Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotende profeet en zijn 9-jarige vrouw Aicha

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Onderwerp: de profeet en zijn 9-jarige vrouw Aicha
    Geplaatst op: 11 december 2003 om 16:53

In de naam van alllah de barmhartige, de erbarmer

Bij deze wil ik het een en ander kwijt over het huwelijk van de profeet met Aisja en haar naar westerse maatstaven minderjarige leeftijd ten tijde van het huwelijk.

Vaak wordt door boze tongen beweerd dat onze geliefde profeet vrede zij met hem een man was die getuige zijn vele huwelijken een man van lusten was, er opuit gebrand zijn seksuele verlangens te bevredigen. Met name het huwelijk met de destijds 9 jarige Aisja heeft in het westen veel stof doen opwaaien. Wie echter objectief de geschiedenis zal lezen komt tot zijn verbazing tot geheel andere conclusies en wellicht zal zijn hart zich voor de waarheid openen. Alvorens ik op de huwelijken van onze geliefde profeet in zal gaan wil ik nog het een en ander kwijt over de motieven van velen die onze profeet beschimpen zonder enig respect voor zijn meer dan een miljard volgelingen bijna vijftien eeuwen later. We zien dat velen van deze beschimpers enkel tot doel hebben het zwart maken van de boodschap van Allah. Allah zegt in de koran: En Allah zal zijn licht vervolmaken ook al haten de ongelovigen het. Zo zien wij dat er wereldwijd geen religie, levensbeschouwing of ideologie is die zo zwart wordt gemaakt terwijl het tegelijkertijd de snelst groeiende religie is ter wereld, van ongeschoolden tot intellectuelen van China tot Amerika. Maar nu een paar feiten over het huwelijk van de profeet vzmh:                         

1: de profeet bleef tot zijn 25e ongetrouwd en hij stond bekend om zijn kuisheid, dit terwijl hij zich in het verdorven Mekka makkelijk had kunnen uitleven aan alle soorten vrouwen. (hij vzmh kwam uit een edele familie, de quraish, en had dus iedere vrouw kunnen nemen die hij begeerde zeker in een tijd waarin vrouwen niks voorstelden en levend werden begraven)

2: op zijn 25e trouwt hij met een vrouw die 40 jaar oud was(khadija). Over dit huwelijk kan gezegd worden dat dit zijn enige huwelijk als echtgenoot was. (alle andere huwelijken waren gesloten in zijn hoedanigheid als profeet en waren dus in dienst van de boodschap) Tot aan de dood van zijn eerste vrouw Khadija heeft hij nooit andere vrouwen gehuwd. Tijdens de vreselijke achtervolgingen waaraan hij en zijn metgezellen bloot zijn komen te staan is hem door zijn vervolgers voorgesteld op te houden met het proclammeren dat er geen enkele god is buiten Allah zodat hij kon huwen wie hij wou en hoeveel vrouwen hij maar wou. Zijn antwoord was duidelijk: Bij Allah ook al zouden ze de zon in mijn rechterhand leggen en de maan in mijn linkerhand om deze boodschap te stoppen dan zou ik dat niet doen tot Allah zijn zaak beslist. En Allah heeft zijn zaak besloten want dertig jaar later was deze islam zelfs aanwezig in Lyon (een historsch feit wat velen niet weten)

3: Pas wanneer zijn enige vrouw sterft en hij heel verdrietig is en over de vijftig huwt hij zijn tweede vrouw (sawda). Kanttekening hierbij is dat deze vrouw over de tachtig jaar was!! Het kan dus nooit zo zijn dat hij haar huwde om zijn verlangens te bevredigen. De reden van het huwelijk was om haar te redden van de ongelovigen die moslims wreed behandelden. Zij was namelijk moslim geworden en leefde nog in mekka waar de ongelovigen waren.

4: hierna werd hem een voorstel gedaan met Aisja te trouwen, de dochter van Abu Bakr (de kalief na de de dood van de profeet) De profeet trouwde met vrouwen teneinde de Arabische stammen tot de islam te laten komen. Zo is het historsch bekend dat vele stammen tot de islam traden nadat de profeet familiebanden met ze aanging. Conclusie: al zijn huwelijken, op de eerste na, zijn politiek getint en hadden tot doel het verspreiden van de boodschap. Zo had de profeet familiebanden aangeknoopt met zijn dichtbijstaande metgezellen om de band nog hechter te maken.                                                                                   

Dan nu het huwelijk met de 9 jarige Aisja:  Zoals ik reeds heb proberen uit te leggen is dit huwelijk binnen een politiek kader ontstaan. Het behoort tot de wijsheid van Allah dat hij zo een jong iemand trouwde. Immers Aisja heeft erg lang na de dood van de profeet geleefd en zij was een onmisbare factor voor de fiqh ofwel islamitische jurisprudentie. De profeet heeft in een als juist geclassificeerde overlevering gezegd: neem de helft van jullie religie van Aisja. het is door haar zeer scherpe en fotografische geheugen dat wij zoveel weten over het leven van de profeet vrede zij met hem binnenshuis. Ook is zij van immens belang geweest voor de wetenschap der exegese.

Wellicht zal de vrager zich afvragen: ja maar 9 is wel erg jong! maar dan bekijk je de zaken vanuit je eigen bril anno 2003 in een koud land als Nederland. Het is in de sjariah niet toegestaan met een meisje te trouwen wanneer deze nog niet de volwassenheid heeft bereikt (de menstruatie en niet 18 jaar). Wat wij zien in hele hete culturen is dat meisjes snel vrouw worden. Zo heb je plekken in India waar vrouwen van 30 al geen kinderen meer kunnen krijgen. Aisja was dus op haar 9e al vrouw. Ook was het in die tijd niks ongewoons (overigens in alle culturen ook in de westese culturen destijds) Hoe kan het anders dat dit vroeger geen topic was bij de haters van de islam? Bovendien hebben onze geleerden al in het prille begin van de islam gemeld dat het niet wenselijk is dat een oudere man een jong iemand neemt. Op dit punt moeten wij de profeet niet volgen en dit valt niet onder het vroom belijden van de islaam door het volgen van de koran en de sunna van de profeet.,

Slotopmerking: koning Salomo heeft in de bijbel 700 vrouwen en de profeet lot heeft volgens de bijbel geslapen met zijn twee dochters dus christenen die de bijbel volgen zijn....

Welnee beste lezer. we leven in een gespannen tijd waarin de botsing tussen beschavingen evident aanwezig is. Laten we elkaar respectvol behandelen en vreedzaam een dialoog aangaan. Dit heeft Allah ons in de koran opgedragen. (moge Allah mijn fouten vergeven en de mensheid uit de dwaling redden, ameen)

Moge Allah zijn zegeningen over de heilige en geliefde profeet doen neerdalen en salaamu alaikum wa rahmatulaaahi wabarakaatuh

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 17:33

Beste Abu Ibrahim,

Niemand -althans niet op dit forum- heeft met het onderhavige topic geprobeerd de Islam of de profeet zwart te maken. Waarom elk keer die beschuldiging? Toon mij s.v.p. de teksten waaruit dat blijkt!

Heel aardig is verder te constateren, dat jouw verhaal goed aansluit bij mijn conclusie van mijn post van vanmiddag (onder topic: 'vraagje'). Het is onjuist om de zaak waar we het over hebben te bezien vanuit hedendaagse ogen. Het zelfde moet dus mogelijk zijn als het gaat om de visie van de (volgelingen van) de Islam op homoseksualiteit.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 17:39

Salaam Abu Ibrahim,

Moge Allah je belonen voor deze uitleg, het heeft mijn hart verblijdt, om te lezen dat iemand zoiets gevoeligs, als zo'n onderwerp te ontleden nogmaals mijn dankbaarheid is groot.

Wa Salaam,

Maktub

 

Waar je niet dood aan gaat, wordt je alleen maar sterker van




Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 17:54

vincent, ik beschuldig jou niet van het zwart maken van de profeet of wie dan ook op islaamforum. maar weet wel mijn vriend dat als jij dat niet doet vele anderen dat wel doen. Ik doelde meer op ayaan en haar volgelingen. en ja over homoseksualiteit.. dan praat je over wat anders. dit behoeft een eigen artikel en ik heb jouw vraagje niet gelezen dus ik kan er weinig over kwijt.

ook jij de vriendelijke groeten vincent en moge allah jou tot meer inzichten leiden,

Abu Ibrahim

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 18:14

MashAllah heel wijs! Juist gehandeld mijn broeder in de Islam!

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:28

Volgende stukje is geschreven door Dhr Chris Steijvers. Sluit goed aan op dit topic.

29 januari 2003 - Afgelopen zaterdag verscheen er in Trouw een interview met Hirsi Ali waarin ze verklaarde dat Mohammed naar westerse maatstaven pervers en tiranniek is. Dat perverse sloeg dan op het feit dat hij met een negen jarig meisje was gehuwd. De beschuldiging is niet nieuw, naar aanleiding van een artikel op deze website over de Islam kwam er ook al eens een hysterische reactie in de trant van: "Mohammed was een vieze pedofiel, hij was met een meisje van negen jaar getrouwd".

Inhoudelijk slaat Hirsi Ali wartaal uit. Het gaat niet aan mensen die eeuwen geleden geleefd hebben te veroordelen aan de hand van hedendaagse normen. Dat veel moderne westerlingen een opvatting over het huwelijk hebben waarbij romantiek, seksuele bevrediging en zelfontplooiing meer betekenis hebben dan verantwoordelijkheidsgevoel en plichtbetrachting, hoeft nog niet te betekenen dat ze deze opvatting voor iedereen en altijd als maatstaaf kunnen aanleggen. Alleen al het hoge aantal echtscheidingen en de daaruit voortvloeiende ellende voor met name de betrokken kinderen zou eerder aanleiding moeten zijn de moderne westerse visie aangaande het huwelijk kritisch tegen het licht te houden.

In de cultuur van het Arabische schiereiland stond het huwelijk ten tijde van Mohammed niet in het teken van romantiek, seksuele bevrediging of zelfontplooiing. Het huwelijk was veel meer een zakelijke overeenkomst waarbij de echtelieden geen partij waren. De overeenkomst werd gesloten door familiehoofden of stamleiders, die daarbij op de eerste plaats zakelijke en politieke motieven hadden. Die motieven staan overigens warme en hartstochtelijke menselijke betrekkingen niet in de weg. Toen Mohammed nog een onbetekenend stamlid was, kwam zijn positie onder meer tot uitdrukking door zijn huwelijk. Hij trouwde met een rijke en zelfstandige weduwe, ouder dan hijzelf, waarvoor hij eerder als karavaanleider werkte. Dit huwelijk wordt in de overleveringen doorgaans als een gelukkig huwelijk omschreven. Naarmate zijn politieke invloed groeide, eerst binnen zijn eigen stam, later ook daar buiten, sloot hij meer huwelijken. Dit type huwelijk moet op de eerste plaats als politiek verbond tussen verschillende stammen worden gezien. Seks kwam er vaak niet eens aan te pas. Dat een oudere man met een kind huwde, was niet ongebruikelijk. Het omgekeerde, een jongere man die met een veel oudere vrouw trouwde, was ook geen uitzondering. Het kwam wel voor dat een huwelijk werd ontbonden teneinde iemand opnieuw met een politiek gunstiger partner te laten trouwen. Bij Mohammed komt dat alles duidelijk tot uitdrukking. Hij was niet alleen met een kind getrouwd, maar ook met een vrouw die al ver op leeftijd was. In zijn harem bevonden zich een Koptische christenvrouw, vrouwen uit Abessyni�, twee vrouwen uit joodse stammen en zelfs een dochter van een heidense stamleider.

Uit de overleveringen blijkt dat Mohammed niet erg gelukkig was met zijn harem. Het ligt voor de hand dat een stamleider die een vrouw uit zijn stam uithuwelijkt om politieke redenen, daartoe een vrouw zal kiezen die in de harem van zijn bondgenoot voor de belangen van haar stam kan opkomen. Mohammed kreeg dus geen dociele vrouwen toegeworpen, maar zag zich eerder geconfronteerd met vrouwen die de kneepjes van het toenmalige politieke vak tot in de vingertoppen beheersten. De tegenstellingen tussen de verschillende stammen op het Arabische schiereiland werden voor een deel in zijn harem uitgevochten. En daarbij ging het er niet bepaald vriendelijk aan toe. Ook zijn negenjarige bruid liet zich, op latere leeftijd, niet onbetuigd op dit vlak.

Wie Mohammed, tegen deze achtergronden, denkt te moeten kwalificeren als pervers en tiranniek, is gewoon niet goed bij zijn hoofd. Of men nu moslim is of niet, men kan de ogen niet sluiten voor de geweldige positieve betekenis die Mohammed in zijn tijd gehad heeft en nu voor veel mensen nog steeds heeft. Het is begrijpelijk en terecht dat moslimorganisaties van mening zijn dat Hirsi Ali niet in het parlement thuishoort. Een vrouw die, met de bedoeling haar pathologische behoefte aan aandacht te bevredigen, godsdiensttwisten denkt te moeten ontketenen, hoort niet op een zetel in het parlement te zitten, maar op de divan van een psychiater te liggen.

 

PS: Deze man heeft er goed over nagedacht ik wou dat er meer van zulke mensen bestonden

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:35

Zucht: ook deze man heeft maar het halve interview gelezen!

Groet,
Vincent
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Zucht: ook deze man heeft maar het halve interview gelezen!

Yeah right Vincent omdat het nu uit de mond van een Nederlander komt die geen moslim is is het opeens zoiets van deze man heeft maar het halve interview gelezen. En jij weet het natuurlijk weer beter

 

Wa salammm

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:48

 

Salaam iedereen,

Abu ibrahim bedankt voor je informatie over de vrouwen van de profeet. Informatie was zeer duidelijk en verhelderend.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:49

bismillaah,

bedank amr khaled maar wa salaam zuster

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:52

 

Salaam iedereen,

Ik had kunnen weten dat die informatie van Amr Khaled afkomstig kon zijn. Bij deze wil ik alle mensen, die arabisch verstaan, adviseren om naar de afleveringen van Amr Khaled te kijken op Iqraa. Zeer leerzaaaaam!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:05

Amr Khaled is The Man!!

 

Wa Salammmmmmmm

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:39

Beste MrMaRouan,

Heb jij het interview met A.H.A. gelezen?

Vr. gr.

Vincent

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 23:30
Bedankt voor de informatie over donze geliefde Profeet(vrede zij met hem).Deze geweldige man blijft mij keer op keer verbazen.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 10:57

bismillaah,

mij ook salahdin en iedereen die objectief zijn levensverhaal leest.

 wa salaam

Abu Ibrahim

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 12:27

Hello iedereen,

waar kan je online het levensverhaal van Mohammed lezen?  Ik ga dus overstag en ga het eens lezen, maar... als ik er iets in lees wat me niet aanstaat, gaan jullie het horen he

Enne, ik ben een 2tal weken heel weinig online, wegens kerstvakantie en ski�n, dus wens ik iedereen(voor degenen op wie het toepassing heeft) een fijne vakantie/fijne feestdagen!

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 13:07

okee dan Kimmie,

 fijne ski-vakantie !En prettige feestdagen! 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 13:13

Beste KIMMIE,

Ik heb een document voor je, over het leven van Profeet Mohammed (SAW). download hem maar, en neem hem mee op vakantie want, het document is namelijk 81 pagina.

veel plezier

Profeet_Mohammed_v.z.m.h..doc

 

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 13:30
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste MrMaRouan,

Heb jij het interview met A.H.A. gelezen?

Vr. gr.

Vincent

 

A.H.A.??

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 13:42
  Ayaan hirsch aali
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 14:36

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

dank je wel Salaam     voor het document van profeet Mohammed (vzmh)

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 18:23
zelf heb ik verschillende intervieuws gelezen.Ze geeft een zeer vertekend beeld van de islam weer...al geloof ik wel dat ze het als zodanig ervaren heeft.Haar beschrijving van de handelingen van bv haar moeder (,,Mijn moeder is streng, een vrouw met een sterke wil. Ze weet haar omgeving naar haar hand te zetten en als het niet lukt, gaat ze slaan, smijten. Bij ons in huis was alles stuk. Ze was koel, afstandelijk, perfectionistisch)en de diplomatieke vader die nooit thuis zegt mij meer dan haar uitlatingen over de islam.De meeste dingen zijn te weerleggen,op die manier,dat haar beweringen in het niet vallen.Misschien dat haar ouders de islam verkeerd practiseren,en dat zo overgebracht hebben aan oa.hun dochter.Kijk,als haar moeder alles naar haar hand wil zetten,en gaat slaan,en koel en afstandelijk is,dan heb je een klote jeugd.En ik denk, dat je dan een hekel krijgt aan ALLES wat jou wil perfectioneren en dat dat al gauw aanvoelt als iets wat jou in de hand wil houden.Dat is niet de islam hoor.Dat is haar jeugdtrauma.
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 22:06

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

zelf heb ik verschillende intervieuws gelezen.Ze geeft een zeer vertekend beeld van de islam weer...al geloof ik wel dat ze het als zodanig ervaren heeft.Haar beschrijving van de handelingen van bv haar moeder (,,Mijn moeder is streng, een vrouw met een sterke wil. Ze weet haar omgeving naar haar hand te zetten en als het niet lukt, gaat ze slaan, smijten. Bij ons in huis was alles stuk. Ze was koel, afstandelijk, perfectionistisch)en de diplomatieke vader die nooit thuis zegt mij meer dan haar uitlatingen over de islam.De meeste dingen zijn te weerleggen,op die manier,dat haar beweringen in het niet vallen.Misschien dat haar ouders de islam verkeerd practiseren,en dat zo overgebracht hebben aan oa.hun dochter.Kijk,als haar moeder alles naar haar hand wil zetten,en gaat slaan,en koel en afstandelijk is,dan heb je een klote jeugd.En ik denk, dat je dan een hekel krijgt aan ALLES wat jou wil perfectioneren en dat dat al gauw aanvoelt als iets wat jou in de hand wil houden.Dat is niet de islam hoor.Dat is haar jeugdtrauma.

 

You Got That Right Girl  

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.