Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLaatste post op dit forum!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Laatste post op dit forum!
    Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:01
Salaam aleykoem,

Wat ik weet van Rahima is dat zij het voor mij onmogelijk maakt om haar te helpen.
Toen ik haar een keer mijn mening duidelijk maakte werd ik een extremist genoemd die moest oprotten naar Saudi-Arabie. Sommige mensen willen helaas niet geholpen worden. Het is onze plicht om de mensheid te redden, dus ook Rahima is nog geen verloren ziel, ik heb haar aangeraden om even alles op een rijtje te zetten in de hoop dat zij zal veranderen. Wij zijn allen zondig, maar ik erken mijn zonden en zal nooit de Koranverzen beledigen/verafschuwen, wij moeten onze fouten verafschuwen.

Het is inderdaad zo dat verschillende meningen interessant zijn. Allah swt schiep verschillende volkeren opdat zij van elkaar zouden leren.
Mijn uitspraak mbt tot de meningen van andersdenken moet niet verkeerd opgevat worden, ik bedoel (volgens mij is dat ook best duidelijk) dat bij mij alles draait om de Islam. Alles zal ik bekijken vanuit Islamitische standpunt. Dan kun je zeggen dat ik kortzichting ben, maar dat ben ik niet want toen ik in het verleden alles op een rijtje wou hebben, was ik toch echt objectief.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:09
Salaam aleikum Yahya,
even een kleine kanttekening: objectief kun je nooit zijn. Je hebt altijd je eigen referentiekader als je dingen bekijkt. Het kan zijn dat je het van veel kanten hebt bekeken, maar objectief is iemand nooit.
Salaam happylady
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:17

Rahima vindt die moslims extremistisch die volgen wat de boodschapper (vrede zij met hem) zei. Dat maakt de boodschapper en zijn miljarden volgelingen extremistisch. Moge Allah je daarvoor vergeven.

Jij wilt graag met mannen babbelen. Alles met ze doen behalve sex hebben zoals je dat in een ander topic zei. Dat is voor jou helemaal niet extreem he?

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:20
Sjonny, nu speel je weer op de man!
Ik ken Rahima een beetje beter en ik weet zeker dat ze niet de meeste moslims bedoelt! Ze heeft het over de mensen die Osama vereren en hem het beste wensen in het hiernamaals. Over mensen die Nederland een slecht land noemen, maar hier graag blijven wonen! Over mensen die anderen niet in hun waarde laten. En ik verwacht dat je dat best wel wist diep in je hart, maar gewoon even dat kwijt wilde. En nee,ik zie niets erg in kletsen met mannen. We zijn geen op sex beluste monsters! Kom op, zeg!
Salaam happylady
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Aadtos,

Mijn post heb ik er neergezet, omdat dat mijn mening is. Dat je daar het niet eens mee bent en dat je opkomt voor Rahima, dat kan en mag, daar heb ik niets op tegen. Dat jij net als Rahima vindt dat de belijders van de Islam niet tegen kritiek, dat verbaast me ook niet. Daar spelen jullie het op.

Respect vind ik een prachtig goed. Ieder mens interpreteert respect op zijn/haar manier. Ik kan iemand onrespectvol vinden, terwijl een ander diegene respectvol vindt. Zo zit de mens in elkaar. Ik vind het verder niet nodig om in te gaan, op reacties waar ik niets mee kan. Het is altijd hetzelfde verhaal.

Groetjes Imaan (spreek het goede of zwijg)

P.S Als jij werkelijk de ander wil begrijpen en de ander onderzoekt, dan had je allang geweten dat ik een DAME ben. Dit laat alweer zien, dat jezelf niet echt NADENKT, voordat je iets neerzet. Wie de bal kaatst, kan de bal terug verwachten. Hierbij de bal!!!!!!

bedankt voor de bal ;) die had ik nou net nodig... inderdaad werd ik een beetje gevoerd door emoties naarmate ik verder vorderde... en als je 3 forums bijhoud is het soms moeilijk om usernames te onthouden... maar bedankt voor de informatie ik zal het niet meer fout doen... maar ik hoop dat je wel de rest van de post goed heb begrepen!

ik denk dat respect niet zo verschillend is... ik heb de islam in niets beledigd of gekleineerd, ik wijs alleen iedereen INCLUSIEF MOSLIMS op de feiten... op feiten zoals dat de islam sterk verdeeld is wordt door een ieder wijselijk niet op ingegaan.

ik speel inderdaad vaak in op de verdeeldheid van de islam, juist omdat hier zoveel onwaarheden worden geraaskald en dat moet over zijn! de islam mag van zichzelf leren, en ja iedereen heeft een levensmissie... ik had altijd al leraar willen worden... zo objectief mogelijk... maar zeg nou eerlijk hoeveel mensen op deze site voelen zich snel beledigd? volgens mij zeker wel een kleine 20%...

de reden waarom ik opkom voor mensen zoals rahima, is omdat ik simpelweg gewoon niet kan toestaan dat mensen onterecht worden gekleineerd; veel van jullie zullen zich diep moeten schamen islamiet of niet. ohja ik wacht nog steeds op de koranvers waarin staat dat de hadjib verplicht is...

ook vind ik dat er met enorme arrogantie wordt gereageerd; vergeet niet dat jullie met zijn allen alsnog met druk mensen de islam op jullie interpretatie willen laten beleiden. Ik begin de islam daarom steeds meer te zien als een geloof waar onderdrukking eerder de regel is dan toeval, alleen de manier waarop verschilt!

ik heb inderdaad ook vaker topics gelezen waarin verschillende personages zeiden van "dan rot je toch op naar het oosten"; heb je ooit wel eens bedacht waarom die mensen dat zeiden... ik verwijs u allen naar mijn voorgaande posts

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:29
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Rahima vindt die moslims extremistisch die volgen wat de boodschapper (vrede zij met hem) zei. Dat maakt de boodschapper en zijn miljarden volgelingen extremistisch. Moge Allah je daarvoor vergeven.

Jij wilt graag met mannen babbelen. Alles met ze doen behalve sex hebben zoals je dat in een ander topic zei. Dat is voor jou helemaal niet extreem he?

 

neej daar is niks extreems aan... wat de boodschapper zei is veelal vertaald - zie de geschiedenis van de islam - en dat komt door de verdeeldheid, ik raad je aan om een geschiedenis boek te lezen wat minder subjectief is dan de boeken van de islam zelf... ohja en miljarden valt ook wel meej, maar inderdaad veel, maar de islamieten zijn verdeeld en vechten ook tegen elkaar, dus eenheidsworst is het niet!

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:31
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

 

 

 

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:33
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Beste Aadtos dit vind ik nou zo respectloos en onbeschoft wat eigenlijk ook op een normale manier gezegt kan worden.

Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets

Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ze mag het onzin vinden maar heb respect voor de islam en ze kan het ook op een normale respectvolle manier vermelden. Ze vraagt zelf om die aanvallen van de islamitische leden van dit forum.

Goed geciteerd. Moge Allah haar vergeven als ze uberhaubt moslim is. Iermand die zegt dat ze de verzen van quran verafschuwt.....astagfirullah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

Ja, die hebben vaak ook wel eens dat ze kritischer denken, en niet zomaar alles na kauwen.  Verder heb ik je ook niet zo zien reageren, toen Nak of anderen, van het forum vertrokken. 
Oh ja, dat van in die andere post, wat is er mis met dingen met mannen doen?  De mannen die ik ken kunnen zich heel goed inhouden, en weten dat vrouwen niet zomaar alleen aan seks denken als ze met een man praten.  Misschien ook iets dat jij s kan uitproberen?
Leuke sfeer op het forum laatste tijd.  Om maar te zwijgen van dit topic... 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:15

In eerste instantie geplaatst door Yahya


ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft; is het voor jouw moeilijk om alles door een revolutionaire bril te bekijken?


Salaam aleykoem,
Amier,

Revolutionaire gedachten horen bij mijn persoonlijkheid, ik hou van Allah swt en zijn dienaar en boodschapper Mohammed saws, ik onderwerp mij aan Gods wet en ik zal de aan ons(Moslims) geschonken rechten ten volle benutten.
Wij hebben het recht om te strijden voor een wereldwijd Khalifaat, de vijanden van God zijn hen die niet in de laatste boodschap van Allah swt geloven en Rahima is een van hen die de geweldige boodschap verwerpen.

God weet wie een dwalende is, maar ook wij Moslims kunnen aan de hand van hetgeen in de Koran en Hadith staat onze medemensen veroordelen. De sociale controle in het Islamitische systeem is geweldig, wij moeten onze broeders en zusters wijzen op hun fouten. Wij zijn het beste volk vanwege onze Godsvrezendheid en wij zijn het die de mensheid moeten helpen, het kan zijn dat een groot aantal van hen deze hulp zullen weigeren, maar ieder mens zal of Allah swt of de Moslims moeten gehoorzamen. Gods woord is waarheid.

Wat begrijp ik volgens jou niet ? Ik weet van mezelf dat ik alles op een rijtje heb, ik heb veel nagedacht en de belangrijkste conclusie die ik en vele Moslims na het vele denken hebben getrokken is dat Allah swt de Heer der werelden is en dat de Koran Gods woord is.
God is perfect en weet wat het beste voor ons is.
Ik heb gekozen voor de onderwerping aan Allah swt.
De mening van andersdenkden doet me niet echt veel, het belangrijkste is de Islam en hoe de Islam wereldwijd kan groeien en zielen kan veroveren, het enige dat geldt is zoals ik al zei is Gods wet, ik sta niet open voor andere ideeen. Hiervoor heb ik duidelijk gekozen en ik heb dus alles duidelijk op een rijtje.

ps: mijn zusters Umm Umarah en Marocaantje hebben gelijk in hun uitingen jegens Rahima en jij zou aan onze zijde moeten staan. Neem het niet op voor de Kufar. De ongelovigen zijn elkanders vrienden.

Wasalaam,
Yehya

Assalamu alaikum,

Dat is niet van mij!!!!!!!!!! Dat is een quote van Aadtos; Yahya, je keek bij de verkeerde naam. (Ik bedoel; ik hou niet van klikken, maar dit moet wel even rechtgezet natuurlijk.)

Overigens vind ik de schoppen die Rahima na krijgt van enkele zusters en broeders echt beneden de maat, zelfs al zou Rahima zelf ook zulke dingen gezegd hebben, wat ik mij overigens niet kan herinneren , maar goed. Probleem is toch vaak dat mensen, moslims en anderen, niet goed weten hoe ze hun emoties onder woorden moeten brengen. Ikzelf vind dat ook erg moeilijk, en daarom lees je soms afschuwelijke dingen over dood, moord en bloed e.d. omdat die mensen hun wanhoop, woede en frustratie over de situatie in de wereld zo trachten op te schrijven (denk ik).

Maar zou zuster Imaan echt willen dat er een bom onder Rahima's bed ontploft omdat ze twijfelt aan bepaalde koranverzen? Is dat soms soenna? Ik geloof niet dat Imaan dat echt zou willen; volgens mij is het (typisch marokkaans) bloemrijk en tempramentvol taalgebruik, maar meer ook niet. Als je meer van haar leest zie je dat ze geweld verafschuwt.

En zo zie ik bv Nour Al Islam, al doet hij zich voor als groot voorstander van het afslachten van alles wat volgens hem geen moslim is of collaboreert met de amerikanen, echt niet met een vleesmes bv zijn vader onthoofden omdat ook die belasting betaald aan de nederlandse staat die ook militairen in irak heeft. Grote mond, klein hartje. (Is aardig bedoelt)

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.

Sjonny, die zo overtuigd is dat het Allah swt zijn absolute wens is om 1 van de vier canonieke wetscholen te volgen dat hij van schrik niet meer weet welke madhab hij zelf eigenlijk volgt en mij uitscheld voor een Irshad Manji wannabe. Tuurlijk, ik zou dolgraag een lesbische canadese vrouwenrechten activiste zijn joh, jij niet dan? Trouwens, broeder Sjonny, ik miste je inspirerende commentaar op het volgende stukje van Bil@l, die volgens mij overtuigd selefiet is. Ben benieuwd. http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&am p;PN=2 

Remco, die zo gewend is om in felle discussies met zijn opponenten te gaan dat hij soms zelfs tekeergaat tegen iemand die hem eigenlijk steunt in zijn argumenten.

En zo heeft iedereen wel wat. Wie verzint er wat over mij? Feit is, dat als we hier een forum zouden hebben met alleen Marocaantjes, Yahya's, Sjonny's, Happylady's of Amiers, we heeeeel snel uitgepraat zouden zijn en alleen nog maar zouden kunnen schrijven: ja, vind ik ook, mee eens. Saaaaaaai.

Wees maar wat liever voor mekaar, wat aardiger en respectvoller en als de ander dat niet is, wees jij het dan want iemand moet de wijste zijn, nietwaar?

O.k, nu moet ik eten anders krijg ik ruzie met mijn vrouw.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:22
  Ik heb me ziekgelachen met je karikaturen.  Misschien is gezamelijk lachen en wat aan zelfspot doen wel een goeie oplossing voor ons forum-oorlogje
Oh ja, smakelijk eten, en bedank je vrouw voor haar geduld
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door Amier

Sjonny, die zo overtuigd is dat het Allah swt zijn absolute wens is om 1 van de vier canonieke wetscholen te volgen dat hij van schrik niet meer weet welke madhab hij zelf eigenlijk volgt en mij uitscheld voor een Irshad Manji wannabe. Tuurlijk, ik zou dolgraag een lesbische canadese vrouwenrechten activiste zijn joh, jij niet dan? Trouwens, broeder Sjonny, ik miste je inspirerende commentaar op het volgende stukje van Bil@l, die volgens mij overtuigd selefiet is. Ben benieuwd. http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&am p;am p;am p;PN=2 

Wat bazel jij allemaal man? Waar heb ik de 1e zin in jouw stukje precies gezegd? Citaties graag. Misschien moet je de definitie zoeken van 'uitschelden'. Feit blijft, dat jij dezelfde gedachtegoed hebt als die van Irshad Manji. Lees haar boek maar. Ezels mogen volgens haar in hun eentje belachelijke en contreversiele oordelen vellen omtrent de islam. Ijtihad meot de 1e bron van islam zijn etc.

Dus veel geluk met je belevenis van de islam volgens Irshad Manji. Ik hoop werkelijk dat je er mee blij wordt. Hoe kan het ook anders he..

 

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

Ja, die hebben vaak ook wel eens dat ze kritischer denken, en niet zomaar alles na kauwen.  Verder heb ik je ook niet zo zien reageren, toen Nak of anderen, van het forum vertrokken. 
Oh ja, dat van in die andere post, wat is er mis met dingen met mannen doen?  De mannen die ik ken kunnen zich heel goed inhouden, en weten dat vrouwen niet zomaar alleen aan seks denken als ze met een man praten.  Misschien ook iets dat jij s kan uitproberen?
Leuke sfeer op het forum laatste tijd.  Om maar te zwijgen van dit topic... 

Jij begrijpt het niet he? Wjj moslims houden van kritiek zolang het maar binnen de grenzen blijft.. De islamitische wereld kent een rijke geschiedenis van verschillende groepen die elkaar probeerden te weerleggen. De meerderheid bleef desondanks dezelfde leer (ahloessunnah) hebben.

Wie verbiedt hen om kritisch te zijn? Dat zijn moslims zelf namelijk. Wij zijn namelijk tegelijkertijd ook kritisch tegen hen. Alles kan onderbouwd en rationeel uitgelegd worden. Als iemand die zegt dat ze quranverzen verafschuwt, zonder dat ze werkelijk iets van de desbtetreffende vers heeft begrepen, dan mag ze die mening hebben. Als jij daarop kickt, leuk voor je dan.

Verder heeft de islam bepaalde regels gesteld in verband met de omgang tussen mannen en vrouwen. Niet-moslims zoals jij, zullen dat sowieso niet leuk vinden. Als jij je daarbij goed vilt, dan meot je dat vooral doen. Moslims kennen andere normen en waarden. 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:29

Ik kon het niet laten

"En dan is er ook nog Amier, die in zijn pogingen tot 'vrede tussen aller volken,en mensen op de islaamfora', soms zover gaat, dat hij vergeet een vrouw te hebben die een lekker potje kan koken."

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:30
Jij hebt dus duidelijk niets van het stuk van Amier begrepen, Sjonny. Jammer!
Salaam happylady
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:33

Happylady = khalifiet

Amier = irshad manji wannabe met een combinatie van de gedachtegoed van de khalifieten

Natuurlijk zal ik er nooit iets van begrijpen.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:41
  ik zie muslims die een jonge zuster niet willen helpen omdat ze twijfels heeft.
Ook al verwoord ze zich wat ongelukkig.

 Ik zie mensen die zeggen dat ze muslim zijn die haar wel steunen maar die zeggen dat onze profeet (s.a.w.s.) niet deugt.
Ik vraag mij af hoe zulke muslims weten hoe ze moeten bidden en hie ze
weten over dhikr.

En ik lees hoe dicht we bij de yewmeddien (Dag van het geloof)
zijn.......Het zal wel daardoor komen...Insha Allah.


Masha Allah ....
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:42
Haha, Khalifiet! Wat leuk dat jij in mijn geest kunt ronddwalen. Daarom zie je zeker ook dat ik ongelovig ben!!  Ikvind jou echt grappig! Misschien toch eens leren lezen en goed kijken wat er op www.monotheist.nl wordt gezegd.. Niets over getallen en enge dingen enzo...
Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:44

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Jij begrijpt het niet he? Wjj moslims houden van kritiek zolang het maar binnen de grenzen blijft.. De islamitische wereld kent een rijke geschiedenis van verschillende groepen die elkaar probeerden te weerleggen. De meerderheid bleef desondanks dezelfde leer (ahloessunnah) hebben.

De moslims hebben inderdaad een rijke geschiedenis, niet enkel wat betreft kritiek, maar ook wat betreft wetenschap.  Meerbepaald van de 8ste tot de 12de eeuw na christus  Ik ontken ook niet dat je soms kritisch bent, maar vaak ben je het enkel tov niet-moslims of vermeende niet-moslims.  Dan betekent die kritiek niet zoveel...

Wie verbiedt hen om kritisch te zijn? Dat zijn moslims zelf namelijk. Wij zijn namelijk tegelijkertijd ook kritisch tegen hen. Alles kan onderbouwd en rationeel uitgelegd worden. Als iemand die zegt dat ze quranverzen verafschuwt, zonder dat ze werkelijk iets van de desbtetreffende vers heeft begrepen, dan mag ze die mening hebben. Als jij daarop kickt, leuk voor je dan.

Waarom zou ik daarop kicken?  Ik 'kick' enkel op kritisch denken, en zal het ook zeggen als ik het met iemand eens ben. 

Verder heeft de islam bepaalde regels gesteld in verband met de omgang tussen mannen en vrouwen. Niet-moslims zoals jij, zullen dat sowieso niet leuk vinden. Als jij je daarbij goed vilt, dan meot je dat vooral doen. Moslims kennen andere normen en waarden. 

Inderdaad, ik snap ze enkel niet.  Als alle mannen, ook moslims, zouden snappen dat vrouwen geen seksobjecten zijn, zou je er zelfs niet over hoeven praten.  Kom dus hier niet wat vertellen over 'ons westerlingen', maar kijk s eerst naar jezelf.  Je bent tenslotte degene die beweert al die regeltjes nodig heeft, om niet de eerste de beste vrouw te 'bespringen'.  Nu ja, dit is wat sterk uitgedrukt, en zo is de situatie vast ook niet, maar ik snap echt niet dat je dan zoveel moeite om dat zo te doen uitschijnen...

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:46

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:51

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Haha, Khalifiet! Wat leuk dat jij in mijn geest kunt ronddwalen. Daarom zie je zeker ook dat ik ongelovig ben!!  Ikvind jou echt grappig! Misschien toch eens leren lezen en goed kijken wat er op www.monotheist.nl wordt gezegd.. Niets over getallen en enge dingen enzo...
Salaam happylady

Ik lees heel goed wat er staat. Noem het hoe je wil, koranieten, khalifieten, hadith-verwerpers...Allemaal hetzelfde.

Persoonlijk denk ik dat khalifieten de juiste benaming was. Als je een koraniet zou zijn, dan zou je wel de quran volgen, wat je niet doet. Jouw doctrine kwam met behulp van rashad khalifa tot stand. Hij was de eerste die de hadith en de soennah volledig verwierp. Zoals IBN dat ook doet. Verder heeft IBN meerdere malen herhaald dat ze het eens zijn met de gedachtegoed van free-minds. Je wilt denk ik niet weten wat hun (verschillende) standpunten zijn. Als je op het forum rondleest zul je merken dat er onwijs veel standpunten zijn over een bepaalde onderwerp in de islam. Sekteleden zijn het.

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:54
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Volgens mij is je moeite tevergeefs. Ze zullen zeggen 'waar' het staat. Ze zullen geloven in wat zij denken vanwege het feit dat ze ten eerste niet arabisch kunnen, en niet  de omstandigheden weten waarin deze verzen zijn neergedaald.

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad, ik snap ze enkel niet.  Als alle mannen, ook moslims, zouden snappen dat vrouwen geen seksobjecten zijn, zou je er zelfs niet over hoeven praten.  Kom dus hier niet wat vertellen over 'ons westerlingen', maar kijk s eerst naar jezelf.  Je bent tenslotte degene die beweert al die regeltjes nodig heeft, om niet de eerste de beste vrouw te 'bespringen'.  Nu ja, dit is wat sterk uitgedrukt, en zo is de situatie vast ook niet, maar ik snap echt niet dat je dan zoveel moeite om dat zo te doen uitschijnen...

Het gaat er niet om dat ze sexobjecten zijn. Dat heb ik ook nooit gezegd. Mannen EN vrouwen moeten hun ogen neerslaan. De regels zijn er niet alleen voor de vrouw. Zina bestaat in vele vormen. Al die vormen zijn verboden in de islam. Bij jullie niet...dat respecteer ik. Respecteer dan ook de normen en waarden van een ander en voel je aub niet zo superieur tegenover anderen.

Jij hebt jouw overtuiging, ik de mijne.

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 13:02
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Dit kun je vast ook ergens op baseren?  Gr Kim

Ja inderdaad, heb een kijkje genomen op die site en dat is een site waar alle niet-moslims over de islam discuseren en dat zegt al genoeg. Je kunt de site vergelijken met die monetheist site van happylady die daar ook lid is. Veel plezier daarmee.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 13:20
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Dit kun je vast ook ergens op baseren?  Gr Kim

Ja inderdaad, heb een kijkje genomen op die site en dat is een site waar alle niet-moslims over de islam discuseren en dat zegt al genoeg. Je kunt de site vergelijken met die monetheist site van happylady die daar ook lid is. Veel plezier daarmee.

Dank je, het is heel leuk  En je hebt vast ook gezien dat Islam maar een van de vele onderwerpen is waarover we proberen kritische discussies te houden.  Moest de inhoud je niet aanstaan, of denk je dat er verkeerde dingen staan, ben je altijd welkom om mee te discussieren.  Dat geldt ook voor iedereen hier.  Waarom die opmerking over happylady trouwens, zij is tenminste moedig genoeg om de Islam daar te verdedigen, ik zie het niemand anders doen...

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:36

Assalamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Bismillahie Rahmani Rahiem

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Allah de Verhevene zegt: "En het maakt geen verschil of jij hen waarschuwt of niet waarschuwt, zij geloven niet." (Surah Ya-sin ayah: 10)

Allah de Verhevene zegt: "Voorwaar, jij kunt slechts waarschuwen wie de Vermaning volgt en de Erbarmer vreest, hoewel hij Hem niet kan waarnemen. Verkondig hem daarom de verheugende tijding van vergeving en een edele beloning. (Surah Ya-sin ayah: 11)

Allah de Verhevene zegt: "Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt: zij zullen niet geloven." (Surah Al-Baqarah ayah:6)

Allah de Verhevene zegt: "Allah heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen ligt een bedekking en voor hen is er een geweldige bestraffing." (Surah Al-Baqarah ayah:6)

Aan zuster Rahima heb ik het volgende te zeggen:

Ik neem aan dat je niet lang geleden moslim bent geworden, wat ik in ieder geval weet is dat je voorheen geen moslim was. Zuster ik merk aan je woorden op dat je Imaan (geloof) wat verzwakt is, daarom wil ik je waarschuwen je geloof niet te vergeten. Of je het nu druk hebt met school of werk (het wereldse), dat doet er niet toe,  je geloof (hiernamaals) staat op plaats een. Dat moet je eerste prioriteit zijn. Zoek het gezelschap van andere zusters. Want ik vrees voor het feit dat je Imaan totaal zal verzwakken en dat je misschien de Islaam gedag gaat zeggen. Want dit is iets wat Wal 3ijaadoe Billah weleens voorkomt, dat iemand niets meer te maken wil hebben met de Islaam. Want zuster terugval (Ridah) is zeer gevaarlijk. Wallahie al-Murtadd zal op het dag des Oordeels enorme SPIJT hebben en zal behoren tot de VERLIEZERS.

Wa salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Jullie Broeder Younes Ibn Abdel Hamid As-Salafi

 

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:55

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(Hallo, voor de overige leden)

Marocaantje, heb je er ooit bij stil gestaan dat een neutraal iemand die niks met de Islam of welke religie dan ook te maken heeft juist een heel duidelijk beeld kan hebben van de Islam en met een handomdraai zo kan zien wat er wel en niet klopt. Ik heb het nu niet over mijzelf, want dat zal je waarschijnlijk zeggen, ik ga alleen even tegen te statement in dat een niet-Moslim per definitie minder vanm de Islam weet dan een Moslim.

Wat jij nu beweert heb ik helemaal niet gezegd, of je moet het anders hebben opgevat. Ik had/heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims) die hier komen doen alsof ze meer weten dan de Islaam dan de moslims hier. En ja, natuurlijk zullen er niet-moslims zijn die meer kunnen weten over de Islaam dan sommige moslims, maar het valt mij al snel op of een forumlid (dan heb ik het nu even over de niet-moslims) kennis heeft van de Islaam of hier alleen maar onzin komt uitkramen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker voor je is geworden.

Door de bewering dat niet-Moslims (ikzelf dus ook) vaak de Koran citeren zonder de context te bekijken voelde ik mij een beetje vreemd. Ik heb hier bijna nooit de Koran geciteerd en wat ik heb geciteerd was altijd hetzelfde als wat Moslims zelf in andere berichten citeerden en soms meer, want er worden door sommige Moslims in sommige gevallen weleens stukken van verzen weggelaten omdat dat beter uitkomt bij hun betoog. Ik voel me dus eigenlijk niet aangesproken. Ik ga hier alleen op in omdat ik dit fenomeen eigenlijk nooit heb gezien met betrekking op de Koran, er word door niet-Moslims amper uit de Koran geciteerd. Wat ik hier met scheepsladingen aantref zijn Bijbel citaten zonder de context, maja, dat mag waarschijnlijk

Dit heb ik geplaatst:

 

Ik heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims) die hier berichten komen plaatsen (berichten mbt de Islaam natuurlijk) en die hier gaan doen alsof ze dingen beter begrijpen dan de moslims hier op het forum. Of ze gaan wat verzen plaatsen uit de Heilige Koran zonder naar de context ervan te gaan kijken. Dat bedoel ik.

Ik had/heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims). Ik heb het dus niet over alle forumleden, en dus ook niet over alle niet-moslims.

Of ze gaan wat verzen plaatsen uit de Heilige Koran zonder naar de context ervan te gaan kijken.

'Ze'  verwijst hier dus naar de 'sommige forumleden'  (voornamelijk niet-moslims). (Ik wou dit even rechtzetten).

Verder zijn hier wel degelijk niet-moslims die hier komen aanzetten met verzen uit de Heilige Koran, en die niet eens naar de context ervan gaan kijken. Mensen die geen kennis hebben van de Islaam en van de Heilige Koran hoeven mij hier niet te komen vertellen wat wel of niet verboden is, of wat wel of niet in de Heilige Koran staat. Die mogen wat mij betreft hun mond houden. Praat aub niet zonder kennis. Verder hoef jij je ook niet aangesproken te voelen als jij weet dat jij niet de dingen doet die ik bedoel. Degene waar ik het over heb zullen zich wel aangesproken voelen.

Wat ik hier met scheepsladingen aantref zijn Bijbel citaten zonder de context, maja, dat mag waarschijnlijk

Daar hebben we het nu niet over. Ik heb het nu over mensen die verzen uit de Heilige Koran plaatsen, en die uit hun context rukken.

Yahya, waar haal je het vandaan te denken weten dat Happylady niet alles op een rijtje heeft?

Ik ben het met je eens Yahya. Elhamdoulilah.

Remco, hoe kun je als moslim-zijnde bepaalde verzen uit de Heilige Koran verafschuwen..? Zou je mij dat eens willen uitleggen..? Bij voorbaat dank.

 

bijvoorbeeld dat een hoofddoekje weinig met GELOOF van doen heeft...

Aan jou uitspraken te zien heb je de Islaam ook niet echt bestudeerd..is het wel..??

ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft;

Wordt dit een welles-nietes spelletje..?

Marocaantje heeft het kennelijk nog al moeilijk met mensen met een andere opvatting!

Je maakt me toch wel aan 't lachen. Ik heb het niet moeilijk hoor met mensen die een andere opvatting hebben. Waaruit kun jij dat concluderen?

en vooralsnog wil ik je nog wijzen op de geschiedenis van de islam na de dood van mohammed

Erg aardig van je dat me daarop wijst.

en verdiep je eens in boeken van westerse of iig niet islamitische schrijvers...

Wie zegt dat ik dit niet doe..? Ben benieuwd naar je antwoord.

of zijn dat bij uitstek leugenaars...

Heb je mij dat ergens horen zeggen....?

wel vreemd dat ze dan nog steeds toegelaten worden in islamitische landen!

Of het vreemd is, is een tweede.

Ze heeft het over de mensen die Osama vereren en hem het beste wensen in het hiernamaals

Voor zover je het nog niet wist Happylady, wij moslims vereren geen personen. En iemand die Ousama Bin Laden het beste wenst in het hiernamaals is een extremist..? Dan weet je meer dan mij.

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Ben het helemaal met je eens Sjonny. (Ik ben het ook eens met Umm Ummarah, Broeder Yahyah, ABou Jabir en Sjonny).

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:57

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien,

Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen.

Mooi gezegd aghi Fi Dien. Dit is precies wat ik dus ook bedoel.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

P.s Amier:

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.

Ik kan je trouwens verzekeren dat Batle_For_Peace een moslim is Elhamdoulilah. ;-)

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:16

In eerste instantie geplaatst door YounesF

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Weet je, meestal is het geen kwestie van niet willen begrijpen, maar eerder van niet kunnen.  We zijn immers heel anders opgevoed, bekijken religie erg kritisch en vaak maakt het gewoon niet zo'n groot stuk van het leven uit voor ons.  Als je dan ons komt vertellen, van 'kijk zelfs is het onbegrijpelijk, dan interpreteren we wel weer een paar verzen en hadith helemaal anders dan de vorige keer of zo, en slik het dan nu maar', ga je niet bepaald horen van 'ja, dat begrijpen wij'.
Als het allemaal zo makkelijk en begrijpelijk was, had je 5 miljard moslims en 800 miljoen niet-moslims ipv omgekeerd.  Tot dan kunnen we het best houden op dat religie nog steeds een kwestie is van geloof en dogma's, en niet zo zeer van begrijpelijk.
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Ik wil graag reageren op dit bericht. Op het eerste vers heb ik niks te zeggen, er zijn daar geloof ik meerdere vertalingen van, maar dat ga ik nu niet nakijken. Ik vraag me af waarom je in het tweede vers dat je aanhaalt "Hoofd" tussen haakjes in het vers heb gezet. het staat tussen haakjes en lijkt mij dus een toevoeging om de interpetatie van de qoutster of vertaler duidelijk te maken.

Remco is denk ik alleen maar voor de duidelijkheid dat hebben ze bij vele verzen gedaan bijv als er gezegd wordt haar (uw vrouwen). hier bedoelen ze dus mee dat het woordje haar uw vrouwen bedoeld wordt. Begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb de link van de soerat Al-Ahzaab voor je dan kun je het zelf nakijken misschien dat je het dan beter begrijpt.

http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp

broeders en zuster correct me if i am wrong.

mvg,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.