Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotendeze dunya

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Onderwerp: deze dunya
    Geplaatst op: 04 februari 2004 om 11:31

salaam

ik denk dat ze ondertussen al hr problemen is vergeten(aller ik hoop het toch!!),en vral met l3id enzoo...

nchallah khayr oghtie.

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 03:37

Salaamoe alaykoem wa rahmatoelah,

Beste oeghtie Zahra,

Moge Allah (swt) jou pijn verlichten inshalah. Ik heb echt respect voor jou eerlijkheid en moed die samengaan met wat je zojuist hebt gezegt. Voor mij is het duidelijk dat het je aan imaan niet schort, omdat ik lees dat de dood voor jou helemaal geen bron van angst is, zoals dat voor geen enkele moslim hoort te zijn. Maar zoals je ongetwijfeld weet oeghtie zijn wij op deze doenya om Allah (swt) te aanbidden. Wees elke dag dat je er nog bent oeghtie blij en voel je bevoorrecht dat ook jij Allah (swt) nog steeds mag aanbidden! Dit is immers ons doel zuster. Allah (swt) beproeft ons allen, en in het bijzonder hen die hem het meest geliefd zijn. En ik weet zeker dat Allah (swt) ons nooit meer zal belasten dan we kunnen dragen. 

De Profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: �De wereld is een gevangenis voor de gelovige, en een paradijs voor de ongelovige�. (Sah'ih' Moeslim).

 

 Ook dit is een bewijs voor jou imaan zuster laat diezelfde imaan jou een oplossing bieden insalah.

Liefe oeghtie, voor wat het waard is wil ik je ook laten weten dat ik je bijdrage hier op dit forem bijzonder waardeer. ik heb veel van je mogen leren en hoop dat nog steeds te mogen doen. Een toepaselijk voorbeeld in dit geval is:

Weet dat geen enkele moslim leidt aan een doorn prik of meer of zijn zondes vallen als bladeren van een boom.  (helaas heb ik er niet z'n prachtige illustratie bij )  maar ja het blijft glashelder. 

Aghiek fi dien,

Wa 3laykoem assalaam.    

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 19:34

Salaam Alaikom,

De boodschapper (sws) van Allah zei: ' Niemand van jullie mag naar de dood verlangen, want als hij deugzaam is, is het mogelijk dat hij iets aan zijn goede werken toevoegt, en als hij een zondaar is, toont hij misschien toch nog berouw.

Overgeleverd door Boecharie

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen

Masalama

een zuster in de islam

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 14:02

 

asalaam wa alaikoum wrb...

Oeghtie zahra...

ik wil hier een stukje plaatsen over sbar hebben in moeilijke tijden..ik heb het van www.al-islaam.com lees het en het zal je aan het denken zetten en misschien zelfs kracht geven....mij heeft het zeker wel geholpen...

Sabr (geduld) met Al-Qadar:

 

Wanneer de dingen niet zo lopen zoals we verwacht of gehoopt hadden, moeten we ons geloof niet verliezen en ons niet overgeven aan geestelijke inspanningen en verschrikkelijke zorgen.

Nee, juist dan is het belangrijk om Sabr (geduld) te hebben en te vertrouwen op Allah. Alles komt zoals het bepaald is en Allah de Verhevene weet wat goed voor ons is.

 

�Geen beproeving komt, behalve met het verlof (beslissing en qadar) van Allah, en degene die gelooft in Allah, Hij leidt zijn hart (naar het ware geloof met zekerheid, d.w.z. datgene wat hem overkomt was al zo voor hem opgeschreven door Allah, van de qadar), en Allah is de Alwetende over alles.�

(Soerat at-Taghaboen aya 11).

 

Dit betekent als Allah het wil; als de Wijsheid van het zo wil.

De ware Momin (gelovige) weet dat deze beproeving van Allah komt en hij accepteert het en heeft Sabr, dit wordt bedoeld met �Hij leidt zijn hart�. Door Sabr te hebben ontvangt een gelovige altijd een beloning, of in dit leven of in het Hiernamaals. Dit is ook het mooie van een gelovige, zoals Ar-Rasoel  (Allah�s vrede en zegen zij met hem) ons heeft verteld: �Hoe wonderlijk is het geval van een gelovige! Er zit goeds voor hem in alles en dit is alleen het geval bij de gelovige en bij niemand anders. Wanneer hem iets aangenaams overkomt is hij zijn Rabb dankbaar en ontvangt een beloning. En wanneer hem een tegenslag overkomt, verdraagt hij dit geduldig, waardoor hij beloond wordt.� (overgeleverd door Suhaib ibn Sinan, Sahih Moslim)

 

Ook zegt Allah de Verhevene: �Maar geef boeshra (goede tijdingen) aan As-Sabirin (de geduldigen), die wanneer zij geraakt zijn door een beproeving zeggen: �Inna lilahi wa inna ilehi radja�oen�  (Waarlijk! Aan Allah  behoren wij en waarlijk, tot Hem zullen wij terugkeren). Dit zijn degenen op wie As-Salawat (de zegeningen etc. D.w.z. degenen die gezegend en vergeven zullen worden) van hun rabb en (dit zijn degenen die) Zijn Genade zullen ontvangen en zij zijn degenen die geleid zijn.� (Soerat Al-Baqarah ayaat 155-157).

 

Allah de Verhevene informeert ons in deze ayaat dat de mensen die sabr (geduld) zullen hebben ook beloond zullen worden. Ook heeft de Profeet  (Allah�s vrede en zegen zij met hem) gezegd: �Als een moslim, man of vrouw, ellende overkomt en het in zijn of haar gedachte houdt, zelfs als het lang geleden gebeurd is en  elke keer als het herinnerd wordt zegt �Inna lillahi wa inna ilehi radja�oen�, dan zal Allah elke keer wanneer het onheil herdacht wordt, hem of haar een nieuwe beloning geven, gelijk aan wat hem of haar beloning was toen het gebeurde�. (hadith Sahih Ahmad, overgeleverd door Al-Hoessein Ibn �Ali)

 

Dit geeft ook weer aan hoe groot je beloning is wanneer je Sabr hebt. Er zijn dus twee manieren hoe je met een beproeving om kunt gaan. Als een persoon goed met een beproeving omgaat, is deze beproeving een gunst voor hem. Allah de Verhevene zal Zijn dienaar, die de beproeving met geduld ondergaat en vertrouwen heeft in Zijn Rabb, belonen. Het goed verdragen van de beproeving vergeeft de slechte daden, zodat een dienaar zonder deze slechte daden dit leven kan verlaten en dan naar het Paradijs zal gaan. Echter voor de persoon die niet goed met de beproeving omgaat, zijn de gevolgen enorm. Hij kan in steeds grotere moeilijkheden komen en in slechte daden vervallen met betrekking tot zijn Dien (geloof). Dit komt niet door de beproeving zelf, maar door de wijze hoe hij hiermee omgaat.

 

Als je er dus vanuit gaat dat twee personen dezelfde beproeving zouden krijgen, dan kan deze zelfde beproeving twee heel verschillende gevolgen hebben. De ene persoon accepteert de beproeving, hij accepteert de qadar van Allah, hij heeft geduld en vertrouwt op Allah. Deze persoon zal hier zoveel voor terug ontvangen, zowel in dit leven als in het Hiernamaals. De andere persoon accepteert de qadar niet, heeft geen geduld en vertrouwt niet op Allah. Deze persoon verliest zowel in dit leven als het Hiernamaals. En SoebhanAllah! Het verandert niets aan de qadar, het verandert niets aan de beproeving zelf. Het verandert niets aan datgene wat er gebeurd is. Het enige verschil is, dat de een er al het goede uitgehaald heeft en de ander alleen het slechte. En dit is de Wijsheid van Allah de Verhevene. Allah wil alleen het goede voor Zijn dienaren en als je dit eruit kan halen zul je sterker uit zo�n beproeving komen, je Imaan (geloof) zal sterker worden en daardoor zul je jezelf beter ontwikkelen en beter handelen binnen de Islaam

 

Als laatste, de volgende hadith: �Wees je bewust van Allah, dan zal je Hem voor je vinden; zorg dat je Allah kent als het je goed gaat; dan zal Hij je kennen bij tegenspoed. Weet dat wat aan jou is voorbijgegaan, jou ook niet moest overkomen en dat wat er met jou is gebeurd, niet aan jou voorbij kon gaan. En weet dat de overwinning met geduld samengaat, vreugde met droefenis en verlichting met moeilijkheden�. (Sahih Ahmad).

 

Wa alhamdoelillah Rabbi�l Alamie

Oualaikoum asalaam...

Fatiha..doe je gebeden en lees veel over de islam ook veel verhalen de site www.al-islaam.com is een goede site voor info...met mooie verhalen want daar kan je zien dat een hele boel mensen het heel moeilijk krijgen in hun leven maar toch standvastig blijven..ook een heleboel vragen kan je nalezen die aan de cyberimam zijn gesteld....als je wil ik heb een paar documenten over standvastigheid en tawakoul 3ala allah...(vertrouwen op allah) die wil ik je wel mailen..als je het wil hebben laat het me maar weten...het is heeel goed om dat te lezen...het helpt..

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 12:55

Salaam alaikom zuster,

Wat voor tegenspoed je ook meemaakt, het komt van Allah (swt). Na tegenspoed komt voorspoed.

De mens wordt eenmaal door Allah (swt) beproefd. Zels sidna Adam(as) werd beproefd. WIj moeten veel sabr hebben, met alles. En oegti, als jou tijd gekomen is dan is ie gekomen. Dit is allang vastgesteld door Allah (swt). Zoals Allah (swt) in de Qoeran zegt: Inna Allah oe ma' saberin (Allah is met de geduldigen).

En alles gebeurd alhamdoelilah met een reden.

Wallah oe Alam (Allah weet het beste)

Masalama

een zuster in de Islam

 

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 19:06

salaam oghti,

god is er altijd vr iedereen,dus  verlies nooit de moed!!!

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 15:59

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

bedankt Abu Ibrahim,voor deze tekst..ik zal het nog vaak lezen...

Salahdin,Fatih,ook bedankt

Moge Allah jullie belonen voor jullie goede daden...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 12:58

bismillaah,

zuster zahra, elk bedroefd meisje is ons een doorn in het oog. daarom heb ik speciaal voor jou een stukje vertaald uit islamway.com. het heet: zuster, wees niet bedroefd

wees niet bedroefd

wat zou de reden kunnen zijn van je verdriet? ziekte misschien? deze is namelijk goed voor jou!.. en daarna komt de genezing meestal. hadieth: met wie allah het goede wil treft hij. en allah zegt in de koran: en als ik ziek word dan geneest Hij me.

Is de reden van je verdriet een zonde die je hebt gepleegd gedenk dan jouw heer die barmhartiger voor jou is dan jij voor jezelf bent: Zeg o mijn dienaren die hun bronnen aan zichzelf verspild hebben wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorwaar, Allah vergeeft alle zonden.

Is de reden van je verdriet soms onrecht wat je is aangedaan door een echtgenoot of familielid of misschien een hele verre iemand? dan zuster, heeft Allah je de overwinning aangezegd en hij heeft beloofd de onrechtplegers hun nederlaag te geven. En allah houdt niet van de onrechtplegers. en allah zegt in de hadith qudsi tegen wie onrecht is aangedaan: Bij Mijn eer en hoogmoed Ik zal je helpen zelfs al duurt het even.

Of is de bron van verdriet bij jou misschien armoede en behoefte? heb dan geduld en wees verheugd. allah zegt: En Wij zullen jullie zeker beproeven met iets van angst, honger, vermindering van rijkdom, levens en vruchten. en geef blijde tijdingen aan de geduldigen die wanneer rampspoed hen treft zeggen Innaa lilaahi wa inna ilayhi radji3oen (aan allah behoren wij en tot hem is onze terugkeer} Op hen rust zegeningen van hun heer en zij zijn de rechtgeleiden.

 Is de bron van jouw verdiet het feit dat je geen kinderen kan krijgen (3uqm) weet dan dat jij niet de enige of eerste bent en dat deze zaak niet in jouw handen ligt, maar dat allah jouw heeft uitverkoren om zo te beproeven. Allah zegt: Aan Allah behoort toe de heerschappij van de hemelen en aarde. Hij schept wat hij wil.Hij schenkt wie hij wil meisjes en hij schenkt wie hij wil jongens en hij geeft wie hij wil jongens en meisjes en hij maakt wie HIJ wil onvruchtbaar.

Beste Zahra, wat ook de bron van jouw verdriet mag zijn bespreek dat met Allah en zoek je toevlucht tot Allah tegen verdriet zoals de profeet saws dat deed in de hadith overgeleverd door B&M dat de profeet saws vaak zei: Allahumma inni a3udhu bika minal hammi wal 7uzn, wal 3adjzi wal kasal, wal djubni wal bukhl, wa qahri ddayn wa ghalabati rridjaal.

weet dat de nacht hoe lang deze ook mag duren altijd vervolgd wordt met de dageraad. fa inna ma3al3usri yusra inna ma3al 3usri yusra.

Beste Zahra, wees optimistisch (mutafaa-ila) en niet pessimistisch (mutashaa-ima) de profeet saws was een optimist. 

wa salaamu alaikum wa ra7matullaahi wa barakaatu

Abu Ibrahim

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 00:30
Je moet de goede kanten zien van die wereld.(Yasamak guzel...)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 00:17

Assalamoe'alaikoem

Ik raad je aan om deze gedachte uit je hoofd te zetten.Zulke gedachten komen van de duivel .Hoe groot je problemen ook zijn ,deze wereld is een test .Je kan nog veel goede daden verichten die je weegschaal op de dag des oordeels zullen verzwaren.Dus waarom zou je niet verder willen leven?

 

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 23:18

ASALAM ALEIKUM WA RAHMATOELAHI WA BARAKATOEHOE,

Ik wil niet meer in deze dunya leven...elke dag doet pijn.

moge Allah mij vergeven voor deze gedachte

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.045 seconden.