Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

jonge turkse broeder vrij uit qantanamo.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: jonge turkse broeder vrij uit qantanamo.
    Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 13:49

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Ik zag gisteren op de duitse tv een programma over een broeder Murat Kurnaz,die na 5 hele zware jaren op qantanamo eindelijk is vrijgelaten,alhamdoelilah!Hij was 18 toen hij naar pakistan ging om koranlessen te volgen, en werd vervolgens opgepakt en over gebracht naar afghanistan en van daaruit naar qantanamo .hij verteld over het mishandelen en wrede verhoormethodes,enz.De Bnd(inlichtingendienst van duitsland)Heeft zelfs medewerkers naar hem toe gestuurd om hem te verhoren,hardhandig!Ze wilden hem laten tekenen zodat hij verklaarde met alqaida te maken zou hebben.Alhamdeililah heeft hij nooit iets ondertekent en zijn vertrouwen was in ALLAH SUBHANA WA T`ALA .Hij was vele malen bijna dood door mishandeling ,ondekoeling uitdroging ,enz.De bnd zei gisteren doodleuk dat hij gewoon pech heeft gehad en dat hij op de verkeerde plaats was op het verkeerde moment,walgelijk voor woorden gewoon.Er is nooit een srafklacht ingediend ,maar toch heeft hij daar zolang gezeten.Er was een hele toestand over die broeder zijn nationaliteit want hij was geboren in duitsland maar had een turks paspoort,En de ene gaf de schuld bij de andere en zoverder.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA hem belonen voor zijn sabr .

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze broeders en zuster overal op de wereld in zulke omstandigheden  hun sabr geven en bijstaan,amien.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 23:45

Asalaam Aleikum,

Amien op je Dua's beste zuster. Uit onderzoek is gebleken dat Turkse jongeren ook aan het "radicaliseren" zijn. Eigenlijk kan ik me de haat tegen het westen heel goed voorstellen als je ziet en hoort hoe je broeders en zusters op deze manier worden vernederd.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 01:21

Salaam Aleikom,

Bedoel je met het westen de VS? Of wat bedoel je nou eigenlijk? Er wordt zoveel kritiek geleverd op de media, en dat begrijp ik heel goed. Valse overdreven artikels over moslims. Maar ik erger me toch altijd weer aan het begrip: haat. Als je de arabische kranten leest is het niet anders hoor. Dezelfde artikels over eerwraak, man slaat vrouw dood..etc.etc. Ik verwijt het Midden Oosten ook dat ze geen echte vrijheid van pers hebben. Eigen schuld dat hun media niet zo sterk is. Zoveel kanalen en zoveel kranten, zoveel mogelijkheden maar waar zit de spirit en de kennis? Goede journalisten genoeg maar ze worden beperkt in hun schrijven door censuur en persbeperkingen.  In het westen zijn ze slim. PR trainingen, mediatrainingen, dat zouden ze hier ook meer en meer moeten snappen. Media is een sterk begrip. toch?

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 02:48
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Amien op je Dua's beste zuster. Uit onderzoek is gebleken dat Turkse jongeren ook aan het "radicaliseren" zijn. Eigenlijk kan ik me de haat tegen het westen heel goed voorstellen als je ziet en hoort hoe je broeders en zusters op deze manier worden vernederd.

Salaam.

Ik kan me die haat minder goed voorstellen, aangezien veel westerlingen gelovigen zijn die net als Moslims enkel het beste wensen voor elkaar en de medemens. Ik gun een ieder in het Midden-Oosten al het goede en vrede geschonken door Allah. Helaas zijn het de vasallen van iblies die voor het zwart kiezen. Gooi het westen niet op een hoop, dat is oneerlijk en generaliseerd.

Niet elke Nederlander of westerling kiest voor haat.  

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 03:25
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Bedoel je met het westen de VS? Of wat bedoel je nou eigenlijk? Er wordt zoveel kritiek geleverd op de media, en dat begrijp ik heel goed. Valse overdreven artikels over moslims. Maar ik erger me toch altijd weer aan het begrip: haat. Als je de arabische kranten leest is het niet anders hoor. Dezelfde artikels over eerwraak, man slaat vrouw dood..etc.etc. Ik verwijt het Midden Oosten ook dat ze geen echte vrijheid van pers hebben. Eigen schuld dat hun media niet zo sterk is. Zoveel kanalen en zoveel kranten, zoveel mogelijkheden maar waar zit de spirit en de kennis? Goede journalisten genoeg maar ze worden beperkt in hun schrijven door censuur en persbeperkingen.  In het westen zijn ze slim. PR trainingen, mediatrainingen, dat zouden ze hier ook meer en meer moeten snappen. Media is een sterk begrip. toch?

Salaam Nefertiti

Begrijp me niet verkeerd, ik zie het gehele Westen niet als de vijand van de Islam. Helaas zijn er Moslims die alle westerlingen als Islamhaters zien, net zoals er westerlingen zijn die alle Moslims als terroristen zien. Voor mij is het duidelijk dat er genoeg vredelievende christenen, joden athe�sten en andersdenkenden zijn. Ik kan dat onderscheid nog wel maken, anderen helaas niet.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 03:35
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Amien op je Dua's beste zuster. Uit onderzoek is gebleken dat Turkse jongeren ook aan het "radicaliseren" zijn. Eigenlijk kan ik me de haat tegen het westen heel goed voorstellen als je ziet en hoort hoe je broeders en zusters op deze manier worden vernederd.

Salaam.

Ik kan me die haat minder goed voorstellen, aangezien veel westerlingen gelovigen zijn die net als Moslims enkel het beste wensen voor elkaar en de medemens. Ik gun een ieder in het Midden-Oosten al het goede en vrede geschonken door Allah. Helaas zijn het de vasallen van iblies die voor het zwart kiezen. Gooi het westen niet op een hoop, dat is oneerlijk en generaliseerd.

Niet elke Nederlander of westerling kiest voor haat.  

Ik gooi ook niet alles op een hoop beste Assur.....overigens zijn de Westerlingen pas gelovigen als ze in ALLAH Subhana Wa Ta' Ala en Zijn Boodschap geloven. Verder zijn er inderdaad genoeg westerlingen die net als veel Moslims vrede voor iedereen willen. Voor de rest heb je wel gelijk.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 03:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Amien op je Dua's beste zuster. Uit onderzoek is gebleken dat Turkse jongeren ook aan het "radicaliseren" zijn. Eigenlijk kan ik me de haat tegen het westen heel goed voorstellen als je ziet en hoort hoe je broeders en zusters op deze manier worden vernederd.

Salaam.

Ik kan me die haat minder goed voorstellen, aangezien veel westerlingen gelovigen zijn die net als Moslims enkel het beste wensen voor elkaar en de medemens. Ik gun een ieder in het Midden-Oosten al het goede en vrede geschonken door Allah. Helaas zijn het de vasallen van iblies die voor het zwart kiezen. Gooi het westen niet op een hoop, dat is oneerlijk en generaliseerd.

Niet elke Nederlander of westerling kiest voor haat.  

Ik gooi ook niet alles op een hoop beste Assur.....overigens zijn de Westerlingen pas gelovigen als ze in ALLAH Subhana Wa Ta' Ala en Zijn Boodschap geloven. Verder zijn er inderdaad genoeg westerlingen die net als veel Moslims vrede voor iedereen willen. Voor de rest heb je wel gelijk.

Ik begrijp je heel goed Beste Rahil Amin, voor de rest heb ook jij gelijk.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.