Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het vragen van maak doea voor mij...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het vragen van maak doea voor mij...
    Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 15:17

Salaam Aleykoum Waragmatoela Wabarakatoe

Ik wilde het volgende met jullie delen inshaAllah

vanuit een lezing van:Soelaiman Ibn Haroen
Titel: de troonvers tafsier van ayatoel Al Kursie

Ik heb een paar dingen voor jullie letterlijk opgeschreven vanuit die lezing niet de hele lezing want dat is veel werk..

hij is trouwends een echte belg heb hier en daar wat aanpassingen gedaan,

Als je hulp zoekt zoek die dan bij Allah(swt) en als je een vraag hebt vraag die dan aan Allah(swt)
Illah biidliehien(als ik het goed schrijf)
de mens kan soms iemand laten bemiddelen omdat hij angst heeft van een persoon,
De mens kan soms iemand anders laten bemiddelen omdat hij aan die persoon een goede daad heeft bewezen,en men zegt ik heb iets goeds voor u gedaan jij moet iets goeds voor mij doen,Maar bij Allah swt is dat niet het geval wat hebben wij voor Allah gedaan? Allah is degene die alles voor ons heeft gedaan(elhamdullilah)
het is net of hij ons hier wil zeggen beste abd, ja abd weet dat Ik de eeuwige Levende ben en Ik de enige ben die het recht heeft om aanbeden te worden weet dat Ik diegene ben die zelfstandig is die de hemelen en de aarde bezit en niemand zal bemiddelen dan met mijn goedkeuring dus richt u tot mij,

Dus dit is 1 van de zaken die wij kunnen begrijpen uit de voorgaande woorden.

Allah(swt) weet wat er voor ons bevind en wat er achter ons bevind.
Er gebeurd niets zonder Zijn toestemming en er gebeurd niets zonder Zijn wil
Allah(swt) laat ons alleen de dingen onthouden die Hij wil dat we onthouden van het verleden bv,
Alleen kan je dat herinneren wat Allah(swt) jou heeft toegestaan te herinneren.

Het is beter voor een dienaar om zelf aan Allah te vragen,
Het is nu percies een mode geworden als 2 broeders of zusters uit elkaar gaan dat ze tegen elkaar zeggen en vergeet niet doea voor mij te doen,dit is niet de soenna van de Profeet saws,dat zij voortdurend aan elkaar vroegen om doea voor elkaar te doen.
Het is beter om zelf een doea te doen want op deze manier verricht je een aanbidding,en uiteindelijk heeft die persoon die doea voor jou zou doen Allah swt ook nodig,en de beste manier eigenlijk zodat iemand doea voor jou verricht is voor je broeder/zuster het goede te vragen.
de Profeet saws heeft gezegd dat degene die een doea doet voor een persoon dat de engelen dan zeggen en voor u ook.
Dus als ik bv zeg Ya Rabie maak Farid een grote imaam van deze oemmah,of maak Hamza bv een grote imaam van deze oemmah enz dan zeggen de engelen en jij ook en jij ook.
En op deze manier heb ik de engelen die doea voor mij verrichten en dan mag je zeker van zijn dat de engelen geen zonden begaan.

Dus het is het beste om Allah swt zelf te vragen en Allah swt weet het beste.

Daarna kwam er een vraag in die lezing of Allah swt boven zijn troon is of erop,die vraag beantwoorde deze broeder ook heel uitgebreid,



Wa Aleykoum Salaam Waragmatoela Wabarakatoe

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.