Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen 2e vrouw (voor de broeders)

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Enquête vraag: Wat is jouw reden om een 2e vrouw te nemen
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [28.38%]
21 [28.38%]
27 [36.49%]
5 [6.76%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een 2e vrouw (voor de broeders)
    Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 18:00
In eerste instantie geplaatst door kethiba

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

PS: Wat Soedan of Irak met die zuster te maken hebben, het ging over westerlingen die niets doen voor armen en moslims die dat wel zouden doen.  Dus gaf ik 2 voorbeelden van net het omgekeerde.  Blijkbaar toch niet zo moeilijk he?  Dat heet inhoudelijk op iets ingaan en beargumenteren.

Twee voorbeelden van het omgekeerde??Ten eerste zijn die voorbeelden van jou te weerleggen(Irak word bezet door westelingen, dus die (hoe gruwelijk ze ook zijn,)  tegenaanvallen zijn te verklaren. De situatie in Soedan is mede zwaar te danken aan het beleid van Bill Clinton, lees de geschiedenis er maar op na.

Irak wordt in mijn ogen bezet door de USA en hun hulpjes, waarvan mijn land er gelukkig geen is.  Het ging me erom dat daar heel wat hulpverlenig was, en de kop werd afgehakt.
De problemen in Soedan waren er ook al wat vroeger, van in de jaren 80, voor Clinton dus.  Maar ik ben wel nieuwsgierig wat Clinton er mee te maken zou hebben?

Als ik jou nu voorbeelden zou moeten geven van het geen wat ik constateerde, zullen het er geheid tig keer meer zijn dan twee..Bijvoorbeeld: kolonisaties, vroeger maar ook nu, weliswaar in een nieuw jasje(bedrijven goedkoop neerzetten en kinderen afbeulen) WO2, atoombommen droppen op onschuldige mensen, rassenhaat in z-afrika, rassenhaat in amerika tegen zwarten, tegen indianen die er notabene eerder waren(lang leve colombus ei) etc etc etc.

Je zoekt het soms nogal in het verleden.  Ik dnek dat geen enkele europeaan trots is op het koloniaal verleden, maar de opgang van het westen was er daarvoor al door wetenschappelijke vooruitgang.  Sowieso gaat er nog steeds veel geld naar ontwikkelingshulp, en donneren particulieren erg veel voor goeie doelen.  Maar gaat het ook nie zo om, zowel het westen als de moslims hebben nogal wat schande achter hun naam staan.  Waarom dan ze toch in vakjes stoppen, meerbepaald 'moslim=goed' 'kufar=slecht' blabla

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 18:17

De situatie in Soedan is mede zwaar te danken aan het beleid van Bill Clinton

Ik hoop voor de mensen die van je houden dat je dit enkel zegt omdat je gewoon slecht tegen kritiek kan (ivm teleurstelling anders).  

lees de geschiedenis er maar op na.

Voor de duidelijkheid: de geschiedenis van Sudan begint niet in 1998 en ook de burgeroorlog is al een stuk ouder. De enige link met Bill Clinton die ik zie is dat de reden die die Billy boy opgaf voor zijn vijandelijkheden tevens een factor is die bijdraagt aan de minachtenswaardige kant die het conflict ter plekke sinds afgelopen januari heeft. (Ik doel op die freaks die angst zaaien in een land waar ze geen f*** van begrijpen - en die dan ook nog  - schijnheilig - durven te beweren dat ze het voor god doen. Zelfde verhaal als in Afgh�nist�n na 1994. De gedachte aan die watjes heeft mijn bloed nu snel rondlopen.)

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 23:47
Kethiba, Soedan?? Ik ken erg veel Soedanezen en die spugen bijna zonder uitzondering allemaal op de zogenaamd islamitische regering. Er zitten ook veel moslims in Nederland, gevlucht omdat ze anders christelijke landgenoten moeten ombrengen in die burgeroorlog. Alsjeblieft, praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt..
Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 05:50
In eerste instantie geplaatst door kethiba

Ok Ok, dat zijn het dus toch opgekropte frustraties, tja daar kan ik weinig aan doen. Het is nu eenmaal zo dat naar mijn mening de westelingen voor veel ellende in de wereld zorgen. IK heb jou trouwens nooit persoonlijk ergens voor uitgemaakt, dat zijn jouw woorden. Die hulpverleners zijn de dupe van wat hun soortgenoten aan richten( westerlingen dus) Als amerika een land bezet moet je niet raar opkijken dat een amerikaanse hulpverlener niet zo vriendelijk word behandeld door sommige in dat land. Wil niet zeggen dat het iets islamitisch is, maar zeker wel verklaarbaar gezien de omstandigheden.En tegen elke oh zo zielige hulpverlener die er word vermoord staan 100 vrouwen en kinderen die mishandeld, verkracht en vermoord worden in gevangenissen en kampen.

Naar mijn mening zorgen de westerlingen op dit moment absoluut niet meer voor erg veel ellende (ik reken USA dus niet bij westerlingen, da's ondertussen bijna een aparte cultuur of zo).  Ja, er vallen vats meer oorlogsslachtoffers in Irak dan dat hulpverleners genekt worden.  Maar er worden nog steeds veel minder vrouwen en kinderen geraakt dan in Soedan door jouw islamitische broeders.  En wie probeert daar mensen te helpen en te voden...?  Durf je het toegeven?
Nogmaals wat die hulpverleners betreft, als je het ermee eens bent dat ze vermoord worden, zegt dat wat over jou, maar kom dan niet staan zeuren dat we niet meer komen helpen.  Ga dan zelf.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:33
Welke hulpverleners zijn er tot nu onthoofd geweest? Het kan zijn dat ik het mis heb maar tot nu toe gene dacht ik.
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:43

Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet zo zeker weet, even bijzeggen dat hulpverlening ook van een land kan komen, en arbeiders aanvallen, die aan heropbouw doen,  wat mij betreft net even idioot is dan.  In Afganistan ben ik wel redelijk zeker dat er 3 'ontplofd' zijn, er was nl een belgische bij.  En je hebt natuurlijk wel die hele hoop die ontvoerd en een trauma oplopen voor de rest van hun leven.  Het punt blijft dan natuurlijk dat moslims niet gek moeten opkijken als niemand hen meer komt helpen op risico van eigen leven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:07

 

kethiba schreef:

Allah(swt) geeft aan wie Hij wil en bezorgt hongersnood aan wie Hij wil.Wij als simpele wezens hoeven ons niet druk te maken om het waarom hiervan, maar meer om wat we ermee doen. Dus zie je iemand in hongersnood,wees niet te gierig en steek je hand uit. Dat heel veel (kufaar) ongelovige in europa goed bedeelt zijn maar deze bedeeldheid niet gebruiken voor hulp aan anderen, laat ons (ummah) zien wat het verschil is tussen een gelovige van Allah en een kufaar vd hel.

Dat is een goeie hahaa.... de goed bedeelde Europeanen krijgen weer de schuld van de armoede in de wereld.
Weet jij wel hoeveel ontwikkelings hulp de europese gemeenschap per jaar weg geeft?

Daarbij zeg je eerst: "Allah(swt) geeft aan wie Hij wil en bezorgt hongersnood aan wie Hij wil", een vreemde gedachte gang vind je niet, door wie komt het nou dat 14% v.d Wereld honger moet lijden, aan Allah die geeft aan wie hij wil, of aan de Europese kufaar v.d hel!
Bahh wat een kromme redeneringen.

Ik krijg een sterk gevoel dat een ongelovige voor jou niet veel betekend, en zijn waarde alleen bepaalt wordt door de hoeveelheid geld die hij besteed aan het bestrijden van de armoede.
Het westen moet opdraaien voor de bevolkings explosie in het Midden-oosten, wat een redenering!

Akbash

Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door Akbash

 

Dat is een goeie hahaa.... de goed bedeelde Europeanen krijgen weer de schuld van de armoede in de wereld.
Weet jij wel hoeveel ontwikkelings hulp de europese gemeenschap per jaar weg geeft?

Daarbij zeg je eerst: "Allah(swt) geeft aan wie Hij wil en bezorgt hongersnood aan wie Hij wil", een vreemde gedachte gang vind je niet, door wie komt het nou dat 14% v.d Wereld honger moet lijden, aan Allah die geeft aan wie hij wil, of aan de Europese kufaar v.d hel!
Bahh wat een kromme redeneringen.

Ik krijg een sterk gevoel dat een ongelovige voor jou niet veel betekend, en

 

Je snapt het niet geloof ik.. Je kunt god niet de schuld geven dat de mensen aan wie hij schenkt niks met hun voorrechten doen.Dus mijn punt was; dat GOd uitmaakt wie hij rijk maakt en dat je je als goed mens verantwoordelijk moet opstellen en goed moet doen met wat je krijgt. Kufaar ben j als je lekker gierig als goedbedeelde niet deelt en je niet verantwoordelijk voelt. Helaas komt het in europa voor. ALs iedereen ietsje meer verantwoordelijk op zou stellen naar derde wereld landern toe, dan zouden er niet dagelijks 3 miljoen doodgaan vd honger. EN dit terwijl dageslijks onaangeraakt voedsel wordt weggegooid door mensen uit europa waarmee je drie keer de wereld een week zou kunnen voeden!!!!!

En by the way, ik heb niks tegen ongelovige dus je hoeft j niet aangevallen te voelen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 15:48
Dagelijks 3 miljoen doodgaan van de honger?  Dan zou na 10 jaar de hele wereld eraan zijn.  Er sterven idd veel te veel personen aan, maar geen 10 miljoen pd hoor Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door kethiba

Je snapt het niet geloof ik.. Je kunt god niet de schuld geven dat de mensen aan wie hij schenkt niks met hun voorrechten doen.Dus mijn punt was; dat GOd uitmaakt wie hij rijk maakt en dat je je als goed mens verantwoordelijk moet opstellen en goed moet doen met wat je krijgt. Kufaar ben j als je lekker gierig als goedbedeelde niet deelt en je niet verantwoordelijk voelt. Helaas komt het in europa voor. ALs iedereen ietsje meer verantwoordelijk op zou stellen naar derde wereld landern toe, dan zouden er niet dagelijks 3 miljoen doodgaan vd honger. EN dit terwijl dageslijks onaangeraakt voedsel wordt weggegooid door mensen uit europa waarmee je drie keer de wereld een week zou kunnen voeden!!!!!
En by the way, ik heb niks tegen ongelovige dus je hoeft j niet aangevallen te voelen.


Je herhaalt hier gewoon je vorige post en ik ben het nog steeds niet met je eens. Er wordt heel veel geld(door kufaar als je het zo moet noemen) naar ontwikkelingslanden gebracht. Er wordt weinig resultaat geboekt met dat geld. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat het anders moet. Maar geld gaat er wel heen. Alleen de manier hoe er in die landen met het geld wordt omgegaan..... Lamaar

Verder ben ik overtuigd, dat als wij moslims onze handen in elkaar slaan en geld geven voor scholing enzo (dus niet met eten beginnen, maar met manieren om eten te verdienen) de wereld er een stuk beter uit zou zien. 
 
Salaam happylady
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 16:47
ok ok, j ehebt geen gelijk het zijn er niet exact 3miljoen, ik heb het nagekeken en sterfte door medische tekorten zit hier ook bij inbegrepen. Door ondervoeding sterven er "maar"een half miljoen per dag. In totaal leven er dagelijks meer dan een miljard mensen in echte bedreigende armoede..De wereld uitsterven? Vergeet niet dat er ook weer tig miljoen geboren worden per dag.
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dagelijks 3 miljoen doodgaan van de honger?  Dan zou na 10 jaar de hele wereld eraan zijn.  Er sterven idd veel te veel personen aan, maar geen 10 miljoen pd hoor Gr Kim
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 16:58

 [/QUOTE]

Je herhaalt hier gewoon je vorige post en ik ben het nog steeds niet met je eens. Er wordt heel veel geld(door kufaar als je het zo moet noemen) naar ontwikkelingslanden gebracht. Er wordt weinig resultaat geboekt met dat geld. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat het anders moet. Maar geld gaat er wel heen. Alleen de manier hoe er in die landen met het geld wordt omgegaan..... Lamaar

Verder ben ik overtuigd, dat als wij moslims onze handen in elkaar slaan en geld geven voor scholing enzo (dus niet met eten beginnen, maar met manieren om eten te verdienen) de wereld er een stuk beter uit zou zien. 
 [/QUOTE]

Je kunt niet aan de ene kant goedkope bedrijven in een ontwikkelingsland zetten, kinderen goedkoop kleren laten farbriceren(lees de made in labels van H&M) en zo hun economische ontwikkelingen belemmeren en aan de andere kant , mensen 5 euro per maand laten storten voor ontwikkelingshulp. Ik ben  van mening dat de europese globalisering een tegenwerkende factor is bij het ontwikkkelen van 3de wereldlanden. Je zegt het zelf dan heeft geld voor eten geen zin meer, want het is dweilen met de kraan open...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 20:27
In eerste instantie geplaatst door kethiba

ok ok, j ehebt geen gelijk het zijn er niet exact 3miljoen, ik heb het nagekeken en sterfte door medische tekorten zit hier ook bij inbegrepen. Door ondervoeding sterven er "maar"een half miljoen per dag. In totaal leven er dagelijks meer dan een miljard mensen in echte bedreigende armoede..De wereld uitsterven? Vergeet niet dat er ook weer tig miljoen geboren worden per dag.
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dagelijks 3 miljoen doodgaan van de honger?  Dan zou na 10 jaar de hele wereld eraan zijn.  Er sterven idd veel te veel personen aan, maar geen 10 miljoen pd hoor Gr Kim

Nog steeds niet mee eens dus. Heb gisteren een niveautest medisch frans gehad, met oa een begrijpend-lezentest over net dit onderwerp, naar aanleiding van een actie in Parijs door ACF.  Het dodencijfer: 4 per seconde , maw +/- 21.000 pd.  Een beetje een ander getal dus of niet eens in de buurt van dat exacte getal.  maar hoe je t ook draait of keert, met 3 miljoen pd ,zou de wereld snel leeg zijn... Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 01:29

In eerste instantie geplaatst door kethiba

 
In eerste instantie geplaatst door happylady3113



Je herhaalt hier gewoon je vorige post en ik ben het nog steeds niet met je eens. Er wordt heel veel geld(door kufaar als je het zo moet noemen) naar ontwikkelingslanden gebracht. Er wordt weinig resultaat geboekt met dat geld. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat het anders moet. Maar geld gaat er wel heen. Alleen de manier hoe er in die landen met het geld wordt omgegaan..... Lamaar

Verder ben ik overtuigd, dat als wij moslims onze handen in elkaar slaan en geld geven voor scholing enzo (dus niet met eten beginnen, maar met manieren om eten te verdienen) de wereld er een stuk beter uit zou zien. 
 
Je kunt niet aan de ene kant goedkope bedrijven in een ontwikkelingsland zetten, kinderen goedkoop kleren laten farbriceren(lees de made in labels van H&M) en zo hun economische ontwikkelingen belemmeren en aan de andere kant , mensen 5 euro per maand laten storten voor ontwikkelingshulp. Ik ben  van mening dat de europese globalisering een tegenwerkende factor is bij het ontwikkkelen van 3de wereldlanden. Je zegt het zelf dan heeft geld voor eten geen zin meer, want het is dweilen met de kraan open...

Heb ik het over Hennes? GOED LEZEN!! Ik praat over onderwijs, staat hierboven, dus de ellende niet aanpakken bij het eten brengen, maar mensen leren hoe alles in elkaar zit, een vak leren etc. Eerst lezen voordat je iets heel anders inbrengt, please.

Verder nog een opmerking: Ik weet niet wat je doet met de opmaak van je posts, maar het is niet prettig om dat te quoten. Misschien iets om op te letten

Salaam happylady
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 06:08

Je snapt het niet geloof ik.. Je kunt god niet de schuld geven dat de mensen aan wie hij schenkt niks met hun voorrechten doen.Dus mijn punt was; dat GOd uitmaakt wie hij rijk maakt en dat je je als goed mens verantwoordelijk moet opstellen en goed moet doen met wat je krijgt.

Mooie Gods voorstelling heb jij, God maakt uit wie hij rijk maakt en daarna kijkt hij er niet meer na, en om de schuld bij het westen te kunnen leggen beweer je dan maar dat de almachtige barmhartige God de verantwoording voor het geld bij de ontvanger legt, om het verhaaltje kloppend te maken. Dat heb je toch maar weer mooi in elkaar geflenst Kethiba ha ha...
En waarom verdeelt God niet zelf de rijkdom, is ie daar niet bij machte voor, of onbreekt het hem aan barmhartigheid?


 

Kufaar ben j als je lekker gierig als goedbedeelde niet deelt en je niet verantwoordelijk voelt.

En een bedelaar ben je als je niet in je eigen levensonderhoud kan voorzien, en daarvoor geld gaat vragen bij derde.


 

Helaas komt het in europa voor. ALs iedereen ietsje meer verantwoordelijk op zou stellen naar derde wereld landern toe, dan zouden er niet dagelijks 3 miljoen doodgaan vd honger. EN dit terwijl dageslijks onaangeraakt voedsel wordt weggegooid door mensen uit europa waarmee je drie keer de wereld een week zou kunnen voeden!!!!!

Als die mensen in die derde wereldlanden eens wat minder kinderen (want daar ging het eigenlijk over) namen dan hoefden ze niet zoveel land te verdelen en monden te voeden.
Als er geen rijk westen zou zijn dan had de derde wereld helemaal geen steun van het westen, dus nog minder dan ze nu al hebben.
Maar het verbeteren van de wereld begint bij je zelf, aan de slag dus Kethiba....

En by the way, ik heb niks tegen ongelovige dus je hoeft j niet aangevallen te voelen.

Laat dat "Kufar from Hell" dan achterwege.

vr.gr Akbash

 

 

Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 14:34

Ik snapte wel wat jij bedoelde maar j emoet niet vergeten dat we het over mensen hebben die niet eens schoon drinkwater hebben en zeker geen rijk belegd broodje!Onderwijs is daar een onbereikbare luxe, onbetaalbaar!Je moet prioriteiten stellen en ik denk dat onderwijs zzeker een duurzame investering kan zijn waar je veel problemen oplange termijn mee kuntoplossen, maar ik denk niet het reeel is. Er sterven mensen van honger en gebrek aan medische hulp en jij wilt schoolboeken voor ze kopen?

Wat ik met de H&M aangaf is dat je ook veel kunt bereiken door dingen anders te doen ipv alleen maar meer geld doneren, dus goedkope kinderarbeidfabrieken die daar de economie onderdrukken, weg ermee(makkelijker gezegd dan gedaan, wij willen hier ook alles goedkoop en mooi hebben...)En wat heb ik verkeerd gelezen volgens jou?Ik gaf aan dat fout doen aan ene kant het goede weer opheft.

Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe met quoten, maar het ziet er idd niet helemaal uit zoals het moet

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Je kunt niet aan de ene kant goedkope bedrijven in een ontwikkelingsland zetten, kinderen goedkoop kleren laten farbriceren(lees de made in labels van H&M) en zo hun economische ontwikkelingen belemmeren en aan de andere kant , mensen 5 euro per maand laten storten voor ontwikkelingshulp. Ik ben  van mening dat de europese globalisering een tegenwerkende factor is bij het ontwikkkelen van 3de wereldlanden. Je zegt het zelf dan heeft geld voor eten geen zin meer, want het is dweilen met de kraan open...[/QUOTE]
Heb ik het over Hennes? GOED LEZEN!! Ik praat over onderwijs, staat hierboven, dus de ellende niet aanpakken bij het eten brengen, maar mensen leren hoe alles in elkaar zit, een vak leren etc. Eerst lezen voordat je iets heel anders inbrengt, please.

Verder nog een opmerking: Ik weet niet wat je doet met de opmaak van je posts, maar het is niet prettig om dat te quoten. Misschien iets om op te letten

[/QUOTE]
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 16:05

?Ik leg de schuld van Alle  ellende  niet bij het westen!maar kom op, je moet er toch wel mee eens zijn dat zoals het nu gaat absoluuut niet eerlijk is..De een produceert meer dan genoeg is en verspilt, terwijl de ander gewoon sterft van de honger. ik zeg niet dat ik 1,2,3 een oplossing hebt maar het besef alleen al is al zeer belangrijk.

En de voorstelling die ik dan heb van god in het hele gebeuren: als je zegt dat je moslim bent dan moet je er ook naar handelen en je medemens in nood hulp bieden. En er ontbreekt god helemaaal niet aan barmhartigheid, maar jou beredenering is net zo iets als zeggen: waarom moeten we eten, had god niet kunnen zorgen dat we het zonder elke dag te eten kunnen redden?waarom hebben mensen ruzie, god kan er toch voor zorgen dat er overal vrede heerst?Tja, in dat geval zou de mens niets meer dan een marionette zijn, nee gos heeft mensen die meegegeven waar ze zelf verantwoordelijkheden mee kunnen opbrengen en zelf kunnen handelen, dat is wat het leven moeite waard maakt volgens mij.Als je hier niet mee eens bent, tja dan kunnen we disscusieren tot ramadan en schapenfeest op een dag vallen maar dat schoet niet op..

 

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Mooie Gods voorstelling heb jij, God maakt uit wie hij rijk maakt en daarna kijkt hij er niet meer na, en om de schuld bij het westen te kunnen leggen beweer je dan maar dat de almachtige barmhartige God de verantwoording voor het geld bij de ontvanger legt, om het verhaaltje kloppend te maken. Dat heb je toch maar weer mooi in elkaar geflenst Kethiba ha ha...
En waarom verdeelt God niet zelf de rijkdom, is ie daar niet bij machte voor, of onbreekt het hem aan barmhartigheid?


 

.

En een bedelaar ben je als je niet in je eigen levensonderhoud kan voorzien, en daarvoor geld gaat vragen bij derde.

??Wat voor doel had die opmerking, heeft m namelijk totsssl gemist bij mij..
 

Als die mensen in die derde wereldlanden eens wat minder kinderen (want daar ging het eigenlijk over) namen dan hoefden ze niet zoveel land te verdelen en monden te voeden.
Als er geen rijk westen zou zijn dan had de derde wereld helemaal geen steun van het westen, dus nog minder dan ze nu al hebben.
Maar het verbeteren van de wereld begint bij je zelf, aan de slag dus Kethiba....

Minder kinderen lijkt bij ons hier een goed oplossing; beredeneerd vanuit onze verre stoel. Een gezin wat een stukje grond heeft en een geit ofzo, dat neemt juist zoveel mogelijk kinderen zodat deze kunnen gaan werken(kinderen worden eerder aangenomen) en kunnen zo een steentje bijdragen in het 'huishoudinkomen'. Het voeden van een kindermondje is minder nadeel dan dat voordeel dat een kind een euro in de maand oplevert door in een mijn te werken. Dit ia ook een probleem dat veel voorkomt in arabische landen:veel jongens:veel kans op meer geld:want alle kleine beetjes helpen mee. Verder nadenken, het grote plaatje, dat het op lange termijn verbetering tegenwerkt, tja, als je honger hebt denk j daar niet aan. Ander praktische probleem, hoe wou j dat gaan reguleren?De pil gratis gaan verstrekken?Geen sex?

Laat dat "Kufar from Hell" dan achterwege.

vr.gr Akbash

Mensen waar ik op doelde waren niet zomaar ongelovige, maar kwaaddoeners die voor veel ellende zorgen. De machthebbers in de wereld, helaas.

groetjes amal

Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 16:11

Salaam broeders

Sorry dat mede dankzij mij de inhoud vd topic een totaal andere wendig heeft gekregen. Maar ook wel een interessante discussie,

Ma3a Salaam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2004 om 10:35
Blijf bij het onderwerp en open anders gewoon een nieuw topic!!!!
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 18:40

 

Salam Alaykoum,

Ik wilde net posten wat Imaan daar zei, we moeten wel on topic blijven he

Een tweede vrouw? Geen haar op mijn hoofd....het is soms al moeilijk genoeg om met een vrouw een relatie te hebben

Nu eventjes serieus van mijn kant: een tweede vrouw maakt je eerste vrouw alleen maar onzeker, dat is wat mijn zusters zeggen en daar geef ik ze 100% gelijk in, voor mij is een vrouw meer dan alleen een lustobject, ze is naast je vrouw (met wie je het huwelijk "consumeert" zoals dat zo mooi gezegd werd door Raafia in een ander topic) ook je maatje en je klankbord, behandel haar dus met alle respect, dat is wat jouw vrouw verdient: dat zullen mijn broeders toch wel me mij eens zijn?

Wassalam,

Michel

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 06:14

Salam Aleikum,

Wallahi ook de zusters zijn het er met je eens!!!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:48

Assalaam alaykoum Noor Al Islaam,

Niet zweren bij Allah swt dat alle zusters ermee eens zijn. Ik geloof in polygamie, zoals ik in Allah Ta'ala geloof!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 11:07

Salaam,

Misschien een stomme vraag; maar weet iemand waarom polygamie voor een vrouw nooit toegestaan is?

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 11:42
Er zijn verschillende argumenten voor. Het is niet duidelijk van wie een eventueel kind is. Dat is geloof ik de voornaamste.
Salaam happylady
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 15:42

Alaykoum wa Salaam,

Lieve zuster, vragen is MashaAllah en het behoort tot een van de oprechte eigenschappen, maar sommige zaken hoef je niet verder op in te gaan.

Hoor en gehoorzaam....weet jij het beter dan Allah Ta'ala? Allah's wijsheden zitten erin, ook al ben je daar niet van op de hoogte?

Speculaties zijn niet correct. Ik weet niet wat de reden is dat een vrouw niet met meerdere mannen mag trouwen en persoonlijk hoef ik dat ook niet te weten, omdat ik het niet van belang vind, om mijn Dien beter te kunnen praktiseren. Ga jij beter praktiseren, als je er een antwoord erop krijgt??

Wij, Moslims, moeten eens gewoon GEHOOR geven aan Allah Ta'ala, zonder dat we altijd in discussie gaan etc, zoals de Kufar. Kan je je er niet in vinden, zoek een ander geloof. Allah swt is rechtvaardig en Hij weet waarom Hij zaken zo heeft uitgestippeld en daar vertrouw ik op.

Als men daadwerkelijk op Allah swt vertrouwt, zou men niet altijd van die vragen blijven stellen!

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islamaziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:51

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Gezien de topic over een 2e vrouw, wil ik van de broeders weten, hoe zij hiernaar kijken.

 

Neeh voor mij  1 vrouw genoeg anders krijg ik veel gezeur van die vrouwen( lol )ik kan het ook niet met een tweede vrouw trouwen daar doe ik mezelf en mijn echtgenote gewoon veel pijn mee.

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:59

Is het dan waar wat de 'vooroordelen"  zijn over de islaam

mag ik als man met meerdere vrouwen en ook met minderjarige vrouwen (toch niet te jong he' ) , ook met z'n alle allemaal tegelijk, wauw

kan ik dan gewoon en tich aantal vrouwen importeren en plezier hebben, dan hoef ik dus geen martelaar te worden tbv die twintig vrouwen ? wauw

het is toch een beetje een mannen-godsdienst, en ik ben een man, maar nog geen moslim................

gr

Boedha     

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 16:07

Wat oegt Imaan zegt is waar

En ik vind het heel mooi gezegd van aghy michel en ISlamaziz,

Toch zou ik me niet gekwetst voelen moest mijn man een tweede vrouw nemen, als hij mij dan niet vergeet... Want in de Islam mag een man wel tot 4 vrouwen nemen, maar dat wil niet zeggen dat het zomaar mag, er zijn grenzen!

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 15:43

Hoi Boedha,

Ik raad je aan om te gaan geloven in Allah Ta'ala, je plichten naar de Schepper kunt vervullen alvorens je een 2e vrouw neemt. Trouwen met meerdere vrouwen is alleen aan de mannen toegestaan die daadwerkelijk hun vrouwen rechtvaardig kunnen behandelen. Weet je al van tevoren dat je dat niet kunt, begin er niet aan, want je moet je verantwoorden op de Dag des Oordeels.

Je sarcastische opmerkingen zullen ooit tegen je gebruikt worden, denk na....

Groetjes Imaan.

P.S Ik zou niet in de schoenen van de mannen willen staan, gezien de verantwoordelijkheden die ze moeten dragen....(vrouw onderhouden, onderwijzen, etc...etc...).

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:12

Sallaam Oe3laikoem broeders en zusters,

Het is zeer zeker geen makkelijke taak voor de man om een 2e vrouw te nemen. Hiervoor moet zeer zeker de lusten niet op de 1e plek komen maar andere redenen zoals de Oemah versterken en b.v. een vrouw dat niemand heeft(weduwe of een wees), om op terug te vallen, die onder jouw hoede te nemen enz. De man moet hier emotioneel sterk voor zijn aangezien de vrouw op emotioneel vlak soms veel aandacht nodig heeft, hij moet haar kunnen onderhouden(natuurlijk in zoverre hij dat aankan wat financien betreft, maar haar wel in de basis behoeften voorziet). En wat het belangerijkste is voordat je uberhaupt een 2e vrouw neemt moet je een stevige basis hebben in je geloof om beide vrouwen en je kinderen naar het goede te leiden en hun niet op de verkeerde weg brengt doordat jijzelf niet het goede voorbeeld bent voor je gezin.

Dus een goede raad voor mijn broeders is denk niet dat het makelijk is want wat ook onze zuster "Imaan"zegt een ieder moet rekenschap afleggen voor zijn daden en dat geldt dus ook in dit geval.

InchAllah zullen de broeders voor zij deze beslissing nemen goed naar zichzelf(nafs) kijken of zij dat werkelijk allemaal waar kunnen maken en als zij er klaar voor zijn dat Allah Subhanah Wa Ta3ala hun daar in zal leiden.

Jullie broeder in Islam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.