Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is Mohammed god?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is Mohammed god?
    Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:25
Een paar dagen geleden plaatste ik een poll en tot mijn stomme
verbazing vond bijna 90% dat een aanklacht voor godslastering wegens
het plaatsen van de gewraakte cartoons terecht was.

Ook de reacties lieten zien dat de moslims het zonder uitzondering
godslastering vonden.

Ik weet niet of de stemmers representatief zijn, maar als dat zo is dan is
een zeer grote meerderheid van de moslims de mening toegedaan, dat
Mohammed god is... en als ik me niet vergis druist dat voor 100% in
tegen de leer van de islam.

enne godslastering betekent toch zoiets als aan God gemene dingen
toeschrijven die God nooit zou doen. Bijvoorbeeld dat God zou
instemmen met extreem geweld en terrorisme. Wie zijn
zo bezien de echte Godlasteraars?

Wat overblijft als grond van een aanklacht is "heiligschennis", als de
profeet in de koran tenminste heilig verklaard is. Of gewoon smaad.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:43
Het gaat erom wat jij terrorisme noemt ?
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 15:01
In eerste instantie geplaatst door Murat

Het gaat erom wat jij terrorisme noemt ?


waar haal je die nu weer vandaan?
Wie heeft het hier in godesnaam over terrorisme?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 15:23

In eerste instantie geplaatst door postpentacost


Wat overblijft als grond van een aanklacht is "heiligschennis", als de
profeet in de koran tenminste heilig verklaard is. Of gewoon smaad.

Nee, wel degelijk godslastering. Ik hoef dit toch niet uit te leggen?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 17:17
Jawel, als je de moeite zou willen nemen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 04:49

Vooruit dan maar.

Mohammed, vrede zij met hem, was de laatste profeet van Allah volgens de moslims. Hij kreeg de koran geopenbaard, wat wordt gezien als een kopie van het directe Woord van Allah. Het origineel wordt bewaard op een "welbewaarde tafel" en is bij God zelf.

Voor moslims belichaamt Mohammed h�t perfecte beeld van de perfecte moslim. Niet dat hij nooit fouten maakte, maar die fouten hoorden bij de menselijkheid van de profeet en dienden om te laten zien hoe men in de islam met de dagelijkse problemen en zwakheden van de mens moet omgaan. Er bestaat geen "goed gedrag" als men het niet kan spiegelen aan "slecht gedrag". Yin yang. Het leven van de profeet weerspiegeld dus de boodschap van de koran, en daarom kun je zeggen dat het leven van de profeet de praktijk van de koranische theorie was. Dat leven is in vele duizenden overleveringen weergegeven en is de inspiratie voor praktisch iedere moslim op aarde als het gaat om hoe je dagelijks leven in overeenstemming met de overgave aan God vorm te geven.

In de soennitische orthodoxie is de koran het eeuwige en ongeschapen Woord van Allah. Het is onderdeel van de eigenschappen van Allah, de zogenaamde "sifaat" die behoren tot de ��nheid van Allah, "tauhied".

Als iemand nu de heilige profeet, die dus als het ware de de fysieke afspiegeling was van het Woord van Allah, afbeeld als een terorrist of iets anders afschuwelijks, dan zegt men dus dat God's boodschap afschuwelijk is, en daarmee God zelf.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 10:03
Dus:
1.Iemand, die iets afschuwelijks doet en zich beroept op het van God doorgegeven woord, is godslasteraar;
2.Iemand die Gods woord afschuwelijk noemt is godslasteraar;
3.Iemand die de boodschapper, in diens functie van doorgever van Gods woord, voorstelt als afschuwelijk is godslasteraar.
Dat lijkt mij aardig correct verwoord, al blijft er naar mijn gevoel t�ch nog iets over.






Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 17:18

Postprent waarom noem je ons gewoon niet mohammedanen.

Zo laat je zien dat je onwetend bent.

Wij zijn geen christenen die een Profeet als god naast Allah plaatsen.

Je begrijpt het nog steeds niet huh????

De Profeet die naar ons(mensheid)gezonden is is voor ons belangrijker dan onze ouders,kinderen en bezittingen.

Een moslim gelooft niet echt totdat hij/zij van de Profeet Mohammed houd zelfs meer dan zijn eigen ouders,vrouw,kinderen en bezittingen.

Dus liefde voor Allah/God en de Profeet Mohammed(vzmh) is voor mij groter dan de liefde voor mijn familie en bezittingen.

Alleen in de islam tref je z'n wonderbaarlijke liefde voor God en zijn Profeet.

 

4. And verily, you (O Muhammad SAW) are on an exalted standard of character.

 

 

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 22:33

Dan moet ik je teleurstellen. Het christendom kent precies dezelfde diepe liefde voor haar Schepper.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 01:50

In de soennitische orthodoxie is de koran het eeuwige en ongeschapen Woord van Allah


Wij zijn geen christenen die een Profeet als god naast Allah plaatsen.


Volgens de Indjil volgens Johannes is Jezus het Woord van God in een lichaam. zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+1&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

Over Johannes (de Doper): Hij is ook profeet (zie vers 6: Er kwam iemand die door God gezonden was hij heette Johannes; hij kwam zeg maar de weg voorbereiden. O.a. de Indjil volgens Matte�s (hoofdstuk 3) geeft meer informatie: 1 In die tijd trad Johannes de Doper op in de woestijn van Judea. Hij verkondigde: 2 �Kom tot inkeer, want het koninkrijk van de hemel is nabij!� 3 Dit was de man over wie de profeet Jesaja sprak toen hij zei: �Luid klinkt een stem in de woestijn: �Maak de weg van de Heer gereed, maak recht zijn paden.� (Jesaja is dus ook een profeet; rond 700vC). 

De koran noemt ook Johannes, bv. in 19:12: 12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,

Andere tekstplaatsen zijn 21:90 (De Profeten)
90. Toen verhoorden Wij zijn gebed en beloofden hem Johannes en Wij maakten zijn vrouw geschikt (een kind te krijgen). Zij plachten met elkander te wedijveren in goede werken en zij riepen Ons in hoop en vrees aan en waren nederig voor Ons. 

3:39 (Het Huis van Imraan)
39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn. 
Johannes vervulde een profetie van Jesaja (hoofdstuk 40). Jezus vertelt zelf over Johannes in de Indjil volgens Matthe�s (hoofdstuk 11) het volgende:
7 Toen ze weer vertrokken, begon Jezus met de mensen over Johannes te spreken: �Waar zijn jullie in de woestijn naar gaan kijken? Naar het wuiven van het riet in de wind? 8 Wat zijn jullie dan gaan zien? Een mens die rijk gekleed ging? Welnee, wie rijk gekleed is, verkeert in koninklijke kringen. 9 Maar wat zijn jullie dan wel gaan zien? Een profeet? Jazeker, zeg ik jullie, en zelfs meer dan een profeet. 10 Hij is degene over wie geschreven staat: �Let op, ik zend mijn bode voor je uit, hij zal een weg voor je banen.� 11 Ik verzeker jullie: er is onder allen die uit een vrouw geboren zijn nooit iemand opgetreden die groter was dan Johannes de Doper; maar in het koninkrijk van de hemel is de kleinste nog groter dan hij. 12 Sinds de dagen van Johannes de Doper wordt het koninkrijk van de hemel door geweld bedreigd en proberen sommigen er zelfs met geweld beslag op te leggen. 13 Want de profetie�n van alle profeten en van de wet reiken tot de dagen van Johannes. 14 En voor wie het wil aannemen: hij is Elia die komen zou. 15 Laat wie oren heeft goed luisteren!

6:84-85 6:85 (Het Vee)
84. En Wij gaven hem Iza�k en Jacob; Wij leidden elk hunner en voordien leidden Wij Noach en van zijn afstammelingen: David, Salomo, Job, Jozef, Mozes en A�ron. Zo belonen Wij de goeden.

85. En Zacharia, Johannes, Jezus en Elias. Elk hunner behoorde tot de deugdzamen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 05:15
De Evangelie�n zijn zuiver en voldoende om als individu door het leven te komen. De rest is (politiek) machtsgeleuter dat uiteindelijk steeds op hetzelfde uitloopt. Het is volslagen irrelevant of Jezus, Mohammed, Mozes, Boedha of welke mens dan ook tegelijk ook God waren. Pak op wat ze aan goeds te zeggen hadden en doe er wat mee. Iedere politicus die zich laat rugdekken door geestelijken, of die zich op een schepper beroept, is voor mij een godslasteraar.

                                             ��ALZUKAR




Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door vradig

In de soennitische orthodoxie is de koran het eeuwige en ongeschapen Woord van Allah


Wij zijn geen christenen die een Profeet als god naast Allah plaatsen.


Volgens de Indjil volgens Johannes is Jezus het Woord van God in een lichaam. zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+1&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl

Over Johannes (de Doper): Hij is ook profeet (zie vers 6: Er kwam iemand die door God gezonden was hij heette Johannes; hij kwam zeg maar de weg voorbereiden. O.a. de Indjil volgens Matte�s (hoofdstuk 3) geeft meer informatie: 1 In die tijd trad Johannes de Doper op in de woestijn van Judea. Hij verkondigde: 2 �Kom tot inkeer, want het koninkrijk van de hemel is nabij!� 3 Dit was de man over wie de profeet Jesaja sprak toen hij zei: �Luid klinkt een stem in de woestijn: �Maak de weg van de Heer gereed, maak recht zijn paden.� (Jesaja is dus ook een profeet; rond 700vC). 

De koran noemt ook Johannes, bv. in 19:12: 12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,

Andere tekstplaatsen zijn 21:90 (De Profeten)
90. Toen verhoorden Wij zijn gebed en beloofden hem Johannes en Wij maakten zijn vrouw geschikt (een kind te krijgen). Zij plachten met elkander te wedijveren in goede werken en zij riepen Ons in hoop en vrees aan en waren nederig voor Ons. 

3:39 (Het Huis van Imraan)
39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn. 
Johannes vervulde een profetie van Jesaja (hoofdstuk 40). Jezus vertelt zelf over Johannes in de Indjil volgens Matthe�s (hoofdstuk 11) het volgende:
7 Toen ze weer vertrokken, begon Jezus met de mensen over Johannes te spreken: �Waar zijn jullie in de woestijn naar gaan kijken? Naar het wuiven van het riet in de wind? 8 Wat zijn jullie dan gaan zien? Een mens die rijk gekleed ging? Welnee, wie rijk gekleed is, verkeert in koninklijke kringen. 9 Maar wat zijn jullie dan wel gaan zien? Een profeet? Jazeker, zeg ik jullie, en zelfs meer dan een profeet. 10 Hij is degene over wie geschreven staat: �Let op, ik zend mijn bode voor je uit, hij zal een weg voor je banen.� 11 Ik verzeker jullie: er is onder allen die uit een vrouw geboren zijn nooit iemand opgetreden die groter was dan Johannes de Doper; maar in het koninkrijk van de hemel is de kleinste nog groter dan hij. 12 Sinds de dagen van Johannes de Doper wordt het koninkrijk van de hemel door geweld bedreigd en proberen sommigen er zelfs met geweld beslag op te leggen. 13 Want de profetie�n van alle profeten en van de wet reiken tot de dagen van Johannes. 14 En voor wie het wil aannemen: hij is Elia die komen zou. 15 Laat wie oren heeft goed luisteren!

6:84-85 6:85 (Het Vee)
84. En Wij gaven hem Iza�k en Jacob; Wij leidden elk hunner en voordien leidden Wij Noach en van zijn afstammelingen: David, Salomo, Job, Jozef, Mozes en A�ron. Zo belonen Wij de goeden.

85. En Zacharia, Johannes, Jezus en Elias. Elk hunner behoorde tot de deugdzamen.

 

Natuurlijk is Jezus een profeet van God.Hij is ook het woord van God(wees en hij was).

Hij(vzmh)verrichtte velen wonderen met het verlof van Allah,hij genas doven,hij deed doden herleven met het verlof van Allah.

De christenen gaan zo ver in hun liefde voor Jezus dat zij hem plaatsen als God.

Zij zeggen zelfs dat God naar de aarde kwam in jezuslichaam en dat hij stierf voor de zonden van Hitler,stalin en nog andere mensen.

En er is ook andere groep die zegt dat God zijn zoon naar de aarde zond om gedood te worden door zijn eigen schepsels.

Dit zie ik als godslastering.

Zij zeggen over God niks dan leugens daarom volgen zij niet de weg van Abraham(hij behoorde niet tot de veelgodenaanbidders).

 

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n oftewel Trinity)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

Het zou dus echt dom zijn om te zeggen dat moslims de Profeet Mohammed behandelen als God terwijl zij zelf vergeten hoe zij de Profeet Jezus behandelen.

Dat is wat ik ervan vind.

136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 14:40
Beste Islam 01, voor jou het volgende:

Evangelie van Lucas 22,
47 Hij was nog niet uitgesproken of daar kwam een troep, voorafgegaan door een van de twaalf, Judas. Deze trad op Jezus toe om hem te kussen;
48 Maar Jezus zei tot hem: Judas verraad ge de Mensenzoon met een kus?;
49 Toen zij die om hem heen stonden bemerkten wat er ging gebeuren, vroegen ze: Heer, zullen we met het zwaard er op inslaan?;
50 En een van hen gaf de knecht van de hogepriester een slag en hieuw hem het rechteroor af;
51 Maar Jezus greep in en zei: Laat het hierbij. En Hij raakte het oor aan en genas hem.

Begrijp je wat hier word gezegd?

                                            ALZUKAR








Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 02:03

136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

ik wil even inzoomen op de zinssnede "de stammen". Jacob is de zoon van Iza�k en Iza�k is de zoon van Abraham.
Jacob had 12 zonen; naast Jozef Gad, Aser, Ruben, Simeon, Levi, Juda, Issachar, Zebulon, Jozef, Benjamin, Dan en Naftali (dit zijn de stammen; zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABl_(volk)

Dit kunnen we ook terugvinden in Koran hoofdstuk 12:
4. Toen Jozef tot zijn vader zeide: "O mijn vader, (in mijn droom) zag ik elf sterren en de zon en de maan en ik zag ze zich voor mij nederwerpen."
5. Hij zeide: "O, mijn zoon, verhaal uw broedars uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
6. "En zo zal uw Heer u verkiezen en u de verklaring der dingen onderwijzen en Zijn gunst aan u en aan de familie van Jacob vervohnaken, zoals Hij die voordien aan twee uwer voorvaderen, Abraham en Izaak had voltooid. Voorwaar, uw Heer is Alwetend, Alwijs."
7. Voorzeker, er zijn voor de zoekers (naar waarheid) tekenen in (de geschiedenis van) Jozef en zijn broeders.

Jozef was het lievelingetje van Jacob en daarom haatten zijn broers hem: 4 De broers zagen wel dat hun vader het meest van Jozef hield. Daarom konden ze Jozef niet uitstaan en kon er geen vriendelijk woord voor hem af. (Genesis 37), zeker toen hij deze droom had:  9 Opnieuw kreeg hij een droom die hij aan zijn broers vertelde. �Ik heb alweer een droom gehad,� zei hij. �Nu bogen de zon, de maan en elf sterren zich voor mij neer.� 10 Toen hij dit aan zijn vader en zijn broers vertelde, wees zijn vader hem terecht: �Zeg, wat is dat voor een droom! Moeten ik, je moeder en je broers ons soms voor jou komen neerbuigen?� 11 De broers konden Jozef wel vermoorden, maar zijn vader bleef nadenken over wat er gebeurd was.

De elf sterren waren zijn broers, de zon is Jacob en de maan in droom is zijn moeder. Zijn broers verkochten Jozef als slaaf waarna hij terechtkwam in Egypte. In Egypte wordt hij na lange tijd uiteindelijk onderkoning, waardoor hij in de positie kwam dat hij zijn familie kon helpen, omdat er een grote hongersnood was (de droom van 7 vette jaren en 7 magere jaren). Zijn hele familie verhuisde naar het Gosen, dat is in het oosten van Egypte. Na een tijdje kwam er een farao die Jozef niet gekend had en vond de Isra�lieten (een andere naam van Jacob is Isra�l; zie Genesis 32:29) maar irritant en gevaarlijk. Hij behandelde ze als slaven en toen begonnen zij tot God te roepen waarna God Mozes riep om hen uit Egypte te leiden. 

In het boek na Genesis, Exodus (Exodus=uittocht) hoofstuk 1 staat:
1 Dit zijn de namen van de zonen van Isra�l die samen met hem, Jakob, naar Egypte waren gekomen, ieder met zijn gezin: 2 Ruben, Simeon, Levi, Juda, 3 Issachar, Zebulon, Benjamin, 4 Dan, Naftali, Gad en Aser. 5 Jozef was al langer in Egypte. In totaal waren daar toen zeventig personen die rechtstreeks van Jakob afstamden. 6 Jozef en zijn broers en al hun generatiegenoten stierven, 7 maar hun nakomelingen kregen veel kinderen en zo breidden de Isra�lieten zich steeds meer uit. Ze werden zo talrijk dat ze het hele land bevolkten.
8 Er kwam in Egypte een nieuwe koning aan de macht, die Jozef niet gekend had. 9 Hij zei tegen zijn volk: �De Isra�lieten zijn te sterk voor ons en te talrijk. 10 Laten we verstandig handelen en voorkomen dat dit volk nog groter wordt. Want stel dat er oorlog uitbreekt en zij zich aansluiten bij onze vijanden, de strijd tegen ons aanbinden en uit het land wegtrekken!� 11 Er werden slavendrijvers aangesteld die de Isra�lieten tot zware arbeid dwongen. (..)

23 Jaren gingen voorbij, en de koning van Egypte stierf. Maar de Isra�lieten gingen nog altijd onder dwangarbeid gebukt. Ze klaagden luid en hun hulpgeroep steeg op naar God. 24 God hoorde hun jammerkreten en dacht aan het verbond dat hij met Abraham, Isaak en Jakob had gesloten. 25 Hij zag hoe de Isra�lieten leden en trok zich hun lot aan. (Exodus hoofdstuk 2, zie verder http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ex+2%2C23-4%2C31&id 18=1&pos=1&set=10&lang=nl )
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2006 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door Amir


Als iemand nu de heilige profeet, die dus als het ware de de
fysieke�afspiegeling was van het Woord van Allah, afbeeld als een terorrist
of iets anders afschuwelijks, dan zegt men dus dat God's boodschap
afschuwelijk is, en daarmee God zelf.


Waar staat in de koran dat de profeet de fysieke afspiegeling was van het
Woord van Allah?
maar laat nu de profeet de fysieke afspiegeling van het Woord van Allah
zijn.....Jezus ishet Woord van God/Allah, zoals het in resp. het
evangelie en de koran geschreven staat.

Jouw reactie, het tumult in de wereld en de uitslag van de poll laten zien
dat degene die een afspiegeling is van het Woord van Allah, bijna als een
godheid beleefd wordt. Dan is het toch wel vreemd dat Christenen door
Moslims zo bekritiseerd worden omdat ze Jezus, het Woord van God zelf,
als God zien, terwijl er legio plaatsen in de bijbel aant wijzen zijn waar
staat dat Jezus idd een goddelijke status heeft.

Godslastering lijkt mij uitsluitend een feit als God rechtstreeks
geblameerd wordt. Mohammed is niet God.... dus is er geen sprake van
godslastering. Anders zou het cartooneren van iedere kalif of imam die
het woord van Allah doorgeeft en voorleeft godslastering zijn.

Jezus blameren zou echter wel godslastering zijn. Maar christenen
reageren dan doorgaans niet met het in de fik steken van ambassades
etc. Zouden ze minder gekwetst zijn? Integendeel... Maar God maakt op
tal van plaatsen duidelijk dat hij goed voor zichzelf kan opkomen. Hem
komt de wraak en de toorn toe... Maar gelukkig leven we nog in het
tijdperk van de Genade.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.