Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

huwelijksvoorwaarden opstellen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: huwelijksvoorwaarden opstellen.
    Geplaatst op: 04 mei 2006 om 09:25

assalemaleykoem,

ik heb van een zuster gehoord die is getrouwd dat zei als huwelijks voorwaarde heeft geeizt dat haar man geen 2e vrouw mag,

ik persoonlijk denk dat dit niet toegestaan is, omdat het verbieden wat Allah heeft toegestaan niet mag. (toch)

wie weet het antwoord?

wa salemaleykoem.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 12:06

salam alaikum oukhti

ik weet het ook niet..maar ik weet wel dat de man alleen met de toestemming van de eerste vrouw met de tweede mag trouwen. verder Allah ou a3lam. dit is trouwens iets tussen haar en haar man en degene die ze heeft gehuwd. die zal er wel kennis over hebben toch?

salam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 09:58
ik dacht dat eerst ook maar het blijkt niet zo te zijn dat een vrouw eerst toestmeming moet geven.. voordat haar man met een 2e vrouw trouwd..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.