Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik hou van een Moslima

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Reyen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reyen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik hou van een Moslima
    Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:50

Wie kan mij helpen .....

Hallo allemaal ik zit met een probleem misschien kunnen jullie mij helpen ... Ik ben een Nederlandse jonge en ben al jaren verliefd op een berbers meisje uit Maroc en zij op mij !! We weten beide zeker dat we verder met elkaar willen in dit leven, dat betekent trouwen enz. enz. Ik ben door haar in aanraking gekomen met het geloof en vind het echt prachtig en wil daarom ook moslim worden. Nu komt zij uit een gezin wat alleen accepteert dat de jonge alleen uit Maroc mag komen al ben ik de man die haar gelukkig kan maken en ben ik een moslim. Weten jullie misschien hoe ik me kan bewijzen dat ik de juiste man ben voor haar ..... 

Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:54
Wil je moslim worden zodat je met haar kan trouwen, kan nooit goed gaan. Maar moge Allah je leiden Inscha'Allah. Als Allah iets wil dan gebeurt het ook...
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:55

Uit eigen ervaring kan ik je er niets over vertellen.

Ik kwam echter via een link hier van iemand anders gisteren de volgende draad tegen:

http://www.selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=738

Het gaat over hetzelfde. Misschien staat er iets in waar je iets mee kan.

Succes!

Martijn

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Reyen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reyen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:01

nee door haar ben ik in aanraking gekomen met het geloof, ik heb alleen Nederlandse vrienden en dan heb je het niet over het geloof en zeker niet over de islaam (ps zij zullen ook heel vreemd kijken als ik moslim wordt) maar ik ben nu aan het lezen en vind het echt prachtig dus ik sta er zelf achter !!! Dus het is niet voor haar .... maar het is echt vreselijk dat onze liefde geen kans kan krijgen omdat ik Nederlander ben !!!

 

Terug naar boven
Reyen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reyen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:13

alleikoum Sallem Latifah bedankt voor je hulp ik zal er zeker mijn voordeel meedoen en hopelijk worden mijn zine ino en ik na een lange weg door haar vader en moeder geaccepteert !!! 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:15
In eerste instantie geplaatst door Reyen

nee door haar ben ik in aanraking gekomen met het geloof, ik heb alleen Nederlandse vrienden en dan heb je het niet over het geloof en zeker niet over de islaam (ps zij zullen ook heel vreemd kijken als ik moslim wordt) maar ik ben nu aan het lezen en vind het echt prachtig dus ik sta er zelf achter !!! Dus het is niet voor haar .... maar het is echt vreselijk dat onze liefde geen kans kan krijgen omdat ik Nederlander ben !!!

 

Als je een gevoelige jongen bent, dan kan ik je ook adviseren om in je zoektocht naar informatie op internet in eerste instantie niet teveel te investeren in discussies op fora. De reacties van sommige mensen - geestelijk onvolwassen mensen, naar mijn idee - zouden je beeld onnodig kunnen beschadigen.

(Maar daar zeg ik ook iets over mezelf he! - misschien kan jij makkelijker bepaalde dingen van je laten afglijden.)

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:20

Salaam Aleikum,

Zodra je de islaam omarmt hebt en hen toont een goede moslim te zijn, ben ik er zeker van dat ze je zullen accepteren. Maar volgens mij hebben ze meer moeite met de wijze waarop jullie mekaar ontmoet hebben dan om het feit dat je van "nederlandse afkomst" bent. Aangezien jullie relatie volgens de islam een onjuiste keuze was ;). Maar dat zul je tezijnertijd ontdekken volgens mij naarmate je meer kennis over de islam tot je neemt.

Tip: Als moslim zijnde zul je dan ooit om de hand van het meisje moeten vragen. Overigens zal het tijd vergen alvorens je eerst jezelf en God hebt kunnen bewijzen dat je een goede moslims bent.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Reyen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reyen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:22

bedankt Martinuzz maar ik denk dat ik het wel kan wel relativeren aan welke reactie ik wel iets heb en welke niet ....

ps ook nog bedankt voor de link

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door Reyen

bedankt Martinuzz maar ik denk dat ik het wel kan wel relativeren aan welke reactie ik wel iets heb en welke niet ....

ps ook nog bedankt voor de link

You're welcome!

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Reyen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reyen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 07:42
nogmaals bedankt Latifah voor je reactie en ik zie het precies hetzelfde als jouw maar mijn zine oer is ook bang als zij het bekend maakt dat ze gelijk enorme problemen krijgt thuis en dat zij de deur gewezen wordt dus het wordt een moeilijke stap maar we moeten hem nemen want anders worden we beide ongelukkig !!! Ik hoop echt dat onze liefde deze gedachte in cultuur kan overwinnen
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 10:18

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem,

Als eerst zou ik toch salaat el istigarah verrichten want alleen Allah weet waar het goede voor ons is. Ten tweede hoop ik van harte dat het je gaat lukken en dat Allah jullie bi ithnillah bij elkaar zal brengen. Ik ken zelf ook een marokkaans meisje dat uiteindelijk met een nederlandse moslim man is getrouwd. Haar ouders deden in het bgein best moeilijk maar nu zijn ze gelukkig met de keuze van hun dochter.

Ik wil je er wel bij zeggen dat je niet te persoonlijk moet opvatten vanuit haar ouders perspectief, ik probeer het niet goed te praten nee integendeel. bij de marokkaanen is de sociale controle eenmaal erg groot. Dus zijn ze bang voor reacties denk ik van de buitenwereld,familie, vrienden en noem maar op.

Heb geduld, vertrouw op Allah en doe veel doe3a Moge Allah je datgene schenken wat je hart begeerd!

Allahoema Ameen,

Heel veel succes en sterkte toegewenst :)

Fi Amanillah,

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 10:56

 

Salaam alaikoum,

Ik zou zeggen houd vol en blijf sterk en blijf moeite doen want niets in het leven is makkelijk. Als haar ouders echt moeilijk doen, dan kan je proberen om iemand te laten bemiddelen bijv een imam. Het liefst een imam waar zij graag naar luisteren.

Er zijn al meerdere moslims die hetzelfde hebben moet meemaken en waarbij het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen. Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel sterkte. Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken, ameen.

P.s Trek je niets aan van sommige leden die idiote reacties geven.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 10:59

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Wil je moslim worden zodat je met haar kan trouwen, kan nooit goed gaan. Maar moge Allah je leiden Inscha'Allah. Als Allah iets wil dan gebeurt het ook...

wat zou allah vzmh voor mij in petto hebben???

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 11:06
Salaam Aleikum,

Dat weet alleen Allah swt. Aangezien Allah swt niet kan sterven is het nogal onlogisch om daar vzmh bij te zeggen.

Het is de arrogantie van de mens die denkt te kunnen denken als Allah swt, en misschien ook wel duidelijke tekens dat iemand niet gelovig is

Alleen Allah swt is alwetend. Ken jij een alwetend mens?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 11:21
Ik ken geen alwetend mens. Wel ken ik mensen die zich alwetend vinden.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.