Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vierbaansweg naar de hel

 Post Reply Post Reply
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vierbaansweg naar de hel
    Geplaatst op: 15 september 2006 om 04:26
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Het is de mens die tekort schiet en niet de religie...Ik weet dat we voor alles wat we doen ooit verantwoording zullen moeten afleggen tegenover ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Dus ook hoe we tegenover de aarde waarop we leven zijn geweest. Die oude man die naar Mekka liep deed het omdat hij arm was. Inderdaad jammer dat we tegenwoordig verwend zijn en er veel te laconiek over nadenken over wat de gevolgen zijn voor het milieu omdat we zelfs voor een ritje van 100 meter de auto pakken.


Je hebt gelijk. Het zou zoveel mooier kunnen zijn als we allemaal samen de Boodschappen naar hun strekking goed zouden verstaan en, uitgewerkt naar de tijd waarin wij leven, ter harte zouden nemen. Ik ken toch wel veel van zulke mensen moet ik zeggen, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik juist h�n uit verbondenheid opzoek. Ook een soort van "religie" zeg maar. Verder is het toch goeddeels dweilen met de kraan open. Ik ben nu al zo'n 30 jaar, met pieken en dalen, actief op milieu- en natuurgebied. Van wat je dan in werkelijkheid ziet gebeuren kun je, als je niet oppast, soms ronduit depressief worden. Goed onderbouwde bezwaarschriften, die je soms honderden uren van voorstudie hebben gekost, te zien worden weggeveegd op grond van "economische argumenten", mooie uitdrukkingen om pure hebzucht en winstbejag op korte termijn af te dekken. Nog over die oude arme man die naar Mekka liep. Ik ken ook wel erg rijke mensen die zulke pelgrimstochten naar katholieke bedevaartplaatsen maken, of die een tijdlang in een klooster in retraite gaan. Dat doet mij dan weer heel erg goed.
Bedankt voor je reactie Rahil
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 23:00
Het is de mens die tekort schiet en niet de religie...Ik weet dat we voor alles wat we doen ooit verantwoording zullen moeten afleggen tegenover ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Dus ook hoe we tegenover de aarde waarop we leven zijn geweest. Die oude man die naar Mekka liep deed het omdat hij arm was. Inderdaad jammer dat we tegenwoordig verwend zijn en er veel te laconiek over nadenken over wat de gevolgen zijn voor het milieu omdat we zelfs voor een ritje van 100 meter de auto pakken.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 17:20
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Vandaag las ik dat het ijs op de Noordpool in een ongelooflijk tempo smelt. Waar blijft de religie die haar uitzinnige menigtes de straat opstuurt om hier dan eens tegen te protesteren? En is dit eigenlijk geen zaak van verzoening en samenwerking tussen vier de grote religies? Kennelijk niet. Men heeft het te druk met toch vooral gescheiden optrekken. Richting hel.
Islam is de religie die ALLAH Subhana Wa Ta'ala voor de mensheid heeft gekozen dus lijkt het me sterk dat de Islam naar de hel leidt.


Je noemde in een eerdere topic het voorbeeld van een zeer oude man die zijn bedevaartstocht van India naar Mekka te voet volbracht. Allah was zijn metgezel. Ik vond dat heel mooi. Maar zoiets is en blijft een zeer uitzonderlijk geval. De grote aanhang der religies laat zich in praktijk zeker niet meer aan de aarde gelegen liggen dan anderen. Heel vreemd eigenlijk dat een gelovige -slechts als voorbeeld- diefstal, als verstoring van de door de Schepper gewilde harmonie, bestrijdt terwijl diezelfde gelovige, en misschien nog wel op hetzelfde moment ook, bezig kan zijn om de harmonie in Gods natuur op onomkeerbare wijze te verstoren. Met allerlei kwalijke toekomstige gevolgen voor het mensdom vandien, oorlogen incluis. Ik zeg dat de religie hier tekortschiet, alle mooie boodschappen ten spijt. Waarom dat zo is, lijkt mij een erg interessant punt van discussie, en kan niet kan worden afgedaan met wat citaten uit enig Heilig Boek
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Vandaag las ik dat het ijs op de Noordpool in een ongelooflijk tempo smelt. Waar blijft de religie die haar uitzinnige menigtes de straat opstuurt om hier dan eens tegen te protesteren? En is dit eigenlijk geen zaak van verzoening en samenwerking tussen vier de grote religies? Kennelijk niet. Men heeft het te druk met toch vooral gescheiden optrekken. Richting hel.
Islam is de religie die ALLAH Subhana Wa Ta'ala voor de mensheid heeft gekozen dus lijkt het me sterk dat de Islam naar de hel leidt.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:59

Ik snap dat goed,ozonlaag word dunner en dunner ijs smelt een brok stuk komt naar de aarde en word veracht in 217 allemaal zaken zodat ik meer na denk over leven en dood en meer goede dingen doen.

En verder moet je gewoon vertrouwen op God en bidden voor een goede dood een dood tijdens je slaap,of als je bid een dood op vrijdag dan word je niet bestraft in het graf....

 

Mag Allah ons een goede dood eervolle dood geven,en ons genadig zijn op de laatste dag,mag Allah ons helpen goede dingen te doen amin.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:48
Ik ben bang, beste moslima 82, dat de aarde haar geschiedenis, de reactie op wat haar is aangedaan, aan eenieder zal mededelen. Ongeacht of die nu voor een atoom goed of voor een atoom kwaad heeft gedaan om het zover te laten komen. Wat zal dit voor mijn kinderen worden?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:25

 

99. Het Geschudene (Az-Zalzalah)

 

{b}In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Wanneer de aarde hevig zal worden geschud,

2. En zij haar binnenste naar buiten zal keren,

3. En de mens zal zeggen: "Wat is er met haar gebeurd?"

4. Op die Dag zal de aarde haar geschiedenis mededelen,

5. Omdat uw Heer het haar heeft geopenbaard.

6. Op die Dag zullen de mensen in verschillende groepen te voorschijn komen opdat hun hun werken getoond zullen worden.

7. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.

8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.(/b}

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 12:04
Vandaag las ik dat het ijs op de Noordpool in een ongelooflijk tempo smelt. Waar blijft de religie die haar uitzinnige menigtes de straat opstuurt om hier dan eens tegen te protesteren? En is dit eigenlijk geen zaak van verzoening en samenwerking tussen vier de grote religies? Kennelijk niet. Men heeft het te druk met toch vooral gescheiden optrekken. Richting hel.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.080 seconden.