Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenERROR DARWIN:d

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 8>
Schrijver
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ERROR DARWIN:d
    Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:19

In eerste instantie geplaatst door Boraq

ik kan u bewijzen dat Allah bestaat, lees de Koran , dat is het boek der boeken

Sorry. Ik had moeten vragen om een wetenschappelijk OF filosofisch verantwoord bewijs. Alleen wetenschappelijk wordt erg moeilijk daar empirie en God vooralsnog niet bekend zijn samengegaan.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door IHAEM


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.


euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.


Bewijs, feit, argumentatie?



jep , der zijn bewijzen van , het was een (meerdere) wetenschappelijk proef. Alsof je dat niet kent , leugens ontkennen is een daad van Sjeytaan, die zijn opvolgers zal meenemen in het Vuur
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:09
ik kan u bewijzen dat Allah bestaat, lees de Koran , dat is het boek der boeken
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:52

In eerste instantie geplaatst door Boraq


En waarom zou er in Godsnaam zo een atmosfeer toevallig ontstaan ? Nee, niet omdat de natuur aan ons denkt, ook niet omdat de mensen het wilden , maar omdat Allah swt het zo wilde , opdat wij kunnen leven, zoals vermeld staat in de koran .

maar dit zijn tekens voor een volk van begrip

Waarom moet die ontstaan volgens een bepaald principe? Het ontstaan van deze atmosfeer is onderdeel van de mogelijkheid tot ontwikkelen van leven op deze planeet. Wanneer Allah het zo wilde, mag je eerst bewijzen dat Allah bestaat en dat hij het vervolgens zo wilde.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.



euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.

Bewijs, feit, argumentatie?

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:27
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.



euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nu ja, zelfs dan vind ik het nog steeds niet slim.� Hij kon vast als almachtig iemand wel een oplossing bedenken zonder z'n eigen boek in het ongelijk te stellen, bv ze gewoon met 1 abracadabra laten verdwijnen, zonder tussenkomst van een meteoriet.


Gr Kim



u voorvaderen zeiden dat ook, maar de eerste en laatste keer dat ze tekens kregen van Allah(buiten de profeten en andere wonders), waren ze dood ... ze verloochenden Zijn tekens . Hij heeft ons de Koran gestuurd, opdat we niet tot de dwalende zouden behoren .
Voor moslims is de wereld een test , voor ongelovigen een plaats waar je leeft voor je kinderen en voor een carriere om je voor de volgende generaties "onsterfelijk" te maken . Deze periode duurt slechts 70-80 jaar .
Daarna begint het echte leven . Blijde tijdingen voor de Godvrezenden , slechte tijden voor de dwalers .

Natuurlijk voor een volk van begrip en Allah swt leidt wie Hij wil
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Boraq

aja, en de beschermende atmosfeer is spontaan ontstaan een volk dat begrijpt weet wel beter natuurlijk


Er vallen anders toch zo nu en dan nog s meteorieten doorheen hoor� Geen probleem ivm natuurkundige wetten, wel als je gelooft dat Allah (als zijnde almachtig) het beschermend dak volmaakt gemaakt heeft. Gr Kim



jij kan niet ontkennen dat meteorieten verbrokkeld worden door de atmosfeer.
Ultraviolet worden door de atmosfeer tot minder schadelijk gemaakt .
En oja, jij kan niet verklaren waarom er een atmosfeer toevallig op een plaats, zoals DE AARDE , plaatsvind zeker ?
ik zal het u zeggen , als er geen atmosfeer was zou jij nu stervende zijn

De atmosfeer is van levensbelang voor het leven op aarde. Zonder atmosfeer is er geen leven op aarde mogelijk. Ze levert zuurstof die nodig is om te kunnen ademen, beschermt ons tegen meteoriet inslagen en ultraviolette straling van de zon. De atmosfeer houdt zoveel warmte vast dat er op aarde een leefbare temperatuur heerst. Het weer dat ontstaat door luchtstromingen in de troposfeer zorgt ervoor dat er een constante circulatie is van water naar waterdamp naar regen naar water. Deze kringloop zorgt samen met temperatuurverschillen en luchtcirculatie (wind) voor erosie van het aardoppervlak waardoor het uiterlijk van de aarde in de loop van de jaren verandert.http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl .htm


En waarom zou er in Godsnaam zo een atmosfeer toevallig ontstaan ? Nee, niet omdat de natuur aan ons denkt, ook niet omdat de mensen het wilden , maar omdat Allah swt het zo wilde , opdat wij kunnen leven, zoals vermeld staat in de koran .

maar dit zijn tekens voor een volk van begrip
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,

Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?
Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?

Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:46

Tja, hier kan ik niet veel op terugzeggen, behalve dat je zo elke discussie kan draaien om schijnbaar je gelijk te halen.  Allah heeft het volmaakt gemaakt, maar nu en dan zet ie het raam open (bij wijze van spreken) als ie daar zin in heeft.  Nu ja, zelfs dan vind ik het nog steeds niet slim.  Hij kon vast als almachtig iemand wel een oplossing bedenken zonder z'n eigen boek in het ongelijk te stellen, bv ze gewoon met 1 abracadabra laten verdwijnen, zonder tussenkomst van een meteoriet.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:39
Salaam

Niets in deze schepping is aan toeval overgelaten. Immers, wie weet dat Allah wel de doel had om een meteoriet in te laten slaan (en de dino's uit te roeien). Bovendien kan leven zich ontwikkelen onder deze atmosfeer, dus het is gewoon volmaakt. En anders ga je maar bij Allah klagen (niet in deze discussie gooien dus).

En Alleen Allah Weet Het Beste (en geen enkel mens!)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 08:25

In eerste instantie geplaatst door Boraq

aja, en de beschermende atmosfeer is spontaan ontstaan

een volk dat begrijpt weet wel beter natuurlijk

Er vallen anders toch zo nu en dan nog s meteorieten doorheen hoor  Geen probleem ivm natuurkundige wetten, wel als je gelooft dat Allah (als zijnde almachtig) het beschermend dak volmaakt gemaakt heeft. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 08:18
aja, en de beschermende atmosfeer is spontaan ontstaan

een volk dat begrijpt weet wel beter natuurlijk
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 07:41
Salaam Beste IHAEM,

Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?
Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?

En Allah(=God) Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 05:24

In eerste instantie geplaatst door Anne

Wat is voor jou een uit de lucht gegrepen stelling? Bedoel je daar bijvoorbeeld dit mee, want dan snap ik je!


Ik bedoel als iemand zomaar iets roept zonder argumenten. Laat hem dan maar met zijn stelling, het heeft niet zoveel zin om er helemaal op in te gaan. Wat bedoelde jij dan met 'dit'?

Ik doelde daarmee op een losse bewering, maar ik snap je punt!


Waarom kijken we alleen naar anorganische stoffen? Dit heeft overigens niets met de evolutieleer te maken, maar met abiogenese. Wanneer er ook organische stoffen aanwezig waren dan kunnen andere moleculen worden gevormd.


Ok maar het is toch zo dat de evolutietheorie aanleiding geeft tot een theorie die zegt dat het eerste leven uit levenloos materiaal ontstaan is? Ik denk dat Abdukadir het daarom noemde en niet omdat dat ook bij de evolutietheorie hoort.

Het eerste organisme kan mijns inziens ook geschapen zijn hoor. Dit is echter een onwetenschappelijke houding en die hang ik dan ook niet aan. We gaan het om die reden dus in de ontstaanssfeer zoeken.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 05:08
Wat is voor jou een uit de lucht gegrepen stelling? Bedoel je daar bijvoorbeeld dit mee, want dan snap ik je!


Ik bedoel als iemand zomaar iets roept zonder argumenten. Laat hem dan maar met zijn stelling, het heeft niet zoveel zin om er helemaal op in te gaan. Wat bedoelde jij dan met 'dit'?

Waarom kijken we alleen naar anorganische stoffen? Dit heeft overigens niets met de evolutieleer te maken, maar met abiogenese. Wanneer er ook organische stoffen aanwezig waren dan kunnen andere moleculen worden gevormd.


Ok maar het is toch zo dat de evolutietheorie aanleiding geeft tot een theorie die zegt dat het eerste leven uit levenloos materiaal ontstaan is? Ik denk dat Abdukadir het daarom noemde en niet omdat dat ook bij de evolutietheorie hoort.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 04:21

In eerste instantie geplaatst door Anne

het is trouwens ook een radioactiviteit-vervalmethode Anne


Oh ja natuurlijk. Nouhouw dat weet ik heus wel hoor. Ik denk bij radioactieve elementen eerder aan zware s***, dus vandaar.
Maar bij de C-14 methode gaat men van een verhouding C-14/C-16 uit die in de atmosfeer zat toen dat beetje C ingesloten werd. Verschilt dat niet met andere radioactiviteit-verval-datering methodes?

Elke dateringsmethode verschilt in principe. Echter, deze methoden zijn bijzonder vaak getoetst in het lab en komen tot hetzelfde resultaat. Natuurlijk zijn er problemen met deze vorm van inductie, maar we kunnen het niet beter krijgen.



Ik stel voor dat we niet meer reageren op uit de lucht gegrepen stellingen.

Wat is voor jou een uit de lucht gegrepen stelling? Bedoel je daar bijvoorbeeld dit mee, want dan snap ik je!


Ik denk dat Abdulkadir bedoelt dat volgens de evolutietheorie alles vroeger steeds simpeler was totdat het zo simpel was dat het uit anorganische stoffen zou kunnen ontstaan. Men neemt aan dat dit gebeurd is. Welke andere theorie over het ontstaan van leven kan je anders afleiden uit de evolutietheorie?

Waarom kijken we alleen naar anorganische stoffen? Dit heeft overigens niets met de evolutieleer te maken, maar met abiogenese. Wanneer er ook organische stoffen aanwezig waren dan kunnen andere moleculen worden gevormd.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 00:27
het is trouwens ook een radioactiviteit-vervalmethode Anne


Oh ja natuurlijk. Nouhouw dat weet ik heus wel hoor. Ik denk bij radioactieve elementen eerder aan zware s***, dus vandaar.
Maar bij de C-14 methode gaat men van een verhouding C-14/C-16 uit die in de atmosfeer zat toen dat beetje C ingesloten werd. Verschilt dat niet met andere radioactiviteit-verval-datering methodes?

Ik stel voor dat we niet meer reageren op uit de lucht gegrepen stellingen.

Ik denk dat Abdulkadir bedoelt dat volgens de evolutietheorie alles vroeger steeds simpeler was totdat het zo simpel was dat het uit anorganische stoffen zou kunnen ontstaan. Men neemt aan dat dit gebeurd is. Welke andere theorie over het ontstaan van leven kan je anders afleiden uit de evolutietheorie?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Evolutie wordt niet verklaard met het ontstaan van organismen, het onstaan van organismen wordt echter wel verklaard door evolutie.  Gr Kim

De evolutietheorie verklaart enkel hoe soorten uit soorten ontstaan. Het ontstaan van organismen wordt niet zozeer verklaard als in ontstaan van het organisme, maar als in ontstaan van soort.

Dat bedoelde ik, maar was beetje onduidelijk, vrees ik

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:49

In eerste instantie geplaatst door Boraq

IHAEM's woorden spreken elkaar tegen ....

Boraq heeft een groene neus.*

 

 

 

* Eenieder die iets van discussieren afweet, snapt dat ik niet echt serieus denk dat Boraq een groene neus heeft. Ik wil hem laten zien dat wanneer je iets claimt je dit moet onderbouwen, omdat het anders niet serieus genomen kan worden. Hierom neem ik dit bovenstaande dus niet serieus. Geef argumenten, want anders is de discussie verloren.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:43

In eerste instantie geplaatst door Anne



Dat spreken bepaalde fossielen tegen.


Hoe kan dat? Ik bedoel, hoe laat een fossiel zien hoe oud de aarde was op het tijdstip dat het fossiel ontstaan is?

Datering geeft ons een indicatie van de tijd waarin een organisme geleefd heeft.

[quote]
[quote]Ik geloof dat er een fossiel gevonden is van een eencellige dat gedateerd is op 3.6 miljard jaar terug, maar de referentie kan ik zo snel niet vinden.



Dat is gebaseerd op de C-14 methode? Of op een radioactiveit-verval-methode?

C-14 is een vervalmethode volgens mij om te dateren. Het is echter niet op C-14 gebaseerd, maar op een andere. De halfwaardetijd van C-14 is veel te kort om te gebruiken om erg oude fossielen te dateren.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:41

In eerste instantie geplaatst door Boraq

laat ze maar geloven dat ze apen waren

Waarom blijven mensen die overduidelijk niets van de evolutieleer weten toch altijd maar terugkomen met beweringen die niet eens op de evolutieleer toepasbaar zijn.

Mensen en apen hebben volgens de theorie een gemeenschappelijke voorouder. De theorie van gemeenschappelijk vooroudersschap wordt bijzonder goed onderbouwd binnen de leer, dus je zou veel uit de kast moeten halen wanneer je dat zou willen weerleggen.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:39

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Anorganische stoffen evolueren niet tot een organisme.

Dat doet helemaal niet terzake. We spreken hier over de evolutietheorie.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:38

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Evolutie wordt niet verklaard met het ontstaan van organismen, het onstaan van organismen wordt echter wel verklaard door evolutie.  Gr Kim

De evolutietheorie verklaart enkel hoe soorten uit soorten ontstaan. Het ontstaan van organismen wordt niet zozeer verklaard als in ontstaan van het organisme, maar als in ontstaan van soort.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:37

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Nou, die evolutiehypothese geeft andere geen verklaring van de biogenese. Ok, het is evolutie, maar kan het verklaart worden met het onstaan van organismen? Ik zelf denk van niet.

Dat HOEFT toch ook niet. Wie heeft je vertelt dat dat moet, want die mag zijn kennis nodig bijspijkeren.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 14:55
Ik weet niet zo erg veel over dateringsmethoden, maar wel dat de C14-methode enkel conclusief is tot ongeveer 10.000 jaar geleden, wegens de schommelingen in het atmosferische C14-gehalte (het is trouwens ook een radioactiviteit-vervalmethode Anne).  Voor oudere dateringen gebruiken ze andere radioactieve stoffen, maar ik moet eerst een keer opzoeken welke dat zijn (ik dacht oa uranium, maar niet zeker ervan).
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 14:52

In eerste instantie geplaatst door Boraq

laat ze maar geloven dat ze apen waren

Blijf jij dan maar geloven dat wij dat denken

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 14:12
IHAEM's woorden spreken elkaar tegen ....
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 13:42
Ja... ik heb ook zoiets gelezen. Ik hoop dat IHAEM mij later wat meer informatie over de methode kan geven.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 13:39
Jammer maar er is niet altijd evenveel C-14 in de atmosfeer geweest dus die methode is niet precies genoeg.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 8>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.