Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoofddoek
    Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:25
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


Dat is in het artikel al gebeurd. Ik ga geen dubbel werk doen , ben erg druk met tentamens op dit moment. Sorry


Salaam happylady



Nee hoor, ze halen koranteksten aan..en maken daar een heel verhaal omheen. Dus lees eerst zelf even goed de tekst en je zult erachter komen dat er niet staat hoe je het gebed moet verichten!!!!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Remco

De sites zijn natuurlijk niet betrouwbaar omdat ze tegen jullie in
gaan. Argumenten waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn hoor ik niet.
Op de sites word goed uitgelegd waarom zij de dingen beweren die ze
beweren, alles is onderbouwd.

Nak4life, jij praat jezelf en vele medestanders van jou tegen.
Enerzijds zeggen jullie namelijk dat de Koran compleet is, maar
anderzijds zeggen jullie ook dat niet alles in de Koran staat. Dus make
up your mind.



Ach, wil je het op deze manier spelen.

De koran is ook compleet. In de Koran staat dus ook dat je het
gebed moet verichten. Tevens staat er in de KOran dat Allah Subhanahoe
Wa Ta Ala boodschappers naar de aarde heeft gestuurd om ons te
onderwijzen. Tevens staat er in de Koran dat het voorbeeld(zie vers
hierboven) van Mohammed vrede en zegeningen zij met hem, moet volgen.

Dus wat wil je nou zeggen!?!?!?


Lees nou eens wat jezelf schrijft, je zegt namelijk zelf dat de Koran
niet compleet is. Ik leg die woorden niet in je mond, ik lees ze
gewoon, het staat er echt en je hebt het zelf getypt.



Het gaat hier om, http://islam.nak4life.com zie de flash bovenaan. De Koran en de Sunnah vormen samen de uitleg over een volmaakt geloof..de ISLAM
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:08

Salaam aleikum nak4life,

Dat is in het artikel al gebeurd. Ik ga geen dubbel werk doen , ben erg druk met tentamens op dit moment. Sorry

Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Nak4life,


dan lees je dus niet goed. Als je naar de artikelen gaat, vind je de 'Salaat' als artikel. Daar staat het uitgelegd. Dat het niet is, wat jij wil lezen, is wat anders. Salaam happylady



Is goed, dan daag ik jou uit!!!

Beschrijf de volledige Salaat, met alles erop en eraan(volgorde, recitaties enz)met als enige bron de Koran!!!

Kom maar op

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:04

Salaam aleikum Nak4life,

dan lees je dus niet goed. Als je naar de artikelen gaat, vind je de 'Salaat' als artikel. Daar staat het uitgelegd. Dat het niet is, wat jij wil lezen, is wat anders.
Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat, dat heb ik gezegt. Overigens moet ik je bekennen dat ik geen praktizerend moslima ben, misschien zelfs wel helemaal geen, al geloof ik wel in Allah �en gezien het feit dat ik je een link heb gegeven, sla ik deze uitdaging af.




Nou, en daar kan ik het dus niet vinden. Dus klopt het niet wat je zegt. Je brengt mensen op een dwaalspoor, daar breng je jezelf mee in gevaar!!!

JE moet zelf verantwoording afleggen voor je daden, onthoud dat Inshallah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door Remco

De sites zijn natuurlijk niet betrouwbaar omdat ze tegen jullie in
gaan. Argumenten waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn hoor ik niet.
Op de sites word goed uitgelegd waarom zij de dingen beweren die ze
beweren, alles is onderbouwd.

Nak4life, jij praat jezelf en vele medestanders van jou tegen.
Enerzijds zeggen jullie namelijk dat de Koran compleet is, maar
anderzijds zeggen jullie ook dat niet alles in de Koran staat. Dus make
up your mind.



Ach, wil je het op deze manier spelen.

De koran is ook compleet. In de Koran staat dus ook dat je het gebed moet verichten. Tevens staat er in de KOran dat Allah Subhanahoe Wa Ta Ala boodschappers naar de aarde heeft gestuurd om ons te onderwijzen. Tevens staat er in de Koran dat het voorbeeld(zie vers hierboven) van Mohammed vrede en zegeningen zij met hem, moet volgen.

Dus wat wil je nou zeggen!?!?!?
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:48

Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat, dat heb ik gezegt. Overigens moet ik je bekennen dat ik geen praktizerend moslima ben, misschien zelfs wel helemaal geen, al geloof ik wel in Allah  en gezien het feit dat ik je een link heb gegeven, sla ik deze uitdaging af.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

"In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar. Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site. " -> dit is allemaal jou visie, jou oordeel. Jij weet niet wat de ware islam is, het is niet aan jou om dat te beoordelen. Niet aan jou en aan niemand niet. Laat iedereen de ruimte om dat voor zichzelf uit te maken.


Nog wat:


"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7) " Ja inderdaad, maar wie kan bewijzen wat de profeet echt gezegt heeft en wat niet? niemand..


En het gebed, oftewel de de Salaat, staat zeker wel duidelijk uitgelegt in de Koran: Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat.


"dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah" - Ik bespeur hier toch enige angst voor andersdenkenden. Doe dat nou niet, en laat iedereen de ruimte om zijn eigen mening te vormen en wees niet zo bang voor alles wat anders is.


Liefs Rahima


Ps. als je links in het scherm naar mijn naam kijkt staat daaronder bij geslacht: vrouw.




Is goed, ik daag je uit. Jij pakt verzen uit de koran, en verteld mij !!!precies!!! hoe ik het gebed moet verichten. Volgorde, Wat ik moet reciteren enz..

Ik hoor het graag van je...
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:14

"In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar.

Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site. " -> dit is allemaal jou visie, jou oordeel. Jij weet niet wat de ware islam is, het is niet aan jou om dat te beoordelen. Niet aan jou en aan niemand niet. Laat iedereen de ruimte om dat voor zichzelf uit te maken.

Nog wat:

"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7) " Ja inderdaad, maar wie kan bewijzen wat de profeet echt gezegt heeft en wat niet? niemand..

En het gebed, oftewel de de Salaat, staat zeker wel duidelijk uitgelegt in de Koran: Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat.

"dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah" - Ik bespeur hier toch enige angst voor andersdenkenden. Doe dat nou niet, en laat iedereen de ruimte om zijn eigen mening te vormen en wees niet zo bang voor alles wat anders is.

Liefs Rahima

Ps. als je links in het scherm naar mijn naam kijkt staat daaronder bij geslacht: vrouw.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik vind deze sites juist zeer betrouwbaar.�Zahra o.a.�niet, omdat ze het er niet mee eens is denk ik.�Overigens hoor ik op deze site voortdurend dat je kennis moet vergaren over de islam, maar zodra je op sites gaat kijken waar ze de dingen eens op een andere manier bekijken, raakt de boel hier in paniek. Dat vind ik�persoonlijk een beetje dubbel.. maar goed.


Op monotheist.nl bekijken ze de dingen heel correct, alleen geloven ze niet in Hadith. Over de betrouwbaarheid daarvan valt inderdaad te twisten en hun bekijken het met een visie, alleen gebaseerd op koran. Het lijkt mij juist verstandig om op dat soort sites eens te kijken, zodat je de dingen ook eens van een andere kant ziet. Aan eenzijdige kennis heeft een mens immers niets, of wel?


Liefs Rahima



Sorry, ik haal iedereen een beetje door elkaar hierzo..en weet ook niet meer of je een Moslima bent of niet.

In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar.

Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site.

Waarom hebben we de hadith nodig. Dit voorbeel heb ik vele malen in de moskee gehoord: In de koran staat beschreven dat wij het gebed moeten verichten. Dus als we de Koran volgen verichten we het gebed.
Maar als we ALLEEn de Koran volgen en niet de Koran en de Sunnah...dan kunnen we de moskee binnenlopen...drie rondjes draaien...een koprol maken en vervolgens de eindigen met het zeggen van "Assalaamoe Alaikoem". Niemand die komt uitleggen dat de Sunnah niet hoeft, kan hier commentaar op leveren. Want in de Koran staat niet uitgelegd hoe je het gebed moet verichten...

Dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah

Eigenlijk praten die mensen die zeggen dat je de Koran alleen moet volgen en niet de sunnah zichzelf ook tegen.

In de Koran staat

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

wa Alaikoem Salaam

Jullie broeder In Islam

Nak4life

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:54

Ik vind deze sites juist zeer betrouwbaar. Zahra o.a. niet, omdat ze het er niet mee eens is denk ik. Overigens hoor ik op deze site voortdurend dat je kennis moet vergaren over de islam, maar zodra je op sites gaat kijken waar ze de dingen eens op een andere manier bekijken, raakt de boel hier in paniek. Dat vind ik persoonlijk een beetje dubbel.. maar goed.

Op monotheist.nl bekijken ze de dingen heel correct, alleen geloven ze niet in Hadith. Over de betrouwbaarheid daarvan valt inderdaad te twisten en hun bekijken het met een visie, alleen gebaseerd op koran. Het lijkt mij juist verstandig om op dat soort sites eens te kijken, zodat je de dingen ook eens van een andere kant ziet. Aan eenzijdige kennis heeft een mens immers niets, of wel?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Oem 'Isa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum,

absoluut geen betrouwbare sites,die remco aangeeft..astagfigoerallah!!!!!!

tenminste,als je de sunnah wil volgen...

bij monotheist beweren ze veel dingen waar je je wenkbrouwen bij optrekt,zo ook bij submission.org.let goed op oghtie,via internet wordt je net zo snel aan informatie geholpen als op een dwaalspoor gebracht.De meester sites zijn wel ok.Zoals deze site,islaam.nl,en zo zijn er velen(met de juiste informatie!!)over islaam.De uitzonderingen op die sites zijn oa.bovengenoemde.

wa sallam

 

Na3am, die site is niet betrouwbaar..

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 11:35

asallam aleikum,

absoluut geen betrouwbare sites,die remco aangeeft..astagfigoerallah!!!!!!

tenminste,als je de sunnah wil volgen...

bij monotheist beweren ze veel dingen waar je je wenkbrouwen bij optrekt,zo ook bij submission.org.let goed op oghtie,via internet wordt je net zo snel aan informatie geholpen als op een dwaalspoor gebracht.De meester sites zijn wel ok.Zoals deze site,islaam.nl,en zo zijn er velen(met de juiste informatie!!)over islaam.De uitzonderingen op die sites zijn oa.bovengenoemde.

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:43

Nak,

het is ook niet verplicht niet aan elk topic mee te doen.  En Remco weet, denk ik, best waar hij het over heeft, het enige probleem is dat jij het er niet mee eens bent. 

Bovendien zijn er op dit forum al vaak genoeg discussies en vragen over de hidjaab, dus zal het vast niet zo duidelijk zijn als jij doet uitschijnen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door Remco

In de Koran staat geen vers dat direct praat over de hoofddoek. Er
staan verzen die over de kleding van de vrouw gaan en die verzen praten
enkel en alleen over het bedekken van de boezem en schaamstreek. De
hoofddoek zelf� of iets dat zegt dat je je hoofd moet bedekken
staat er niet in.

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

http://www.submission.org/Dutch/dress.html

Deze links geven een heldere uitleg over de hoofddoek in de Koran (of beter gezegt, de hoofddoek niet in de Koran).



Beste Remco,

Het is niet verplicht om aan elke topic mee te doen. Als je niet weet waar je over typt..typ dan niet.

Een Khimaar is iets(kleding) waarbij de hoofd, hals nek en oren bedekt worden.

Een djilbaab(overkleden)bedekt de gehele lichaam van hoofd t/m de voeten.

Dus het staat er wel in!!!

En die "monotheist" site hoef je echt niet aan te halen...of is het jouw site????



Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:26

selamun aleykum,

ik verbaas mij de laatste tijd over al die discussies over het dragen van een hoofddoek.Wat ik zelf erg vind is dat ik laats op een turkse discussieforum was, en de discussie ging over het dragen van een hoofddoek. er waren zoveel mensen die het oneens waren met het dragen van een hoofddoek en vonden dat het geen verbintenis had met de islam.

Nou denk ik zelf, als mensen die ook islamitisch zijn zeggen dat een hoofddoek nergens op slaat. en dat je je tegenover je eigen broeders en zusters moet verdedigen. Laat staan wat je dan allemaal te wachten staat tegenover mensen die niet moslim zijn. DIt vind ik echt een vervelende gedachte.

Ook als ik naar de moskee ga, hoor ik vaak hele nare dingen die ik nu niet kan zeggen. Maar het bliijft pijnlijk, die gedachte hoe mensen over je denken.

Maar ik hoop dat allah ons allemaal de kracht en iman zal geven om dit gevecht vol te houden tot ons dood insallah.

selamun aleykum

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:17
Assalaamoe Alaikoem,

�En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar over hun boezems dragen.� (Soerat an-Noer: 31)


"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:14

Selamun Aleykum,

Ik heb een vraagje aan jullie, ik wil heel graag weten of er in de koran een vers staat dat gaat over het dragen van een hoofddoek.Ik wil graag weten of dat het er letterlijk in staat of niet.

Alvast bedankt,

Ruveyda

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.