lijkt het niet zo te zijn.

 

Overgeleverd door Abu Hurairah (ra): �Allah ziet de slechte gedachten van de moslim natie door de vingers, zolang ze er niet over spreken of zich ernaar gedragen.� (Bukhari & Muslim)

 

Dit betekent dat vermoedens en achterdocht uitspreken kan leiden tot de grotere zonde: laster. Als je broeder een dubbelzinnige uitspraak doet over jou, denk dan het beste over hem en probeer een goede verklaring te vinden. Alleen op deze manier kan het vertrouwen weer teruggebracht worden.

 

Achterdocht is ook de oorzaak van spionage in de priv� zaken van andere broeders en zusters. Vandaar dat Allah ons voor beide waarschuwt in dit Koranvers. De Heilige Profeet (saw) adviseerde ons om niet met andermans zaken te bemoeien en daar een gewoonte van te maken. Dit zou de Islam van een persoon compleet maken. Abu Harairah (ra) heeft overgeleverd dat de Profeet (saw) van Allah (ta�ala) zei: �Onder de dingen, welke een man zijn Islam compleet maken, is zijn vermijden van de dingen die hem niet aangaan.�

 

Als iemand een inbreuk maakt op jouw privacy zonder toestemming van jezelf heb je �toestemming hem met een steen in zijn ogen te gooien en hem te verblinden, zonder dat er schuld op je rust�. (Muslim)

 

�Als iemand in het huis van mensen gluurt, zonder hun toestemming, is het hen toegestaan om z�n oog uit te drukken.� (Bukhari & Muslim)

 

Ibn Abbaas (ra) leverde over dat de Profeet (saw) zei: �Degene, die een gesprek afluistert van anderen en hoort, wat zij niet zouden willen dat hij hoort, zal gesmolten koper in z�n oren gegoten krijgen op de Dag Des Oordeels.�

 

�de luistervink (Qattaat), die er een gewoonte van maakt, zal het paradijs niet binnengaan.�

 

Zelfs als je denkt dat er haraam zaken gebeuren in het huis van een ander, mag je niet afluisteren en spioneren. In het westen is dit soort spionage een normale zaak, maar volgens de Islam is dat zwaar verboden. Ibn Masood (ra) zei: �We zijn verboden te spioneren, maar als er openlijk bewijs verschijnt, dan zullen we het gebruiken.�

 

De Profeet (saw) classificeerde degenen die fouten van anderen uitzoeken als zijnde onder de hypocrieten, die hun geloof met hun tong verkondigen, terwijl hun harten niet bevestigen wat ze zeggen.

Hij (saw) zei: �O jullie, die de Islam met jullie tongen verkondigen, maar wiens harten niet bereikt zijn door imaan, praat (roddel) niet over de moslims, noch zoek hun fouten, want hij, die de fouten van zijn moslim broeder zoekt, zal zijn fouten uitgezocht hebben door Allah en wanneer Allah iemand zijn fouten uitzoekt, zal Hij ze ontbloten, zelfs al zou Hij in het binnenste van zijn huis moeten zijn�. (Hassan Sahih - Abu Dawood)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 12:20
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik heb het programma gezien en inderdaad is het een democratie onwaardig.

Ik ga ervan uit dat de AIVD een instrument is die in dienst staat van de democratische samenleving. Derhalve dient zij zich volledig te conformeren aan de democratische grondrechten van onze samenleving.

Maar, ik begrijp het wel.

Ik begrijp het dus niet.... Ik vind het achterbaks om mensen die je zelf niet durft te martelen(Om meer informatie los te krijgen),door te sturen of te laten oppakken waar men dat wel doet! Dit gaat gewoon te ver veel te ver.De AIVD moet dan maar leren om de zaken slimmer aan te pakken.En daar zijn genoeg mogelijkheden voor.

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 12:32

Met begrijpen bedoel ik niet dat ik akkoord ga!!

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Met begrijpen bedoel ik niet dat ik akkoord ga!!

  Ok sorry!  
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 13:12
Lijkt me nogal logisch Ruud. Ik ben een absoluut democraat. Daaruit volgen ook de konsekwenties dat de democratische rechtsregels nageleefd moeten worden.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 13:47

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Lijkt me nogal logisch Ruud. Ik ben een absoluut democraat. Daaruit volgen ook de konsekwenties dat de democratische rechtsregels nageleefd moeten worden.
Ok....Toch zullen we democratisch de AIVD moeten steunen door de grondwet aan te passen...Want de aalen die gevangen moeten worden,zijn nog al glad.Zij weten dat de AIVD gebonden is aan grondwet regels,wat hun effectifiteit doet afnemen.Want waneer men bepaalde kasteelmuren niet mag verdedigen,is de vijand zo binnen. 

Verder vind ik het vrij onverstandig dat de AIVD werkt met papier...Papier kan men inkijken..Vriend maar zeker ook Vijand.De enigma was zo slecht nog niet...Tot hij gerkraakt werd natuurlijk.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 16:36

Beste Ruud, nu praat je in mijn taal.

Mensen, wie dan ook, die de democratische samenlevin willen ondermijnen dien je keihard aan te pakken. Moslims, ook op deze site, die bewust kiezen voor een verwerping van onze democratie moet je keihard aanpakken. Zij beseffen eenvoudigweg niet wat vrijheid is.

 Vrijheid, het hoogste goed ooit door God gegeven, kan en mag nooit door fanatici omver worden geworpen om de simpele reden dat in de omverwerping God omververworpen wordt.

God heeft ons de vrijheid gegeven; alleen dictaturen willen God vervangen, welke dictatuur ook.

Er zijn heel veel regimes geweest; links, rechts, religieuze, etc. En allemaal hadden ze hetzelfde resultaat; een dictatuur, waar de individu, het persoonlijke werd en wordt vermorzeld. Een grotere zonde kan niet begaan worden.

En toch, het gebeurd.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 22:07
Eindelijk iets zinnigs.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 01:59
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.