Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 678910 11>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 21 maart 2006 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Peter in deze zaken hebben de mensen wel gelijk... En kijk eens bv,hoe er in Amerika nu gereageerd wordt op het homo huwelijk... Gevoed uit het christelijk geloof. Bestaat de mogelijkheid in Amerika dat je de doodstraf krijgt als je besluit het christendom vaarwel te zeggen en moslim te worden?

Ik denk dat het een mengeling is van onwetendheid van mensen die de boeken lezen,deze mensen DENKEN te begrijpen wat God nu precies bedoelde en gaan er vervolgens op hun manier naar leven,al dan niet gevoed vanuit hun cultuur.Of over hoe anderen er over denken dan wel hebben gedacht. Je zegt wat ik continu stel. De mens die zich op de stoel van God zet. De sharia is daarbij een ideaal hulpmiddel.

Zoals je ouderwetse Imaams hebt zijn er ook ouderwetse priesters en Joodse godsdienstwijzen.... Mee eens.

Vraag me af of al die ouderdom altijd met wijsheid gepaard gaat...De een komt van de berg afrollen en de ander uit een stoffige kerker van een klooster... 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 13:37
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

 maar waarom heeft de rechtbank hem de doodstraf gegeven .. wat werdt er door hun gezegd.. of weetje maybe in welke topic ik zijn verhaal kan lezen ???nogmaaals ben dr niet mee eens ..



Gisteravond in het tv-journaal van 22.00 uur op Ned.3(kun je nog een keer zien denk ik via internet). Verder in o.a. de krant Trouw van vandaag (voorpagina, onderaan). Graag gedaan.


Dankjewel..ik zal proberen het te kunnen kijken op internet Kheb het druk hoop dat ik het niet mis..

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 13:40
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Verder zal ik niks meer plaatsen wat dit soort dingen betreft maar wilde even de ogen van peter pan doen opengaan.

Een sterk stuk waaruit blijkt,dat het kwaad geen enkele grens kent.

juistem

gewoon niet normaal
pfff ik wou dat ik zelf zulke mensen kon aanpakken

Geldt dat ook voor de man in Afganistan? Misschien zou het wel mooi zijn voor handtekeningen vanuit de moslim wereld (wereld wijd)Om het leven van deze man te sparen. 

Dat zou wel mooi zijn.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 13:42
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Peter in deze zaken hebben de mensen wel gelijk... En kijk eens bv,hoe er in Amerika nu gereageerd wordt op het homo huwelijk... Gevoed uit het christelijk geloof. Bestaat de mogelijkheid in Amerika dat je de doodstraf krijgt als je besluit het christendom vaarwel te zeggen en moslim te worden?Nee dat niet en gelukkig maar.....

Ik denk dat het een mengeling is van onwetendheid van mensen die de boeken lezen,deze mensen DENKEN te begrijpen wat God nu precies bedoelde en gaan er vervolgens op hun manier naar leven,al dan niet gevoed vanuit hun cultuur.Of over hoe anderen er over denken dan wel hebben gedacht. Je zegt wat ik continu stel. De mens die zich op de stoel van God zet. De sharia is daarbij een ideaal hulpmiddel.Klopt.... Maar ik denk dat er ook moslims zijn die dat wel zien en moeite hebben met het continu bevestigen van wat we zien,wat voorkomt in bepaalde landen.Genoeg moslims die ons rechtssysteem wel goed vinden,genoeg die stemmen.

Zoals je ouderwetse Imaams hebt zijn er ook ouderwetse priesters en Joodse godsdienstwijzen.... Mee eens.

Vraag me af of al die ouderdom altijd met wijsheid gepaard gaat...De een komt van de berg afrollen en de ander uit een stoffige kerker van een klooster... 

 

 

 
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 14:20

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

 

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

 

 

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

 

Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door Murat

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

 

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

 

 

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 15:18

De theorie is mooi. De praktijk is anders.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 19:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De theorie is mooi. De praktijk is anders.

 

ja duhhhhh
maareh wat heeft dat dan met de islam te maken

En kom niet zeggen dat je dat niet vindt want dat suggereer  je wel..

hmmmmmm

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 03:59

Ik denk dat ik heel duidelijk ben.

In theorie werkt veel, de praktijk is heel anders.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 04:16
In eerste instantie geplaatst door Murat

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

 

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

 

 

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

 

Idd Murat en dat maakt de Afgaanse rechtsspraak tegenstrijdig aan de Koran,waneer men mensen op grond van hun keuze de doodstraf geeft.  Laat de rechtbank deze zaken maar eens ontkrachten....
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 04:18

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Wat Peter wil is dat Moslims vaker hun stem verheffen,als het om fouten gaat door moslims gemaakt die de Koran slecht intepreteren.Moslims die wel heel goed weten hoe,de vork in de steel zit moeten zich vaker hard maken tegen deze dwalenden..... Zoals westerse mensen dat doen waneer zij op de barikaden staan voor meer humaniteit in de wereld.En ook ik zie dat te weinig,maar in Libanon zijn de eerste tekenen zichtbaar van duidelijk verzet!

Wel geef ik de moslims gelijk,dat ook aan westerse zijde nog te weinig mensen zijn die om deze zaken geven.... Vandaar dat de wereld draaid zoals hij draaid.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 04:49

Beste Ruud,

Wie zegt dat Moslims hun afkeur niet laten blijken over dergelijke praktijken?

 De profeet heeft gezegd: "Wie van jullie een slechte daad ziet,
laat hem het met zijn handen veranderen (via daden); als hij dat
niet kan, dan via zijn tong (woorden); als hij dat niet kan, dan via zijn
hart (door het innerlijk te verwerpen) en dat is de zwakste
vorm van het geloof.

Wat een Moslim ook doet of zegt, mensen zoals peter pan zullen toch nooit tevreden zijn. (wij zoeken trouwens alleen de tevredenheid van ALLAH)

 "En de Joden en Christenen zullen nooit behagen in jou vinden, totdat jij hun godsdienst volgt." (Koran hfst2 vers120)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Ruud,

Wie zegt dat Moslims hun afkeur niet laten blijken over dergelijke praktijken?

 De profeet heeft gezegd: "Wie van jullie een slechte daad ziet,
laat hem het met zijn handen veranderen (via daden); als hij dat
niet kan, dan via zijn tong (woorden); als hij dat niet kan, dan via zijn
hart (door het innerlijk te verwerpen) en dat is de zwakste
vorm van het geloof. Theorie. en de praktijk?

Wat een Moslim ook doet of zegt, mensen zoals peter pan zullen toch nooit tevreden zijn. (wij zoeken trouwens alleen de tevredenheid van ALLAH) Wat een vooronderstelling.

 "En de Joden en Christenen zullen nooit behagen in jou vinden, totdat jij hun godsdienst volgt." (Koran hfst2 vers120) Het slachtoffer. De moslim die kraait dat de islam het ware geloof is. Vindt die moslim mijn godsdienst ok? Vindt de moslim het hindoeisme ok? Vindt de moslim het boedhisme ok? Vindt de moslim deze geloven ok?

Nee, de islam moet de wereld veroveren.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 05:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Ruud,

Wie zegt dat Moslims hun afkeur niet laten blijken over dergelijke praktijken?

 De profeet heeft gezegd: "Wie van jullie een slechte daad ziet,
laat hem het met zijn handen veranderen (via daden); als hij dat
niet kan, dan via zijn tong (woorden); als hij dat niet kan, dan via zijn
hart (door het innerlijk te verwerpen) en dat is de zwakste
vorm van het geloof.

Wat een Moslim ook doet of zegt, mensen zoals peter pan zullen toch nooit tevreden zijn. (wij zoeken trouwens alleen de tevredenheid van ALLAH)

 "En de Joden en Christenen zullen nooit behagen in jou vinden, totdat jij hun godsdienst volgt." (Koran hfst2 vers120)

Je leest niet goed.... Het zijn er niet genoeg... Daarom draaid de wereld zoals hij draaid..... (Zie rode text boven en jou stelling in het blauw.)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:24

Indonesie is het grootste moslim land heb ik gehoord....

Ik lees hier iets waar ik me vraagtekens bij zet...

Indonesi� stuurt versterkingen naar Papoea

(Novum/AP) - Indonesi� versterkt de paramilitaire politie in de provincie Papoea met een extra detachement, doorgaans vierhonderd man. Dat heeft het staatspersbureau Antara woensdag bericht. In Papoea werden vorige week tijdens een demonstratie vier politieagenten door een woedende menigte doodgeslagen. Een vijfde agent bezweek woensdag aan zijn verwondingen.

De paramilitaire politie is berucht om haar brute en ongedisciplineerde optreden. De commandant van de paramilitaire politie, generaal S.Y. Wenas, prees zijn mannen in Papoea tegenover Atara voor hun terughoudendheid. "Ik ben erg trots op het veiligheidspersoneel in het veld dat onder zulke omstandigheden geen wraak heeft genomen", zei hij.

Papoea's demonstreerden vorige week bij de goudmijn van het Amerikaanse bedrijf Freeport-McMoRan Copper & Gold, omdat de plaatselijke bevolking weinig terugziet van de bodemrijkdommen die daar worden gewonnen.

Mijn vraag... Hoe komt het nu,dat in een land dat door zoveel moslims bewoond wordt deze papoa mensen niets terug zien van het geld wat daar verdiend wordt.En waarom is het een amerikaans bedrijf die de rechten heeft deze grondstoffen te mogen delven?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Indonesie is het grootste moslim land heb ik gehoord....

Ik lees hier iets waar ik me vraagtekens bij zet...

Indonesi� stuurt versterkingen naar Papoea

(Novum/AP) - Indonesi� versterkt de paramilitaire politie in de provincie Papoea met een extra detachement, doorgaans vierhonderd man. Dat heeft het staatspersbureau Antara woensdag bericht. In Papoea werden vorige week tijdens een demonstratie vier politieagenten door een woedende menigte doodgeslagen. Een vijfde agent bezweek woensdag aan zijn verwondingen.

De paramilitaire politie is berucht om haar brute en ongedisciplineerde optreden. De commandant van de paramilitaire politie, generaal S.Y. Wenas, prees zijn mannen in Papoea tegenover Atara voor hun terughoudendheid. "Ik ben erg trots op het veiligheidspersoneel in het veld dat onder zulke omstandigheden geen wraak heeft genomen", zei hij.

Papoea's demonstreerden vorige week bij de goudmijn van het Amerikaanse bedrijf Freeport-McMoRan Copper & Gold, omdat de plaatselijke bevolking weinig terugziet van de bodemrijkdommen die daar worden gewonnen.

Mijn vraag... Hoe komt het nu,dat in een land dat door zoveel moslims bewoond wordt deze papoa mensen niets terug zien van het geld wat daar verdiend wordt.En waarom is het een amerikaans bedrijf die de rechten heeft deze grondstoffen te mogen delven?

Vriendjes politiek beste Ruud, Hetzelfde gebeurt in een land als Suriname waar niet-Moslims (lees christenen) aan de macht zijn en nauwelijks een half miljoen mensen wonen en waar er toch armoede heerst en dat terwijl Suriname qua grondstoffen tot een van de rijkste landen in de wereld behoort. De groepen in het binnenland van Suriname waaronder de Marrons en de Indianen zien niks terug van de rijkdommen die uit hun leefgebied door voornamelijk buitenlandse bedrijven het land worden uitgedragen. Dit voornamelijk door de schuld van de bestuurders van het land. Zo ook in Indonesi� en tal van andere landen. (denk maar aan Nigeria en Shell)...Heeft niks te maken met Moslim zijn of christen of weet ik veel wat dan ook maar alleen maar met macht.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Indonesie is het grootste moslim land heb ik gehoord....

Ik lees hier iets waar ik me vraagtekens bij zet...

Indonesi� stuurt versterkingen naar Papoea

(Novum/AP) - Indonesi� versterkt de paramilitaire politie in de provincie Papoea met een extra detachement, doorgaans vierhonderd man. Dat heeft het staatspersbureau Antara woensdag bericht. In Papoea werden vorige week tijdens een demonstratie vier politieagenten door een woedende menigte doodgeslagen. Een vijfde agent bezweek woensdag aan zijn verwondingen.

De paramilitaire politie is berucht om haar brute en ongedisciplineerde optreden. De commandant van de paramilitaire politie, generaal S.Y. Wenas, prees zijn mannen in Papoea tegenover Atara voor hun terughoudendheid. "Ik ben erg trots op het veiligheidspersoneel in het veld dat onder zulke omstandigheden geen wraak heeft genomen", zei hij.

Papoea's demonstreerden vorige week bij de goudmijn van het Amerikaanse bedrijf Freeport-McMoRan Copper & Gold, omdat de plaatselijke bevolking weinig terugziet van de bodemrijkdommen die daar worden gewonnen.

Mijn vraag... Hoe komt het nu,dat in een land dat door zoveel moslims bewoond wordt deze papoa mensen niets terug zien van het geld wat daar verdiend wordt.En waarom is het een amerikaans bedrijf die de rechten heeft deze grondstoffen te mogen delven?

Vriendjes politiek beste Ruud, Hetzelfde gebeurt in een land als Suriname waar niet-Moslims (lees christenen) aan de macht zijn en nauwelijks een half miljoen mensen wonen en waar er toch armoede heerst en dat terwijl Suriname qua grondstoffen tot een van de rijkste landen in de wereld behoort. De groepen in het binnenland van Suriname waaronder de Marrons en de Indianen zien niks terug van de rijkdommen die uit hun leefgebied door voornamelijk buitenlandse bedrijven het land worden uitgedragen. Dit voornamelijk door de schuld van de bestuurders van het land. Zo ook in Indonesi� en tal van andere landen. (denk maar aan Nigeria en Shell)...Heeft niks te maken met Moslim zijn of christen of weet ik veel wat dan ook maar alleen maar met macht.
Precies..... Nu wederom een vraag.... Hoe komt het dat in landen waar mensen wonen een klein select groepje steeds opnieuw die touwtjes in handen weet te krijgen en te behouden,als veel bevolkingsgroepen zelf vrij mogen en kunnen kiezen? (Dus even los van landen waar je al heelemaal niet kan kiezen.)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 09:12
In aardig wat landen heerst geen democratie maar oligarchie en dient het stemhokje alleen om particuliere belangenclubs een wettelijke basis te verschaffen voor hun handelen. De kiezer lokkend met dat waar hij in gelooft. Machiavelli heeft dat zo heel mooi in een handleiding beschreven. Bijvoorbeeld:

"Deel nooit de macht met degenen die je aan die macht geholpen hebben";

"De macht veroveren is ��n. Maar wil je die macht consolideren tot een dynastie, vertoon jezelf dan samen met de clerus die het vertrouwen van het volk geniet".

N�g een (van Mao): "Macht komt uit de loop van een geweer".





Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 10:19
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Wordt het dan niet eens tijd dat een aantal moslims de ambassade van Afganistan afbranden, alsook de vlaggen van Afganistan? Dat er in een islamitisch land zo gehandeld wordt tegen de koran in.

Ik garandeer je dat de islamitische wereld geen enkel protest zal laten horen tegen dit primitieve proces.

Beste Rahil, de theoretische koran blijft een lege huls als je niet bereid bent ze in de praktijk toe te passen. En juist die discrepantie tussen koranische theorie en praktijk zult zelfs jij moeten zien.

groet, PP

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik denk dat ik heel duidelijk ben.

In theorie werkt veel, de praktijk is heel anders.

nogmaals..wat heeft dat met de islam te maken ..
Het heeft weer met de mensen te maken

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:23

Is toch ook logisch. Wat is de islam zonder moslim?

Een lege huls. Een godsdienst wordt o.a. gevormd door hoe haar gelovigen de  heilige teksten praktisch vormgeven. Lijkt me heel eenvoudig.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Wordt het dan niet eens tijd dat een aantal moslims de ambassade van Afganistan afbranden, alsook de vlaggen van Afganistan? Dat er in een islamitisch land zo gehandeld wordt tegen de koran in.

Ik garandeer je dat de islamitische wereld geen enkel protest zal laten horen tegen dit primitieve proces.

Beste Rahil, de theoretische koran blijft een lege huls als je niet bereid bent ze in de praktijk toe te passen. En juist die discrepantie tussen koranische theorie en praktijk zult zelfs jij moeten zien.

groet, PP

 

 

als jij de koran hebt gelezen zoals je zegt peter..zou je deze vraag niet stellen..Je hebt echt geen idee wat de ISLAM inhoudt..je hebt nog veel te leren je verdoet je tijd gewoon zow
Waarom doe je je voor alsof je alles zo veel beter weet ?
ben jij een moslim ??
Hoe kan je het dan weten..vooriemand die moslim is en ALLAH in zn hartheeft die weet gewoon dingen al..de ware waarheid al..
Het gaatom vrede..en de liefde voor GOD voor je geloof voor je medemens verspreiden .. Niet dingen verbranden of moorden..
Als een christenen iets fouts doet..wens ik voor hem dat hij zijn straf krijgt..
Als een moslim iets fouts doet .. hoop ik zelfs nog meer dat hij een goeie straf krijgt .. want hij hoort beter te weten..Maarjah iedereen maakt fouten om ervan te leren toch..Niet iedereen is goed en slim.. slechte mensen bestaan nu eenmaal..als iedereen nou ophoudt met discussere over wat iedereen flikt en ipv daarvan samenspannen moslims of niet who cares.. en een betere plek van de wereld maken..samen iets duidelijk maken..zoveel kunnen we bereiken..maar niemand wilt dat.. en je hebt natuurlijk wel mensen maar die zijn zo zwaar in de minderheid..iedereen denkt aan zichzelf aan geld aan roem macht.. en zegaan over lijken..doe wat je kan..maar leg je er ook bij neer dat je niet alles beter kan maken..we kunnen vanalles samen bereiken maar dan moet er ook een wil zijn..en is die dr..dan moeten we mensen hebben die niet bang zijn om gehoord te worden..

 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:32
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Is toch ook logisch. Wat is de islam zonder moslim?

Een lege huls. Een godsdienst wordt o.a. gevormd door hoe haar gelovigen de  heilige teksten praktisch vormgeven. Lijkt me heel eenvoudig.

 

Wat is de moslim..zonder de islam..
Een godsdienst wordt neit gevormd..het is eral het bestaat al..
enne..een godsdienst wordt nietgevormd door hoe wij ermee omgaan..whoe wij ermee omgaan .. laat zien hoe gelovig we wel of neit ziijn..of we er respect voor hebben of niet..

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door PaGLi

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Wordt het dan niet eens tijd dat een aantal moslims de ambassade van Afganistan afbranden, alsook de vlaggen van Afganistan? Dat er in een islamitisch land zo gehandeld wordt tegen de koran in.

Ik garandeer je dat de islamitische wereld geen enkel protest zal laten horen tegen dit primitieve proces.

Beste Rahil, de theoretische koran blijft een lege huls als je niet bereid bent ze in de praktijk toe te passen. En juist die discrepantie tussen koranische theorie en praktijk zult zelfs jij moeten zien.

groet, PP

 

 

als jij de koran hebt gelezen zoals je zegt peter..zou je deze vraag niet stellen..Je hebt echt geen idee wat de ISLAM inhoudt..je hebt nog veel te leren je verdoet je tijd gewoon zow
Waarom doe je je voor alsof je alles zo veel beter weet ?Waaruit blijkt dat? Jij geeft aan dat ik nog veel moet leren. Nogal arrogant, niet waar?
ben jij een moslim ?? Moslim worden is een kleine moeite. Schijnt snel geregeld te zijn.
Hoe kan je het dan weten..vooriemand die moslim is en ALLAH in zn hartheeft die weet gewoon dingen al..de ware waarheid al.. En juist tegen deze onzin ageer ik. De hooghartigheid straalt er vanaf. Alsof waarheid slechts voorbehouden is aan de moslim.


Het gaatom vrede..en de liefde voor GOD voor je geloof voor je medemens verspreiden .. Niet dingen verbranden of moorden..
Als een christenen iets fouts doet..wens ik voor hem dat hij zijn straf krijgt..
Als een moslim iets fouts doet .. hoop ik zelfs nog meer dat hij een goeie straf krijgt .. want hij hoort beter te weten..Maarjah iedereen maakt fouten om ervan te leren toch..Niet iedereen is goed en slim.. slechte mensen bestaan nu eenmaal..als iedereen nou ophoudt met discussere over wat iedereen flikt en ipv daarvan samenspannen moslims of niet who cares.. en een betere plek van de wereld maken..samen iets duidelijk maken..zoveel kunnen we bereiken..maar niemand wilt dat.. en je hebt natuurlijk wel mensen maar die zijn zo zwaar in de minderheid..iedereen denkt aan zichzelf aan geld aan roem macht.. en zegaan over lijken..doe wat je kan..maar leg je er ook bij neer dat je niet alles beter kan maken..we kunnen vanalles samen bereiken maar dan moet er ook een wil zijn..en is die dr.. Met dit gedeelte kan ik het volledig eens zijn.

dan moeten we mensen hebben die niet bang zijn om gehoord te worden..

Ik krijg steeds meer de indruk dat wij eigenlijk niet verschillen van opvattingen. Probleem is de vorm van communicatie. Jij begrijpt totaal niet wat ik duidelijk wil maken. Andersom lijkt dat ook het geval.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

peter pan ziet alleen de splinter in het oog van de ander terwijl er in zn eigen oog een balk zit. Ik zie hem hier nergens op deze site de "praktijken" van de niet-moslims aanhalen. Broeder Murat heeft het pefecte antwoord al gegeven om 21:20

Wordt het dan niet eens tijd dat een aantal moslims de ambassade van Afganistan afbranden, alsook de vlaggen van Afganistan? Dat er in een islamitisch land zo gehandeld wordt tegen de koran in.

Ik garandeer je dat de islamitische wereld geen enkel protest zal laten horen tegen dit primitieve proces.

Beste Rahil, de theoretische koran blijft een lege huls als je niet bereid bent ze in de praktijk toe te passen. En juist die discrepantie tussen koranische theorie en praktijk zult zelfs jij moeten zien.

groet, PP

 

 

als jij de koran hebt gelezen zoals je zegt peter..zou je deze vraag niet stellen..Je hebt echt geen idee wat de ISLAM inhoudt..je hebt nog veel te leren je verdoet je tijd gewoon zow
Waarom doe je je voor alsof je alles zo veel beter weet ?Waaruit blijkt dat? Jij geeft aan dat ik nog veel moet leren. Nogal arrogant, niet waar?Nee hoor..dat blijkt gewoon aan hoe jij reageert..
ben jij een moslim ?? Moslim worden is een kleine moeite. Schijnt snel geregeld te zijn.je kan zoveel zo makkelijk regelen..het gaat erom of het ook in je hart zit..
Hoe kan je het dan weten..vooriemand die moslim is en ALLAH in zn hartheeft die weet gewoon dingen al..de ware waarheid al.. En juist tegen deze onzin ageer ik. De hooghartigheid straalt er vanaf. Alsof waarheid slechts voorbehouden is aan de moslim.Het is geenonzin..hoe kan je over iets praten waar je geen ervaring over heb..We zeggen de waarheid aan zoveel mensen..wilt iemand dan ook maar luisteren ? en tja..ik ben bang dat je het maar onzin moet blijven vinden want elk muslim zal zo blijven..Het is geen hooghartigheid..maar als je het zo wilt opvatten..


Het gaatom vrede..en de liefde voor GOD voor je geloof voor je medemens verspreiden .. Niet dingen verbranden of moorden..
Als een christenen iets fouts doet..wens ik voor hem dat hij zijn straf krijgt..
Als een moslim iets fouts doet .. hoop ik zelfs nog meer dat hij een goeie straf krijgt .. want hij hoort beter te weten..Maarjah iedereen maakt fouten om ervan te leren toch..Niet iedereen is goed en slim.. slechte mensen bestaan nu eenmaal..als iedereen nou ophoudt met discussere over wat iedereen flikt en ipv daarvan samenspannen moslims of niet who cares.. en een betere plek van de wereld maken..samen iets duidelijk maken..zoveel kunnen we bereiken..maar niemand wilt dat.. en je hebt natuurlijk wel mensen maar die zijn zo zwaar in de minderheid..iedereen denkt aan zichzelf aan geld aan roem macht.. en zegaan over lijken..doe wat je kan..maar leg je er ook bij neer dat je niet alles beter kan maken..we kunnen vanalles samen bereiken maar dan moet er ook een wil zijn..en is die dr.. Met dit gedeelte kan ik het volledig eens zijn. hmmmm  

dan moeten we mensen hebben die niet bang zijn om gehoord te worden..

Ik krijg steeds meer de indruk dat wij eigenlijk niet verschillen van opvattingen. Probleem is de vorm van communicatie. Jij begrijpt totaal niet wat ik duidelijk wil maken. Andersom lijkt dat ook het geval.

Nee we verschillen niet echt wooow veel..maar ik heb een hele andere kijk....en jij ook ..... Probleem is dat jij dingen duidelijk maakt met andere woorden .. En ik maak dingen duidelijk met ook andere woorden .. en op een zekere punt snappe we elkaar wel .. maar we gaan met andere wegen naar de punt..snap je wat ik bedoel ..Ik geef jou niet gelijk..Jij geeft mijniet gelijk..we snappen alleen mekaar op een zekere hoogte wel..Ik sta ergens anders .. en jij ook .. maar bereiken willen we toch wel hetzelfde

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:43

Ik vind je opvattingen over de islam onbegrijpelijk. Ik krijg er een heel nare smaak van in de mond. En waarschijnlijk bedoel jij het heel goed.

Wat ik niet begrijp is het volgende:

1. Hoe kan je het dan weten..vooriemand die moslim is en ALLAH in zn hartheeft die weet gewoon dingen al..de ware waarheid al..

Je stelt dat als je moslim bent en Allah in zijn hart heeft, die weet........de ware waarheid al. Waarom moet je daar moslim voor zijn? Waarom kan een hindoe of christen niet net zo dicht bij God staan?

2. Kun jij begrijpen dat een christen of boedhist vanuit zijn eigen perceptie, vanuit zijn eigen overtuiging en geloof net zo gelovig is als een moslim? Waarom is de islam zaligmakend? Ik geloof daar niet in. Ik geloof wel dat een moslim zegt dat hij/zij de islam als meest volmaakt zien. Maar voor mij geld hetzelfde voor de christen.

Maar ik zal nooit zeggen dat het christendom het meest volmaakte is. Daarvoor is geloof te individueel. De moslim die besloten heeft christen te worden heeft voor mij net zoveel recht op deze individuele geloofskeuze als de christen die besluit moslim te worden.

Bij mij past het christendom als een handschoen. Het voelt goed aan christen te zijn, in volle overtuiging. Maar, is daarom mijn christendom zaligmakend? Voor mij wel, voor een ander niet. Prima toch.

Kies dat geloof waar je je goed voelt. Daar waar je het idee hebt contact te kunnen maken met je Schepper. Maar geef ieder individu het recht op vrije keuze. En dat mis ik binnen de islam. Het recht op vrije keuze, om een andere godsdienst te kiezen.

Wat ik wil? Waarschijnlijk hetzelfde als jij. Ik wil vrede voor mij, mijn vrouw, mijn kinderen en kleinkind. En mijn overtuiging is dat jij dat ok wilt.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind je opvattingen over de islam onbegrijpelijk. Ik krijg er een heel nare smaak van in de mond. Mijn opvattingen zijn mijn opvattingen ikzeg ze niet om jou er tevreden mee te houden..tja en niet alles is begrijpelijk in het leven .. heb je een nare smaak ? spoel je mond dan .. want geloof me jou opmerkingen komen bij niemand goed over.. En waarschijnlijk bedoel jij het heel goed. waarschijnlijk ?? alles wat ik zeg bedoel ik goed.. 

Wat ik niet begrijp is het volgende:

1. Hoe kan je het dan weten..vooriemand die moslim is en ALLAH in zn hartheeft die weet gewoon dingen al..de ware waarheid al..

Je stelt dat als je moslim bent en Allah in zijn hart heeft, die weet........de ware waarheid al. Waarom moet je daar moslim voor zijn? Waarom kan een hindoe of christen niet net zo dicht bij God staan? Iedereen kan dicht bij GOD staan .. maar wij hadden het over de waarheid..je kan er niet over blijve discussere want jij hebt die ervaring niet dus...

2. Kun jij begrijpen dat een christen of boedhist vanuit zijn eigen perceptie, vanuit zijn eigen overtuiging en geloof net zo gelovig is als een moslim? Heb ik daar ooit aan getwijfeld dan ? vent..je hebt het over de islam..dus mijn reacties zulle dan ook uit dit punt zijn ..Waarom is de islam zaligmakend? Ik geloof daar niet in.doe wat je niet laten kan .. niemand dwingt je  Ik geloof wel dat een moslim zegt dat hij/zij de islam als meest volmaakt zien. Maar voor mij geld hetzelfde voor de christen. ja duss.. ? is daar iets mis mee dan .. is toch logisch .. mijn liefde voor mijn geloof heb jij ook voor jouw geloof..heb respect voor elkaars geloof..

Maar ik zal nooit zeggen dat het christendom het meest volmaakte is. Daarvoor is geloof te individueel. De moslim die besloten heeft christen te worden heeft voor mij net zoveel recht op deze individuele geloofskeuze als de christen die besluit moslim te worden. Iedereen moet doen wat die niet laten kan .. als ik het niet fout heb heeft rahil amin een stuk uit de KORAN geciteerd die dat zegt..

Bij mij past het christendom als een handschoen. Het voelt goed aan christen te zijn, in volle overtuiging. Maar, is daarom mijn christendom zaligmakend? Voor mij wel, voor een ander niet. Prima toch.Ik zeg ook neit dat er iets mis mee is..het intereseert me niet..jij hoeft niet te weten hoe diep mijn geloof bij mij zit..het gaat niet om jou of anderen .. het gaat om MIJ EN GOD .. en ermheen heb je life..en people.. ja toch .. laat ieder .. ieder zn eige mening

Kies dat geloof waar je je goed voelt. Daar waar je het idee hebt contact te kunnen maken met je Schepper. Maar geef ieder individu het recht op vrije keuze. En dat mis ik binnen de islam. Het recht op vrije keuze, om een andere godsdienst te kiezen. Waarom moet jij iets missen in de islam .. is het jou geloof ?? ga niet ergens minpunten proberen te zoeken als er nog genoeg mispunten bij jou zijn .. nogmaals zeg ik lees het stukje van rahil amin .. ik zet het zometeen wel nog eens voor je neer...beter lezen next time  Het maakt niet uit als ik het zeg..daar heb je tenminste bewijs.. hmmm

Wat ik wil? Waarschijnlijk hetzelfde als jij. Ik wil vrede voor mij, mijn vrouw, mijn kinderen en kleinkind. En mijn overtuiging is dat jij dat ok wilt.

groet,

PP

 

Natuurlijk is dat wat iedereen wilt..VREDE ..
ISLAM is a RELIGION of peace ..
Maar is er in de wereld vrede? nee .. kijk wat mensen flikken .. wat heeft GODdienst er dan mee te maken..tja je kan het MISBRUIKEN .. maar je hebt ook mensen die getikt zijn in hun bovekamertje..dus zoek de dingen die je mist bij de mensen niet in de ISLAM

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door Murat

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Meest Genadevolle

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

 

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

 

 

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

 

Lees dit nog maar eens  lieverd.. en ik vraag me af welke KORAN jij leest..
Iedereen heeft het recht om dingen logisch te vinden en niet .. maar hou wel in de gaten dat .. dat jou gedachtes zijn .. en verwacht niet dat iedereen ze deelt..
Jij staat niet neutraal en je denkt niet altijd nuchter..maar als vrede is wat jij wilt.. vind ik dat je wel een hele bijzondere weg hebt om daar heen te gaan

 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 14:34

Dat is dan wederzijds. Je komt slechts met theorieen. Lege (koranische) teksten die in landen waar het in de praktijk werd gebracht, tot grote menselijke drama's kwam.

Jouw wijze naar de islam kijken is kijken als de overtuigde communist naar de werken van Carl Marx. Ook die overtuigde communist blijft uitkramen dat het communisme de waarheid is.

Lege woorden, niet meer dan dat. De praktijk heeft de theorie allang ontkracht, zo ook de theoretische islam. 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 678910 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.