Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zestig manieren om de Liefde van je vrouw

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zestig manieren om de Liefde van je vrouw
    Geplaatst op: 09 juni 2007 om 08:35
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey,

 

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

 

Dit is zeker wel relevant. Voor jou misschien niet, maar voor de moslims zou dit wel het geval moeten zijn.

 

Mohamed was toch maar een mens van zijn tijd is het niet?

Waarom zou je hem nu een soort van Goddelijke kennis willen toedichten op elk gebied? De koran schept hier geen enkele aanleiding voor En met de hadith moet je op zijn zachts gezegd voorzichtig zijn want het zou eens kunnen zijn dat wanneer die genen die indertijd de overleveringen probeerde te oordelen hn conclusies anders hadden getrokken wanneer ze begiftigd waren met de kennis va heden ten dagen.

 

 

 

 

 

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

Die termen werden toen niet gebruikt, maar de kennis was er wel. Die wetenschap was er al v��r de Profeet Mohammed �Vrede Zij Met Hem-. Psychologie is geen moderne wetenschap. Er bestaat ook nog zoiets als Islamitische psychologie.

 

Ten alle tijden heeft men de psyche proberen te verklaren. Datis waar. Maar dat maakt het nog niet tot psychologie. En een beetje meer wetenschappelijker, ;-) met Psychiatrie hebben die zaken al helemaal niks mee van doen.

Men had in vroegere tijden gewoon niet genoeg handvaten om dit soort van kennis te ontwikkelen.

 

Ik zal een klein voorbeeldje geven. als illustratie ;-)

Er is geen enkele handleiding uit het verleden die inzicht geven kan in de chemische constructie achter bv een bepaalde drift, Noch over afwijkingen binnen hersenstructuren en de mogelijke oorzaken hiervan.

Met Satan , duivelen en dergelijken heeft dit allemaal heel weing van doen. 

 

 

 

 

 

 

Groeten,

 

Marocaantje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 07:02

Hey,

 

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

 

Dit is zeker wel relevant. Voor jou misschien niet, maar voor de moslims zou dit wel het geval moeten zijn.

 

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

Die termen werden toen niet gebruikt, maar de kennis was er wel. Die wetenschap was er al v��r de Profeet Mohammed �Vrede Zij Met Hem-. Psychologie is geen moderne wetenschap. Er bestaat ook nog zoiets als Islamitische psychologie.

 

Groeten,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Ten eerste dien je altijd je vertrouwen op Allah te stellen inshaAllah daardoor zullen je psygische problemen minder worden en kunnen zelfs verdwijnen inshaAllah,

Ook moet je zoveel mogelijk zelf doeas gaan doen en hulp zoeken door middel van geduld en gebed:

En vraagt om hulp door middel van geduld en de salaah. En zeker, dat is zwaar, behalve voor degenen die nederig zijn (degenen met khoesjoe).(Soerah al-Baqarah: 45)

Als je wat geweld hebt meegemaakt en je niet de zorg hulp enz gekregen hebt die je als mens zijnde zou moeten krijgen dan kan het zijn dat je bepaalde soort(en) psygische ziektes kan hebben opgelopen,dat kan te maken hebben met je imaan maar we weten allemaal dat we worden gevormd door onze ouders door de opvoeding en als iemand jarenlang schade heeft opgelopen dmv geweld bv dan kan iemand emotioneel ontwricht zijn en minder goed met zaken omgaan dan anderen die een goede opvoeding goede juegd een goed huwelijk enz hebben gehad,dat verschil kan je gaan ontkennen en tuurlijk tzijn allemaal beproevingen maar het is wel de jeugd vaak die jou vormd tot wat je nu bent,en mensen met een goede jeugd kunnen weer hun kinderen beter opvoeden dan iemand met een beschadigde jeugd dat zijn allemaal feiten,

De koefaar heeft inderdaad allemaal benamingen gevonden voor veel psygische problemen bv schizofrenie, borderline, burn out enz,

Maar als je kijkt er zijn ook benamingen voor lichamelijke ziektes die wij moslims ook gebruiken zoals kanker hart en vaat ziekten enz enz.

Ik zou hier niet durven zeggen dat het bezoeken van een psygoloog of maatschappelijk werker haram is(wel als ze jou beoordeeld en veroordeeld op het geloof of je van het geloof probeerd af te houden of als een man met een vrouw praat)

huwelijksbemiddeling kan beter via familieleden:

soerah An-Nisa

35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

ook zijn sommige ziektes weer genetichs bepaald en erfelijk bepaald,geestelijke en lichamelijke ziektes,

Zelfs de Profeet saws heeft gepraat over de problemen in die tijd en nog steeds worden vele ahadiths door ons gelezen en kunnen we leren dus in hoever is iets roddel?als jij een kwaal hebt bezoek je een dokter als geestelijk niet helemaal in orde bent dan bezoek je een psygoloog(daarnaast moet men natuurlijk wel blijven bidden en vertrouwen op Allah)maar dmv een psygoloog kan hij/zij erachter komen en inzicht krijgen en hulp krijgen hoe men handelen kan in bepaalde situaties,dus bv leren hoe om te gaan met je emoties oplossingen zoeken enz,

Ik zou wel graag dan bewijs willen zien waarom het haram is,

Wa Aleykoum Salaam

Nou ik denk dat een autistisch persoon met een multi- persoonlijkheid stoornis zeker matig moet zijn in geloof. Daar\komt niks goeds van anders.

Is het nu zo moelijk om te begrijpen dat mensen met beperkingen niet hetzelfde in het leven kunnen staan al mensen zonder die beperkingen?

Kan een mens met een been en kapotte longen een marathon lopen?

Net zomin kunen mensen met een emotioele of een geestelijke beperking bepaalde dingen doen.

Niet altijd is er een oplossing maar de beste weg is die mensen te leren met die beperkingen om te gaan.

Met religie of vroomheid heeft dit allemaal niks te maken.

En elke oplossing of verklaring die de meeste religies aan dit soort van problemen hebben weten voor te stellen is echt een complete mis voorstelling van wat zich voor doet. God behoede die mensen voor het middeleeuwse wanbegrip van die ziektes.

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:24
Voor een beenbreuk of een gebroken nek moet je nog steeds naar een dokter (liefst Moslim natuurlijk), daar hebben we het niet over. Het gaat hier om geestelijke en emotionele problemen bij mensen.

Ik ken de Quranverzen hierover uit het hoofd, maar moet het nog even opzoeken en vinden in de Quran, zodat ik mijn broeders en vooral zusters duidelijk kan maken wat het gevaar is van deze duivels (psychiaters etc.). Nog even geduld aub. Ik kom erop terug inshallah
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:15

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

wa alaykum salaam

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah. ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.

Jiyuu Ik denk dat je hier jezelf voorbij aan het schieten bent.

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

dat was 1500 jaar geleden.

Je wilt hier toch niet komen beweren dat de\Hadith ietsmeer dan volslagen onzin biedt wat betreft ziektes en genees methoden??

Of geloof je werkelijkat zwarte kummel elke ziekte genezen kan? Neen dan zal Mohamed het wel gelogen hebben.

geloof jij echt dat een vlieg elk tegenmiddel mt zich draagt in een vleugel voor de besmettingen die dievlieg veroorzaakt?

neen toch Niet echt he.

Moet ik nog meer comlete kwatspraat van de Hadith tonen?

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 05:02

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.

 

Er zijn genoeg Islaam psychologen die handelen volgens de Koran en de Sounnah, dus waarom zouden zij verkeerd bezig zijn?

 

Ik vind het overigens wel ernstig dat je moslims duivels noemt. Maar goed, gayr InchaAllaah�

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 21:02
wa alaykum salaam

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah. ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 08:26

Salaam Aleykoum,

Ten eerste dien je altijd je vertrouwen op Allah te stellen inshaAllah daardoor zullen je psygische problemen minder worden en kunnen zelfs verdwijnen inshaAllah,

Ook moet je zoveel mogelijk zelf doeas gaan doen en hulp zoeken door middel van geduld en gebed:

En vraagt om hulp door middel van geduld en de salaah. En zeker, dat is zwaar, behalve voor degenen die nederig zijn (degenen met khoesjoe).(Soerah al-Baqarah: 45)

Als je wat geweld hebt meegemaakt en je niet de zorg hulp enz gekregen hebt die je als mens zijnde zou moeten krijgen dan kan het zijn dat je bepaalde soort(en) psygische ziektes kan hebben opgelopen,dat kan te maken hebben met je imaan maar we weten allemaal dat we worden gevormd door onze ouders door de opvoeding en als iemand jarenlang schade heeft opgelopen dmv geweld bv dan kan iemand emotioneel ontwricht zijn en minder goed met zaken omgaan dan anderen die een goede opvoeding goede juegd een goed huwelijk enz hebben gehad,dat verschil kan je gaan ontkennen en tuurlijk tzijn allemaal beproevingen maar het is wel de jeugd vaak die jou vormd tot wat je nu bent,en mensen met een goede jeugd kunnen weer hun kinderen beter opvoeden dan iemand met een beschadigde jeugd dat zijn allemaal feiten,

De koefaar heeft inderdaad allemaal benamingen gevonden voor veel psygische problemen bv schizofrenie, borderline, burn out enz,

Maar als je kijkt er zijn ook benamingen voor lichamelijke ziektes die wij moslims ook gebruiken zoals kanker hart en vaat ziekten enz enz.

Ik zou hier niet durven zeggen dat het bezoeken van een psygoloog of maatschappelijk werker haram is(wel als ze jou beoordeeld en veroordeeld op het geloof of je van het geloof probeerd af te houden of als een man met een vrouw praat)

huwelijksbemiddeling kan beter via familieleden:

soerah An-Nisa

35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

ook zijn sommige ziektes weer genetichs bepaald en erfelijk bepaald,geestelijke en lichamelijke ziektes,

Zelfs de Profeet saws heeft gepraat over de problemen in die tijd en nog steeds worden vele ahadiths door ons gelezen en kunnen we leren dus in hoever is iets roddel?als jij een kwaal hebt bezoek je een dokter als geestelijk niet helemaal in orde bent dan bezoek je een psygoloog(daarnaast moet men natuurlijk wel blijven bidden en vertrouwen op Allah)maar dmv een psygoloog kan hij/zij erachter komen en inzicht krijgen en hulp krijgen hoe men handelen kan in bepaalde situaties,dus bv leren hoe om te gaan met je emoties oplossingen zoeken enz,

Ik zou wel graag dan bewijs willen zien waarom het haram is,

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 05:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Hulp gaan zoeken bij therapeuten, psycholoog en psychiater is kufr (ongeloof) in de Islam.

 

Dit hoeft toch niet perse zo te zijn? Hoeveel Islaam psychologen zijn er wel niet. Zijn die dan ook allemaal verkeerd bezig omdat ze mensen oprecht proberen te helpen? Bij wat voor probleem dan ook. (Dan heb ik het dus nu niet specifiek over relatietherapie, mediation etc.)

 

Als deze regels stap voor stap zouden worden aangehouden, zou het leven een stuk beter worden en zou men als het goed is niet verder hoeven te gaan dan stap 2 (man slaapt op de bank voor twee weekjes)

 

Jammer genoeg maakt niet iedereen gebruik van een derde persoon. (Dan heb ik het natuurlijk wel over een oprechte, betrouwbare, eerlijke Moslim.)

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 23:38
In eerste instantie geplaatst door Annelies

.. Hoe denken moslims (mijn excuses voor de ontzettende generalisering!)eigenlijk over huwelijkscounseling of relatietherapie? Soms kan het handig zijn om met een derde over je problemen te praten omdat je zo vast zit in een bepaald patroon. Een ander kan daar dan beter doorheen prikken en je confronteren met je gedrag.


Hallo Annnelies,

Hulp gaan zoeken bij therapeuten, psycholoog en psychiater is kufr (ongeloof) in de Islam. Wij kennen andere middelen die in de Quran en Soennah vermeld staan.

Nu over je vraag. Lees Quranvers 4:35

� if You fear a breach between them twain (the man and his wife), appoint (two) arbitrators, one from his family and the other from her's;

wat Islamhaters altijd alleen aanhalen is de vers ervoor waarin o.a. staat: �tuchtigt haar/sla haar lichtjes�. In een vers eerder nl. nr. 34.

Allah zegt in de verzen (34 en 35):

  1. praten jullie eerst 2. probeer dan een korte tijd (twee weken) niet naast elkaar op bed te liggen (hier geven de meeste mannen al op en wordt het conflict al gesust) 3. als niets meer lukt lichtjes slaan en komen jullie nog steeds niet uit, dan 4. In het volgende vers staat: neem iemand van beide families en los het probleem op. De wijsheid hierachter is bij Allah alleen. Maar ik snap het wel en vind het echt een wonderbaarlijke oplossing. Als deze regels stap voor stap zouden worden aangehouden, zou het leven een stuk beter worden en zou men als het goed is niet verder hoeven te gaan dan stap 2 (man slaapt op de bank voor twee weekjes).

Als stap 4. ingaat, wat niet te hopen is, dan geloof mij maar, worden er echt dingen rechtgezet. Als ik weet dat na alles de families bij elkaar moeten komen. En ik zou iemands zus of dochter echt hebben geslagen op een on-Islamitische wijze (bijv. hard of in gezicht, met vuisten, met littekens achterlatend etc.) dan zou ik wel twee keren nadenken wat ik deed. Gezinstherapie helpt niet om een betere relatie te hebben. Allah's therapie wel, mits men zich eraan houdt.


En je mag op dit punt generaliseren. Want als een moslim zich niet aan de regels in de Quran houdt, pleegt het kufr en zal die het op de Dag des Oordeels met Allah moeten afhandelen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 17:08
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

inshallaah,


maar oegti vergeet niet dat de vrouw soms ook een hoofdrol in een scheiding heeft, en dat een vrouw ook zo haar verplichtingen heeft. niet alles is rozegeur en maneschijn



Inderdaad, is er ook zo'n lijst voor vrouwen? Enne... Hoe denken moslims (mijn excuses voor de ontzettende generalisering!)eigenlijk over huwelijkscounseling of relatietherapie? Soms kan het handig zijn om met een derde over je problemen te praten omdat je zo vast zit in een bepaald patroon. Een ander kan daar dan beter doorheen prikken en je confronteren met je gedrag.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 04:08

inshallaah,

maar oegti vergeet niet dat de vrouw soms ook een hoofdrol in een scheiding heeft, en dat een vrouw ook zo haar verplichtingen heeft. niet alles is rozegeur en maneschijn

Terug naar boven
*N*a*d*i*a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *N*a*d*i*a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 09:59

Jazakallah voor je adviezen.
Als elke man dit zou opvolgen, zouden er vast een heel stuk minder scheidingen zijn..

Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 07:48
Asalamoe3alaikoemwarahmatoellahiwabarakatoe
Zestig manieren om de Liefde van je vrouw te houden, uit de Koran en de Soennah.



------------------------------------------------------------ --------------------


1. Geef haar een veilig gevoel.
2. Groet haar met 'Assalaamualeikum warahmatoulahi wabarakatouhou".
3. Beschouw je vrouw als broos.
4. Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer.
5. Wees gul naar je vrouw.
6. Bied haar je plaats aan waar jij zit
7. Vermijd Boosheid.
8. Verzorg je zelf, ruik lekker.
9. Gedraag je als man niet als meerdere
10. Luister naar je vrouw. Wees een goede luisteraar.

11. Maakt geen ruzie of kibbelen.
12. Roep je vrouw met namen die ze graag wil horen. Koosnamen.
13. Verras haar met dingen waar ze van houdt.
14. Scheld haar niet uit.
15. Accepteer haar tekortkomingen.
16. Uit je liefde naar je vrouw toe.
17. Moedig haar aan in goed gedrag naar haar familierelaties toe.
18. Praat met haar over een onderwerp waar haar interesse in ligt.
19. Uit naar haar familie toe dat ze een goed persoon is.
20. Geef haar een kado.

21. Haal af en toe de routine uit de relatie.
22. Denk goed over je vrouw.
23. Als je kleine dingen ziet of hoort die je niet bevallen, zeg er dan
niets van en vergeet het.
24. Wees *geduldig.
25. Verwacht en Respecteer dat ze jaloers kan zijn.
26. Wees nederig.
27. Zet de liefde voor je broeders, niet boven de liefde van je vrouw.
28. Help in de huishouding.
29. Dwing haar niet om van je moeder/vader te houden. Help waar wel hiermee.
30. Beschouw haar als de ideale vrouw en laat haar dat merken.

31. Doe een doa voor je vrouw.
32. Haal geen oude koeien uit de sloot. Het verleden is voor Allah.
33. Zeg niet "Ik doe dit en dat voor jouw".
34. Beschouw je vrouw niet als vijand. Sjatan is de vijand.
35. Geef je vrouw te eten met de hand. Het eten gaat naar haar hart.
36. Beschouw haar als een dure diamand.
37. Laat haar je lach zien.
38. Smoor kleine problemen in de kiem, voordat ze grote problemen zijn.
39. Wees niet humeurig naar haar toe.
40. Respecteer haar gedachte en denkwijze.

41. Help haar om in haar hart te kijken.
42. Respecteer de intieme relatie en de grenzen ervan.
43. Help haar om de kinderen op te voeden en te verzorgen.
44. Zeg dat ze er mooi uitziet. Gift met de tong.
45. Eet samen.
46. Laat haar weten wanneer je* thuis komt of weggaat*.
47. *Verlaat niet het huis voor langere tijd als er onenigheid is.
48. Hou geheimen van het gezin binnen het gezin. Maak ze niet publiekelijk.
49. Moedig elkaar aan in ibada (Handelingen voor Allah)
50. "Graveer" haar rechten in je hart.

51. Behandel je vrouw met liefde en goedheid. Ook in slechtere tijden.
52. Geef haar een kus.
53. Deel problemen met je vrouw niet met andere.
54. Bescherm de gezondheid van je vrouw. Laat je bezorgdheid zien over haar
gezondheid.
55. Denk niet dat je altijd gelijk hebt.
56. Deel je vreugde en verdriet met je vrouw.
57. Heb benade met haar zwakke punten.
58. Geef haar steun in moeilijke tijden.
59. Accepteer zoals ze is.
60. Heb altijd een goede intentie tenopzichte van je vrouw.


Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-974915612958558493& amp;q=60+Ways+To+Keep+Your+Wife%27s+Love%2C+and+the+romance+ alive%21&time
..........
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.