Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenERROR DARWIN:d

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 34567 8>
Schrijver
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ERROR DARWIN:d
    Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:09

Beste Ihaem,

Jouw vijandigheid jegens geloof is mij duidelijk, daarom zie jij je eigen dwaasheid niet in. Jij wilt niet dat er een God bestaat dat is duidelijk.

Heb jij zelf dat boek van Darwin wel eens goed gelezen. Diffuculties on theory?

 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:13
In eerste instantie geplaatst door Bilal

Beste Ihaem,

Jouw vijandigheid jegens geloof is mij duidelijk, daarom zie jij je eigen dwaasheid niet in. Jij wilt niet dat er een God bestaat dat is duidelijk.

Heb jij zelf dat boek van Darwin wel eens goed gelezen. Diffuculties on theory?

 

Ik heb geen vijandigheid jegens geloof. Om die reden kan ik mijn eigen dwaasheid volgens jou redenering wel inzien, dus ik gedraag mij niet dwaas. Ik heb niet gesproken over willen of kunnen. Het gaat er enkel om wat aannemelijk is en gemaakt kan worden middels allerlei methoden.

Ja ik heb dat boek gelezen. Geen problemen mee. Het boek was erg saai om door te komen, maar voor het snelle begrip leer ik wel andere evolutionair educatieve boeken. Dit is ook 'maar' geschreven door een man die een tijd terug leefde en om die reden veel minder heeft kunnen weten over zijn eigen theorie. 

Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:19

Ja ik heb dat boek gelezen. Geen problemen mee. Het boek was erg saai om door te komen, maar voor het snelle begrip leer ik wel andere evolutionair educatieve boeken. Dit is ook 'maar' geschreven door een man die een tijd terug leefde en om die reden veel minder heeft kunnen weten over zijn eigen theorie. 

En dit boek wilde je mij aan raden? Iheam als jij zo zeker bent durf je dan nu een vloek over jezelf uit te spreken dat als jij geen gelijk hebt dat je dan een vervelend leven zult krijgen? Vat dit natuurlijk niet verkeerd op. Moge Allah mij vergeven als ik een fout heb gemaakt.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door Bilal

En dit boek wilde je mij aan raden? Iheam als jij zo zeker bent durf je dan nu een vloek over jezelf uit te spreken dat als jij geen gelijk hebt dat je dan een vervelend leven zult krijgen? Vat dit natuurlijk niet verkeerd op. Moge Allah mij vergeven als ik een fout heb gemaakt.

Dat boek wil ik je aanraden, omdat het voor de geschiedenis van de evolutieleer een uiterst belangrijk boek is. Er zijn meerdere boeken voor die tijd en uit die tijd, maar ik denk dat dit wel de belangrijkste is.

Ik heb gelijk binnen de grenzen van de wetenschap die handelt over waarheid, waarschijnlijkheid en geloofwaardigheid. Ik volg enkel de huidige inzichten die wetenschapsfilosofisch een beetje te rijmen zijn. Dat ik de absolute waarheid bezit kan ik niet weten, maar dat lijkt mij niet.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:32

uhmmm, mag ik ook mijn mening geven, ik zie evolutietheorie als een geloof, je gelooft erin, en dat is voor die persoon de volstrekte waarheid, zonder bewijzen, noch sterke argumenten, tja.., ik kan hier zoveel anti-evulotiethoerie sites plaatsten (degeneratie bv), en wees eerlijk, er zijn zoveel meningen over de evulotie, bijna elke wetenschapper heeft een eigen kijk op de evulotie, en ook nog is het bijna elke jaar veranderlijk, en worden elke keer fouten gevonden, waarna er een pleister op de wond wordt gelegd.  

en toeval? tja.. het is ook toevalig dat ik dit tekst hier typ....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 12:39
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik zie evolutietheorie als een geloof, je gelooft erin, en dat is voor die persoon de volstrekte waarheid, zonder bewijzen, noch sterke argumenten,

Wij gaan uit van het paradigma, maar niet zonder bewijzen of sterke argumenten.  Er zijn zeer zeker goede bewijzen of argumenten en die ondersteunen het paradigma.

 tja.., ik kan hier zoveel anti-evulotiethoerie sites plaatsten (degeneratie bv)

Ik heb eerder in deze thread al veel argumenten van degeneratie stuk voor stuk weerlegd met feiten binnen de wetenschap. De hele site hoef je niet te plaatsen, want sites gooien kan ik ook.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 13:46
Deze vond ik wel schattig, omdat de discussie hier steeds een beetje op vastloopt...

a
b
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 13:49

In eerste instantie geplaatst door Anne

Deze vond ik wel schattig, omdat de discussie hier steeds een beetje op vastloopt...

a
b

Wetenschap sluit geloof ook niet uit in de zin van dat het niet zou bestaan. We hebben het gewoonweg niet (meer) nodig om dingen te verklaren. Dat is de essentie van wetenschap en het streven naar kennis. Het verklaren van fenomenen.

Het tweede plaatje kon ik niet zien.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 13:51

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Ik moet zeggen dat jij, IHAEM, wel snel mensen beoordeelt. Immers, in een discussie hoort men alleen gedachtes te wisselen, niet gelijk te krijgen (want dat is een debat). IHAEM, beoordeelt mensen niet als jij niet door mensen beoordeelt wilt worden. Ik wil jou hierbij niet beoordelen, slechts een opmerking geven. Dus, wees zelf zo constructief. Mensen verschillen nu van meningen, nou, hun argumenten zal men niet zo snel instaat zijn te begrjipen. Geef alles gewoon wat tijd.


Eummmh, je kan vast raden wat ik hierop ga zeggen, dit is nl zo'n 'de pot zegt van de ketel dat ie zwartziet'-geval.  Als je weet dat het irritant is als iemand zonder fundament beoordeelt wordt, waarom deed je dat dan de hele tijd bij mij?  Nu ja, retorische vraag, k verwacht er geen antwoord op, maar is misschien een goed nadenkertje.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir


Ok, jij gelooft niet in een Schepping (want 'het is niet bewezen'), maar in toeval.
Best, maar verklaart de evolutietheorie waarom er twee geslachten zijn onstaan? Klinkt dat logisch? Immers, 'simpele' organismen kunnen zichzelf dupliceren! Waarom zou er dan nog een tweede geslacht nodig zijn?
Efficientie zeg jij dan. Ok, best. Maar waarom is er dan geen derde geslacht onstaan? Of zelfs meer?

Je vragen zijn geenszins relevant, maar ik wil best een antwoord op die vragen geven. Laat ik voor het verschil in geslacht de mens als voorbeeld nemen, maar ga er dan niet vanuit dat enkel de mens een splitsing in geslacht heeft ondergaan, maar dat meerdere soorten dit analoog hebben ondergaan. De verschillen in gen-expressie die door fouten ontstaan zijn in een vroeg organisme hebben kunnen leiden naar organismen die andere kenmerken vertonen. Kenmerken die wij nu geslachtskenmerken noemen. Bij de mens is in de embryologie bijvoorbeeld veel bekend over de vorming van de geslachtsdelen in een vroeg stadium. Deze cellen die dus zelfreplicerend waren, blijven zelfreplicerend, maar vertonen nu ook kenmerken van verschillend geslacht. Na vele aseksuele delingen zijn er aanpassingen geweest die er voor hebben gezorgd dat de organismen gemeenschap konden hebben. Door de uitwisseling kwam er meer variatie en is de kans op overleven groter. Dit is zo een theorie die ik bedenk, want ik weet niet voor alle verschillen in eigenschappen de huidige theorie.

'Lagere' organismen (ik dnek hierbij aan bacterien etc) hebben een slecht DNA-kopieersysteem, waardoor er veel meer mutaties mogelijk zijn, en evolutie zodoende kan plaatsvinden.  Bij een hoger organisme zijn de kopieerenzymen echter veel beter ontwikkeld, dus minder mutaties, waardoor geslachtelijke voortplanting nodig is om voor de nodige variatie te zorgen. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 13:57

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Wij gaan uit van het paradigma, maar niet zonder bewijzen of sterke argumenten.  Er zijn zeer zeker goede bewijzen of argumenten en die ondersteunen het paradigma.

het probleem is dat wat jij sterk argument noemt, de ander noemt het zwak, en de ander kan meer kennis hebben dan jou, want er zijn ook wetenschappers die tegen de evulotiethoerie zijn, of tegen sommige punten ervan, er zijn zoveel vragen die onbeantwoord zijn, dus juig niet te vroeg, wat je nu als waarheid ziet zal je over tien jaar als valsheid zien, een vraag die nog steeds niet beantwoord is, waar is de half-aap half-mens ? of was het iets van abrakadabra, en een aap wordt mens...!!! en ook de meeste fossielen spreken de evulotie tegen.

er gaan zelfs verhalen dat Darwin niet in de evulotie geloofde voor z'n dood, en dat hij in de evulotie geloofde voordat hij op de ontdekkingsreis ging, de darwinisten zullen dit leugens noemen, maar wat te denken van die vervalste fossielen die naar voren zijn gebracht....  

Vele fossiele schedels die als bewijs zijn aangedragen voor de evolutie van de mens, bleken steeds weer bedrog te zijn:

Neandertal Man aangedragen als bewijs in 1856. Het werd verworpen in 1960. Piltdown Man aangedragen als bewijs in 1912. Het werd verworpen in 1949. Hesperopithecus aangedragen als bewijs in 1922. Het werd verworpen in 1927. Zinjantropus aangedragen als bewijs in 1959. Het werd verworpen in 1960. Ramapithecus aangedragen als bewijs in 1964. Het werd verworpen in 1979.

Ik heb eerder in deze thread al veel argumenten van degeneratie stuk voor stuk weerlegd met feiten binnen de wetenschap. De hele site hoef je niet te plaatsen, want sites gooien kan ik ook.

die weerleggingen van jouw kunnen zo weer weerlegd worden door desbetreffende sites, en na een tijdje kom je erachter dat je in een cirkeltje ronddwaalt.   

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

het probleem is dat wat jij sterk argument noemt, de ander noemt het zwak, en de ander kan meer kennis hebben dan jou, want er zijn ook wetenschappers die tegen de evulotiethoerie zijn, of tegen sommige punten ervan, er zijn zoveel vragen die onbeantwoord zijn, dus juig niet te vroeg, wat je nu als waarheid ziet zal je over tien jaar als valsheid zien, een vraag die nog steeds niet beantwoord is, waar is de half-aap half-mens ? of was het iets van abrakadabra, en een aap wordt mens...!!! en ook de meeste fossielen spreken de evulotie tegen.

Er zijn nog steeds geen argumenten die de argumenten voor de evolutietheorie ontkrachten aangedragen. Wel zijn er argumenten die stellen dat de evolutietheorie niet kan, maar vele, zo niet alle, zijn ontkracht. Verder is het vragen naar onzekerheden niet relevant voor de onjuistheid. We kunnen de theorie door die onbekende vlakken niet als waar beschouwen, maar het blijft nog wel waarschijnlijk. Het is overigens nooit zo geweest dat een aap een mens wordt dus ik zou de vraag herformuleren.

Overigens wil ik graag weten waarom fossielen de evolutie tegen zouden spreken of dat ze enkel een gedeelte van de evolutie zoals voorgesteld (geleidelijke evolutie bijvoorbeeld) tegenspreken.

Neandertal Man aangedragen als bewijs in 1856. Het werd verworpen in 1960. Piltdown Man aangedragen als bewijs in 1912. Het werd verworpen in 1949. Hesperopithecus aangedragen als bewijs in 1922. Het werd verworpen in 1927. Zinjantropus aangedragen als bewijs in 1959. Het werd verworpen in 1960. Ramapithecus aangedragen als bewijs in 1964. Het werd verworpen in 1979.

Je haalt hier een interessant punt aan. Dit laat niet de onjuistheid zien van de evolutietheorie, maar wel het zelfcorrigerend vermogen van de wetenschap en dat is enkel toe te juichen. Zoals ik eerder al schreef zijn er vele theorieen geweest die uiteindelijk totaal niet bleken te kloppen. Zo kan het natuurlijk ook zijn met de evolutietheorie. Echter, het is voor nu de meest aannemelijke theorie, omdat we er een heel scala aan fenomenen consistent en duidelijk meer kunnen verklaren.

die weerleggingen van jouw kunnen zo weer weerlegd worden door desbetreffende sites, en na een tijdje kom je erachter dat je in een cirkeltje ronddwaalt.   

Door sites? Dat is vreemd. Ik discussieer hier met een wetenschappelijke achtergrond en veel kennis van hoe het zit in de wetenschap en ben nog steeds aan het leren. Jullie gebruiken sites om mij te weerleggen? Dat is geen eerlijke discussie. 

Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 05:01
En voor jou IS er deze boek geschreven

HET BEDROG VAN DE EVOLUTIE LEER-HARUN.Y
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 10:22
Beste Ilhaem
Ik ben het wel met je eens dat er bij de practische uitwerking van
medische, -chemische en natuurkundige wetenschap geen geloof nodig
is. Maar ik denk wel dat geloof erg belangrijk zal blijven bij de ethische
uitvoering van de wetenschappen. Voor mij staat geloof heel sterk voor
het kunnen omgaan met alles wat door de mens imperfectie genoemd
kan worden. Waarom de dood willen blijven uitstellen als je je beter kunt
richten op het geestelijk omgaan met de dood? Waarom eindeloos
menselijke gebreken willen verhelpen als die gebreken je ook tot een
prettiger mens kunnen maken? Geloof helpt je juist om het lijden te
verzachten, door het minder aanwezig te maken. Dat is ook nog een
reactie op Anne's commentaar op mijn vorige stukje. Ik denk dat de Bijbel
voornamelijk vertelt over de zondeval als een GEESTELIJK verstoren van
het evenwicht in de natuur door de mens. Het vervallen in machtswellust,
hebzucht en arrogantie. Dat zijn naar mijn smaak de 3 grootste vijanden
van de mens.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 03:52

In eerste instantie geplaatst door elice

Beste Ilhaem
Ik ben het wel met je eens dat er bij de practische uitwerking van
medische, -chemische en natuurkundige wetenschap geen geloof nodig
is. Maar ik denk wel dat geloof erg belangrijk zal blijven bij de ethische
uitvoering van de wetenschappen.

Het gaat er om dat we binnen de wetenschap werken vanuit theorieen die voor ons het meest waar zijn. We geloven dat die waar zijn, omdat onze theorie dat toe laat en omdat we er argumenten voor hebben. Dit noemen we geen geloof, maar een paradigma.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 05:51
Maar is de evolutietheorie het waarschijnlijkst dan? Ik kom steeds achter dingen die de evolutietheorie nog onwaarschijnlijker maken dan ik al dacht... 4 miljard jaar lijkt opeens veel te kort.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 11:03

In eerste instantie geplaatst door Anne

Maar is de evolutietheorie het waarschijnlijkst dan? Ik kom steeds achter dingen die de evolutietheorie nog onwaarschijnlijker maken dan ik al dacht... 4 miljard jaar lijkt opeens veel te kort.

Binnen de wetenschap is er geen theorie die waarschijnlijker is dan de evolutieleer. Het kan inderdaad kloppen dat er aanwijzingen zijn die niet geheel passen binnen de theorie, maar daarom hoeven wij de theorie in het geheel niet te verwerpen. We kunnen de theorie op enkele plaatsen bekritiseren en aanpassen, waardoor de theorie sluitend kan worden.

Je laatste stelling over de 4 miljard jaar is mij geheel onbekend.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 11:07
Ow sorry, ik las ergens zo'n schatting over de duur van het evolutieproces vanaf het ontstaan van leven tot nu. Enlighten me over de werkelijke schattingen.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 11:25
man man, die fossielen zijn allemaal vervalst, ik heb er nog ergens (op veel sites, nietmoslims sites ) veel over gelezen

klik


lees en huiver , moge Allah leiden wie Hij wil

daarbij , sommige skeletten kunnen van het volk van Mozes as, want Allah zei tegen de overtreders " Wees verachte apen" terug te vinden in verschillende soerahs

man man man, Darwin had zelfs fossielen vervalst (zoals de pilletdown man) , HIJ LOOG , DUS DARWIN IS EEN LEUGENAAR   . Man man , dan zeggen ze nog dat een ezel zich niet 2 maal aan dezelfde steen stoot


Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 11:49
In eerste instantie geplaatst door Anne

Maar is de evolutietheorie het waarschijnlijkst dan?


maar nee, zo willen ze het doen lijken kijk naar de link in mijn vorige post
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 12:17
Volgens mij heeft Darwin wel juiste waarnemingen gedaan, hij ging alleen te ver door te concluderen dat alles dus door evolutie ontstaan is.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 12:57

In eerste instantie geplaatst door Boraq

man man, die fossielen zijn allemaal vervalst, ik heb er nog ergens (op veel sites, nietmoslims sites ) veel over gelezen

klik

Die fossielen? Welke fossielen?



lees en huiver , moge Allah leiden wie Hij wil

daarbij , sommige skeletten kunnen van het volk van Mozes as, want Allah zei tegen de overtreders " Wees verachte apen" terug te vinden in verschillende soerahs

Die skeletten waren eerder nog vervalst, dus het verhaal van Mozes is vervalst volgens jouw redenering. Tevens stammen wij niet van apen af.

 

man man man, Darwin had zelfs fossielen vervalst (zoals de pilletdown man) , HIJ LOOG , DUS DARWIN IS EEN LEUGENAAR   . Man man , dan zeggen ze nog dat een ezel zich niet 2 maal aan dezelfde steen stoot


Dit mag je wel eens onderbouwen, maar ik kan het ook zo weerleggen. Darwin baseerde zijn theorie uiteindelijk op waarnemingen die hij heeft gedaan en die collega-wetenschappers hebben gedaan. De betreffende vervalsing is volgens mij Piltdown man en die is bij mijn weten niet door Darwin beschreven. Deze vervalsing werd in 1912 beschreven. Je zuigt hier dus heel veel dingen uit je duim. Dit noemt men vervalsen van een discussie. Lees je liever in alvorens ergens over te praten. 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 12:58

In eerste instantie geplaatst door Anne

Volgens mij heeft Darwin wel juiste waarnemingen gedaan, hij ging alleen te ver door te concluderen dat alles dus door evolutie ontstaan is.

En dat is dus wetenschappelijk niet te ver gaan. Het past binnen wetenschap! We hebben een theorie en die wordt bevestigd door waarneming. Daar is niets mis mee. Zou je mij nog eens de 4 miljard jaar en het te kort daarvoor zijn kunnen linken. Dan weet ik pas over welk argument ik precies moet praten.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 13:18
Grappig. Ik hoor van anderen dat je een theorie pas mag opstellen als je er bewijzen voor hebt. Anders is het een hypothese.

Ik noemde die 4 miljard maar als een voorbeeld. Ook al is het 10 miljard jaar, dan lijkt het me nog te kort om bijvoorbeeld vijf keer een camera-oog te ontwikkelen. (Het is dus subjectief, misschien vind jij dat het wel kan.)Ik dacht dat ik 4 miljard jaar ooit gehoord had, maar ik weet echt niet meer waar. Het is niet iets waar ik over wou discussieren hoor. Als jij me zegt wat de laatste schatting is, dan geloof ik dat wel. (Niet dat de aarde werkelijk zo lang bestaat, maar dat het geschat wordt.)
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:05
IHAEM , u woordspelingen zijn belachelijk .
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:12
En dat komende van de man die niks beter weet dan 'man man man' zeggen.  Misschien een grote fan van 'De Kampioenen'? Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:18
humor
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:35

Ik groet u, Fernand Costermans

Voor de Nederlanders, dit is belgisch...)

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 15:59

In eerste instantie geplaatst door Anne

Grappig. Ik hoor van anderen dat je een theorie pas mag opstellen als je er bewijzen voor hebt. Anders is het een hypothese.

De definitie van een theorie volgens mijn wetenschapsfilosofie-reader:

Theorie:Een set van uitspraken en beweringendie voldoende onderbouwd en bevestigd is. De sterkte van een theorie is groter dan die van een hypothese.

Het belang van het noemen van die hypothese is dus belangrijk, aangezien jij een andere definitie aanhoudt.

Hypothese: Een plausibele bewering die nog onvoldoende getest is om vast te kunnen stellen of hij geaccepteerd of verworpen moet worden.

Wat betreft het aantal jaren. Feitelijk kan ik het met het volgende bewijs aantonen dat de evolutie wel in die periode van een x-miljard jaar moet hebben plaatsgevonden. Wanneer we het begin van de evolutie kunnen vaststellen door middel van fossielen en we nemen dit voor waar aan, dan kan het niet anders zijn dan dat, in het geval van waarheid van evolutie, dit ook in die tijd moet hebben plaatsgevonden. Omdat we de evolutie waarnemen concluderen we dat evolutie bestaat. Om die reden moet de evolutie wel binnen de gestelde tijd plaatsvinden.

Mocht het begin van de evolutie liggen op 10 miljard jaar dan stellen wij de theorie bij, omdat is gebleken dat we het fout hadden met bijvoorbeeld de 3.6 miljard jaar van nu. We hoeven door het fout blijken van een eerdere waarneming niet onze hele theorie te verwerpen.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 16:00

In eerste instantie geplaatst door Boraq

IHAEM , u woordspelingen zijn belachelijk .

1. Welke woordspelingen?

2. Wat is belachelijk en waarom zijn mijn vermeende woordspelingen belachelijk?

3. Weerleg mijn stuk eens of meng je niet in de discussie bij gebrek aan kennis.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 34567 8>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.