Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islambasis

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islambasis
    Geplaatst op: 26 november 2006 om 16:58

Assalaamoe alaykoem,

Ik ben hun content al hier en daar op fora tegengekomen en ik moet zeggen dat ze erg goed zijn.

Aan de ene kant een opzet die je tegenwoordig overal ziet, (simpele indexpagina + forum), maar aan de andere kant een authentieke islamitische kijk en gewaagde, onafhankelijke content die niet doorslaat naar takfiristisch extremisme.

Zeker de moeite waard dus: WWW.ISLAMBASIS.COM

Wa salaam

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 17:00
Gaan we hier terroristen verheerlijken? Tsk tsk, t wordt met de dag gekker.

Groeten van Samir A.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 17:06

Jij noemd het verheerlijken van terreur, ik en vele moslims met mij noemen het heldenmoed en gelegitimeerd islamitisch verzet.

Overigens is het verder in het geheel niet opmerkelijk dat jij als jood die mening toegedaan bent en verbaas ik mij er dus in het geheel niet over.

Sjaloom, Ben Zion

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 00:34
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Jij noemd het verheerlijken van terreur, ik en vele moslims met mij noemen het heldenmoed en gelegitimeerd islamitisch verzet.

Overigens is het verder in het geheel niet opmerkelijk dat jij als jood die mening toegedaan bent en verbaas ik mij er dus in het geheel niet over.

Sjaloom, Ben Zion

Salaam Aleikom,

Jij noemt het gelegitimeert islamitische verzet, dat valt nog te bezien. De toon wordt harder, aggresiever. Ik heb niet veel aan te merken op deze website dan dat het steeds en steeds meer over politiek gaat. Wekelijks komen er nieuwe zogenaamde islamitische sites bij waar men inspeelt op de gevoelens van moslims. Waar steeds meer opruiende taal gebruikt wordt en foto,s geplaats worden met nazi vuisten om op te roepen tot geweldadigheden. In mijn beleving is dat verre van representatief en los van de oorspronkelijke boodschap dat vrede moet verspreiden. Ga je daar in mee dan denk ik dat je op moet passen naar welke richting je geloof buigt, mede doordat jongeren daar erg gevoelig voor zijn. Ik geloof dat dit niet de goede benadering is en alleen maar verdere verwijdering verspreidt. Een nieuwe trend is ingezet en dat merk je wereldwijd.

Salaam Nefertiti 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 03:43

Wa alaykoemassalaam,

Ik ben van mening, beste Nefertiti, dat de islam als religie zeker ook het onderwerp politiek omvat. De profeet Moehammad (salAllaahoe alayhi wa sallam), maakte nooit scheiding tussen de islam en politiek en daar ligt mijns inziens ook de fout die vele moslims vandaag de dag onder secularistische invloed maken. Politiek is namelijk een belangrijk aspect van de islam en verdient daarom zeker in deze roerige tijden de aandacht van het moslimpubliek.

Zo zijn er wel meer aspecten van de islam, welke de meeste moslims vandaag de dag appart zien van de islam. Dan hebben we het bv over zaken als milieubescherming, etc.

Insha Allah gaan ze dergelijke onderwerpen ook niet uit de weg op deze site.

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 05:11
Interessant is dat de oorspronkelijk post op deze topic is veranderd. Dat was namelijk een verwijzing naar een testament-filmpje van een terrorist die in Afghanistan om het leven is gekomen met de Taliban. Die originele post is weggehaald en verwees inderdaad naar islambasis. Zo evenwichtig lijkt me islambasis dus niet. Hier is meer discussie mogelijk en zijn ook moslims zonder zelfmoordidee�n welkom. Islambasis laat niet eens anders denkenden toe. Dat is zeg maar het beeld wat ik heb van een islamitische staat. Benauwend echt. Dus volgens mij hoef je geen jood te zijn om de benepenheid van islambasis te kunnen peilen.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 06:57

Het is een kwestie van doelstellingen en doelgroepen.

Islambasis beoogd duidelijk slechts de islamitische doelgroep en richt zich niet op of tot interreligieuze discussie of dialoog met niet-moslims.

Het is nogal kortzichtig om te doen alsof er tussen moslims onderling geen diversiteit van denken en/of religieuze opvattingen zou zijn.

Je kunt hoogstens stellen dat ze een minder grote doelgroep hebben dan sites als bijvoorbeeld islaam.nl en ontdekislam.

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 07:14
Okay. Maar ik kan er weinig aan doen: ik krijg de kriebels bij het bezoeken van islambasis.com
Ik kan begrijpen dat sites met verschillende doelgroepen werken, maar de doelgroep die islambasis wil bereiken lijkt mij de extremistische doelgroep binnen de islam. Ik denk dat mijn islamitische buurman uit Afghanistan er niet zo welkom is, aangezien hij de Taliban vervloekt.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 07:20

Mensen die moslims vervloeken zullen er inderdaad niet echt welkom zijn denk ik.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 09:03

in het begin was ik actief bezig op de forum van islambasis en ik moet zeggen dat het daar goed was. geen belachelijke opmerkingen over verzetstrijders enz.... nee alleen maar zinnige discussies.

maar door het steeds wegvallen van de site ben ik daar gestopt, maar het is zkr de moeite daar eens een kijkje te nemen

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 09:29

Ja klopt, in het begin was het steeds online en dan weer offline,maar ze lijken nu definitief terug alhamdoelillah.

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:07

Assalaam Aleikoum,

hmm kan niet op de site komen..

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:22

salaam aleykoum,

www.islambasis.com

 

effe kijken of het mij lukt

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:23

salaam aleykoum,

mij lukt het ook niet

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:27
lukt niet
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:31
Hmmm misschien is de AIVD weer actief geweest
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 13:44

Zou het altijd wel de AIVD zijn? Ik weet niet precies hoe het gaat met websites, maar er is geloof ik een provider of zoiets die ook bepaalde regels kan hebben voor websites die via hun gelanceerd worden.

Ik heb trouwens nog wel even op die website kunnen kijken, en ik was er ook niet zo kapot van hoor. Nogal intolerant zal ik maar zeggen, en niet alleen naar niet-moslims toe, tenminste op het forum. De artikelen zelf gingen vooral over djihaad en wat daar voor door moet gaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wat dat betreft wel veel heftigere websites gezien.

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door Amier

Zou het altijd wel de AIVD zijn? Ik weet niet precies hoe het gaat met websites, maar er is geloof ik een provider of zoiets die ook bepaalde regels kan hebben voor websites die via hun gelanceerd worden.

Ik heb trouwens nog wel even op die website kunnen kijken, en ik was er ook niet zo kapot van hoor. Nogal intolerant zal ik maar zeggen, en niet alleen naar niet-moslims toe, tenminste op het forum. De artikelen zelf gingen vooral over djihaad en wat daar voor door moet gaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wat dat betreft wel veel heftigere websites gezien.

Wassalaam.

Wa Allahu A3lem..

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2006 om 08:58
Site is inmiddels weer opgeheven.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.