Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderzoek voor school over sex.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Mupp Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mupp Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onderzoek voor school over sex.
    Geplaatst op: 24 september 2004 om 07:42

Hallo!


Ik moet voor school een onderzoek over seksualiteit doen en daar een werkstuk voor maken. Nou wil ik seksualiteit van verschillende kanten bekijken. Nu ben ik benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Ik leg deze vragen voor aan veel verschillende groepen mensen en geloven, waaronder nu de Islaam (aangezien dit voor Godsdienst is). Het is mijn vraag of je deze vragen wilt beantwoorden als je zin hebt.

- Ben je man of vrouw? En hoe oud ben je?
- Ben je gelovig, en zo ja, welk geloof heb je dan?
- Heb je sex gehad, en zo ja, op welke leeftijd en heb je er spijt van?
- Hoe kijk jij tegen zelfbevrediging aan?
- Wat vind je van 'geen sex voor het huwelijk'?
- Wat vind je van pijpen, beffen en aftrekken? Vind je dat hetzelfde als geslachtsgemeenschap of...?

Alvast bedankt!

Terug naar boven
Fatma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 07:53

Beste Mupp,

ik vind dit een beetje een vreemde manier van onderzoek verrichten (ik heb het nu niet over de inhoud van jouw onderzoek). denk je dat mensen dit openlijk op het forum gaan beantwoorden?
ik wil jou als tip geven, dat je dit beter op een andere manier kunt aanpakken, zoals expliciet vragen of mensen de antwoorden op jouw vragen op willen sturen per e-mail.
bovendien weten we niet wat het onderzoek/werkstuk inhoudt, via welke school dit is of wat jouw naam is. dit is ook niet netjes, omdat ik het me kan voorstellen dat mensen ook de resultaten van jouw onderzoek willen kunnen inzien als ze daaraan hebben meegewerkt.

gegroet!
F.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 09:00

Hoi, ik betwijfel idd dat je hier veel antwoorden gaat krijgen...  De mijne mag je alvast (partieel) hebben  Maar ik ben geen moslim dus...

- V, 22
- Zo en zo, paganist
- Ja, geheimpje , nee
- Wie dat wil doen, doet dat maar gewoon
- Is ook weer eigen keuze, gewoon sex hebben als je zelf denkt dat je er klaar voor bent
- Allemaal prima, en is geen geslachtsgemeenschap

Het ontbrekende stuur ik je wel. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 09:22
Moet dat van Islamietisch oogpunt alleen, moeten er maatschappelijke onderwerpen worden aangesneden?. Nou, ik denk dat je beter eerst ik andere topics moet snuffelen eer de mening van menig moslims wilt hebben. (Een onderzoek is een onderzoek ;-) ).
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 09:01
Ik denk ook niet dat je antwoord krijgt van moslims hoor. :) Ik wil je in ieder geval wel even helpen.

-Vrouw, 18
-Christen (voor de kniesoor: gereformeerd vrijgemaakt)
-Nog zo maagdelijk als pasgevallen sneeuw.
-Mag wel denk ik, maar ga dan wel na waardoor je het doet. Als je iets mist in je leven kan je daar beter je aandacht op vestigen dan jezelf steeds tijdelijke bevrediging geven. (hetzelfde heb je met bijvoorbeeld met roken)
-Ik ben er voor. Eerst een verbond, dan een seksuele relatie.
-Het staat naar mijn mening op hetzelfde level van intimiteit als geslachtsgemeenschap. Ik zou zoiets niet kunnen doen met iemand zonder een verbond van trouw.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 09:35
wat een lef om op een moslimforum zulke opiniepeiling te plaatsen.Deze vragen zijn bestemd voor ongelovigen ! Allahoe Alam wat er met de gegevens gedaan zal worden !!!.
closen die handel

vote ban +1

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 11:29
Ja want het is ZEER ZONDIG om antwoord te geven op zulke vragen!!!!!!

Kom op joh, doe eens relaxt.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:31

Hoi Mupp,

Hoewel je misschien nu niets hebt aan mijn antwoorden:

Ben je man of vrouw? En hoe oud ben je? : vrouw...21 jaar

- Ben je gelovig, en zo ja, welk geloof heb je dan? Ja, de Islam

- Heb je sex gehad, en zo ja, op welke leeftijd en heb je er spijt van? Binnen het huwelijk bestaat er geen spijt als je met elkaar gemeenschap hebt.

- Hoe kijk jij tegen zelfbevrediging aan? Dit is van de saytaan, verre van de Islam.

- Wat vind je van 'geen sex voor het huwelijk'? Puur...


- Wat vind je van pijpen, beffen en aftrekken? Vind je dat hetzelfde als geslachtsgemeenschap of...?

Dit is niet hetzelfde als geslachtsgemeenschap

Beste Mupp,

Ik denk dat je niet liegt, dit zijn hele normale vragen die men kan stellen. Ik vind er niets raars aan, hoewel er natuurlijk hier en daar prive-vragen gesteld worden, waar ik geen antwoord op wil geven, omdat dit iets is dat binnen de slaapkamer gehouden dient te worden. Ik zal proberen om af en toe een reactie te plaatsen, waar wij allen veel aan hebben, betreft de seksualiteit.

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:37

Beste Anne en Kimmie,

Er zijn ook gewoon mensen die geen antwoord willen geven, omdat het persoonlijk is en dat heeft niets te maken met het wel of niet mogen van de Islam.

Je vertelt toch niet aan iedere willekeurige op een site je levensverhaal....daar heb ik gelukkig mijn vriendinnen en familieleden voor. Kom niet met het argument: 'het is maar een onderzoek'.....ja daarom juist!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:06
Je kunt toch wel je mening geven over hoe je hierover denkt? Misschien is dit heel nuttig voor anderen. Ik begrijp wel dat sommigen hier geen persoonlijke informatie willen geven. Of ze vinden internet niet onpersoonlijk genoeg, of ze hebben wat te verbergen en zijn bang dat iemand erachter komt dat zij het zijn.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:39
Wat mij betreft, moet iedereen dat zelf kiezen, of ie antwoordt of niet.  Wat mij betreft, ik vertel hier niets dat ik niet tegen ieder ander in het dagelijks leven zou kunnen zeggen, dus stoort het me ook niet dat te beantwoorden.  Wie zich daar wel aan stoort, antwoordt toch gewoon niet? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:45
Ik zou het niet in het dagelijks leven aan zomaar iemand zeggen, maar ik vind het hier geen probleem. Ik heb er begrip voor als iemand het hier niet wil zeggen.
Terug naar boven
chaandi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote chaandi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:04

As salaam alaikum,

ik ben het met Fatma eens, dit is geen representatieve manier van onderzoek doen. Verder zie ik ook wat je met de data gaat doen. :p

Then again, waarschijnlijk is het gewoon voor de brugklas of 2e klas middebare school - en dan mag het van mij nog wel hoor, op zo een manier onderzoek doen : )

Wat betreft de antwoorden - is mij ook niet duidelijk of je doelt op Islamitisch perspectief of eigenbelevingswereld. Je inleiding lijkt immers te gaan over geloofspunten, maar je vragen zijn zeer subjectief.

Anyway, hier zijn mijn antwoorden:

- Ben je man of vrouw? En hoe oud ben je? Vrouw, 23 jaar.
- Ben je gelovig, en zo ja, welk geloof heb je dan? Ja, ben gelovig, Islam als religie.
- Heb je sex gehad, en zo ja, op welke leeftijd en heb je er spijt van? Ja, op mijn 23e. Nee, kheb er geen spijt van - het hoort bij het huwelijk.
- Hoe kijk jij tegen zelfbevrediging aan?Mag, indien het je behoedt van het hebben van gemeenschap met anderen.
- Wat vind je van 'geen sex voor het huwelijk'?Helemaal mee eens. Nergens goed voor.
- Wat vind je van pijpen, beffen en aftrekken? Vind je dat hetzelfde als geslachtsgemeenschap of...?Nee, niet hetzelfde als gelachtsgemeenschap (let ook op de naam), maar ook niet toegestaan voor het huwelijk.

Is een beetje moeilijk om een krabbel neer te zetten op de pc. Maar ik doe me best : )

/\/.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Anne

...en zijn bang dat iemand erachter komt dat zij het zijn.


nee, ik ben alleen bang van Allah soebhana wateala


Wie zich daar wel aan stoort, antwoordt toch gewoon niet?


het stoort me dat zo'n informatieve forum met zo'n goede leden (moslims) een laag niveau krijgt .
het stoort me dat dit forum misbruikt wordt door nietmoslims die hun vrije tijd verdoen door de islam te beledigen .
het stoort me dat ik mijn godsdienst niet deftig kan bespreken met moslimbroeders en zusters of er komt een nietmoslim keet schoppen

ik laat jullie over aan Allah swt , moge Hij leiden wie Hij wil
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:17
nee, ik ben alleen bang van Allah soebhana wateala


Sommigen vrezen wel mensen, en met goede redenen. Weet je wel wat voor risico je als (islamitisch) meisje loopt van andere mensen als men erachter komt dat je niet meer maagd bent?
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:18
vooroordelen ! cultuurgebonden ! een verstandige laat het over aan Allah swt
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:20
Daarom staat 'islamitisch' ook tussen haakjes.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:21
kan zijn , maar ik ben alleen bang van Allah Soebhana wateala

en ik laat u over aan Allah swt , moge Hij leiden wie Hij wil
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:22
Jij dus wel, maar veel meisjes vrezen mensen, en je kunt ze niet ongelijk geven.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 08:54

In eerste instantie geplaatst door Boraq



het stoort me dat zo'n informatieve forum met zo'n goede leden (moslims) een laag niveau krijgt .
het stoort me dat dit forum misbruikt wordt door nietmoslims die hun vrije tijd verdoen door de islam te beledigen .
het stoort me dat ik mijn godsdienst niet deftig kan bespreken met moslimbroeders en zusters of er komt een nietmoslim keet schoppen


Je bent niet verplicht hier te posten hoor.  Verder staat er bij de binnenkomst 'Website voor iedereen'.  Daarbuiten zijn niet alle moslimleden goede leden of niet-moslimleden slechte leden.  Weet je nog: opletten met discriminerende uitdrukkingen en eigendunk he...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 13:23

Hoi Anne en Kimmie,

Ik begrijp jullie, maar mijn reactie naar jullie was, omdat Kimmie zei: 'ik betwijfel of men antwoord zal geven en omdat Anne zei: "ik denk ook niet dat je antwoord krijgt van moslims". Mijn conclusie is dat jullie beide ongenuanceerd een reactie hebben geplaatst zonder deze te kunnen legitimeren.

Ik ben van jullie beide andere reacties gewend en daarom vielen deze reacties mij ook erg op.

Wat de reden dat de een wel of niet reageert....is geen discussie waard, het gaat erom dat we hier zijn om ons verstand te verrijken en niet te vervuilen!!

Mvg. Imaan

P.S. Iets roepen is makkelijk, dan iets onderbouwen, vinden jullie ook niet?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 13:38
Ik zei alleen: ik denk dat je van moslims geen reactie krijgt. Ik zou met mijn inschatting namelijk niet zo'n testje op een islamitisch forum plaatsen. (uit respekt dus)
Ik voel me niet verslagen ofzo als een moslim vervolgens post: "valt wel mee hoor, kijk maar:" en vervolgens antwoord op de vragen. Het was namelijk geen discussie met stelling ed.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 14:56
Same here, en verder hadden we niet ongelijk  Maar daar gaat het idd niet om. Gr kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 07:07

Hoi Anne,

Het wel of niet gelijk hebben daar gaat het bij mij niet om. Het ging er bij om dat je van tevoren al je conclusies hebt getrokken, die niet eens gebaseerd zijn op werkelijke cijfers. Dat JIJ geen topic zou openen, zoals Mupp die heeft gedaan, omdat je dat uit respect niet zou doen.....why not?

Mij en vele andere stoot je echt niet tegen het hoofd, hierdoor, Seksualiteit is niet voor niets een onderwerp waaronder je topics kunt openen. Plaats wat je wil en neem verantwoording voor wat je zegt.

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.

Mvg. Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.