Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Da�wa-groep Nederland/Belgie?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Tariqul Djennah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tariqul Djennah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Da�wa-groep Nederland/Belgie?
    Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 13:25

Bismillaah el Rahmaan el Rahiem

Assalaamoe aleekoem warahmatoellah zusters en broeder fie dienie Llah,

Ik ben al een tijdje op eigen initiatief bezig met de da'wa uit te breiden hier in Amsterdam. Het is me aardig gelukt elhemdoelilleh, ya'nie vorige ramadaan hebben we er 23 zusters bij gekregen.. dat nu is opgelopen tot 60.. Tab'an met de Leiding van Allah.. Moge Allah hun standvastig houden in Dien.. Ameen

Wat ik mij afvroeg is of er hier zusters uit Amsterdam zijn die mij erin kunnen helpen. Ik ben actief in mijn buurt en een beetje in de omgeving erom heen. Dit omdat deze mensen mij zien (ik val op met mijn gimmar, mensen letten dan extra op wat ik doe, vooral omdat ik hier woon tussen vele ouderen mensen).

In de andere delen van Amsterdam en Nederland ken ik die mensen niet, en hun zine mij eenmalig vandaar dat het mij een beetje moeilijk lijkt om een persoon uit te pikken en daar gelijk mee aan de slag te gaan.

Het zou ook een mooi idee zijn als mensen buiten Amsterdam, wellicht ook in  Belgie hier mee zouden beginnen. Het is echt niet moeilijk, gewoon jezelf zijn en Dien praktiseren op een goede achlaaq-volle manier.

Ik vind het nogal zwaar worden, dus als iemand geiintresseerd is in meer info over dit laat het me dan weten.

'HayaakoemAllah. Wa aleykoemoe salam warahmatoellah, jullie zuster fie Dien

Geen pm's aub.. (zusters uitgezonderd)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 14:49
maschallah moge allah je daar voor belonnen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 15:43

salaam aleykoum

mashaAllah,mag Allah jullie belonen amin

Als mensen geinterseerd raken dan komen ze vaak wel bij je met vragen over de islam zo merk ik het tenminste,

Maar ja veel koefaar die ik ken die zeggen amper wat of beginnen juist raar te staren enzo(draag ghimaar)en maken soms een rare opmerking wat hier in het noorden erg opvalt omdat er maar zeer weinig zusters die het dragen(hoop dat het hier in het noorden ook veranderd dat meer zusters het gaan durven om toch de ghimaar te gaan dragen samen sta je sterker

Er zijn zelfs bekeerde zusters die zo afgelegen wonen en de hoofddoek op den duur niet meer dragen omdat ze er niet meer tegen kunnen tegen dat gestaar en gespot,

Hoe pak jij dat aan dan oegtie en met wie begin jij gesprekken erover?

degenen die bij jou komen of degenen die jou aanstaren?

ben benieuwd

Ga zo door inshaAllah,

Mag Allah jullie belonen amin

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.