Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Help een broeder

 Post Reply Post Reply
Schrijver
salaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Help een broeder
    Geplaatst op: 10 maart 2005 om 16:12

Assalaamualaikum  Broeders en zusters

Help een broeder uit Egypte naar Nederland Komen om te werken maar voor een bepaalde tjd om geld te kunnen verdienen en Zijn huwelijk te kunnen redden , Een uitnodiging zou perfect zijn en een werkvisa is ook goed , Alle ideeen zijn welkom ,Hij schreef een brief aan jullie ,Inshallah kunnen Jullie helpen. 

Je kunt hem gerust bij de msn toevoegen als je engels kan praten  Zijn address is [email protected]  Jullie kunnen ook mij  toevoegen Mijn address is [email protected] (lage streepje ertussen)

 

salamo alikum bros and sistors

 , first of all i donno what to say ,but i'll talk dircetly i've egyption bro and he asks me for help but i can't give him help coz i don have hollinian nationalty, this bro can't get work in egypt and can't get mrried as well coz he doesn' have enough money for that, this bro wanna come to get work in holland for one or two years then he can come back to egypt, he asked in the embassy how to get inside holland , they told him someone invites u but he must has the natonlaty so bros if any bro can give my frinend help and i live in holland and i'll be gurantee for him

 


                            
Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 09:15
Salaam wa 3alikom Salaah,

Ik heb hier heel veel verstand van, want ik bel bijna elke dag met de ind ( imigratie en naturalisatiediens) voor vragen over visums etc. Mijn man woont namelijk nog in Marokko vandaar.
Wat ik je als tip mee kan geven is dat jij hem als vriend uit kan nodigen ( als je 1100 netto per maand verdient), dan kan hij hier komen voor 3 maanden. Stel dat jij dat niet verdient, dan kan een familielid van jou garant staan die dat wel verdient.
Maar je kunt ook kijken of iemand een eigen bedrijf heeft en hem over kan laten komen om te werken. Maar dan moet die werkgever wel een tewerkstellingsverklaring hebben. En een ander optie is om hem over te laten komen als student. Heeft hij daar gestudeerd? Dan kan hij zich hier opgeven voor een studie, maar dan moet hij aan een aantal voorwaarden voldoen. Maar je zegt dat hij wil werken.. Als hij hier voor 3 maanden komt dan mag hij niet werken want het is een toeristenvisum. Maar met een tewerkstellingsverklaring wel. Ik ken een site die je misschien verder kan helpen www.buitenlandsepartner.nl, hier staat een handboek in beschreven met alle regels m.b.t immigratie en naturalisatie.
Verder kan ik niks doen...
Insha allah komt het goed.
asalam wa 3alykom,
oegt Aziza
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 14:49
De tips die hier gegeven worden grenzen aan illegale praktijken. Maar goed als die jongen zo graag hier naartoe wil vind ik het prima. Wil iemand hem dat trouwens wel uitleggen dat werken hier niet eenvoudiger is dan in Egypte en de lasten van eten en wonen veel hoger. De kans is dan ook groot dat hij armer hier vandaan komt dan hij gekomen is.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 15:26
hoe  zo  illegale praktijken . mvr  dit informatie krijg je ook bij  imigratie en naturalisatiediens.dus waarom zij niet.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 00:16

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hoe  zo  illegale praktijken . mvr  dit informatie krijg je ook bij  imigratie en naturalisatiediens.dus waarom zij niet.

Z'n enige doel is om hier te werken en met het geld weer naar huis te gaan. Wat moet zo iemand dan met een studenten-visum? Maar goed het ging me meer om het feit dat het hier absoluut geen paradijs is voor zo iemand. Zo wel fijn zijn als iemand hem dat verteld voordat hij hier naartoe komt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 02:40

nou  echt  knap hoor dat jij bezorgd bent om hem zo goed hart heb je .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 02:51

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nou  echt  knap hoor dat jij bezorgd bent om hem zo goed hart heb je.

Het lijkt er op iedereen maar 1 oplossing ziet en dat is hem naar Nederland halen. Persoonlijk denk ik dat je hem beter in Egypte zelf kunt helpen. Zijn situatie zal echt niet veel veranderd zijn als hij na 2 jaar weer terug gaat naar Egypte. Hij heeft dan wat geld maar nog steeds geen baan.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:30
werk hier en geld verdienen hier is niet als werken daar en geld verdienen daar. Die arme jongen probeert hier voor een tijdje werk te regelen zodat hij kan trouwen. En ik hem hem ook uigelegd dat ie niet kan werken met een toeristenvisum. Nou moeten hier niet gaat discussieren over wat wel en niet mag.Die jongen vraagt om hulp mensen.
Wa alykom asalam.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:36

salaam aleikum,

Je bent pas een ware moslim als je datgene wenst wat je ook voor jezelf wenst,en als iemand van onze broeders en zusters hulp nodig heeft moeten we die gene helpen immers wat hem_haar pijn doet doet jezelf ook pijn,en deze broeder is behoeftig mag Allah(swt) hem bijstaan en hem helpen amin

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:40
Wa 3alaykom asalam,

Amin ya rabbi l3alamin.
Moge Allah subhana wa ta 3ala hem en alle moslim bij staan die hulp nodig hebben.
Wa 3alaykom asalam,
oegt Aziza
Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:45
Salaam wa 3alaykom,

Ik denk dat het beste manier is om een bedrijf op te zoeken, bijvoorbeeld iemand met een restaurant en vraagt of hij die jongen in dienst wil/kan nemen.
Ik hoop dat dit lukt Insha Allah...
Oegt Aziza
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:51

In eerste instantie geplaatst door azoeza

werk hier en geld verdienen hier is niet als werken daar en geld verdienen daar. Die arme jongen probeert hier voor een tijdje werk te regelen zodat hij kan trouwen. En ik hem hem ook uigelegd dat ie niet kan werken met een toeristenvisum. Nou moeten hier niet gaat discussieren over wat wel en niet mag.Die jongen vraagt om hulp mensen.
Wa alykom asalam.

Ik heb echter mijn vraagtekens of Nederland wel een goede plek is om hulp te gaan halen. Zoals ik al aangaf is er voor hem hier in Nederland vrijwel geen werk te vinden en zullen zijn onkosten voor eten en onderdak ook een flink gat slaan in zijn verdiensten. Verder trouwen er ook genoeg arme mensen dus het argument "dan kan ik trouwen" vind ik op z'n zachts gezegd nogal vaag.

Maar als iemand deze man naar Nederland wil halen prima, maar ik denk niet echt dat hij daarmee geholpen wordt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum,

Je bent pas een ware moslim als je datgene wenst wat je ook voor jezelf wenst,en als iemand van onze broeders en zusters hulp nodig heeft moeten we die gene helpen immers wat hem_haar pijn doet doet jezelf ook pijn,en deze broeder is behoeftig mag Allah(swt) hem bijstaan en hem helpen amin

Hoeveel geld ben je bereid te geven?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:54
Het is ook niet de bedoeling dat deze arme jongen alleen gaat wonen Eelke. Deze jongen heeft iemand die garant voor hem gaat staan en bij hem in komt voor een bepaalde tijd dus over welke kosten praat je nou.
Deze jongen wordt geholpen.
Aziza
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:55

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Het is ook niet de bedoeling dat deze arme jongen alleen gaat wonen Eelke. Deze jongen heeft iemand die garant voor hem gaat staan en bij hem in komt voor een bepaalde tijd dus over welke kosten praat je nou.
Deze jongen wordt geholpen.
Aziza

Geef hem dan direkt geld, dan hoeft hij helemaal niet te komen. Eten, drinken en onderdak kost allemaal geld ongeacht wie het betaald.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 03:55
Eelke in plaats van te gaan discussieren zou ik proberen om mee te helpen. Zoek naar oplossingen en denk mee.
aziza
Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:00
Als hij dat wil, waarom niet!
Maar hij vraagt om hulp en Wij proberen om een oplossing te vinden om die jongn te helpen, dat willen wij graag, dus ik zie niet in wat jouw probleem is.
Die vriend van hem is bereid om hem te helpen, dat heeft ie zelf beschreven. Hij wil garant voor hem staan,dat houdt een hoop in, begrijp je dat Eelke.
Hij wil dat zelf en wij willen hem helpen.
Aziza
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:10

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Eelke in plaats van te gaan discussieren zou ik proberen om mee te helpen. Zoek naar oplossingen en denk mee.
aziza

De oplossing is denk ik om gewoon geld die kant op te sturen of hem daar aan een baan te helpen. Waarom heeft hij dat geld trouwens nodig om te trouwen? Arme mensen kunnen toch ook gewoon trouwen?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:12
Hoe wil je hem daar aan een baan helpen.
Trouwen is duur lieve schat.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:17

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Als hij dat wil, waarom niet!

Omdat Nederland echt niet zo'n paradijs is als mensen wel denken.

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Maar hij vraagt om hulp en Wij proberen om een oplossing te vinden om die jongn te helpen, dat willen wij graag, dus ik zie niet in wat jouw probleem is.

Ik zit niet echt te wachten op economische vluchtelingen want daar komt het gewoon op neer. Hij komt hier puur alleen voor het geld en de reden die hij daarvoor opgeeft is ook niet echt schokkend. In dit geval denk ik dat er genoeg andere mensen zijn die veel beter geholpen kunnen worden.

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Die vriend van hem is bereid om hem te helpen, dat heeft ie zelf beschreven. Hij wil garant voor hem staan,dat houdt een hoop in, begrijp je dat Eelke. Hij wil dat zelf en wij willen hem helpen.
Aziza

Maar wil je hem ook twee jaar lang helpen? Ben je bereid om hem te onderhouden als hij geen werk kan vinden? Het idee achter hem helpen is erg nobel maar kun je het in de praktijk ook 2 jaar lang waarmaken, of staat hij na een paar maanden als illegaal op straat. De zijn de dingen waar ik me zorgen over maak.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:19

In eerste instantie geplaatst door azoeza

Hoe wil je hem daar aan een baan helpen.
Trouwen is duur lieve schat.

Trouwen kost vrijwel niets. Je moet ja zeggen en je handtekening zetten. Vertel me anders maar eens waar je zoveel geld aan uit wilt geven?

Groet, groet Eelke 

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:21
luister, ik ga niet in discussie met jou hierover.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:26

In eerste instantie geplaatst door azoeza

luister, ik ga niet in discussie met jou hierover.

Prima, maar ben je niet benieuwd waar het geld nu precies voor gebruikt gaat worden voordat je hem helpt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:29
Ja, hier heb je wel gelijk in. Maar ik heb weer zoiets, als ik van iemand hoor die hulp nodig heeft, dan wil ik diegene ook helpen, dit zit in me. Allah weet het alleen waar hij het geld voor gebruikt.
Aziza
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 06:50

Ja, beste mensen we zien dat behalve vrijheid het westen nog veel meer te bieden heeft.

Ik moet Eelke wel gelijk geven. Het lijkt verdacht veel op een economisch vluchteling. Ik vraag me af of de motieven van je vriend wel zo zuiver zijn.

Beste Azoeza, ik denk in ieder geval wel dat jij het goed bedoeld.

Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 11:26
Salaam allemaal,

Ik heb genoeg gezegd, ik heb naar oplossingen gekeken om deze broeder misschien te kunnen helpen. Maar het enige wat ik nu kan zeggen is Allahwa3lem ( Allah weet het beste, alleen Allah weet wat hij van plan is)
Asalam wa 3alaykom.
Aziza
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 12:15

salaam aleikum

het is beter dat je het voor jezelf houd hoe veel je gaat geven laten we eens kijken hoeveel leden er actief zijn en dan allemaal 5 euro  dat is niet veel maar met zijn allen misschien wel inshaAllah en dan kijken hoeveel het is en eerst een bankrekening openen ik kan dit ook vragen op een andere site islam site ik ken de beheersters persoonlijk en dat kan wel goed komen inshaAllah en daar ook geld verzamelen,

Hoeveel geld ben je bereid te geven?

Groet, groet Eelke

ik leef zelf ook maar van de bijstand en heb 3 kids dus veel is niet gemakkelijk onder de 100 euro maar ben altijd bereid om mensen op te trommelen die meer hebben mocht dit echte noodzaak zijn omdat moslims mij ook vroeger hielpen toen ik niets te eten had en soms kan je weer wat terug doen zoals in dit geval het is trouwends verplicht voor iedere moslim als iemand haar of hem vraagt om hem haar te helpen dat is zijn recht op ons in dit geval.

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
azoeza Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azoeza Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 13:07
Wa alaykom salam,

Ja ik vind het een goed idee. Maar ik denk dat we eerst even moeten wachten op het antwoord van de hulpvrager, want wat mij op is gevallen is dat ie geen een keer heeft gereageerd op onze berichten terwijl hij degene is die om hulp vraagt. Laten we eerst op zijn reactie wachten ok. Allah weet het beste.
salam wa alaykom.
Aziza
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.