Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Koran interpretatie van de vlgende verzen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Koran interpretatie van de vlgende verzen
    Geplaatst op: 26 maart 2006 om 12:26

Salaam Aleikoum,

Een niet moslim vertelde dat het in de islam is toegestaan om een niet-moslim zonder recht te doden. De persoon haalde hierbij enkele verzen uit de koran bij om zijn standpunt te bekrachtigen. Nu is mijn vraag of dit werkelijk zo is, persoonlijk denk ik dat degene het fout geinterpreteerd om zijn gelijk te halen.
Ik ga daarom de verzen hieronder zetten ,en zou iemand dan de interpretatie ervan kunnen achterhalen zodat ik ze dat aan de desbetreffende persoon kan tonen? Djazakoe Allahoe gairan, wa salaam aleikoum!

Sura Baqarah, aya 190: En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.

"     ", aya 191: En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen van waar zij jullie hebben verdreven. En fitnah is erger dan doodslag.

"   ",aya 218: Voorwaar degenen die geloven en degenen die uitgeweken zijn en strijden op de Weg van Allah, zij zijn degenen die hopen op de Barmhartigheid van Allah. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.

Surah Eli-Imran, aya 152: En voorzeker , Allah heeft Zijn belofte aan jullie vervuld toen jullie met Zijn toestemming hen (jullie vijanden) gingen doden, totdat jullie versaagden, enzovoort.

Surah At Taubah, aya 5: En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen, en de shalat onderhouden en de zakat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is vergevingsgezind, meest Barmhartig.

"     ", aya 111: Voorwaar, Allah heeft van de gelovigen hun levens en bezittingen gekocht omdat er voor hen het Paradijs is. Zij strijden op de Weg van Allah, zodat zij doden en worden gedood, als een belofte waar Hij Zich aan heeft verbonden, een Waarheid (die staat vermeld) in de Taurat, en de Indjil en de Koran. En wie is zijn belofte meer trouw dan Allah? Verheugt jullie daarom over jullie koop die jullie met Hem hebben gesloten. En dat is de geweldige overwinning.

* het schuingedrukte zijn de woorden die de persoon heeft aangehaald 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:04
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Salaam Aleikoum,

Een niet moslim vertelde dat het in de islam is toegestaan om een niet-moslim zonder recht te doden. De persoon haalde hierbij enkele verzen uit de koran bij om zijn standpunt te bekrachtigen. Nu is mijn vraag of dit werkelijk zo is, persoonlijk denk ik dat degene het fout geinterpreteerd om zijn gelijk te halen.
Ik ga daarom de verzen hieronder zetten ,en zou iemand dan de interpretatie ervan kunnen achterhalen zodat ik ze dat aan de desbetreffende persoon kan tonen? Djazakoe Allahoe gairan, wa salaam aleikoum!

Sura Baqarah, aya 190: En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.

Zoals we in aya 190 kunnen lezen. Staat er dat je tegen degenen moet strijden, die tegen de moslims vechten. Dus niet niet-moslims zonder rechten te doden.

"     ", aya 191: En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen van waar zij jullie hebben verdreven. En fitnah is erger dan doodslag.

 Dit is het vervolg op aya 190 dat verder verteld dat je de heilige oorlog moet voorzeten tegen de genen die de moslims hebben verdreven van hun plaatsen.

191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

 

192. Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

dit vind ik wel genoeg om te concluderen dat je een ongelovige niet zomaar mag doden.

Surah Eli-Imran, aya 152: En voorzeker , Allah heeft Zijn belofte aan jullie vervuld toen jullie met Zijn toestemming hen (jullie vijanden) gingen doden, totdat jullie versaagden, enzovoort.

 

Surah At Taubah, aya 5: En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen, en de shalat onderhouden en de zakat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allah is vergevingsgezind, meest Barmhartig.

"     ", aya 111: Voorwaar, Allah heeft van de gelovigen hun levens en bezittingen gekocht omdat er voor hen het Paradijs is. Zij strijden op de Weg van Allah, zodat zij doden en worden gedood, als een belofte waar Hij Zich aan heeft verbonden, een Waarheid (die staat vermeld) in de Taurat, en de Indjil en de Koran. En wie is zijn belofte meer trouw dan Allah? Verheugt jullie daarom over jullie koop die jullie met Hem hebben gesloten. En dat is de geweldige overwinning.

* het schuingedrukte zijn de woorden die de persoon heeft aangehaald 

7. Hij is het, Die u het Boek heeft neergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan God en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:33

When the sacred months are over slay the idolaters wherever you find them. Take them captive, besiege them, and lie in ambush everywhere for them. [9:5]

Koran 9:1.
Dit is de verklaring van ontheffing door God en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.
2. Gaat daarom in het land rond voor vier maanden en weet, dat gij God niet kunt ontsnappen en dat God de ongelovigen zal vernederen.
3. En dit is een verklaring van God en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat God alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij God niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen.
4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, God heeft de godvruchtigen lief.
5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
6. En als ��n der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.
7. Hoe kan er een verbond bestaan voor de afgodendienaren met God en Zijn boodschapper, met uitzondering van hen, met wie gij in de heilige Moskee een verbond hebt gesloten? Zolang zij daarom getrouw jegens u zijn, weest getrouw jegens hen. Voorzeker, God heeft de godvruchtigen lief.
13. Wilt gij een volk niet bestrijden dat zijn eden heeft gebroken en plannen smeedde om de boodschapper te verdrijven en dat het eerste was om tegen u te beginnen? Vreest gij hen? Neen, God is het meest waardig, dat gij Hem zoudt vrezen als gij gelovigen zijt.
14. Bestrijdt hen, God zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten.


Dit gaat over een groep Mushrikeen die alle verbonden met de moslims brak, en die oorlog wilden met de moslims. Allah vraagt ze eerst om op te houden en berouw te tonen, dat zou beter zijn voor hun. Maar zij hingen deze waarschuwing aan de muur en wouden vechten. Allah maakt duidelijk dat dit gevecht alleen met de mensen is die dat verbond braken en niet de Mushrikeen die er niks mee te maken hebben, zie vers vier. Allah zegt, dan als de maanden voorbij zijn doodt ze.

Wat zou die moeten zeggen? Vlucht? Laat ze de kinderen en vrouwen verkrachten en huizen beroven? Of als een leeuw tegenover ze staan? Allah zei doodt ze, en logish. Als ik zeg dat Mandela zei, 'Doodt elke Vietnamees die je ziet!' Dan zou je denken, hij is gek. Maar wanneer ik je vertel dat hij zijn leger aanmoedigde die tegenover een vietnamese leger stond, die slechte dingen deed op aarde dan zou je zeggen, 'Wat een held die man'.

Zo moet je ook die Qur'an vers in context lezen. En verder zegt Allah dat als een van de afgodendienaren waarmee we in oorlog zijn, dus zelfs soldaten onze hulp en bescherming zoeken, wij dat aan hun moeten geven. En verder staat er, voer hem ook naar een plaats waar hij veilig is! Zelfs de meest genadige Generaal zou zeggen, 'Laat ze gaan als ze stoppen'. En Allah zegt, breng ze ook naar een veilige plaats. Verder wordt duidelijk gemaakt dat zij eerst begonnen en dit een vergelding is voor hun.

Dus hoe kan iemand deze stukje pakken en iedereen doden die hij buiten tegenkomt? Hoe kan dat? Als je zo speelt, dan mogen wij niet eens bidden volgens hun. Want Allah zegt het volgende.

Koran 4:43. O jullie die geloven! Kom niet to het gebed als jullie bedwelmd zijn.

Zie je? Er staat, 'Kom niet tot het gebed' Toch? Daarom moet je in de hele Qur'an geloven en niet stukjes uit het context halen. Niemand heeft het zo gedaan en niemand mag het nu zo doen. Er zijn velen kufaar die deze verzen gebruiken en ons zwart willen maken. Ik heb velen van hun gedebateerd Alhamdolillah. Als ik zeg, 'In mijn dromen had ik vleugels en vloog ik over bergen' Zij Quoten ze zo, 'Ik had vleugels en ik vloog over bergen'.

Ze laten je niet alles zien. Dit is een vieze spel die ze spelen. De verzen die je aanhaalt zijn niks vergeleken met de verzen die ze uit het context hebben gehaald. Ik zal ze Insha'Allaah antwoorden en hier plaatsen, zodat onze broeders met kennis bewapend worden en een doeltreffende antwoord kunnen geven op hun leugens.



Koran 60:8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; zeker, God heeft de rechtvaardigen lief.
9. Maar God verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:45

191: En doodt hen waar jullie hen ook aantreffen en verdrijft hen van waar zij jullie hebben verdreven. En fitnah is erger dan doodslag.

Koran 2:190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen u strijden [Dus niet onschuldigen], maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.
191.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192.
Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.
193.
En bestrijdt hen, totdat er geen fitnah [Ongeloof en Vervolging] meer is en de godsdienst alleen voor God wordt [Dus tot Dag des Oordeels en todat er geen vervolging meer is]. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Het antwoord zit in die verzen, waarom denk je dat ze je niet alles laten zien? Er staat hier vecht tegen degenen die tegen jou vechten. Wat zou er dan moeten staan? Welke zieligerd zou zeggen, 'Ren weg?' Verder lezen we, 'Drijf ze uit vanwaar zij jou hebben uitgedreven'. Dus zij hadden de moslims eerst uitgedreven. Is wat hier staat logish of logish? Is zelfverdediging terrorisme? Elke moslim moet terrorist zijn eigenlijk. Voor een dief is een politieman terrorist. Zo moet voor iedere slechte mens de moslim een terrorist zijn. Het terroriseren van onschuldigen is HARAM in Islam. We lezen verder dat Allah zegt dat als ze stoppen dan laat ze. Is dit logish ofwat? Waarom halen ze dingen uit context? Zelfs zij weten dat Islam schijnt als de dag, daarom moeten ze liegen om hun gelijk te krijgen.

Koran 4:90. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft God u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:53

Surah Eli-Imran, aya 152: En voorzeker , Allah heeft Zijn belofte aan jullie vervuld toen jullie met Zijn toestemming hen (jullie vijanden) gingen doden, totdat jullie versaagden, enzovoort.

Wat is hier mis mee? Elke land heeft een leger, waarom mogen de moslims geen leger hebben? Elke land heeft een leger die vecht en het land beschermt, en als Islam het leert gaan ze erom janken? Wat is dat voor iets? Elke land heeft politie. Als iemand de regels van het land overschijdt en slechte dingen doet, hij wordt berecht. Is dat goed of slecht? Goed toch, dan waarom janken als moslims dat doen? Mensen zoals Ali Sina hebben berekend dat in al die jaren van zijn profeetschap heeft Nabi Mohammad en de Sahaba 1018 mensen gedoodt. OK nu gaan we logish nadenken. Hoeveel mensen werden gedoodt in Tweede Wereldoorlog? Meer dan 30.000.000 doden en meer dan 34.000.000 gewonden! Vergelijk. En het Eerste Wereld Oorlog? Meer dan 20.000.000 mensen werden er toen gedoodt. Waarom janken ze daar niet om? Het doden van 1 onschuldige is al erg genoeg. Ik vroeg ze, 'Wie heeft profeet Mohammad zonder recht gedoodt' en stilte heerst hehe

Koran 53:28.
En nooit heeft een vermoeden de waarheid onderuit gehaald.

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 01:25

Salaam Aleikoum,

Ik dank jullie erg voor de informatie en de moeite die jullie hebben gedaan!
Zoals ik al zei, ik had al een vermoeden dat de persoon gewoon hier en daar wat verzen eruit had geplukt, en toen ik het zelf in de koran ging opzoeken zag ik dat hij dat ook wel heeft gedaan, alleen ik moest dan ook kunnen uitleggen wat er mee bedoelt word. Dus hierbij, Djazakoe Allahoe gairan

Wa Salaam Aleikoum, Amatoe_Allah

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 02:09
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Surah Eli-Imran, aya 152: En voorzeker , Allah heeft Zijn belofte aan jullie vervuld toen jullie met Zijn toestemming hen (jullie vijanden) gingen doden, totdat jullie versaagden, enzovoort.

Wat is hier mis mee? Elke land heeft een leger, waarom mogen de moslims geen leger hebben? Elke land heeft een leger die vecht en het land beschermt, en als Islam het leert gaan ze erom janken? Wat is dat voor iets? Nou kijk het zit zo... Omdat elk land een leger heeft,bestaat de kans en vaker de kans,dat een kwaad willend mens dit leger kan misbruiken voor een aanval.Jezus leer zegt min of meer....Legers zijn wereld wijdt overbodig,vorm ze niet...Vorm ze nergens,dat zal Miljoenen doden schelen. Elke land heeft politie. Als iemand de regels van het land overschijdt en slechte dingen doet, hij wordt berecht. Is dat goed of slecht? Goed toch, dan waarom janken als moslims dat doen? Mensen zoals Ali Sina hebben berekend dat in al die jaren van zijn profeetschap heeft Nabi Mohammad en de Sahaba 1018 mensen gedoodt. OK nu gaan we logish nadenken. Hoeveel mensen werden gedoodt in Tweede Wereldoorlog? Meer dan 30.000.000 doden en meer dan 34.000.000 gewonden! Vergelijk. En het Eerste Wereld Oorlog? Meer dan 20.000.000 mensen werden er toen gedoodt. Waarom janken ze daar niet om? Het doden van 1 onschuldige is al erg genoeg. Ik vroeg ze, 'Wie heeft profeet Mohammad zonder recht gedoodt' en stilte heerst hehe

Koran 53:28.
En nooit heeft een vermoeden de waarheid onderuit gehaald.

Maar de mens is blijkbaar niet in staat dit te doorzien.Kijk....... Elke mierencolonie heeft werksters en een leger,met dit leger kan men een oorlog beginnen of zich beschermen waneer een oolog begint.De gemiddelde intelegentie van de mens ligt blijkbaar nog steeds op dat nivo,bij dit onderwerp.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 02:33

Je zal zien dat Jezus leer de belangrijkste is op dit gebied,want die van Mohammed komt pas als die van Jezus niet wordt uitgevoerd.

Jezus zegt je moet NOOIT slaan.... Mohammed zegt,je mag pas slaan als je geslagen wordt.

Wat moeten alle landen dus leren.......

Gij zal niet slaan......  Dus mensen wat moeten we met legers?

Uhhhhh....... Ehhhh....... En stilte heerst.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:42

ik denk persoonlijk, heel misschien omdat andere landen een leger hebben opgericht en de andere landen als self-defence ook aan een leger beginnen,... dan denken we onder andere aan het machtigste leger (met hun "god bless this country")?

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Je zal zien dat Jezus leer de belangrijkste is op dit gebied,want die van Mohammed komt pas als die van Jezus niet wordt uitgevoerd.

Jezus zegt je moet NOOIT slaan.... Mohammed zegt,je mag pas slaan als je geslagen wordt.

Wat moeten alle landen dus leren.......

Gij zal niet slaan......  Dus mensen wat moeten we met legers?

Uhhhhh....... Ehhhh....... En stilte heerst.

Grappig van je Ruud, in een ander topic wilde je nog de wapens oppakken als de Sharia ingevoerd zou worden in nederland
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Je zal zien dat Jezus leer de belangrijkste is op dit gebied,want die van Mohammed komt pas als die van Jezus niet wordt uitgevoerd.

Jezus zegt je moet NOOIT slaan.... Mohammed zegt,je mag pas slaan als je geslagen wordt.

Wat moeten alle landen dus leren.......

Gij zal niet slaan......  Dus mensen wat moeten we met legers?

Uhhhhh....... Ehhhh....... En stilte heerst.

Grappig van je Ruud, in een ander topic wilde je nog de wapens oppakken als de Sharia ingevoerd zou worden in nederland
Klopt als een bus dat ik dat gezegd heb,ik heb de kracht en het geloof niet zoals Jezus die had... Jij wel? Weet je wie het wel heeft.... Die man in Afganistan."Ik accepteer dat jullie me vermoorden,maar ik blijf in Jezus manier geloven.""Geen sharia die me dat afpakt....."

Maar als hij zinloos gedood wordt,weet ik wie de moordenaars zijn.En die mogen hun wetboek bij zich houden en heeeeeeeeeel ver van mij vandaan.

Ik hoorde op het nieuws trouwens,dat als de rechter een uitspraak doet die negatief staat op die van de Imams (Ja zelfs van de gematigde imams) er toch een doode gaat vallen.kan iemand mij vertellen welke functie een rechter daar nog heeft?  

De aangeklaagde liet de rechtbank de Koran zien.....Waar in 3 x staat dat men iemand niet mag vervolgen om zijn geloof.En toch eisen geestelijke de dood van deze man.Het is maar goed dat God het laatste oordeel voor zich zelf heeft gehouden en iets mooi's voor de waare gelovigen heeft behouden. 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 06:59
In eerste instantie geplaatst door ABTT

ik denk persoonlijk, heel misschien omdat andere landen een leger hebben opgericht en de andere landen als self-defence ook aan een leger beginnen,... dan denken we onder andere aan het machtigste leger (met hun "god bless this country")?

Er waren al legers voor dat het westen voet aan wal zetten in Amerika.......Leg de schuld dus niet neer waar hij niet hoord.Dat legers bestaan heeft niets met Amerika te maken. Er moet een algemeen denken over de heele wereld komen,waarin we gezamelijk de beslissing nemen,om niet langer legers te willen hebben.Een politie macht moet voldoende zijn.Al het geld wat nu aan legers uitgegeven wordt,kan daar dan bij komen.Want de binnenlandse problemen zullen bij toenaame van de wereldbevolking alleen maar grooter worden.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 09:40
waarom geen legermacht en wel een politiemacht?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 09:49
In eerste instantie geplaatst door ABTT

waarom geen legermacht en wel een politiemacht?
Wie moet anders de orde handhaven tussen het volk?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 11:29

Asalaamu Alaikom

hehe broeder Ruud bedoelt dat Christendom leert dat als je een klap krijgt, draai je ander wang naar hem, zodat je nog eentje krijgt. Hehe wij zijn geen Christenen. Als je ons 1 geeft, geven we je 2 terug. Als je ons 2 geeft, krijg je er 4 terug haha. Begrijp je? Het is een goede leer om te vergeven, woede in te houden enz. Dat is ook wat Islam leert, maar degenen die bevochten worden, mogen zwaar terugslaan. De reden van Jihad legt Allah hier uit.



Koran 22:39.
Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan.
40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden, 'Onze Heer is God'. En indien God sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskee�n, waarin dikwijls de naam van God wordt herdacht, afgebroken zijn. God zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - God is inderdaad Sterk, Almachtig.

Dat is de reden, niet om onrust te zaaien op aarde, maar om vrede te brengen op aarde. Een battle for peace zeg maar. Mensen die het niet een zijn met battle for peace hebben nooit problemen meegemaakt in hun leven en zijn niet op de hoogte van de situaties in de wereld. Elk land heeft een leger en politie macht. Want er zullen altijd mensen zijn die zullen verkrachten, beroven, doden etc. Daarom moet er een harde aanpak zijn, als de regering zwak is of slaapt, dan lopen ze over je heen. Het doden van 1 onschuldige staat gelijk aan het doden van de hele mensheid, en het neerhalen van de onrechtvaardigen en steunen van de zwakken en onderdrukten is verplicht in Islam en een van de beste daden om dichter bij God te komen.

Wasalaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaamu Alaikom

hehe broeder Ruud bedoelt dat Christendom leert dat als je een klap krijgt, draai je ander wang naar hem, zodat je nog eentje krijgt. Hehe wij zijn geen Christenen. Als je ons 1 geeft, geven we je 2 terug. Als je ons 2 geeft, krijg je er 4 terug haha. Begrijp je? Het is een goede leer om te vergeven, woede in te houden enz. Dat is ook wat Islam leert, maar degenen die bevochten worden, mogen zwaar terugslaan. De reden van Jihad legt Allah hier uit.



Koran 22:39.
Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan.
40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden, 'Onze Heer is God'. En indien God sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskee�n, waarin dikwijls de naam van God wordt herdacht, afgebroken zijn. God zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - God is inderdaad Sterk, Almachtig.

Dat is de reden, niet om onrust te zaaien op aarde, maar om vrede te brengen op aarde. Een battle for peace zeg maar. Mensen die het niet een zijn met battle for peace hebben nooit problemen meegemaakt in hun leven en zijn niet op de hoogte van de situaties in de wereld. Elk land heeft een leger en politie macht. Want er zullen altijd mensen zijn die zullen verkrachten, beroven, doden etc. Daarom moet er een harde aanpak zijn, als de regering zwak is of slaapt, dan lopen ze over je heen. Het doden van 1 onschuldige staat gelijk aan het doden van de hele mensheid, en het neerhalen van de onrechtvaardigen en steunen van de zwakken en onderdrukten is verplicht in Islam en een van de beste daden om dichter bij God te komen.

Wasalaam

En waar geslagen wordt vallen spaanders bedoel je?(Fouten gemaakt.) Dan is die mokerslag van Amerika ergens dus ook terecht,al sloeg hij op meerdere plaatsen in.Ik bedoel.... Wat deden die vliegtuigen daar in die torens tussen onschuldige burgers? Want die burgers is toch ook onrecht aangedaan....... En over een slappe aanpak van die regering kan men dan ook niet spreken.Ze treden immers keihard op.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 13:20

Jaja, ik weet het. Maar waar was je toen er in Checheni� 600.000 kinderen werden geslacht in laatste 15 jaar? Wat was je aan het doen toen Afghanistan werd aangevallen? Tientallen duizenden onschuldigen stierven daar en sterven nog steeds. Waar sliep je toen Iraq werd aangevallen? Er zijn bommen gebruikt, waarvan de gevolgen honderden jaren zullen blijven. Is dat geen terrorisme? In Irak zijn in 1 maand, 3� zoveel kinderen gedoodt als alle mensen van de wct bij elkaar. Ik hoorde je niet.

En ja ik vind het niet goed wat met wtc gebeurde, ik oordeel daar niet over. Allah oordeelt hun en Hij is de Alwetende, de Alziende. Mijn vraag aan jou is, 'Of je de moslims ook als burgers ziet?'. Want ik hoorde je niet, en toen een paar mensen op dezelfde manier terugsloegen stond je op je voorpoten en protesteerde. De media moet je niet volgen in alles, de meerderheid liegen en verbergen zij. Je moet Islam niet oordelen op wat mensen doen. Als je wilt klagen, kom met bewijzen uit Qur'an en Hadith's. Elke gemeenschap kent zwarte schapen. Let op wat de situatie is van de Moslim Ummah.


WAARSCHUWING! Niet kijken als je jong bent of een gevoelige hart hebt!

Afghanistan:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1355_Afghanistan001.JP G
Iraq:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1365_Iraq001.JPG
Palestina:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1373_Palestina001.JPG
Checheni�:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1369_Chechnya001.JPG
Indonesi�:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1370_Indonesia001.JPG
Kosovo:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1371_Kosovo.JPG
Kashmier:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1372_Kashmier001.JPG

Koran 60:2. Als zij de overhand over jullie krijgen zullen zij jullie als vijanden behandelen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 13:54
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Jaja, ik weet het. Maar waar was je toen er in Checheni� 600.000 kinderen werden geslacht in laatste 15 jaar? Wat was je aan het doen toen Afghanistan werd aangevallen? Tientallen duizenden onschuldigen stierven daar en sterven nog steeds. Waar sliep je toen Iraq werd aangevallen? Er zijn bommen gebruikt, waarvan de gevolgen honderden jaren zullen blijven. Is dat geen terrorisme? In Irak zijn in 1 maand, 3� zoveel kinderen gedoodt als alle mensen van de wct bij elkaar. Ik hoorde je niet.

En ja ik vind het niet goed wat met wtc gebeurde, ik oordeel daar niet over. Allah oordeelt hun en Hij is de Alwetende, de Alziende. Mijn vraag aan jou is, 'Of je de moslims ook als burgers ziet?'. Want ik hoorde je niet, en toen een paar mensen op dezelfde manier terugsloegen stond je op je voorpoten en protesteerde. De media moet je niet volgen in alles,Als ik de media niet zou volgen,wist ik niets van onderstaande links of oorlogen af.. de meerderheid liegen en verbergen zij. Je moet Islam niet oordelen op wat mensen doen. Als je wilt klagen, kom met bewijzen uit Qur'an en Hadith's. Elke gemeenschap kent zwarte schapen. Let op wat de situatie is van de Moslim Ummah.


WAARSCHUWING! Niet kijken als je jong bent of een gevoelige hart hebt!

Afghanistan:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1355_Afghanistan001.JP G
Iraq:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1365_Iraq001.JPG
Palestina:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1373_Palestina001.JPG
Checheni�:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1369_Chechnya001.JPG
Indonesi�:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1370_Indonesia001.JPG
Kosovo:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1371_Kosovo.JPG
Kashmier:
http://www.imageshippers.com/out.php/i1372_Kashmier001.JPG

Koran 60:2. Als zij de overhand over jullie krijgen zullen zij jullie als vijanden behandelen.(In Nederland heerst eerder het tegenovergestelde gevoel bij nog al wat burgers..En ik denk niet dat de meeste daarvan de moslims bedoelen met een goede intepretatie van de Koran.) Kan je me uitleggen waarom je deze aanhaald?

Ik ben het met je eens op dat punt...... Ik begrijp heel goed wat moslims bedoelen met een klap terug geven.Alleen lost het naar bijde kanten niets op.En dat zie je toch of niet?

Als de 1 een hoofd op een paal spietst,zal de andere dat ook doen en omgekeerd.

En alles heeft te maken met het feit dat het kwaad aan bijde kanten zit.

Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met... "En toen hoorde ik je niet klagen..."

En waarom zouden Moslims geen burgers zijn?

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 14:15

Asalaamu Alaikom

hehe broeder Ruud bedoelt dat Christendom leert dat als je een klap krijgt, draai je ander wang naar hem, zodat je nog eentje krijgt. Hehe wij zijn geen Christenen.

Nee...... Maar als we allemaal de wang zouden toekeren,was een cirkel niet lang rond.

En als we niet zouden slaan,hoeft er ook geen wang toegekeerd  te worden.....

Dus nogmaals de vraag......

Wat moeten we met legers?

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 15:25

In eerste instantie geplaatst door Ruud

.... Wat moeten alle landen dus leren.......

Gij zal niet slaan......  Dus mensen wat moeten we met legers?

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Er moet een algemeen denken over de heele wereld komen,waarin we gezamelijk de beslissing nemen,om niet langer legers te willen hebben.

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

waarom geen legermacht en wel een politiemacht?
Wie moet anders de orde handhaven tussen het volk?

Jep, als je ervan uitgaat dat landen elkaar niet gaan aanvallen, dan hebben we inderdaad geen legers meer nodig. Maareuh, dan is de kans toch ook re�el dat elke indivudi als persoonlijk leger kan functioneren en elkaar niet gaat aanvallen? M.a.w. , dus ook geen politiemacht, toch?

 

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door Ruud

.... Wat moeten alle landen dus leren.......

Gij zal niet slaan......  Dus mensen wat moeten we met legers?

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Er moet een algemeen denken over de heele wereld komen,waarin we gezamelijk de beslissing nemen,om niet langer legers te willen hebben.

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

waarom geen legermacht en wel een politiemacht?
Wie moet anders de orde handhaven tussen het volk?

Jep, als je ervan uitgaat dat landen elkaar niet gaan aanvallen, dan hebben we inderdaad geen legers meer nodig. Maareuh, dan is de kans toch ook re�el dat elke indivudi als persoonlijk leger kan functioneren en elkaar niet gaat aanvallen? M.a.w. , dus ook geen politiemacht, toch?

 

Als alle landen GEEN legers hebben,kan men elkaar niet gelijk aanvallen.Hitler had er ook enkele jaren voor nodig om het voor te bereiden.Ze waren immers grotendeels ontwapend.

Je vind de gedachte naief? Dat kan..... Houden kan ook (De legers) weet wel dat men dan nog veel bloed zal vergieten. 

En wederom ligt de keuze bij de mens en niet bij God..... Al weten we dat in de hemel geen wapens zijn.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 15:56

Kijk weet je ABTT.... Dat de wereld wapens blijft produceren,komt door 2 zaken.De vraag...... En geen alternatief voor de producenten.

De verandering naar vraag,zal vanuit de mens zelf moeten komen.

En voor de producenten,zal men een oplossing moeten bedenken.

Hiermee bedoel ik dat de rijken die dit in stand willen houden,de mogelijkheid krijgen om over te schakelen naar een net zo winstgevende bedrijfstak.

Maar zolang de vraag blijft,zal er weinig veranderen.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 09:20

salaam aleykum.

waarom een leger? tjah als we hierover gaan beginnen kunnen we terug naar het ontstaan van de mens. de zonen van Adam (a.s.):kabil en habil (als ik me niet vergis in hun namen) ze waren de eerste slachtoffers van haat en woede en dan uiteindelijk de dood. de ene werd gedood door de andere wegens jaloezie. (mijn excuses voor het nogal wazig te zeggen wnt ik ken het hele verhaal niet meer exact). en zo gaan we dan verder naar de oermensen. ze hadden zoals elk andere mens ook jaloezie�n en hadden ook onderling gevechten dus daaruit zouden ze waaarschijnlijk kunnen concluderen dat als je met meer bent veel meer macht en kans hebt om te "regeren" of winnen. en zo evolueert dat tot er een slimme persoon zich terugtrekt en baas gaat spelen over de vechtende mensen,..... totdat er legers ontstaan.

pas op: ik spreek hier volgens eigen mening,ik redeneer gewoon op de logische wijze waarop een leger eventueel zou kunne ontstaan.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.