Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMartelen &Terechtstellen in naam van God

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Martelen &Terechtstellen in naam van God
    Geplaatst op: 23 juni 2006 om 16:15

Martelen & Terechtstellen in naam van God

Muslima5 is tijdens haar vakantie aan het nadenken, en er halverwege augustus op terug komen. Dat duurt nog effe, dus als er muslims zijn die alvast een eerste reactie kunnen geven: Graag :)

Het onderwerp wordt gestart met twee kantjes A4 aan tekst. De essentie is:

1  Als God zich van terechtstelling bediend, is er altijd een laatste kans op genade, en als er de dood op volgd is het een ''wonderbaarlijk'' bovennatuurlijk ingrijpen.

2  Als God mensen opdraagt is het een persoonlijke opdracht, en volgt de dood snel

3  Mohammed heeft zich af en toe zich bediend van onnodige en pijnlijke martelpraktijken, zo gruwelijk dat het niet eens toegestaan is dat een dier aan te doen, en op het eind van zijn leven klopte hij zich hoogmoedig op de borst en riep uit ''Ik ben victorious geworden door terror''.....Ik=Self centered....Terror=Evil

Voor verdere onderbouwing lees dit briefje van mij gericht aan muslima:

Muslima,

er zijn best wel wat zaken waar ik mee zit, en waar ik uitleg bij nodig heb, laat ik er maar eens eentje noemen.

Bij grove zonden:

 

Uit de bijbel kennen we inderdaad veel gevallen waarin God mensen terechtstelt. God is wel heel genadig, maar ook recht-vaardig, en daar hoort ook te-recht-wijzing bij. ALTIJD gaat deze terechtwijzing gepaard met een of meerdere uitnodigingen en gunnen van kansen dat mensen zich bekeren/verbeteren (dat is genade).

 

Soms is dan terechtwijzing alsnog nodig, en God doet dat vrijwel altijd zelf, en op wonderbaarlijke wijze. Ik neem aan dat je door de studie de bijbel kent, dus je kent ook deze voorbeelden wel:

 

- De oudste kinderen werden in het land van farao 's nachts gedood door engelen; niet door mensen

 

- Legers/groepjes vertegenwoordigers van de koning kwamen naar Eliah (?) op de berg, maar ze werden als door bliksem getroffen, en vielen gewoon dood neer toen ze Eliah naderden

 

- Een profeet zei ''je hebt gezondigd, en daarom zul je binnenkort sterven'' (de man kreeg nog een nachtje respijt om zich te bekeren). De dag daarop viel hij van zijn stoel van verbazing toen een of ander bericht hem bereikte, en brak zijn nek.

 

- Petrus wijst Ananias en Safira terecht: Petrus sprak tot Ananias: En bij het horen van deze woorden viel Ananias neder en blies de adem uit. En een grote vrees kwam over allen, die het hoorden.  Pertrus sprak tot Safira: Zie, de voeten van hen, die uw man hebben begraven, zijn aan de deur en zij zullen ook u uitdragen. 10.  En zij viel terstond neder voor zijn voeten en blies de adem uit; en de jonge mannen kwamen binnen en vonden haar dood en zij droegen haar uit en begroeven haar bij haar man.

 

Als er al mensen in het spel waren bij terechtstellingen betrof het altijd een snelle dood door het doorsteken (van het hart) met een zwaard.

 

Nu dan over '''Islam=Peace'' en ''Mohammed=Genadevol''

 

Hij liet een bejaarde vrouw tussen kamelen in twee�n scheuren.

 

Hij sneed de handen en voeten af van de mannen van Uri, (en brandde de ogen uit?), en liet ze onverzorgd (en onge�nteresseerd) achter zodat ze stierven. Dit was geen ''gewone dood'', dit was erger; dit is ''dood door marteling''.

 

Dit waren in mijn ogen geen ''gewone'' terechtstellingen van zondaars. Dit lijkt meer op het satanisch genoegen dat slechteriken beleven als ze ''uit hun dak gaan'' van een aanval van woede en haat. Het lijkt meer op een ''ongeval ten gevolge van overmand raken door demonische machten''. De kwelling en pijn waren volstrekt onnodig. Meer iets voor keizer Herodes (die Johannes hoofd op een presenteerblaadje liet rondgaan als hoogtepunt op een ''feestavondje''), of Romeinse keizers die christenen in teerlappen wikkelde, ze aanstaken, en 's-avonds door het verlichte tuinpad gingen wandelen om er van te genieten.

Hoe kun je iemand die zoiets doet genadevol noemen, en vredevol.

Dan is er ook nog de kenmerkende inconsequentie die zo typisch is voor manipulerende machthebbers:

 

- Met zijn mond spreek hij vrede, maar zijn leven was vol van oorlog. ''Smyte their necks'' is een van de teksten.

 

- Hij stelde het martelen van dieren tot een zonde, maar paste die verboden handelingen nota bene eigenhandig toe op mensen.

 

- En in plaats van depri te raken, of nederig en stil te worden, heeft hij zich volgens de hadith van Bukari (?) ooit in een samenzijn vol trots ''al koppend op zijn borst'' uitgeroepen ''I have become victorious with terror''.

 

Hoe kan men als men dit alles weet Mohammed genadevol noemen, en vredevol, en ''blind'' volgen als de grootste profeet aller tijde''? Hoe kan het dat men allen vrede met God kan hebben door het uitspreken van een Shahada met de naam van deze man er in? Liever nog geen referentie, of een referentie naar Jezus de Messias pbuh, en of alle andere grote profeten Abraham, Mozes, Eliah of de namen waar God zelf naar refereert als hij zegt ''Ik ben uw God, de God van Abraham, Isaak en Jacob''

 

Ik weet dat je deze tekst als kwetsend zult ervaren. Dat is echt mijn bedoeling niet. Mijn bedoeling is uitleg te ontvangen. Uitleg die krachtig ingaat op de essentie van mijn brief.

 

En plz, zie dit niet als een persoonlijke aanval, of een aanval op islam....het is EEN VRAAG, geen aanval.

 

En plz kom niet met zwakke opmerkingen als ''islam is peace'', ''in de koran staat nog meer'', ''de koran is waar'', ''kijk eens naar de bijbel'', ''het is maar hadith'', ''het is zwakke hadith'', ''Mohammed klopte zich niet op de borst toen hij zei dat hij 'victorious' was geworden met terreur ' '', enz enz.

 

aub neem mijn twijfel in de kern weg, met sterke argumenten die het fundament raken.

 

Gods vrede en wijsheid toegewenst in je leven, en bij het beantwoorden,

in de hoop dat we beiden de waarheid (de zelfde en enige waarheid), zullen zien.

 

Liefs Sunni

Iemand anders alvast een reactie voordat muslima halfweg augustus weer met mij kan chatten?

  

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 16:54
Ik vrees dat je vraag te moeilijk is...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 16:57

Ik denk het ook dat de vraag moeilijk is....

Maar hoop toch op een overtuigend antwoord van een wijze muslim.

Voorlopig is het voor mij dus: Afwachten maar....

Sunny

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 17:09

- De oudste kinderen werden in het land van farao 's nachts gedood door engelen; niet door mensen

Wat hadden deze kinderen misdaan?

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 17:15

Ruud....die kinderen hadden zelf niets misdaan....net zo min als de baby's ten tijde van de zondvloed....maar er was iets dat niet in orde was met de ''toekomst potentie'' van de egyptische cultuur/koninkrijk onde de aanvoering van farao

maar.....aub....ben ter zakeaub niet de typisch afleiding van het onderwerp

 

Groeten Sunny

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

Ruud....die kinderen hadden zelf niets misdaan....net zo min als de baby's ten tijde van de zondvloed....maar er was iets dat niet in orde was met de ''toekomst potentie'' van de egyptische cultuur/koninkrijk onde de aanvoering van farao

maar.....aub....ben ter zakeaub niet de typisch afleiding van het onderwerp

 

Groeten Sunny

 

Mohammed had niet Gods heilige geest mee zoals Jezus... Dat zegt voldoende en wordt door bijde heilige boeken bevestigd....
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 17:30

yep inderdaad dat kan het probleem zijn

bijbel waarschuwd al dat als men niet vol is van Heilige Geest, er het gevaar is van het belaagd en zelfs bezet wordt door demonische geesten.

En die hebben zoals iedereen weet een verwoestende uitwerking met ''vruchten'' als haat, woedeaanvallen, moordlust, martelluste, genot van pijn, etc.

de vruchten van de Heilige Geest daarintegen zijn volgens de bijbel (Galaten 5) liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

De bijbel verklaart dus wat de mogelijke basis is van mohammeds martelpraktijken

Is er een muslim die mij net zo kernachtig als Ruud kan verklaren waarom mohammed martelde?

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 18:13
De Profeet en Boodschapper van God Mohammed, Vrede en zegeneningen van God zijn met hem, was de meest barmhartige en genadevolle persoon die ooit voet op aarde heeft gezet.

Beste man, Er is een eeuwenoude wet van rechtvaardigheid en dat is een leven voor een leven, een oog voor een oog, en een vergelding voor de wonden. The law of retaliation, zoals deze nog in de bijbel staat en die al flink is vervalst. Alle profeten kennen deze regel, er is een bepalde rechtvaardigheid en er wordt niet altijd kwijtgescholden. Er zijn ook grenzen voor degenen die niet berouw tonen. Wie is beter op de hoogte en heeft meer inzicht in wat mensen denken en voelen en inzicht in rechtvaardigheid? Allah en zijn Boodschapper weten het beste.

En er is tevens een grens voor de grote zonden. Lees uw eigen bijbel die de Koran bevestigt.

De profeet vergaf zijn vijanden veel vaker dan hij heeft vergolden, Hij wenste zijn vijanden het goede. U gaat tegen alle wijsheid in, heeft God niet de hoogmoedige farao gedood met een strenge bestraffing?

Mohammed de Profeet van God is gezonden als een barmhartigheid voor de werelden, iedereen weet dit en getuigt hiervan, zelfs niet moslims. Vertel ons hier maar wat de profeet van God heeft gezegd en gedaan in de plaats Taif en vertel ons wat hij heeft gezegd en gedaan in Mekka na de overwinning.





Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 18:39

dit is dus wat ik muslima vroeg draai er niet om heen

dat die mensen onrechtvaardig waren kan ik nog begrijpen

dat ze terechtgesteld moesten worden ook

maar waarom doodMARTELEN ??????????????

en alsjeblief herhaal; geen LOZE woorden als mogammed was genadevol

toon mij de genade en rechtvaardigheid van deze en andere gevallen van terreur

hoe specifieker hoe beter

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 21:26

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De Profeet en Boodschapper van God Mohammed, Vrede en zegeneningen van God zijn met hem, was de meest barmhartige en genadevolle persoon die ooit voet op aarde heeft gezet.

Beste man, Er is een eeuwenoude wet van rechtvaardigheid en dat is een leven voor een leven, een oog voor een oog, en een vergelding voor de wonden. The law of retaliation, zoals deze nog in de bijbel staat en die al flink is vervalst. Alle profeten kennen deze regel, er is een bepalde rechtvaardigheid en er wordt niet altijd kwijtgescholden. Er zijn ook grenzen voor degenen die niet berouw tonen. Wie is beter op de hoogte en heeft meer inzicht in wat mensen denken en voelen en inzicht in rechtvaardigheid? Allah en zijn Boodschapper weten het beste.

En er is tevens een grens voor de grote zonden. Lees uw eigen bijbel die de Koran bevestigt.

De profeet vergaf zijn vijanden veel vaker dan hij heeft vergolden, Hij wenste zijn vijanden het goede. U gaat tegen alle wijsheid in, heeft God niet de hoogmoedige farao gedood met een strenge bestraffing?

Mohammed de Profeet van God is gezonden als een barmhartigheid voor de werelden, iedereen weet dit en getuigt hiervan, zelfs niet moslims. Vertel ons hier maar wat de profeet van God heeft gezegd en gedaan in de plaats Taif en vertel ons wat hij heeft gezegd en gedaan in Mekka na de overwinning.





Dit is onzin...... Jezus heeft zich aan alle geboden van God gehouden,Mohammed niet.Jezus heeft de mens laten zien,dat men zelfs een zondaar moet vergeven,hoe moeilijk dat ook te bevatten is voor ons mensen.

Jezus was in het bezit van de heilige geest de geest van God zelf.Zelfs Mohammed zou dit niet tegen kunnen spreken.Je kan Mohammed eenvoudig weg niet hoger plaatsen als Jezus.De weg van Jezus is de moeilijkste die je kan bewandelen.Je moet je vijand vergeven en je eigen leven geven zonder verzet,om hem iets te leren.

 

Terug naar boven
Oem_hudayfa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 01:14
Dit is onzin...... Jezus heeft zich aan alle geboden van God gehouden,Mohammed niet.Jezus heeft de mens laten zien,dat men zelfs een zondaar moet vergeven,hoe moeilijk dat ook te bevatten is voor ons mensen.

Weetje dat zeker? Kom met bewijzen als je beweert dat Mohammed (vzmh) zich niet aan de geboden van God heeft gehouden. Ik wacht wel hoor. Mohammed (vzmh) niet? Was het niet Mohammed (vzmh) die ons leerde dat we het kwade niet met kwade moeten bestrijden? Was het niet Mohammed (vzmh) die ons leerde de mensen te vergeven? Was hij niet degene die iedereen vergaf? Was hij niet degene die toen hij onder bloed zat tijdens een veldslag zei: Oh Allah, vergeef hun, ze zijn een onwetend volk? Als je dat geen vergevensgezindheid noemt, weet ik het ook niet meer.

Jezus was in het bezit van de heilige geest de geest van God zelf.Zelfs Mohammed zou dit niet tegen kunnen spreken.Je kan Mohammed eenvoudig weg niet hoger plaatsen als Jezus.De weg van Jezus is de moeilijkste die je kan bewandelen.Je moet je vijand vergeven en je eigen leven geven zonder verzet,om hem iets te leren.

Zo ook de weg van Mohammed (vzmh) beste Ruud, waarom denk je dat wij moslims, meer van de profeet (vzmh) houden, dan van onszelf, dan van onze moeders en vaders? Hij is het voorbeeld, hij is gezonden als een genade voor de mensheid. Hij bracht liefde, samenhorigheid, rechtvaardigheid, oprechtheid en ga zo maar door. Wij bewandelen het leven van Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), dat moeilijk is voor velen, maar de mooiste weg is om te bewandelen. Zo leren we ook van de levens van Jezus en andere profeten van God.

Vrede,
Oem Hudayfa

Always sharing what we had..
When I asked how can we share what�s not enough
She said the heart of a Muslim is filled with love.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 03:12
In eerste instantie geplaatst door Oem_hudayfa

Dit is onzin...... Jezus heeft zich aan alle geboden van God gehouden,Mohammed niet.Jezus heeft de mens laten zien,dat men zelfs een zondaar moet vergeven,hoe moeilijk dat ook te bevatten is voor ons mensen.

Weetje dat zeker? Kom met bewijzen als je beweert dat Mohammed (vzmh) zich niet aan de geboden van God heeft gehouden."Gij zult niet doden" was 1 van de 10 geboden die God de mens gaf,mozes was niet voor niets op die berg.Dat moslims die geboden nooit hebben overgenomen terwijl zij er van wisten,is mij een raadsel,al spreekt de Koran er wel voordurend over. Ik wacht wel hoor. Mohammed (vzmh) niet? Was het niet Mohammed (vzmh) die ons leerde dat we het kwade niet met kwade moeten bestrijden?Waarom zaten zijn handen dan onder bloed na een veldslag? Was het niet Mohammed (vzmh) die ons leerde de mensen te vergeven? Was hij niet degene die iedereen vergaf? Was hij niet degene die toen hij onder bloed zat tijdens een veldslag zei: Oh Allah, vergeef hun, ze zijn een onwetend volk? Als je dat geen vergevensgezindheid noemt, weet ik het ook niet meer.Over welke vergeving spreek je als je handen onder het bloed zitten van je vijand?Jezus doode zijn vijanden niet,maar wilde dat God de mens vergaf voor het dooden en martelen van zijn lichaam,zonder ook maar een vinger van geweld naar ze uit te steken.Jezus liep over van liefde voor de mens... Zo veel zelfs,dat hij zijn eigen leven er voor over had,om het zuiverste pad aan te geven,100% gewelds vrij!!!

Jezus was in het bezit van de heilige geest de geest van God zelf.Zelfs Mohammed zou dit niet tegen kunnen spreken.Je kan Mohammed eenvoudig weg niet hoger plaatsen als Jezus.De weg van Jezus is de moeilijkste die je kan bewandelen.Je moet je vijand vergeven en je eigen leven geven zonder verzet,om hem iets te leren.

Zo ook de weg van Mohammed (vzmh) beste Ruud, waarom denk je dat wij moslims, meer van de profeet (vzmh) houden, dan van onszelf, dan van onze moeders en vaders?Het bewandelen van Gods weg heeft niets te maken met liefde voor een profeet,in jullie geloof.De Koran vermeldt niet voor niets,stel niets of niemand boven mij..."God" Hij is het voorbeeld, hij is gezonden als een genade voor de mensheid. Hij bracht liefde,Onzin dat heeft God de mens geschonken. samenhorigheid,Onzin...Wederom schonk God dit al de mens. rechtvaardigheid, oprechtheid en ga zo maar door.Je kan nog een eeuwigheid door gaan....De wijsheid die mohammed mee kreeg,kreeg hij van God en van niemand anders.En het was God die dit de mens al meegaf,niet Mohammed. Wij bewandelen het leven van Mohammed Je behoort de weg te bewandelen van God en niet die van een profeet,volgens de Koran.(vrede en zegeningen zij met hem), dat moeilijk is voor velen, maar de mooiste weg is om te bewandelen.Maar niet de moeilijkste weg...Vraag morgen maar eens iemand om je te laten doden en verzet je dan niet.Dat hoef je immers ook niet,want als je goed geleefd hebt,ben je immers welkom en heb je het eeuwig leven. Zo leren we ook van de levens van Jezus en andere profeten van God.Leren is 1 begrijpen is 2...

Vrede,
Oem Hudayfa

Zeg mij waarom Jezus niemand dooden,maar de dooden het leven schonk... Zeg mij,waarom God uberhaubt een mens dient te dooden als hij diens zonden gewoon kan weg nemen. Want is het niet de Koran die meldt.... "Ik.. God.. heb ALLES gemaakt."... "Ik...God...heb macht over ALLE zaken."Heb je er ooit wel eens over nagedacht,dat God in staat is om bij elk mens de zonden weg te halen en zijn geest te heelen?Misschien wordt het hoog tijd,dat eens te beseffen.God hoeft niets en niemand te doden om wat voor reden dan ook.Leg mij uit waarom Mohammed de doden niet kon doen opstaan,maar Jezus wel.... suc6

Owww... En kan je me uit leggen waarom Jezus het voorrecht kreeg om de heilige geest met de mens te delen,zoals ook de Koran dit meldt...En wat dit volgens jou betekent.

Vergis je niet... God heeld zelfs het kwaad...

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 06:41

oem hudayfa

je vroeg om bewijs van de zonden in het leven van mohammed

mijn bewijs is nu juist:

mohammed martelde waar een ''gewone'' terechtstelling zelfs dicsutable was

en in het openingsberich van deze sectie in het forum vind je alle details.

waarom martelde mohammed op een manier die ik bij sommige oude romeinse heersters zie als ''een satanisch genot van de pijn die iemand lijdt voorafgaand aan de dood''

??????

groeten sunny

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

dit is dus wat ik muslima vroeg draai er niet om heen

dat die mensen onrechtvaardig waren kan ik nog begrijpen

dat ze terechtgesteld moesten worden ook

maar waarom doodMARTELEN ??????????????

en alsjeblief herhaal; geen LOZE woorden als mogammed was genadevol

toon mij de genade en rechtvaardigheid van deze en andere gevallen van terreur

hoe specifieker hoe beter

 



Ik kan trouwens nergens lezen of begrijpen dat het hier gaat om een "brandende stok" Ik heb hier de tekst voor mij liggen. Het gaat om zijn voorarm die hij tegen zijn borst drukte en hem zo pijn deed, zodat hij hem erover zou vertellen.

En al zou ik het verkeerd hebben begrepen vanwege mijn begrip van de arabische taal en het gaat om een brandende stok, wat dan nog.

Deze man had de oorlog verklaard aan de Boodschapper van God en hij wist wie hij was. Hij wou de boodschapper van God vermoorden en heeft moslims vermoord en heeft het verdrag geschonden. Deze joden wisten dat Mohammed de profeet van God was en weigerden hem te volgen en probeerden hem te doden.

Deze bestraffing was onderdeel van het verbreken van het verdrag en de constante moorden. Al snel wees de man de schat aan en toen werd hij losgelaten en werd gestopt met pijnigen. Hij werd daarna terechtgesteld en kreeg de doodstraf.

God bestraft mensen met veel ergere pijn vanwege hun afschuwelijk valse daden en dit vermindert niks van Zijn barmhartigheid, verheven is Hij. Zo ook de profeet van God, er is een balans tussen vergeving en vergelding zoals ik zei.

De Boodschapper van God had erg veel geduld met de Joden en hun moorden en heeft ze hierna vergeven en heeft vrede gesticht. Vlak daarna werd hij vergiftigd (�t is niet te geloven die joden) omdat hij gegeten had van een geroosterd schaap die door de joden was klaargemaakt. Waarom at de profeet hiervan? Hij had goede intenties  en wenste altijd vrede. Wat heeft hij hierna gedaan? Precies, hij heeft vrede gesticht.

Er is een balans beste man, rechtvaardigheid  beslist tussen sraf en vergelding.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 07:43

dat mag dan allemaal wel waar zijn, en is allemaal heel mooi, maar het leidt ook af van de kern van mijn vraag:

waarom doodde mohammed de mannen van uri niet als een terechtstelling? waarom moets het een marteldood worden ''hij sneed ze handen en voeten af, en liet ze achteloos en onverzorgd achter, zodat ze stierven''?

en waarom werd die oude vrouw onder pijn tussen kamelen uiteen gescheurd, waar een snelle executie door bijvoorbeeld onthoofding ook had gekunt?(ik zeg overigens niet dat een terechtstelling wel of niet op zijn plaats zou zijn, begrijp me niet verkeerd. wat ik beweer is ''waarom dit nutteloze gruwelijke martelen, zolas men dat alleen ziet bij door ''demon posessed evil people'' als bv keizer herodes, nero, etc?)

???

Sunny

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 07:48
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

dit is dus wat ik muslima vroeg draai er niet om heen

dat die mensen onrechtvaardig waren kan ik nog begrijpen

dat ze terechtgesteld moesten worden ook

maar waarom doodMARTELEN ??????????????

en alsjeblief herhaal; geen LOZE woorden als mogammed was genadevol

toon mij de genade en rechtvaardigheid van deze en andere gevallen van terreur

hoe specifieker hoe beter

 



Ik kan trouwens nergens lezen of begrijpen dat het hier gaat om een "brandende stok" Ik heb hier de tekst voor mij liggen. Het gaat om zijn voorarm die hij tegen zijn borst drukte en hem zo pijn deed, zodat hij hem erover zou vertellen.

En al zou ik het verkeerd hebben begrepen vanwege mijn begrip van de arabische taal en het gaat om een brandende stok, wat dan nog.

Deze man had de oorlog verklaard aan de Boodschapper van God en hij wist wie hij was. Hij wou de boodschapper van God vermoorden en heeft moslims vermoord en heeft het verdrag geschonden. Deze joden wisten dat Mohammed de profeet van God was en weigerden hem te volgen en probeerden hem te doden.

Volgens de Koran is men dat niet verplicht,de Koran stelt immers.... "In de Godsdienst zit geen dwang..." Waar komt deze tegenstrijdige gedachtegang vandaan een zinnebeeldig vers misschien?

Deze bestraffing was onderdeel van het verbreken van het verdrag en de constante moorden. Al snel wees de man de schat aan en toen werd hij losgelaten en werd gestopt met pijnigen. Hij werd daarna terechtgesteld en kreeg de doodstraf.

God bestraft mensen met veel ergere pijn vanwege hun afschuwelijk valse daden en dit vermindert niks van Zijn barmhartigheid, verheven is Hij. Zo ook de profeet van God, er is een balans tussen vergeving en vergelding zoals ik zei.

De Boodschapper van God had erg veel geduld met de Joden en hun moorden en heeft ze hierna vergeven en heeft vrede gesticht. Vlak daarna werd hij vergiftigd (�t is niet te geloven die joden) omdat hij gegeten had van een geroosterd schaap die door de joden was klaargemaakt. Waarom at de profeet hiervan? Hij had goede intenties  en wenste altijd vrede. Wat heeft hij hierna gedaan? Precies, hij heeft vrede gesticht.

Er is een balans beste man, rechtvaardigheid  beslist tussen sraf en vergelding.
Dit ontkennen andere moslims op deze site,dat was enkele maanden terug... Mohammed zou NIET vergiftigd zijn.Wat is het nu????
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 07:54
beste sunni

ik kan idd nu niet op deze of de andere vraag van de andere topic ingaan. oveigens zal ik havewege augustus nog steeds geen tijd hebben. maar ik zal zo gauw mogelijk voor de vraag terugkomen op de forum.en ik chat liever niet. op de forum discussieren of af en toe een pm (wat ik eigenlijk ook liever niet heb)kan nog wel, maar chatten liever niet. vind ik tijdverspilling en ik chat sowieso normaal niet wegens geloofsredenen.de 2 keren dat ik hier met jou op de chat van deze site heb gepraat was een uitzondering omdat jij me aansprak en een paar moeiklijke vragen zoals hierboven over islam vroeg.maar het blijft bij die 2 keer. dus tot sprekens op de forum en NIET op de chat van het forum!!(het liefst ook niet via pm, vind ik een beejt onnodig).als je het niet erg vindt.dank je voor je respect!

gr
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 08:25
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

waarom doodde mohammed de mannen van uri niet als een terechtstelling? waarom moets het een marteldood worden ''hij sneed ze handen en voeten af, en liet ze achteloos en onverzorgd achter, zodat ze stierven''?



De wet van vergelding, heb je dat weleens in de bijbel gelezen? Iemand die moord en terreur op Aarde pleegt en strijd tegen God en Zijn Boodschapper, die verdient het dat zijn voeten en handen aan tegenovergestelde kanten worden afgesneden of wordt gedood. Een oog voor een oog en een oor voor een oor en een neus voor neus, dat is de eeuwenoude wet in de Thora, de de Zaboer, Indjiel (NT, wat er van over is van de woorden van Jezus-vrede zij met hem) en De Koran. Het is rechtvaardigheid. De kern is rechtvaardigheid en dat is de balans die ten grondslag ligt voor de beantwoording van deze vraag.

U kunt vele vragen op deze manier stellen, zelfs in deze tijd. Vertel mij waarom mensen worden gemarteld door orkanen, aardbevingen en rampen? Als de rechtvaardigheid van God niet de balans is, wat voor positief beeld heeft u dan van uw Schepper?

Wij geloven in God en Zijn boodschapper en in rechtvaardigheid, u mag verder twijfelen over uw bijbel en de vergeldingswet. Wij geloven in het boek dat is gegeven aam Jezus (vrede zij met hem) en het boek dat is gegeven aan Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam) en wij eren alle profeten en houden ons vast aan het woord van God.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 08:56
Een stukje genade van de Barmhartigste persoon ooit, de Boodschapper van God, Mohammed, Salla Allahu aleyhi wassalam.

The Third Phase: Calling unto Islam beyond Makkah

In Shawwal [Tareekh-e-Islam 1/122] (in the last of May or in the beginning of June 619 A.D.), ten years after receiving his mission from his Lord, the Prophet [pbuh] set out towards At-Ta�if, about 60 kilometres from Makkah, in the company of his freed slave Zaid bin Haritha inviting people to Islam. But contrary to his expectations, the general atmosphere was terribly hostile. He approached the family of �Umair, who were reckoned amongst the nobility of the town. But, to his disappointment, all of them turned deaf ear to his message and used abusive language as regards the noble cause he had been striving for. Three brothers from the chieftains of Thaqeef ��Abd Yaleel, Mas�ud and Habeeb � sons of �Amr bin �Umair Ath-Thaqafy met the Prophet [pbuh], who invited them to embrace Islam and worship Allah, but they impudently jeered at him and refused his invitation. "He is tearing the cloths of Al-Ka�bah; is it true that Allah has sent you as a Messenger?" said one of them. "Has not Allah found someone else to entrust him with His Message?" said the second. "I swear by Allah that I will never have any contact with you. If you are really the Messenger of Allah, then you are too serious to retort back; and if you are belying Allah, then I feel it is imperative not to speak to." said the third. The Messenger of Allah [pbuh], finding that they were hopeless cases, stood up and left them saying: "Should you indulge in these practices of yours, never divulge them to me."

For ten days he stayed there delivering his message to several people, one after another, but all to no purpose. Stirred up to hasten the departure of the unwelcome visitor, the people hooted him through the alley-ways, pelted him with stones and obliged him to flee from the city pursued by a relentless rabble. Blood flowed down both his legs; and Zaid, endeavouring to shield him, was wounded in the head. The mob did not desist until they had chased him two or three miles across the sandy plains to the foot of the surrounding hills. There, wearied and exhausted, he took refuge in one of the numerous orchards, and rested against the wall of a vineyard. At a time when the whole world seemed to have turned against him, Muhammad [pbuh] turned to his Lord and betook himself to prayer and the following touching words are still preserved as those through which his oppressed soul gave vent to its distress. He was weary and wounded but confident of the help of his Lord:

"O Allah! To You alone I make complaint of my helplessness, the paucity of my resources and my insignificance before mankind. You are the most Merciful of the mercifuls. You are the Lord of the helpless and the weak, O Lord of mine! Into whose hands would You abandon me: into the hands of an unsympathetic distant relative who would sullenly frown at me, or to the enemy who has been given control over my affairs? But if Your wrath does not fall on me, there is nothing for me to worry about."

"I seek protection in the light of Your Countenance, which illuminates the heavens and dispels darkness, and which controls all affairs in this world as well as in the Hereafter. May it never be that I should incur Your wrath, or that You should be wrathful to me. And there is no power nor resource, but Yours alone."

Seeing him in this helpless situation, Rabi�a�s two sons, wealthy Makkans, were moved on grounds of kinship and compassion, and sent to him one of their Christian servants with a tray of grapes. The Prophet [pbuh] accepted the fruit with pious invocation: "In the Name of the Allah." The Christian servant �Addas was greatly impressed by these words and said: "These are words which people in this land do not generally use." The Prophet [pbuh] inquired of him whence he came and what religion he professed. �Addas replied: "I am a Christian by faith and come from Nineveh." The Prophet [pbuh] then said: "You belong to the city of the righteous Jonah, son of Matta." �Addas asked him anxiously if he knew anything about Jonah. The Prophet [pbuh] significantly remarked: "He is my brother. He was a Prophet and so am I." Thereupon �Addas paid homage to Muhammad [pbuh] and kissed his hands. His masters admonished him at this act but he replied: "None on the earth is better than he is. He has revealed to me a truth which only a Prophet can do." They again reprimanded him and said: "We forewarn you against the consequences of abandoning the faith of your forefathers. The religion which you profess is far better than the one you feel inclined to."

Heart-broken and depressed, Muhammad [pbuh] set out on the way back to Makkah. When he reached Qarn Al-Manazil, Allah, the Almighty sent him Gabriel together with the angel of mountains. The latter asked the Prophet [pbuh] for permission to bury Makkah between Al�Akhshabain �Abu Qubais and Qu�ayqa�an mountains. Full narration of this event was given by �Aishah [R] (the Prophet�s spouse). She said: "I asked the Prophet [pbuh] if he had ever experienced a worse day than Uhud. He answered that he had suffered a lot from those people (the idolaters) but the most painful was on the day of �Aqabah. I went seeking support from Ibn �Abd Yalil bin �Abd Kalal, but he spurned me. I set out wearied and grieved heedless of anything around me until I suddenly realized I was in Qarn Ath-Tha�alib, called Qarn Al-Manazil. There, I looked up and saw a cloud casting its shade on me, and Gabriel addressing me: All�h has heard your people�s words and sent you the angel of mountains to your aid. The latter called and gave me his greetings and asked for my permission to bury Makkah between Al-Akhshabain, the two mountains flanking Makkah. I said in reply that I would rather have someone from their loins who will worship Allah, the All�Mighty with no associate." A concise meaningful answer fully indicative of the Prophet�s matchless character and the fathomless magnanimous manners. [Bukhari 1/458; Muslim 2/109]

The Messenger of Allah [pbuh] then came back to wakefulness and his heart was set at rest in the light of that invisible Divinely provided aid. He proceeded to Wadi Nakhlah where he stayed for a few days.

During his stay there, Allah sent him a company of jinns who listened to him reciting the Noble Qur�an:

"And (remember) when We sent towards you (Muhammad [pbuh]) Nafran (three to ten persons) of the jinns, (quietly) listening to the Qur�an, when they stood in the presence thereof, they said: �Listen in silence!� And when it was finished, they returned to their people, as warners. They said: �O our people! Verily! We have heard a Book (this Qur�an) sent down after Moses, confirming what came before it, it guides to the Truth and to a Straight Path (i.e. Islam). O our people! Respond (with obedience) to Allah�s Caller (i.e. Allah�s Messenger Muhammad [pbuh]), and believe in him (i.e. believe in that which Muhammad [pbuh] has brought from Allah and follow him). He (Allah) will forgive you of your sins, and will save you from a painful torment (i.e. Hell-fire).�" [Al-Qur'an 46:29-31]

The same incident is referred to in Surah Al-Jinn:

"Say (O Muhammad [pbuh]): "It has been revealed to me that a group (from three to ten in number) of jinns listened (to this Qur�an). They said: �Verily! We have heard a wonderful Recital (this Qur�an)! It guides to the Right Path, and we have believed therein, and we shall never join (in worship) anything with our Lord (Allah).�" [Al-Qur'an 72:1,2] � Till the end of the 15th verse.

From the context of these verses and their relevant interpretation, we can safely establish it that the Prophet [pbuh] was not aware of the presence of that group of jinns. It was only when Allah revealed those verses that he came to know of it. The verses also confirm that it was the first time they came. However, the context of the different versions suggests that the jinns repeated their visits later on. The presence of that company of jinns comes in the context of the Divine support given to His Messenger, and constitutes a propitious sign of ultimate victory and success for the Call of Islam. It provides an unshakable proof that no power however mighty could alter what is wrought by Allah:

"And whosoever does not respond to Allah�s Caller, he cannot escape on earth, and there will be no Auliya (protectors) from him besides Allah (from Allah�s punishment). Those are in manifest error." [Al-Qur'an 46:32]

"And we think that we cannot escape (from the punishment of) Allah in the earth, nor can we escape (from the punishment) by flight." [Al-Qur'an 72:12]

Given this support and auspicious start, depression, dismay and sadness that used to beset him since he was driven out of At-Ta�if, he turned his face towards Makkah with fresh determination to resume his earlier plan to expose people to Islam and communicate his Message in a great spirit of zeal and matchless enthusiasm.

Zaid bin Harithah, his companion, addressing the Prophet [pbuh] said, "How dare you step into Makkah after they (Quraish) have expatriated you?" The Prophet [pbuh] answered: "Hearken Zaid, Allah will surely provide relief and He will verily support His religion and Prophet."


Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 09:10

3abd

Aan Jezus is geen boek gegeven

Wat aan Jezus (als eersteling na Adam) is gegeven staat in NT en in OT:

Gods Heilige Geest....Als een fontein van levend water in zijn hart.....Een hart,  van vlees en bloed, waarin Gods Woord/wetten rechtstreeks(!) staan geschreven.....Als een ondeelbare eenheid leven met God om je heen, en leven met God in je hart.......een hart dat Het Woord kan Spreken in Waarheid.....En een Licht zijn voor de wereld....En Leven kan schenken....Waar zonde zijn slaven bindt en dood, En waar de wet veroordeelt, maakt het kennen van de Waarheid (het kennen van Jezus, het kennen van God, het kennen van Gods Heilige Geest) VRIJ en LEVEND

Het oude (papieren wetten en boeken) zijn voorbijgegaan als het nieuwe er voor in de plaats is gekomen: Gods Heilige Geest, als woord van heilige kennis en al gods wetten, in een warm, liefdevol en genadig hart. 

Boeken zijn ''slechts'' voor hen die die eenheid niet hebben bereikt.

Groeten Sunny

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 09:15

De wet van vergelding is een zwaktebod.

Toen Kain Abel vermoordde vergold God het niet, maar hij beschermde Kain zelfs voor de vergelding door mensen, door hem bijzondere kracht te geven.

Vervolgens wees God hem De Weg ten leven, en droeg hem op die te volgen.

De kracht van vergelding is een zwakke kracht

Oog om oog maakt de natie blind

Er is maar een kracht die groot genoeg is om vijanden in ware vrienden te veranderen, en dat is liefde.

Groeten Sunny

 

 

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 09:32
dag sunni

heb je gelezen wat ik hierboven zei?alvast dank voor het respect.

mvg

"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 09:54

yep ik heb het gelezen:

en.....uit liefde en respect wat mooie woorden terug:

Door degene die Mij met een oprecht hart zoeken zal Ik Mij laten vinden.

Ik zal aan mijn kinderen openbaren wat voor wijzen (= wetenschappers) en schriftgeleerden (= godsdienst theoretici) verborgen zal blijven.

Als de Heilige Geest over u komt zal Deze u al mijn woorden doen herinneren.

Bewaar ze als een geschenk in je hart, en gebruik ze met respect....ze zijn van God    Sunny

 

 

 

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 10:08
dank je voor de woorden maar zelf heb ik de koran in mn hart gesloten en de woorden van Allah swt. maar dank voor de woorden en het respect. en het icoontje wat je steeds plaatst in de vorm van een hart, zal wel goed bedoeld zijn van jouw kant, maar ik vind het overbodig,ik zie het nut er niet van in en ik begrijp niet waarom je het plaatst. en ik heb het liever niet trouwens.dus gelieve dit te laten.nogmaals bedankt voor het antw en t respect!

mvg
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 10:27

het is gewoonte....en alternatieve toepasslijke icoonsjes zag er niet .... maar ik zal ze weglaten

geen bloemetje...geen regenboog....et etc...dan dus maar niets

en wat je ook in je hart sluit.....als er iets zit....kan er iets anders niet zitten

 

 

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 10:54

3abd

ik heb dat hele verhaal gelezen

Het is erg mooi en indrukwekkend, en in het varhaal is geen woord dat in conflict is met dee eerdere profeten....maar:

ik mist het stukje over hoe de mannen van uri de handen en voeten waren afgesneden.....en die achteloos en onverzorgd achter gelaten zijn.....en dat die als gevolg daarvan gestorven zijn

Hoe een grote tegenstelling is dat namelijk met jouw verhaal over mohammed, en met bijvoorbeeld hoe de christenen handelen in dat verhaal.

dat de mensen van uri onrechtvaardig waren kan ik nog begrijpen (nooit is een profeet on-vervolgd gebleven ;) )

dat ze terechtgesteld moesten worden ook

maar waarom MARTELEN tot de dood volgde ??????????????

bedenk

oog om oog is een zwaktebod

in jouw verhaal blijkt ook dat zelfs terechtstellen niet wenselijk is, en martelen tot de dood er op volgt (als de mannen van uri, en de oude vrouw uiteen gereten tussen kamelen) lijkt op een satanische woedeuitbarsting van een bezetene

en een andere inconsistentie met het bovenstaande zijn de hoogmoedige woorden van mohammed als opgetekend in een van de hadith (die ik in engels heb gelezen) ''I have become victorious with terror''

 verder....mohammed werd met stenen bekogeld.....handen en voeten afsnijden, onverzorgd laten, en achterlaten tot de dood volgt is zelfs geen oog om oog tand om tand....en al helemaal niet in lijn met dat mooie verhaal van you

dus WAAROM ZINLOZE PIJN EN MARTELING??????

Groeten Sunni

 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 12:37
wie zijn de mannen van uri en waarom zijn ze gestraft?
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 13:53

Amin

 

het waren nogal irritante en misdadige mannen......geen lievertjes.....en straffen was op zijn plaats....maar martelen als middel tot doden niet.

het voorval staat beschreven in hadith van bukhari, hegeen door muslims onbetwsit als een sterke en betrouware hadith wordt gezien:

Volume 8, Book 82, Number 795:

Narrated Anas:

The Prophet cut off the hands and feet of the men belonging to the tribe of 'Uraina and did not cauterise (their bleeding limbs) till they died.

Ik nam even aan dat alle muslims de inhoud van hadith van bukhari kennen vandaar dat ik geen referentie had toegevoegd

Groeten Sunni

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

3abd

ik heb dat hele verhaal gelezen

Het is erg mooi en indrukwekkend, en in het varhaal is geen woord dat in conflict is met dee eerdere profeten....maar:

ik mist het stukje over hoe de mannen van uri de handen en voeten waren afgesneden.....en die achteloos en onverzorgd achter gelaten zijn.....en dat die als gevolg daarvan gestorven zijn

Hoe een grote tegenstelling is dat namelijk met jouw verhaal over mohammed, en met bijvoorbeeld hoe de christenen handelen in dat verhaal.

dat de mensen van uri onrechtvaardig waren kan ik nog begrijpen (nooit is een profeet on-vervolgd gebleven ;) )

dat ze terechtgesteld moesten worden ook

maar waarom MARTELEN tot de dood volgde ??????????????

bedenk

oog om oog is een zwaktebod

in jouw verhaal blijkt ook dat zelfs terechtstellen niet wenselijk is, en martelen tot de dood er op volgt (als de mannen van uri, en de oude vrouw uiteen gereten tussen kamelen) lijkt op een satanische woedeuitbarsting van een bezetene

en een andere inconsistentie met het bovenstaande zijn de hoogmoedige woorden van mohammed als opgetekend in een van de hadith (die ik in engels heb gelezen) ''I have become victorious with terror''

 verder....mohammed werd met stenen bekogeld.....handen en voeten afsnijden, onverzorgd laten, en achterlaten tot de dood volgt is zelfs geen oog om oog tand om tand....en al helemaal niet in lijn met dat mooie verhaal van you

dus WAAROM ZINLOZE PIJN EN MARTELING??????

Groeten Sunni

 



Ik zal later je vraag beantwoorden insha Allah en ook enkele punten meenemen die ik hier ben tegengekomen. In de vorm van een korte uitleg zal ik dit proberen weer te geven.

In de avond of anders morgen zal ik het proberen.

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 13:58

3abd

dank je voor je aanbod het voor mij uit te zoeken

en opdat Amin het niet mist hier even een herhaling van mijn berich, opnieuw onder aan de rij:

Amin

 

het waren nogal irritante en misdadige mannen......geen lievertjes.....en straffen was op zijn plaats....maar martelen als middel tot doden niet.

het voorval staat beschreven in hadith van bukhari, hegeen door muslims onbetwsit als een sterke en betrouware hadith wordt gezien:

Volume 8, Book 82, Number 795:

Narrated Anas:

The Prophet cut off the hands and feet of the men belonging to the tribe of 'Uraina and did not cauterise (their bleeding limbs) till they died.

Ik nam even aan dat alle muslims de inhoud van hadith van bukhari kennen vandaar dat ik geen referentie had toegevoegd

Groeten Sunni

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.