Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Shour..wat doet dat met je??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
3afaf Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3afaf Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Shour..wat doet dat met je??
    Geplaatst op: 06 november 2005 om 08:51

Beste mensen..Ik  zit met een groot probleem, en ik weet niet naar wie ik mij moet wenden..Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen voor juiste advies.

Het zit zo: Ik ben al bijna 6 jaar verliefd op een marokkaanse jongen welke ik heb leren kennen op school. We gaan nu al bijna 1 jaar met elkaar el hamdoulilah Deze jongen is mijn hand komen vragen bij mijn ouders samen met zijn ouders. Mijn ouders wilden het nog niet want ze vinden me nog jong. Toch heb ik mijn best gedaan en uit eindelijk ben ik tot ze door gedrongen en ze hebben mij de toestemming gegeven om met hem te mogen trouwen.

Het liep allemaal goed totdat zijn zus mij niet mocht, ik heb haar nooit wat aangedaan, ze heeft gewoon verkeerd gehandelt met mij daarom heb ik er ook geen aandacht gegeven op het einde want zijn zus is 24 jaar ik ben 20 en mijn toekomstige man insch allah is 21. Ze heeft kleren en parfum van mij gestolen nooit heb ik daar wat over gezegd tegen haar, het enige wat ik dan doe als ik merk dat ik met dit soort mensen te maken heb is afstand nemen..heb ik verkeerd gehandelt dan? is het mijn schuld dat ze mij is gaan haten..? Het zou juist andersom het geval zijn ik moet haar haten!! Maar ik heb op een andere manier gedacht ik bedoel het blijft de zus van mijn toekomstige man maar waarom doet ze mij deze dingen aan, waarom praat ze slecht tegen haar ouders over mij..ze maakt mij zwart..? is het jaloezie of is zij gewoon zo? Mijn toekomstige man inschallah heeft nog meer zusjes met wie ik goed kan opschieten als zijn zus er tenminste niet is de dag! want wanneer ze er wel is dan kijken die zusjes van hem mij niet eens aan bang dat ze boos gaat worden op hun..?! ik vind dit echt een kinderachtige gedrag van haar.

Ik denk dat ze zo doet tegen mij omdat ze mij haar broertje niet gunt, want ze heeft zelf veel problemen met haar aan en uit vriend, waarvan de ouders haar helemaal niet mogen en haar vriend is er zelf uit geschopt omdat zijn ouders niet willen dat hij iets met haar te maken heeft..niet alleen vanwege haar gedrag, maar ook gewoon hoe ze is geweest in het verleden teveel mensen hebben over haar gepraat nu nog steeds in het heden. Maar ik zit nu zo te denken wilt ze mij die zelfde pijn aan doen die zij nu ook voelt bij haar vriend..?

Zijn zus heeft mij zo zwart  gemaakt bij zijn ouders dat ze mij nu niet eens willen als zijn vrouw..!!! en dit doet mij zo'n pijn. ik kan niet eens leven met het idee dat ik niet met hem ga trouwen..!! Zijn moeder heeft zelfs tegen hem gezegd dat hij moet kiezen tussen MIJ en HAAR?? het is toch niet te geloven hoe ver mensen gaan en dan hebben we het over moslims!! Ze kennen mij niet als slechte persoon ik heb hun nooit wat aangedaan ik ben altijd thuis altijd aan het leren ik ga alleen naar buiten in noodsituaties of als ik naar school of werk moet gaan. Waar aan heb ik dit verdient ya allah!!

Omdat mijn toekomstige man inschallah..volhoudt bij hun en elke keer zegt ik ga toch met haar trouwen, heeft zijn zus mijn pasfoto gestolen en zijn pasfoto gestolen die in zijn kamer lagen. Ik ben bang dat ze shour ermee gaat doen. Om ons uit elkaar te drijven. Dit omdat ze ook shour heeft gedaan bij haar vriend die uiteindelijk weer terug is bij haar nadat hij het had uitgemaakt. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik snap niet dat het zo ver is gekomen en allemaal omdat zijn zus niet wilt dat wij gelukkig zijn!!! heeft iemand advies voor mij..wat ik moet doen????

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 09:08
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:45
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 09:10

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Lieve zustertje, wees geduldig want dit is een beproeving. Ik weet niet zo goed wat ik je moet adviseren, het enige wat ik wil zeggen is. Sihr zal je alleen raken met de toestemming van Allah. Mensen kunnen zoveel proberen, maar als Allah het niet wilt dan zullen ze je niet raken. Alles gebeurt met de Wil van Allah. Als jij voor hem voorbestemd bent, dan kan die zus hoog en laag springen maar zij zal er niets aan kunnen veranderen. Als jij niet voor hem voorbestemd bent, dan kun je het alleen accepteren. Ik kan je wel adviseren om contact op te nemen met een imam en je kan je verhaal vertellen, die zal je dan adviseren wat je kan doen.

Ik vindt het heel erg voor je, ik begrijp je verdriet en je boosheid. Soubhana Allah dat sommige mensen zo gewetensloos zijn en niet beseffen wat ze doen. Maar lieve zuster uiteindelijk zullen zij hier spijt van krijgen en zij zullen hier meer onder lijden. Ze doen enkel alleen zichzelf pijn. Allah de rechter der rechters ziet alles en zij zullen hiervoor berecht worden. Niemand zal zijn straf ontlopen.

P.s. lieve zuster ik wil je ook vragen, weet jij wel zeker of jij nog met deze broeder verder wilt als zijn moeder en zus jouw niet accepteren. Denk jij nog gelukkig met hem te kunnen leven, misschien is het beter om daar goed over na te denken.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3afaf Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3afaf Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 09:29

Asalaam ouhalaikoum..

Ik weet echt niet wat ik moet doen, hij wilt nu zelfs het huis uit gaan van zijn ouders zodat hij met mij gaat trouwen. Trouwens nu ik al 1 jaar met hem ga ( mijn ouders hadden hier kennis over en zijn ouders ook, zie het maar als een verloving excuses voor mijn onduidelijkheid) Umm Ummarah bedankt dat je zo met mij mee leeft, maar ik ben helemaal gek op deze jongen zijn innerlijk is gewoon perfect, en hij houdt evenveel van mij ik ga door het vuur voor hem. Al haten zijn ouders mij en zijn zus het maakt mij niet uit ik wil gewoon met hem trouwen en bij hem zijn voor altijd tot onze laatste dag. Ik wil zo graag dat het goed komt. ik weet wel zeker dat het goed komt zodra wij gewoon getrouwd zijn. ik bedoel het is zijjn moeder en het blijft zijn moeder en ze vergeeft hem ooit wel voor het feit dat hij toch bij mij blijft en met mij gaat trouwen ik laat mij niet zomaar wegjagen alleen omdat zijn ZUS er niet mee eens is!? Ik hou van hem en ik wil me gewoon bewijzen tegen over hun dat ik goed voor hem kan zorgen dat ik een goede vrouw zal zijn voor hem! Zijn ouders zijn bang dat ik verkeerde dingen over hun zeg zodat hij later nooit op bezoek gaat bij hun en dat hij hun vergeet maar dat zou ik noooooit durven noooit allah yahfed!! Ik hou van hem en ik vergeef alles wat zijn ouders over mij gezegd hebben zelfs zijn zus maar deze onzin moet gewoon ophouden.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulah.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 09:39

Asalama alykoum wahrahmatoe Allahie wabarakatoe

Beste zuster vertrouw op Allah!

Vraag om hulp aan Allah!

Toon berouw aan Allah!

Wees een oprechte Moslima tegenover Allah!

Vericht je gebeden voor Allah!

Draag de hijaab voor Allah!

En Alllah zal je helpen en je problemen oplossen inshallah en zullen jullie trouwen volgens de soenna en zal Allah jullie huwelijk en nageslacht zegenen

Moge Allah inshallah alle huwelijken van de oprechte Moslims zegenen

Wa gair inshallah

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 11:34
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:45
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 15:44

salaam aleikum waragmatoela wabarakatoe,

Net wat de andere broeders en zusters al zeiden vertrouw op Allah inshaAllah en alles is voorbestemd als je trouwd met hem is het de wil van Allah als je niet trouwd met hem is het ook de wil van Allah er is immers geen kracht of macht buiten dat van Allah.

maak doea en bid het istiakariah gebed en Allah heeft veel mensen beschermd vergeet dat niet ghair inshaAllah

veel sterkte met alles en laat je angst niet overwinnen inshaAllah en mocht je hem verliezen alles is met de wil van Allah tkan ook een beproeving voor je zijn maar als julie va elkaar houden en bidden tot de Barmhartige en doeas doen komt alles goed inshaAllah

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 17:00
Salaam Aleikum,

Ik sluit me volledig aan bij nak�s eerste post. Meer is er volgens mij niet te zeggen

Behalve aboe bakr�s woorden dan.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 08:26

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Vergeef me mijn zuster, dat ik je niet direct gegroet heb met de islamitische groet...

Wa salaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

NAK

 

MASHALLAAAAAH

walhamdoulillaah

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe!

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 09:25

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe, hahaha stelletje gekken.....En daar bedoel ik mee, Oeght Najiha en Nak, hihi..

Wat betreft de zuster, de woorden van aboe bakr, zijn genoeg...

Gair inshAllah, vertrouw op Allah swt....en alles komt goed inshAllah...

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe....Jullie zustertje in de islam.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 09:35

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu oegtie fie Deen,

Mijn broeders en zusters hebben je al het een en ander geadviseerd mascha Allah. Als ik jouw was zou ik er nog heel erg goed over nadenken want trouwen dat doe je wel voor de rest van je leven. En het is zowieso niet prettig om niet te worden geaccepteerd door je aanstaande schoonfamilie. Ik ken zusters die getrouwd zijn uit liefde met een man. De moeders van deze mannen waren er absoluut op tegen dat hun zonen met deze vrouwen trouwden en ik hoor maar al te vaak ( helaas) dat het uiteindelijk is uitgelopen tot een scheiding, Moge Allah je daarvoor behoeden Ameen.

Verricht salaat el istigarah want Allah heeft ons geschapen en Hij weet wat goed voor ons is en wat niet. En het kan zijn dat je van iets houdt wat slecht voor je is en het kan zijn dat je iets verafschuwd waar Allah heel veel goeds in heeft geplaatst.

Is deze broeder praktiserend? Want de belangrijkste reden om met iemand te trouwen is zijn vroomheid hoe gaat hij met de deen om want als dat goed zit dan zit de rest ook goed Inscha Allah.

Verder moet je uitkijken zuster wat achterdocht betreft omdat je denkt dat ze sihr bij je gaan doen lees de onderstaande hadith:

Ook de profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) benadrukte aan de gelovigen de gevaren van achterdocht, door het zeggen: Pas op voor achterdocht, want waarlijk, het is de meest bedrieglijke vorm van spraak (Overgeleverd door Aboe Hoerayrah (Moge Allah tevreden met hem zijn), verzameld door Boekharie, Moesliem, Aboe Daawoeed).

Gayr Inscha Allah Moge Allah je zegenen met al het goede en behoeden van al het kwade Allahoema Ameen.

Fi Amanillah,

wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.