Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vermoeiend dit!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vermoeiend dit!
    Geplaatst op: 30 december 2006 om 14:15
Alsof ze niets beters te doen hebben!


AID grijpt in bij illegale schaapslachtingen
Uitgegeven op zaterdag 30 december 2006 om 15:15:12, bijgewerkt om 18:15:44


(Novum) - De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft zaterdag ingegrepen bij vier illegale rituele slachtingen van schapen in Noord-Brabant en Zuid-Holland. Het vlees wordt vernietigd, laat de AID weten. Zaterdag is het islamitische offerfeest van start gegaan, waarbij traditiegetrouw dieren ritueel worden geslacht. De AID verwacht tijdens het feest nog meer illegale slachtingen aan te treffen. Vorig jaar meldde de dienst zeker vijf overtredingen.

AID grijpt in bij illegale schaapslachtingen

Het offerfeest, dat minimaal ��n dag duurt, begint op de tiende dag van de hadj. Dat is de bedevaart naar de heilige stad Mekka, die iedere moslim eenmaal in zijn leven moet hebben gemaakt. Het feest wordt gevierd ter nagedachtenis aan de profeet Abraham, die volgens de leer van de islam bereid was zijn zoon Isma�l te offeren voor zijn god. Allah zond daarop een schaap, dat de plaats van Isma�l op het altaar mocht innemen.

De schapen, geiten en runderen moeten worden geslacht volgens de regels van de islam, waarna het vlees wordt verdeeld onder familie, gasten en armen. Slachthuizen die de dieren willen slachten, moesten daarvoor een verzoek indienen bij de Voedsel en Warenautoriteit. Het ministerie van Voedselkwaliteit wijst vervolgens de slachthuizen aan waar ritueel mag worden geslacht. De AID houdt toezicht op illegale slacht.


http://binnenland.nieuws.nl/444014/AID_grijpt_in_bij_illegal e_schaapslachtingen
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 00:35

Salaam Aleikom,

 

Nou ja, eerlijk gezegt vind ik de slachtingen + materiaal die je hier op straat ziet niet erg hygienisch. Er is hier in Egypte ook weinig controle op de voedingindustrie terwijl men hier natuurlijk ook te maken heeft met zieke dieren. Je hoort zo af en toe vreselijke verhalen dat bijv, ezelvlees voor beef verkocht wordt. Dus NL moet gewoon voor het slachtfeest de mogelijkheid creeren voor moslims dat ze een vergunning af kunnen halen zodat men het dier netjes in een abatoir kunnen slachten. Lijkt me niet vermoeiend.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 00:47
Asalaam Alaikum Nefertiti,

Ach, wat mij hier zo aan stoord is de gedachte dat het allemaal weer niet zal deugen, terwijl ik ervan overtuigd ben dat de gemiddelde Moslim juist zeer zorgvuldig omgaat met de slachtprocedure en hygiene (in Nederland). Ik vind dat het hier al gauw in de hoek van, wat de boer niet kent dat eet hij niet, wordt gezet en daarom zetten we wel weer een van onze vele controle en inspectie apparaten erop. 

Nederland is de grootste regelzuchtige natie die er bestaat. Kijk voor de grap eens hoevel verkeersborden er op een gemiddelde weg staan. Het is niet normaal, wij hebben hier voor elke scheet en drie knikkers een voorschrift, regel, wet of aanwijzing. Soms verlang ik wel eens naar het gewoonterecht. Het is ook meer ergernis dat de overheid zich werkelijk overal mee bemoeit.

Klein ander voorbeeld voor wat betreft voeding en Moslims in Nederland:

De gemiddelde Islamitische slachter levert beter werk af dan zijn Nederlandse collega. Ik zie dagelijks Nederlanders bij Islamitische slagers vlees halen, niet omdat zij Moslim zijn, maar omdat het vlees van de beste kwaliteit is en het is met zorg bereid (in sommige delen van de stad in Haarlem is de tendens steeds meer dat autochtonen bij allochtonen winkelen, puur om de prijs kwaliteit, het blijven tenslotte Nederlanders) . Ikzelf ga al voor lange tijd naar een Turkse supermarkt met een Islamitische slagerij, de kwaliteit die ik daar krijg, kreeg ik nimmer bij een Nederlandse supermarkt of slager (en ik overdrijf het niet).

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 02:45

Salaam Aleikom,

 

Ik begrijp wel wat je zegt. Maar zo is het overal wat. Ik redeneer vanuit wat ik hier zie. In mijn stad mis ik de verkeersborden en rijdt iedereen maar zoals hij/ zij wil wat weer veel botsingen veroorzaakt. Mijn lieve schoonmoeder vertrouwt geen enkele slager hier voordat ze tot op de bodem heeft uitgezocht waar hij zijn koeien vandaan haalt. Wel grappig om haar bezig te zien. Ik heb veel respect voor haar inzicht. Ze eet geen kip want vogelgriep is een probleem in Egypte.  Vlees uit de supermarkt eet ze ook niet. En soms terecht want het komt per transport van Cairo en is vaak al ontdooit voordat het de vrieser weer ingaat. Het vlees wast ze eerst met limoen en water voordat ze het kookt. Wantrouwen alom doordat er niet genoeg regels voor hygiene zijn en als ze er wel zijn dat wordt ermee gesjoemelt. Niet lang geleden was in Alexandrie een hele schiplading besmet vlees onderschept. Sluwe handelaren probeerden het besmette vlees toch nog op de markt te verkopen. Dus wij zijn voorzichtig hier.

Dus beste Abdul-Khaliq, wat teveel is in Nl is ergens anders weer te weinig.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 03:38
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

 

Ik begrijp wel wat je zegt. Maar zo is het overal wat. Ik redeneer vanuit wat ik hier zie. In mijn stad mis ik de verkeersborden en rijdt iedereen maar zoals hij/ zij wil wat weer veel botsingen veroorzaakt. Mijn lieve schoonmoeder vertrouwt geen enkele slager hier voordat ze tot op de bodem heeft uitgezocht waar hij zijn koeien vandaan haalt. Wel grappig om haar bezig te zien. Ik heb veel respect voor haar inzicht. Ze eet geen kip want vogelgriep is een probleem in Egypte.  Vlees uit de supermarkt eet ze ook niet. En soms terecht want het komt per transport van Cairo en is vaak al ontdooit voordat het de vrieser weer ingaat. Het vlees wast ze eerst met limoen en water voordat ze het kookt. Wantrouwen alom doordat er niet genoeg regels voor hygiene zijn en als ze er wel zijn dat wordt ermee gesjoemelt. Niet lang geleden was in Alexandrie een hele schiplading besmet vlees onderschept. Sluwe handelaren probeerden het besmette vlees toch nog op de markt te verkopen. Dus wij zijn voorzichtig hier.

Dus beste Abdul-Khaliq, wat teveel is in Nl is ergens anders weer te weinig.

 

Salaam Nefertiti



wat teveel is in Nl is ergens anders weer te weinig.

Het is van beide kanten niet goed!


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 04:03

Asalaam Aleikum,

Ik vind het wel goed dat er een strenge controle is wat betreft de slachtprocedure en de hygi�ne. Mijn schoonfamilie heeft schapen gehaald in de buurt van Nijmegen. Het was daar perfect geregeld. Er liepen ook dierenartsen rond om de dieren te controleren. Als Moslim heb je ook de verantwoordelijkheid om te weten of het vlees dat je bij de slager haalt echt Halal is. Want veel Islamitische slagerijen maken er ook een puinhoop van. Ik heb vorig jaar een reportage gezien waar mensen hun dieren konden slachten en meenemen bij een slachthuis ergens in Belgi� of Nederland. De mensen waren daar gewoon met elkaar aan het vechten. Het bloed stroomde gewoon over straat en andere schapen zagen hoe anderen werden geslacht. Controle is goed maar het "illegale" slachten kan je toch niet tegenhouden want ik weet van veel mensen dat ze gewoon in de badkamer slachten.

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 04:11

Salaam Aleikom,

Helemaal mee eens, Rahil Amin, Beter teveel controle zodat het clean gebeurt. In Egypte heerst onder de locale bevolking nog onnodig alle vormen van hepatitus. A en B kun je bijvoorbeeld oplopen van vuil water en besmet vlees.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 04:29
Ik ga natuurlijk geen appels met peren vergelijken 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.