Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLaatste post op dit forum!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Laatste post op dit forum!
    Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door YounesF

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Weet je, meestal is het geen kwestie van niet willen begrijpen, maar eerder van niet kunnen.  We zijn immers heel anders opgevoed, bekijken religie erg kritisch en vaak maakt het gewoon niet zo'n groot stuk van het leven uit voor ons.  Als je dan ons komt vertellen, van 'kijk zelfs is het onbegrijpelijk, dan interpreteren we wel weer een paar verzen en hadith helemaal anders dan de vorige keer of zo, en slik het dan nu maar', ga je niet bepaald horen van 'ja, dat begrijpen wij'.
Als het allemaal zo makkelijk en begrijpelijk was, had je 5 miljard moslims en 800 miljoen niet-moslims ipv omgekeerd.  Tot dan kunnen we het best houden op dat religie nog steeds een kwestie is van geloof en dogma's, en niet zo zeer van begrijpelijk.
Gr Kim

Met andere woorden, jij bent vrij opgevoed en wij geloven omdat we moeten van onze ouders toch kimmie.. en oh ja wij kijken niet kritisch naar ons geloof, nee wij geloven maar omdat we moeten. Een applaus voor je reactie

Ach ik ga hier niet al te veel woorden aan vuil maken.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:50
En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.


Allaaahu Akbar!!!!!!Hoe kom je hierbij? wat is dit voor een achterlijke idee? denk je echt dat ik dat ik een christen zal worden nadat Allah mij geleidt heeft? he...denk je dat? Wat als ik jou zeg dat wie Allah wilt leiden niet gedwaald kan worden? Wat als ik jou zeg dat ik in Allah geloof, in zijn profeten, en in zijn boeken? Wat als ik jou zeg dat dat nooit zal veranderen? Allah is groot...maar dat weet jij niet!

Koran 4:82 denken zij dan niet na over de koran? en wanneer die anders dan van bij Allah geweest was, dan zouden zij daar veel tegenstrijdigs vinden.

Lees de onderstaande verzen...hierbij heb je geen kennis van de bijbel nodig je hoeft alleen maar te lezen...zelfs een ezel verlaat dat geloof na het lezen hiervan....

2 Kronieken 9:25 Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren; en hij legde ze in de wagensteden, en bij den koning te Jeruzalem.
1 Koningen 4:26 Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

2 Samu�l 10:18 Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18 Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Samu�l 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

Numeri 25:9 Degenen nu, die aan de plaag stierven, waren 24.000.
1 Korinthi�rs 10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op een dag 23.000.

2 Koningen 8:26 Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2 Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8 Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Ezra 2:12 De kinderen van Azgad, duizend tweehonderd twee en twintig.
Nehemia 7:20 De kinderen van Adin, zeshonderd vijf en vijftig;

Ezra 2:5 De kinderen van Arach, zevenhonderd vijf en zeventig.
Nehemia 7:10 De kinderen van Arach, zeshonderd twee en vijftig;

Ezra 2:6 De kinderen van Pahath-Moab, van de kinderen van Jesua-Joab, twee duizend achthonderd en twaalf.
Nehemia 7:11 De kinderen van Pahath-Moab, van de kinderen van Jesua en Joab, twee duizend, achthonderd en achttien;

Ezra 2:19 De kinderen van Hasum, tweehonderd drie en twintig.
Nehemia 7:22
De kinderen van Hassum, driehonderd acht en twintig;

Ezra 2:28 De mannen van Beth-El en Ai, tweehonderd drie en twintig.
Nehemia 7:32 De mannen van Beth-El en Ai, honderd drie en twintig;



koran 2:79 Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:52

Nee, dat staat er absoluut niet.  Ik vraag me ook af hoe je erin slaagt in die post te lezen dat jullie geloven omdat het moet van je ouders, ik kom zelfs niet bij zo'n onderwerp in de buurt. 

Het is wel iets cultureels, dat bij de islamitische cultuur religie veel meer samenhangt met de identiteit dan hier, waardoor het ook veel onlogischer wordt om eraan te twijfelen, en moeilijker om in te zien dat een ander er totaal anders over kan denken.

Verder ging het erom dat omdat iets voor moslims begrijpelijk is (en in de islamitische cultuur is het nu eenmaal niet zo kritisch als hier, en heerst er blijkbaar een andere logica), het dat voor ons niet hoeft te zijn.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 16:28

Hoi Kimmie,

Moet ik uit jouw reacties doen geloven, dat de moslims eens een cursus (zelf)kritiek moeten gaan volgen? Als dat zo is, dan nodig ik je mee uit, want je bakt er zelf ook niets van.

Groetjes Imaan

P.S Kom met iets nieuws, in plaats van continu aankomen zetten, met het verhaal dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 17:04

goh we krijgen nu een race van wie het meest gelovig is ;) bah wat misselijk en kinderachtig... daarvoor hoef je echt geen imaan-dokter voor te zijn om dat te kunnen beoordelen... of was ik gedoemd tot het zwarte woud der ongelovigen... haha ik interpreteer de hel anders als een hele andere plaats... ach ja ik was vroeger met wiskunde ook al niet zeer goed in differentieren, maar ik moest er wel beter in worden...

maar goed, er lopen hier dus echt kennelijk een aantal heethoofden rond, en dat irriteert volgens mij iedereen mateloos... ik houd er namelijk niet zo van om de grond ingeboord te worden door een stelletje betweters; die (nog)geen objectieve mening hebben kunnen vormen in hun leven... waarom mijn kennis uberhaupt al in twijfel wordt getrokken is mij een raadsel gezien maar enkele mensen mij kennen op dit forum; ik kan hier aan de andere kant wel uit concluderen dat het zeer slecht gesteld is met de kennis van andere personen... of laat ik zeggen heethoofden... ik bedoel ik wil best wel begrijpen alleen ik doe dwars wanneer jullie ook dwars doen; en ja ik ben bereid om ver te gaan; maar sommigen zien werkelijk achter iedere struik een demoon...

ohja... en inderdaad soort zoekt soort; rebellen zoeken rebellen, rivalen, rivalen en gelovigen gelovigen... dus in dat geval... ik zal altijd proberen mensen te helpen zeker als door een stel dieptrieste figuren worden onderuit gehaald... en ja dit vraag natuurlijk om cavalerie en artillerie in plaats van de normale infanterie... van de ondergang van constantinopel naar de verzen van de koran ;) hoe oud is de oudste koran ook alweer...

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

op het feit na dat de koran mogelijk (enkele keren) herzien is; heb je helemaal gelijk, maar denk erom in welke context dit staat natuurlijk, en staat het in alle korans zo en in alle vertalingen! inderdaad men moet kritisch zijn! Ik zie trouwens het woord moeten er niet instaan; het mag dus uit vrije wil, hoe de vrouw de situatie (maatschappelijke omstandigheden?) interpreteert. Je kan het zeggen... of is de vrouw onderdanig aan de man? moet de vrouw slaafs zijn? en wat in hemelsnaam is schoonheid; gezien het feit dat de islam (o.a.) eeuwenlang als schatkelder voor de griekse mythologie heeft gediend > bedoelen ze die schoonheid? ohja en als ze geen hoofddoeken draagt dan hoeft ze die natuurlijk ook niet over haar boezem te laten vallen... het is alleen maar een advies; aansporen tot...
mocht dit toch te letterlijk worden genomen dan vraag ik u, of u ook zo letterlijk in het oude testament geloofd; deze is op veel punten namelijk te weerleggen... of moet die dan wel weer als symbolisch worden aangemerkt? en wees objectief in uw reactie, want anders komen we natuurlijk niet ver, ik heb mijn zegje gedaan en mocht het worden bestreden met "hij is ongelovig, of hij weet niks van de islam" dan geef je voor mij part toe dat k gelijk heb, maar dat je willens en wetens de moslima's van andere vrouwen wil onderscheiden dus tweedeling in de maatschappij wil... tjah iedereen zoekt graag zondebokken...

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

dit is en blijft toch nog steeds een advies... context tijd etc... of... zie voorgaande stuk!

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 17:45
Niemand heeft in de tijd van profeet Mohammad of daarvoor wat gezegd over het uitleg van de koran en iedereen droeg hoofddoek als een plicht en dan kom jij nu aan ons uitleggen hoe het zit? weet jij het beter of profeet Mohammad v.z.m.h.? 

koran 10:68...Zeg je over God wat gij niet weet?

het is een onweerlegbaar historische feit, dat de tekst van de Koran tot de laatste letter hetzelfde is gebleven sinds de Profeet hem heeft ontvangen. Na het overlijden van de Profeet heeft de eerste Kalief Abu Bakr alle personen die de Koran uit het hoofd kenden en alle geschreven kopie�n verzameld en de hele tekst in boekvorm gegoten. Ten tijde van `Uthmān werden kopie�n van dit boek over de hele islamitische wereld verspreid. Van deze kopie�n zijn er nog twee bewaard gebleven, ��n in Tasjkent en ��n in Istanboel. Iedereen kan dus nagaan dat de huidige Koran identiek is aan de originele tekst.

Dit is een kopie van de heilige koran uit hoofdstuk 2:7-10 uit de tijd van Khalief Uthman (de opvolger van Muhammad als politiek leider) bewaard in Tashkent....kijk maar vergelijk maar met die van nu...zie je een verschil?

Of neem deze stuk...Hoofdstuk 7:86-87 van de heilige koran....vergelijk maar weer....zie je een verschil?

Deze koran uit de tijd van Khalief Uthman bewaard in Topkapi Museum in Istanbul....



Ik zal je zelfs het adres geven:

The Republic of Uzbekistan

Tashkent city

103, Zarkaynar street, 700002, Tashkent, Uzbekistan

De naam van het instituut is ''The Muslim Board of Uzbekistan''

In de vorige eeuw heeft een instituut uit M�nchen 42.000 kopie�n van de Koran verzameld. Hieronder vielen manuscripten en gedrukte teksten die uit alle perioden en uit alle windstreken van de islamitische wereld stamden. Deze teksten zijn gedurende een halve eeuw onderzocht en de uitslag was dat er, afgezien van kopieerfouten, geen verschillen in de tekst bestonden. Zelfs niet door het feit dat er veertien eeuwen tussen de verschillende kopie�n zatt.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 02:42

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.


Allaaahu Akbar!!!!!!Hoe kom je hierbij? wat is dit voor een achterlijke idee? denk je echt dat ik dat ik een christen zal worden nadat Allah mij geleidt heeft? he...denk je dat? Wat als ik jou zeg dat wie Allah wilt leiden niet gedwaald kan worden? Wat als ik jou zeg dat ik in Allah geloof, in zijn profeten, en in zijn boeken? Wat als ik jou zeg dat dat nooit zal veranderen? Allah is groot...maar dat weet jij niet!

Salaam alaikum,

ik weet echt wel dat jij geen christen bent geworden.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Niemand heeft in de tijd van profeet Mohammad of daarvoor wat gezegd over het uitleg van de koran en iedereen droeg hoofddoek als een plicht en dan kom jij nu aan ons uitleggen hoe het zit? weet jij het beter of profeet Mohammad v.z.m.h.? 

koran 10:68...Zeg je over God wat gij niet weet?

het is een onweerlegbaar historische feit, dat de tekst van de Koran tot de laatste letter hetzelfde is gebleven sinds de Profeet hem heeft ontvangen. Na het overlijden van de Profeet heeft de eerste Kalief Abu Bakr alle personen die de Koran uit het hoofd kenden en alle geschreven kopie�n verzameld en de hele tekst in boekvorm gegoten. Ten tijde van `Uthmān werden kopie�n van dit boek over de hele islamitische wereld verspreid. Van deze kopie�n zijn er nog twee bewaard gebleven, ��n in Tasjkent en ��n in Istanboel. Iedereen kan dus nagaan dat de huidige Koran identiek is aan de originele tekst.

Abu Bakr, was dus een machtig man, net als andere schrijvers uit zijn tijd, en hij helemaal... misschien heeft hij uit eigen belang passages of verzen verwijderd, of is er iets niet toegevoegd... na de dood van mohammed (632) ontstond er in ieder geval verdeeldheid in de islam, de manier waarop jij het zegt betekent dat er 1 islam is... hoe verklaar jij dan de verschillende stromingen? de oorlogen tussen verschillende islamvolkeren waarvan ik de oorlog tussen de Abbasiden en de Omajjaden eruit licht... omstreeks 750 bevochten deze volkeren elkaar; de Abbasiden beschuldigde de Omajjaden ervan slechte moslims te zijn -> op basis daarvan werd een heel volk afgeslacht... in de tijd van de Abbasiden begon ook de bloei van het islamitische rijk. leuk feitje daarbij is om te vermelden dat tussen de 8e en 12e eeuw de basiswetten ontstonden voor de optica, de algebra en de algoritmen en de gravitatietheorie... die later als basis zouden dienen voor bekende westerse wetenschappers als Newton en Roger Bacon... deze kennis werd veelal afgeleid uit de griekse oudheid.

Dit is een kopie van de heilige koran uit hoofdstuk 2:7-10 uit de tijd van Khalief Uthman (de opvolger van Muhammad als politiek leider) bewaard in Tashkent....kijk maar vergelijk maar met die van nu...zie je een verschil? wat moet k vergelijken? ik zie maar 1 plaatje :s

Of neem deze stuk...Hoofdstuk 7:86-87 van de heilige koran....vergelijk maar weer....zie je een verschil?

Deze koran uit de tijd van Khalief Uthman bewaard in Topkapi Museum in Istanbul.... van wanneer tot wanneer leefde die Uthman?



Ik zal je zelfs het adres geven:

The Republic of Uzbekistan

Tashkent city

103, Zarkaynar street, 700002, Tashkent, Uzbekistan

De naam van het instituut is ''The Muslim Board of Uzbekistan''

In de vorige eeuw heeft een instituut uit M�nchen 42.000 kopie�n van de Koran verzameld. Hieronder vielen manuscripten en gedrukte teksten die uit alle perioden en uit alle windstreken van de islamitische wereld stamden. Deze teksten zijn gedurende een halve eeuw onderzocht en de uitslag was dat er, afgezien van kopieerfouten, geen verschillen in de tekst bestonden. Zelfs niet door het feit dat er veertien eeuwen tussen de verschillende kopie�n zatt.

kennelijk ben ik creatiever met regels, en zie ik meerdere mogelijkheden. het laat wel zien dat "het hoofddoekje" in kwestie te maken heeft met de cultuur... en dat de koran daar enkele adviezen over geeft... dus ja in dat geval; ben ik wat creatiever en zie ik meerdere mogelijkheden dan jij.

dat van die verschillende korans die in munchen verzameld zouden zijn... daar weet ik van dat de schrijvers een kritische koran op probeerden te stellen... maar ehm ik ga geen lappen tekst kopieren dus ik verwijs je nogmaals naar deze site... waarin bleek dat er vele malen tevergeefs onderzoek naar de koran is gedaan... en dat er wel degelijk grove verschillen inzaten...

http://users.skynet.be/wtm/pagina's/teksten/maatsch/ontstaan islam.htm

ik weet niet waar jouw bron vandaan komt? maar deze bron leek mij tijden geleden ook al redelijk betrouwbaar...

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 04:19

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:07
Salaam aleykoem,
Amier,

Sorry, ik haalde jou en Aadtos door elkaar.
Ik zal de volgende keer beter opletten, wees niet boos want de reactie is eigenlijk voor Aadtos de atheist.
Vergeef me.

Wasalaam,
Yehya


ps: Marocaantje, bedankt voor die 2 sites en je berichten zijn mooi.
Allah swt en zijn dienaren zijn het die zullen zegevieren, ik wens het beste voor hen die de mensheid willen redden van het Hellevuur en die op forums zoals deze in discussie treden met de koefar, het is goed om bezig te zijn met het geloof. Moge Allah swt alle Moslims belonen, moge Allah hen belonen die strijden voor de zaak van Allah swt, moge Allah swt hen belonen die in Irak voor de zaak van Allah swt vechten en moge Allah swt hen die momenteel in Rusland strijden ook belonen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Kimmie,

Moet ik uit jouw reacties doen geloven, dat de moslims eens een cursus (zelf)kritiek moeten gaan volgen? Als dat zo is, dan nodig ik je mee uit, want je bakt er zelf ook niets van.

Groetjes Imaan

P.S Kom met iets nieuws, in plaats van continu aankomen zetten, met het verhaal dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

Niet alle moslims, enkel degenen die met die trieste reacties hier zijn gekomen, en degenen die niet in hun hoofd krijgen dat de islaam geen absolute waarheid is in deze wereld.  Moest er zo'n cursus bestaan, ga ik met alle plezier mee, dat ik mezelf nu al redelijk kritisch vind (en zeker in vgl met anderen hier), betekent niet dat het nog niet beter kan, zelfverbetering is een mooie zaak. Zolang er hier niet een beetje kritisch gedacht word, blijf ik het in ieder geval zeggen...
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:24

Kimmie,

Ben blij dat je jezelf kritisch vindt, en daar is absoluut niks mis mee. Maar voor Moslims �s de Islam de absolute waarheid. Ik weet zeker dat je dat begrijpt, misschien snap je het niet omdat je �t zelf niet voelt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Dus dat heeft niks met kritisch bekijken te maken. Het is voor ons gewoon de waarheid, wat iemand ook zegt en hoe kritisch die persoon er ook tegenaan kijkt. Dus is het een nutteloze discussie. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Groeten Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:36

beste kimmie,

Welke trieste berichten....die berichten zijn volkomen bedenkbaar als je ervan uitgaat dat dit een islamitische site is, ookal staat er boven aan de pagina
'site voor iedereen'. Het bericht dat Rahima heeft getypd is niet alleen beledigend maar er zit totaal ook geen logica in. Zoals Yahya al heeft gezegd: Ik zou er begrip voor kunnen tonen als ze nog niet alles op een rijtje zou hebben.
Verder vind ik haar definitie van het woord 'extremist' nogal verontrustend want, onder die categorie val ik dan namelijk ook en ik denk vele op deze site ook.

Ik ben zelf ook kritisch en ik denk de meeste die hier op het forum zitten ook. Vele hebben hier antwoorden op hun vragen gekregen waaronder ik. Als ze nooit kritisch durfden te kijken hadden ze nooit naar een antwoord durven zoeken.

wassalaam aan mijn broeders en zuster,

Groeten,
abdoe_allah 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:52
In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Kimmie,

Ben blij dat je jezelf kritisch vindt, en daar is absoluut niks mis mee. Maar voor Moslims �s de Islam de absolute waarheid. Ik weet zeker dat je dat begrijpt, misschien snap je het niet omdat je �t zelf niet voelt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Dus dat heeft niks met kritisch bekijken te maken. Het is voor ons gewoon de waarheid, wat iemand ook zegt en hoe kritisch die persoon er ook tegenaan kijkt. Dus is het een nutteloze discussie. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Groeten Soumaya..

Hoi, (en welkom!)

Ik begrijp het wel en niet.  Wel als in de zin dat als iets wordt gezien als een absolute waarheid, het geen zin heeft wat je er ook van zegt, het wordt toch vooraf al afgeschreven.  Maar niet in de zin van, hoe moet het dan verder?  Hoe is het samenleven met een groep moslims mogelijk (of wel geloof dan ook) dat niet anders doet dan zichzelf op de borst kloppen en zeggen ' kijk een naar ons, wij zijn de enigen die juist zijn, en jullie gaan later lekker allemaal naar de hel '.  Iedereen geloof van zichzelf dat ie gelijk heeft (meestal), maar je moet ook ruimte openlaten voor normen/waarden, wereldbeelden, etc van andere mensen.
Een nutteloze discussie?  Zeker niet dus...  Hopeloos?  Ik vrees het wel  

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 07:16

Beste Kim,

Ik weet niet over welke moslims jij het nu hebt, maar de moslims die ik ken (!) en de moslima die ik ben (!) zijn geen borstkloppers/betweters. Wij (letterlijk ik en mijn familie etc.) leven in harmonie met niet moslims, alhoewel we het niet overal over eens zijn. Maar ik ben het ook wel eens oneens met een moslim!

Ik zie de Islam als de absolute waarheid. En heb geen moordneigingen tegenover mensen die dat niet zo zien. De een ziet dingen anders dan een ander, toch? En ik weet zeker dat er maar een klein groepje moslims zijn zoals jij ze beschrijft.. En ik vind het jammer dat je negatieve ervaringen hebt met een paar moslims. Misschien moet je eens langskomen bij me, dan zie je hoe het bij ons is! En daar en tegen, de een doet heel positief over mijn instelling over de islam en de wereld, en de andere helft kijkt me aan alsof ik van mars kom en een besmettelijke dodelijke ziekte heb. Dat wil toch niet zeggen dat ik iedereen zo zie?

Mijn uitlatingen hierboven zijn op geen enkele manier beledigend bedoelt tegenover broeders en/of zusters!

Groetjes Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 07:55

Hoi,

ik had het ook niet over jou hoor, vind je uitspraken best 'verfrissend' op dit forum, en ik heb het ook niet over alle moslims, maar over een bepaalde groep.

(Uit bovenstaand bericht) Niet alle moslims, enkel degenen die met die trieste reacties hier zijn gekomen, en degenen die niet in hun hoofd krijgen dat de islaam geen absolute waarheid is in deze wereld. 
Het verschil zit m bv in dat jij zegt 'IK zie de islaam als de absolute waarheid', en snapt dat er mensen zijn die er anders over denken en respect verdienen.  Velen hier komen echter met stellingen als 'De islam IS de absolute waarheid voor iedereen'.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 

dat jij durft te zeggen dat ik respectloos praat... zoals ik al zei eerder deze dag erken ik in ieder geloof of religie wel meerwaarde... alleen ik moet meegaan met kimmie... voor mij gaan deze discussies ook over de islam, en de rest van de wereld... en in een discussie moeten we op een normale manier met elkaar kunnen praten... vergeet niet dat jij hiermee mensen ernstig kan beledigen... nee ik ben geen betweter; ik heb nooit gezegd dat ik alle waarheid in pacht heb, en gedraag me niet arrogant... anderen denken dat ze alles al weten; dat zijn betweters... gebruik de woorden betweter en respect niet verkeerd...

als jullie geen harde discussie gewend zijn kun je gewoon ook beter iedere discussie mijden; er zijn tot nu toe weinigen geweest die het mij moeilijk hebben gemaakt met bronnen... zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door aadtos

goh we krijgen nu een race van wie het meest gelovig is ;) bah wat misselijk en kinderachtig... daarvoor hoef je echt geen imaan-dokter voor te zijn om dat te kunnen beoordelen... of was ik gedoemd tot het zwarte woud der ongelovigen... haha ik interpreteer de hel anders als een hele andere plaats... ach ja ik was vroeger met wiskunde ook al niet zeer goed in differentieren, maar ik moest er wel beter in worden...

Ik word werkelijk misselijk van jou hier en dat je ook het lef hebt mensen hier te schelden. Je bent zelf een heethoofd die niet kan discuseren. Toon een beetje respect dan zul je respect terug krijgen. Ik begin jou een beetje beu te worden, als je het ergens niet mee eens bent, geef aan dat je het niet eens bent maar ga niet onbeschoft doen. En als je niet tegen een bepaalde reactie kan negeer die dan, als je moeite met mijn reacties hebt a.u.b. reageer er niet op is misschien beter dan dat je hier de site komt vervuilen.

maar goed, er lopen hier dus echt kennelijk een aantal heethoofden rond, en dat irriteert volgens mij iedereen mateloos... ik houd er namelijk niet zo van om de grond ingeboord te worden door een stelletje betweters; die (nog)geen objectieve mening hebben kunnen vormen in hun leven... waarom mijn kennis uberhaupt al in twijfel wordt getrokken is mij een raadsel gezien maar enkele mensen mij kennen op dit forum; ik kan hier aan de andere kant wel uit concluderen dat het zeer slecht gesteld is met de kennis van andere personen... of laat ik zeggen heethoofden... ik bedoel ik wil best wel begrijpen alleen ik doe dwars wanneer jullie ook dwars doen; en ja ik ben bereid om ver te gaan; maar sommigen zien werkelijk achter iedere struik een demoon...

Jij irriteert een heleboel leden hier mateloos en met jou nog een aantal andere leden. Niemand doet zich hier als een beterweter voor, wij moslims geloven namelijk dat we altijd van elkaar kunnen leren en het is ook niet toegestaan om te doen alsof je alles weet. Welke kennis wordt hier van jou in twijfel getrokken laat eens zien wat je bedoelt. Jij weet natuurlijk alles mister hoogmoed of mister i know it all. Ik raad je aan niet al te ver te gaan want wat jij kan kunnen wij ook.

ohja... en inderdaad soort zoekt soort; rebellen zoeken rebellen, rivalen, rivalen en gelovigen gelovigen... dus in dat geval... ik zal altijd proberen mensen te helpen zeker als door een stel dieptrieste figuren worden onderuit gehaald... en ja dit vraag natuurlijk om cavalerie en artillerie in plaats van de normale infanterie... van de ondergang van constantinopel naar de verzen van de koran ;) hoe oud is de oudste koran ook alweer...

Jij bent degene die hier dieptriest reageert. Ik ga hier niet al te veel verder op in. Dus bij deze als je geen zin hebt in mijn berichten of wat dan ook reageer niet op mijn berichten.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

op het feit na dat de koran mogelijk (enkele keren) herzien is; heb je helemaal gelijk, maar denk erom in welke context dit staat natuurlijk, en staat het in alle korans zo en in alle vertalingen! inderdaad men moet kritisch zijn! Ik zie trouwens het woord moeten er niet instaan; het mag dus uit vrije wil, hoe de vrouw de situatie (maatschappelijke omstandigheden?) interpreteert. Je kan het zeggen... of is de vrouw onderdanig aan de man? moet de vrouw slaafs zijn? en wat in hemelsnaam is schoonheid; gezien het feit dat de islam (o.a.) eeuwenlang als schatkelder voor de griekse mythologie heeft gediend > bedoelen ze die schoonheid? ohja en als ze geen hoofddoeken draagt dan hoeft ze die natuurlijk ook niet over haar boezem te laten vallen... het is alleen maar een advies; aansporen tot...
mocht dit toch te letterlijk worden genomen dan vraag ik u, of u ook zo letterlijk in het oude testament geloofd; deze is op veel punten namelijk te weerleggen... of moet die dan wel weer als symbolisch worden aangemerkt? en wees objectief in uw reactie, want anders komen we natuurlijk niet ver, ik heb mijn zegje gedaan en mocht het worden bestreden met "hij is ongelovig, of hij weet niks van de islam" dan geef je voor mij part toe dat k gelijk heb, maar dat je willens en wetens de moslima's van andere vrouwen wil onderscheiden dus tweedeling in de maatschappij wil... tjah iedereen zoekt graag zondebokken...

Ik kon werkelijk niet geloven dat je al die onzin schreef en jij verwacht hier ook nog een serieuze reactie op, dat kan je vergeten zolang jij geen normale discussie kan voeren hoef je geen serieuze reactie te verwachten. Wees jij eens objectief in je reactie, je verbeeld je dingen die er niet zijn. En je (ik wil niet gaan schelden) misselijkmakende reactie hierboven klopt al helemaal niet. Ik wil helemaal niet de moslimas onderscheiden van de andere vrouwen want ik stel die hijaab plicht niet maar ALLAH  en ALLAH heeft dat vermeld in de KORAN in de hierboven GECITEERDE SOERAT. Ik zoek geen zondebokken dit is de plicht in de islam, wilt een vrouw de hijaab dragen dan mag ze dat doen, ze doet het niet voor mij maar voor ALLAH als zei het niet wil dragen dan zal zei boeten voor haar ZONDES en niet IK. WAT DE MOSLIMA OF NIET-MOSLIMA OOK DOET HET IS IEDERS EIGEN LEVEN WAAR IEDEREEN ZELF DE VERANTWOORDELIJKHEID VOOR DRAAGT.

DAT JIJ HET NIET EENS BENT MET DIE PLICHT IN DE ISLAM IS EEN HELE ANDERE VERHAAL. ALS JE ER AAN IRRITEERT DAN IS DAT JOU PROBLEEM MAAR GA NIET SCHELDEN AUB. 

aadtos ik wil best een discussie voeren maar nog 1 zo'n irritante reactie en je hoeft van mij geen reactie te verwachten. Ik meld het alvast zodat je het nu al weet zodat je geen reactie terug hoeft te verwachten.

 

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

dit is en blijft toch nog steeds een advies... context tijd etc... of... zie voorgaande stuk!

Ach jah mijn voorgaand stukje kan je hier ook voor teruglezen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Ik wil graag reageren op dit bericht. Op het eerste vers heb ik niks te zeggen, er zijn daar geloof ik meerdere vertalingen van, maar dat ga ik nu niet nakijken. Ik vraag me af waarom je in het tweede vers dat je aanhaalt "Hoofd" tussen haakjes in het vers heb gezet. het staat tussen haakjes en lijkt mij dus een toevoeging om de interpetatie van de qoutster of vertaler duidelijk te maken.

Remco is denk ik alleen maar voor de duidelijkheid dat hebben ze bij vele verzen gedaan bijv als er gezegd wordt haar (uw vrouwen). hier bedoelen ze dus mee dat het woordje haar uw vrouwen bedoeld wordt. Begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb de link van de soerat Al-Ahzaab voor je dan kun je het zelf nakijken misschien dat je het dan beter begrijpt.

http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp

broeders en zuster correct me if i am wrong.

mvg,
Fatiha

De vertaler/schrijver die dat erbij heeft gezet heeft dan een woordje aan de nooit veranderde Koran toegevoegd. Hoe kan iets nooit veranderd zijn als een vertraler gewoon woorden toevoegd? En wat is het woord van God waard als een een of andere vertaler een woord toevoegd zodat mensen het vers zullen interpeteren als hem, terwijl er nergens bewijs is dat zijn interpetatie de juiste is? Door het woord toevoegen veranderd de vertaler/schrijver het vers en krijgt het daarom een andere betekenis dan misschien de bedoeling was.

Het klopt dus niet dat iemand zomaar zijn interpetatie kan gebruiken om bij het vertalen een woordje aan het vers toe te voegen. Ik ga nu niet inhoudelijk op de verzen in, ik ga alleen even in op dit feitje. Het klopt gewoon niet.

Beste remco dit is de vertaling van de koran, hij heeft niets toegevoegd hij heeft de koran vertaald. Wat je anders ook kan doen is de koran in het arabisch lezen, de vertalingen zullen nooit hetzelfde zijn als de koran in het arabisch.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:51
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 

Ik ben het op een punt met je eens, als mensen een hoofddoekje willen dragen is dat hun keuze en verantwoordelijkheid. Of het nou een regel is of niet, iedereen moet het zelf weten. Ik ga daarom niet meer echt in op de wel of geen hoofddoek discussie, ik zie de Koranverzen niet als dwingend maar net als Aadtos adviserend en sommige teksten die ik weleens heb gezien heb ik in verschillende vertalingen gezien de een gaa totaal niet over een hoofdoekje, de ander ineens wel. Kortom, iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid over het wel of niet dragen van een hoofddoekje, over of dit moet en mag valt lang te discusseren en ik denk dat we daar niet veel mee op schieten behalve irritatie over en weer. Je zal me vast weleens een opmerking zien plaatsen als het over hoofddoekjes gaat, ik maak me er alleen persoonlijk niet zo druk meer om, ieder zijn ding zegmaar.

En ik ben het hier ook deels met je eens, of de hoofddoek verplicht is of niet het is ieders verantwoordelijkheid met het naleven van die plicht. Als een moslima ervoor kiest de hoofddoek niet te dragen dan is dat haar zaak zij zal boeten voor haar zondes en niet ik. Wat jij ook vind of denkt of hoe je het ook interpeteert wat er in de koran staat over de hijaab dat is ook jouw zaak en ik heb daar respect voor, je mag jouw mening hebben en je mag vinden wat je wil. Heb ook respect voor ons moslims die geloven dat de hijaab wel verplicht is ook al ben je het er niet mee eens. Misschien dat het toch niet zo verder hoeft te verlopen op dit forum als dat het nu verloopt. In elke topic is het oorlog, misschien wil je zelf nog graag actief blijven op dit forum en discuseren, dus laten we de sfeer proberen goed te houden.

MVG,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door Remco

Een hedendaagse Arabische Koran is niet hetzelfde als die van 1400 jaar geleden, simpelweg omdat taal een ding is dat in beweging is, taal is niet statisch. De enige taal die een beetje stilstaat op dit moment is het Latijns, en zelfs die dode taal is nog in beweging.

1400 jaar geleden was het Arabisch anders, tegenwoordig noemen we dat klassiek Arabisch, en ookal pak ik dus nu een Arabische Koran, dan is het een vertaling/kopie van een Koran die is geschreven in klassiek Arabisch.

Verder is in mijn ogen een vertaling niet goed als hij anders is dan hetgene waar het een vertaling van is. Een vertaling betekend dat je iets vertaald, niet dat je iets interpeteerd en in een andere taal op schrijft. Bij een Koran of een andere Heilig boek hoort dat al helemaal niet.

Remco de vertaler heeft ook niet zijn interpetatie vermeld alleen de vertaling. Waar basseer jij op dat de vertaler zijn interpetatie vermeld. Een moslim weet dat het haram is om dingen toe te voegen aan het heilige boek van Allah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:48

Walaikom salaam warahmatullaah Amier...Volgens mij heb ik je berricht verkeerd begrepen... 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door Remco

Een hedendaagse Arabische Koran is niet hetzelfde als die van 1400 jaar geleden, simpelweg omdat taal een ding is dat in beweging is, taal is niet statisch. De enige taal die een beetje stilstaat op dit moment is het Latijns, en zelfs die dode taal is nog in beweging.

1400 jaar geleden was het Arabisch anders, tegenwoordig noemen we dat klassiek Arabisch, en ookal pak ik dus nu een Arabische Koran, dan is het een vertaling/kopie van een Koran die is geschreven in klassiek Arabisch.

Verder is in mijn ogen een vertaling niet goed als hij anders is dan hetgene waar het een vertaling van is. Een vertaling betekend dat je iets vertaald, niet dat je iets interpeteerd en in een andere taal op schrijft. Bij een Koran of een andere Heilig boek hoort dat al helemaal niet.

hay, hay, hoe kom je hier bij?, de koran van nu is niet hetzelfde als de koran van 1400 jaar geleden, je hebt je vergist, mss praat je over de bijbel, en denk je dat het verhaal van de koran hetzelfde is als het verhaal van de bijbel, nl dat ie verandert is door de tijd, we hebben nu zelfs de koran van die tijd (1400 geleden) en is hetzelfde qua woorden en qua betekennisen, mss zal de lettertype en mss de kleurtje van de pen waarmee is geschreven wel verschillen van nu, maar dat doet er niet toe, het gaat om de woorden en hun betekenissen.  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:04

In eerste instantie geplaatst door Remco

Kijk Umm Umarah, de vertaler zet "hoofd" of "uw vrouwen" in een vers omdat volgens zijn interpetatie dat word bedoelt. Maar het blijft zo dat het niet in het vers staat van origine en hij het er wel in zet. Misschien is zijn interpetatie wel de interpetatie van de meerderheid, maar dan nog is er een deel die dit vers anders interpeteerd en dus misschien wel "voet" inplaats van "hoofd" had neergezet.

begrijp nou dat onze profeet de uitlegger is van de koran, je hebt er niks mee te maken, ik zal mijn mond maar houden als ik jouw was.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:21

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien Yahya,

ps: Marocaantje, bedankt voor die 2 sites en je berichten zijn mooi.  

Graag gedaan Broeder Fi Dien. Djazaakallahoe gairaan voor je compliment, jouw berichten zijn trouwens erg goed.

Allah swt en zijn dienaren zijn het die zullen zegevieren, ik wens het beste voor hen die de mensheid willen redden van het Hellevuur en die op forums zoals deze in discussie treden met de koefar, het is goed om bezig te zijn met het geloof. Moge Allah swt alle Moslims belonen, moge Allah hen belonen die strijden voor de zaak van Allah swt, moge Allah swt hen belonen die in Irak voor de zaak van Allah swt vechten en moge Allah swt hen die momenteel in Rusland strijden ook belonen.

Amien!!

Verder vind ik haar definitie van het woord 'extremist' nogal verontrustend want, onder die categorie val ik dan namelijk ook en ik denk vele op deze site ook.

Helemaal mee eens.

zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...

Als je van andere verlangt om op jou te reageren, dan mag je ook op mij reageren. (Heb immers al op je gereageerd). :-)


Jullie Zuster Fi Dien!!

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:25
In eerste instantie geplaatst door Remco

Als reactie op je twee bericht wil ik graag het volgende zeggen. Lees goed en volg de discussie. De woorden die ik noem staan niet in de originele Koran heb ik begrepen en ook niet in alle vertalingen. De vertalingen waar het in staat hebben dus een toevoeging in de vorm van die woorden. Die toevoeging is gebaseerd op interpetatie van de vertaler, en ookal is 90% van de moslims het daar misschien mee eens. Het moet niet kunnen dat een vertaler zomaar een woordje toevoegd aan de Koran. Het vers dat is geopenbaard is compleet en heeft dus geen toevoeging van woorden nodig.

ok, ok, dit is een toevoeging van de vertaler, maar hij heeft niks fout geinterpreteerd, alhamdulillah, want hij zegt wat de profeet heeft gezegd en onze profeet is de uitlegger van de koran.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:48

In eerste instantie geplaatst door Remco

Kijk Umm Umarah, de vertaler zet "hoofd" of "uw vrouwen" in een vers omdat *volgens zijn interpetatie dat word bedoelt. Maar het blijft zo dat het *niet in het vers staat van origine en hij het er wel in zet. Misschien is zijn interpetatie wel de interpetatie van de meerderheid, maar dan nog is er een deel die dit vers anders interpeteerd en dus misschien wel "voet" inplaats van "hoofd" had neergezet.

*En hoe weet je dat het zijn interpetatie is en niet alleen de vertaling. Heb jij de koran in het arabisch gelezen.

*Wat staat er dan van origine in de koran misschien kan jij ons nu vertellen wat god wel zegt over de hijaab.

La haw la wa quwata ila billah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Remco



Abou Jabir, ookal is de interpetie juist, het is onjuist om het in de Koran te zetten omdat je dan Gods woord veranderd. Het is dan misschien 'maar' een vertaling. Door deze toevoeging is het in een klap een slechte vertaling, een goede vertaling vertaald namelijk alleen wat er staat en vertaald niet wat er niet staat.

ja, je zegt het al, het is een vertaling van de koran, niet de koran, de koran heb ik hier thuis in mij boekenkast in het arabisch

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 17:41

dat jij durft te zeggen dat ik respectloos praat... zoals ik al zei eerder deze dag erken ik in ieder geloof of religie wel meerwaarde... alleen ik moet meegaan met kimmie... voor mij gaan deze discussies ook over de islam, en de rest van de wereld... en in een discussie moeten we op een normale manier met elkaar kunnen praten... vergeet niet dat jij hiermee mensen ernstig kan beledigen... nee ik ben geen betweter; ik heb nooit gezegd dat ik alle waarheid in pacht heb, en gedraag me niet arrogant... anderen denken dat ze alles al weten; dat zijn betweters... gebruik de woorden betweter en respect niet verkeerd...

als jullie geen harde discussie gewend zijn kun je gewoon ook beter iedere discussie mijden; er zijn tot nu toe weinigen geweest die het mij moeilijk hebben gemaakt met bronnen... zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...

 

Sorry, maar dit stukje hierboven noem ik KNAP respectloos. Als je je aangesproken voelt zul je daar vast de juiste redenen voor hebben! Hoe komt het dat Kimmie en/of Remco zich niet aangesproken voelen? En dan zeg je tegen mij dat ik op moet letten met de woorden respect en betweter? Je noemt mensen ZELF betweter (lees boven!) Aub zeg, van iedereen krijg ik normale antwoorden terug, alleen jij moet weer met een rood hoofd gaan tikken op je toetsenbord. Ik heb je naam niet eens genoemd, dus ga die vinger naar iemand anders wijzen. En daarbij, wie zijn JULLIE?? Ik ben niet elke moslim die op deze aarde rondloopt hoor. Wie is geen discussie gewend?? Jeetje, wel kinderachtig hoor.. Maar hoop dat je je woede een beetje hebt kunnen bekoelen! Is het toch ergens goed voor geweest..

Je weet wat Soennah is neem ik aan? Ook al is het niet verplicht om de hoofddoek te dragen, we zouden het toch doen omdat de profeet (vzmh) en zijn vrouwen en dochters het deden. Dus, daar heb je je 'tegen'bewijs, alhoewel het dan wel weer niet wetenschappelijk bewezen is dat wij moslima's doen of proberen te doen wat soennah is.

En Kimmie, ik ben blij met je reactie! Hoop dat we vaker kunnen discussieren! ;)

Groetjes Soumaya 

P.S. Geen van mijn berichten zijn bedoelt om mensen te beledigen of pijn te doen. En dat is (naar mijn mening) ook niet gebeurt, tenzij iemand zich aangesproken voelt.

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 02:23

Hallo rahima!

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Heej iedereen,

ik wou even vertellen dat dit voorlopig mijn laatste post was op dit forum. Waarom? Nou dat ga ik even vertellen:

Ten eerste: ik krijg het te druk met school, dus ga sowieso minder internetten en msn-en.

Ten tweede: dit is tevens mijn hoofdreden, ik voel me niet (meer) thuis op dit forum, er zitten me hier teveel mensen die absoluut niet voor rede vatbaar zijn, voor mij zijn dat extremistische moslims. Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets. Nu heb ik t niet over mensen zoals Amier enzo, die ik graag mag. Daar valt goed mee te praten.

Ik moet misschien even wat uitleggen. Geloof is voor mij iets wat je kunt uitpluizen en over kunt twisten, en je eigen indrukken vormen. Hier vinden veel mensen dat wat de geleerden zeggen, hun interpretatie van de Koran en de Soenna, de absolute waarheid. Van mensen zoals Hirsi Ali moeten ze niets hebben, terwijl ik die juist erg bewonder. En ik kan nu wel mensen gaan proberen te overtuigen, maar ik weet van 99% zeker dat dat niet gaan lukken.
Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ik was eerst erg bezig met het geloof, en nu ook nog wel, maar t zakt af. Mijn voorstel was, eigenlijk, dat iedereen die me nog wil spreken of met me wil discusseren over de islam, me maar een meeltje stuurt: [email protected]. Overigens lees ik de reacties hier nog wel.

Mijn verhaal zal misschien een beetje onsamenhangend klinken, maar dat komt omdat ik nog niet helemaal uitgedacht heb, maar dit is t in grote lijnen.

Hoop van jullie te horen!!

Liefs Rahima

Ik ben hier toch wel een beetje van geschrokken. Je vond het leuk om met mij af te spreken en over de islam te praten. Ik moet zeggen dat ik je heel erg mocht omdat je rustig en lief op mij over kwam. Je hebt mij gezien met mijn hijaab. En we hebben samen uit de qor'aan gelezen. Nu zeg je dat de hijaab onzin is en dat bepaalde verzen uit de qor'aan afschuwelijk zijn. Dan wil ik je hierbij zeggen dat ik spijt heb dat ik uberhaupt met je afgesproken heb. Ik wil je best helpen, maar zodra iemand Allah sobhana wa Ta'ala probeerd te beledigen (het zal je nooit lukken) door Zijn woord te bespotten, en bepaalde broeders uitscheld, dan is het bij mij gedaan. Ik denk niet dat ik bevriend wil zijn met zo'n persoon. Sterker nog: ik wil niks met zo'n persoon te maken hebben. Vandaar dat ik mijn aanbod van volgende week 37 intrek. Ik heb daar geen zin in.

Ik had dit echt niet van je gedacht.  Maar ja...Allah weet het best. Ik snap dus niet waarom je met mij wilt afspreken als je vind dat mijn hijaab onzin is. Toppunt: je wilt samen uit de Qor'aan lezen, maar je blijkt geen enkel respect te hebben voor de Qor'aan.

Wat betreft hirsi Ali. Ze heeft zelf gezegd dat haar doel het besmeuren van de islam is. Dit is voor mij genoeg om een beeld van haar te vormen. Ik bewonder haar dus echt niet.

Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik voel me erg in de maling genomen. Tegenover mij doe je zo en hier op het forum doe je anders. Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

doei

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.