Islaam.nl Forum
zwarte magie bestrijden |
Post Reply |
Schrijver | |
sara.84
Newbie Lid geworden: 11 juli 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 9 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: zwarte magie bestrijden Geplaatst op: 11 juli 2006 om 08:20 |
ik ben een getrouwde vrouw, ik heb met mijn man reeds ��n zoon en ben op de moment zes maand zwanger.
mijn probleem is het volgende: sinds enkele dagen komt mijn man niet meer thuis,ik heb hem verschillende malen aan de lijn gehad en hij wil niet naar huis komen omdat hij ervan overtuigd is dat ik voor hem zwarte magie heb gedaan.Hij zegt dat ik hem niet op andere gedachten kan brengen,omdat iemand heeft laten zien dat ik die magie voor hem gedaan heb.Ik heb hem met alle mogelijke argumenten proberen te bewijzen dat ik dit nooit gedaan heb en ook nooit zou doen.Hij weigert me te geloven.hij zegt me dat hij pas zal terug komen als ik stop met zwarte magie voor hem te doen.Maar hoe kan ik dit nu stoppen als ik nooit iets voor hem gedaan heb?ik heb al gesmeekt in mijn gebeden bij Allah om me te helpen.Ik ben echt ten einde raad,Ik hou van mijn man dus ik wil ook dat hem niks overkomt. Weet iemand raad? Ik heb al verschillende doa's en surah gezien die zouden helpen,mijn enige probleem is ik spreek geen Arabisch,ik ben zelf een belgische vrouw.Ik kan mijn gebed verrichten in het Arabisch maar ik doe altijd mijn smeekbedes in het Nederlands.Ik hoop dat iemand mij raad kan geven. Moge Allah ieder van ons beschermen tegen het kwaad. Sara |
|
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 09:37 |
Sara. hebben jullie geen imam?
die zou je man wel weer wat zinnigheid kunnen bijbrengen. In ieder geval duidelijkheid want ik denk dat er wat anders speelt. Sara neem eerst contact op met een imam en wanneer dit niet helpt neem dan contact op met een psychiater. want wanneer je man dit werkelijk gelooft en het niet probeert te gebruiken als een exuus dan is hij ziek. |
|
3abd Arra7maan
Senior Member Lid geworden: 16 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1017 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 11:09 |
Salaam aleikoum,
Jouw man is of gezond en hij vertrouwd op een leugenaar en tovenaar of hij is be�nvloed door sihr en influisteringen. Je moet geduld hebben en hem vertellen dat hij niet een sihr-prakiseerder moet geloven. Vertel hem dat hij zijn gebeden moet bidden en koran lezen en dhikr moet doen, want zo zullen influisteringen geen invloed hebben op iemand. Ga naar een imam met hem, die met behulp van de koran de sihr ongedaan kan maken. veel sterkte, insha ALlah komt het goed salam |
|
sara.84
Newbie Lid geworden: 11 juli 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 9 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:18 |
Salaam aleikoum,
bedankt voor jullie reacties, nu wij hebben wel een moskee waar we naartoe gaan,maar ik ken de imam niet. Kan ik als vrouw alleen naar de imam toestappen en zijn hulp vragen of moet ik zowieso mijn man meenemen. Want mijn man wil mij zelfs niet zien, totdat hij zeker is dat ik de zwarte magie ongedaan gemaakt heb. Ik heb echt schrik dat hij bij me weggaat en me laat zitten met twee kinderen. InshAalah komt het goed, ik ga hier zelf aan ten onder. Sara |
|
AmmatoelAziz
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 27 september 2004 Online status: Offline Berichten: 1676 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:36 |
In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Assalamoe3leikoem Beste oegtie,
Vervelende situatie en ook een beetje vreemd eerlijk gezegd, zowieso zijn kwade vermoedens die uiteindelijk neigen naar zonden niet goed. Zoals Allah swt zegt in de Qoraan:
* Soera Al Hodjoraat 49,ayaah 12/13:
O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdoeht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. Zoals hieboven al is aangeraden zou ik als ik jouw was contact opnemen met een betrouwbare Imaam die jouw een goede en correcte Nasi7a kan geven inscha Allah.Weet dat Allah swt jouw bedroefd en Inscha Allah zul je met sabr deze Ibtilaa tot een goed einde kunnen brengen ameen. Je kunt ook een lezing over Sihr oftwel Tovernarij via www.al-yaqeen.com beluisteren. Je kunt eerst klikken op mediatheek,daarna lezingen in het NL,klik op de Naam Aboe Ismaiel en dan zul je ergen midden in het rijtje de lezing Tovenarij vinden, ik kan de link nu niet openen anders had k m voor je geplaatst. Hier een stuk over : Het Genezen Van Magie, Ruqya volgens de Shari'a Wie getroffen wordt door sihr zou dit niet moeten behandelen met sihr, omdat kwaad niet verwijderd kan worden door kwaad en kufr niet verwijderd kan worden door kufr. Kwaad wordt verwijderd door het goede. Dat is waarom de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei, toen hij werd gevraagd over al-nushrah (het behandelen van sihr met sihr): �Dit is het werk van de Shaytaan.� Nushrah betekent het verwijderen van sihr van een persoon die daardoor getroffen is door gebruik te maken van nog meer sihr. Maar als het behandeld wordt door gebruik te maken van de Qur�aan en medicijnen die toegestaan zijn of goede ruqyahs, dan is daar niks mis mee. Maar behandeling door middel van sihr is niet toegestaan zoals eerder vermeld, want sihr staat gelijk aan het aanbidden van de shayaateen (duivels). De saahir (tovenaar, iemand die hekserij verricht) verricht sihr of leert de sihr pas nadat hij de shayateen heeft aanbeden en heeft gediend, en dichterbij hen kwam door datgene waar ze van houden. Daarna leerde ze hem de sihr. Maar alle lof is aan Allaah, er is geen reden waarom degene die door sihr getroffen is niet behandeld zou moeten worden door middel van het reciteren van Qur�aan en de gebeden voor het toevlucht zoeken bij Allaah die voorgeschreven zijn door de sharee�ah, en medicijnen die toegestaan zijn, zoals patienten met allerlei soorten ziekten behandeld worden door artsen. De patient zal niet perse herstellen, want niet elke zieke herstelt. Een zieke persoon kan behandeld worden en dan genezen als zijn vastgestelde tijd (van dood) nog niet aangebroken is, of hij herstelt niet en sterft wegens deze ziekte, ook al werd hij behandeld door de meest deskundige artsen en intelligente dokters. Wanneer het vastgestelde tijdstip aanbreekt zal geen medicijn of behandeling tot nut zijn omdat Allaah zegt: �Maar Allaah geeft geen ziel ooit uitstel als haar tijd is gekomen. En Allaah is Alwetend over wat jullie doen� [al-Munaafiqoon 63:11] Medische behandeling is van nut wanneer het vastgestelde tijdstip nog niet is aangebroken en Allaah besluit dat Zijn dienaar genezen zal worden. Hetzelfde is van toepassing bij iemand die getroffen is door sihr; Allaah kan beslissen dat hij zal herstellen, of hij beslist dat niet als test en om op de proef gesteld te worden, of wegens iets anders waar Allaah kennis over heeft. E�n van die redenen kan zijn dat degene die hem behandeld niet de juiste behandeling voor dit probleem heeft. Er is overleverd in een saheeh overlevering dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Voor elke ziekte is er een medicijn en als dat medicijn wordt toegepast op de ziekte zal hij herstellen met Allaah�s verlof.� En hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Allaah heeft geen enkele ziekte neergezonden (zonder) dat Hij daar ook een genezing voor heeft neergezonden. Degene die het weet die weet het en degene die het niet weet die weet het niet.� Onder de behandelingen die voorgeschreven zijn in de sharee�ah is de behandeling van sihr met het reciteren van de Qur�aan. De grootste soorah in de Qur�aan, al-Faatihah, moet gereciteerd worden over degene die getroffen is door sihr. Dit zou enkele manieren herhaald moeten worden. Als het gereciteerd wordt door een gelovige, oprechte lezer, die weet dat alles is onderworpen aan de wil en het lot van Allaah, dat Allaah over alles heerst, dat wanneer Hij tegen iets zegt `Wees!` dat het dan is. Als het reciteren gebaseerd is op geloof, taqwa en oprechtheid, en meerdere malen herhaald word, dan kan de sihr verwijderd worden en dan kan de persoon herstellen met Allaah�s verlof. Sommigen van de Sahaabah (moge Allaah tevreden zijn met hen) liepen langs enkele bedouinen wiens shaykh, ofwel hun leider, gebeten was. Ze hadden alles gedaan wat ze konden, maar hij was niet genezen. Ze zeiden tegen ��n van de Sahaabah, �Is er een raaqi (iemand die ruqyah verricht) bij jullie?� Ze zeiden, �Ja.� Dus ��n van hen reciteerde soora al-Faatihah over hem en hij stond direct op vol met energie alsof er niets gebeurd was; Allaah had hem genezing geschonken van de slechte uitwerking van die slangenbeet. De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: �Er is niets mis met ruqyah zolang het geen shirk inhoudt.� Hij (moge Allaah�s vrede en zegeningen met hem zijn) voerde ruqyah uit en liet zich ermee behandelen. Er bevindt zich veel goeds en veel nuttigs in ruqyah. Al-Faatihah, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, al-Mu�awadhatayn en andere ayaat mogen gereciteerd worden over de persoon die getroffen is door sihr, alsmede goede du�aas die overleverd zijn in de ahaadeeth van de profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zoals de du�aa die hij zei wanneer hij ruqya verrichte bij een zieke: �Allaahumma Rabb al-naas, adhib il-ba�s, washfi anta al-Shaafi laa shifaa�a illa shifaa�uka shifaa�an laa yughaadir saqaman (O Allaah, Heerser over de mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent degene die geneest en er is geen genezing buiten Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat).� Dit kan drie keer of meer herhaald worden. Er is tevens overleverd van hem (vrede en zegeningen zij met hem) dat Jibreel (vrede zij met hem) ruqyah bij hem verrichtte en drie keer zei: �Bismillaah arqeeka min kulli shay�in yu�dheeka, wa min shari kuli nafsin aw �aynin haasid Allaah yashfeek, bismillaah arqeek (In naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou en van elke zaak die jou kwaad doet en moge Allaah jou genezen van het kwaad van elke ziel en jaloers oog. In de naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou).� Dit is een geweldige ruqyah die verhaald werd in een saheeh hadeeth van de Profeet (vrede en zegeningen van Allaah zij met hem). Er is voorgeschreven om ruqyah te verrichten op degene die gebeten of geprikt is, degene die door sihr geraakt is en op degene die ziek is. Er is niks mis mee met het verrichten van ruqyah op iemand die ziek is of iemand die geraakt is door sihr of gebeten of geprikt is, door het reciteren van goede du�aas zelfs al zijn deze niet overleverd door de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zo lang deze geen zaken bevatten die haraam zijn, wegens de algemene betekenis van de hadeeth van de Porfeet (vrede en zegeningen zij met hem): �Er is niks mis met ruqyah zo lang het geen shirk bevat.� Allaah kan de zieke genezen en degene die getroffen is door sihr, en anderen, zonder ruqyah en zonder enige daad die anderen verrichten, want Hij is in staat om alles te doen, en Hij is de Alwijze in datgene wat Hij doet. Allaah zegt in Zijn Heilige Boek: �Voorwaar, wanneer Hij iets wil (scheppen), dan zegt Hij er slechts tegen: �Wees,� en het is. [Yaa-Seen 36:82] Aan Hem is alle lof en dank voor al datgene wat Hij wil en voorbestemd, want Hij is de Alwijze in al hetgeen wat Hij doet. (Het kan zijn dat) de zieke persoon niet genezen wordt, als zijn vastgestelde tijdstip aangebroken is en er is vastgesteld dat hij zal sterven vanwege deze ziekte. Onder de zaken die gebruikt kunnen worden voor ruqyah zijn de verzen die over sihr verhalen, deze mogen gereciteerd worden in water. Dit zijn de verzen over sihr in Soorat al-A�raaf, waar Allaah zegt : �En We openbaarden aan Moesa: �Werp jouw staf!� En toen verslond deze wat zij met hun bedrog hadden gemaakt Toen werd de Waarheid duidelijk, en bleek wat zij (de tovenaars) plachten te doen valsheid te zijn. Zij werden daar verslagen, en zij keerden vernederd terug [al-A�raaf 7:117-119] En in Soorat Yoonus: �En Fir�aun zei: �Brengt mij alle vakkundige tovenaars.� Toen dan alle tovenaars waren gekomen zei Moesa tot hen: �Werpt dat wat jullie (willen) werpen.� Toen zij dan hadden geworpen, zei Moesa: �Wat jullie hebben gebracht is tovenarij, voorwaar Allaah zal het teniet doen. Voorwaar, Allaah laat de werken van de verderfzaaiers niet voortbestaan.� En Allaah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van.� [Yoonus 10:79-82] En in Soorat Ta-Ha: Zij zeiden: �O Moesa, of jij werpt, of zijn wij het die het eerst werpen?� Hij zei: �Werpt maar.�En toen scheen het hem toe dat hun touwen en hun staven zich door tovenarij voortbewogen. Toen voelde Moesa vrees in zich opkomen. Wij (Allaah) zeiden: �Vrees niet! Voorwaar, jij zult de overhand krijgen. Werp neer wat in jouw rechterhand is, het zal wat zij wrochtten verslinden. Voorwaar, wat zij wrochtten is slechts een list van een tovenaar. En de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet.� [Ta-Ha 20:65-69] Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari�(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, en al-Mu�awidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaah�s Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh �Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fi�l-Nushrah. Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul A�oodhu bi Rabb il Falaq en Qul A�oodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Mu�awidhatayn, en genezen worden. Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaah�s verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij. Bron: Majmo� Fatawa wa Maqalat Mutanawi�a li Shaykh al-�Allaamah �Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70 Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari�(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, �Qul Huwa Allaahu Ahad�, en al-Mu�awidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaah�s Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh �Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fi�l-Nushrah. Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul A�oodhu bi Rabb il Falaq en Qul A�oodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Mu�awidhatayn, en genezen worden. Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaah�s verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij. Bron: Majmo� Fatawa wa Maqalat Mutanawi�a li Shaykh al-�Allaamah �Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70 Manieren om sihr af te weren Uit Majmoo� Fataawa wa Maqaalaat al-Shaykh �Abd al-�Azeez ibn Baaz (rahimahullah), vol. 8 (www.islam-qa.com) Vertaald door www.AlMutaqqun.tk Onder de belangrijkste middelen om het gevaar van sihr af te weren voordat het gebeurt, is bescherming zoeken doormiddel van de adhkaar (dhikr) die voorgeschreven zijn in de islam, du�a verrichten en gebeden reciteren die overgeleverd zijn van de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) om toevlucht te zoeken. Deze omvatten: 1. Het reciteren van Aayat al-Kursi (al-Baqarah 2:255) na elk verplicht gebed, na het reciteren van de adhkaar die voorgeschreven zijn na de salaam. 2. Het reciteren van Aayat al-Kursi wanneer men gaat slapen. Dit is de belangrijkste aayah in de Qur�aan, waarin Allah zegt (interpretatie van de betekenis): اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّ 08;مُ لاَ تَأْخُذُ 07;ُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَا 08;َاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِ 07;ِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيه 16;مْ وَمَا خَلْفَهُ 05;ْ وَلاَ يُحِيطُو 06;َ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيّ 15;هُ السَّمَا 08;َاتِ وَالأَرْ 90;َ وَلاَ يَؤُودُه 15; حِفْظُهُ 05;َا وَهُوَ الْعَلِي 17;ُ الْعَظِي 05;ُ Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem toe. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. (al-Baqarah 2:255) 3. �Qul huwa Allahu ahad�, �Qul a�udhu bi Rabb il-Falaq� en �Qul a�udhu bi Rabb il-Naas� (de laatste drie soerah's van de Qur'aan) reciteren na elk verplicht gebed en (drie keer) aan het begin van de dag na het Fajr gebed en aan het begin van de nacht na het Maghrib gebed. 4. Aan het begin van de nacht de laatste twee aayahs van Soerat al-Baqarah reciteren. Dit zijn de twee aayahs waarin Allah zegt (interpretatie van de betekenis): آمَنَ الرَّسُو 04;ُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤ 18;مِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِ 03;َتِهِ وَكُتُبِ 07;ِ وَرُسُلِ 07;ِ لاَ نُفَرِّق 15; بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِه 16; وَقَالُو 75;ْ سَمِعْنَ 75; وَأَطَعْ 06;َا غُفْرَان 14;كَ رَبَّنَا وَإِلَيْ 03;َ الْمَصِي 85;ُ لاَ يُكَلِّف 15; اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَ 75; لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْ 07;َا مَا اكْتَسَب 14;تْ رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذ 18;نَا إِن نَّسِينَ 75; أَوْ أَخْطَأْ 06;َا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَ 75; إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَ 07;ُ عَلَى الَّذِين 14; مِن قَبْلِنَ 75; رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّل 18;نَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِر 18; لَنَا وَارْحَم 18;نَا أَنتَ مَوْلاَن 14;ا فَانصُرْ 06;َا عَلَى الْقَوْم 16; الْكَافِ 85;ِينَ Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer." Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of als wij een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die v��r ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk." (al-Baqarah 2:285-286) En het is overgeleverd in een sahih hadith dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) gezegd heeft: �Degene die �s nachts Aayat al-Kursi reciteert, zal bescherming van Allah genieten en geen duivel zal dichtbij hem komen totdat de ochtend komt.� En het is ook overgeleverd in een sahih hadith dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) gezegd heeft: �Degene die �s nachts de laatste twee aayahs van Soerat al-Baqarah reciteert, dat zal voldoende voor hem zijn.� De betekenis (en Allah weet het het beste) is dat het voldoende bescherming voor hem zal zijn tegen al het kwaad. 5. Toevlucht zoeken bij de perfecte woorden van Allah tegen het kwaad van wat Hij gecre�erd heeft, zowel 's nachts als overdag en wanneer men ergens stopt om te rusten, of dat nou in de stad is, in de woestijn, in de lucht of op zee. De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Degene die stopt om te rusten en 'A�oodhu bi kalimaat Allah il-taammah min sharri ma khalaq' (Ik zoek toevlucht bij de perfecte woorden van Allah voor het kwaad van wat Hij gecre�erd heeft) zegt, niets zal hem kwaad doen tot hij van die plek weggaat." 6. De moslim zou aan het begin van de dag en aan het begin van de nacht (drie keer) �Bismillah alladhi laa yadurr ma�a ismihi shay�un fi�l-ardi wa laa fi�l-samaa�i wa huwa al-samee� al-�aliem" moeten zeggen. Volgens sahih overleveringen, spoorde de Boodschapper van Allah (sallAllahu �alayhi wa salaam) ons aan om dit te reciteren en het is een manier om ongedeerd te blijven van al het kwaad. Deze adhkaar en gebeden voor toevlucht behoren tot de belangrijkste middelen om het kwaad van sihr (hekserij) en ander kwaad af te weren voor degene die ze regelmatig reciteert met oprechtheid en geloof, vertrouwend op Allah en afhankelijk van Hem en die daar tevreden mee is. Het zijn ook een paar van de meest effectieve wapens voor het afweren van sihr nadat het gebeurd is, gepaard met Allah voortdurend nederig smeken en Hem vragen om het kwaad te verwijderen en het onheil te verlichten. Onder de du�a�s die van de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) zijn overgeleverd om ziektes zoals sihr en andere dingen te behandelen, is de ruqyah waarmee hij zijn metgezellen behandelde: اللهم رب الناس أذهب البأس واشف أنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما �Allahumma Rabb al-naas, adhhib il-ba�s, washfi anta al-Shaafi laa shifaa�a illa shifaa�uka shifaa�an laa yughaadir saqaman� (O Allah, Heer der mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent de Genezer en er is geen genezing behalve Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat). Er is ook de ruqyah waarmee Jibril de Profeet (sallAllahu �alayhi wa salaam) behandelde: بسم الله أرقيك من كل شيء يؤذيك ومن شر كل نفس أو عين حاسد الله يشفيك باسم الله أرقيك �Bismillah urqieka min kulli shay�in yu�dhieka, wa min sharri kulli nafsin aw �aynin haasid Allaah yashfiek, bismillah urqiek� (In de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou, van alles wat jou kwaad doet, van het kwaad van elke ziel of afgunstig oog, moge Allah jou genezen, in de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou). Dit zou drie keer herhaald moeten worden. En Allah weet het het beste.
In de naam van Allah de Erbarmer de meest Barmhartige. Dit stuk is tekst met Nederlandse transcriptie:
Hier nog een link: http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-161371.html
Moge Allah swt je bijstaan,zegenen met al het goede en behoeden van al het kwade Allahoema Amien.Ik wens je daarbij veel sterkte Moge Allah swt het voor je vergemakkelijken,Ameen
~7ayaaki Allah~
|
|
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid. |
|
3abd Arra7maan
Senior Member Lid geworden: 16 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1017 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 12:44 |
Salaam aleikoum,
Je moet blijven communiceren met je man ook al wil hij je niet zien. Je moet de nadruk leggen op Islaam en dat het niet toegestaan is om te luisteren naar zo'n persoon die hem informeert over valse zaken. Iemand die informeert over sihr op deze wijze is een ongelovige, hij moet niet luisteren naar hun, adviseer hem. Probeer een afspraak te maken met de imam, samen met je man. De imam zal dan met het boek van Allah oordelen en adviseren hiermee. Zeg tegen je man dat je het probleem wil oplossen met de Koran, het boek van Allah. Shaytan komt niet in de moskee en de shaytan raakt de Koran niet aan. Je kan samen met een mahram naar de imam gaan, of een briefje schrijven voor de imam. Insha Allah kan hij uw man dan bezoeken en met hem praten. Moge Allah ons leiden. |
|
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 14:59 |
Ik hoop dat de man bidt, want als hij niet bidt dan moet hem eerst duidelijk gemaakt worden dat hij moet bidden
|
|
www.hhugs.org.uk/
|
|
sara.84
Newbie Lid geworden: 11 juli 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 9 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 11 juli 2006 om 15:31 |
Salaam aleikoum,
ik heb hem verwittigt dat ik morgen voor het dhohr gebed in de moskee zal zijn,ik heb hem gevraagd om ook te komen. Hij heeft me nog niet geantwoordt, maar ik hoop dat hij er zal zijn. Hij bidt en leest dikwijls uit Qor'aan. Insh'Allah dat hij komt naar de moskee. ik doe doa voor mijn man en om ons huwelijk te redden. Ik denk dat ik heel de nacht ga opzitten voor mijn gebeden en smeekbedes. Insh'Allah worden mijn gebeden verhoord. Allah's woord is waarheid. Geen andere woorden zijn krachtiger dan deze van Allah. Allah is de enige waarop ik nog kan vertrouwen, wat Allah zegt zal gebeuren. Jullie zijn bedankt voor de reactie en medeleven Moge Allah jullie belonen. Sara |
|
AmmatoelAziz
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 27 september 2004 Online status: Offline Berichten: 1676 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 juli 2006 om 13:02 |
Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster, Moge Allah swt je smeekbeden verhoren en je sterk en standvastig maken. Moge Allah swt je wegen verlichten met de Noor van al Islaam, ik wens je veel sterkte,zegeningen en Liefde van Allah swt en je medemens Ameen. Moge Allah swt over je waken Allahoema Ameen en je moeilijkheden vergemakkelijken. Graag gedaan zuster het is een kleine moeite omwille van Allah de Verhevene Ameen op jouw doe3a. Fi AmaniLlah, |
|
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid. |
|
Post Reply |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.