Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenRelatie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Angela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Relatie
    Geplaatst op: 26 januari 2004 om 10:46

Ik heb sinds een paar maanden een relatie met een moslim jongen, ik zelf ben een hindoestaans meisje geen geloof, heb wel alle respect voor zijn geloof, ben bereid om het geloof ook te nemen maar zijn ouders en mijn ouders accepteren onze relatie niet. Ik ben bereid om alles te doen als ik hem maar niet kwijt raak. Maar hij heeft een hele goeie band met zijn oudes, en ik wil niet dat het door mijn doen anders word. Hoe maak ik hem duidelijk dat ik bereid ben alles voor hem te doen?! Ik heb ook een dochtertje van mijn vorige relatie, en dat accepteerd zijn moeder ook niet.

 Groetjes  Angela

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 12:02

hoi Angela,

Ik hoop dat het jou snel beter zal vergaan...

Maar...je kan geen geloof aannemen voor een jongen...dat kan je alleen voor jezelf doen.Een geloof aannemen doe je met d juiste intentie...voor Allah,niet voor een jongen.Misschien kan je de Koran lezen,en raak je voor jezelf overtuigd dat dit een religie is die bij jou past,ik hoop het voor jou..weet je ...Allah kan in onze harten kijken,hij zou het merken als je alleen gelooft om bij de jongen te kunnen blijven..Verdiep je in het geloof,misschien raakt het je hart....en wat het kindje betreft...als de jongen het niet erg vind,moeten de ouders daar denk ik maar aan wennen,maar geef ze daar dan ook de tijd voor...moeilijk hoor ,zulke situaties...het heeft vaak meer met cultuur te maken dan met geloof.Zit zelf ook in een bepaalde situatie..ik word geweigerd door mijn verkeerde huidskleur,en mijn leeftijd...(ben paar jaar jonger dan de jongen)maar de schoonmoeder ziet liever een meisje van 17...Mijn ervaring is>>het is niet persoonlijk bedoeld...de moeders willen het beste voor hun zoon...en dat jij het beste bent voor haar zoon,zou hij zijn moeder moeten proberen duidelijk te maken...

ik wens je heel veel succes!En geduld!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 12:14

Beste Angela,

Mijn advies: gooi jezelf niet zo maar voor de voeten van je vriend en/of zijn familie. Hij (zij) mag (mogen) ook wel een beetje zijn (hun) best doen voor jullie relatie. Liefde moet van twee kanten komen. If not: leave it! Beter nu even 'pijn', dan tig-jaar ellende.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 14:15

Lieve Angela

Zoals Zahra al zei kan je niet de Islam tot je geloof nemen als je er niet in geloofd. Dat kan alleen als jij er zelf 100% achterstaat. Het is een beslissing die de rest van je leven verandert. Natuurlijk zou ik het geweldig vinden als je een zuster van mij zou worden, maar dan wel uit eigen wil. Voor meer informatie over de Islam kan je me altijd mailen! Maar over je vriend...hij mag zoals Vincent al aangaf ook wel een beetje zijn best voor jullie relatie doen. Maar ik begrijp ook heel goed dat hij zijn ouders niet wilt kwetsen. Het is een moeilijke keuze. Alleen jij kan die keuze maken dat kan ik niet voor jou doen. Denk er goed over na. Praat met hem over de Islam en lees erover. Je kan altijd tot Allah bidden. Vraag hem om leiding. Dat kan alleen als jij echt in Hem geloofd. Als Allah swt het wilt komen jullie bij elkaar. 

liefs, Esther 

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 17:58

Lieve Angela, ik wil je in eerste plaats heel veel sterkte toewensen in je relatie. Het is allemaal niet makkelijk.

Mijn relatie met een moslim loopt ook niet op rolletjes, maar hij doet wel alles voor mij en hij heeft ook heel veel respect voor mijn ouders, terwijl mijn moeder echt tegen onze relatie is en dat ook niet onder stoelen of banken steekt. Mijn vader staat er gelukkig positiever tegenover. Ik ken zijn ouders niet eens! Maar dat komt niet door hun toedoen. Zijn ouders wonen nog in Kosovo en hij woont hier (vanwege de oorlog). Zijn moeder vindt het eigenlijk ook niks dat ik Christen ben, maar zijn vader heeft er minder problemen mee. Gelukkig zijn de moslims uit die gebieden niet zo fundamentalistisch.

En ik moest eerst eerlijk gezegd niets hebben van de Islam (ik was er niet afkerig over, maar dat ik zelf moslim zou worden was toch echt wel out-of-the-question), want ik vond het een zeer vrouwonvriendelijk geloof. En toch, Adnan (mijn vriend) bleef en blijft volhouden dat de Islam juist zeer vrouwvriendelijk is, waarom zou hij mij anders met zoveel respect behandelen? Alleen, ik ben Christen, en dan ook nog praktiserend....

Maar goed; omdat mijn stelling altijd geweest was eerst dingen te onderzoeken en dan pas mijn kritiek er op af te vuren dacht ik; laat ik eens kijken wat ik op internet over de Islam kan vinden... Ik heb vele sites bekeken.. En ook in deze wereld draait het veel om religie... Interessant om er meer over te weten. En toen stond ik plotseling vier maanden geleden in een boekwinkel met een Koran in mijn handen en die heb ik toen gekocht. Ik wist dat mijn moeder er tegen zou zijn en dat ik de Koran alleen voor Adnan zou lezen, etc.,etc.,etc.. Maar ik deed het voor mezelf. En ik kan niet anders concluderen dat het een verrijking is van mijn geestelijk leven. En dat ik ook stap voor stap islamitischer ben gaan leven, omdat ik vind dat de meeste normen en waarden ook overeenkomen met mijn eigen normen en waarden. Zo drink ik momenteel al twee maanden geen alcohol meer.

En toen ontdekte ik dit forum en zodoende kan ik nog meer leren. Dus het is goed, Angela, dat je dit forum ontdekt hebt.

Ik hoop dat jouw vriend veel voor je gaat doen en veel respect voor jou heeft, net zoals de mijne, en dat komt door zijn islamitische opvoeding. En zijn ouders draaien hopelijk wel bij als jullie laten zien dat jullie serieus zijn. Maar ik raad je echt aan om de Islam eerst te ontdekken en dan pas te besluiten moslim te worden of niet. En doe het alsjeblieft niet voor je vriend. Ik heb ook een jaar tegen m'n vriend geroepen dat ik echt absoluut geen moslim zou worden,en hij heeft altijd gezegd dat hij dat respecteerde. En juist door die coulantie van hem ben ik me gaan interesseren in de Islam. Hij legde me het juist niet op.

Ik ben trouwens geen moslim en weet niet of ik het kan worden of ik het wil. Ik ben dat nog steeds aan het uitzoeken. Ik weet wel dat ik het moeilijk zonder mijn vriend zijn steun kan. Ik ken geen andere moslims, ja ��n NL'se jongen die ook moslim geworden is, maar daar ga ik nu niet meer mee om, omdat hij vindt dat vrouwen en mannen ongetrouwd niet met elkaar om mogen gaan. Mocht ik trouwens besluiten, na nog veel meer onderzoek, moslim te worden, hebben Adnan en ik wel besloten daarna onmiddellijk te gaan trouwen. We houden van elkaar en we kunnen niet zonder elkaar.  

Wat jouw ouders betreft: ik weet niet of die wel praktiserend hindoe zijn en daarom niet positief tegenover jullie relatie staan. En Angela, het blijven wel je ouders; heb daarom respect voor ze. Ik heb ook respect tegenover mijn ouders en ik begrijp ze ook wel. Zij zullen er altijd voor je zijn. Ik hoop dat het allemaal goed komt tussen jullie. Want je kan wel veel van elkaar leren.

Lieve Angela, veel sterkte! Het zijn moeilijke beslissingen die je moet gaan nemen.

Liefs, Linda

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2004 om 23:50

Hoi Angela,

Dat wat Linda heeft gezegd, is prachtig. Ik sluit me helemaal aan bij haar. Angela, probeer de gedachte: 'ik zou alles voor hem doen', om te zetten in de gedachte 'ik heb veel voor hhem over, maar dat heeft zijn grenzen'. Het veel voor elkaar overhebben, is een vorm van houden van, maar hoever ga je daarin?

Een geloof aannemen voor hem, is iets wat je nu wel kan vergeten, want zolang jezelf niet overtuigd bent dat Allah swt bestaat, zul je jezelf ook geen Moslima kunnen noemen. Denk niet dat zijn ouders het makkelijker zullen accepteren wanneer je Moslima wordt. Het wordt inshaAllah echt makkelijk voor je, wanneer je op Allah swt vertrouwt en alles voor Hem overhebt.

Mocht je op een gegeven moment tot het punt komen dat je je absoluut niet wil bekeren, dan wil ik je toch nog heel veel geluk en succes wensen in je relatie. Weet wel, meid, dat je je ouders nooit aan de kant moet zetten, zij hebben je gevoed, voor je gewerkt, voor je gezorgd etc. Jouw moeder heeft je gedragen, je ouders zijn in de nacht voor je opgestaan, je moeder heeft in de nacht je gevoed, lieve meid, dit mag en kan je niet vergeten. Want na Allah dien je je ouders goed te behandelen.

Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nordin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 09:41
ik wou even vragen of iemand weet of er een site bestaat waar je vragen aan een imaam kan stellen. ik ben zelf moslim maar heb een vraag over een fout die ik begaan heb.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 09:49
In eerste instantie geplaatst door nordin

ik wou even vragen of iemand weet of er een site bestaat waar je vragen aan een imaam kan stellen. ik ben zelf moslim maar heb een vraag over een fout die ik begaan heb.


Assalaamoe Alaikoem,

Je kan je vraag stellen op www.al-yaqeen.com
OF OP http://www.al-islaam.com
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.