Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Getrouwd????????

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Getrouwd????????
    Geplaatst op: 26 november 2005 om 09:10

Salaam Aleikum,hmm je dnekt me te kennen?

(aanvragen voor verblijfsvergunning, of aanzoeken)gehad als 2 vrouw kan geen alleenstaande man meer krijgen vrees ikDenk het wel hoor, dont worry

allereerst nee waren geen aanzoeken voor verblijfsvegunning meer om te helpen...

Nou zo te lezen keus genoeg dus je valt in ieder geval onder 1 keus de laatste keus(behoefte aan nog een vrouw) heeft elke man, en wie dat ontkent zit in een ontkenningsfase.

Ik heb wel eens een discussie gevlogd waar ook aalleenstaande moslimmannen liever geen tweede vrouw willen en  er niet aan denken waarschijnlijk omdat ze alles krijgen bij hun vrouw inshaAllah tevends denk ik als jij je man alles geeft intimiteiet enz dan zal een man niet snel gaan zoeken

het volgende is ook onzin..Een man mag alleen een tweede huwen als zijn eerste  vrouw daar de toestemming voor geeft, dus doet ze dat, dan gaat zij ermee akkoord, en dan kan ze het ook beter accepteren. Maar een vrouw heeft het recht om te scheiden als een man toch een tweede vrouw wil ongeacht wat zijn vrouw wil.

ik heb een stukje voor je waarin DUIDELIJK STAAT DAT DE MAN GEEN TOESTEMMING nodig heeftvan zijn eerste vrouw maar tis echter wel aan te raden...

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor een tweede huwelijk.




Alle lof is aan Allah.

De toestemming van de eerste echtgenote is niet ��n van de voorwaardes voor
een tweede huwelijk. De echtgenoot is dus ook niet verplicht om toestemming
te hebben van zijn eerste echtgenote wanneer hij een tweede echtgenote wil.
Maar het is een vorm van goede omgang en vriendelijke manieren om deze zaak
op de juiste wijze te benaderen. Dit doet men met als doel om de natuurlijke
pijn, die een vrouw voelt in zo'n situatie, te verzachten. Je kan dit doen
door naar haar te glimlachen, haar op een warme wijze te begroeten, aardig
tegen haar te praten en geld aan haar uit te geven naar jouw vermogen, om op
deze wijze haar goedkeuring te verkrijgen. Fataawa Islamiyyah, 3/204.
Als een echtgenoot een tweede vrouw neemt, is hij verplicht om zijn
echtgenotes zoveel mogelijk gelijk te behandelen. Wanneer hij hen niet
gelijk behandelt geldt de volgende waarschuwing voor hem. Abu Hurayrah (moge
Allah de verhevene tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vrede en
zegeningen van Allah zij met hem) zei: �Degene die twee echtgenotes heeft en
meer genegenheid toont jegens ��n van hen dan naar de ander, hij zal op de
Dag des Oordeels met de helft van zijn lichaam scheef staan." (overgeleverd
door al-Nisaa�i, �Ushrat al-Nisaa�, 3881; saheeh verklaard door al-Albaani
in Saheeh Sunan al-Nasaa�i, no. 3682).
Toen Allah ons toestemming gaf om meer dan 1 vrouw te trouwen zei Hij (de
verhevene) (interpretatie van de betekenis):
�en als gij vreest, dat gij niet (hen) niet rechtvaardig zult handelen, dan
��n of wat uw rechterhanden bezitten (slavinnen). Dat is voor u de beste
weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.�[al-Nisaa� 4:3]
Dus Allah beveelt dat een man zich moet beperken tot het trouwen van ��n
vrouw wanneer hij weet dat hij niet rechtvaardig kan zijn. En Allah is de
bron van kracht.
Zie Fataawa Manaar al-Islam, 2/570.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (
www.islam-qa.com)

Zoals je kan zien beste zus heb ik me er redelijk geod in verdiept in dit onderwerp en nogmaals ik ben zekerniet tegen polygamie alleen tis beter als de man een goede reden heeft

laten we eens gaan kijken naar de geschiedenis toen polygamie is ingevoerd bv de oorlog vroeger die veel broeders het leven kostten toen bleven er veel zusters ongetrouwd achter daarom trouwden de mannen die overgebleven waren en sterk in de minderheid waren met meerdere vrouwen

Wa Aleikum Salaam

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 09:16

Salaam Aleikum,

Ik heb hier tevends een vraag over van een broeder die ook aan polygamie denkt omdat zijn vrouw weinig zin heeft in intiem zijn,reden hoofdpijn moe ook als hij begin van de avond met haar probeerd dus het zijn waarschijnlijk smoesjes en het gaat al 5 jaar zo

Dus hij dacht ook aan polygamie maar dan zou het niet eerlijk-rechtvaardig zijn als hij meer bij de ene vrouw is als bij de andere vrouw snachts want dat staat de islam niet toe,hij heeft met haar gepraat en alles maar het helpt dus niet want zoals jullie vast wel weten is er een hadith dat de engelen de vrouw vervloeken als de man snachts bij haar komt en ontevreden over haar is bij weigering (tenzij de vrouw ziek is menstruatie heeft enz)

maar is het dan toegestaan dat hij meer bij de ene vrouw is als bij de andere als zijn eerste vrouw weigerd?

En zo zijn er ook wel zusters die meer (zin) hebben dan de man maar hun hebben geen oplossing en polyandrie is verboden

InshaAllah dat jullie het antwoord voor hem weten met dalil inshaAllah

ghair inshaAllah

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 17:12
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum,

Ik heb hier tevends een vraag over van een broeder die ook aan polygamie denkt omdat zijn vrouw weinig zin heeft in intiem zijn,reden hoofdpijn moe ook als hij begin van de avond met haar probeerd dus het zijn waarschijnlijk smoesjes en het gaat al 5 jaar zo

Dus hij dacht ook aan polygamie maar dan zou het niet eerlijk-rechtvaardig zijn als hij meer bij de ene vrouw is als bij de andere vrouw snachts want dat staat de islam niet toe,hij heeft met haar gepraat en alles maar het helpt dus niet want zoals jullie vast wel weten is er een hadith dat de engelen de vrouw vervloeken als de man snachts bij haar komt en ontevreden over haar is bij weigering (tenzij de vrouw ziek is menstruatie heeft enz), ??????? dus verkrachting is toegestaan in het huwelijk, wat,  je moet want er staat straf op door Allah. vrouwen gebruiksvoorwerp.

maar is het dan toegestaan dat hij meer bij de ene vrouw is als bij de andere als zijn eerste vrouw weigerd?

En zo zijn er ook wel zusters die meer (zin) hebben dan de man maar hun hebben geen oplossing en polyandrie is verboden

InshaAllah dat jullie het antwoord voor hem weten met dalil inshaAllah

ghair inshaAllah

Wa Aleikum Salaam

 

kan hij doen maar niet hier in europa, polygamie is niet toegestaan. en jou voorstelling van hoe een vrouw moet zijn ten opzichte van een man vindt ik interessant...  vrouwen zijn niks waard, een gebruiksvoorwerp... ook al zie ik hier topics die zeggen dat in de islam devrouw erg goed wordt behandeld en hoog in het vaandel staat. zijn dit de onderwerpen die in de praktijk de vrouw als een gebruiksvoorwerp zien. een onderdanig wezen die de man moet dienen.   dat is al met het martelaarschap , als ik het goed begrijp krijgen ze in het paradijs 70 maagden... (grappig moet nogal wat vrouwelijk schoon zijn daar) hoe zit het dan met de vrouwelijke martelaar krijgt die ook 70 maagden (mannelijke dan)....

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:00
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

ook al zie ik hier topics die zeggen dat in de islam devrouw erg goed wordt behandeld en hoog in het vaandel staat


dat is ook wat de islam predikt, en ik als man zijnde is mij verplicht om dat in praktijk te brengen

onder de mensen heb je ook ongehoorzamen die ook zullen boeten, in de islam kennen wij een dag des oordeels (de naam zegt t al)

wat betreft verkrachting, wat heeft de vervloeking van de engelen met verkrachting te maken? jouw probleem is dat jij dingen concludeert en ziet die er haast niet zijn.

een gebruiksvoorwerp...


inderdaad, als ik al die westerse reclames zie met bijna naakte vrouwen....!
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

[

vrouwen zijn niks waard, een gebruiksvoorwerp... .

De vrouwen die er (half) naakt rondlopen , die zijn niets waard, De vrouw in de Islam is kuis en beschikt over zelfrespect. Wij zijn er voor onze mannen, als de westerse droogkloten hun vrouwen willen delen met 10000 ander man, is dat hun probleem. Iets wat over veel waarde beschikt , wordt aan alle kanten beschermt, zodat er niet veel angezeten wordt, anders verliest het z'n waarde.

 Denk maar bijv. maar aan musea's wat daar allemaal voor kostbaars hangt en wat achter slot en grendel ligt.

 een onderdanig wezen die de man moet dienen.

Ze is onderdanig aan God, Degene die haar heeft geschapen , wiens Regels en Wetten ze dient op te volgen wil ze het paradijs verdienen.

  als ik het goed begrijp krijgen ze in het paradijs 70 maagden... (grappig moet nogal wat vrouwelijk schoon zijn daar) hoe zit het dan met de vrouwelijke martelaar krijgt die ook 70 maagden (mannelijke dan)....

Dat heb je dan verkeerd begrepen.

 

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 16:36
Salaam Aleikum,

Leuke topic, maar enige wat me opviel was:

Opa Pan?

En dit is iets wat ik serieus in het begin dacht, dat peter pan dus nog ergens in de twintig zat ;)

Maar blijkbaar een jonge geest.

En dat je getrouwd bent met een vrouw peter!
Maar ik had al een tijd terug begrepen dat je van middelbare leeftijd was, niets mis mee btw, alleen blijven mijn reacties hetzelfde ;).

Overigens sta ik nog steeds als ongehuwd geregistreerd.
Voor diegenen die geinteresseerd zijn in overbodige informatie.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door Elmohtazjiba

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

[

vrouwen zijn niks waard, een gebruiksvoorwerp... .

De vrouwen die er (half) naakt rondlopen , die zijn niets waard, De vrouw in de Islam is kuis en beschikt over zelfrespect. Wij zijn er voor onze mannen, als de westerse droogkloten hun vrouwen willen delen met 10000 ander man, is dat hun probleem. Iets wat over veel waarde beschikt , wordt aan alle kanten beschermt, zodat er niet veel angezeten wordt, anders verliest het z'n waarde.

 Denk maar bijv. maar aan musea's wat daar allemaal voor kostbaars hangt en wat achter slot en grendel ligt.

vrouw als museumstuk, en een oordeel over westeringen zowel over vrouwen als mannen. ik merk wel dat je hier woont maar hier niet leeft. En zeker er niks van begrijpt. (goh heb ik vaker gehoord hier...... je begrijpt er niks van)

 een onderdanig wezen die de man moet dienen.

Ze is onderdanig aan God, Degene die haar heeft geschapen , wiens Regels en Wetten ze dient op te volgen wil ze het paradijs verdienen.

gezegend zijn de volgzame, geen wonder dat er zoveel mensen zo beinvloedbaar zijn en niet zelf denken.....

  als ik het goed begrijp krijgen ze in het paradijs 70 maagden... (grappig moet nogal wat vrouwelijk schoon zijn daar) hoe zit het dan met de vrouwelijke martelaar krijgt die ook 70 maagden (mannelijke dan)....

Dat heb je dan verkeerd begrepen. O ja ?? leg uit

heb ik het toch goed begrepen kennelijk

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 15:16

??????? dus verkrachting is toegestaan in het huwelijk, wat,  je moet want er staat straf op door Allah. vrouwen gebruiksvoorwerp.

salaam aleikum neeee verkrachting is nooit toegestaan het is ook andersom als de vrouw wilt(zin heeft) is het beter dat de man ook intiem is met haar,voor alles wat je bij elkaar doet krijg je hassanaat inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door het licht

??????? dus verkrachting is toegestaan in het huwelijk, wat,  je moet want er staat straf op door Allah. vrouwen gebruiksvoorwerp.

salaam aleikum neeee verkrachting is nooit toegestaan het is ook andersom als de vrouw wilt(zin heeft) is het beter dat de man ook intiem is met haar,voor alles wat je bij elkaar doet krijg je hassanaat inshaAllah

wa aleikum salaam

gelukkig de eerste nuance er wordt toch nog gepraat tussen man en vrouw op Gelijk niveau

Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

 

vrouw als museumstuk, en een oordeel over westeringen zowel over vrouwen als mannen. ik merk wel dat je hier woont maar hier niet leeft. En zeker er niks van begrijpt. (goh heb ik vaker gehoord hier...... je begrijpt er niks van)

Leg me dan eens haarfijn uit, wat ik volgens jou n�et begrijp??? 

 gezegend zijn de volgzame, geen wonder dat er zoveel mensen zo beinvloedbaar zijn en niet zelf denken.....

Gezegend zijn de vrome die de wetten en regels hanteren.

  als ik het goed begrijp krijgen ze in het paradijs 70 maagden... (grappig moet nogal wat vrouwelijk schoon zijn daar) hoe zit het dan met de vrouwelijke martelaar krijgt die ook 70 maagden (mannelijke dan)....

Dat heb je dan verkeerd begrepen. O ja ?? leg uit

Een man zal samen met zijn vrouw het paradijs binnen treden.

 



 
Koran 43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.
 
Koran 13:23. Tuinen der eeuwigheid. Zij en degenen van hun vaderen en hun echtgenoten en hun kinderen rechtvaardig zijn zullen deze binnengaan.
 
Koran 36:56. Zij en hun echtgenoten zullen zich in de schaduw op tronen nedervlijen.

 

 

 

 

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.