Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Omgang tussen moslim jongens en meisjes

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Omgang tussen moslim jongens en meisjes
    Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:13
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, ALS MALCOLM X BEWEERD DAT EEN MOSLIMA MET EEN CHRISTEN MAG TROUWEN DAN WIL IK GRAAG WETEN WAAR HIJ DIT VANDAAN HEEFT, WANT DIT KLOPT ABSOLUUT NIET RUUD
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn met gezellen, dat klopt zeker broeder malcolm x , ik erger me daar ook aan, maar wat ik nog erger vind is wanneer ik een moslima met een kafer zie, en die dan met hem een relatie heeft of moslimhomos, maar alhoumdillah laatste tijd zie ik steeds  meer  moslimjongeren zich herbekeren tot de islam meer baardgroei islamitischekleding, en moslimmeisjes hellemaal bedekt SOEBHANALLAH moge er inshallah meer komen,  EN OOK AUTOCHTONEN die zich tot de zuivere islam bekeren, dit durfde ik niet eens in mij stoutste dromen te dromen

Hoezo? Volgens Malcom is het niet erg als een moslima met een christ trouwd.Of vergis ik me nu in jou uitleg?

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 09:55

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn met gezellen, dat klopt zeker broeder malcolm x , ik erger me daar ook aan, maar wat ik nog erger vind is wanneer ik een moslima met een kafer zie, en die dan met hem een relatie heeft of moslimhomos, maar alhoumdillah laatste tijd zie ik steeds  meer  moslimjongeren zich herbekeren tot de islam meer baardgroei islamitischekleding, en moslimmeisjes hellemaal bedekt SOEBHANALLAH moge er inshallah meer komen,  EN OOK AUTOCHTONEN die zich tot de zuivere islam bekeren, dit durfde ik niet eens in mij stoutste dromen te dromen

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 09:01
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Ja aghi, ik ken ook iemand die een relatie heeft. Beiden (eigenlijk) met een (ex-)moslimachtergrond. De jongen zei zelfs tegen mij dat het niet de gehele Quraan gelooft. Ik had zelfs met hem een korte discussie over het wel/niet vieren van nieuwe jaar(!). Voor zover ik weet bleef het maar bij (intieme) gesprekken. Maar ik heb hem al verteld wat ik erover vind, namelijk, oprechte intentie ten huwelijk te vragen.
Ik verder zelf wel mensen die moslim 'horen te zijn'. Maar wat doe je dan als ze slechts hun dien vertonen op het vrijdagsgebed?
Ik wordt ik helemaal nostaglisch van, hoe was het wel niet indertijd bij de sahaba (mijn fascinatie groeit zelfs meer als ik hadiths lees waarin zelfs zij nog niet perfect waren)? Eigenlijk zijn het juist deze 'broeder/zusters' die steun zouden moeten geven aan de ummah. En het niet in de steek laten voor wereldse zaken. Ja, het is zelfs zo dat ik meer respect begin te krijgen voor niet-moslims die pas de Islam beginnen te bestuderen (en vlak daarna moslims worden) dan voor deze 'moslimgeborenen'.
Maar wat wil je wel niet doen voor hen? Ik denk dat zij door de wereldse lijden heen willen eer ze beginnen te realiseren dat zij iets kostbaars in de steek hebben gelaten, hun dien/Islam.

Ik ben ook maar mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:46

ik vind dat jehelemaal gelijk hebt malcom X

zo'n band hoort niet als je geen mahram van elkaar bent@!!!

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 07:53
Salaam Aleikum broeders en zusters,

Ik heb de laatste jaren een trend geconstateert onder de islamitische jongens en meisjes waar ik me zorgen over maak.

Ik reis de laatste jaren veel met het openbaar vervoer (trein, bus) en ik heb een verontrustende dingen gezien.
islamitische jongens en islamitische meisjes (vanaf de tienerleeftijd tot aan volwassenen toe) die bij elkaar in de trein of de bus gaan zitten en altijd bij elkaar zitten. En dan zullen sommigen van jullie denken dat zijn broers en zussen, neen het gaat hier niet om bloedverwanten afgaande op de omgangsvormen.
Mensen praten luidruchtig over dingen die broers en zussen niet zouden bespreken. En intieme omgangsvormen tijdens de omgang is hierbij ook geen uitzondering.

Nou was mijn vraag ben ik de enige die dit soort dingen ziet en is dit een bijzonderheid (ik hoop het wel) of komen jullie dit soort taferelen ook tegen in het openbaar?

Wat me stoort is dat het soms net gekleedde moslim meisjes betreft die echt respect verdienen voor hun voorkomen, maar zich toch wel in omgangsvormen met islamitische jongens inlaten. Ik heb weleens jongens die ik ken aangesproken op hun gedrag en hen gewaarschuwd (waarna sommigen mijn advies negeerden), maar ik denk dat veel meisjes niet beseffen dat dit ze als moslims niet met jongens om dienen te gaan. Vice versa natuurlijk ook.

Wat vinden jullie ervan?

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.