Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat ik graag wil weten?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Zuster-In-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zuster-In-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat ik graag wil weten?
    Geplaatst op: 26 november 2005 om 10:22

Salaam oe3alaikoem,

Wat ik graag zou willen weten is: heel vaak lees ik verhalen met het vervolg dat er iemand naar de hel of het paradijs gaat.

Mijn vraag is nu hoe weten jullie dat? Want mij is altijd geleerd dat niemand behalve Allah (swt) weet wie naar de hel of het paradijs gaat.

InshAllah kunnen juliie mij het juiste antwoord geven!

Salaam oe3alaikoem warahmatoe Allah wabaraktoe, jullie zuster in Islam.

Terug naar boven
Zuster-In-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zuster-In-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 10:34

 

Niemand?

Jammer dat niemand het antwoord weet, Dat bewijst dus dat zulke verhaaltjes niet kloppen toch? Moge Allah (swt) me vergeven als ik het mis heb!

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 14:58
Salaam Aleikum bedoel je verhaaltjes? of hadiths? ghair inshaAllah
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 15:03
asalaamo3alaikom ja welke verhalen geef een als voorbeeld .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Zuster-In-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zuster-In-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 16:22

Ik bedoel bij het forum verhalen met moraal. Meestal staan daar zulke verhaaltjes.

Terug naar boven
Najia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 16:52

Beste Zuster,

Volgens het islamitisch recht (Allah's wet) is het zo dat aan elk slechte daad een straf hangt en aan een goede daad een beloning. Voor sommige daden verwijst de wet naar de hel, maar het oordel blijft uiteindelijk bij de Rechter Allah swt, dit zal Allah alleen afwegen als de mens beoordeeld zal worden op al zijn daden (dag des oordeels). De mensen kunnen elkaar niet vertellen dat ze naar het paradijs of naar de hemel gaan, zij mogen slechts vertellen wat voor beloning of straf voor een bepaalde daad staat, maar  het paradijs en hel daar kunnen wij de mensen niemand naar toe sturen, met Allahs barmhartigheid komen de mensen inshallah op de juiste plek terecht.

Salam

Najia

Terug naar boven
Zuster-In-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zuster-In-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 15:39
In eerste instantie geplaatst door Najia

Beste Zuster,

Volgens het islamitisch recht (Allah's wet) is het zo dat aan elk slechte daad een straf hangt en aan een goede daad een beloning. Voor sommige daden verwijst de wet naar de hel, maar het oordel blijft uiteindelijk bij de Rechter Allah swt, dit zal Allah alleen afwegen als de mens beoordeeld zal worden op al zijn daden (dag des oordeels). De mensen kunnen elkaar niet vertellen dat ze naar het paradijs of naar de hemel gaan, zij mogen slechts vertellen wat voor beloning of straf voor een bepaalde daad staat, maar  het paradijs en hel daar kunnen wij de mensen niemand naar toe sturen, met Allahs barmhartigheid komen de mensen inshallah op de juiste plek terecht.

Salam

Najia

Salaam Oe3alaikoem Warahmatoe Allah Wabarakatoe.

Djazakoem Allah hoe gairan, Moge Allah jullie belonen, jullie het paradijs schenken, jullie genade schenken en moge de engelen over jullie waken en jullie beschermen met toestemming van Allah (swt) Insh'Allah.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 03:06

Ik moet zuster in Islam wel gelijk geven. Er wordt hier nogal wat hel en verdoemenis uitgestort over de mensheid.

Hoevaak ik niet gelezen heb dat ongelovigen naar de hel gaan en daar in de eeuwigheid zullen branden.

Deze bangmakerij dient slechts 1 doel: de kudde kritiekloos laten zijn.

sallam

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 12:38

Assalaamu 3alaykum wa Ra7matullahi,

Er wordt talloze keren in de Quraan aangegeven wat het lot zal zijn voor de ongelovigen. Waarom zou dat niet gezegd mogen worden, het slaat tenslotte op de feiten?

Een van de velen voorbeelden. Citaat: "Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven"
(Soerah al-Baqaarah ayaa 39)

De vraag is alleen of je er wat mee bereikt, of niet.


7ayaakumuAllah,

Umm A.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.