Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenJezus en een vraag over het bidden.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jezus en een vraag over het bidden.
    Geplaatst op: 09 december 2003 om 21:04

Assalam aleikum allemaal,

 

Ik heb net gelezen in de koran dat er iemand anders in de plaats van Jezus is gestorven op het kruis, in de nacht was het.. -->dus onherkenbaar.. en nog een aantal dingen die iedereen wel weet. Ik hoef hier niemand te bekeren dus dat laat ik nu..

Maar wat ik graag zou willen weten is, waarom deze persoon was gekozen.. waarom juist deze persoon.. want hij was wel gelovig omdat hij aan het kruis zei "Eli eli lama sabachtani" "god waarom heeft u mij verlaten".. en Jezus zou zoiets niet zeggen, want christenen geloven dat hij is gestorven voor hun zonden.. express..

Maar als dat echt zo was dan zou hij idd niet hebben gevraagd aan Allah "Als het mogelijk is kunt U dan deze dood voorbijlaten gaan".. Een profeet zou zoiets niet zeggen, want hij zou weten dat niks onmogelijk is voor Allah, want Hij is de Al-Machtige.. dus hij zou niet zeggen "Als het mogelijk is".

Ik ben dus overtuigd dat Jezus met lichaam, door Allah omhoog is genoomen naar de hemel en dat iemand anders aan het kruis hing.. Maar wie was deze persoon dan.. en waar kwam hij vandaan etc. etc. dit interresseert mij zeer.

Heeft iemand hier meer informatie over?

Alvast bedankt.

 

P.s. Kan iemand mij ook meer vertellen over de rituelen bij het bidden, en hoe dat precies moet.. ik weet wel iets met 3 x buigen en dan wat zeggen + wijzend naar Mekka.

Heel erg bedankt als iemand mij dit precies kan uitleggen.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 14:52

Dat is 2000 jaar geleden, je kan moeilijk dat nu nog nagaan, het staat in de koran dus een christen hoeft daar geen rekening mee te houden.

 

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Hamza Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 10:41

Nou lizo wat ik heb gelezen in een boek over Jezus (de boek heete verhalen over de profeten).

Dat jezus werd veroordeeld door de romeinen, en in die tijd was het gebruikkelijk om de kruis te dragen van de plaats van de rechtbank of gevangenis naar de berg waar hij gekruisigd zou worden.

Dus hij droeg de kruis richting die berg. Hij liep door de stad maar rond hem waren allemaal mensen die hem treiteren die hem ophielden en een romeinse generaal ergerde zich hieraan en had haast dus hij pakte de persoon die Isa (Jesus) heel erg verhinderde.

Hij gaf aan die persoon (de persoon was een jood) het bevel om de kruis voor Isa te dragen tot aan de berg dan zou isa het overnemen zodat hij op de berg gerkuisigd zou worden.

Eenmaal aangekomen op die berg was de bedoeling dat isa het overnam. Alleen de romeinen die daar stonden verstonden de jood zijn dialect niet en hebben hem gekruisigd in plaats van isa.

en Allah s.w.t nam isa tot zich

Zo heb ik het ongeveer gelezen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 18:23

Hallo,

maakt het veel uit wat er nu precies met Jezus gebeurd is?  Feit is dat hij een voorbeeld was van hoe een mens goed kan leven, van vergiffenis schenken en er voor iedereen zijn.  Hij heeft een boodschap uitgedragen van liefde.

Ik ben misschien geen christen, maar heb enorm respect voor de persoon 'Jezus' in de bijbel.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 19:17

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe/ Beste mensen,

Ik kan me eindelijk eens een keertje aansluiten bij Kimmie.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt als je zegt dat Issa (Vrede Zij Met Hem) een goed voorbeeld was/is voor de mens.

Maar verder is het natuurlijk ook geen punt als iemand (in dit geval Lizio), wat meer te weten wilt komen over Issa (Vrede Zij Met Hem).

Ik hoop dat je snel een antwoord zult vinden op je vraag Incha'Allah!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 10:43

wat de vraag over het bidden betreft:

www.anajaat.com

hier kan je oa.het gebed leren.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 11:14

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Lizio,

ALs je informatie wilt hebben over het gebed (bidden), dan moet je kijken bij "Relatie jongeren tot de Islaam", topic "Bidden". Die gestart is door Greta. Daar kun je je informatie vandaag halen Incha'ALlah.
Verder kan je nog op de site van
www.maroc.nl ook leren bidden. Dan moet je klikken op de tabblad Islam en dan zie je het vanzelf wel Incha'Allah.

Ik hoop je hiermee voldoende ge�nformeerd te hebben.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 11:22

Hard(t)stikke bedankt allemaal.

Ik ben bezig om me te verstevigen in Islam, en ben daarom geinterresseerd in informatie en rituelen enz enz.

 

Nogmaals bedankt!

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 11:25

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Elhamdoulilah, Incha'Allah zul je veel informatie vinden die je nodig hebt. En zul je een goede moslim worden Incha'Allah. Moge Allah (swt) je hierbij helpen! Amien.
Verder kan je op dit site ook informatieve artikelen lezen, bij de artikelen top 5.

Moge Allah (swt) ons allen op het rechte pad leiden/houden!! Amien.

Jullie Zuster Fi DIen!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 22:08

A selaam oe Ale'ykoem,

Dit is wat ik gehoord/gelezen heb over onze Profeet Isa (Jezus):

(...) Sommige Isra�liten geloofden niet in Isa. Ze waren jaloers. Ze rapporteerden leugens over hem aan de Romeinse gouverneur. Uiteindelijk besloot Judas, ��n van de metgezellen van Isa, om hem te verraden. Barnabas, ��n van zijn naaste metgezellen heeft hierover geschreven:

"Isa verbleef in het huis van ��n van zijn metgezellen. Judas had de Romeinse soldaten verteld dat ze de man die hij op de wang zou kussen, moesten gevangen nemen. Hij ging erheen en kuste Isa op de wang. Maar toen werd de hele kamer in het duister gehuld en er ontstond verwarring. Toen het weer licht werd in de kamer, namen de soldaten Judas gevangen, omdat Allah (swt) zijn uiterlijk had veranderd. Hij leek op Isa. Hij protesteerde, hij smeekte, maar de soldaten lachten. Ze zetten een kroon van doornen op zijn hoofd en zeiden, denkend dat hij Isa was "Nu ben je de koning van de Joden". Hij werd gekuisigd.

De meeste metgezellen van Isa waren in de war. Sommigen geloofden dat het Isa was die gekruisigd was. Enkele van hen begroeven hem. Maar Allah (swt) had Zijn Profeet op het moment dat de Romeinse soldaten waren gekomen, opgenomen.

Isa kwam in een gezelschap van Engelen om zijn moeder (Mariam) te vertellen dat hij leefde, zodat haar geest rust zou krijgen".

Tot dusver het verhaal. Hoop dat je er wat aan hebt.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 12:00
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hallo,

maakt het veel uit wat er nu precies met Jezus gebeurd is?  Feit is dat hij een voorbeeld was van hoe een mens goed kan leven, van vergiffenis schenken en er voor iedereen zijn.  Hij heeft een boodschap uitgedragen van liefde.

Ik ben misschien geen christen, maar heb enorm respect voor de persoon 'Jezus' in de bijbel.

Kim

Zo is dat! Het gaat niet om de persoon maar om de boodschap! Hetzelfde geldt voor Mohammed, vrede zij met hem.

Wasslam, Amier.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.095 seconden.