Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmijn probleem

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Anisa20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2004
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn probleem
    Geplaatst op: 09 januari 2004 om 17:06

Salaam broeders en zusters,

ik heb al tijden een probleem waar ik mee zit wat alleen maar erger word

een 1.5 jaar terug heb een jongen leren kennen via het internet ik weet het is op een haram manier gegaan en heb er ook wel spijt van kan de tijd niet meer terug draaien maar kan wel gaan bidden om vergiffenis nu is het als volgt na drie maanden wilde die jongen om mijn hand komen vragen en dat had ik toen mijn ouders ook verteld mijn ouders waren er toen zwaar op tegen en wilde niet mee werken na veel geruzie enz stemde mijn ouders toe om hem te leren kennen samen met zijn familie ( nadat mijn vaders beste vriend met hem had gesproken)

 

mijn ouders waren blij en zagen dat het een goede jongen was die ook het geloof praktiseert en ze hoopte daardoor dat ik ook wat serieuser zou gaan denken over mijn geloof en dat is ook zo

de verloving werd gevierd met familie en zijn familie mijn ouders waren heel blij en die van hem ook ik was nu zijn vrouw trouwakte was in orde  mijn geluk kon niet op ik was getrouwd met de jongen die ik wilde na het feest begon zijn moeder moeilijk te doen soms belde ze vier weken net mijn ouders en mijn ouders waren dat niet gewend mijn ouders houden graag sociale contacten met mensen in hun omgeving ons huis is altijd vol met familie en vrienden van mijn ouders zijn moeder deed raar toen ik haar een dag opbelde om te vragen hoe het met haar ging, ging ze ik was nooit haar keus geweest en als het aan haar lag dan was ik zijn vrouw nooit geworden mijn hart was gebroken zijn moeder die dit tegen mij zei ik snapte er helemaal niks van en belde hem op hij vond het ook erg en kon er niks aan doen na een tijdje koelde ze af en dan was alles weer ok maar zo ging dat weken verder totdat het moment aan kwam van de bruiloft we zouden het samen vieren zodat we niet veel geld kwijt zouden zijn en weer sloeg ze om en wilde z ehaar eigen bruiloft geven voor haar zoon met de hele familie bij elkaar mannen en vrouwen mix

dat is bij mijn familie uit den boze dus mijn vader nam contact met ze op en vertelde dat op die manier een bruiloft vieren geen gewoonte was van ons

toen bedacht zijn moeder zich dat ze het beter apart kon houden uit respect van onze familie ik was blij want ik wist dat het mijn vader niet lekker zat een week later belde ze op om te vertellen dat ze  de bruiloft toch ging mixen omdat haar dochters met hun mannen wilde feesten mijn vader wilde geen vuur stoken en vertelde haar dat er dan niemand zou komen en dat hij het niet goed keurde dat zijn dochter daar werd geshowd aan mannen

vanaf dat moment is er ruzie tussen ons omdat zijn ouders d ebruiloft willen mixen en ik dat niet wil

alles zit tegen en weet niet wat ik moet doen kan iemand mij advies geven

mijn man is heel lief maar luister teveel naar zijn moeder en ze zit ook te stoken tussen ons

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 17:46

salaam'aleikum

niet plooien, als je de bruiloft mixt (wat haraam zou zijn)

hoe wil je dan dat Allah jou huwelijk zegent??????

Als Allah jou geen weg geeft om dit huwelijk hellal te doen,

dan is er geen weg, misschien is dit jouw test

wat je moet doen is Allah's hulp zoeken, misschien laat Hij het

wel gebeuren, of wie weet, misschien weet Hij dat dit huwelijk geen

goed idee is, hoe dan ook, een hellal huwelijk of geen huwelijk

hou vol, De Dag der Opstanding is belangrijker en is niet veraf

Moge Allah jou helpen (eerst en vooral moet jij dan Zijn kant kiezen

en de Religie goed practiseren, waarom zou Hij je anders helpen)

Moge Hij ons leiden

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:28

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

Kijk,Een  jongen hoeft geen toestemming te vragen aan zijn ouders om te mogen trouwen.Dus dat is in jullie voordeel.Ik vind de situatie moeilijk...zit zelf ook in een dergelijk geval..maar jullie hebben redenen zat om het huwelijksfeest te vieren op de manier zoals Allah(swt)ons aanraadt...nl:Allah(swt)houdt niet van overdrevenheid in ons gedrag,en zeker ook niet van overdadige feesten.Het staat een moslim niet.Klaar.Mixen is niet toegestaan,net zoals muziek niet is toegestaan...De jongen zou dat aan zijn ouders kunnen proberen duidelijk maken,dat met wie hij ook trouwt,dat hij zijn feest bescheiden wil houden en ook niet dingen wil doen die tegen de wil van Allah zijn.Als zo`n soort gesprek niet mogelijk is,zou je het volgende kunnen doen.Als zijn moeder (of vader)naar de moskee gaan,naar een lezing,zou je aan de spreker\spreekster van de lezingen je probleem uit kunnen leggen,en vragen of ze daarpver een lezing wil geven.Je moet daarvoor even je eigen schaamte voorbij om het te durven vragen.Je stoot niemand persoonlijk tegen de borst op zo`n manier...En het is voor veel ouder een goede zaak om hier meer over te horen..Zo heb ik het dus ook gedaan....

alleen..de desbetreffende dag was de persoon in kwestie niet aanwezig...

Maar ik vond het wel een goed idee..als zijn ouders naar lezingen gaan natuurlijk...

Maak ook du'a en vraag Allah(swt)om leiding in deze zaak,ik zal ook du'a voor jullie maken..

succes!

wa aleikum salam wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
sociaal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 19:32
salaam ahleykoem,

ik ben volkomen met zahra akkoord. Je kan altijd beroep doen op een imam, zodat hij hierover een lezing geeft.

Ik wens je veel sterkte toe, en moge ALLAH u naar het juiste pad leiden, En je beschermen van slechte invloeden van buiten af.

Wa aleukoem wa salaam
Terug naar boven
Yahyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2004 om 22:21

Essalaama wa'aleikom broeders en zusters fie dien,

Bismillahie Rhamanie Rahiem.

Op eerste plaats ben ik blij voor je dat je tot de conclussie bent gekomen dat je in het verleden verkeerd hebt gehandeld.

Wees wel snel met vragen van vergiffenis bij Allah swt, want je weet maar nooit en of je daar nou nog wel de tijd voor zult krijgen dat is aan Allah swt, want zekerheid heeft niemand, ja je hebt de zekerheid dat je ooit zult doodgaan, maarja dat heeft iedereen,  Allahoe ja'lam en de intentie dat je vergiffenis gaat vragen telt ook mee alleen nog de rest effe afmaken ja oegttie en mocht je het al hebben gedaan moge Allah swt je vergiffenis accepteren ins allah en je hart zuiveren en moge Allah swt je problemen "wat eigenlijk geen problemen zijn maar meer obstakels die overwonnen moeten worden'' verlichten insa allah.

Heb je de Stighara gebed al gedaan daar kunnen dingen uitkomen die van belang kunnen zijn voor je, zoniet doe het alsnog daarin kan je vragen aan Allah swt of het wel de juiste persoon is waar je alles mee wilt delen en of het wel raadzaam is om met hem door te gaan en doe het met de juiste intentie.

Daarnaast zou ik hem meer de advies geven om zijn ouders op andere gedachten te krijgen en ik kan me niet voorstellen dat die ouders voorstanders zijn om de huwelijk te mixen, misschien zit daar meer achter allah oe ja'lam. Zo'n een zuster met zo'n intentie en dan de schoonouders die het willen dwarsbomen, ze moeten blij zijn dat hun zoon iemand heeft gevonden met zo'n intentie tenminste als het ook jouw intentie was om het niet te mixen.

Sorry zusters, maar ik ga het toch zeggen meestal komen dit soort incidenten te vaak voor in onze maatschappij en in de meest gevallen zijn het de vrouwen die daarover de lakens uitdelen en niet ruimdenkend zijn, want zij willen alleen van hun vrienden, familie omgeving horen dat het een te gekke feest is geweest met in ieder geval het 'kattengejank' ja sorry, maar ik noem het zo en als de Shajatien hun gelijk krijgen heb je ook nog een feest wat gemixt is.

Ik denk dat sommige ouders nog steeds uit onwetendheid handelen en ik denk dat dit ook wel het geval zal zijn bij zijn ouders als ze de ruime verstand voor hadden, dan hadden ze allang ingestemd met jouw families voorstel en ideaal voorstel, maar goed niet iedereen heeft dezelfde gedachte en daarbij komt ook nog dat sommige van onze ouders de culturele achtergrond willen gebruiken om te feesten en vergeten ze heel vaak dat het geloof op de eerste plaats moet komen.

Moge Allah swt hun het reine verstand geven en Moge Allah swt hun op een andere  gedachten brengen.

Als je toekomstige man het leven met je wilt delen dan moet hij er toch wat meer voor over hebben, hij moet zijn ouders ervan overtuigen dat  hij voor jou heeft gekozen en dat hun het moeten afmaken voor hem door akkoord te gaan, willen ze zijn wens in vervulling zien gaan en hun zoon in gelukkig tijden zien. Hij moet ze ook meegeven dat er geen dwang bestaat in de Islam en dat een huwelijk volgens de Soenna moet gaan en op een andere manier gevierd moet worden en de regels die in de Quran en in de Soenna staan moeten gevolgd worden. Hij praktiseerde de Islam tocht, dus laat hem zijn goede kant laten zien, want degene die strijdt aangaat in de naam van Allah swt zal overwinnen als je daar je geduld voor kan opbrengen, want allah swt is met de Geduldigen als ze geduld hebben.

En natuurlijk zal zijn moeder daar een grote rol in spelen in zijn keuze en natuurlijk moet hij naar zij moeder luisteren, maar hij moet daarnaast zijn moeder ook kunnen overtuigen van jullie wensen , maar wat ik nog wel afvraag is weten zijn ouders van jullie contacten die zich voor het huwelijk hebben afgespeeld, zoja dan kan dat ook een oorzaak zijn dat die ouders het op deze manier willen vieren, want misschien willen ze helemaal niet dat je met hem verder gaat en daarom stellen ze dit soort eisen, want ze weten dat jullie die eisen niet zullen accepteren en misschien de hoofdoek in de ring gaan gooien, misschien zeg ik dan!

 

En als laatste tip en misschien wel een goude TIP.

Geef geen feest, misschien wel een moeilijke keuze, maar toch wel de beste, zo hoef je niet over dat gemix te praten, zo hoef je geen ruzie te maken etc.etc.

Geef een deel van het geld wat jullie bij��n hebben gesprokkeld om daarvan een feest te geven uit voor een goed doel onze broeders en zusters hebben ons hulp nodig kijk maar naar wat er dagelijks op tv wordt vertoond. Onze broeders en zusters in Palestina, Irak, Afganistan,Iran, Tsjeteni� en over de hele wereld hebben ons hulp nodig kijk in wat voor omstandigheden ze leven en wij hier ruzie maken om een feest "moet die gemixt of niet gemixt. Die ouders moeten hun schamen confronteer ze maar met de realitiet in Gazza of in Irak of of.... dan denk ik dat ze anders gaan praten!!!!!!"

Vul je dossier met de Hassanaat die op je staan te wachten en natuurlijk wil je ook over je bruiloft kunnen praten met je vrienden of kennissen etc.etc.

Bedenk ��n ding en dat is je neemt niks mee naar je graf behalve je Hassanaat of Sjieaat en moge Allah swt je weegschaal vullen met de hassanat.

Of neem je man in de hand en ga de heilige plaatsen in Medina bezoeken en de  'Oemra en neem je schoonmoeder mee misschien dat ze dan anders tegen je zal zijn.

In ieder geval is de relatie tussen schoonmoeder en dochter/zoon altijd al een hot item geweest en je moet maar de ideale schoonmoeder tegenkomen die in dit soort gevallen met wijsheid handelen en met de mening staat van 'als mijn zoon daar gelukkig van wordt, dan wordt ik er ook gelukkig van', maar helaas komt dat nog te weinig voor en toch blijven we zeggen, moge Allah swt ons de sbar geven om de juiste beslissingen te nemen en O  Allah swt vergeef ons tegen ons ouders.

Zuster ik wens je heel veel sterkte en heb vooral de Sbar (geduld) en Allah swt zal jullie daarin belonen insa allah.

 

Broeder en zuster: "Vraag Allah om hulp en wees geduldig. De aarde behoort Allah toe; Hij laat haar be�rven door wie van Zijn dienaren Hij wil en het (goede) uiteinde komt de godvrezenden toe." (Soerat Al A'raaf 7:128)

Allah zegt: " Wij zullen jullie op de proef stellen zodat Wij weten wie van jullie zich inzetten en geduldig volharden en om de berichten over jullie te toetsen."    ( Soerat Moehammed 47:31)

"...En die, wanneer zij iets gruwelijks doen of zichzelf onrecht aandoen, Allah gedenken en dan om vergeving voor hun zonden vragen- en wie behalve Allah vergeeft de zonden?- en niet volharden in wat zij willens en wetens deden.
Zij zijn het wier beloning de vergeving van hun Heer is en de tuinen waar de rivieren onderdoor stromen. Zij zullen daarin altijd zijn. Dat is pas een goed loon voor hen die (goed) doen."(Soerat Al'Imraan 3:135-136)


"Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze uit wissen, en gedraag je goed ten opzichte van de mensen" (bron Tirmidhi)

Op gezag van Anas ( moge Allah tevrede met hem zijn ), die zei: "Ik hoorde de
boodschapper van Allah ( Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zeggen: "Allah de Almachtige zei:
" O, Zoon van Adam, zo lang je een beroep op Mij doet en Mij vraagt, zal iK je vergeven voor wat je gedaan hebt, en ik vind dat niet erg . O, Zoon van Adam, al reikten je zonden tot de wolken  van de hemel, als je Mij om vergeving vroeg, zou Ik je vergeven. O, Zoon van Adam, als je tot Mij kwam met zonden, die bijna  zo groot als de aarde waren en als je Mij  dan onder ogen zou komen, zonder Mij deelgenotren toe te schrijven, dan zou Ik je vergiffenis geven bijna zo groot als de aarde". (bron At-Tirmidhi en ook Ahmed ibn Hanbal)


"Ik zei: 'O, boodschapper van Allah, vertel me iets over de islam wat ik van niemand anders dan u kan vernemen'. Hij zei: " Zeg, ik geloof in Allah- en handel er ook naar." ( bron Moeslim)

 


Hasboenna lah wa ni'ma el wakiel

Essalaama wa'aleikom wa rahmatoelahie ta'ala wa barakatoehoe

 

O, groep djin en mensen; als gij de grenzen der hemelen en der aarde wilt overschrijden, probeert dit dan. Doch gij zult dit zonder gezag stellig niet kunnen doen. Welke gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen. Sadaka ellah oel 'adiem

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 01:32

salaam

veel sterkte,vooral veel dou3a�s doen,want allah is er altijd,en vergeet niemand,hij is genadevol,dus hij is uw enige opl.

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 12:39

Assalaam aleikoem

Lieve zuster, wat een moeilijk situatie...Maar ik raad je ook aan om niet te mixen. Je weet dat dit niet is toegetsaan. Probeer niet te zondigen zuster. Over je schoonmoeder...blijf haar met respect behandelen, dat is jouw plicht als schoondochter en vooral als moslima. InshaAllah zal zij inzien dat dit de enige oplossing is.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.079 seconden.