Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen zelfbewuste vrouw met een missie.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een zelfbewuste vrouw met een missie.
    Geplaatst op: 12 november 2003 om 00:10

Wa salaam aleikoem,

Ik ben een zelfstandige werkende vrouw en moeder. Ik ben trots op alle vrouwen die net als ik een missie hebben en die met volle krachten nastreven.

Mijn missie is onder andere dat vrouwen zelfbewust worden, wat betreft eigen krachten en kunnen. Met kunnen bedoel ik dat er onder ons vrouwen, hele zelfbewuste vrouwen die jammer genoeg niet hun stem kunnen laten horen door omstandigheden die niet door hun gekozen zijn.daarbij wil ik ook nog toevoegen dat ik heel veel respect heb voor mannen die hier begrip voor tonen en hun vrouwen de kans geven zichzelf te ontwikkelen en hun plekje te werven binnen de Nederlandse maatschappij en hoogst belangrijk in hun gezin.

Wat me vooral aan het borst stuit is dat zelfbewuste islamitische vrouwen een stempel krijgen opgedrukt van de media, wat betreft onderdrukking van hun echtgenoten.

Het wordt tijd dat de zelfbewuste islamitische vrouw haar stem laat horen om zo haar verdiende respect terug te eisen van zowel de Nederlandse maatschappij als van de media.

Ik wil van dat imago af!

Ik draag net als de meeste onder ons ook een steentje bij om deze maatschappij succesvol te maken voor ons allen.

Ik laat me niet onderdrukken door de media die geen enkel idee heeft hoe het is om gescheiden te zijn, die niet weet hoe het is om een moeder te zijn en al zeker niet weet hoe het is een  islamitisch vrouw te zijn.

wees bewust van elkaars omstandigheden wat ze ook mochten zijn en veroordeel NOOIT.(bij deze een oproep aan alle mannen en vrouwen die hier een mening over hebbenen willen laten horen)

afz:een zefbewuste vrouw met een MISSIE!!!!!!

Waar je niet dood aan gaat, wordt je alleen maar sterker van




Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2003 om 00:55

 

Salaam 3alaikoum,

De media wil maar al te graag laten zien dat moskee�n en islamitisch onderwijs niet goed zijn voor de integratie.

Dat de blijf-van-mijn-lijf-huizen vol zitten met moslim-meiden die worden onderdrukt door hun familie. En dat er nog veel van deze gevallen zijn, maar niet het lef of de mogelijkheden hebben om te vluchten!

Dat vrouwen die de hoofddoek dragen onderdrukt worden door de mannen. En dat de Nederlandse maatschappijen deze arme zielen moet redden!!!

Ook al doet de media haar best om dit beeld te cree�ren. Het dagelijkse leven ziet er anders uit. En ik denk dat steeds meer mensen dat ook door hebben. Het is bekend dat de media veel dingen aandikt.

Maar toch, dit is allemaal rationeel gedacht. Natuurlijk vind ik dit helemaal niet leuk als ik de media weer eens hoor over de Islaam en de rol van de vrouw. Het wordt zoooooo verkeerd uitgelegd. En soms kan ik me daar echt druk om maken (en dat is nog maar zacht uitgedrukt). Ik heb soms echt zo iets van: 'zat ik daar maar in die tvprogramma. Dan had ik ze wel de waarheid verteld'. Hoezo omdat wij een hoofddoek dragen worden we dus onderdrukt door de mannen. Als dat de betekenis van de hoofddoek was, zou ik noooooit van mijn leven een hoofddoek aanraken!!!!!!

Ik denk dat we dit soort waanidee�n teniet kunnen doen door ons omgeving duidelijk te laten weten dat wij ZELF ervoor hebben gekozen om zo te leven!!!!!!! Wat voor vorm van leven dan ook!!!

Als laatste wil ik erbij toevoegen dat er helaas nog wel vrouwen zijn die niet goed worden behandeld door mannen. Dat gebeurt in de naam van de Islaam of de cultuur. Ik vind dat zij hard aangepakt moeten worden. Ik vind niet dat, als dit onderwerp wordt aangesneden, wij in de verdediging moeten schieten. En vertellen dat dat niet de bedoeling is van de Islaam en de cultuur. Ja, dat moet ook helder gemaakt worden. Maar dat neemt niet het feit weg dat die mannen de vrouwen heel erg slecht behandelen. Maak dit ook bespreekbaar en verdedig die mannen niet langer. We mogen best kritisch zijn!!!!!!!!!!!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2003 om 11:40

A salaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuh....

Maktub...ik ben heel blij dat je dit hier zo plaatst...en ook laat zien dat jij een sterke moslima bent die weet wat ze wil en weet wat ze kan.....dit is waar de media helemaal geen flauw benul van hebben dat er ook nog eens vrouwen bestaan...die zelf bewust zijn en ook nog eens echte praktiserende moslima's zijn....jammer dat je dat niet zo veel te zien krijgt op tv...de media hoort liever alle negatieve verhalen over de islam...en het liefst hoe weinig rechten wij vrouwen hebben....de media kijkt liever naar vrouwen zoals ayaan hirsi ali...omdat die afstand doet van haar geloof en dat ze daar zogenaamd de lef voor heeft...en dat ze liever kiest om te leven als een vrouw die alles doet wat goed is wat volgens hen vrijheid is.....je ziet ook bijna nooit studenten op tv...die goed gestudeert hebben...en ook nog eens helemaal zelf kiezen voor de islam..nee dat willen ze niet zien....wij moslims worden van alle kanten verkracht op tv...en dat mag omdat ze vrijheid van meningsuiting hebben...dus jah...ze mogen ons belachelijk maken...en vervolgens mag je ook gewoon vreemd aangekeken worden buiten door de autochtone nederlanders....en zodra er een discussie komt...dan hebben ze het alleen over de denkbeelden van de mensen die de islam zo interperteren dat ze denken dat alles wat zij niet goed vinden haram is......maar owee als moslims in de moskee zeggen dat homofielie haram is in de islam dat mogen we niet zeggen want dan moeten we mensen accepteren zoals ze zijn we mogen geen een eigen mening hebben....ach jah...de media....

beslamaa....fatiha....

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
allah's gift Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2003 om 14:44

asalam oeleikoem mijn zuster in het geloof. ik heb echt bewondering voor sterke vrouwen als jij die duidelijk weten wat ze willen en zich niet van de wijs laten brengen door de media, want de meeste vrouwen reageren heel anders die geven de media juist gelijk en roepen domweg de koppen na terwijl de islam juist het eerste geloof was dat de vrouwen rechten gaf en mannen en vrouwen als gelijke zag. dus keep it up en laat ze zien hoe het wel moet

may allah inrease your wisdom

Terug naar boven
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2003 om 21:04

Salaam Alaykoum iedereen,

dank jullie wel voor jullie reactie's, moge Allah ons wijsheid en geduld geven om op een waardige manier onze mening naar voren te brengen.

Ik blijf het een ongelooflijke gemis vinden dat in deze tijd van kennis en beschaving de Islam nog steeds wordt gezien als een extreem, gevaarlijk, vrouwonvriendelijk en achterhaalt godsdienst is.

De media aast op alles wat de Islam in een slecht daglicht stelt en waarom??? het is op dit moment (lijkt het) vijand nummer 1 voor het ontwikkelt westers beschaving, de democratie en vrouwenrechten staan ook op het spel en de Islam groeit en verspreidt zich razendsnel zelfs onder de Nederlanders. Het is op dit moment het snelsgroeiende godsdienst (sta dan stil waarom??)

Eigenlijk doet het mij denken aan de beginperiode van onze Profeet (vrede zij met hem) toen werden d'r ook allerlei valse verhalen de wereld in geholpen om de mensen een verkeerd beeld te geven over onze prachtige godsdienst! en met onze bedoel ik de mensheid aan wie het gericht is, dus geen verschil in ras, geslacht of de kleur van iemands huid.

Maar ik vind het vele malen erger!! als van oorsprong islamitische mensen (dat is de groep die de aandacht trekt) dat negatief beeld naar buiten brengen, dan moet je denken aan uithuwlijking,  je kinderen niet naar behoren opvoeden zodat ze een belasting vormen voor de maatschappij, hun vrouwen  onderdrukken en geen mogelijkheid geven zichzelf te ontwikkelen zodat ze een volwaardig plekje binnen de maatschappij en hen gezin kunnen vinden, vooral omdat zij de stabiele factor in het gezin is of behoort te zijn.

Kijk naar de werkelijke Islam en niet naar mensen die zelf de nodige kennis van de Islam missen, het grootste gedeelt van de gastarbeiders die naar Nederland zijn gekomen, waren meestal analfabeten die bezig waren een bestaan op te bouwen voor hen gezin (en ouders in land van herkomst) daardoor geen tijd hadden voor zelfontwikkeling, kennis werven of de Nederlandse taal leren.

Als je als media een geloofwaardig verhaal wilt plaatsen kijk dan naar de achtergronden van die mensen( hoe zijn ze opgevangen/behandelt in hun nieuwe gastland) de cultuur, het gemis van famillie, het hele verhaal dat is de oorzaak!!! het gevolg is... Marokkaanse probleemjongeren die in een  identieteitscrisis zitten en schoppen tegen alles wat ze tegen komen..ze roepen van alles in de naam van de Islam, maar hebben waarschijnlijk nog nooit een koran in hen handen gehad!!.... ik geloof heilig, dat de beste therapie voor onze jongeren is/zijn de kennis en de ware  bedoeling van de Islam,  de levensloop van onze profeet (vzmh) zijn menselijkheid en de barmhartigheid van Allah(swt) om  juist iemand met de persoonlijkheid van onze profeet (vzmh)  als boodschapper van te zenden om de mensheid een goede voorbeeld na te laten.

Die kant van het verhaal moet voor iedereen duidelijk zijn, voor de media en de mensen die de Islam niet kennen of alleen op de negatieve manier.

Het is een prachtig leidraad voor ieder die rust en liefde in zijn hart wil voelen, met respect voor mens ,dier en natuur.In de Islam zit geen dwang. 

Wa Salaam,

Maktub

Waar je niet dood aan gaat, wordt je alleen maar sterker van




Terug naar boven
Aboe Imaan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 16:24

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle,

Beter laat dan nooit....

Ben het er mee eens dat de media alle, in hun ogen negatieve, zaken over de islam opblazen. Moet wel zeggen dat er wel 'mosims' zijn die hun voer aanreiken. Te veel 'moslims' vergeten hun verantwoordelijkheid en vergeten dat ze een voorbeeldfunctie hebben....vooral hier in het westen.

Moge Allah tevreden over ons zijn. 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 18:14

salaam'aleikum

het probleem is vooral dat we moeten stoppen met ons bezig te houden met

"de media zegt dit, de media zegt dat, de media, de media, de media, ..."

Wanneer ik hadith lees zie ik nooit de profeet (saws) zich bezighouden met wat de anderen zeggen, het is trouwens verboden je bezig te houden met de anderen

wat zitten we ons bezig te houden met wat de klan van sjeytaan van ons denkt

zo wint Iblis alleen maar omdat we energie steken in praten en huilebalken over anderen ipv ons bezig te houden met onszelf en onze missie

onze missie is de islam praktiseren zo goed als we kunnen, en stoppen met ons bezighouden met wat zinloos is.

Ik zeg dit met de beste bedoelingen, laat sjeytaan maar effe aan uw oren zeveren voor u antwoord

denk eerst effe goed na, herlees es rustig

en moge Allah ons allen leiden

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 20:53

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zusters,

De media....ik hecht daar weinig waarde aan. Ik voel me niet verplicht om hen te laten zin, wat ik in me mars heb. Zusters, mijn advies is om aan Allah sw te laten zien, hoe goed je Allah swt kan dienen. De media, dat is me laatste zorg.

Dit is een andere mening, een mening van een zelfbewuste Moslima die alleen Allah swt vreest.

Wat je ook doet, de mens blijft kortzichtig, bij Allah swt is dat anders, daar telt echt alles wat je doet.

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 22:49

assalamoe'alaikoem

 

Inderdaad,we moeten stoppen met te zeggen de media zegt dit en de media zegt dat .Het moet worden de profeet (vzm) zegt dit en dat.De media vertelt veel leugens en bedrog ,terwijl onze geliefde profeet (vzm) allleen de waarheid verteld.

Ik ben zelf een man maar ik besef goed dat de media de moslimvrouw wil onderdruken en psychologisch wil vernederen zodat ze verslagen en met neergebogen hoofd overloopt naar het "westen".De moslima moet hiertegen krachtig optreden en vasthouden aan haar geloof .Ze weet dat er een dag zal zijn dat al haar ongelovige vijanden vernederd zullen worden en dat zij insha'Allah zegevierend zal zijn.Op deze dag zullen de ongelovigen die nu overal halfnaakt rondlopen of afgebeeld staan op allerlei artikelen en roepen dat ze zo 'vrij' zijn,de ware aard van hun daden kennen.Ze zullen beseffen dat ze de hele tijd bedrogen waren door de aartsvijand van de mens,de duivel.Dan zal de bedekte moslima ,die weet dat dit leven een test is,de vruchten van haar daden plukken

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 19:19

salaam'aleikum

Allahoe'akbar

luister naar Salahdin

luister naar Salahdin

luister naar Salahdin

en vergeet het nooit meer

Moge Allah ons leiden

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 16:19

Wassalaamu 'Alaikoum,

Nou sis, Ik ben echt blij dat je iets heb gevonden dat je gelukkig maakt, maar ik snap dat nooit zo van mijn moslimzusters dat ze altijd, "zo willen passen, in de nederlandse samenleving"... SubhanAllah...
Onderstaand artikel werpt daar een ander daglicht op:

De Westerse vrouw: Ik ben zo vrij... ?!



Circa 100 jaar geleden was het in bepaalde landen legaal, dat een man zijn
vrouw verkocht. Die landen zullen we de namen X en Y noemen . Die vrouw
mocht verkocht worden, want tenslotte werd ze beschouwd als de huisraad (
zoals een kast of stoel ) van de man.

De laatste verkoopsdatum was in het jaar 1815 . Moesten we nu in dat verdrag
de naam van ene Ahmed vinden, die zijn vrouw �laat ons zeggen � voor 20
dinar verkocht had aan een andere man die Hassan heet . In Iran, Afghanistan
of Turkije misschien? Wie zou het dan verwonderen? Het was dan tenslotte het
bewijs voor hetgeen we allang wisten. De vrouw in de Islam is toch de slavin
van haar man. Haar onderdrukking is ons toch bekend gemaakt door publicaties
en mediaberichten. Maar, had men nu in dat verdrag gelezen dat een zekere
Henry Cook uit Engeland zijn vrouw voor 1 shilling had verkocht aan een man
die John Earl heet, dan... ja... wat dan?



Dan zou men tenminste zeer verrast zijn, want een vrouw uit het Westen is
toch vrij en gelijk voor de wet. Men zou het wegpraten met het feit dat het
toch in 1800 was en dat het gebeurde in de middeleeuwen.



Het beeld van de vrouw in de Islam en de vrouw in het Westen wordt in de
media als 2 tegenpolen beschreven. De Islamitische vrouw is onder haar
sluier een onderdrukte en ongelijkrechtig wezen dat moet bevrijd worden van
haar tirannieke man. De westerlingen moeten haar helpen om de sprong te
maken uit dat religieuze gedoe te stappen en haar zo te maken als haar
Westerse zuster. Op alle gebied vrij, ge�mancipeerd en heeft gelijke rechten
op alle vlakken.



Laten we echter eens een blik werpen in die Westerse geest- en
cultuurverhalen. Hier stoten we direct op ervaringen en voorstellingen die
de Westerse vrouw tot nu toe nog hedendaags met zich meedraagt.


Vanaf het begin der kerkelijke tijden is al Eva de schuldige van de
verdrijving uit het paradijs. Dat is dus een vrouwelijke erfzonde!



In het jaar 500 kwam de consul van Macon samen om "de waarheid over de vrouw
" te vinden. Zou een vrouw immers een bezit hebben over haar ziel? Ze kwamen
immers tot besluit dat alle vrouwen, behalve Maria, moeder van Jezus, een
verdorven ziel bezaten, die voor eeuwig in de hel zijn plaats zou vinden. Zo
bestempelde ook de kerkvaders de vrouwen als duivels, die de mannen van de
hemelpoort naar de hel zouden leiden. In 581 werd op het kerkconsul
vastgesteld dat de vrouw niet behoorde tot het menselijke ras, want ze was
alleen geschapen om de man te dienen. En ook de tussen haakjes `heilige
Thomas', Thomas van Aquin, gaf in de bijbel 1: 30 aan; De vrouw staat ergens
tussen man, mens en dier. De vrouw die in die tijd een beetje slim was en
een beetje wist over bvb: geneesmiddelen, werd direct aanzien als een heks
en werd op de brandstapel gezet. En de zogenaamde `kuisheidsregel' wordt nu
als een episodeverschijnsel aangezien. Na dat Romeinse recht werd de vrouw
als onbekwaam beschouwd om welke eigen zaak te runnen evenals kinderen en
geestesziekten.


De man had het recht om zijn vrouw te verkopen, te verstoten, te slaan en te
doden. Eigendommen en politieke stemrechten werden daar ook onder mee
bestempeld. (Vrouwen kregen pas in 1948 stemrecht in het parlement en de
senaat, daarvoor hadden ze alleen stemrecht bij de
gemeenteraadsverkiezingen)



Deze instelling zette zich in de moderne wetten voort. Tot in 1942 bleef de
vrouw onbekwaam om handel te drijven.



De Duitse universiteiten werden voor de vrouwen pas geopend in 1908. En
hedendaags is 40% van de vrouwen student, maar toch zijn er maar 5,5%
vrouwen aangesteld als professor.



En hoe ziet het vrouwengezelschap er nu in het jaar 2000 uit? Zijn wij zo
vrij?



Voor veel vrouwen houd die vrijheid `s avonds al op. Geweld tegen vrouwen.
Verkrachting en aanranding, heel dikwijls niet door vreemden, maar door
eigen man, vader of broers of schoonfamilie. Onderzoek heeft uitgewezen dat
72% van de vrouwen seksueel lastiggevallen wordt op haar werk. Een op de
drie vrouwen worden door haar man geslagen. Dit is toch een duidelijke
samenhang van het hedendaagse geweld en de vroegere wetten op de vrouwen.



Als je een blik op de media werpt zie je al genoeg. Het ideaalbeeld van de
vrouw. Ze moet jong, slank en als het ook nog mogelijk is blond zijn. Heel
weinig vrouwen evenaren dit beeld, maar proberen door alle soorten di�ten en
dergelijke er toch zo uit te zien. Geen enkele vrouwenblad dat je leest
bevat geen dieetmiddeltje. Het aantal vrouwen met eetstoornissen blijft dan
ook stijgen. Een op de tien vrouwen lijdt aan anorexia of bolemie.

De industrie vaart er ondertussen wel bij. Hun cijfers stijgen in hoge
lijnen. Cosmeticabedrijven, schoonheidsoperaties en de modewereld halen er
profijt uit.


Een vrouw wordt gebruikt als een industrieel object en ze wordt te koop
aangeboden op de markt. Kan je dat allemaal als vrijheid beschouwen?

Hetzelfde onder welke reclame van auto's tot en met zeep. Overal hoort er
een naakte of een halfnaakte vrouw bij. Welke boodschap brengt dat over?!
Een westerse vrouw is een seksobject, men mag haar nemen, gebruiken en
bezitten. En hoe staat het met het zelfrespect?! Wie kent het niet? Het
gezegde: ` Ik ben maar een huisvrouw�? Ze schamen zich omdat ze thuis
blijven om voor hun kinderen te zorgen, te poetsen, te koken, te strijken en
te zorgen voor het welzijn van hun gezin. Een job die je kan vergelijken met
een manager. Maar neen, weer voor dat ideaalbeeld gaan ze nog bijwerken. Al
moeten ze ergens nog w.c.'s gaan poetsen. En als ze dan nog een goede
positie hebben, dan hebben ze nog 30% minder loon dan hun mannelijke
collega's! Kan de doorsnee westerse vrouw die altijd voor haar gezin gezorgd
heeft later nog van een mooie oude dag genieten, omgeven van haar
kinderen??? NEEN!!! Ze vereenzaamt langzaam. Want een oude vrouw is
onproductief. Ze krijgen 60% minder pensioen. En 4/5 van de personen die op
de OCMW staan zijn vrouwen.



Vrijheid in de Kapitalistische Westerse gezelschap is vooral de vrijheid van
de sterkste. De man! De vrouw is zwak en wordt onderdrukt en uitgebuit. Men
wil, zonder rekenschap te geven aan anderen, van het leven genieten.
Genieten is in het Westen synoniem voor consumeren, dat de mensen verslaafd
en kapot maakt. Daarvan zijn ze zichzelf zelfs niet bewust van. De vrouw is
het offer van die vrijheid.
Ik ben zo vrij...is in de realiteit niets anders dan, ik ben zo vrij om mij
op alle gebieden te laten uitbuiten.



De onder haar sluier Islamitische onderdrukte vrouw met haar tirannieke man,
waar ze de slaaf van is. O de arme Islamitische vrouw die moet gered worden
door haar Westerse zuster!





Samira

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 18:03

bismillaah,

allereerst wil ik je bedanken voor je heldere reactie. en wat is onze nood groot naar zulke vrouwen, die bewust weten waar ze voor kiezen en zelf aan de 'westerling' uitleggen dat ze voor geen goud in de voetstappen van de 'westerse' vrouw zouden willen stappen. ter aanvulling een kleine comparatieve situatie in de sharia:

In de sharia heeft de vrouw precies evenveel recht op wat de man krijgt aan beloning. zie hiervoor de islamitische fiqhboeken onder: baab aldju3aala en baab alidjaara. hier lezen wij dat het vrouw zijn van de dienstdoende  niet van belang is.

toch moeten wij ons realiseren dat degenen die de vrouw in de islaam vaak aanhalen om deze als zwaktepunt te gebruiken dit vaak niet doen met de allerbeste intentie. oftewel, we kunnen onszelf afvragen: is de motivatie van vele westerlingen om de positie van de vrouw in de islam als zwaktepunt ter discussie te stellen bedoeld om haar een beter leven te gunnen of is het enkel als agendapunt door vele westerse intellectuelen gebruikt om een punt te scoren in de ondubbelzinnige botsing der beschavingen te weten de westerse 'democratische' en de sterk opkomende islamitische? Allahu a3lam

wa salaam

Abu Ibrahim

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 21:57

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, Islaam-Parel en vele andere zusters,

Wij, vrouwen zijn als Parels geschapen, Allah swt heeft ervoor gezorgd dat je echtgenoot rust bij je kan vinden. Die rust kan je man alleen bij je vinden, als je alleen Allah swt vreest. Niemand, is verplciht om aan de anderen te laten zien, hoe goed wij wel niet kunnen leren/werken etc. Wij, de hyaab, Moslima's, het is een eer, wij zijn geschapen om Allah swt te dienen en NIET de media!

Er is  geen sprake van Westerse vrouw of Oosterse vrouw, de Westerse vrouw van nu, kan ook een Moslima zijn. Laat de domme Media een bord voor de kop hebben, zolang wij onze harten open hebben staan, zullen wij inshaAllah het pad van Moestaqiem volgen.

Jullie zuster

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 23:14

 

Allah Akbar!!!!

Terug naar boven
miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 23:29

 

Beste mensen,

ik ben Miriam, christen, maar wil meer weten over islam, omdat ik nu eenmaal in een land leef waar ik steeds meer moslims om mij heen opmerk. Ik heb al eerder  andere rubrieken in dit forum gelezen en volg jullie discussies en vragen een beetje. Op veel punten herken ik dezelfde soort discussies (kleding, omgang met anderen, feesten, bidden e.d.) Als christen krijg ik ook te horen dat bij ons de vrouw 'onderdrukt' zou zijn; en als ik vertel dat ik de kost verdien voor mijn gezin omdat mijn man (in goed gezamenlijk overleg!) andere keuzes gemaakt heeft, (we zijn nog steeds zeer gelukkig getrouwd!) dan roepen 'ze': maar dat is toch niet mogelijk, je bent christen...Dus ik snap jullie discussie wel een beetje, daarom wil ik effe meepraten als dat mag...

Ik ben in een boek bezig over positie van vrouwen in islam en christendom. Daaruit blijkt dat beiden dezelfde problemen hebben, en de auteurs wijten dit aan het feit dat zowel de Koran als de Bijbel zo hun interpretaties hebben. Ik las bv. zeer veel hadieth's met strekking als "hang je zweep op een plek waar je vrouw (vrouwen) die goed kan zien "(Al-Zamakhshari, Hash-shaf, deel 1 p.525), "de boodschapper van God heeft gezegd: als ik iemand moest opdragen zich voor een ander neer te werpen, dan zou ik een vrouw bevelen zich voor haar man neer te werpen"(Misjkat Al-Masabieh, The Book of Marriage, dl. 1 p. 691). Ook over de positie van de vrouw m.b.t. scheiding, talaaq, lijkt uit verschillende ervaringsverhalen van over de wereld, de positie van de vrouw op zijn minst die van een zwakke (zonder overleg kan zij blijkbaar weggestuurd worden), terwijl andere geluiden weer wijzen op een iets andere instelling: "Ibn Oemar vertelde dat de profeet heeft gezegd: van alle geoorloofde daden wordt echtscheiding het meest verafschuwd door God" (Soenam Aboe Dawoed, Kitab Al-Talaq, dl.2, p. 585-586)

Ook uit de bijbel kan ikjullie  tekst-stukken citeren die erop kunnen duiden dat de vrouw niet veel waard is, maar als ik de context laat zien en andere teksten dan is er bewijs te over dat God de vrouw juist een heel voorname plaats en taak toebedeelt.(heb je een bijbel? zie bv. 1 Corinthe 7) Wat ik op deze site gelezen heb, geeft mij ook het idee dat de Koran zegt dat de vrouwen met respect en eerbied behandeld moeten worden.Dus dat probleem (interpretatie) hebben we allebei (moslim en christen) en daar maken ongelovigen dankbaar gebruik van . Dat moeten we herkennen en erkennen en daarom kunnen we ons niet van 'scheldpartijen' bedienen, maar moeten we ons verdiepen en EERLIJKE ANTWOORDEN geven, maar daarbij bedenken dat een ongelovige het toch nooit echt zal begrijpen. In de bijbel staat:"die niet van God is/uit God geboren is, begrijpt niet de dingen die van God zijn"

Ik zie ook wel in dat in het Westen (wat is dat? wie verstaan we daaronder? Ik? jullie?gelovigen? niet-gelovigen?moslims?christenen?hindoestanen?) geroepen wordt dat de vrouw vrij moet zijn/is, maar dat dat absolute onzin is gezien versextheid, reclames, onvrede, echtscheiding, zelfmoord e.d. Ik denk dat alleen God waarlijk vrij maakt; als we ons houden aan wat Hij geboden heeft, dan zullen we pas echt vrij worden.

Zelf ervaar ik dat nl. ook zo! Ik voel me waardevol voor God, Hij heeft mij geschapen, Hij heeft mij gewild, ik ben een parel in Zijn hand! En jullie, hebben jullie dat ook, die ervaring, of is de islam daar anders in? Ik zou dat graag willen horen van iemand.

 God heeft aan de vrouw nu eenmaal een prachtige positie gegeven (steunen, zorgen), die anders is dan die van de man, die ook een heel verantwoordelijke positie gekregen heeft (onderhouden en leiden). En of je nu 100% buitenshuis werkt en je man thuis voor de kinderen, boodschappen en het eten zorgt of dat het andersom is: als je als vrouw in je hart er wilt zijn voor je man (en kinderen) en in alles zoekt naar wat goed is voor de ander, en dicht bij God wilt leven, dan is dat wat God wil, toch?! Evenzo wil Hij dat de man gericht is op zijn vrouw om het goede voor haar te zoeken en voor het gezin.Daar mogen we elkaar in het huwelijk ook op aanspreken en moeten we allebei onze fouten belijden als we fout gedaan hebben! Gelukkig gebeurt dat in ons gezin en we zijn er heel gelukkig mee en ik denk dat we onze kinderen een goede basis meegeven. Herkennen jullie dit?

Met andere woorden, stukken zoals geschreven door op 30 december j.l. , dragen niet bij tot een evenwichtige discussie, die ik wel graag eindelijk zou willen zien op dit gebied! (en waar ik mijn steentje wil bijdragen met deze inbreng). Het helpt mij als christen niet, het helpt jullie als moslim(a)s niet om allerlei zaken uit z'n verband/context te plukken. We begrijpen met z'n allen dat elke cultuur z'n eigenaardigheden hebben.

Veel succes met zoeken naar antwoorden op de levensbelangrijke vragen. DAt jullie goede vrouwen mogen zijn!

Shalom

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 03:39

Salaam Alaikum,

De zusters dwingen bij mij veel respect af, maar toch zou ik toch willen zeggen,
laat je niet gek maken door de nederlandse media,die zoeken gewoon steeds
dingen waarvan ze iets kunnen zeggen,zodat ze kunnen scoren en hun geliefde
kijkcijfers kunnen halen (alsof ze die mee zouden kunnen nemen naar het hiernamaals ).
 
Om nog even wat vermoedens de bevestigen wat betfeft de
nederlanders (a.k.a. de autochtonen)...

Het klopt dat:
Vele nederlanders denken dat muslima's onderdrukt worden,
Veel nederlanders nog steeds niet doorhebben dat Allah hetzelfde is als God
(mijn vader hoort daar sinds kort niet meer bij Alhumdullilah)
Sommige nerderlanders bang zijn voor islam /muslims.

Ik zeg niet dat het terecht is ,integendeel maar ik weet dat het zo is.

Sallaam,

 jullie nederlandse broeder

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.