Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Militanten doden Afghaans gezin

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Militanten doden Afghaans gezin
    Geplaatst op: 16 december 2006 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik denk niet dat je er aan Allah's examentafel vanaf
komt met wat nederig-zoetgevooisd en foutloos kunnen opzeggen van-
respectievelijk citeren uit de Koran. Je krijgt daar ook nog strik- en
inzichtsvragen alsmede een diepgravend gesprek over zaken die niet tot
de "examenstof" behoren. Zaken waarvan verondersteld mag worden dat
je er, samen met de medemensen (moslim of niet), over hebt nagedacht
en -zeker ook- aan hebt gewerkt. Ook denk ik dat die examentafel zich
niet bevindt in het Hiernamaals maar gewoon hier op deze Aarde. Ofwel:
deze Aarde IS Allah's examentafel.



Ik denk dat God niet zo blij is dat we met elkaar zo'n zootje op die
examentafel maken. We krassen en bevlekken het blad, steken er met
messen in, breken de hoeken er af en zijn zelfs bezig de poten er onder
weg te zagen. Ik vrees dat we met z'n allen alleen daarom al gezakt zijn
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 05:42

In Kandahar roofde hij de mantel van Mohammed (een heilige relikwie), sloeg hem om zijn schouders en kroonde zichzelf tot 'Amirul Muminin' ('leider der gelovigen').

Let op wat je post! Je post lucht jongen. Die mantel van de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), was opgehangen in een kamertje en onwetende mensen gingen tawaf eromheen doen, zoals in Kaba. Ze gingen het kussen en ze gingen het zelfs om hulp vragen! Dat is pure Shirk, astagfirullah! Wist je dat? Nee, omdat BBC jou dit niet vertelt natuurlijk. Ze brachten die mantel naar Mullah Mohammad Omar en hij hield het omhoog en zei: Wij weten niet of dit echt van de Profeet is, maar ook al is het van de Profeet, het is niet meer dan een kleed en niemand mag tawaf eromheen doen. Dit is de waarheid en kijk wat jou wordt verteld!

En hij noemde zichzelf niet Amierul Mo�minien, maar de geleerden van Afghanistan en Pakistan noemden hem Amierul Mo�minien. Later kwamen brieven uit Arabie, getekend door Shaykh Uqla ash Shuaibi en andere geleerden, waarin zij hem Amierul Mo�minien noemden.

Nogmaals, Allah zei,

Koran 49:6. O jullie die geloven! Als een slecht persoon (Fasiq) met nieuws naar jullie toekomt, onderzoek het nauwkeurig zodat jullie niet sommige mensen uit onwetendheid schade aanbrengen en later spijt krijgen van wat jullie deden.

Jij zit hier met kofie achter je pctje en je praat slecht over iemand die met zijn hoofd op een steen slaapt, op de weg van Allah? Ja, je kan het niet eens zijn met Al Qaida, omdat ze de bevolking aanvallen in deze landen, ik ben daar ook niet mee eens, maar wat hebben Taliban verkeerd gedaan? Wat heb jij in je leven gedaan voor Islam? Wallahie, ik las een Hadith waarin staat dat degene die sterft zonder trouw te hebben gezworen aan een Khalief in zijn leven, dat die persoon aan de dood van Jahilia sterft! Dus dubbel check je bronnen en post geen onzin meer,

Ik wil even terugkomen op het feit dat er hier wordt beweert dat mensen zeggen dat mullah omar de dadjaal is. ik o.a. heb gezegd dat het misschien wel hem is vanwege zijn ongewone daad

Weet jij wel wie Dajjal is? Geloof je in Qur�an en in de Sunnah ofniet? Er is overgeleverd in Bukhari dat tussen de ogen van Dajjal: Ongelovig staat geschreven en elke Moslim zal dat kunnen lezen. Staat tussen de ogen van MMO ongelovig? Kan je dat lezen? Integendeel, deze man heeft maar twee ongelovigen ontmoet in zijn hele leven. Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal�s oog, als een druif zal hangen. Hangt het oog van MMO als een druif? Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal rode krul haren zal hebben. Heeft MMO rode krul haren?

Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal een Paradijs en een Hel bij zich zal hebben. Heeft MMO een Paradijs of een Hel bij zich? Er is overgeleverd in Muslim dat hij zoals de wolken zal reizen, kan MMO dat? Er is overgeleverd in de Msunad van Ahmad ibn Hanbal en Sahih Muslim, dat Dajjal wonderen zal kunnen verrichten, kan MMO dat? Dajjal zal eerst beweren een Profeet te zijn en daarna beweren God te zijn, denk je dat MMO ooit zoiets zal durven? Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal geen kinderen zal kunnen krijgen, en MMO heeft kinderen.

De Profeet zei dat Dajjal de enige kind van zijn ouders zal zijn, maar MMO had broers en zussen. Er is overgeleverd door Ahmad dat Dajjal in Isfahan zal verschijnen, en MMO is in Afghanistan verschenen. Er is overgeleverd in Muslim dat Surah Khaf mensen tegen Dajjal beschermt, maar MMO kent de hele Qur�an uit zijn hoofd. De Dajjal zal lelijk zijn met een bubbel op zijn rug, ziet MMO er zo uit? Dajjal zal na de komst van de Mahdi verschijnen, waar zie je de Mahdi? Etc. etc.

Slechts een van de bovenstaande punten is gelijk, om jou leugen te weerleggen en er zijn nog veel meer. MMO kan ook nooit de Mahdi zijn, als je de Sunnah bestudeerd. Wist je dat Dajjal ongelovig is? MMO is een Moslim en jij hebt hem (en mischien de taliban) ongelovig genoemd. Dus als hij Moslim is, dan wordt jij ongelovig, volgens
Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 71. En een Moslim ongelovig noemen is zoals het slachten van hem, volgens Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 73. En het vermoorden van een Moslim is erger in de ogen van Allah, dan het vergaan van de hele wereld...

Koran 49:11. O, jullie die geloven! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten.


Nee, dat snap ik niet. Want je bent erg stellig dat taswwuf on-islamitisch is en bida, maar je gaat niet in op het feit dat ook de taliban tasawwuf praktiseren. Ik noem dat "meten met twee maten".

Ik ben niet iemand die zich bij een groep aansluit en hun 100% in alles gaat volgen. Ik neem het beste van iedreen en als een groep meer foute dingen doet dan goede, dan was ik mijn handen van hun. De salafis hebben een goede denkwijze over de meeste dingen, maar zij praten alleen maar. De Taliban hebben op sommige puntjes een schefe denkwijze, en zij zijn mensen van daden. Zij zijn allebei Moslims dus waarom zou ik tegen hun zijn? Ja, ik ben sommige denkwijzes van beiden. De geleerden van Pakistan en Afghanistan staan allemaal achter de Taliban. Ik daag je uit om een echte geleerde te laten zien, in de HELE wereld, die tegen Taliban is en waarom.

Wat jij hoort op NOS Journaal, is niet de waarheid. Jullie zijn zo zwaar gehersenspoeld, dat wat ik ook zeg, jullie geloven mij niet. Jullie denken dat ik deze dingen heb verzonnen ofzo, terwijl die dingen hellemaal waar zijn. Ik neem het sommigen niet kwalijk, maar jullie zijn grote mensen. Check beide kanten en onderzoek, wie de waarheid spreekt. Je mag niet zomaar blindelings dingen volgen.

Koran 17:36. En volg geen dingen waarvan jullie geen kennis hebben. Voorwaar, het oor, oog en het hart - zullen allemal worden ondervraagd.

Als je werkelijk alleen de koran en de sahih ahadith zou volgen, dan zou je ten eerste niet zo opscheppen over je afkomst, want dat is on-islamitisch volgens diezelfde koran en ahadith. Wat dat betreft ben jij toch vooral een echte afghaan die de afghaanse gewoontes volgt.

Jabir ibn Abdullah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: �Sterke geloof is (in de harten van) de mensen van Hijaz�. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 95).

Abu Masud, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), met zijn hand richting Yemen wees en zei: �Sterke geloof is daar, sterke geloof is daar�. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 63, Hadith 223).

Was de Profeet ook aan het opscheppen? Nee, het was gewoon een feit. Allah zegent sommige stammen en volkeren en gooit sterke geloof in hun harten. Dat is iets om trots op te zijn, niet iets om te verbergen. Ik heb nergens gezegd dat een Afghaan beter is dan een Nederlander of Amerikaan. Lees terug want ik zei: �In Islam maken wij geen verschil tussen, zwart en wit of Afghaan en Nederlander�.

Een ongelovige Afghaan is mijn ergste vijand, terwijl een gelovige Nederlander mijn beste broeder is. Het is een feit, dat de Pathanen om hun sterke geloof en om hun Jihad bekend staan, zelfs wikipedia zegt het. Ik heb nergens over personen gesproken, ik heb het over algemeen.

Op zijn afscheids preek zei de Profeet: �Alle mensen zijn gelijk in Islam, de Arabier is niet beter dan iemand die geen Arabier is degene die geen Arabier is, is niet beter dan een Arabier. Alleen de daden kunnen mensen van elkaar onderscheiden�. 

Het heeft volstrekt geen zin een bepaalde groep op te hemelen, zoals in dit geval de taliban, als er ook rotte appels tussen zitten. En die zitten er tussen; de taliban zijn gewoon mensen die geen rozenblaadjes poepen of gouden vleugeltjes op hun rug hebben; als je iets objectiever zou kijken kom je nogal veel incidenten tegen waarin taliban zeer over de schreef zijn gegaan wat betreft de islamitische rechten van mensen.

Wat zijn jou bronnen? Alleen BBC en CNN. Je weet niks over wat zij allemaal hebben gedaan, behalve wat deze twee nieuws kanalen je vertellen. Ik daag je uit, kom laat maar zien waar ze tegen de Qur�an en de Sunnah ingingen, en ik zal je laten zien wat zij er zelf over zeiden. Quote nou niet een paar wijven die met onderbroeken buiten wouden lopen en zij geklapt zijn ofzo. Nee, kom met echte bewijzen waar zij iets deden dat niet mocht.

Koran 21:24. Zeg: "Kom met jullie bewijzen".

Ik ken een paar afghaanse vluchtelingen die moesten vluchten voor de taliban destijds. Nee, het zijn geen communisten en geen moenafiqoen maar wel intellectuelen. Ze zijn mishandelt en gemarteld omdat ze andere ideen hadden over bijvoorbeeld vrouwenrechten dan de taliban, en niet wilde meehuilen met de wolven in het bos. Is martelen vanwege verschil van mening in overeenstemming met de islam volgens jou?

Ze liegen over Allah, Zijn religie en de Moslims omdat ze hier een pasportje willen krijgen. Wat was hun menings verschil over vrouwen rechten? Bijna alle Moslim vrouwen waren tevreden met de Taliban, want zij zijn zelf Moslims, en ze zijn gewend aan de wetten van Shariah. Alleen die wijven die daar Europa willen bouwen, gingen janken. Vroeger zeiden jullie: �Taliban dwingen vrouwen om chadari te dragen� nu zijn ze weg en jullie schaamteloze leugen is blootgesteld. Ga en kijk daar, 9 op de 10 vrouwen draagt daar chadari nu. Wie dwingt ze nu? karzai of george bus?
 
Taliban zijn mensen, en mensen maken fouten.

Waar zei ik dat Taliban foutloos zijn? Niemand heeft zoiets beweerd, zelfs de Taliban zelf hebben gezegd, dat zij slechts mensen zijn en fouten kunnen maken. Zelfs de Sahaba en de Tabieen maakten fouten. Wij zijn allemaal mensen, en als we geen fouten zouden maken dan zouden we ook niet weten wat goed is. Als jij naar foutloze Shariah zoekt, zal je voor altijd zoeken, voor altijd. Om MMO Dajjal te noemen, omdat een paar mensen ergens een paar vrouwen en kinderen doodmaken gaat te ver. Je hebt geen bewijs dat zij dat hebben gedaan en je kent het hele verhaal niet.

Hoe kan iemand zich Moslim noemen en niet streven of niet willen streven om Allah�s wetten over de wereld te verspreiden? Jullie roepen, �Islam, Islam, Islam� en wanneer er een Islamitishe Staat komt, gaan jullie tegen hun in en verzinnen jullie leugens tegen hun. Zo waren de Monafiqien vroeger. Zij riepen ook, �Islam, Islam, Islam� en toen de Profeet zei: �OK, nu is het tijd voor Jihaad� gingen ze huilen en excussen zoeken. Als de Moslims werden aangevallen, keken ze toe. Toen er Shariah kwam, haatten ze de wetten van Allah, vanuit de bodem van hun bedorven harten.

Koran 33:19. Zij hebben niet echt geloofd, daarom heeft God hun werken vruchteloos gemaakt.

Dezelfde ahadith die nu worden aangehaald om te latgen zien dat het einde der tijden nabij is, werden 1000 jaar geleden ook al aangehaald om te laten zien dat het einde der tijden toen nabij was.

Ja, maar toen konden ze niet bewijzen dat een man tegen iets dat op een zweep lijkt zal praten (Telefoon), toen konden ze niet bewijzen dat de gebouwen van Makkah hoger dan de bergen werden gebouwd (wolken krabbers), toen konden ze niet zeggen dat iedereen met rente te maken zou krijgen, en toen konden ze niet zeggen dat tijd snel voorbij ging (vliegtuigen, boten, auto�s etc) etc. In hun tijd waren een paar tekenen uitgekomen, maar in onze tijd zijn bijna alle kleine teken uitgekomen. Tijden zijn veranderd en als je de lijst van de tekenen van de Dag des Oordeels naleest, zal je zien dat het Uur ECHT dichtbij is.

En wij moeten niet wachten en hopen dat Mahdi verschijnt, want mischien verschijnt hij over 40 of 50 jaar. Gaan we zolang de voeten van onze vijanden kussen en vernedering accepteren?

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 08:52
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

In Kandahar roofde hij de mantel van Mohammed (een heilige relikwie), sloeg hem om zijn schouders en kroonde zichzelf tot 'Amirul Muminin' ('leider der gelovigen').

Let op wat je post! Je post lucht jongen. Die mantel van de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), was opgehangen in een kamertje en onwetende mensen gingen tawaf eromheen doen, zoals in Kaba. Ze gingen het kussen en ze gingen het zelfs om hulp vragen! Dat is pure Shirk, astagfirullah! Wist je dat? Nee, omdat BBC jou dit niet vertelt natuurlijk. Ze brachten die mantel naar Mullah Mohammad Omar en hij hield het omhoog en zei: Wij weten niet of dit echt van de Profeet is, maar ook al is het van de Profeet, het is niet meer dan een kleed en niemand mag tawaf eromheen doen. Dit is de waarheid en kijk wat jou wordt verteld!

En hij noemde zichzelf niet Amierul Mo�minien, maar de geleerden van Afghanistan en Pakistan noemden hem Amierul Mo�minien. Later kwamen brieven uit Arabie, getekend door Shaykh Uqla ash Shuaibi en andere geleerden, waarin zij hem Amierul Mo�minien noemden.

Nogmaals, Allah zei,

Koran 49:6. O jullie die geloven! Als een slecht persoon (Fasiq) met nieuws naar jullie toekomt, onderzoek het nauwkeurig zodat jullie niet sommige mensen uit onwetendheid schade aanbrengen en later spijt krijgen van wat jullie deden.

Jij zit hier met kofie achter je pctje en je praat slecht over iemand die met zijn hoofd op een steen slaapt, op de weg van Allah? Ja, je kan het niet eens zijn met Al Qaida, omdat ze de bevolking aanvallen in deze landen, ik ben daar ook niet mee eens, maar wat hebben Taliban verkeerd gedaan? Wat heb jij in je leven gedaan voor Islam? Wallahie, ik las een Hadith waarin staat dat degene die sterft zonder trouw te hebben gezworen aan een Khalief in zijn leven, dat die persoon aan de dood van Jahilia sterft! Dus dubbel check je bronnen en post geen onzin meer,

Ik wil even terugkomen op het feit dat er hier wordt beweert dat mensen zeggen dat mullah omar de dadjaal is. ik o.a. heb gezegd dat het misschien wel hem is vanwege zijn ongewone daad

Weet jij wel wie Dajjal is? Geloof je in Qur�an en in de Sunnah ofniet? Er is overgeleverd in Bukhari dat tussen de ogen van Dajjal: Ongelovig staat geschreven en elke Moslim zal dat kunnen lezen. Staat tussen de ogen van MMO ongelovig? Kan je dat lezen? Integendeel, deze man heeft maar twee ongelovigen ontmoet in zijn hele leven. Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal�s oog, als een druif zal hangen. Hangt het oog van MMO als een druif? Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal rode krul haren zal hebben. Heeft MMO rode krul haren?

Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal een Paradijs en een Hel bij zich zal hebben. Heeft MMO een Paradijs of een Hel bij zich? Er is overgeleverd in Muslim dat hij zoals de wolken zal reizen, kan MMO dat? Er is overgeleverd in de Msunad van Ahmad ibn Hanbal en Sahih Muslim, dat Dajjal wonderen zal kunnen verrichten, kan MMO dat? Dajjal zal eerst beweren een Profeet te zijn en daarna beweren God te zijn, denk je dat MMO ooit zoiets zal durven? Er is overgeleverd in Muslim dat Dajjal geen kinderen zal kunnen krijgen, en MMO heeft kinderen.

De Profeet zei dat Dajjal de enige kind van zijn ouders zal zijn, maar MMO had broers en zussen. Er is overgeleverd door Ahmad dat Dajjal in Isfahan zal verschijnen, en MMO is in Afghanistan verschenen. Er is overgeleverd in Muslim dat Surah Khaf mensen tegen Dajjal beschermt, maar MMO kent de hele Qur�an uit zijn hoofd. De Dajjal zal lelijk zijn met een bubbel op zijn rug, ziet MMO er zo uit? Dajjal zal na de komst van de Mahdi verschijnen, waar zie je de Mahdi? Etc. etc.

Slechts een van de bovenstaande punten is gelijk, om jou leugen te weerleggen en er zijn nog veel meer. MMO kan ook nooit de Mahdi zijn, als je de Sunnah bestudeerd. Wist je dat Dajjal ongelovig is? MMO is een Moslim en jij hebt hem (en mischien de taliban) ongelovig genoemd. Dus als hij Moslim is, dan wordt jij ongelovig, volgens
Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 71. En een Moslim ongelovig noemen is zoals het slachten van hem, volgens Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 73. En het vermoorden van een Moslim is erger in de ogen van Allah, dan het vergaan van de hele wereld...

Koran 49:11. O, jullie die geloven! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten.


Nee, dat snap ik niet. Want je bent erg stellig dat taswwuf on-islamitisch is en bida, maar je gaat niet in op het feit dat ook de taliban tasawwuf praktiseren. Ik noem dat "meten met twee maten".

Ik ben niet iemand die zich bij een groep aansluit en hun 100% in alles gaat volgen. Ik neem het beste van iedreen en als een groep meer foute dingen doet dan goede, dan was ik mijn handen van hun. De salafis hebben een goede denkwijze over de meeste dingen, maar zij praten alleen maar. De Taliban hebben op sommige puntjes een schefe denkwijze, en zij zijn mensen van daden. Zij zijn allebei Moslims dus waarom zou ik tegen hun zijn? Ja, ik ben sommige denkwijzes van beiden. De geleerden van Pakistan en Afghanistan staan allemaal achter de Taliban. Ik daag je uit om een echte geleerde te laten zien, in de HELE wereld, die tegen Taliban is en waarom.

Wat jij hoort op NOS Journaal, is niet de waarheid. Jullie zijn zo zwaar gehersenspoeld, dat wat ik ook zeg, jullie geloven mij niet. Jullie denken dat ik deze dingen heb verzonnen ofzo, terwijl die dingen hellemaal waar zijn. Ik neem het sommigen niet kwalijk, maar jullie zijn grote mensen. Check beide kanten en onderzoek, wie de waarheid spreekt. Je mag niet zomaar blindelings dingen volgen.

Koran 17:36. En volg geen dingen waarvan jullie geen kennis hebben. Voorwaar, het oor, oog en het hart - zullen allemal worden ondervraagd.

Als je werkelijk alleen de koran en de sahih ahadith zou volgen, dan zou je ten eerste niet zo opscheppen over je afkomst, want dat is on-islamitisch volgens diezelfde koran en ahadith. Wat dat betreft ben jij toch vooral een echte afghaan die de afghaanse gewoontes volgt.

Jabir ibn Abdullah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: �Sterke geloof is (in de harten van) de mensen van Hijaz�. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 95).

Abu Masud, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), met zijn hand richting Yemen wees en zei: �Sterke geloof is daar, sterke geloof is daar�. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 63, Hadith 223).

Was de Profeet ook aan het opscheppen? Nee, het was gewoon een feit. Allah zegent sommige stammen en volkeren en gooit sterke geloof in hun harten. Dat is iets om trots op te zijn, niet iets om te verbergen. Ik heb nergens gezegd dat een Afghaan beter is dan een Nederlander of Amerikaan. Lees terug want ik zei: �In Islam maken wij geen verschil tussen, zwart en wit of Afghaan en Nederlander�.

Een ongelovige Afghaan is mijn ergste vijand, terwijl een gelovige Nederlander mijn beste broeder is. Het is een feit, dat de Pathanen om hun sterke geloof en om hun Jihad bekend staan, zelfs wikipedia zegt het. Ik heb nergens over personen gesproken, ik heb het over algemeen.

Op zijn afscheids preek zei de Profeet: �Alle mensen zijn gelijk in Islam, de Arabier is niet beter dan iemand die geen Arabier is degene die geen Arabier is, is niet beter dan een Arabier. Alleen de daden kunnen mensen van elkaar onderscheiden�. 

Het heeft volstrekt geen zin een bepaalde groep op te hemelen, zoals in dit geval de taliban, als er ook rotte appels tussen zitten. En die zitten er tussen; de taliban zijn gewoon mensen die geen rozenblaadjes poepen of gouden vleugeltjes op hun rug hebben; als je iets objectiever zou kijken kom je nogal veel incidenten tegen waarin taliban zeer over de schreef zijn gegaan wat betreft de islamitische rechten van mensen.

Wat zijn jou bronnen? Alleen BBC en CNN. Je weet niks over wat zij allemaal hebben gedaan, behalve wat deze twee nieuws kanalen je vertellen. Ik daag je uit, kom laat maar zien waar ze tegen de Qur�an en de Sunnah ingingen, en ik zal je laten zien wat zij er zelf over zeiden. Quote nou niet een paar wijven die met onderbroeken buiten wouden lopen en zij geklapt zijn ofzo. Nee, kom met echte bewijzen waar zij iets deden dat niet mocht.

Koran 21:24. Zeg: "Kom met jullie bewijzen".

Ik ken een paar afghaanse vluchtelingen die moesten vluchten voor de taliban destijds. Nee, het zijn geen communisten en geen moenafiqoen maar wel intellectuelen. Ze zijn mishandelt en gemarteld omdat ze andere ideen hadden over bijvoorbeeld vrouwenrechten dan de taliban, en niet wilde meehuilen met de wolven in het bos. Is martelen vanwege verschil van mening in overeenstemming met de islam volgens jou?

Ze liegen over Allah, Zijn religie en de Moslims omdat ze hier een pasportje willen krijgen. Wat was hun menings verschil over vrouwen rechten? Bijna alle Moslim vrouwen waren tevreden met de Taliban, want zij zijn zelf Moslims, en ze zijn gewend aan de wetten van Shariah. Alleen die wijven die daar Europa willen bouwen, gingen janken. Vroeger zeiden jullie: �Taliban dwingen vrouwen om chadari te dragen� nu zijn ze weg en jullie schaamteloze leugen is blootgesteld. Ga en kijk daar, 9 op de 10 vrouwen draagt daar chadari nu. Wie dwingt ze nu? karzai of george bus?
 
Taliban zijn mensen, en mensen maken fouten.

Waar zei ik dat Taliban foutloos zijn? Niemand heeft zoiets beweerd, zelfs de Taliban zelf hebben gezegd, dat zij slechts mensen zijn en fouten kunnen maken. Zelfs de Sahaba en de Tabieen maakten fouten. Wij zijn allemaal mensen, en als we geen fouten zouden maken dan zouden we ook niet weten wat goed is. Als jij naar foutloze Shariah zoekt, zal je voor altijd zoeken, voor altijd. Om MMO Dajjal te noemen, omdat een paar mensen ergens een paar vrouwen en kinderen doodmaken gaat te ver. Je hebt geen bewijs dat zij dat hebben gedaan en je kent het hele verhaal niet.

Hoe kan iemand zich Moslim noemen en niet streven of niet willen streven om Allah�s wetten over de wereld te verspreiden? Jullie roepen, �Islam, Islam, Islam� en wanneer er een Islamitishe Staat komt, gaan jullie tegen hun in en verzinnen jullie leugens tegen hun. Zo waren de Monafiqien vroeger. Zij riepen ook, �Islam, Islam, Islam� en toen de Profeet zei: �OK, nu is het tijd voor Jihaad� gingen ze huilen en excussen zoeken. Als de Moslims werden aangevallen, keken ze toe. Toen er Shariah kwam, haatten ze de wetten van Allah, vanuit de bodem van hun bedorven harten.

Koran 33:19. Zij hebben niet echt geloofd, daarom heeft God hun werken vruchteloos gemaakt.

Dezelfde ahadith die nu worden aangehaald om te latgen zien dat het einde der tijden nabij is, werden 1000 jaar geleden ook al aangehaald om te laten zien dat het einde der tijden toen nabij was.

Ja, maar toen konden ze niet bewijzen dat een man tegen iets dat op een zweep lijkt zal praten (Telefoon), toen konden ze niet bewijzen dat de gebouwen van Makkah hoger dan de bergen werden gebouwd (wolken krabbers), toen konden ze niet zeggen dat iedereen met rente te maken zou krijgen, en toen konden ze niet zeggen dat tijd snel voorbij ging (vliegtuigen, boten, auto�s etc) etc. In hun tijd waren een paar tekenen uitgekomen, maar in onze tijd zijn bijna alle kleine teken uitgekomen. Tijden zijn veranderd en als je de lijst van de tekenen van de Dag des Oordeels naleest, zal je zien dat het Uur ECHT dichtbij is.

En wij moeten niet wachten en hopen dat Mahdi verschijnt, want mischien verschijnt hij over 40 of 50 jaar. Gaan we zolang de voeten van onze vijanden kussen en vernedering accepteren?

 



Wat mij zo opvalt in de meeste "bijdragen" van jou  is je arrogantie (je gaat teveel prat op bepaalde zaken). Je houding naar anderen is nu ook niet bepaald broederlijk te noemen. Negen van de tien keer zeg je dat een ander zijn mond moet houden, want zij zijn onwetend (althans dat is natuurlijk jou bescheiden mening). Iemand zijn mond snoeren is niet echt slim, zeker niet op een forum waar het nu juist de bedoeling is dat je, je mond opendoet.
Jij doet netzoals een aantal anderen hier mee aan een soort misplaatste arrogantie (zo van, ik heb de waarheid in pacht)

Ik kan je hele verhaal wel gaan ontleden, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik pak willekeurig gewoon een zin die jij schofferend en zonder schroom zij.  Onderstaand een foto met die wijven (zoals jij ze noemt) die in hun onderbroek buiten willen lopen??? Je bedoeld natuurlijk zusters. Of is dit jou standaard kwalificatie van vrouwen die het met onderdrukking niet eens zijn.

Ga jij nu eens deze site http://www.rawa.org/ goed doornemen. Probeer nu eens te stoppen met je arrogante wijze van praten.

Geloof me, ook jij hebt de waarheid niet in pacht (en nee natuurlijk heb je dat nooit gezegd, zoals je standaard andere zaken ook zo mooi weet te verfraaien en te verdraaien!) Een Afghaan die gevlucht is voor de Taliban liegt om een paspoort? Je hebt wel lef hoor om dat achter je pc te beweren.

En gaan nu aub niet zeggen dat rawa ook propoganda is, want dat zeg je standaard over alles. Dat is een dooddoener.

Als laatste, de oprichtster van rawa is vermoord.  Onderstaand staan haar woorden. Zijn niet echt de woorden van een gelukkige vrouw zou ik zeggen.

Translation of a part of a poem by Meena

I�LL NEVER RETURN

I'm the woman who has awoken
I've arisen and become a tempest through the ashes of my burnt children
I've arisen from the rivulets of my brother's blood
My nation's wrath has empowered me
My ruined and burnt villages fill me with hatred against the enemy
Oh compatriot, no longer regard me weak and incapable,
My voice has mingled with thousands of arisen women
My fists are clenched with fists of thousands compatriots
To break all these sufferings all these fetters of slavery.
I'm the woman who has awoken,
I've found my path and will never return.
 




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2006 om 09:05

1) ik drink geen koffie

2) wat ik al voor islam heb gedaan ? : ik heb mij toegewijd tot de islam, ik heb mij tot Allah gericht in alle omstandigheden, ik heb mensen kunnen overtuigen dat islam een prachtige godsdienst is, ik heb ze zodanig kunnen overtuigen dat ze de islam meer respecteren dan wat dan ook, ik help vrienden om zich aan islam vast te houden, als ik merk dat ze verzwakken, overtuig ik ze over en over waarom ze moeten volhouden,......................

3) ik weet wie de dadjaal is, ik geloof in de koran en sunnah, dus wil je me nu nog ongelovig gaan noemen ?

4) ik geef toe dat ik over MMO niets wist, ik weet niet wat voor iemand hij is, wat hij allemaal al wel of niet heeft gedaan,enz... dus hierbij mijn excuses.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2006 om 22:23

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Jij zit hier met kofie achter je pctje en je praat slecht over iemand die met zijn hoofd op een steen slaapt, op de weg van Allah?

Je praat over jezelf; of lig jij op je balkon met je hoofd op een steen? Dacht het niet, dus hou dat soort verhalen maar voor jezelf. 

Ja, je kan het niet eens zijn met Al Qaida, omdat ze de bevolking aanvallen in deze landen, ik ben daar ook niet mee eens, maar wat hebben Taliban verkeerd gedaan?

Martelen, moorden en onderdrukken. Oh, er zijn ook taliban die het vast allemaal goed bedoelen en werkelijk het goede wilen, daar twijfel ik niet aan, maar wat jij doet is je ogen sluiten voor de gruwelijke dingen die ze doen of deden en dat is hypocriet.

Wat heb jij in je leven gedaan voor Islam? Wallahie, ik las een Hadith waarin staat dat degene die sterft zonder trouw te hebben gezworen aan een Khalief in zijn leven, dat die persoon aan de dood van Jahilia sterft! Dus dubbel check je bronnen en post geen onzin meer

Over welke "khalief" heb je het in vredesnaam? Er is geen khalief, en als je het over Omar hebt; hij is geen khalief en zal dat ook niet worden. Wat heb j�j gedaan voor de islam, "Battle for Peace", meer dan een beetje over djihaad kletsen vanachter je pc met een kopje koffie. Dacht je soms dat islam alleen bestaat uit met je kalashnikov je verwrongen idee�n over de Overgave aan Allah ta'ala opdringen aan andere mensen? Ga de minder bedeelden in je omgeving helpen als je een moslim wilt zijn, en als je zo graag wilt vechten in je moederland ga er dan heen en klets er niet zoveel over. Een beetje stoere praatjes rondstrooien kan iedereen.

Ik ben niet iemand die zich bij een groep aansluit en hun 100% in alles gaat volgen. Ik neem het beste van iedreen en als een groep meer foute dingen doet dan goede, dan was ik mijn handen van hun.

Maar je hebt wel het lef mij te vertellen dat "de kudde" moet volgen! Je bent een hap-snap moslim die zich op geleerden beroept als dat zo uitkomt, maar wat diezelfde geleerden vervolgens zeggen over de weg van je idolen, dan klets je er vaag omheen. Je zei dat je imam Taymiyya volgt, en ook dat de taliban Ahl al Soenna zijn; dat is een contradictie! Lees hier wat over de Deobandi's (waaronder de taliban) met het oog op de visie van imam Taymiyya: http://www.islam-qa.com/index.php?ref=22473&ln=eng&t xt=deobandi

Let wel; ik ben het er niet mee eens, maar daar ben ik ook consequent in; niet de ene keer wel en de andere keer niet. Qua geloofsleer zit ik meer in de Hanafi-richting en wel volgens de aqieda van Al Ashari, dus wat dat betreft kan het vinden in de aqieda van de taliban, al zijn zij Matridi in aqieda. Maar als het op praktijk aankomt heb ik absoluut niets met de taliban! En aangezien ik helemaal niets heb met Afghanistan of pathanen, ben ik ook niet bevooroordeeld in mijn mening over hun

De salafis hebben een goede denkwijze over de meeste dingen, maar zij praten alleen maar.

Ah, net als jij dus. Wat een onzin; als je niet met geweld je idee�n verspreid "praat je alleen maar"? Waar moet dat heen als moslims denken dat de enige handelswijze in islam die van het zwaard is. Een goede moslim helpt en steunt bijvoorbeeld zijn buren, of ze nu moslim zijn of niet. Wanneer heb jij je voor het laatst nuttig gemaakt voor je omgeving, of voor je djama'at, met meer dan alleen praatjes? Of ben jij zo iemand die gaat kijken in zijn omgeving waar behoeftes liggen en probeert daar een helpende hand te bieden; ga eerst je bejaarde overbuurvrouw maar eens helpen met boodschappen doen, of ga daklozen die nu verkommeren van de kou maar eens een kp warme soep aanbieden, en kom dan maar weer eens praten over wat ik of iemand anders "gedaan hebben voor de islam".

De Taliban hebben op sommige puntjes een schefe denkwijze, en zij zijn mensen van daden.

Klopt, maar sommige van die daden kloppen van geen kant, zoals onderwijs verbieden voor meisjes en docenten die toch meisjes hun islamitisch recht op kennisvergaren willen laten hebben met de dood bedreigen of zelfs vermoorden. Is dat soenna?

Zij zijn allebei Moslims dus waarom zou ik tegen hun zijn? Ja, ik ben sommige denkwijzes van beiden. De geleerden van Pakistan en Afghanistan staan allemaal achter de Taliban. Ik daag je uit om een echte geleerde te laten zien, in de HELE wereld, die tegen Taliban is en waarom.

Mijn God, ben je blind ofzo? Kijk eens om je heen man, zoek op internet, lees eens een boek. De geleerden die de acties van de taliban veroordelen kom je werkelijk overal tegen! Oh, maar dan zijn het geen "echte geleerden" meer natuurlijk...

Wat jij hoort op NOS Journaal, is niet de waarheid. Jullie zijn zo zwaar gehersenspoeld, dat wat ik ook zeg, jullie geloven mij niet. Jullie denken dat ik deze dingen heb verzonnen ofzo, terwijl die dingen hellemaal waar zijn.

Wat, dat de pathanen tot het israelische volk behoren? Persoonlijk geloof ik dat inderdaad niet en de "bewijzen" die je aandroeg zijn te zot voor woorden (dan kan iedere stam op aarde wel zeggen hier of daar vanaf te stammen omdat er overeenkomsten zijn), maar verder interesseert het me ook niets tot welk volk de pathanen wel of niet horen. De enige keer dat een pathaan me interesseert is als met een praat, en ook dan kan het me geen biet schelen of hij pathaan is of niet.

En als je het over poltiek hebt; dat jij denkt dat ik (of wij) ons alleen beperken tot het NOS journaal of CNN zegt vooral wat over jou vooringenomenheid en naieviteit.


Koran 17:36. En volg geen dingen waarvan jullie geen kennis hebben. Voorwaar, het oor, oog en het hart - zullen allemal worden ondervraagd.

Volkomen uit de contekst getrokken, zoals wel vaker, maar ik spreek niet zonder kennis.

Als je werkelijk alleen de koran en de sahih ahadith zou volgen, dan zou je ten eerste niet zo opscheppen over je afkomst, want dat is on-islamitisch volgens diezelfde koran en ahadith. Wat dat betreft ben jij toch vooral een echte afghaan die de afghaanse gewoontes volgt.

Jabir ibn Abdullah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: �Sterke geloof is (in de harten van) de mensen van Hijaz�. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 95).

Abu Masud, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), met zijn hand richting Yemen wees en zei: �Sterke geloof is daar, sterke geloof is daar�. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 63, Hadith 223).

Was de Profeet ook aan het opscheppen? Nee, het was gewoon een feit. Allah zegent sommige stammen en volkeren en gooit sterke geloof in hun harten. Dat is iets om trots op te zijn, niet iets om te verbergen. Ik heb nergens gezegd dat een Afghaan beter is dan een Nederlander of Amerikaan. Lees terug want ik zei: �In Islam maken wij geen verschil tussen, zwart en wit of Afghaan en Nederlander�. [/quote]

Ten eerste zeggen die ahadith niets over etnische afkomst maar over de plaasten waar in de tijd van de profeet (vzmh) moslims woonden. En ten tweede kwam jou verhaal over jouw volk als antwoord op de beschuldigingen van moord aan het adres van de taliban. Dus door "aan te tonen" dat de pathanen h��l bijzonder zijn wilde jij laten zien dat die beschuldigingen onterecht zijn! 


Op zijn afscheids preek zei de Profeet: �Alle mensen zijn gelijk in Islam, de Arabier is niet beter dan iemand die geen Arabier is degene die geen Arabier is, is niet beter dan een Arabier. Alleen de daden kunnen mensen van elkaar onderscheiden�. 

Ik wil niet arrogant lijken, maar je hoeft mij die dingen echt niet te vertellen. Je spreekt jezelf constant tegen in je verdediging van de taliban, dus betrek die mooie citaten maar eens op jezelf.

Het heeft volstrekt geen zin een bepaalde groep op te hemelen, zoals in dit geval de taliban, als er ook rotte appels tussen zitten. En die zitten er tussen; de taliban zijn gewoon mensen die geen rozenblaadjes poepen of gouden vleugeltjes op hun rug hebben; als je iets objectiever zou kijken kom je nogal veel incidenten tegen waarin taliban zeer over de schreef zijn gegaan wat betreft de islamitische rechten van mensen.

Wat zijn jou bronnen? Alleen BBC en CNN. [/quote]

Pardon? Klets niet man; wanner ben jij voor het laatst in Kandahar geweest? Ik beroep mij op dezelfde bronnen als jij en nog wel meer ook, gezien je volgende idiote uitspraak:

Je weet niks over wat zij allemaal hebben gedaan, behalve wat deze twee nieuws kanalen je vertellen. Ik daag je uit, kom laat maar zien waar ze tegen de Qur�an en de Sunnah ingingen, en ik zal je laten zien wat zij er zelf over zeiden. Quote nou niet een paar wijven die met onderbroeken buiten wouden lopen en zij geklapt zijn ofzo. Nee, kom met echte bewijzen waar zij iets deden dat niet mocht.

Ik heb al heel vaak laten zien waar ze de koran en de soenna (volgens meerdere interpretaties) tegengingen, dus hou je uitdagingen maar voor je. Ik ben geen taperecorder. Je leest maar lekker al de reacties van mijn broeders en zusters eens goed door. En wat je zegt over "wijven" als je het over mijn zusters hebt laat weer je niveau en kenis van zaken eens goed zien.

Koran 21:24. Zeg: "Kom met jullie bewijzen".

Wat wil je? Waar zijn jouw bewijzen? Meer dan wat praatjes over hoe goed de taliban wel niet zijn hebben we van jou niet gezien. Ineternet staat bol van de bewijzen over de praktijk van jouw geliefde taliban, dus nogmaals: betrek die mooie citaten die jij zo graag gebruikt voor jezelf!

Ik ken een paar afghaanse vluchtelingen die moesten vluchten voor de taliban destijds. Nee, het zijn geen communisten en geen moenafiqoen maar wel intellectuelen. Ze zijn mishandelt en gemarteld omdat ze andere ideen hadden over bijvoorbeeld vrouwenrechten dan de taliban, en niet wilde meehuilen met de wolven in het bos. Is martelen vanwege verschil van mening in overeenstemming met de islam volgens jou?


Ze liegen over Allah, Zijn religie en de Moslims omdat ze hier een paspoortje willen krijgen.

Wat? Wat heeft jouw familie moeten doen voor hun "paspoortje"! Hoe kun je zoiets zeggen! 

Wat was hun menings verschil over vrouwen rechten? Bijna alle Moslim vrouwen waren tevreden met de Taliban, want zij zijn zelf Moslims, en ze zijn gewend aan de wetten van Shariah. Alleen die wijven die daar Europa willen bouwen, gingen janken. Vroeger zeiden jullie: �Taliban dwingen vrouwen om chadari te dragen� nu zijn ze weg en jullie schaamteloze leugen is blootgesteld. Ga en kijk daar, 9 op de 10 vrouwen draagt daar chadari nu. Wie dwingt ze nu? karzai of george bus?

Dacht jij dat vrouwenrechten afhangen van een boerqa? Ben jij niet stiekem Geert Wilders ofzo die hier van die idiote uitspraken komt dumpen. Ik kom zo nog terug op je schandalige uitspraken over die "wijven".


Taliban zijn mensen, en mensen maken fouten.

Waar zei ik dat Taliban foutloos zijn?

Overal zeg je dat! Je hemelt ze op met fabeltjes over hun superieuriteit, en iedere kritiek doe je af als leugens of "gejank van wijven".

Niemand heeft zoiets beweerd, zelfs de Taliban zelf hebben gezegd, dat zij slechts mensen zijn en fouten kunnen maken. Zelfs de Sahaba en de Tabieen maakten fouten. Wij zijn allemaal mensen, en als we geen fouten zouden maken dan zouden we ook niet weten wat goed is. Als jij naar foutloze Shariah zoekt, zal je voor altijd zoeken, voor altijd. Om MMO Dajjal te noemen, omdat een paar mensen ergens een paar vrouwen en kinderen doodmaken gaat te ver. Je hebt geen bewijs dat zij dat hebben gedaan en je kent het hele verhaal niet.

De Sahria van God is foutloos, maar de "sharia" van de taliban absoluut niet! Wat kan mij die mullah van jouw schelen; dacht je soms dat als hij bijvoorbeeld morgen zou komen te overlijden dat dat voor de wereld of zelfs maar de moslims ook maar iets verschil zou uitmaken? Wordt wakker; jouw mullah is geen daddjaal, geen mahdi, geen khalief, geen "amier al moe'minien", niets. Hij is belangrijk voor zijn volgelingen en verder voor niemand, behalve voor God zoals ieder mens belangrijk is voor God.


Hoe kan iemand zich Moslim noemen en niet streven of niet willen streven om Allah�s wetten over de wereld te verspreiden?

Och man, probeer eerst maar eens als moslim te leven in je djama'at voordat je het hebt over het verspreiden van Allah's wetten. Moeten we omdat de taliban Allahu akbar roepen alles van hun maar door de vingers zien? Zo hypocriet ben ik niet. En zeg nu niet dat ik niets weet van jij doet, want dat weet jij van de anderen ook niet.

Jullie roepen, �Islam, Islam, Islam� en wanneer er een Islamitishe Staat komt, gaan jullie tegen hun in en verzinnen jullie leugens tegen hun. Zo waren de Monafiqien vroeger. Zij riepen ook, �Islam, Islam, Islam� en toen de Profeet zei: �OK, nu is het tijd voor Jihaad� gingen ze huilen en excussen zoeken. Als de Moslims werden aangevallen, keken ze toe. Toen er Shariah kwam, haatten ze de wetten van Allah, vanuit de bodem van hun bedorven harten.

Jij roept "djihaad djihaad" maar je verschuilt je achter je moeders rokken hier in Nederland, kletsen over oorlog maar wel de vluchteling uithangen. Als ik ergens de schurft aan heb is het aan lafaards die altijd een grote smoel opzetten over anderen maar zelf niet verder komen dan wat gebakken lucht. Tijd voor djihaad? Wat doe je nog hier dan; ga je volk helpen want aan je geklets heeft niemand wat. Ik zou me kapotschamen als mijn volk door een vijand met F16's en machinegeweren onderdrukt en bevochten werd en ik ik luxe en weelde baadde. Maar daar heb jij zo te zien geen last van. En jij durft het over moenafiqoen te hebben; ga je schamen.

Trouwens, wat heeft deze topic met djihaad te maken? Wat heeft het vermoorden van onderwijzers met djihaad te maken? Wat heeft de status van mullah Omar met djihaad te maken? Wat heeft vrouwenonderdrukking met djihaad te maken?

Koran 33:19. Zij hebben niet echt geloofd, daarom heeft God hun werken vruchteloos gemaakt.

Dat is een goeie; waar is die "islamitische staat" van de taliban nu? Nergens, want het was een staat gebasseerd op onderdrukking en geweld.

Ik was en ben zwaar tegen de inval van de amerikanen en ik schaam me voor mijn landgenoten die zo slaafs de VS achterna lopen en meedoen hun waarden en normen met geweld op te dringen aan een volk wat daar absoluut niet op zit te wachten. Verzet daartegen zie ik als absoluut legitiem, ook van de taliban, maar dat heeft niets te maken met het feit dat de taliban op de verkeerde manier en met de verkeerde middelen hun zin probeerden te krijgen voor de amerikaanse inval en u nog steeds als ze terreur tegen de eigen bevolking gebruiken als die willen opkomen voor hun door Allah ta'ala gegeven rechten. En dat zal ik nooit steunen, niet in daad en en niet in woord.


En wij moeten niet wachten en hopen dat Mahdi verschijnt, want mischien verschijnt hij over 40 of 50 jaar. Gaan we zolang de voeten van onze vijanden kussen en vernedering accepteren?

Ik weet niet wat je je inbeeldt, maar ik kus niemands voeten en ik accepteer van niemand vernederingen, ook niet van jou. De eerstvolgende post van jou die ik wil lezen is dat je een enkeltje Kandahar hebt gekocht en je grootspraak waar gaat maken, anders ben je niets meer dan de moenafiqoen waar je ons mee vergelijkt. En geen smoesjes over toestemming van je ouders; je bent volgens mij geen kind meer en je ouders overleven het hier prima zonder jou, insha Allah.

Salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 03:03
Amier,
je reactie naar Moslimboy vind ik heel begrijpelijk, niet onverdiend en
grotendeels terecht. Maar toch ook wel erg heftig. Ik kan me wel
voorstellen dat hij zo de Taliban en de Pashtoen verheerlijkt.
Waarschijnlijk is hij grootgebracht met ge�dealiseerde verhalen over
thuisland en eigen volk met daar overheen nog eens de "narrowminded"
doctrine van een bepaalde extreme islamschool. Zijn familie heeft
vermoedelijk meer te lijden gehad van de Noordelijke Alliantie onder
Massoud dan van de Taliban. In zo'n situatie is het heel moeilijk te
geloven dat het kwaad dat door de Taliban is aangericht veel erger was...
Het ergste kwaad is immers dat wat je zelf ondergaat...

Bovendien geloof ik niet dat Moslimboy oud genoeg is voor de strijd (als
je daar al ooit oud genoeg voor kunt zijn). voor het voeren van een strijd
is wel zeker een genuanceerde blik nodig met oog voor de goede en
slechte kanten van je tegenstander en van jezelf. Anders ontaard strijd
toch in extreme haat en onmenselijke slachting.

Natuurlijk is het legitiem dat de Afghanen hun land verdedigen. Maar
tegelijkertijd is de inval in Afghanistan ook legitiem indien het motief idd
was om na 9/11 OBL te pakken, die immers door MMO beschermd werd.
Een uitleveringsverzoek/eis leverde niets op.

Dat zo'n conflict ontaardt in een overkill, dat is tekenend voor de wijze
waarop Amerikanen menen strijd te moeten voeren. Het is toch een
beetje met een kanon op een mug schieten. En het legitiem martelen en
zonder vorm van proces opsluiten in QB is een nieuwe variant, die de VS
er niet populairder mee maakt.
Maar toch vraag ik me af of het volk echt de Taliban terug wil; de vrouwen
in elk geval niet... Dus is de "interventie" van de VS in zekere zin ook ten
gunste van de bevolking.
Als de VS er echter niet in slagen binnen de kortste keren een zekere rust
en betere voorzieningen te cre�ren, dan kan ik me voorstellen dat de
Taliban steeds meer door het volk gewenst is als de beste keuze uit 2
kwaden... Het lijkt me een afschuwelijke situatie voor de Afghaanse
volkeren.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 05:23

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Amier,
je reactie naar Moslimboy vind ik heel begrijpelijk, niet onverdiend en
grotendeels terecht. Maar toch ook wel erg heftig. Ik kan me wel
voorstellen dat hij zo de Taliban en de Pashtoen verheerlijkt.
Waarschijnlijk is hij grootgebracht met ge�dealiseerde verhalen over
thuisland en eigen volk met daar overheen nog eens de "narrowminded"
doctrine van een bepaalde extreme islamschool. Zijn familie heeft
vermoedelijk meer te lijden gehad van de Noordelijke Alliantie onder
Massoud dan van de Taliban. In zo'n situatie is het heel moeilijk te
geloven dat het kwaad dat door de Taliban is aangericht veel erger was...
Het ergste kwaad is immers dat wat je zelf ondergaat...

Bovendien geloof ik niet dat Moslimboy oud genoeg is voor de strijd (als
je daar al ooit oud genoeg voor kunt zijn). voor het voeren van een strijd
is wel zeker een genuanceerde blik nodig met oog voor de goede en
slechte kanten van je tegenstander en van jezelf. Anders ontaard strijd
toch in extreme haat en onmenselijke slachting.

Natuurlijk is het legitiem dat de Afghanen hun land verdedigen. Maar
tegelijkertijd is de inval in Afghanistan ook legitiem indien het motief idd
was om na 9/11 OBL te pakken, die immers door MMO beschermd werd.
Een uitleveringsverzoek/eis leverde niets op.

Dat zo'n conflict ontaardt in een overkill, dat is tekenend voor de wijze
waarop Amerikanen menen strijd te moeten voeren. Het is toch een
beetje met een kanon op een mug schieten. En het legitiem martelen en
zonder vorm van proces opsluiten in QB is een nieuwe variant, die de VS
er niet populairder mee maakt.
Maar toch vraag ik me af of het volk echt de Taliban terug wil; de vrouwen
in elk geval niet... Dus is de "interventie" van de VS in zekere zin ook ten
gunste van de bevolking.
Als de VS er echter niet in slagen binnen de kortste keren een zekere rust
en betere voorzieningen te cre�ren, dan kan ik me voorstellen dat de
Taliban steeds meer door het volk gewenst is als de beste keuze uit 2
kwaden... Het lijkt me een afschuwelijke situatie voor de Afghaanse
volkeren.

owowowow, lees ik dit verkeerd of is het zo ? volgens mij bedoel je battle for peace. amier was tegen hem bezig, niet tegen mij (denk ik toch)

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 07:22

Ik heb het opgeslagen, verwacht een reactie van mij morgen Insha'Allah

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik heb de discussie gevolgd en vind het van sommige broeders inderdaad erg ver gaan om Mullah Omar de djadjaal te noemen, en zeker als men het eens is met een ongelovige die de Moslims eens eventjes haarfijn probeert uit te leggen wie of wat de djadjaal is.

Salaam.


 

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Maandags en Donderdags zijn speciaal voor de profeet en de Moslims want de daden van de zonen van Adam worden op deze twee dagen aan Allah getoond. Daarom vasten we op deze twee dagen van de week. De profeet zei dat Allah dan iedere Moslim al zijn zonden vergeeft behalve twee Moslims.

Weet je welke twee? De Moslims die elkaar geen Salaam meer geven.

 

Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) wilde niet dat we de soennah van Shaitaan navolgden en ook niet die van de joden, maar dat we hemzelf en zijn metgezellen navolgen. Want Shaitaan zorgt ervoor en wil graag zien dat we onze broeders vernederen, over hun slecht praten en kapot proberen te maken � dit alles door haat te zaaien tussen de Moslims.

 

RasoolAllah (sallalao alaihi wasallam) zei dat Moslims elkaar niet mogen haten.

De slechtste en meest erge Moslim is nog altijd beter dan de allerbeste kafir die er op aarde rondloopt. Omdat zelfs de slechtse Moslim in zijn hart heeft staan: �la ilaha ilallah Muhammadur Rasooloellah� en hij op een dag uit het Hellevuur zal worden gehaald en het Paradijs zal worden binnen gelaten. De kafir niet. Hoe kan een niet-moslims (kafir, atheist, freemason etc. )dan over een andere Moslim zeggen dat hij een dajjal is? Zoiets kan die persoon alleen zeggen als hij geen verstand heeft.

 

Natuurlijk zijn er Moslims die de regels overtreden, zonden of andere zwaktes hebben. Daarom kennen we in de Islam het principe van "al Wala wal Bara", wanneer we met slechte Moslims te maken hebben. We\haten dan zijn zondige daden, maar houden van hem als broeder. Zo alleen kan zo een zwakke broeder terugkomen en veranderen.

 

In mijn eerste (verwijderde) post had ik het over atheisten, kafirs en freemasons in het algemeen. Absoluut niet over jou. Als ik iemand met opzet had geprobeerd te kwetsen dan ben ik ook mans genoeg om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar ik heb jou niet persoonlijk aangesproken, dat was gewoon een misverstand van jou zijde. 

 

Ik hoop dat dit iets van onze vriendschap zal kunnen goedmaken.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 14:18
Bismi'Allah arRa7maan arRa7eem,

djazakum'Allah ghair, ik persoonlijk kon geen woord beter uitbrengen dan wat jullie nu hebben gezegd,


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 17:30

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Amier,
je reactie naar Moslimboy vind ik heel begrijpelijk, niet onverdiend en
grotendeels terecht. Maar toch ook wel erg heftig. Ik kan me wel
voorstellen dat hij zo de Taliban en de Pashtoen verheerlijkt.
Waarschijnlijk is hij grootgebracht met ge�dealiseerde verhalen over
thuisland en eigen volk met daar overheen nog eens de "narrowminded"
doctrine van een bepaalde extreme islamschool. Zijn familie heeft
vermoedelijk meer te lijden gehad van de Noordelijke Alliantie onder
Massoud dan van de Taliban. In zo'n situatie is het heel moeilijk te
geloven dat het kwaad dat door de Taliban is aangericht veel erger was...
Het ergste kwaad is immers dat wat je zelf ondergaat...

Hoi Postpentacost,

ik reageerde op Battle zoals Moslimboy terecht aangaf. foutje denk ik.

Dat mijn reactie heftig is kan kloppen; ik wordt misselijk van dat djihaad-geschreeuw en mensen uitmaken voor moenafieq of leugenaar als ze het niet eens zijn met zijn etnocentrische idee�n. Waar zijn familie onder gelden heeft is niet relevant als je de hele tijd roept dat je de koran en soenna volgt en je niet laat leiden door "begeertes". Dat hij idolaat is van de taliban boeit me op zich ook niet; daar kun je inhoudelijk over discussi�ren, maar als hij of wie dan ook vervolgens de koram misbruikt om anderen voor huichelaar uit te maken, als hij zijn medemoslims die lijden of geleden hebben onder talibanterreur "jankende wijven" gaat noemen zie ik geen enkele reden hem zachtjes aan te pakken. En dit is nog maar een internetforum.

Overigens beweer ik helemaal niet dat het kwaad wat de Taliban aanrichten erger of minder erg is dan dat van de Noordelijke Alliantie; dat waren absoluut geen lieverdjes en de warlords die het nu onder Karzai voor het zeggen hebben zijn regelrechte criminelen, maar dat praat nog steeds de acties van de taliban waar het hier over gaat niet goed.

Als er mensen zijn die een talibanstaat wensen, wie zijn wij dan om het dat te misgunnen? Als alle mensen in Kandahar en Uruzgan willen dat de taliban het voor het zeggen hebben, dan gun ik ze dat van harte. Maar dat betekent niet dat het beleid van de taliban t.o.v. religieuze minderheden, vrouwen en andersdenkenden goed is of in overeenstemming met de islam! Er is in de islam geen verbod op onderwijs voor vrouwen, er is geen soenna die het mishandelen van mensen die zich niet aan hun rigide kledingvoorschriften houden (burqa, geen "westerse" haardracht voor mannen wat dat ook moge zijn etc.) voorschrijft en er is geen soenna die het verplicht voor tienduizenden mensen om openbare executies bij te wonen, en er is al helemaal geen soenna die bijvoorbeeld vliegeren verbiedt. Als de pashtoen graag een mullah willen om tegen op te kijken als ware hij de vervanger van Mohammed (vzmh) moeten ze dat zelf weten, maar probeer mij of andere broeders en zusters niet de pathaanse cultuur op te leggen onder het mom van islam.

Bovendien geloof ik niet dat Moslimboy oud genoeg is voor de strijd (als
je daar al ooit oud genoeg voor kunt zijn). voor het voeren van een strijd
is wel zeker een genuanceerde blik nodig met oog voor de goede en
slechte kanten van je tegenstander en van jezelf. Anders ontaard strijd
toch in extreme haat en onmenselijke slachting.

Battle for Peace is meerderjarig voor zover ik weet, maar ik geef toe dat je dat niet altijd aan zijn redeneerwijze kunt aflezen. Hij roept altijd dat wij maar hypocriete moslims zijn omdat we niet allemaal ten strijde trekken tegen wie hij ook maar aanduidt als "vijand van de islam"; hetzij de amerikanen of een andere stam moslims die toevallig geen taliban zijn, en dat doet hij al jaren op dit forum. In dat geval vind ik dat je niet moet kletsen maar zelf het goede voorbeeld moet geven ipv anderen met moenafieqoen te vergelijken. Verder vind ik zijn reactie op zijn moslimbroeders en zusters die daadwerkelijk geleden hebben onder de taliban destijds walgelijk. Ik heb er geen andere woorden voor. Een bekende hadith zegt dat een moslim zijn broeder moet helpen, of hij de onderdrukte of de onderdrukker is. Toen de mensen de profeet (vzmh) voregen hoe ze iemand die een onderdrukker is moesten helpen, zei hij: "Door hem ervan te weerhouden anderen te onderdrukken". Wat Battle doet is de onderdrukten nog eens een trap na geven. Hoe diep kun je zinken.


Natuurlijk is het legitiem dat de Afghanen hun land verdedigen. Maar
tegelijkertijd is de inval in Afghanistan ook legitiem indien het motief idd
was om na 9/11 OBL te pakken, die immers door MMO beschermd werd.
Een uitleveringsverzoek/eis leverde niets op.

Amerika wil ook dat Nederland Wesam al D. uitlevert; een koerdische jongen die op vakantie in Irak gefilmd heeft hoe verzetsmensen een bom begroeven om een amerikaans konvooi te treffen. Tot mijn afgrijzen heeft de rechter hierin toegestemt, maar stel dat hij het verboden zou hebben; zou een amerikaanse inval in Nederland dan gerechtvaardigd zijn? Zou Amerika een westers land binnevallen om dezelfde redenen? Ik denk van niet.


Dat zo'n conflict ontaardt in een overkill, dat is tekenend voor de wijze
waarop Amerikanen menen strijd te moeten voeren. Het is toch een
beetje met een kanon op een mug schieten. En het legitiem martelen en
zonder vorm van proces opsluiten in QB is een nieuwe variant, die de VS
er niet populairder mee maakt.
Maar toch vraag ik me af of het volk echt de Taliban terug wil; de vrouwen
in elk geval niet... Dus is de "interventie" van de VS in zekere zin ook ten
gunste van de bevolking.

Voor een deel wel, maar wat ze ervoor terug kregen is niet bepaald wat ze hoopten. De Taliban waren ook weer geen nazi's die erop uit waren een heel volk uit te roeien of iets dergelijks. Ik wijs op hun fouten en op Battle's dubbele moraal, maar dat betekend niet dat ik de amerikaanse inval terecht vind! Absoluut niet.

Wat Battle zegt over vrouwen die ook nu een burqa dragen klopt; maar het verschil is dat ze er nu vrijwillig voor kiezen en niet uit angst voor afranseling door een stelletje fanatici. Zoals je misschien weet is er over de niqaab geen consensus onder de oelama, nooit geweest ook. en over de burqa al helemaal niet; die zie je ook alleen in dat deel van de wereld. Dat is dus een aghaanse / pakistaanse cultuur uiting en als de taliban zo islamitisch zijn als Battle ons wil doen geloven zouden ze nooit vrouwen daartoe dwingen met geweld.


Als de VS er echter niet in slagen binnen de kortste keren een zekere rust
en betere voorzieningen te cre�ren, dan kan ik me voorstellen dat de
Taliban steeds meer door het volk gewenst is als de beste keuze uit 2
kwaden... Het lijkt me een afschuwelijke situatie voor de Afghaanse
volkeren.

Kimmie had ooit een onderschrift hier "fighting for peace is like f*cking for virginity". Dat lijkt me zeer van toepassing voor de amerikaanse manier van rust en voorzieningen cre�ren.

Vrede!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 19:00
Assalamu 3aleykum,

In eerste instantie geplaatst door Amier

Natuurlijk is het legitiem dat de Afghanen hun land verdedigen. Maar tegelijkertijd is de inval in Afghanistan ook legitiem indien het motief idd was om na 9/11 OBL te pakken, die immers door MMO beschermd werd.

Een uitleveringsverzoek/eis leverde niets op.

Amerika wil ook dat Nederland Wesam al D. uitlevert; een koerdische jongen die op vakantie in Irak gefilmd heeft hoe verzetsmensen een bom begroeven om een amerikaans konvooi te treffen. Tot mijn afgrijzen heeft de rechter hierin toegestemt, maar stel dat hij het verboden zou hebben; zou een amerikaanse inval in Nederland dan gerechtvaardigd zijn? Zou Amerika een westers land binnevallen om dezelfde redenen? Ik denk van niet.

goeie post

In eerste instantie geplaatst door Amier

[...] had ooit een onderschrift hier "[...]". Dat lijkt me zeer van toepassing voor de amerikaanse manier van rust en voorzieningen cre�ren.


Dat jij zo'n mens quote, Amier... Moge Allah haar verstand recht zetten.


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 19:23

Salaam alaikum,

In eerste instantie geplaatst door Battle for Peace

Ik daag je uit om een echte geleerde te laten zien, in de HELE wereld, die tegen Taliban is en waarom.

Ik antwoorde hierop met een wedervraag en dat is natuurlijk maar een half antwoord. Dus ik heb even voor je gegoogled en heb een paar concrete resultaten voor je.

Dit gaat over het opblazen van die Boeddhabeelden destijds:

http://www.islamonline.net/english/News/2001-03/02/article15 .shtml

Lees hier wat over het drugsbeleid van de taliban en oordeel zelf over in hoeverre dat overeenkomt met de koran en soenna:

http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=1&ID=192&C ATE=13&redirect=yes

Een artikeltje van nu.nl van 24 october; ik heb niet de originele tekst kunnen vinden, maar als dit waar is gaat deze talib zwaar de fout in natuurlijk vanuit de islamitische visie op wat geoorloofd is in het doden in een oorlog:

LONDEN - Militante Afghanen bereiden aanslagen voor op doelen in Europa. Dat heeft mullah Mohammed Amin, een commandant van de Taliban, maandag tegen de Britse zender Sky News gezegd.

Mullah Amin zei dat de militanten met de aanslagen wraak willen nemen voor de "invasie door buitenlanders" in Afghanistan in 2001. "Het is acceptabel om gewone mensen in Europa te doden, want dat zijn de mensen die de regeringen hebben gekozen", zei de commandant van de Taliban in een verwijzing naar de regering van Tony Blair in Groot-Brittanni� en die van George W. Bush in de Verenigde Staten. 

Mullah Amin zei dat de Taliban grote voorraden wapens hebben opgeslagen. Verder liet hij weten dat buurland Pakistan een toevluchtsoord van strijders van de Taliban is. Mullah Amin stelde dat de Afghaanse militanten hebben geleerd van de opstandelingen in Irak. De Taliban zetten nu steeds vaker zelfmoordenaars in en maken veelvuldig gebruik van landmijnen en van op afstand tot ontploffing te brengen bommen.

Bron: nu.nl

Tot slot de salafie point of view mbt de taliban en hun geloofsleer:

http://www.salafipublications.com/sps//downloads/pdf/MNJ1300 10.pdf

Bij deze dus een aantal islamitische gezichtspunten van geleerden tegen verschillende aspecten van de taliban, en wat feiten waarover ik JOU uitdaag een islamitisch verantwoord oordeel te vellen, zoals dat drugsgedoe en de (mogelijke) uitspraak van een talibanleider.

Verder heb ik sterk de indruk dat jij je alleen basseerd op deze website: http://www.islamicawakening.com/viewarticle.php?articleID=43 1&pageID=61& als het om taliban gaat; ik herken al je argumenten en statements in de artikelen daar. Klopt dat?

Salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 19:54
In eerste instantie geplaatst door moslimboy


owowowow, lees ik dit verkeerd of is het zo ? volgens mij bedoel je battle
for peace. amier was tegen hem bezig, niet tegen mij (denk ik toch)


idd ik vergiste mij. Ik bedoelde Batle for Peace
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 20:03
In eerste instantie geplaatst door Amier


Amerika wil ook dat Nederland Wesam al D. uitlevert; een koerdische
jongen die op vakantie in Irak gefilmd heeft hoe verzetsmensen een bom
begroeven om een amerikaans konvooi te treffen. Tot mijn afgrijzen heeft
de rechter hierin toegestemt, maar stel dat hij het verboden zou hebben;
zou een amerikaanse inval in Nederland dan gerechtvaardigd zijn? Zou
Amerika een westers land binnevallen om dezelfde redenen? Ik denk van
niet.


De vergelijking gaat wat mank. Een soort oorlogshandeling met een groot
vernietigingseffect aan mensen en materieel en beschadiging van prestige
is iets anders dan foto's maken van vijandelijke acties en daarbij per abuis
voor terrorist aangezien worden.

Er is wel voor minder een (wereld)oorlog begonnen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2006 om 05:41
Geef me nog een dag Insha'Allah, (want ik had geen tijd gisteren), en ik zal die geblaf hier voor altijd stoppen... Sommigen kunnen hun ochtendgebed niet eens op tijd verrichten en ze janken over Mojahidien.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2006 om 07:44

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Geef me nog een dag Insha'Allah, (want ik had geen tijd gisteren), en ik zal die geblaf hier voor altijd stoppen... Sommigen kunnen hun ochtendgebed niet eens op tijd verrichten en ze janken over Mojahidien.

Vanaf morgen ben ik een week weg, maar ik ben benieuwd.

Over het ochtendgebed; dit is niet de eerste keer dat jij suggereert dat de broeders en zusters die niet achter jouw ide�n over islam staan hun islamitische verplichtingen niet nakomen. Het topic ging niet over djihaad, maar one-issue moslims als jij kunnen over niets anders praten blijkbaar. Praat maar over djihaad, meer dan kletsen doe je niet, maar dat verbaasd me niets; blaffende honden bijten niet.

Salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2006 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Assalamu alaikum broeder Abdul-Khaliq,

 

Laat mij de eerste zijn die jou weer begroet met deze mooie woorden.

Maandags en Donderdags zijn speciaal voor de profeet en de Moslims want de daden van de zonen van Adam worden op deze twee dagen aan Allah getoond. Daarom vasten we op deze twee dagen van de week. De profeet zei dat Allah dan iedere Moslim al zijn zonden vergeeft behalve twee Moslims.

Weet je welke twee? DE Moslims die elkaar geen Salaam meer geven.

 

Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) wilde niet dat we de soennah van Shaitaan navolgden en ook niet die van de joden, maar dat we hemzelf en zijn metgezellen navolgen. Want Shaitaan zorgt ervoor en wil graag zien dat we onze broeders vernederen, over hun slecht praten en kapot proberen te maken � dit alles door haat te zaaien tussen de Moslims.

 

RasoolAllah (sallalao alaihi wasallam) zei dat Moslims elkaar niet mogen haten.

De slechtste en meest erge Moslim is nog altijd beter dan de allerbeste kafir die er op aarde rondloopt. Omdat zelfs de slechtse Moslim in zijn hart heeft staan: �la ilaha ilallah Muhammadur Rasooloellah� en hij op een dag uit het Hellevuur zal worden gehaald en het Paradijs zal worden binnen gelaten. De kafir niet. Hoe kan een niet-moslims (kafir, atheist, freemason etc. )dan over een andere Moslim zeggen dat hij een dajjal is? Zoiets kan die persoon alleen zeggen als hij geen verstand heeft.

 

Natuurlijk zijn er Moslims die de regels overtreden, zonden of andere zwaktes hebben. Daarom kennen we in de Islam het principe van "al Wala wal Bara", wanneer we met slechte Moslims te maken hebben. We\haten dan zijn zondige daden, maar houden van hem als broeder. Zo alleen kan zo een zwakke broeder terugkomen en veranderen.

 

In mijn eerste (verwijderde) post had ik het over atheisten, kafirs en freemasons in het algemeen. Absoluut niet over jou. Als ik iemand met opzet had geprobeerd te kwetsen dan ben ik ook mans genoeg om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar ik heb jou niet persoonlijk aangesproken, dat was gewoon een misverstand van jou zijde. 

 

Ik hoop dat dit iets van onze vriendschap zal kunnen goedmaken.

 

Wa alaikum salaam



As-salaam-oe-aleikoem-wa-Rahmatoellaah-wa-Barakaatoehoe Jiyuu,

Laat mij de eerste zijn die jou weer begroet met deze mooie woorden.

Maandags en Donderdags zijn speciaal voor de profeet en de Moslims want de daden van de zonen van Adam worden op deze twee dagen aan Allah getoond. Daarom vasten we op deze twee dagen van de week. De profeet zei dat Allah dan iedere Moslim al zijn zonden vergeeft behalve twee Moslims.

Weet je welke twee? DE Moslims die elkaar geen Salaam meer geven.


Amien!


Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) wilde niet dat we de soennah van Shaitaan navolgden en ook niet die van de joden, maar dat we hemzelf en zijn metgezellen navolgen. Want Shaitaan zorgt ervoor en wil graag zien dat we onze broeders vernederen, over hun slecht praten en kapot proberen te maken � dit alles door haat te zaaien tussen de Moslims.


Het laatste wat ik wil is slecht spreken over een broeder en/of zuster. Dat zie ik ook als een zonde.


RasoolAllah (sallalao alaihi wasallam) zei dat Moslims elkaar niet mogen haten.

De slechtste en meest erge Moslim is nog altijd beter dan de allerbeste kafir die er op aarde rondloopt. Omdat zelfs de slechtse Moslim in zijn hart heeft staan: �la ilaha ilallah Muhammadur Rasooloellah� en hij op een dag uit het Hellevuur zal worden gehaald en het Paradijs zal worden binnen gelaten. De kafir niet. Hoe kan een niet-moslims (kafir, atheist, freemason etc. )dan over een andere Moslim zeggen dat hij een dajjal is? Zoiets kan die persoon alleen zeggen als hij geen verstand heeft.

 

Natuurlijk zijn er Moslims die de regels overtreden, zonden of andere zwaktes hebben. Daarom kennen we in de Islam het principe van "al Wala wal Bara", wanneer we met slechte Moslims te maken hebben. We\haten dan zijn zondige daden, maar houden van hem als broeder. Zo alleen kan zo een zwakke broeder terugkomen en veranderen.

 

In mijn eerste (verwijderde) post had ik het over atheisten, kafirs en freemasons in het algemeen. Absoluut niet over jou. Als ik iemand met opzet had geprobeerd te kwetsen dan ben ik ook mans genoeg om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar ik heb jou niet persoonlijk aangesproken, dat was gewoon een misverstand van jou zijde. 

 

Ik hoop dat dit iets van onze vriendschap zal kunnen goedmaken.


Jiyuu, ik kreeg in jou eerdere stuk inderdaad zeer sterk de indruk, dat jij mij kwalijk nam de koeffaar achterna te lopen. Je mag gerust weten dat ik van slag was en zelfs emotioneel. Ik begrijp dat jij dit niet hebt bedoeld, en ik ben zeer verheugd, dat dit hierbij rechtgezet kan worden. Het is duidelijk dat de ene Moslim de andere niet is, en de een, een gematigdere kijk heeft op zaken dan de ander. Helaas zorgt dit wel eens voor misverstanden en/of onbegrepen reacties`s naar elkander. Ik ben overduidelijk op veel onderwerpen een andere mening toegedaan dan jij. 


Wat ik in ieder geval zeker niet doe is iemand haten. Zoals ik al eens eerder zij, waardeer en respecteer ik jou verlangen naar kennis van het hoogste zeer.


Mijn bedoelingen op dit forum is niet om met elkaar negatieve discussie te voeren (tenzij er hier van die wijsneuzen gaan doen alsof zij de islamitische wijsheid in pacht hebben en de ander als een afvallige gaan bestempelen).


Ik waardeer je handreiking zeer!


Wa-aleikoem-oe-salaam-wa-Rahmatoellaah-wa-Barakaatoehoe


 













Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 07:10

Over welke khalief heb je het in vredesnaam? Er is geen khalief, en als je het over Omar hebt; hij is geen khalief en zal dat ook niet worden.

Mullah Mohammad Omar is geen Khalief nee, maar hij is wel een Amier en Imam van de gelovigen in khurassan. Wie, op jou en Hajj Gibrail na, zegt van niet? Ik kan duizenden, mischien wel honderden duizenden geleerden en Imam's oplijsten die voor Taliban zijn. Jou en mijn woorden hebben geen waarde hier. Check dit,

Shaykh Al-Allamah Abdullah ibn Abdur Rahman Al Jibreen zei: "Wij weten dat de Taliban regering in Afghanistan met de wetten van Allah regeert, zij hebben Islamitishe scholen gesticht, zij hebben de deuren tot shirk gesloten, zij hebben afgodsbeelden afgebroken, zij hebben Islam over het land verspreidt door oproep tot het gebed te geven, zij hebben het vrijdag gebed verplicht gesteld (op de Moslims), zij hebben zonden en andere verboden daden verboden etc en dit zijn tekenen van hun goede intenties en goede geloof".

Shaykh Humood bin Uqla Ash Shu'aibi zei: "De Moslims zijn verplicht om de Taliban te steunen tegen het westen".

Moulana Imran Vawda zei: "Taliban hebben een geldige Shariah".

Shaykh Ghulamullah Rahmatie zei: "Er heeft nooit iemand geleefd die foutloos was. Zelfs in het begin, hadden de Moslims (Sahaba en Tabieen) hun foutjes. En wat de Taliban betreft, hun goede daden zijn veel en veel meer dan hun tekort komingen. Bij Allah, ik heb in de hele geschiedenis van Afghanistan van geen enkele koning gehoord, die zo'n complete Shariah bracht".

Shaykh Abdullah ibn Mohammad Al Ghunayman zei: "Wij zijn verplicht om de Afghaanse Moslims (Taliban) en anderen te steunen om hun religie, land en eer te beschermen tegen de aanvallen van ongelovigen. En wat betreft degenen die de ongelovigen tegen hun (Taliban) helpen, zij behoren tot hun (ongelovigen)".  

Shaykh Abdur rahman bin Barak zei: "Zonder twijfel is de oorlogsverklaring van het westen tegen de Taliban regering een daad van overtreding en agresie. Dit is een kruistocht tegen Islam, zoals de President van de Verenigde Staten zelf zei. De Moslims zijn verplicht om hun broeders (o.a. Taliban) tegen onrechtvaardige ongelovigen te steunen".

De grootste Mufti van Pakistan Rafi Usmani zei: "Taliban hebben een Shariah dat gebaseerd is op Qur'an en de Sunnah. Zij hebben (Islamitishe) geleerden onder hun en hun daden zijn gebaseerd op de beslissingen van hun gerespecteerde geleerden".

Shaykh Al-Allamah Al Muhadith Abu Mohammad rabi ibn Hadi al Madakhali zei: "Taliban zijn de besten op de Afghaanse aardbodem en zij zijn 1000 keer beter dan de Noordelijke Aliantie. De Noordelijke Aliantie zijn zelfs erger dan de Joden en Christenen".

Die fatwa van Shaykh Uqla Ash Shuaibi was ook getekend door, Shaykh Ali ibn Khudayr Al Khudayr en Shaykh Sulaiman ibn Nasir Al Alwan. Geleerden, dit zijn geleerden. Weet je wel wie die mensen zijn? Shaykh Uqla heeft 40 jaar Islam gestudeerd en bijna alle grote geleerden van het midden oosten zijn zijn leerlingen, inclusief Ibn Baz, Ibn Uthaymien, Salih Fawzan, Ghunayman, Salman Al Awda etc. Denk je dat hij niet weet hoe een Islamitishe regering in elkaar zit? Wie is Hajj Gibril vergeleken met deze mensen? Laat eens zien, wat hij heeft gestudeerd en laat hem bewijzen waarom de Taliban regering een ongeldige Shariah hebben. Ik heb de wereld geleerden achter mij en jij hebt niks. Jou woorden of de woorden van NOS Journaal hebben geen waarde voor ons.

Hier ik vraag je dit, lijst de stappen van wudhu voor ons neer hier, (zonder van een ander website te kopieren). Wat moet eerst en wat daarna en wat daarna?

Martelen, moorden en onderdrukken. Oh, er zijn ook taliban die het vast allemaal goed bedoelen en werkelijk het goede wilen, daar twijfel ik niet aan, maar wat jij doet is je ogen sluiten voor de gruwelijke dingen die ze doen of deden en dat is hypocriet. Dat is een goeie; waar is die "islamitische staat" van de taliban nu? Nergens, want het was een staat gebasseerd op onderdrukking en geweld

Amriek Sing zei: "Wij zijn de Taliban dankbaar, omdat onze levens, rijkdommen en onze religie nu veilig zijn".

Khushwant Sing zei: "De Taliban zijn niet echt voorstanders van Sikh's, maar zij tolereren ons veel meer dan de anderen voor hun".

Sohail Shahien zei: "Toen de russen Afghanistan aanvielen, gingen bijna alle Sikh's vluchten van Kabul en Jalalabad naar India, maar toen Taliban verschenen, keerden bijna alle Sikhs weer terug naar hun huizen. Ze zijn vrij om hun religie te praktiseren".

Narindaar Sing zei: "Wij werken samen en wij leven samen. Als een Moslim een trouwerij heeft of als hij overlijdt, dan bezoeken wij elkaar".

Gurmoek Sing, de leider van de Sikh gemeenschap in Jalalabad zei: "Wij zijn niet zoals Moslims, want onze levenswijze is anders en zij (Taliban) laten ons zien wat wij wel en niet mogen onder de Islamitishe regering. Wij voelen ons veilig nu".

(De quotes komen uit een nieuwsbericht door Scot Baldauf, een schrijver voor, "The Christian Science Monitor" op 13 April 2001). Zelfs deze Sikh's hebben betere denkwijzes over Moslims dan jij! Jij hebt geen bewijzen dat hun Shariah ongeldig is. Ik heb je keer op keer gevraagd en je kon niks laten zien. Jij komt steeds met gruwelijk dit en gruwelijk dat. Wat is gruwelijk? Handen afhakken? Stenigen? Doodstraf? Als je dat niet vind kunnen, hoe kan je jezelf Moslim noemen? Er is overgeleverd in de Sahihe'in dat een Moslim de Amier moet gehoorzamen, ook al neemt hij onrechtvaardig zijn rijkdommen af en behandelt hem slecht! Dat jij een leider dus slecht vindt, betekent niet dat je gelijk over hem slecht mag praten.

Abdullah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Een Moslim moet (naar de leider) luisteren en hem gehoorzamen, of hij dat nou leuk vindt of niet. (Hij moet hem gehoorzamen) zolang zijn gehoorzaamheid, geen gehoorzaamheid aan (Allah) met zich meebrengt". (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 89, Hadith 258).

Koran 4:59. O, jullie die geloven, gehoorzaam God, Zijn boodschapper en degenen onder jullie die gezag hebben.

Ga de minder bedeelden in je omgeving helpen als je een moslim wilt zijn, en als je zo graag wilt vechten in je moederland ga er dan heen en klets er niet zoveel over. Een beetje stoere praatjes rondstrooien kan iedereen.

Dit is echt zo'n scheefe gejank he, ik weet niet eens wat ik moet zetten hier. Wie zei tegen jou dat ik de mensen in mijn omgeving niet help? Je weet niks van mij jongen, hellemal niks. En ik ga niet vechten voor een land, als ik ga vechten, dan doe ik dat voor Allah. Wie begon hier over Taliban te janken? Jullie of ik? Jullie kwamen hier en toen ik vroeg om een bewijsje waarom hun Shariah ongeldig is, wouden jullie niet ingaan op dat.

Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Een Moslim is een broeder van een ander Moslim, hij onderdrukt hem niet, hij vernederd hem niet en hij kijkt niet neer op hem". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6219).

Zie ook Sahih Bukhari, Deel 2, Boek 26, Hadith 795.
Ik en de andere Moslims zijn verplicht de eer van die broeders verdedigen tegen moderniseerders zoals jij. Niet iedereen weet je, maar sommigen, die de regels van wudhu niet eens kennen, zitten te janken over een paar broeders, duizenden kilometers verderop, omdat bbc ze iets vertelde. Had Allah je niet gezegd om nieuws altijd dubbel te checken? Als je niet wist, kon je niet vragen? De enige reden waarom ik hier begon, was omdat,

Er is overgeleverd dat de Profeet zei: "Degene die ziet dat een andere gelovige wordt vernederd en hij neemt het niet voor hem op, terwijl hij daartoe wel in staat was, zal op de Dag des Oordeels door Allah voor de hele schepping worden vernederd". (Ahmad).

En hij zei: "Allah zal het gezicht van degene die de eer van zijn broeder beschermt, voor het Vuur beschermen op de Dag des Oordeels". (Tirmidhie & Ahmad).

En hij zei ook: "Degene die de eer van zijn broeder in zijn afwezigheid beschermt, zal door Allah tegen het Vuur worden beschermd". (Ahmad).

Het is mij een eer, om het op te nemen voor die mensen daar tegen dwazen zoals jij, het is een eer. Ik snap echt niet hoe jij aan zoveel lef komt, om zo slecht te praten over mensen die bereid zijn om hun hoofden voor Allah op te geven. Wat wou je doen als Allah van ze houdt? Wie is dan verder afgedwaald dan degene die nu over hun jankt?

Je bent een hap-snap moslim die zich op geleerden beroept als dat zo uitkomt, maar wat diezelfde geleerden vervolgens zeggen over de weg van je idolen, dan klets je er vaag omheen. Je zei dat je imam Taymiyya volgt, en ook dat de taliban Ahl al Soenna zijn; dat is een contradictie!

Wat is er mis met het volgen en accepteren van Imam Shafi, Imam Malik, Imam Ahmad en Imam Abu Hanifa? Zij hebben allemaal elkaar wel ergens tegen gesproken. Imam Ahmad zei dat iemands wudu breekt als hij een vrouw aanraakt en Imam Abu Hanifah zei van niet, en de sterkste bewijzen heeft Abu Hanifah. Wat wil je dat ik ga doen nu? Moet ik tegen Imam Ahmad zijn? Ja, op dat gebied wel, maar niet in alles. Zo ben ik het ook eens met Taliban in de dingen die ze goed zeggen en zo ben ik het niet met hun eens op de dingen die ze fout zeggen.

De Taliban en Ibn Taymyah zijn het 95% met elkaar eens en op die 5% verschillen ze en dat is ook gebaseerd op fiqh en ijtihad. Wat denk je? Moet ik nu tegen Taliban of Ibn Taymyah zijn, omdat ze 5% met elkaar oneens zijn? Hou aub op over dit onderwerp, want je woorden hebben geen basis. Er zijn genoeg geleerden, meer dan genoeg, die de Deoband en Azhar hebben afgestudeerd die Ibn Taymyah, Shaykhul Islam noemen. Ja, ze zijn het niet eens op sommige puntjes, maar ze accepteren elkaar. Ik zei al, dat ik niet een iemand pak en hem in alles ga volgen. Dat is dwaling.

Dacht je soms dat islam alleen bestaat uit met je kalashnikov je verwrongen ideeًover de Overgave aan Allah ta'ala opdringen aan andere mensen? Als je niet met geweld je ideeًn verspreid "praat je alleen maar"? Waar moet dat heen als moslims denken dat de enige handelswijze in islam die van het zwaard is.

Dit is weer zo'n kinderachtige opmerking. Wat droom jij? In welke wereld leef jij? Een Moslim mag niemand dwingen om Islam te accepteren en het zwaard is wel een onderdeel van Islam. Wij Moslims hebben niemand gedwongen om Moslim te worden en dat jij je woordjes op mij gooit, begrijp ik niet. Ga ergens anders die woordjes strooien, want nergens heb ik gezegd dat wij Moslims moeten dwingen om Islam te accepteren of dat Islam alleen uit klashnikov bestaat. Jihaad is een onderdeel van Islam en alleen Monafiqien zijn tegen Jihaad. Mufti Ibrahim Desai zei laatst dat degene die Jihad ontkent ongelovig is.

Koran 57:25.
Voorzeker, Wij hebben Onze Boodschappers met de duidelijke bewijzen gezonden en Wij hebben met hen het Boek en de wetgeving neergezonden, opdat de mens in het midden zou staan (rechtvaardig zou handelen). En Wij hebben het ijzer neergezonden, waarin grote macht is en voordelen voor de mensheid, zodat Allah test wie Hem en Zijn Boodschappers helpt, zonder dat hij (bv Allah en het Paradijs) kan waarnemen. Voorwaar, Allah is sterk, Geweldig.

Waarom had Allah ijzer neergezonden? Als dawa zonder wapens beter is, dan waarom werd ijzer neergezonden? Ja, we dwingen niemand, maar zonder Jihaad is de dawa vaak vruchteloos. De echte dawa en Islam spreidt, nadat een land van kufr overgenomen is en Islamitishe staat is neergezet, met de zwaard. Wij zitten in dit situatie vandaag, door moderniseerders zoals jij, die bij het horen van het woord "Jihaad" aan een potloodje denken.

Een goede moslim helpt en steunt bijvoorbeeld zijn buren, of ze nu moslim zijn of niet.

Dat is waar en het bewijs daarvoor is,

Er is overgeleverd door Mojahid dat Abdullah ibn Amr een schaap ging slachten en aan de mensen vroeg: "Hebben jullie een deel ervan aan mijn Joodse buurman
gegeven?
Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: "Gibrail bleef mij zovaak bevolen om goed tegen de buren te zijn, tot het punt dat ik dacht dat hij hun als mijn erfgenamen zou verklaren". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 5133).

Zoals je ziet, past Abdullah ibn Amr, (moge Allah tevreden over hem zijn), die Hadith's over buren rechten ook toe op ongelovigen. Dat is wat wij ook moeten doen. Islam is schoon en puur. Islam is de fitrah (natuurlijke aanleg) waar elke mens op wordt geboren en de natuurlijke aanleg is goed. Wij houden en respecteren degenen die in vrede met ons willen leven. Wij behandelen ze goed en nodigen ze uit naar Islam. Maar wij zullen niet toekijken of onze andere wang naar ze toedraaien als zij ons bevechten, zoals een Taliban leider zei tijdens een interview in Amerika. Zelfs een ezel zou zichzelf verdedigen!

Wanneer heb jij je voor het laatst nuttig gemaakt voor je omgeving, of voor je djama'at, met meer dan alleen praatjes? Of ben jij zo iemand die gaat kijken in zijn omgeving waar behoeftes liggen en probeert daar een helpende hand te bieden; ga eerst je bejaarde overbuurvrouw maar eens helpen met boodschappen doen, of ga daklozen die nu verkommeren van de kou maar eens een kp warme soep aanbieden, en kom dan maar weer eens praten over wat ik of iemand anders "gedaan hebben voor de islam".

Jij he, jij moet je niet eerst druk maken om dat, je moet je druk maken om je iemaan en aqiedah. Je denkwijzes zijn verrot. En wat mij betreft, ik doe zoveel ik kan en ik doe het alleen om Allah tevreden te stellen en jij hoeft niet te weten wat ik allemaal doe. Jij denkt dat iemand die Jihad voert, altijd grof en slecht is tegen anderen en nooit anderen helpt haha wat een dwaasheid, wat een dwaasheid. De Profeet Mohammad voerde ook Jihad. Was hij niet de beste tegen zijn vrouwen en tegen zijn buren? Was hij niet de beste in manieren en de beste in Islam?

Je moet je ook druk maken om de Shariah van Allah. Als wij het niet zetten, wie zou het dan moeten doen?

Omar ibn Khattab, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "Er is geen Islam zonder een gemeenschap, er is geen gemeenschap zonder leiding (van een Amier), en er is geen leiding zonder horen en gehoorzamen".

Abdullah ibn Omar, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "De mensen van de Ummah zullen niet lijden, ook al waren ze onderdrukkers en zondaren, zolang hun leider geleidt was en anderen (naar het rechte pad) leidde. Maar de mensen van de Ummah zullen wel lijden, ook al waren ze geleidt en ook al leiden ze anderen (naar het rechte pad), als hun leiders onderdrukkers en zondaren waren".

En Imam Al Juzayrie zei: "De Imam's (Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Ahmad en Imam Shafi) zijn het met elkaar eens dat het nemen van Imamah (leiderschap) een verplichting is, en dat de Moslims een Imam (leider) moeten aanwijzen, die (de Shariah van) de religie van Allah zal instellen en de onderdrukten zal beschermen tegen de onderdrukkers".

Mijn God, ben je blind ofzo? Kijk eens om je heen man, zoek op internet, lees eens een boek. De geleerden die de acties van de taliban veroordelen kom je werkelijk overal tegen! Oh, maar dan zijn het geen "echte geleerden" meer natuurlijk.

Ten eerste, ik kijk om me heen en zie niemand behalve mensen zonder baarden die niet eens de regels van wudhu kennen, die tegen de Taliban zijn. Laat staan de geleerden en onze Imam's in de Moskee. Ten tweede, ik zoek op internet en vindt op Hajj Gibrail na, geen enkele geleerde die tegen Taliban is. Hajj Gibrail is niks, er zijn miljoenen geleerden op aarde en mensen die 1000 keer meer dan hem weten, die niks slechts over Taliban gezegd en voordat we het wisten stond hij op. Weet je wanneer hij opstond? Niet toen er duizenden Afghanise kinderen werden geslacht, niet toen de Shariah werd aangevallen, maar toen Taliban een beeldje van zand opbliezen.

Ten derde, ik lees boeken en heb geen enkele boek van een geleerde gezien, die zei dat Taliban geen geldige Shariah hebben. En jij hebt geen enkele geleerde kunnen noemen. Hoe durf je dan slecht over hun te praten? Zoals Ibn Abbas zei, "Ben je niet bang dat de hemel op je hoofd zal vallen?"
 
Klopt, maar sommige van die daden kloppen van geen kant, zoals onderwijs verbieden voor meisjes en docenten die toch meisjes hun islamitisch recht op kennisvergaren willen laten hebben met de dood bedreigen of zelfs vermoorden. Is dat soenna?

Je bent zwaarder gehersenspoeld dan ik dacht haha Jongen luister, ik zeg je weer dat zij vrouwen niet verboden hebben om te leren of te werken. Dat was in het begin, maar later stonden ze het toe, zelfs Shaykh Yusuf Qardawi (waar jij mee kwam) zei het. Dat onderzoek je niet he? Wat CNN zegt, accepteer je gelijk, als het maar tegen Mojahidien is. Je wilt gewoon niet. Wat vind je van de woorden van Imam Ali, toen hij zei

Ali ibn Abi Talib, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "De mensen zullen niet rechtleidt zijn, zonder een Imam (Khalief), of hij nou goed is of slecht".

Dus ook al is hij slecht, je moet hem gehoorzamen zolang hij een Moslim is. Dat is onze Aqiedah, dat is wat ons is geleerd. Jij volgt je begeerten en omdat CNN iets zegt, geloof je het metteen. Ik zeg je, Taliban zullen nooit zulke dingen doen. De verhaal is 30% waar en de ander 70% is erbij bedacht.

En ten tweede kwam jou verhaal over jouw volk als antwoord op de beschuldigingen van moord aan het adres van de taliban. Dus door "aan te tonen" dat de pathanen heel bijzonder zijn wilde jij laten zien dat die beschuldigingen onterecht zijn!

Ben je echt zo dom of doe je zo dom? In mijn eerste posts zei ik al dat die daad fout is, als het zo is gegaan. Jullie hebben geen bewijs dat Taliban dat hebben gedaan en jullie hebben geen bewijs dat het zo is gegaan. Dan vanwaar het lef, om de hele Taliban regering de schuld te geven van dit? Ik had die verhaal over MMO allang geschreven, niet voor dit discusie. En ik zeg je, wie het ook is, als hij een daad begaat dat tegen de Qur'an en de Sunnah gaat, dan zeggen wij dat het fout is. Geen mens is foutloos en wij volgen niemand blindelings vandaag.

Abdullah ibn Masud, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft gezegd: "Niemand van jullie mag een ander blindelings in de religie volgen. Als (degene die blindelings wordt gevolgd) gelooft dan gelooft hij en als hij niet gelooft dan gelooft hij niet. Als je iemand blindelings wilt volgen, volg dan de voorbeeld van degenen die al gestorven zijn (salaf en tabieen), want geen levende is veilig voor fitnah".

Wat? Wat heeft jouw familie moeten doen voor hun paspoortje! Hoe kun je zoiets zeggen!

Je slaapt jongen, je praat zonder kennis, hoe weet jij nou wanneer wij hier kwamen? Mischien voor Taliban?

Dacht jij dat vrouwenrechten afhangen van een boerqa? Ben jij niet stiekem Geert Wilders ofzo die hier van die idiote uitspraken komt dumpen. Ik kom zo nog terug op je schandalige uitspraken over die "wijven".

Een verkoper in Mazare Sharif genaamd Udut Qarizada zei: "Tijdens de Taliban regering verkocht ik ongeveer 50 chadaris per dag en nu (ze weg zijn) verkoop ik 120 tot 140 chadaris". Een andere verkoper Karim Wahid, verkocht eerst 10 chadaris per week en nu 100 tot 120 per week en hij zei: "Nu verkoop ik veel meer chadaris dan tijdens Taliban".

Een veertig jaar oude vrouw genaamd Nasrim vertelde over de slechtheden van de soldaten die Taliban verdreven en toen men haar vroeg: "Waarom doe je jou chadari niet af?" Zei zij: "Geef me eerst bescherming, dan zal ik mijn chadari afdoen!". (De citaten komen uit de krant, "The Jang Newspaper").

Waarom vertelt BBC jou dit niet? Dit is wat jullie vrouwen rechten noemen, toch? Jullie willen dat vrouwen zonder hoofddoek buiten mogen lopen. Jullie willen dat de vrouwen naar de bioscopen mogen gaan en muziek mogen luisteren. Jullie willen dat vrouwen vrijheid moeten krijgen, om te doen wat ze willen. Jullie willen democratie brengen in de landen van Islam. Dit is jullie doel toch? Zo ja, dubbel check je geloof. Toen taliban weggingen kwamen bollywood films in, muziek kwam in, baarden werden geschoren, sateliet kanalen kwamen (met twee 100% vieze kanelen) etc. Is dit wat je wou? Of vind je dat het steningen van een hoer niet kan? Of vind je dat homoseksualiteit toegestaan moet worden? Of vind je dat de handen van dieven niet afgehakt mogen worden? Of vind je dat muziek toegstaan moet worden? Als je dat denkt, dan waag het niet, om jezelf Moslim te noemen.

Koran 4:60.
Ken jij niet degenen, die beweren dat zij geloven in wat aan jou is geopenbaard en in hetgeen v��r jou was geopenbaard? Zij zoeken het oordeel van Taghut terwijl het hun geboden was, die te verwerpen. En Satan wenst hun ver van het rechte pad af te dwalen.

Overal zeg je dat! Je hemelt ze op met fabeltjes over hun superieuriteit, en iedere kritiek doe je af als leugens of "gejank van wijven". Moeten we omdat de taliban Allahu akbar roepen alles van hun maar door de vingers zien? En wat je zegt over wijven als je het over mijn zusters hebt laat weer je niveau en kenis van zaken eens goed zien.

Laat mij een enkele citaat zien, waar ik zei dat Taliban foutloos zijn. Dat kan je niet. Ik hemel ze op? Ik verhoog niemand boven de status die hij bij Allah heeft. Dat ik het voor iemand opneem, betekent niet dat ik ze foutloos vindt. Niemand is foutloos, wij maken allemaal fouten. Wat ik gejank van wijven noem, is wanneer een paar wijven opstaan en Europa willen bouwen in de land van Islam. In hun ogen zijn de vrouwen rechten in de Shariah ouderwets en barbarish. Dit soort mensen sporen niet en ze moeten uitkijken met wat ze roepen. Niet iedereen is hetzelfde onder hun, maar de meesten zijn zo. Zij willen dezelfde rechten als de rechten van vrouwen in het westen hebben. Is Allah niet de beste der rechters? Is Allah's Shariah niet beter dan de Shariah van ongelovigen?

Koran 4:65. Maar nee, bij jou Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij jou (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen jij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.


Abdullah ibn Amr Al As, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: Niemand van jullie gelooft totdat zijn begeerten overeen komen met wat ik heb gebracht (van Allah). (Imam Nawawi, Kitab Al Hujjah).

Shaykh Abdul Aziz ibn Baz, (moge Allah hem genadig zijn), zei: "Er is geen geloof voor iemand die vindt dat de menselijke wetten en hun idieen beter zijn dan de wetten van Allah en Zijn boodschapper".


Wat kan mij die mullah van jouw schelen; dacht je soms dat als hij bijvoorbeeld morgen zou komen te overlijden dat dat voor de wereld of zelfs maar de moslims ook maar iets verschil zou uitmaken. Wordt wakker; jouw mullah is geen daddjaal, geen mahdi, geen khalief, geen "amier al moe'minien", niets.

Mijn mullah he? Mijn mullah? Niet jou mullah... tfoe, ik zweer op de verhevene, het lijkt net of ik tegen een bedorven monafiq zit te praten hier. Wallahie, ik zat tv te kijken en die Amerikaanse senaten kwamen op tv, "Mullah's dit en Mullah's dat". Ik walgde van deze mensen, net zoals ik nu van jou walg! Waar is jou Iemaan? Waar is je Aqiedah? Waar is je Haya? Waar is je Taqwa? Ik wil je geen ongelovige noemen jongen, maar je zit op een gevaarlijke grond te spelen jij. Hoe durf je zo te praten over de Amnier van de gelovigen? Een man zei: "Democratie past beter in onze tijd dan de Islamitishe Shariah" en de geleerden verklaarden hem ongelovig. Islam binnenkomen en uitgaan is simpel, heel simpel. Dus let op wat je uit je mond laat vallen jongen, want Jahannam is heet!

Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Waarlijk, een man spreekt woorden uit die in zijn ogen nietig lijken terwijl hij daardoor in de Hel zal worden gegooid en een man spreekt woorden die in zijn ogen nietig lijken terwijl Allah hem daardoor het Paradijs zal toelaten". (Imam Malik's Muwatta, Boek 56, Hadith 6).

Jij roept "djihaad djihaad" maar je verschuilt je achter je moeders rokken hier in Nederland, kletsen over oorlog maar wel de vluchteling uithangen. Tijd voor djihaad? Wat doe je nog hier dan, ga je volk helpen want aan je geklets heeft niemand wat. Ik zou me kapotschamen als mijn volk door een vijand met F16's en machinegeweren onderdrukt en bevochten werd en ik ik luxe en weelde baadde. Maar daar heb jij zo te zien geen last van. En jij durft het over moenafiqoen te hebben; ga je schamen.

Je kent mij niet en je kent mijn intenties niet. Vraag mij niet waarom ik hier ben, want Allah weet dat. Ik ga je niet vertellen wat ik later ga doen, want Allah weet dat. Je zegt dat niemand iets aan mij geklets heeft. Ja, aan mijn geklets heb je niks, maar als NOS Journaal je vertelt, dat Taliban slecht zijn, sta je op je achterpoten om ze gelijk te geven. Je gelooft ongelovigen en fasiqien, maar geen Moslim, terwijl Allah je gewaarschuwd had om niet zomaar nieuws van fasiqien te accepteren. En ik klets niet hier voor de lol, ik begon toen ik jullie propaganda over Taliban hoorde. Ten tweede, wat is jou volk? Allah zegt,

Koran 49:
10. De gelovigen zijn broeders van elkaar.

Salim heeft overgeleverd dat zijn vader de Profeet hoorde zeggen: "Een Moslim is een broeder van een ander Moslim". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6250).

Alle Moslims zijn een familie en een volk. Als een Amerikaanse Moslim wordt aangevallen, is het alsof mijn familie wordt aangevallen en als een Afrikaanse Moslim wordt aangevallen is het zoals mijn familie wordt aangevallen. Afghanen zijn ook jou volk, als je Moslim bent, dus waarom schaam je je niet?

De eerstvolgende post van jou die ik wil lezen is dat je een enkeltje Kandahar hebt gekocht en je grootspraak waar gaat maken, anders ben je niets meer dan de moenafiqoen waar je ons mee vergelijkt. En geen smoesjes over toestemming van je ouders, je bent volgens mij geen kind meer en je ouders overleven het hier prima zonder jou, insha Allah.

Luister, ik heb niet gezegd ga nu daarheen, ik zei, jank niet over hun. Het probleem is jullie gejank over hun, niet jullie verblijf hier, want er zijn duizenden broeders die in deze landen wonen en liever vandaag dan morgen weg zijn van hier. Zo zijn die lellies altijd, als je ze zegt om op te staan voor Islam of om niet slecht te praten over broeders zeggen ze: "Wat doe jij nog hier? Waarom ben jij nog niet gegaan?" Deze dwazen begrijpen niet, dat ieder mens zijn eigen omstandigheden heeft en mischien wel wilt gaan maar niet kan etc.

Koran 4:98.
Met uitzondering van de zwakken onder de mannen en vrouwen en kinderen, die geen middelen tot en beschikking hebben, noch een weg kunnen vinden.
99. Dezen zijn het, wie God moge vergeven, want God is de Inschikkelijke, de Vergevensgezinde.

Dat mijn reactie heftig is kan kloppen

Zoo zoooo stoer zeg haha wat heftig? Je hebt kenmerken van huichelaars, wist je dat? Hoe meer jij spreekt, hoe duidelijker jou kenmerken worden. Waarom ben je tegen de Shariah van Allah? Je kan tegen een paar acties van mensen zijn, maar nooit tegen de Shariah. Als iemand naar je toekomt met, "Taliban hebben 80 onschuldigen gedoodt" dan moet je niet knikkend alles geloven en tegen de Shariah van Allah praten. Waar is het bewijs dat het zo is gegaan? Zoals in de tijd van Mozes, (vrede zij met hem), die tovenaars magie gebruikten om mensen te misleiden, wordt nu de media gebruikt om mensen te misleiden. Loop niet in de val.

Shaykhul Islam Ibn Taymyah zei: "Het is een verplichting om te weten dat het nemen van leiding (door een Khalief) een van de grootste verplichtingen in de religie is. Sterker nog, er bestaat geen bevestiging van de religie zonder het (Khilafah). Dit is de mening van de Salaf, zoals Al Fudayl ibn Iyad, Ahmad ibn Hanbal en anderen".

Voorschrijft en er is geen soenna die het verplicht voor tienduizenden mensen om openbare executies bij te wonen

Ik wist wel dat het daarom ging haha, je volgt je zwakke hartje jongen. De geleerden hebben gezegd dat openlijke straffen, een betere effect hebben en dat het mensen afschrikt, om nooit meer zo'n daad te verrichten, haha ik wist wel dat je je begeerten volgde.

Koran 28:50. En wie is verder afgedwaalt dan hij die zijn eigen begeerten volgt zonder de leiding van Allah?

Er is al helemaal geen soenna die bijvoorbeeld vliegeren verbiedt

Ben je ooit naar een Talib geweest om te vragen waarom het verboden is? Ben je ooit naar je Imam geweest om te vragen waarom het verboden zou kunnen zijn? Heb je zelf onderzocht waarom het verboden zou kunnen zijn? Nee, dat heb je niet gedaan. Die mensen gingen vliegeren terwijl het tijd voor het gebed was. Ze probeerden dit tegen te houden, maar het lukte niet, dus ze verboden het hellemaal. Hier, zelfs ik heb er iets over,

Er is overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Elke vorm van spel en tijdvermaak waar een Moslim aan deelneemt is batil (slecht), behalve drie: (1). Het oefenen met pijl en boog, (2). Het trainen op je paard, (3). En het spelen met je familie". (Sahih Sunan ibn Majah, 2/132, nummer 2267).

Dus praat niet zonder bewijs uit Qur'an, Sunnah en zeker als je geen geleerde hebt die achter je staat...

Koran 24:51.
Wanneer de gelovigen tot God en Zijn boodschapper worden geroepen opdat Hij over hen moge recht spreken, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen." Dezen zijn het die zullen slagen.

Hij roept altijd dat wij maar hypocriete moslims

Ik heb niemand nog ongelovig of huichelaar genoemd, maar jij hebt wel een paar kenmerken van munafiqien. Over die anderen kan ik niet zo zeggen, maar jij hebt een probleem jij als je je hartje niet aanpast. Soms heeft iedereen dit. Soms kan iemand ongelovig zijn en soms gelovig. De iemaan van de mens veranderd contstant dus vraag Allah om jou hart te genezen. Allah zegt dat alleen de Monafiqien van Allah's Shariah vluchten,

Koran 4:61. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Kom naar hetgeen God heeft nedergezonden en naar Zijn boodschapper (Shariah)", zien jullie dan de huichelaars zich vol afkeer van jullie afwenden?

Koran 24:50. Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij? Of zijn zij bang dat God en Zijn boodschapper onrechtvaardig tegen hun zullen zijn? Nee, zij zijn zelf de onrechtvaardigen!

Een bekende hadith zegt dat een moslim zijn broeder moet helpen, of hij de onderdrukte of de onderdrukker is. Toen de mensen de profeet (vzmh) voregen hoe ze iemand die een onderdrukker is moesten helpen, zei hij: "Door hem ervan te weerhouden anderen te onderdrukken". Wat Battle doet is de onderdrukten nog eens een trap na geven. Hoe diep kun je zinken.

Ja, die Hadith is overgeleverd in


Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 43, Hadith 624
Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6254
Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 43, Hadith 624
3
Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 85, Hadith 84.

Denk je dat de geleerden die ik boven oplijst en duizenden geleerden uit Arabie, Pakisten, Afghanistan, Indonesie, Tajikistan en andere delen van de wereld, deze Hadith niet kennen? Als ik het ken, dan kent iedereen het. Wordt wakker jongen, je past deze Hadith op de verkeerde mensen toe. De Taliban waren geen onderdrukkers, vraag maar aan de Afghanen zelf. De overgrote meerderheid wilt hun terug en de overgrote meerderheid wou hun in leiding hebben. Je weet niks van hun jongen, hellemal niks. Let op wat je zegt en vrees Allah.

Al Qurtubi zei: "Khilafah is de pilaar, waar andere pilaren (van Islam) op rusten".

Wat mij zo opvalt in de meeste bijdragen van jou  is je arrogantie (je gaat teveel prat op bepaalde zaken). Je houding naar anderen is nu ook niet bepaald broederlijk te noemen. Negen van de tien keer zeg je dat een ander zijn mond moet houden, want zij zijn onwetend (althans dat is natuurlijk jou bescheiden mening). Jij doet netzoals een aantal anderen hier mee aan een soort misplaatste arrogantie (zo van, ik heb de waarheid in pacht)Iemand zijn mond snoeren is niet echt slim, zeker niet op een forum waar het nu juist de bedoeling is dat je, je mond opendoet.

Ik snoer niemand de mond hier jongen, ik vraag mensen om niet te janken over de Shariah van Allah. Waarom snappen jullie niet dat niet alles wat BBC zegt waar is? Waarom begrijpen jullie niet dat jullie nooit de hele verhaal hier horen? Als je tegen ze bent, dan kom met bewijzen. Jou woorden, mijn woorden of de woorden van BBC heeft geen waarde voor ons. Breng bewijs uit de Qur'an en de Sunnah, waarom hun Shariah ongeldig is. Kom tenminste met een paar geleerden die achter je staan? Natuurlijk denkt iedereen dat wat hij gelooft de waarheid is, dat geloof jij ook. Ik sta open voor de discusie en jullie bewijzen. Kom maar op, laat eens horen waarom hun Shariah ongeldig is. En kom niet met, "Zij vermoorden mensen, zij laten vrouwen niet werken, zij doen dit en dat volgens BBC". Nee, kom met bewijzen, en geleerden die achter jou staan.

Onderstaand een foto met die wijven (zoals jij ze noemt) die in hun onderbroek buiten willen lopen? Je bedoeld natuurlijk zusters.

Niet iedereen die, "Allah, Allah" roept is een Moslim. Je moet naar de daden van mensen kijken, voordat je ze zusters noemt. Waarom vind je ze goed? Waarom hou je van die vrouwen? Wat willen zij bereiken? Ik heb het niet over iedereen hier he, het verschilt. Als ze Islamitishe dingen willen bereiken, dan is het goed en zijn zij onze zusters in Islam, maar als zij democratie en vrijheidvan alles willen dan zijn ze verre van onze zusters. Ik zat een keer tv te kijken en een paar van hun begonnen te praten. Weet je wat zij willen? Precies wat westerse vrouwen willen. Het haten van Bush, Blair en de vrouwen die hun als helden zien is de kern van het geloof. "The core of iemaan", is haten en houden omwille van Allah volgens de Profeet. Je moet van mensen houden en je moet mensen haten, omwille van Allah.

Er is overgeleverd door Abu Dhar, (moge Allah tevreden over hem zijn), dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), heeft gezegd: "De beste daad is om te houden omwille
van Allah en te haten omwille van Allah". (Abu Dawud, Boek 40, Hadith 4582).


Geloof me, ook jij hebt de waarheid niet in pacht (en nee natuurlijk heb je dat nooit gezegd, zoals je standaard andere zaken ook zo mooi weet te verfraaien en te verdraaien!)

Ik heb over Taliban de waarheid in pacht, zolang jij mij de tegendeel niet kan bewijzen. Ik vraag je steeds om bewijs, en je wilt niet ingaan op wat ik zeg. Geef bewijs, verterk je woorden met de mening van geleerden, kom met bewijs uit de Qur'an en de Sunnah etc.

Imam Nawawi zei: "De geleerden zijn het unaniem met elkaar eens, dat de Moslims verplicht zijn om een Khalief te kiezen".

En Abdullah ibn Omar, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Degene die sterft terwijl hij niet trouw had gezworen aan een leider, sterft aan de dood van Jahilia (onwetendheid)". (Sahih Muslim en soortgelijke overleveringen zijn te vinden in de Msunad van Ahmad ibn Hanbal en soortgelijke dingen zijn overgeleverd in andere plaatsen).

Dit is de waarheid en dit is wat de Taliban in praktijk brachten. We hebben nog geen Khalief, maar we hebben wel een Amierul Mo'minien. En jij kan niet in je eentje wegrennen, als de wereld geleerden achter die Amier staan. Wie zijn wij? Onze woorden hebben geen waarde. Versterk je woorden dus met meningen van geleerden en volg niet je eigen begeerten.

Ahmad ibn Hanbal zei: "Fitnah verspreidt zich (in de wereld) als er geen Imam (leider, amier, khalief) aanwezig is".

Wat ik al voor islam heb gedaan? Ik heb mij toegewijd tot de islam, ik heb mij tot Allah gericht in alle omstandigheden, ik heb mensen kunnen overtuigen dat islam een prachtige godsdienst is, ik heb ze zodanig kunnen overtuigen dat ze de islam meer respecteren dan wat dan ook, ik help vrienden om zich aan islam vast te houden, als ik merk dat ze verzwakken, overtuig ik ze over en over waarom ze moeten volhouden

OK, dat is mooi en dat is wat elke Moslim in het westen moet doen, maar wat heb je gedaan om de Shariah van Allah op aarde te zetten? Wat heb je gedaan om je broeders en zusters die worden aangevallen te helpen? Als je niks van dit gedaan hebt, hoe durf je dan slecht te praten over iemand die de Shariah van Allah op aarde zette en Jihaad voerde om de Moslims te verdedigen? Ja, dit is Islam. Je kan niet half half Islam pakken, Allah zegt: "Kom in volledige overgave". Toen de Profeet stierf, werd gelijk de volgende Khalief gekozen die met Shariah regeerde, toen hij stierf kwam gelijk een andere etc. Zij wisten dat een Amier hebben verplicht is en zij waren onze voorbeelden.

Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "De kinderen van Israel werden regeerd door Profeten, als een Profeet stierf, kwam een andere. Na mij zal er geen Profeet meer zijn, maar er zullen wel heel veel khalifen opstaan (na mij)". Zijn metgezellen vroegen: "Wat beveelt u ons om te doen?" Hij antwoordde: "Zweer ze trouw, de een na het ander. Geef ze hun rechten (i.e. gehoorzaam ze). Waarlijk, Allah zal hun ondervragen, over wat Hij hun toevertrouwde". (Sahih Muslim, Boek 20, Hadith 4543 & Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 56, Hadith 661).

Ik weet wie de dadjaal is, ik geloof in de koran en sunnah, dus wil je me nu nog ongelovig gaan noemen?

Ik wil en mag jou geen ongelovige noemen, omdat Takfier geen spelletje is. Als je MMO ongelovig noemde, terwijl je niet kan bewijzen waar hij ongeloof heeft begaan, (en als hij Moslim is) dan wordt je zelf ongelovig, zie Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 71
.

Shaykh Al Shawkani zei: "Oordelen dat een Moslim Islam verliet en ongeloof beging is iets dat niet past bij iemand die in Allah en de Laatste Dag gelooft, behalve als hij een sterker bewijs heeft dan het schijnen van de zon overdag. Dat is omdat het is bewezen in Saheeh Hadith's dat wie tegen zijn broeder: "O Kafir" zegt, het terugkomt op hemzelf. Dus in andere woorden: "Wie een ander met kufr bestempelt of tegen hem zegt, "O vijand van Allah!" en hij is het niet, dan komt het terug op hem (i.e hij wordt zelf Kafir)"

Waar is je sterkere bewijs dan het schijnen van de zon, dat MMO ongelovig is?


Militante Afghanen bereiden aanslagen voor op doelen in Europa. Dat heeft mullah Mohammed Amin, een commandant van de Taliban, maandag tegen de Britse zender Sky News gezegd.

Ik heb die video zelf live gezien op Sky News en ik betwijfel of het echt is. Als Sky News hem zo simpel kan vinden, waarom kan die snor (musharaf) en die bush bush man hem niet vinden? Hoe kan die vrouw zomaar met een halve hoofddoek naast hem zitten en vragen beantwoordden? Waarom zou hij zijn naam geven en zijn gezicht bedekken? Ik denk dat ze iemand hebben ingehuurd om een verhaaltje te krijgen. Als het echt was, waarom is er nog niks gebeurt? En ook al is het echt, het is zijn mening. De Taliban hebben dit niet gezegd, het is de mening van Mullah Mohammad Amin, wie hij ook moge zijn. Waar zei MMO dat wat hij zegt waar is? Wanneer hebben ze zoiets gedaan? Over Al Qaida was jullie excuus hun aanvallen van burgers, maar over Taliban kunnen jullie dat excuus ook niet meer gebruiken.

Imam Nawawi zei: "Alle geleerden zijn het unaniem met elkaar eens, wegens een paar Hadith�s die het verbieden om vrouwen en kinderen te doden, dat (vrouwen en kinderen) niet gedoodt mogen worden, zolang zij niet vechten. En als ze wel vechten, dan zegt de meerderheid van de geleerden dat ze wel gedoodt mogen worden".

Shakyhul Mojahid Ibn Nuhaas zei: "Het is verboden om de vrouwen en kinderen van ongelovigen te doden, zolang zij niet meevechten, volgens Shafi, Malik, Ahmad en Abu Hanifah, maar als ze vechten dan mogen ze wel gedoodt worden". 

Ibn Hajar zei: "En alle (geleerden) zijn het met elkaar eens, zoals Ibn Battal heeft overgeleverd, dat vrouwen en kinderen niet expres gedoodt mogen worden".

Imam ibn Hazim zei: "Alle geleerden hebben gezegd dat het verboden is om vrouwen en kinderen expres te doden. Zij zeiden dat dit het werk van Farao en Taghut is en dat een Moslim dit nooit mag doen omdat de Profeet zei: �De besten onder jullie waren de kinderen van Mushrikien�. Dus het is niet toegestaan om de vrouwen en kinderen van de ongelovigen te doden, zolang de vrouwen niet de strijders steunen. Er is een Ijma onder de geleerden hierover en niemand verschilt".

Shaykul Mojahid Abdullah Azzam zei: "Islam staat de Moslims niet toe om zomaar ongelovigen te doden, behalve de strijders of degenen die de vijanden van Islam steunen met geld of adviezen, omdat Allah zegt: "Vecht op de weg van Allah tegen degenen die tegen jullie vechten". Vechten moet dus van twee kanten komen, twee kanten zijn betrokken".

Ik vind het echt verbazingwekkend om te zien, naar wat voor dingen jij zoekt. Kijk wat je allemaal hebt gevonden op het internet, dan waarom zoek je niet naar dingen die deze leugens weerleggen en waar de andere kant iets te zeggen heeft?

Dit gaat over het opblazen van die Boeddhabeelden destijds: http://www.islamonline.net/english/News/2001-03/02/article15 .shtml

Amr ibn Abasa Sulami, (moge Allah tevreden over hem zijn), vroeg (voordat hij Islam accepteerde) aan de Profeet: "Wie bent u?" Hij zei: "Ik ben een Profeet van God". Amr ibn Abasa vroeg: "Wat is een Profeet?" Hij zei: "(Ik ben een Profeet omdat) God mij heeft gezonden". Amr ibn Abasa vroeg: "Waarmee bent u gezonden?" Hij zei: "Ik ben gezonden om de banden tussen mensen te verbeteren, ik ben gezonden om afgodsbeelden af te breken, en om de eenheid van God te verspreiden, zodat niets naast Hem aanbeden wordt". (Sahih Muslim, Boek 4, Hadith 1812).

Abdullah ibn Masud, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "De Profeet trad Makkah binnen en in die tijd waren 360 afgodsbeelden om de kaba. Hij begon de beeldjes te slaan met een stok dat in zijn hand was en reciteerde: "
De waarheid is gekomen en de leugen is verdwenen". (Qur'an 17:81)". (Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 43, Hadith 658). (Al Qurtubi legt in het uitleg van die vers uit dat wij beelden moeten afbreken en hetzelfde moeten citeren).

Abdullah ibn Abbas, (moge Allah tevreden over hem zijn), zei: "Toen de Profeet naar Makkah kwam, weigerde hij de kaba niet intreden, terwijl er beeldjes in stonden. Hij beveelde dat ze eruit gehaald moesten worden en ze werden eruit gehaald". (Sahih Bukhari, Deel 2, Boek 26, Hadith 671).

Abu Al Hayaj Al Asadi, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat Imam Ali, (moge Allah tevreden over hem zijn), tegen hem zei: "Zal ik jou niet aansporen om iets te doen, dat de Profeet mij aanspoorde om te doen? Laat geen beeldje staan zonder dat je het weghaalt".
(Naylul Awtaar, Deel 4, Blz. 83).

Er is ook overgeleverd, zoals wij weten dat de Profeet Khalid ibn Walied naar een stad stuurde, met de boodschap om de gigantishe afgod'sbeeld Uzza af te breken. Khalid ibn Walied komt daar aan, met dertig andere Sahaba en hij zag mensen buigen voor Uzza. Ze bogen voor Uzza en aanbaden hem. Khalid ibn Walied ging naar voren en alle mensen zagen de woede in zijn ogen en iedereen liep naar achteren, uit angst voor hem. Khalid ibn Walied pakte een bijl en keek de afgodsbeeld Uzza aan en zei: "Ik getuig dat jij een valse afgodsbeeld bent en ik getuig dat Allah jou zal vernederen door de handen van Khalid ibn Walied!" en hij brak de beeld in stukken en stak het in brand om zo aan de mensen te laten zien, dat dit beeldje zichzelf niet eens kan beschermen, laat staan de mensen.

Wat vind je van die Hadith's? Wat vindt je van Khalid ibn Walied en Imam Ali toen ze die dingen zeiden? Wat vind je van de Profeet zelf die al die beeldjes die rondom Makkah waren later in stukken brak? Wist hij niet dat mensen vrijheid van religie hebben? Wat denk je van Abraham? Hij brak al die beelden en hield die bijl om de nek van die grootste beeld. Toen ze hem vroegen: "Heb jij die beelden gebroken?" Hij zei: "Nee, die grootste heeft het gebroken, vraag maar aan hem". En Allah zegt dat wij in zijn hele leven, (behalve toen hij smeekbede voor zijn vader verrichte), een goed voorbeeld hebben om te volgen (Qur'an 60:4)! Dus het beelden breken hoort daar ook bij. Taliban volgen "de Millah van Ibrahiem, die hanief, en hij behoorde niet tot de mushrikien". (Qur'an 2:135).

De voorvader van Taliban, Sultaan Mahmud Ghaznawi, deze man wou een hele grote beeld breken en toen mensen hem geld boden enz zei hij: "Nee, ik wil niet dat ik op de Dag des Oordeels wordt geroepen met: "Waar is die Mahmud, die dat grote beeld spaarde?" Ik wil geroepen worden met: "Waar is die Mahmud die breker van die beeld?" Ja, dit is iemaan, dit is vernedering van ongeloof en eer voor Islam, waar jij niks van snapt.

De grootste Mufti van Pakistan, Rafi Usmani, zei dat Taliban met het breken van die beeld een Islamitishe verplichting hebben uitgevoerdt. Die bevel werd gegeven door de 400 hoogste geleerden van Afghanistan, hoogste he. Wat was er met hun? Wisten zij niet dat Allah heeft gezegd, "La ikraha fi dien". (2:256). Er was zelfs een Christelijke priester, hij heet Craig Saviour en hij zei: "Ik ben van mening dat het toegestaan is en er zijn bijbelse bewijzen dat het toegestaan is om beelden af te breken, zoals de Taliban dat deden". Dat was een Christen he en wij hebben last van mensen die zich Moslim noemen en uit liefde voor een beeldje janken!

Was Solomon, (vrede zij met hem), een terrorist, toen hij die mensen alleen maar aanviel omdat ze de zon aanbaden? Geef antwoord dan? Zakir Naik is geen geleerde, maar zelfs hij zei dat die beeldjes afgebroken moesten worden en dat de Taliban de budhisten eigenlijk hun religie hadden geleerd, omdat in hun religie beeldjes maken verboden is!

En wat betreft je link, naar Shaykh Yusuf Qardawi, dan zeg ik dat het niet klopt. Weet je waarom Yusuf Qardawi naar Afghanistan ging toen hij dat zei? Om de Taliban te helpen met hun Shariah. Hij ging daarheen en zei niet dat het afbreken van die beelden slecht is, maar hij zei de timing was slecht. Ze moesten eerst andere dingen doen zei hij en hij prees de Taliban tijdens zijn bezoek en noemde ze Hanafis, volgens de Manhaj van Ahles Sunnah Wal Jama'a. En ook al zegt Qardawi dat het afbreken ervan niet goed was, het is geen bewijs voor ons. Hij is in zijn eentje en hij heeft geen bewijs dat het niet mag en hij gaat tegen bewijzen in. Hij heeft ook gezegd dat moslims in het leger van ongelovigen kunnen gaan om tegen Moslims te vechten. Gaan we hem daarin volgen?

CONCLUSIE: Ik vraag jullie om Allah te vrezen en niet zomaar te springen met het beschuldigen van mensen, voordat je sterk bewijs hebt. Ga naar boven en kijk naar wat de geleerden zeggen over Taliban. Zij kennen Islam dus volg niet je begeerten want anders zal je afdwalen. Geloof niet alles wat je hoort, ga op onderzoek uit en heb vertrouwen in je broeders dat zij niet zoiets kunnen doen. Al Fudayl ibn Iyad zei: "Een Moslim zoekt naar de goede kanten van zijn broeders en een huichelaar zoekt naar hun fouten". Ik had niet veel tijd, en ik zal niet meer kunnen reageren, maar als ik internet krijg thuis (25 Januarie 2007), zal ik weer terugkomen, Insha'Allaah.

"O Allah! Ik ben slechts een mens! Ik verlies mijn geduld, zoals elke mens soms zijn geduld verliest. Ik heb een verbond met U die U niet zult breken en dat is, dat wie ik ook van de gelovigen heb uitgescholden, geslagen of vervloekt heb, laat het op de Dag des Oordeels een middel zijn voor hem om dichter bij U te komen!" (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6293)

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2006 om 08:24
Aslaaam Alaikum,

(probeer daar ook eens mee te beginnen)

Je wijze van communicatie is niet echt sterk, om het maar zwak uit te drukken.
Probeer eens die slappe platvloerse kwalificaties (lees janken etc) naar een ander voor je te houden, je zult merken dat anderen je een stuk serieuser gaan nemen (voorzover jou dat natuurlijk interesseert).

Wa Salaam Alaikum




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 08:31

Salaam.

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Over welke khalief heb je het in vredesnaam? Er is geen khalief, en als je het over Omar hebt; hij is geen khalief en zal dat ook niet worden.

Mullah Mohammad Omar is geen Khalief nee, maar hij is wel een Amier en Imam van de gelovigen in khurassan. Wie, op jou en Hajj Gibrail na, zegt van niet? Ik kan duizenden, mischien wel honderden duizenden geleerden en Imam's oplijsten die voor Taliban zijn. Jou en mijn woorden hebben geen waarde hier.

Honderden duizenden geleerden, vergeet je niet te liegen vriend? Je hebt wel vaker de neiging gigantisch te overdrijven om je woorden meer waarde te geven, en daarin heb je half gelijk: jouw woorden hebben hier geen waarde .  "Voor de taliban", "tegen de taliban" blabla... de taliban doen verschrikkelijke dingen die niet teniet worden gedaan door het feit dat ze er Allahu akbar bij roepen. Jij echter hebt de neiging dat wel te doen, en je kent vast wel de aya die zegt rechtvaardig te zijn zelfs als het je eigen familie betreft. Maar voor de taliban geldt dat schijnbaar niet.

Oh, Omar is de amier van de moe'minien van de taliban? (Niet van Khorasan; check je atlas als je er een hebt). Zo is iedereen die aanhangers onder moslims heeft een "amier al moe'minien". Een nietszeggende titel dus op die manier.

 

Check dit,

Shaykh Al-Allamah Abdullah ibn Abdur Rahman Al Jibreen zei: "Wij weten dat de Taliban regering in Afghanistan met de wetten van Allah regeert, zij hebben Islamitishe scholen gesticht, zij hebben de deuren tot shirk gesloten, zij hebben afgodsbeelden afgebroken, zij hebben Islam over het land verspreidt door oproep tot het gebed te geven, zij hebben het vrijdag gebed verplicht gesteld (op de Moslims), zij hebben zonden en andere verboden daden verboden etc en dit zijn tekenen van hun goede intenties en goede geloof".

Ja, en? Betekent dat dat hun barbaarse handelingen teniet worden gedaan? Dat die minder erg zijn? Denk eens als een moslim ipv van als pathaan aub. Ik heb nooit beweerd dat de taliban alleen maar slecht zijn, nergens. Maar ik ga ook niet als een djahiel hun slechte kanten camoufleren door uitspraken van anderen die ze de hemel in prijzen. Alhamdulillah ben ik niet verblind door bloedverwantschap en etnocentrisme en heb ik geen reden of behoefte de taliban beter of slechter te laten voorkomen dan ze zijn.

Shaykh Humood bin Uqla Ash Shu'aibi zei: "De Moslims zijn verplicht om de Taliban te steunen tegen het westen".

Sheich As Shu'aibi heeft niet het recht zulke woorden te spreken; "het westen" bestaat niet, dat is een windrichting die niets zegt over geloof of intentie, en als hij amerika en de landen van europa bedoelt die Afghanistan zijn binnengevallen; de moslims hebben de plicht de islam te verdedigen; niet de taliban. En die twee zijn niet perse hetzelfde.
Ik voor mij zet me in voor de overgave in m�jn land, en die is zeker niet minder belangrijk dan die van de moslims in een ander land, inclusief Aghistan. En door de taliban de steunen steun ik niet perse de islam, gezien hun on-islamitische eigenschappen die hiervoor genoemd zijn. Ik zal ze hoogstens steunen moslims te zijn; niet het land te (her)overen, dat mogen ook andere, betere moslims zijn.

Moulana Imran Vawda zei: "Taliban hebben een geldige Shariah".
Nooit van deze vent gehoord. En het zegt ook niets omdat we de feiten zelf kunnen beoordelen. Sterker nog, een moslim is daar verplicht toe.

Shaykh Ghulamullah Rahmatie zei: "Er heeft nooit iemand geleefd die foutloos was. Zelfs in het begin, hadden de Moslims (Sahaba en Tabieen) hun foutjes. En wat de Taliban betreft, hun goede daden zijn veel en veel meer dan hun tekort komingen. Bij Allah, ik heb in de hele geschiedenis van Afghanistan van geen enkele koning gehoord, die zo'n complete Shariah bracht".

Dat wil wel wat zeggen over de geschiedeis van Afghanistan... desalniettemin is en blijft het hypocriet te doen alsof de vernederende behandeling van vrouwen, het toestaan van handel in khamr (drugs), gebruik van geweld om hun idee�n van de soenna te verspreiden er niet toe doen en kleinigheidjes zijn. Het doel van de sharia is het welzijn van de mensen te bevorden (lees imam As Shatibie's Al-Muwafiqaat fi Usul al-Sharia mbt de Maqasid Al-Sharia, "doestellingen vd sharia") en niet dmv onderdrukking en geweld de sharia zelf opleggen. Alleen dat al maakt de taliban-versie van de sharia incorrect.[/quote]




Shaykh Al-Allamah Al Muhadith Abu Mohammad rabi ibn Hadi al Madakhali zei: "Taliban zijn de besten op de Afghaanse aardbodem en zij zijn 1000 keer beter dan de Noordelijke Aliantie. De Noordelijke Aliantie zijn zelfs erger dan de Joden en Christenen".

Ik ga niet al die figuren quoten die jij aanhaalt omdat het losse uitspraken zijn die geen van allen mijn punten van kritiek behandelen, laat staan weerleggen, maar deze spring er toch uit. Een voorbeeld van een sheikh (Al Madkhali is een omstreden Saudische geleerde) die zichzelf op de Troon van Allah acht; hij heeft de illusie mensen te mogen en kunnen beoordelen op hun waarde voor God. Hoogmoed is een van de grootste vijanden van de moslims.

Die fatwa van Shaykh Uqla Ash Shuaibi was ook getekend door, Shaykh Ali ibn Khudayr Al Khudayr en Shaykh Sulaiman ibn Nasir Al Alwan. Geleerden, dit zijn geleerden. Weet je wel wie die mensen zijn? Shaykh Uqla heeft 40 jaar Islam gestudeerd en bijna alle grote geleerden van het midden oosten zijn zijn leerlingen, inclusief Ibn Baz, Ibn Uthaymien, Salih Fawzan, Ghunayman, Salman Al Awda etc. Denk je dat hij niet weet hoe een Islamitishe regering in elkaar zit? Wie is Hajj Gibril vergeleken met deze mensen? Laat eens zien, wat hij heeft gestudeerd en laat hem bewijzen waarom de Taliban regering een ongeldige Shariah hebben. Ik heb de wereld geleerden achter mij en jij hebt niks. Jou woorden of de woorden van NOS Journaal hebben geen waarde voor ons.

Ik heb de koran achter mij en mijn heldere verstand, twee zaken die jij schijnbaar nogal ontbeert. Over Hajji Gibril en de anderen; daar kun je op hun website over lezen. Nog steeds heb je met al je knip/ en plakwerk geen antwoorden, laat staan weerleggingen kunen geven op alle punten van kritiek die ik en vele moslimbroeders en zusters op jou idolen hebben gegeven. Alleen wat algemeenheden die je van internet hebt gehaald. Wat is de mening van die bekende en onbekende shuyuch over die punten van kritiek?

Hier ik vraag je dit, lijst de stappen van wudhu voor ons neer hier, (zonder van een ander website te kopieren). Wat moet eerst en wat daarna en wat daarna?

Dit m��n je niet . Wat wil je nu aantonen eigenlijk?


(De quotes komen uit een nieuwsbericht door Scot Baldauf, een schrijver voor, "The Christian Science Monitor" op 13 April 2001). Zelfs deze Sikh's hebben betere denkwijzes over Moslims dan jij! Jij hebt geen bewijzen dat hun Shariah ongeldig is. Ik heb je keer op keer gevraagd en je kon niks laten zien. Jij komt steeds met gruwelijk dit en gruwelijk dat. Wat is gruwelijk? Handen afhakken? Stenigen? Doodstraf? Als je dat niet vind kunnen, hoe kan je jezelf Moslim noemen?

Jij komt met uitspraken van koefaar om aan te tonen hoe goed de taliban wel niet zijn. Dat zijn jouw "geleerden"...

Ik heb al heel vaak de gruwelijkheden van de taliban besproken, maar je korte termijngeheugen is niet zo best, wel? Ook heb ik al heel vaak mijn punten van kritiek geuit op de taliban-interpretatie van de sharia, en ik niet alleen. Ik heb soms het gevoel bij jou alsof ik tegen een betonnen muur praat.

Er is overgeleverd in de Sahihe'in dat een Moslim de Amier moet gehoorzamen, ook al neemt hij onrechtvaardig zijn rijkdommen af en behandelt hem slecht! Dat jij een leider dus slecht vindt, betekent niet dat je gelijk over hem slecht mag praten.

Vreemde conclusie; Omar is mijn amier helemaal niet dus ik hoef hem niet te gehoorzamen, en dat je geen kritiek mag geven verzin je erzelf bij. In een van mijn links in mijn vorige posts wordt de bida van de taliban beschreven, en je hebt zelf gezegd dat waarschuwen / slacht praten over ahl al bida gerechtvaardigt is. Je bent zelfs met een hadith aangekomen dat de profeet (vzmh) dit zelf deed, dus wat klets je nou?


Koran 4:59. O, jullie die geloven, gehoorzaam God, Zijn boodschapper en degenen onder jullie die gezag hebben.

Nogamaals; nog Omar, nog de taliban hebben hebben ook maar het minste gezag over mij nog over welke moslim buiten hun gebied dan ook. Daarbij is het de plicht van de moslim om fouten van anderen aan de kaak te stellen, ook als het taliban zijn.


Ga de minder bedeelden in je omgeving helpen als je een moslim wilt zijn, en als je zo graag wilt vechten in je moederland ga er dan heen en klets er niet zoveel over. Een beetje stoere praatjes rondstrooien kan iedereen.

Dit is echt zo'n scheefe gejank he, ik weet niet eens wat ik moet zetten hier. Wie zei tegen jou dat ik de mensen in mijn omgeving niet help? Je weet niks van mij jongen, hellemal niks. En ik ga niet vechten voor een land, als ik ga vechten, dan doe ik dat voor Allah. Wie begon hier over Taliban te janken? Jullie of ik? Jullie kwamen hier en toen ik vroeg om een bewijsje waarom hun Shariah ongeldig is, wouden jullie niet ingaan op dat. [/quote]

Lees verdorie de hele draad nogmaals als je nu al vergeten bent wat "onze" kritiek op jouw taliban is! En dan die opmerking "je weet helemaal niets over mij". Jij aarzelt niet om andere broeders en zusters ervan te beschuldigen hun verplichtingen niet na te komen omdat ze kritiek hebben, je vraagt wat ze voor de islam hebben gedaan alsof de taliban ophemelen een daad voor de islam is.

Als je gaat vechten doe je dat voor Allah? Masha Allah, maar verwar de taliban niet met Allah; vechten voor hun betekent niet vechten voor Allah.


Ik en de andere Moslims zijn verplicht de eer van die broeders verdedigen tegen moderniseerders zoals jij. Niet iedereen weet je, maar sommigen, die de regels van wudhu niet eens kennen, zitten te janken over een paar broeders, duizenden kilometers verderop, omdat bbc ze iets vertelde. Had Allah je niet gezegd om nieuws altijd dubbel te checken? Als je niet wist, kon je niet vragen?

Herstel; ik weet w�l. En over het dubbel checken van nieuws: waar heb jij je verhaaltjes over mullah Omar dubbel gecheckt (van een paar posts eerder)? Zal ik jouw "bewijzen" over de zogenaamd israelitische afkomst van de pasthoen eens onder de loep leggen? Met jouw kennis kun je dat zelf vast ook wel, maar je gelooft liever in sprookjes blijkbaar. Een hint: verdiep je in de hanafi fiqh over het bedekken van het hoofd, het eten van paardenvlees, de gewoonte van het naar voor en achter bewegen tijdens het koranlezen etc. Waar heb jij je opmerkingen over "jankwijven" dubbel gecheckt? Nee viend, je kletst. 

Zo ben ik het ook eens met Taliban in de dingen die ze goed zeggen en zo ben ik het niet met hun eens op de dingen die ze fout zeggen.

O.k, en wat zijn volgen jou dan de fouten van de taliban?

De Taliban en Ibn Taymyah zijn het 95% met elkaar eens en op die 5% verschillen ze en dat is ook gebaseerd op fiqh en ijtihad.

Onzin! Alleen hun aqieda is al compleet verschillend; volgend de hanbali-aqieda van Ibn Taymiyya is de maturidi-aqieda van de taliban bida en dus verkeerd. De taliban zijn deobandi's, dus voor je jezelf verder klem praat zou ik me daar eerst maar eens in verdiepen, voor je met dergelijke belachtelijke percentages aankomt. Ik waardeer imam Taymiyya ook vanwege zijn kennis, maar dat betekend niet dat ik zijn idee�n over aqieda of fiqh accepteer als de "waarheid". Hij was een omstreden hanbali-usuli en niet de enige geleerde in zijn tijd. Maar imam Taymiyya in ��n adem met de taliban willen noemen is belachelijk.


Wanneer heb jij je voor het laatst nuttig gemaakt voor je omgeving, of voor je djama'at, met meer dan alleen praatjes? Of ben jij zo iemand die gaat kijken in zijn omgeving waar behoeftes liggen en probeert daar een helpende hand te bieden; ga eerst je bejaarde overbuurvrouw maar eens helpen met boodschappen doen, of ga daklozen die nu verkommeren van de kou maar eens een kp warme soep aanbieden, en kom dan maar weer eens praten over wat ik of iemand anders "gedaan hebben voor de islam".
Jij he, jij moet je niet eerst druk maken om dat, je moet je druk maken om je iemaan en aqiedah.

Jij moet je niet drukmaken om hoe ik over jouw idolen denk, maak jij je maar druk om je imaan en aqieda. En ik moet me wel degelijk druk maken om d�t, want d�t is de plicht van de moslim.

hoeft niet te weten wat ik allemaal doe.

Maar jij wil wel weten wat �k allemaal doe; je wil zelfs weten hoe ik woedhoe doe, mafkees.

 

jij denkt dat iemand die Jihad voert, altijd grof en slecht is tegen anderen en nooit anderen helpt haha wat een dwaasheid, wat een dwaasheid. De Profeet Mohammad voerde ook Jihad. Was hij niet de beste tegen zijn vrouwen en tegen zijn buren? Was hij niet de beste in manieren en de beste in Islam?

Je hebt een rijke fantasie, maar dat wisten we al. Ik zeg helemaal niet dat een moedjahied grof is en slecht; wat jij doet is de taliban waar ik het over heb (de groffe en slechte onder hun dus) verwarren met moedjahiedien. En vind jij jezelf nou een moedjahied ofzo, dat je mijn opmerking aan jou betrekt op de moedjahiedoen?


Al Juzayrie zei: "De Imam's (Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Ahmad en Imam Shafi) zijn het met elkaar eens dat het nemen van Imamah (leiderschap) een verplichting is, en dat de Moslims een Imam (leider) moeten aanwijzen, die (de Shariah van) de religie van Allah zal instellen en de onderdrukten zal beschermen tegen de onderdrukkers".

Je blijft maar leuteren over leiders, maar de taliban zijn onze leiders niet. Ik zal ze ook nooit als zodanig erkennen als ze hun visie op de sharia niet grondig herzien. Punt.

[/quote]
ik lees boeken en heb geen enkele boek van een geleerde gezien, die zei dat Taliban geen geldige Shariah hebben. En jij hebt geen enkele geleerde kunnen noemen. Hoe durf je dan slecht over hun te praten? Zoals Ibn Abbas zei, "Ben je niet bang dat de hemel op je hoofd zal vallen?"

Je bent ongelofelijk. Heb jij iemand anders nodig om goed van kwaad te onderscheiden?  Mishandeling, moord, drughandel, onderdrukking, en dat allemaal onder het mom van "sharia" maar meneer Battle heeft een baard nodig om hem te vertellen dat dat g��n sharia is. Enne... welke boeken heb jij gelezen als ik vragen mag? Misschien heb je nog wat aanraders?




je slaapt jongen, je praat zonder kennis, hoe weet jij nou wanneer wij hier kwamen? Mischien voor Taliban?

Dat doet er niet toe, voor of na de taliban. Als ze ervoor kwamen begrijp ik jullie niet; waarom niet vluchten naar Kandahar waar de taliban het al jaren voor het zeggen hadden? Waarom niet naar een land wat meer aansluiting vind bij jullie idee van de islam dan notabene Nederland met zijn homohuwelijken en koffieshops?  En waarom zijn jullie niet halsoverkop teruggekeerd naar Afganistan toen de taliban aan de macht waren? Toch vreemd, dat van alle mogelijkheden er gekozen wordt voor Nederland dat notaben al tientallen jaren een bondgenoot is van de VS en Israel.

Misschien dat als je naar jullie eigen situatie kijkt je ook wat meer begrip kunt hebben voor je broeders en zusters die (net als jou eigen familie) liever hier waren dan in het talibanistische Afghanistan. Maar ik betwijfel of je dat kunt.


jullie
 jullie willen dat  vrouwen zonder hoofddoek buiten mogen lopen. Jullie willen dat de vrouwen naar de bioscopen mogen gaan en muziek mogen luisteren.

Wat klets je nou weer man; hoe kom je daar in Godsnaam bij? Denk je nu echt dat omdat ik niet sta te springen bij die taliban van jouw ik z� ben? Idioot...

Wat kan mij die mullah van jouw schelen; dacht je soms dat als hij bijvoorbeeld morgen zou komen te overlijden dat dat voor de wereld of zelfs maar de moslims ook maar iets verschil zou uitmaken. Wordt wakker; jouw mullah is geen daddjaal, geen mahdi, geen khalief, geen "amier al moe'minien", niets.

Mijn mullah he? Mijn mullah? Niet jou mullah... tfoe, ik zweer op de verhevene, het lijkt net of ik tegen een bedorven monafiq zit te praten hier.
Niet mijn mullah nee, had je daar problemen mee, pathaan?

 ik wil je geen ongelovige noemen jongen, maar je zit op een gevaarlijke grond te spelen jij. Hoe durf je zo te praten over de Amier van de gelovigen?

Herstel: de amier van de taliban! Hij is niet mij amier nog van welke moslim dan ook die geen afghaanse talib is. De rest wat je zegt over democratie is te idioot voor woorden en off topic. Verder noem je me maar hoe je wilt; eerst trok ik me dat aan, maar nu ik een beter beeld heb van jouw geestelijke vermogens weet ik wel beter, alhamdulillah.



Jij roept "djihaad djihaad" maar je verschuilt je achter je moeders rokken hier in Nederland, kletsen over oorlog maar wel de vluchteling uithangen. Tijd voor djihaad? Wat doe je nog hier dan, ga je volk helpen want aan je geklets heeft niemand wat. Ik zou me kapotschamen als mijn volk door een vijand met F16's en machinegeweren onderdrukt en bevochten werd en ik ik luxe en weelde baadde. Maar daar heb jij zo te zien geen last van. En jij durft het over moenafiqoen te hebben; ga je schamen.

Je kent mij niet en je kent mijn intenties niet. Vraag mij niet waarom ik hier ben, want Allah weet dat. Ik ga je niet vertellen wat ik later ga doen, want Allah weet dat. Je zegt dat niemand iets aan mij geklets heeft. Ja, aan mijn geklets heb je niks, maar als NOS Journaal je vertelt, dat Taliban slecht zijn, sta je op je achterpoten om ze gelijk te geven. Je gelooft ongelovigen en fasiqien, maar geen Moslim, terwijl Allah je gewaarschuwd had om niet zomaar nieuws van fasiqien te accepteren. [/quote]

Smoesjes, smoesjes, smoesjes. Wat ik wel verwachtte overigens.

  luister, ik heb niet gezegd ga nu daarheen, ik zei, jank niet over hun. Het probleem is jullie gejank over hun, niet jullie verblijf hier, want er zijn duizenden broeders die in deze landen wonen en liever vandaag dan morgen weg zijn van hier. Zo zijn die lellies altijd, als je ze zegt om op te staan voor Islam of om niet slecht te praten over broeders zeggen ze: "Wat doe jij nog hier? Waarom ben jij nog niet gegaan?" Deze dwazen begrijpen niet, dat ieder mens zijn eigen omstandigheden heeft en mischien wel wilt gaan maar niet kan etc.

Nog meer smoesjes. Kletsen over djihaad, maar als puntje bij paaltje komt kijkt meneer liever naar de gayparade op de nederlandse televisie om zich aan te ergeren. Misschien met een jointje echte afghaanse hashish erbij?


Voorschrijft en er is geen soenna die het verplicht voor tienduizenden mensen om openbare executies bij te wonen

Ik wist wel dat het daarom ging haha, je volgt je zwakke hartje jongen. De geleerden hebben gezegd dat openlijke straffen, een betere effect hebben en dat het mensen afschrikt, om nooit meer zo'n daad te verrichten, haha ik wist wel dat je je begeerten volgde.[/quote]

En waar is de soenna dat een halve stad gedwongen wordt erbij aanwezig te zijn? Nergens.


Er is al helemaal geen soenna die bijvoorbeeld vliegeren verbiedt

Ben je ooit naar een Talib geweest om te vragen waarom het verboden is? Ben je ooit naar je Imam geweest om te vragen waarom het verboden zou kunnen zijn? Heb je zelf onderzocht waarom het verboden zou kunnen zijn? Nee, dat heb je niet gedaan. Die mensen gingen vliegeren terwijl het tijd voor het gebed was. Ze probeerden dit tegen te houden, maar het lukte niet, dus ze verboden het hellemaal.[/quote]

Wat niet op de soenna is gebasseerd. Neem de hadith die je aanhaalt:


er is overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Elke vorm van spel en tijdvermaak waar een Moslim aan deelneemt is batil (slecht), behalve drie: (1). Het oefenen met pijl en boog, (2). Het trainen op je paard, (3). En het spelen met je familie". (Sahih Sunan ibn Majah, 2/132, nummer 2267).

En hoe wou je spelen met je familie? Misschien wel door te vliegeren. Nee jongen, je verdedigt zaken die niet te verdedigen zijn. De talibs hadden geen recht vliegeren te verbieden, vrouwen te dwingen een boerqa t dragen, hindu's e.d. te dwingen gele of rode kleding te dragen, mensen t dwingen hun executies bij te wonen, hun ge�xecuteerde slachtoffers dagen lang aan een boom te laten hangen (moslims notabene!) etc.


Een bekende hadith zegt dat een moslim zijn broeder moet helpen, of hij de onderdrukte of de onderdrukker is. Toen de mensen de profeet (vzmh) voregen hoe ze iemand die een onderdrukker is moesten helpen, zei hij: "Door hem ervan te weerhouden anderen te onderdrukken". Wat Battle doet is de onderdrukten nog eens een trap na geven. Hoe diep kun je zinken.


Denk je dat de geleerden die ik boven oplijst en duizenden geleerden uit Arabie, Pakisten, Afghanistan, Indonesie, Tajikistan en andere delen van de wereld, deze Hadith niet kennen? Als ik het ken, dan kent iedereen het. Wordt wakker jongen, je past deze Hadith op de verkeerde mensen toe. De Taliban waren geen onderdrukkers, vraag maar aan de Afghanen zelf. De overgrote meerderheid wilt hun terug en de overgrote meerderheid wou hun in leiding hebben. Je weet niks van hun jongen, hellemal niks. Let op wat je zegt en vrees Allah. [/quote]

Vrees j�j Allah, wijsneus. En bewijs je "overgrote meerderheid" als je dat kunt. En zelfs al zou het zo zijn, dan nog maakt dat de fouten van de taliban niet goed die jij af probeert te doen als kleinigheidjes. Bovenstaande hadith is van toepassing op j�uw, had je dat niet door? Djahiel...

De rest van je post is niet aan mij gericht, maar net als al je post een samenraapsel van ahadith die niet slaan op de situatie, quotes van bekende en onbekende mensen die algemeenheden verkondigen die niet gaan op de kritiek die geuit wordt en insinuaties (zoek dat maar op in je woordenboek als je die hebt) over de imaan van je broeders en zusters, en niet alleen die van mij.

Verder spreek je jezelf onnoemelijk vaak tegen (heb ik telkens aangegeven dus vraag aub niet w��r je dat deed; ik voel me soms net je secetaresse) en verzin je cijfers en "feiten" die nergens te traceren zijn of gemakkelijk te ontmaskeren. Je haalt "geleerden" aan in quotes die op zichzelf staan en niets te maken hebben met de kritiek die hier gegeven wordt  en die elkaar tegenspreken en als je erop gewezen wordt dat je er een potje van maakt ga je maar smijten met hel en verdoemenis, omdat je niets inhoudelijks meer te melden hebt, of je komt aan met een paar ahadith of ayaat die over van alles gaan behalve het onderwerp zelf.

Als laatste, je laat heel duidelijk zien dat je jouw mullah als d� amier al moe'minien ziet, en niet alleen van de taliban of de streek waar hij het voor het zeggen heeft. Dat laat heel duidelijk zien dat jij in de eerste plaats als een pathaan denkt, en daarna pas als moslim. Wat heeft jouw mullah te zeggen buiten zijn volgelingen om? Niets, nada, noppes. Welke "geleerden" of gewone moslims buiten de taliban om erkennen hem als d� leider der gelovigen? Helemaal niemand.

De groeten en salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 06:46
Subhan'Allaah,

Ik heb geen tijd om jou praatjes te weerleggen nu, maar ik vroeg je om mij 1 geleerde (uit de miljoenen geleerden) in de hele wereld te laten zien die zegt dat de Taliban Shariah ongeldig was en jij kon dat niet hehe dat zegt genoeg

Ten tweede, ik wacht nog steeds op jou beschrijving van whudu. Ik ben serius he, kopier niet van een ander website (Allah ziet je) maar schrijf voor mij ALLE stappen van whudu.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 08:23
intentie maken, dan Bismillaahir Rahmaanir Rahiem zeggen. dan:

handen 3x
mond 3x
neus 3x
gezicht3x
armen3x
haar 1x
oren 1x
voeten3x

(ik denk niet dat het uitmaakt of ik of Amier of eender wie dit post, woedhoe is voor alle moslims hetzelfde)
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 08:49

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Subhan'Allaah,

Ik heb geen tijd om jou praatjes te weerleggen nu, maar ik vroeg je om mij 1 geleerde (uit de miljoenen geleerden) in de hele wereld te laten zien die zegt dat de Taliban Shariah ongeldig was en jij kon dat niet hehe dat zegt genoeg

Er is geen "taliban-sharia"; de enige sharia is die van Allah ta'ala, maar het feit dat jij een onderscheid maakt tussen "taliban-sharia" en d� sharia, en moslims en pathanen-moslims (een paar posts terug) zegt al genoeg, "hehe".

Je zegt zelf dat de taliban niet foutloos zijn; dat zeg ik ook. Alleen als ik die feiten ga noemen ga jij draaien als een djahiel om je idolen recht te praten daar waar ze krom zijn. Ik heb je quotes en links gegeven (o.a. van oelama) daar waar ze de taliban-sharia tegenspreken met daliel, o.a. op het punt van aqieda, achlaaq en moe'amalaat en ik heb je bovendien zelf die punten laten zien waar ze tegen de islam ingaan of hun bid'a als soenna proberen te verkopen. Jouw "geleerden" die je quote zeggen niets over de onderwerpen die ik bekritiseer, maar zeggen wat algemeenheden. J�j beantwoord ook niet de onderwerpen die genoemd worden maar komt met fabeltjes en sprookjes over jouw mullah en jouw idolen met als doel de fouten van jouw idolen te verdoezelen. De enige die fouten kan verdoezelen is Allah ta'ala, maar aangezien jij spreekt van "taliban-sharia" en "pathanen-moslims" denk ik dat wij het allebei over een heel andere islam hebben; ik over de overgave aan Allah ta'ala en jij over de overgave aan de taliban-doctrine.

Verdiep je eens in de hanafi-madhab, in de maturidi-aqieda, in de aqieda en fiqh volgens imam Taymiyya en de salafies en kom dan nog maar eens vertellen dat alle oelama ter wereld pal achter de taliban staan.

Handel in khamr, vrouwenmishandeling, onderdrukking, marteling, verminking en moord op burgers; allemaal zaken die o.a. via internet zijn na te trekken, om nog maar te zwijgen van de verhalen van de slachtoffers ervan. Maar Battle for Peace komt met een paar geselecteerde quotes van pakistaanse deobandi-oelama en al die zaken doen er in eens niet meer toe. Assabiyya in de overtreffende trap.


Ten tweede, ik wacht nog steeds op jou beschrijving van whudu. Ik ben serius he, kopier niet van een ander website (Allah ziet je) maar schrijf voor mij ALLE stappen van whudu.

Ik ben je hondje niet; als jij de woedhoe wil leren ga je maar naar een moskee en vraag het daar. Of koop een boekje "islam voor beginners", dat lijkt me in jouw geval sowieso nuttig. Misschien, h��l misschien als je het heel beleefd vraagt zal ik het je uitleggen als je er een nieuw topic over start. Hier is het off-topic.

Salaam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 08:56

Nog steeds heb je niet 1 geleerde kunnen noemen hahaha En ik vroeg aan hem om de regels van whudu te zetten, waarom laten jullie hem niet antwoorden? Volgens mij kent hij die volgorde niet eens en hij zit te janken over mensen die hun levens geven om Allah's wetten op aarde te brengen. Wat een dwaas. Ik wacht nog op 1 geleerde die zegt dat hun Shariah ongeldig was.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 09:10

Asalaam Alaikum Amier,

Ik vond onderstaande wel van toepassing zoals jij je stellingen plaatst!

Een zacht woord helpt meer, dan honderd grove woorden. Te krachtige en gezwollen taal kan tot onrust leiden, verstoort de vrede en is nimmer ge�igend een boosdoener tot beter inzicht te brengen. Iedereen weet, dat ouders en opvoeders met zachte en vriendelijke woorden meestal veel meer bereiken, dan met gestrengheid en harde taal. Dit houdt echter volstrekt niet in, dat men een ander niet op zijn fouten zou mogen wijzen en dat men hem rustig in de afgrond van zijn verkeerde gedachten moet laten vallen. Integendeel. Wij kunnen en moeten met tact en zachte aandrang de vinger op de wonde plek leggen, zonder de betrokken persoon daarbij te kwetsen.


In de Heilige Koran lezen wij:

�En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij �Vrede�. 25:63

�En loop met gewone stap en verzacht uw stem; want de meest onaangename stem is het gebalk van een ezel.� 31:19

(ontdekislam.nl)

Wa Salaam Alaikum


 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 09:28

Begrijp ik het goed battle dat je de verminkingen, moorden ,martelingen etc die de taliban en aanverwante groepen als een legitieme uiting vande Sharia onderkend en dat volgens jou dit door de meeste islam geleerden wordt ondersteund?

Voorde goede orde mijn vraag is niet bedoeld als een aanval op jou.

Het ligt dieper.

Het gaat mj hier over het gegeven of een religie als de Islam enige bestaansgrond

heeft, anders dan door opgelegd geweld.

wanneer dit laatste het geval is dan prijs ik je om je eerlijkheid., maar verfoei je oogmerk nl het onderdanig maken vande wereld aan de Islam door middel van die handelingen die de laatste jaren door jouw zo zeer geprezen mujahedin worden verricht.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 09:38

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


In de Heilige Koran lezen wij:

�En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij �Vrede�. 25:63 

 

Ah, welnu dan. Battle: Vrede!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 10:04
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


In de Heilige Koran lezen wij:

�En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelen en als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij �Vrede�. 25:63 

 

Ah, welnu dan. Battle: Vrede!



Assalamo aleikom

Alhamdu lillah,
ik was al opzoek naar zoiets om het deze broeders te vertellen. en aangezien ik de eerste was dat Mullah Omar en dadjaal met elkaar in verband bracht, begon ik me al schuldig te voelen, dat als gevolg van zo'n uitspraak broeders bijna vijanden van elkaar werden.

en dat ik zei: misschien is hij wel de dadjaal? is niet omdat ik hem een slechte of ongelovige persoon vind, nee dat is omdat zijn persoonlijkheid (dapper, moedig, vastbraden, charismatisch, zeer standvastig,geduldig, en vol vertrouwen in allah) hem juist een prooi maakt om door shajtaan overgenomen te worden. verder is hebben van een oog ook een kenmerk van de dadjaal, en dat hij eerst verzwakt zal worden en later veel sterker terug zal komen, en dat veel gelovigen in hem gaan geloven.

Ik kom terouwens ook uit khorasan.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 14:09
Salaam aleikoum,

De oprechte moslim kun je zien aan zijn daden, iemand die geen compromissen sluit omwille van zijn dien en deze blijft steunen wanneer hij is verslagen door de koeffar. Nooit zal hij zijn broeder verraden d.m.v. steun aan een kafier. Het is makkelijk genoeg of niet? Hamas kan Israel aanvaardden en de geldkraan wordt weer open gedraaid? De soennah kan in Irak meedraaien in het politieke proces, en hoge posities krijgen? De taliban kon relaxen in een regering onder karzai, waarom zouden ze nog willen vechten, terwijl ze met weinigen zijn?

Dat is het verschil met de moenafik en de kaffier. Deze verkoopt zijn religie voor een geringe prijs, en geeft loyaliteit en vriendschap aan de koeffar in ruil hiervoor. Zij hebben allen met elkaar gemeen dat zij de sharia van de Koran verwerpen en bevechten om deze vriendschap te cre�ren.

En ook hier, het is overal. E�n ding blijft me altijd bij, het gaat om wat hier in Nederland gebeurde. Toen een imam de hand weigerde van een vrouwelijke minister, zag ik een andere "imam" zogenaamd vol verbazing kijken op een minachtende wijze voor de tv-camera's. Deze zogenaamde imam verklaarde vervolgens later in een interview zonder schaamte hoe deze imam ver van het pad van de Islam was afgedwaald d.m.v. zijn daad van de soennah. En dit is een meneer die de koran uit zijn hoofd kent, de mensen toepreekt en wel beter weet, moet je nagaan voor de gewone ziel (?) Waarom deze vertoning? Een geringe prijs van een verblijfsdocumentje.

De fitnah zal overal plaatsvinden. Geen plek zal vrij zijn, de haqq zal van de baatil worden gescheiden, als een test van Allah. Niemand zal gespaard blijven, zelfs in je famillie, door mensen die mohammed en fatima heten, zie je ze verwerpelijke uistpraken doen tegen moslims. Er is een jihaad aan de gang onder ons, in woord en daad. Door op te komen voor wat juist is, met geduld en wijsheid.

Het doet je denken om te lezen dat er in bijv Spanje en Sicili� nu mensen leven die afstammen van moslims, maar elke zondag in een katholieke kerk beelden aanbidden. Moslims die gekozen hebben voor shirk en voor bezittingen, ipv voor de Islam door terug te keren en de zee over te steken. Moge Allah ons behoeden hiervoor. Moge Allah ons behouden door jihad te voeren i.p.v  onze dien voor een geringe prijs te verkopen.

Salaam aleikoum,

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.438 seconden.