Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

help mij even, kzoek een kado voor mn man

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: help mij even, kzoek een kado voor mn man
    Geplaatst op: 04 november 2005 om 02:27

salem aleykoem.

beste broeders en zusters ik zoek een leuk kado voor mijn man, het mag tot de 20 euro kosten, en ik weet niets?,

weten jullie iets leuks? iets islamistisch of wat vind jij als man leuk om van je vrouw te krijgen?

please help meeee!

djazakAllahu wa gair!

malikah

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 02:29

Asalaam Aleikum,

Waar ik zelf altijd heel erg blij van zou worden zou een mooi boekje zijn met kennis over de Islam, of een nieuw gebedskleedje of een mooi hoofddekseltje...

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 02:39

Salaam,

ja, dat hangt ervan af wat je man leuk vind zuster, en dat weten we natuurlijk niet. Houdt hij van lekker eten? Geef hem een kookboek. Houdt hij van dure kleding? Geef hem een naai-setje.

Je kunt hem natuurlijk ook een mooi boek geven, iets waarvan je weet dat hij het mooi zal vinden. Of vijf paar warme wollen sokken voor de winter, haha! Wat Rahil Amin zegt kan ook, en je kunt ook iets heel anders verzinnen. Laat het ons weten als je eruit bent!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 03:16

ik vind het wel leuk om een nieuwe islamitische kleding te halen die hij kan dragen naar de moskee maar ik weet niet waar en kan ook niks vinden op internet.

een hoofdekseltje heeft hij al genoeg, ennuhm koken kan hij ook heel erg goed alhamdolillah en een boek is een beetje moeilijk nederlands lezen gaat hem moeizaam af, turks of rusisch kan ook, maar kweet niet echt een boek waar hij nog weinig kennis over heeft dus dan moet het echt een arabisch boek zijn... moeilijk moeilijk...

nog meer tips?

ik heb voor de ied een koraan gekregen met gekleude letters zodat je weet hoe je het moet lezen mashaAllah.

wa salem aleykoem.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

ja, dat hangt ervan af wat je man leuk vind zuster, en dat weten we natuurlijk niet. Houdt hij van lekker eten? Geef hem een kookboek. Houdt hij van dure kleding? Geef hem een naai-setje.

Wassalam.

 

Selam Ale'ykoem,

Niet om iets, maar ik vond bovenstaande opmerking wel erg grappig ;) Kan ie zelf zijn dure kleding in elkaar flansen!

Groet,

Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 10:22
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:46
Terug naar boven
Moslimaatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimaatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 13:04

Een ketting met jouw naam erop lijkt me leuk;)

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 15:55
maar geen goud
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 18:40
Salaam aleikum,

Een borsteltje voor zijn baard (als hij die al heeft natuurlijk..... )

Ik zou het niet weten, leeftijdscategorie zou misschien een beetje de ideeen op gang kunnen brengen....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2005 om 01:47

ooowkey hij is 25 jaar of 26 dat kan ook.

even wat serieus alsjeblieieieft, ik wil niet pas er mee aan komen met het schapen feest. hihi.

weten jullie niet iets dat je leuk vind om te krijgen?

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2005 om 04:24

In eerste instantie geplaatst door nak4life



Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Ik denk dat broeder Amier daar nare ervaringen mee heeft ;) was dat toevallig je Eid cadeau vorig jaar, Amier?? 

Wa alaikum salaam,

haha, nee, maar ik heb wel eens een schort, twee pannelappen en een kookboek gekregen.

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2005 om 07:12

salaam aleikum

leuk dat je het positief opvat  Amier

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 02:43

Selam Alleykum,

Beetje laat, maar goed....wat dacht je van parfum? een lekker geurtje.

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door malikah

salem aleykoem.

beste broeders en zusters ik zoek een leuk kado voor mijn man, het mag tot de 20 euro kosten, en ik weet niets?,

weten jullie iets leuks? iets islamistisch of wat vind jij als man leuk om van je vrouw te krijgen?

please help meeee!

djazakAllahu wa gair!

 

Sallem alleikoum wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe...

Ik zou hem een schoonmaakset geven(grapjuuhhhh.) jij kent hem het best oeghtie dus alleen jij weet wat hem blij zou maken

malikah

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 06:06

Salaam,

wij thuis geven elkaar eigenlijk nooit een kadootje met Eid. Op Java is het wel een gebruik; met Eid ul Fitr is het echt overal feest en geven mensen elkaar kadootjes. Zelfs christenen doen soms mee, net als sommige moslims met Sinterklaas hier in Nederland. Ik weet eigenlijk niet hoe het in andere landen is. De enige keren dat ik wel aan kadootjes op Eid het gedaan is op school toen we met de moslims lootjes gingen trekken met Eid ul Fitr toen dat ongeveer gelijk met Sinterklaas viel. Ik heb toen zelfs een "Eid-gedicht" geschreven... als dat geen bida is...

Maar Malikah, wat is het nou geworden????

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 05:44
Salaam aleikum,

Misschien een goed idee om iets te kopen wat een relatie heeft met zijn hobby of interesse.

Lijkt me het beste

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

ja, dat hangt ervan af wat je man leuk vind zuster, en dat weten we natuurlijk niet. Houdt hij van lekker eten? Geef hem een kookboek. Houdt hij van dure kleding? Geef hem een naai-setje.

Je kunt hem natuurlijk ook een mooi boek geven, iets waarvan je weet dat hij het mooi zal vinden. Of vijf paar warme wollen sokken voor de winter, haha! Wat Rahil Amin zegt kan ook, en je kunt ook iets heel anders verzinnen. Laat het ons weten als je eruit bent!

Wassalam.

 

haha mashaAllah in plaats dat hij gaat zeggen ' bereid een lekkere maaltijd voor ', koop een kookboek voor hem. Nee, daar zal ie lekker blij mee zjin.

En oeght topicstarter (ben ff je naam kwijt), je maakt me blind met die kleur , en ik kan het haast niet lezen. :P de boodschap is nu wel duidelijk denk ik :D

ehn en leuke cadeau is een weekendje weg naar de Ardennen of zo , of na Ariff (

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 14:11

Salaam wa aalekoem

Misschien wat laat maar wat erg leuk zou zijn is een sleutelhanger in een vrom van een duif/hart/stamboom met jou naam en die van je man erop dat heeft mijn broer aan zijn vrouw gegeven eruug mooi!!
 of wat ook leuk is, is een spiegel met jullie trouwdatum erop en jullie namen en met een klein (islamitische) versje dat is wat mijn oom aan zijn vrouw heeft gegeven

Inchallah heb je al wat gevonden

Wa aalekoem salaam
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 03:28

ja malikah wat is het nou geworden ied is allang om hoor ghair inshaAllah

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door malikah

ik vind het wel leuk om een nieuwe islamitische kleding te halen die hij kan dragen naar de moskee maar ik weet niet waar en kan ook niks vinden op internet.

een hoofdekseltje heeft hij al genoeg, ennuhm koken kan hij ook heel erg goed alhamdolillah en een boek is een beetje moeilijk nederlands lezen gaat hem moeizaam af, turks of rusisch kan ook, maar kweet niet echt een boek waar hij nog weinig kennis over heeft dus dan moet het echt een arabisch boek zijn... moeilijk moeilijk...

nog meer tips?

ik heb voor de ied een koraan gekregen met gekleude letters zodat je weet hoe je het moet lezen mashaAllah.

wa salem aleykoem.

Hej Malikah,

je zegt dat hij niet zo goed Nederlands kan, lijkt me dan toch juist goed om een kookboek in het Nederlands te geven? kan ie t gelijk leren

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.