Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenERROR DARWIN:d

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 5678>
Schrijver
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ERROR DARWIN:d
    Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:39
Salaam

Niets in deze schepping is aan toeval overgelaten. Immers, wie weet dat Allah wel de doel had om een meteoriet in te laten slaan (en de dino's uit te roeien). Bovendien kan leven zich ontwikkelen onder deze atmosfeer, dus het is gewoon volmaakt. En anders ga je maar bij Allah klagen (niet in deze discussie gooien dus).

En Alleen Allah Weet Het Beste (en geen enkel mens!)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:46

Tja, hier kan ik niet veel op terugzeggen, behalve dat je zo elke discussie kan draaien om schijnbaar je gelijk te halen.  Allah heeft het volmaakt gemaakt, maar nu en dan zet ie het raam open (bij wijze van spreken) als ie daar zin in heeft.  Nu ja, zelfs dan vind ik het nog steeds niet slim.  Hij kon vast als almachtig iemand wel een oplossing bedenken zonder z'n eigen boek in het ongelijk te stellen, bv ze gewoon met 1 abracadabra laten verdwijnen, zonder tussenkomst van een meteoriet.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,

Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?
Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?

Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Boraq

aja, en de beschermende atmosfeer is spontaan ontstaan een volk dat begrijpt weet wel beter natuurlijk


Er vallen anders toch zo nu en dan nog s meteorieten doorheen hoor� Geen probleem ivm natuurkundige wetten, wel als je gelooft dat Allah (als zijnde almachtig) het beschermend dak volmaakt gemaakt heeft. Gr Kim



jij kan niet ontkennen dat meteorieten verbrokkeld worden door de atmosfeer.
Ultraviolet worden door de atmosfeer tot minder schadelijk gemaakt .
En oja, jij kan niet verklaren waarom er een atmosfeer toevallig op een plaats, zoals DE AARDE , plaatsvind zeker ?
ik zal het u zeggen , als er geen atmosfeer was zou jij nu stervende zijn

De atmosfeer is van levensbelang voor het leven op aarde. Zonder atmosfeer is er geen leven op aarde mogelijk. Ze levert zuurstof die nodig is om te kunnen ademen, beschermt ons tegen meteoriet inslagen en ultraviolette straling van de zon. De atmosfeer houdt zoveel warmte vast dat er op aarde een leefbare temperatuur heerst. Het weer dat ontstaat door luchtstromingen in de troposfeer zorgt ervoor dat er een constante circulatie is van water naar waterdamp naar regen naar water. Deze kringloop zorgt samen met temperatuurverschillen en luchtcirculatie (wind) voor erosie van het aardoppervlak waardoor het uiterlijk van de aarde in de loop van de jaren verandert.http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl .htm


En waarom zou er in Godsnaam zo een atmosfeer toevallig ontstaan ? Nee, niet omdat de natuur aan ons denkt, ook niet omdat de mensen het wilden , maar omdat Allah swt het zo wilde , opdat wij kunnen leven, zoals vermeld staat in de koran .

maar dit zijn tekens voor een volk van begrip
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nu ja, zelfs dan vind ik het nog steeds niet slim.� Hij kon vast als almachtig iemand wel een oplossing bedenken zonder z'n eigen boek in het ongelijk te stellen, bv ze gewoon met 1 abracadabra laten verdwijnen, zonder tussenkomst van een meteoriet.


Gr Kim



u voorvaderen zeiden dat ook, maar de eerste en laatste keer dat ze tekens kregen van Allah(buiten de profeten en andere wonders), waren ze dood ... ze verloochenden Zijn tekens . Hij heeft ons de Koran gestuurd, opdat we niet tot de dwalende zouden behoren .
Voor moslims is de wereld een test , voor ongelovigen een plaats waar je leeft voor je kinderen en voor een carriere om je voor de volgende generaties "onsterfelijk" te maken . Deze periode duurt slechts 70-80 jaar .
Daarna begint het echte leven . Blijde tijdingen voor de Godvrezenden , slechte tijden voor de dwalers .

Natuurlijk voor een volk van begrip en Allah swt leidt wie Hij wil
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:27
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.



euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.



euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.

Bewijs, feit, argumentatie?

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:52

In eerste instantie geplaatst door Boraq


En waarom zou er in Godsnaam zo een atmosfeer toevallig ontstaan ? Nee, niet omdat de natuur aan ons denkt, ook niet omdat de mensen het wilden , maar omdat Allah swt het zo wilde , opdat wij kunnen leven, zoals vermeld staat in de koran .

maar dit zijn tekens voor een volk van begrip

Waarom moet die ontstaan volgens een bepaald principe? Het ontstaan van deze atmosfeer is onderdeel van de mogelijkheid tot ontwikkelen van leven op deze planeet. Wanneer Allah het zo wilde, mag je eerst bewijzen dat Allah bestaat en dat hij het vervolgens zo wilde.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:09
ik kan u bewijzen dat Allah bestaat, lees de Koran , dat is het boek der boeken
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door IHAEM


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Beste IHAEM,Ahhh, mooi die laatste mening van jouw. Laat ik jouw een vraag stellen: God heeft toch het heelal toch volgens (door Hem) bepaalde wetten gemaakt, toch? Dus kan het niet zo zijn dat God volgens bepaalde wetten het leven het geschapen op aarde?Kan het niet zo zijn dat God deze levende wezens heeft gehandhaafd? Eer dat deze wezens spontaan van zichzelf zijn verandert?


Onder de aanname dat God bestaat, is dit inderdaad goed te rijmen. Omdat ik niet stop met wetenschappelijk redeneren buiten de evolutieleer, accepteer ik deze voorwaarde dus niet, tenzij deze bewezen wordt. Maar inderdaad, het kan zo zijn.


euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.


Bewijs, feit, argumentatie?



jep , der zijn bewijzen van , het was een (meerdere) wetenschappelijk proef. Alsof je dat niet kent , leugens ontkennen is een daad van Sjeytaan, die zijn opvolgers zal meenemen in het Vuur
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:19

In eerste instantie geplaatst door Boraq

ik kan u bewijzen dat Allah bestaat, lees de Koran , dat is het boek der boeken

Sorry. Ik had moeten vragen om een wetenschappelijk OF filosofisch verantwoord bewijs. Alleen wetenschappelijk wordt erg moeilijk daar empirie en God vooralsnog niet bekend zijn samengegaan.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:20
In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Borag

 euhm dat de evolutieleer niet klopt is reeds in de jaren '70 bewezen ... ter informatie.

Bewijs, feit, argumentatie?



jep , der zijn bewijzen van , het was een (meerdere) wetenschappelijk proef. Alsof je dat niet kent , leugens ontkennen is een daad van Sjeytaan, die zijn opvolgers zal meenemen in het Vuur

Geef mij die bewijzen maar. Wanneer je er geen boeken van hebt, doe ze dan maar in links. Ik hoop dat de bewijzen niet al talloze malen weerlegd zijn of niet meer van toepassing zijn op de huidige theorie. Trouwens, jouw gedachten kan ik stoppen in het hoekje 'Al takeya'. Het heilige bedrog om de Islam een goede naam te bezorgen.

Kom maar op met de referenties!

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:43
www.harunyahya.com

voila dat bespaart me een hoop arbeid en energie die Allah swt me heeft gegeven.

aja, enkel voor mensen die begrijpen .



Sorry. Ik had moeten vragen om een wetenschappelijk OF filosofisch verantwoord bewijs. Alleen wetenschappelijk wordt erg moeilijk daar empirie en God vooralsnog niet bekend zijn samengegaan.


Er zijn duizenden wetenschappelijk wonders in de koran .
Jij mag die mss ontkennen, maar geleerden en wetenschappers zijn ermee eens dat de zaken rond hun interessegebied kloppen als een bus .

Het zijn de tekens die komen van God , niet van een analfabeet die in het wilde weg toekomst voorspelde naar zijn zin.Zijn beloning voor het leiden van de mensen ligt bij Allah swt.
Daarom bestaat God . De wetenschappelijke feiten in de Koran bewijzen dat het Gods woorden zijn , want waarlijk Allah is de Alwetende

aja, voor mensen die begrijpen , wier hart niet verblind is, kan jij immers een blinde doen zien , of een dove ,doen horen zonder dat ze willen ? nee , alleen met Allah 's wil kan dit gedaan worden.
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:55

In eerste instantie geplaatst door Boraq

www.harunyahya.com

voila dat bespaart me een hoop arbeid en energie die Allah swt me heeft gegeven.

aja, enkel voor mensen die begrijpen .

Jij bent in ieder geval niet iemand die de wetenschap begrijpt. Harun Yahya heeft niets te zoeken binnen de wetenschap. Zijn 'werk' wordt niet gezien als waarschijnlijk, omdat hij niet wetenschappelijk bezig is. Ik wil je dus nogmaals vragen om argumenten en niet met reeds weerlegde argumenten aan te komen.



Sorry. Ik had moeten vragen om een wetenschappelijk OF filosofisch verantwoord bewijs. Alleen wetenschappelijk wordt erg moeilijk daar empirie en God vooralsnog niet bekend zijn samengegaan.


Er zijn duizenden wetenschappelijk wonders in de koran .
Jij mag die mss ontkennen, maar geleerden en wetenschappers zijn ermee eens dat de zaken rond hun interessegebied kloppen als een bus .

Het zijn de tekens die komen van God , niet van een analfabeet die in het wilde weg toekomst voorspelde naar zijn zin.Zijn beloning voor het leiden van de mensen ligt bij Allah swt.
Daarom bestaat God . De wetenschappelijke feiten in de Koran bewijzen dat het Gods woorden zijn , want waarlijk Allah is de Alwetende

aja, voor mensen die begrijpen , wier hart niet verblind is, kan jij immers een blinde doen zien , of een dove ,doen horen zonder dat ze willen ? nee , alleen met Allah 's wil kan dit gedaan worden.

Ik vroeg om een wetenschappelijk of filosofisch verantwoord bewijs. Geef mij geen subjectieve stukjes, daar heb ik niets aan.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 14:35
ik geef u duidelijke tekenen , in de Koran , die samenlopen met de wetenschap der Nadenkende Wetenschappers. Er zijn veel te veel vbn om op te noemen , maar u hart is verblind omdat Allah leidt wie Hij wil.

In eerste instantie geplaatst door Al Momin

56. Zij die over de tekenen van Allah twisten zonder dat hun het gezag daartoe verleend is, hebben in hun innerlijk niets dan trots, die zij niet kunnen verwerkelijken. Zoekt daarom uw toevlucht bij Allah. Waarlijk, Hij is de Alhorende, de Alziende.

57. Voorzeker, de schepping der hemelen en der aarde is groter dan de schepping der mensen maar de meeste mensen beseffen het niet.

58. De blinden en de zienden zijn niet gelijk; noch zijn zij, die geloven en goede werken doen gelijk aan hen die kwaad doen. Gering is de lering die u hieruit trekt.

59. Het Uur zal zeker komen, daaraan is geen twifel; toch geloven de meeste mensen het niet.


In eerste instantie geplaatst door Yoenoes

38. Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie u kunt (om hulp aan), als u waarachtig bent."

39. Nee, zij loochenen datgene waarvan zij de kennis niet konden omvatten, noch is de uiteindelijke betekenis er van tot hen gekomen. Zo deden ook degenen, die v��r hen waren. Maar ziet, wat het einde was van de overtreders.

40. En er zijn sommigen onder hen die er in geloven en er zijn sommigen onder hen die er niet in geloven en uw Heer kent de onruststokers goed.

41. En indien zij u van leugen besehuldigen, zeg dan: "Aan mij mijn werk en aan u uw werk. U heeft niets uitstaande met hetgeen ik doe, noch heb ik iets uitstaande met hetgeen u doet."

42. En er zijn sommigen onder hen die naar u luisteren. Maar kunt u de doven doen horen, zelfs al willen zij niet begrijpen?

43. En er zijn sommigen onder hen die naar u kijken. Maar kunt u de blinden leiden, zelfs al willen zij niet zien?

44. Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.

45. En de Dag, waarop Hij hen zal verzamelen, zal het hun toeschijnen, alsof zij slechts een uur van een dag (in de wereld) hadden vertoefd. Zij zullen elkander herkennen. Verliezers zijn zeker degenen die de ontmoeting met Allah loochenen en geen leiding willen volgen.

46. En als Wij u sommige der dingen, waarmede Wij hen hebben bedreigd, tonen, of als Wij u doen sterven, dan is tot Ons hun terugkeer en Allah is Getuige van al hetgeen zij doen.

47. Voor elk volk is er een boodschapper. Wanneer daarom hun boodschapper komt, wordt er met rechtvaardigheid onder hen geoordeeld en hun wordt geen onrecht aangedaan.


ergens anders in de koran staat een zeer mooie vergelijking , de gelovigen zijn als levend en de ongelovigen als dood.
In eerste instantie geplaatst door ArRoem

52. En u kunt de doden niet doen horen, noch kunt u de doven de roep doen horen wanneer zij u hun rug toekeren,

53. Noch kunt u de blinden uit hun dwaling leiden. U kunt slechts diegene doen horen die in Onze tekenen zouden willen geloven, zodat zij zich onderwerpen.




Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 14:49

In eerste instantie geplaatst door Boraq

ik geef u duidelijke tekenen , in de Koran , die samenlopen met de wetenschap der Nadenkende Wetenschappers. Er zijn veel te veel vbn om op te noemen , maar u hart is verblind omdat Allah leidt wie Hij wil.

Spreek ik hier met een 15-jarige puber die bewust mensen persoonlijk aanvalt of spreek ik met een persoon die enige kennis heeft van wetenschap en dat kan laten zien. In het eerste geval kan ik beter de discussie staken, want dat zal niet constructief zijn. Teksten zijn geen waarheden zonder dat te funderen. Elke tekst die ik laat zien, zou om die reden al waar zijn. De zeemeermin van een bekende sprookjesschrijver zou om die reden ook echt bestaan. Ik neem aan dat we met grote zekerheid kunnen zeggen dat zoiets daadwerkelijk het geval niet is.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 14:53
Wetenschap ziet (nog lang) niet alles. Als je overladen wilt worden met wetenschappelijke bewijzen, vraagt deze aan God (ookal geloof je niet in Hem, doe het dan als een expiriment). Luister, als je Quranische verzen niet in diepte kunt zien, kijk je oppervlakkig. Ze zijn weldegelijk gefundeerd, probeer er maar zelf een na te maken.

Ik maak fouten. Ik ben ook maar een mens. Maar verantwoording voor mijn daden leg ik af aan Allah.

En Allah Weet Het Beste (niet een wetenschapper, want die is een mens en mensen maken fouten)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 14:58

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Wetenschap ziet (nog lang) niet alles. Als je overladen wilt worden met wetenschappelijke bewijzen, vraagt deze aan God (ookal geloof je niet in Hem, doe het dan als een expiriment). Luister, als je Quranische verzen niet in diepte kunt zien, kijk je oppervlakkig. Ze zijn weldegelijk gefundeerd, probeer er maar zelf een na te maken.

Ik heb het zojuist gevraagd, maar ik heb geen antwoord gekregen.

Verder veronderstel je dat fundering van verzen uit de Koran er is, omdat ik ze niet na kan maken? Dat is een erg vreemd argument. Een wetenschapper weet het inderdaad niet allemaal, maar de wetenschap heeft wel de beste verklaring op dit moment voor verschillende fenomenen.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:01
Het ook 'best' zo kunnen zijn dat de wetenschap de plank mis aan het slaan is.
Verder, wij (moslims) op deze forum zijn ook niet bepaald islamgeleerden. Ik denk dat er genoeg websites zullen zijn die deze verzen funderen.

En Allah Weet Het Beste (niet een wetenschapper, want die is een mens en mensen maken fouten)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:03
T'is best wel een geinig argument.
Maar echt zie het als een expiriment. Probeer er ooit een vers gelijkend op die in de Quran na te maken.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:03
nee ik ben geen 15jarig puber

ik ben alhamdoulillah moeslim , want Waarlijk, Allah leidt wie Hij wil   
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:11

In eerste instantie geplaatst door Boraq

nee ik ben geen 15jarig puber

ik ben alhamdoulillah moeslim , want Waarlijk, Allah leidt wie Hij wil   

Hoe oud ben je? Wat is je educatieve achtergrond? Je hebt geen enkel argument tegen de evolutieleer genoemd en je bent niet op de hoogte van hoe men tot wetenschappelijke kennis komt. Ik vraag mij dit daarom af.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:14

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

T'is best wel een geinig argument.
Maar echt zie het als een expiriment. Probeer er ooit een vers gelijkend op die in de Quran na te maken.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Komt ie, Noch wil ik geloven wat gij gelooft.

Bij deze heb ik een vers geproduceerd gelijkend die op een vers uit de Koran.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Boraq

aja, en de beschermende atmosfeer is spontaan ontstaan een volk dat begrijpt weet wel beter natuurlijk


Er vallen anders toch zo nu en dan nog s meteorieten doorheen hoor  Geen probleem ivm natuurkundige wetten, wel als je gelooft dat Allah (als zijnde almachtig) het beschermend dak volmaakt gemaakt heeft. Gr Kim



jij kan niet ontkennen dat meteorieten verbrokkeld worden door de atmosfeer.
Dat ontken ik nier, het gaat erom dat slechts het grootste deel wordt tegengehouden, een onvolmaakt dak dus...

Ultraviolet worden door de atmosfeer tot minder schadelijk gemaakt .
En oja, jij kan niet verklaren waarom er een atmosfeer toevallig op een plaats, zoals DE AARDE , plaatsvind zeker ?
ik zal het u zeggen , als er geen atmosfeer was zou jij nu stervende zijn

Zonder atmosfeer zou ik nooit en de mensheid nooit zijn ontstaan, en aangezien het zo is, en we aangepast zijn aan de omstandigheden op aarde, is het nogal wiedes dat we goed bij deze atmosfeer passen.

De atmosfeer is van levensbelang voor het leven op aarde. Zonder atmosfeer is er geen leven op aarde mogelijk. Ze levert zuurstof die nodig is om te kunnen ademen, beschermt ons tegen meteoriet inslagen en ultraviolette straling van de zon. De atmosfeer houdt zoveel warmte vast dat er op aarde een leefbare temperatuur heerst. Het weer dat ontstaat door luchtstromingen in de troposfeer zorgt ervoor dat er een constante circulatie is van water naar waterdamp naar regen naar water. Deze kringloop zorgt samen met temperatuurverschillen en luchtcirculatie (wind) voor erosie van het aardoppervlak waardoor het uiterlijk van de aarde in de loop van de jaren verandert.http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl .htm


En waarom zou er in Godsnaam zo een atmosfeer toevallig ontstaan ? Nee, niet omdat de natuur aan ons denkt, ook niet omdat de mensen het wilden , maar omdat Allah swt het zo wilde , opdat wij kunnen leven, zoals vermeld staat in de koran .
De atmosfeer is niet ontstaan om ons te plezieren, de atmosfeer was er eerst, daarna zijn er toevallig levende organismen ontstaan, die zich aan het leven in deze atmosfeer hebben aangepast. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:47
In eerste instantie geplaatst door Boraq



u voorvaderen zeiden dat ook, maar de eerste en laatste keer dat ze tekens kregen van Allah(buiten de profeten en andere wonders), waren ze dood ... ze verloochenden Zijn tekens . Hij heeft ons de Koran gestuurd, opdat we niet tot de dwalende zouden behoren .
Voor moslims is de wereld een test , voor ongelovigen een plaats waar je leeft voor je kinderen en voor een carriere om je voor de volgende generaties "onsterfelijk" te maken . Deze periode duurt slechts 70-80 jaar .
Daarna begint het echte leven . Blijde tijdingen voor de Godvrezenden , slechte tijden voor de dwalers .

Dat is enkel wat jij gelooft. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 15:50

In eerste instantie geplaatst door Boraq

ik geef u duidelijke tekenen , in de Koran , die samenlopen met de wetenschap der Nadenkende Wetenschappers. Er zijn veel te veel vbn om op te noemen , maar u hart is verblind omdat Allah leidt wie Hij wil.

Dan kan je er vast wel een paar noemen, ipv om de hete brij heen te draaien...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 18:15


Et is mij teveel tekst...maar de site van harun is wel masha ALLAH...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 18:44
Ik heb die film over de evolutie van Harun Yahya gekeken, het doet me denken aan wat ik las in een boek genaamd "een kleine geschiedenis van zo'n beetje alles" van Bill Bryson. Die beschreef ook hoe de fossielen die gevonden zijn zomaar uit het niks lijken te komen, heel complex zijn, dat er geen tussensoorten zijn gevonden enzovoorts. En ook schreef hij over de zogenaamde prehistorische mens, hoe sommige soorten gelijktijdig leefden terwijl ze volgens evolutie elkaar zouden moeten opvolgen, of hoe ze opdoken in verschillende van elkaar gescheiden (oceanen/water) werelddelen en over die piltdown man fraude. Anyway, erg interessant.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 06:03
Je haalt wederom die fraude aan, maar dat is geen weerlegging van de evolutietheorie. Dat ik dat even duidelijk maak.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 06:23

Nog over dateringsmethoden (ben aan het opzoeken gegaan, en moet mezelf wat verbeteren):

C14 is tot ongeveer 50.000 jaar betrouwbaar, met een marge van 10%.  De datering werkt als volgt: zolang een organsime leeft, neemt het C12 en C14 op in een redelijk vast onderling percentage.  Eenmaal dood neemt het geen C meer op, waardoor de C14 begint te vervallen tot C12.  Door het percentage C14-C12 uit een fossiel te vergelijken met het percentage van nu levende organismen, komt men dan op de 'leeftijd' van het fossiel uit.  De halfwxaarde-tijd van C14 is trouwens 5600 jaar, ter informatie.
Voor oudere dateringen gebruikt men uranium-238 met een halfwaarde van 4,6 miljard jaar.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 5678>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.